De Ligt gaat afgrijselijk in de fout bij Ajax: 'Donderdag alle pers, nu ook'

De Ligt gaat afgrijselijk in de fout bij Ajax: 'Donderdag alle pers, nu ook'

maandag 20 maart 2017 om 09:05

De week van Matthijs de Ligt kon niet meer stuk na zijn selectie voor Oranje. Toch veranderde de droom zondag in een nachtmerrie, want de centrale verdediger van Ajax gaf tegen Excelsior een goal weg: 1-1 eindstand.

"Donderdag moest ik alle pers te woord staan en dat was leuk. Nu hoort het er ook bij", begint De Ligt in De Telegraaf na zijn blunder. "Ik onderschepte de bal op links en wilde die naar Sanchez spelen. Ik heb de beelden nog niet teruggezien, dus ik weet niet wat er fout ging. Maar het ging fout."

"Nee, ik voel me niet in de steek gelaten door het team, want ik liet het team ook in de steek", vervolgt de zeventienjarige Oranje-klant. Tegenover Metro reageert hij: "Dit is wel een flinke smet op een prachtige week. Het was een heel aparte week. Maar zo zit de voetbalwereld in elkaar. Veel jongens hebben dit al meegemaakt en nu is het mijn beurt."

Poll

Is de oproep voor De Ligt terecht?

(3984 stemmen)

Plaats een reactie

maandag 20 maart 2017 om 09:14
Opstelling Sanchez was niet goed! Ander ding: op zo'n veld mag niet meer gespeeld worden.
Vind ik leuk
HWET +717
maandag 20 maart 2017 om 09:20
geen excuses. t was gewoon waardeloos.
Vind ik leuk
maandag 20 maart 2017 om 09:23
Ik lees dit niet als excuses. Hij bedoelt gewoon, en terecht, geen kunstgras meer.
Vind ik leuk
Korm +15869
maandag 20 maart 2017 om 09:28
ik ben ook voor dat eredivisie alleen gras gespeeld mag worden :)
Vind ik leuk
HanV +1323
maandag 20 maart 2017 om 10:23
Smoesjes, dit had niets met het veld te maken, gewoon een domme bal. Niet eens onder druk, bal onder controle.
Vind ik leuk
maandag 20 maart 2017 om 11:12
Oh nu was het de schuld van Sanchez??

Kom op zeg doe geen domme uitspraken als iedereen het live en op tv heeft gezien. De vent is 17 wat wil je?
Als er ergens "schuld" is, ligt dat bij Bosz die heeft hem opgesteld.
Vind ik leuk
Korm +15869
maandag 20 maart 2017 om 09:27
Tja die jongen moet ook rustig de tijd krijgen bij ajax, 17 jaar dus mag en kan je nog foutjes maken. Voor oranje blijf ik zijn selectie kolder vinden
Vind ik leuk
Liwwadder +3142
maandag 20 maart 2017 om 10:16
ja dat krijg je als je kinderen in Ajax 1 laat spelen..alsof ze volwassen spelers zijn..nee dus. Niet zeiken hij is nog maar een kind.
Vind ik leuk
maandag 20 maart 2017 om 11:22
Ook hier ben ik helemaal mee eens. Het kan ook niet.
Vind ik leuk
Korm +15869
maandag 20 maart 2017 om 11:46
eens
Vind ik leuk
maandag 20 maart 2017 om 11:22
Eens, maar toch heb ik twijfels.

We zeggen hier altijd dat het om grote belangen gaat, waarom stel je dan een 17 jarige op die positie op?
Kluivert laten we ook geen hele wedstrijd spelen terwijl hij duidelijk beter is dan Traore.
Ik vindt het kolder (hoe goed hij ook in andere wedstrijden geeft gepresteerd) dat hij in deze fase een basisplaats krijgt om nog maar te zwijgen van de selectie voor het Ned elftal. Alsof er niemand is met meer ervaring.
De redenering "met 17 jaar mag je fouten maken" klopt als we het over het 2e hebben. Of je maakt ze op 17 niet meer, of je bent er gewoon niet klaar voor en ook daar is op je 17e niks mis mee.
Vind ik leuk
Fredsjhe +1038
maandag 20 maart 2017 om 09:31
Deze jongen is 17 jaar, heeft 2x in de basis gestaan dit seizoen, en is 2x direct betrokken bij 2 tegengoals. Hasselbaink liet trouwens ook nog even zien dat het allemaal nog niet erg stabiel is. Hij zal misschien nog veel beter worden, maar deze selectie komt echt veel te vroeg.

Gelukkig kent Blind, die natuurlijk open staat voor spelers van alle clubs maar wel heel vaak in Amsterdam te bewonderen is, hem al wat langer van de Ajaxjeugd want anders was zijn selectie voor de leek niet te begrijpen....
Vind ik leuk
maandag 20 maart 2017 om 11:28
Ook voor de kenners niet hoor, maar dat terzijde.
Vind ik leuk
maandag 20 maart 2017 om 09:33
De Ligt is het Nederlandse talent op verdedigend gebied.. Laat hem lekker een foutje maken, wordt hij echt wel beter van. De actie daarvoor toen hij met een geweldige sliding van Duinen van een goal weerhield was echt klasse.
Vind ik leuk
ruuddevil +2077
maandag 20 maart 2017 om 09:41
Als je zo'n sliding maakt tegen een slimme spits dan is het een penalty. Zeer onbesuisd.
Vind ik leuk
maandag 20 maart 2017 om 10:45
Zolang je de bal speelt is daar natuurlijk geen sprake van.. en aangezien hij niet tegen een slimme spits speelde was het een geweldige tackle.
Vind ik leuk
maandag 20 maart 2017 om 11:30
Laat hem lekker foutjes maken bij jouw club.

Dat is zo een BS argument, of denk je dat Ajax, Fc baloptdak is?
Vind ik leuk
Tafkaz +3659
maandag 20 maart 2017 om 09:43
Deze jongen heeft een bewogen weekje achter de rug....

*Geweldig spelen tegen Kopenhagen
*Gekozen worden in UEFA team van de week
*Opgeroepen worden voor NL elftal
*Zn club uitschakelen voor t kampioenschap

Mentaal kan ie hier alleen maar sterker van worden. Maar ben wel benieuwd hoe hij ermee omgaat op korte termijn.
Vind ik leuk
2cents +28820
maandag 20 maart 2017 om 09:52
Hij schakelde toch zijn club niet uit voor het kampioenschap? Je kunt niet simpel zeggen dat als die goal niet was gevallen het 0-1 was geworden.

Juist na die tegengoal schrok Ajax wakker en begon het ineens wel te drukken met het doel een goal te maken. Daarvóór niet en na de 1-1 ook eigenlijk nauwelijks.

Als die 1-0 dus niet was gevallen was het net zo makkelijk 0-0 geworden.

Het enige waar De Ligt schuldig aan was was de achterstand. Vervolgens had Ajax nog bijna 70 minuten om het recht te breien volgens mij. Feyenoord had aan 45 minuten genoeg, met hun absolute wil het te winnen.

Die wil ontbrak gisteren bij Ajax, terwijl ze het donderdag nog hadden. Of misschien wel juist omdat ze het donderdag nog hadden. En dat is kwalijk, maar zie je overal.
Vind ik leuk
maandag 20 maart 2017 om 10:46
De beleidsbepalers hebben Ajax zelf uitgeschakeld voor het kampioenschap, immers je speelt in de 1e weken zonder volwaardige selectie gelijk thuis tegen roda en verliest thuis van willem II. Dat zou later in het seizoen echt niet zijn gebeurd. Daarnaast credits voor feyenoord die maar blijven winnen.
Vind ik leuk
2cents +28820
maandag 20 maart 2017 om 10:59
Dat puntverlies tegen Roda en Willem II lag natuurlijk niet aan de volwaardigheid van de selectie. Dat waren net van die wedstrijden zoals gisteren, rondom de belangrijkste wedstrijden van het seizoen, nl. de CL play-off.
Dáár was alles destijds op gericht en deze potjes waren een noodzakelijk kwaad eromheen. Die opstellingen van destijds waren ook goed zat om deze ploegen te verslaan. Ook het maken van de eerste goal zat mee. Vervolgens ging het gas eraf.
Vind ik leuk
maandag 20 maart 2017 om 11:14
Deels eens hoor.. maar dat waren de weken waar o.a. Ziyech niet aanwezig was en het elftal niet volwaardig was. Europa speelt dan zeker mee, maar je haalt pas heel laat de versterking in huis die je nodig had.. Desondanks ben ik erg blij met Bosz als trainer en doet hij het prima!
Vind ik leuk
2cents +28820
maandag 20 maart 2017 om 11:27
Dat laatste ben ik het mee eens.

De waarde van Ziyech in die eerste potjes zie ik niet perse. Al zou een Ziyech die de hele Ajax -voorbereiding heeft meegemaakt sowieso een verbetering geweest zijn. Ook tov de Ziyech van nu.
Vind ik leuk
maandag 20 maart 2017 om 11:37
Echt? (dat laatste)

Als Bosz geen kampioen wordt, niet de EL wint. Heeft hij niks anders gepresteerd dan "leuk" voetbal laten zien.
Is dat nu de maatstaf?
Persoonlijk vind ik dat hij zich best zorgen om de competitie mag gaan maken, want hij heeft nu al 2 kansen om bij te blijven verspeeld, maar blijft er betrekkelijk "Bosz" onder.
Of heeft hij de voorkennis de EL te winnen en hebben wij dat gewoon nog niet door?
Vind ik leuk
2cents +28820
maandag 20 maart 2017 om 11:44
Zoals je hierboven kunt lezen laat ik er weinig onduidelijkheid over bestaan: als Ajax geen kampioen wordt is het (eredivisie) seizoen mislukt. Een EL kan daarin wel een pleister op de wond zijn.

En dat laatste? Ja.
Vind ik leuk
maandag 20 maart 2017 om 11:52
In veel zaken op een lijn, dat laatste zal m waarschijnlijk nooit worden.

Vind Bosz geen Ajax trainer, teveel zaken gaan "stuk" met het oog op alleen mooi voetbal (zelfs dat is soms dramatisch).
Daarbij moet ik de persoon ook niet.
Zelfs niet het binnenhalen van de EL kan dat imo niet veranderen. Al zal ik (indien mogelijk) de eerste zijn die hem daarmee feliciteert. bij wijze van.
Want dat zou wel een bijzondere prestatie zijn.
Vind ik leuk
2cents +28820
maandag 20 maart 2017 om 11:54
Kwa persoonlijkheid kan ik ook niet veel met Bosz, maar vind daarbij wel dat hij beoordeelt moet worden op prestaties en niet op persoonlijkheid.
Vind ik leuk
maandag 20 maart 2017 om 11:57
Eens, maar ook voor hem geldt (zeggen we hier altijd over spelers) hij heeft een voorbeeld functie en is het boegbeeld van de club. Dus dat speelt mee.

Hij heeft een beetje een Mourinho "air" zonder de prestaties. Als hij die had kon ik hem nog wel pruimen. Maar het gemis daarvan werk op mijn "allergiezone".
Vind ik leuk
2cents +28820
maandag 20 maart 2017 om 11:58
Hehe snap ik.
Vind ik leuk
maandag 20 maart 2017 om 10:09
De bondscoach wil op zijn CV hebben staan dat hij de gene was die De Ligt liet debuteren in oranje.
Vind ik leuk
Metal +1640
maandag 20 maart 2017 om 10:18
Groot talent, maar om na 5 wedstrijden iemand al te selecteren voor Oranje slaat nergens op. Wees nou eens zuinig op de talenten en laat ze lekker rijpen. Geef ze ruimte om fouten te maken, zonder dat het breed uit wordt gemeten. En dat laatste gebeurt als je ze al zo jong de hemel in prijst en selecteert voor Oranje.
Vind ik leuk
BS +532
maandag 20 maart 2017 om 10:20
Deze jongen komt er wel, maar deze fouten maken hoort bij zijn leeftijd, er zullen er af en toe nog meer volgen. Voor het Nederlands elftal hebben we spelers nodig die er al staan, en dat doet hij bij lange na nog niet. Staat er niets op het spel bij het Nederlands elftal dan kan je hem oproepen. Maar voor WK kwalificatie is hij nog te jong en te onzeker, maar wat maakt het allemaal uit, onder Blind wordt het toch niets.
Vind ik leuk
HJR +2949
maandag 20 maart 2017 om 10:28
Dit zijn nou precies voorbeelden waarom deze jongen NOG niet geselecteerd moet worden. Wat als hij ook een fout maakt tegen Bulgarije?

Laat zo´n jongen volgend seizoen veel spelen en dan een keer oproepen.
Vind ik leuk
JAG89 +373
maandag 20 maart 2017 om 10:51
Of je laat hem alvast lekker ruiken aan het grote oranje! Verwacht ook niets dat blind hem in de basis zal opstellen tegen Bulgarije, misschien wel tegen Italië aangezien dat een oefen interland is. Hij doet het gewoon buitensporig goed. Ik verwacht ook dat als je hem naast een ervaren verdediger zet dat hij gaat mee liften op zijn niveau!
Vind ik leuk
HJR +2949
maandag 20 maart 2017 om 11:10
Ja natuurlijk heb je daar een punt, maar persoonlijk vind ik dat je in het Nederlands Elftal moet staan als je er klaar voor bent. Het is geen opleidings elftal. Dan kan je net zo goed de 15 beste selecteren en de andere 8-10 spelers van 17,18 doen om ze aan Oranje te laten ruiken. Ik denk dat Blind hiermee nu een beetje doorslaat. Maar laten we hopen dat het goed uitpakt.
Vind ik leuk
maandag 20 maart 2017 om 11:40
Buitensporig goed??

Hij loopt gewoon 2 op 2 hoor, twee keer goed en twee keer een fatale fout, dus wat bedoel je?

Hij wordt gehypt en de meute loopt er als een kudde "Blind" achteraan.

(see what I did there?)
Vind ik leuk
michelhx +1861
maandag 20 maart 2017 om 11:05
Wellicht verstandig als Danny gewoon op de rem trapt en hem in bescherming neemt bij het Nederlands elftal. Nog geen minuten geven dus.
Vind ik leuk
Hammie +467
maandag 20 maart 2017 om 13:01
WAAR BIJFT VOORONDERZOEK VAN KLAASSEN DAN!!!

Ik hoor niets ik lees er niets over....


KNJB zou het toch niet perongeluk vergeten??
Vind ik leuk
Cookee +2051
maandag 20 maart 2017 om 19:13
Ik zag zijn interview, hij had pittige kritiek op zijn teamgenoten,
verbazend, want er was maar 1 die schuld had en perfect passte op van Duinen.
Misschien kan hij op Wesley zijn plek want qua snelheid en richting was niks mis met die pass.
Alleen de kleur deugde niet.
Vind ik leuk

Bekijk het laatste nieuws

De Ligt gaat afgrijselijk in de fout bij Ajax: 'Donderdag alle pers, nu ook'