Brands wil af van PSV-imago: Hebben we gedaan met Memphis, Hendrix...

Brands wil af van PSV-imago: "Hebben we gedaan met Memphis, Hendrix..."

donderdag 9 maart 2017 om 22:49

Marcel Brands wil af van het 'koopclub-imago' van PSV. Veel mensen hebben dat beeld van de Eindhovense club, erkent de technisch manager. "Maar de laatste jaren is dat veel minder geworden", zegt Brands in PSV Jeugdmagazine.

"Toen we in 2015, na zeven jaar weer kampioen werden, deden we dat met heel veel spelers uit de eigen opleiding zoals Memphis, Locadia, Hendrix, Brenet, Willems en Zoet", aldus Brands. "De meeste spelen nog steeds bij PSV. Daar mogen we trots op zijn en dat moeten we blijven benoemen."

"Maar het kan nog beter", vervolgt de kritische beleidsmaker. "Het streven is om de eerste selectie uit minimaal twaalf zelf opgeleide spelers te laten bestaan." Brands bevestigt vervolgens dat voorheen spelers van buitenaf standaard meer verdienden dan voetballers afkomstig uit de jeugdopleiding. "Dat is nu niet meer zo", zegt Brands, die uitlegt dat de club tegenwoordig een contract van een jeugdspeler snel openbreekt als diegene het goed doet.

"Dat hebben we gedaan met Memphis, met Jorrit Hendrix, Jürgen Locadia en recent nog met Steven Bergwijn en Joshua Brenet. Als spelers presteren, dan moeten we ze belonen vind ik", besluit Brands.

Lees meer over:EredivisiePSV

Plaats een reactie

Bengelino +6694
donderdag 9 maart 2017 om 22:52
Roept hij dit tegenwoordig elke dag?
Vind ik leuk
jaja_PSV +19907
donderdag 9 maart 2017 om 23:09
Nee, VP post het dubbel.
Het zou je sieren als je een keer zelf nadenkt...
Vind ik leuk
darmianto +7892
donderdag 9 maart 2017 om 23:14
Zou jij ook een keer moeten proberen
Vind ik leuk
Bengelino +6694
donderdag 9 maart 2017 om 23:56
Sorry calimero
Vind ik leuk
Iggy +1947
vrijdag 10 maart 2017 om 00:16
Nadenken kun jij beter aan andere overlaten.
Vind ik leuk
JCJWZ +9901
vrijdag 10 maart 2017 om 01:41
Nadenken moet je overlaten aan mensen die dat kunnen.

Overigens wel leuk dat Brands nou zelf toegeeft dat PSV dit imago heeft, vooral leuk voor al die ontkenners hier op de site.
Vind ik leuk
Romario9 +5774
vrijdag 10 maart 2017 om 07:40
Denk dat PSV'ers het niet zozeer ontkennen, maar Ajax koopt de laatste tijd gewoon ook meer
Vind ik leuk
Cappie +5780
vrijdag 10 maart 2017 om 08:47
Wie ontkent dit dan?
Vind ik leuk
vrijdag 10 maart 2017 om 09:08
En nu nog de ontkenners uit het Ajax-kamp. Ajax is al 5 jaar lang de grootste koopclub van Eredivisie met gemiddeld meer dan 9 aankopen per seizoen. Wanneer komt men bij Ajax uit de ontkenningsfase dat men daadwerkelijk WEL de grootste koopclub van Nederland is?
Vind ik leuk
donderdag 9 maart 2017 om 23:09
Control-v Control-p
Vind ik leuk
Jossa +418
donderdag 9 maart 2017 om 23:18
Is het niet Control C Control V?
Vind ik leuk
donderdag 9 maart 2017 om 23:11
Hij denkt misschien hoe vaker ik het roep, des te sneller ze van het koopclub-imago af zijn.
Vind ik leuk
masterpsv +6519
donderdag 9 maart 2017 om 22:58
VP, Dit topic is van paar dagen geleden verzin aub iets anders.
Krijgen we weer zinloos discussie!
Vind ik leuk
donderdag 9 maart 2017 om 22:58
'De meeste spelen nog steeds bij PSV'.

Das nu net het hele punt. Ze spelen niet, maar houden de bank warm.
Vind ik leuk
donderdag 9 maart 2017 om 23:00
Kijk 2 volzinnen met pure onzin! Klasse!
Vind ik leuk
donderdag 9 maart 2017 om 23:05
wat is de onzin precies?
Vind ik leuk
darmianto +7892
donderdag 9 maart 2017 om 23:15
Hij heeft wel gelijk
Vind ik leuk
vrijdag 10 maart 2017 om 08:29
Alleen Zoet speelt en doet dat naar behoren.
Willems speelt 1 vd 10 wedstrijden redelijk, Brenet heeft Arias of Willems voor zich, Locadia geblesseerd of De Jong voor zich of gaat ie weer als buitenvelder spelen? En Hendrix zit ook op de bank.
Het feit dat ze nog bij je club 'spelen' is niet altijd een pluspunt, soms moet je ze verkopen en maken ze plaats voor nieuwe jeugd.
Vind ik leuk
donderdag 9 maart 2017 om 23:05
"Marcel Brands wil af van het 'koopclub-imago"

Marcel daar ben je al vanaf. Het is nu "Huur-imago" omdat je niet kan kopen !
Vind ik leuk
Enden +1890
donderdag 9 maart 2017 om 23:15
Dat jaar was dat inderdaad mooi voor en van PSV. Ik vind echter de ontwikkeling van al deze spelers verder schrikbarend.

Een goed koopbeleid is ook een kunst en hoef je jezelf zeker niet voor te schamen.

Hoe er met Hendrix omgegaan wordt vind ik toch wel een smetje.
[Reactie gewijzigd op donderdag 9 maart 2017 om 23:17]
Vind ik leuk
donderdag 9 maart 2017 om 23:19
Hoe PSV handelt moeten ze toch lekker zelf weten!
Vind ik leuk
donderdag 9 maart 2017 om 23:32
Zelf weten doen ze niet, want ze trekken het zich wel aan bij PSV. Talenten worden in Amsterdam al tientallen jaren eerder ingeschoven en PSV wil inhaalslag maken.
Vind ik leuk
vrijdag 10 maart 2017 om 00:00
Ja maar bedoel om het aan de grote klok te hangen, gewoon het werk doen wat je wilt en je niet laten beinvloeden door de buitenwacht.
Vind ik leuk
vrijdag 10 maart 2017 om 00:02
Mee eens, maar meneer Brands is mediageil.
Vind ik leuk
vrijdag 10 maart 2017 om 00:04
Misschien kijkt hij het met zijn vrouw vanavond wel allemaal ff terug voor de seks :)
Vind ik leuk
donderdag 9 maart 2017 om 23:24
Ik geef er geen zak om waar ze vandaan komen als ie maar goei spul haalt onze marcel
Vind ik leuk
vrijdag 10 maart 2017 om 01:17
Willems is geen speler uit de psv-opleiding.
Vind ik leuk
vrijdag 10 maart 2017 om 06:44
Hoe Willems helemaal geen eigen jeugd is...
Vind ik leuk
vrijdag 10 maart 2017 om 07:27
Alleen vergeet Brands te vermelden dat ze al jaren bij PSV spelen omdat deze spelers bepaalde kwaliteiten ontberen, anders had Brands ze namelijk al voor de hoofdprijs ergens gesleten.
Vind ik leuk
vrijdag 10 maart 2017 om 09:11
Typisch dat er hier weer veel Ajax-aanhangers reageren. Dit terwijl hun clubje al jarenlang de grootste koopclub is van Nederland met gemiddeld meer dan 9 nieuwe spelers die jaarlijks aangetrokken worden. En vergeet niet dat Bosz al wekenlang met slechts 2 "eigen" jeugdspelers in de basis speelt. De overige 9 spelers zijn allemaal van elders aangetrokken. Niet PSV is de grootste koopclub maar Ajax. De cijfers bewijzen dit. Het wordt tijd dat men bij Ajax uit de ontkenningsfase komt!
Vind ik leuk

Bekijk het laatste nieuws

Brands wil af van PSV-imago: "Hebben we gedaan met Memphis, Hendrix..."