'Kijk naar Virgil van Dijk, wat hij in Engeland doet, kan Botteghin ook'

'Kijk naar Virgil van Dijk, wat hij in Engeland doet, kan Botteghin ook'

donderdag 18 mei 2017 om 16:09

Eric Botteghin heeft de kwaliteiten om het te maken in de Premier League. Dat zegt Jan Everse in Voetbal International. Hij werkte in het verleden bij PEC Zwolle samen met de Braziliaanse verdediger, die dit seizoen kampioen werd met Feyenoord. 

"Ik denk dat hij nog wel een stapje kan maken. Hij zou met zijn lengte en fysieke kracht heel goed in Engeland kunnen spelen", aldus Everse over de stopper. "Kijk naar Virgil van Dijk, wat hij in Engeland doet, kan Eric ook. Gelukkig is het allemaal goed gekomen met hem, maar hij heeft natuurlijk te lang in Zwolle gespeeld."

"Ik heb vierenhalf jaar bij Zwolle gespeeld, dat was inderdaad te lang", vult de 29-jarige verdediger zelf aan. "Maar ik ben tevreden. Als ik nu naar mijn carrière kijk, durf ik te zeggen dat ik ben geslaagd. Ik zit bij een topclub en we winnen prijzen."

"Maar er is altijd een volgend doel. Goed presteren in de Champions League, nog een keer kampioen worden, of in de toekomst misschien een transfer naar een buitenlandse competitie. Nu eerst een tijd echt genieten van dit succes."

Poll

Is Botteghin goed genoeg voor de Premier League?

(632 stemmen)

Plaats een reactie

bits +3528
donderdag 18 mei 2017 om 16:14
Premier League kan die wel aan, als Indi het kan hij zeker.
Vind ik leuk
donderdag 18 mei 2017 om 16:14
"Kijk naar Virgil van Dijk, wat hij in Engeland doet, kan Eric ook".

De enige overeenkomst die ik zie is de positie waarop ze spelen.
Vind ik leuk
donderdag 18 mei 2017 om 16:17
Plus dat het beide logge, grote maar fysiek ijzersterke en harde verdedigers zijn. Van dijk is echter wel iets sneller denk ik en voetballend veel beter.
Vind ik leuk
donderdag 18 mei 2017 om 16:19
Iets sneller? Met alle respect, Botteghin is een prima verdediger, maar ik schat hem niet veel sneller dan John van de Burger King.
Vind ik leuk
Arvin +384
donderdag 18 mei 2017 om 18:04
Haha, van beukering was wel een verhaal apart qua snelheid hoor. Die moet botteghin toch wel bij kunnen houden :P (nét)
Vind ik leuk
donderdag 18 mei 2017 om 16:21
Botteghin hard?
Iets sneller?

Botteghin is al 29 jaar en in de verste verte niet geschikt voor de PL-top. Van Dijk wel.
Vind ik leuk
donderdag 18 mei 2017 om 16:33
Botteghin is daar inderdaad niet voor geschikt nee, niet voor de top maar dat zeg ik ook niet. En ja botteghin is zeker hard. Niet in het geven van schoppen maar in het aangaan van duels.
Vind ik leuk
donderdag 18 mei 2017 om 18:03
Ja gewoon prima voor een club als Stoke oid.
Vind ik leuk
donderdag 18 mei 2017 om 18:19
Virgil van Dijk zou het ook volgens de zovele "kenners" ook niet redden?
Vind ik leuk
donderdag 18 mei 2017 om 16:15
Hij is veel te sloom voor premier league
Vind ik leuk
younited +3495
donderdag 18 mei 2017 om 16:15
Fysiek en lengte, maar snelheid Jan... snelheid...
Vind ik leuk
younited +3495
donderdag 18 mei 2017 om 16:16
off topic: altijd als ik hem zie is het voor mij Robin Haasse in een Feyenoord-shirt... dit volledig terzijde
Vind ik leuk
donderdag 18 mei 2017 om 16:21
Ik vind Robin Haasse altijd lijken op Botteghin met een tennispolo :) :)
Vind ik leuk
donderdag 18 mei 2017 om 16:22
Haha geniaal. Nu weet ik waar ik zijn gezicht in herken ja.
Vind ik leuk
derksen +5803
donderdag 18 mei 2017 om 16:18
Maar als feyenoorder moet ik toch zeggen
Dat ik zelfs bothiging er uit sprint
Dus nee bothiging is zeker geen v dijk scheelt Meter in hoogte en breedte ook trouwens met v dijk..
Vind ik leuk
United +40196
donderdag 18 mei 2017 om 16:20
En dan is Van Dijk voetballend en verdedigend ook nog een stuk verder.
Vind ik leuk
donderdag 18 mei 2017 om 18:00
Heb het genoegen gehad beiden een aantal jaren op het veld te mogen zien ballen. botteghin is verdedigend op de grond niet minder dan van Dijk. Voor de rest krijgt de Nederlander het voordeel.
Vind ik leuk
United +40196
donderdag 18 mei 2017 om 16:19
Hij is te traag!
Vind ik leuk
donderdag 18 mei 2017 om 17:58
Dat is Daley Blind ook. Hij compenseert zijn traagheid met grote spelintelligentie. Botteghin compenseert zijn traagheid met een ver bovengemiddelde timing. Het is maar waar een elftal behoefte aan heeft.
Vind ik leuk
feyeniels +14638
donderdag 18 mei 2017 om 16:19
Als Botteghin de PL al aankan, dan is het bij een ploeg die zich ingraaft. Bij een ploeg waar hij met weinig ruimte in zijn rug speelt dus. Daar mist hij op dat niveau snelheid voor. Zijn gebrekkige snelheid is hier in Nederland geen probleem, maar wordt in Engeland hard afgestraft als hij vooruit moet verdedigen.
Vind ik leuk
J Kiprich +7664
donderdag 18 mei 2017 om 16:20
Dat wordt dus ManU!
Vind ik leuk
donderdag 18 mei 2017 om 16:56
Die is terug naar brighton en Hove Hahaha
Vind ik leuk
J Kiprich +7664
donderdag 18 mei 2017 om 16:20
Hij zal nu toch vakantie hebben? Tijd om wat te boeken naar het buitenland. Al zou ik Stockholm nu mijden. Schijnt erg duur te zijn op het ogenblik.......
Vind ik leuk
derksen +5803
donderdag 18 mei 2017 om 16:20
Dat gelul dat elke feyenoord speler nu ineens beter is als een ander is gewoon irritant
Vergeet niet waar we vandaan komen!
Vind ik leuk
younited +3495
donderdag 18 mei 2017 om 16:27
beter dan...
Vind ik leuk
donderdag 18 mei 2017 om 16:23
Hahaha!
Vind ik leuk
Leedz +2350
donderdag 18 mei 2017 om 16:27
Die is op ze hoofd gevallen
Vind ik leuk
2cents +31404
donderdag 18 mei 2017 om 16:34
Botteghin zit aan z'n top. Prima verdediger voor Feyenoord, maar ik heb internationaal m'n twijfels. Dat is geen schande trouwens.
Vind ik leuk
Guust +3215
donderdag 18 mei 2017 om 16:34
Veel Feyenoorders worden toch wel naar grotere prestaties geschreven, denk dat Feyenoord dit jaar een goed gezamenlijk team was maar dat dit wel het plafond is. Dirk gestopt, Elia wil weg, Berghuis terug naar Watford, Karsdorp heeft belangstelling genoeg, zal moeilijk worden individueel voor spelers als Bothegin. Dit klopte gewoon, maar hogerop nee.
Vind ik leuk
donderdag 18 mei 2017 om 16:47
ik weet dat Everae slechtziend was maar dat het zo erg was?
Vind ik leuk
mcmodd +9721
donderdag 18 mei 2017 om 16:55
Ik de nj dat hij dat wel aan kan ja, maar waarom niet schitteren in Brazilië, zijn eigen land. Hij is daar ook goed genoeg hoor. Maar als hij liever hier speelt, ook goed hoor, zeker voor het Nederlandse voetbal.
Vind ik leuk
donderdag 18 mei 2017 om 17:00
Goed, Everse heeft z'n stokpaardje weer van stal gehaald. Onzinnige opmerkingen van hem.
Vind ik leuk
Maronk +241
donderdag 18 mei 2017 om 17:35
Matige verdedigers... We vergeten dat die twee uit een Mickey Mouse competitie komen en te weinig bagage hebben om in het buitenland het te redden
Vind ik leuk
donderdag 18 mei 2017 om 18:04
In een paar woorden weet jij jezelf briljant je onwetenheid te presenteren. Zelden zo'n opmerking gelezen hier. ik probeer je serieus niet te beledigen maar dit komt een beetje dom over.
Vind ik leuk
Teo Smith +11865
donderdag 18 mei 2017 om 17:43
Droom lekker verder. Echt niet.
Vind ik leuk
Paul1982 +6335
donderdag 18 mei 2017 om 18:03
Nu weet ik waarom Jan Everse nooit een toptrainer is geworden, hij snapt er geen klote van.

Botteghin is veel te langzaam voor de PL. Tegen PEC Zwolle liep Menig hem er veel te makkelijk uit.
Vind ik leuk
14forever +6506
donderdag 18 mei 2017 om 18:53
Ok wie biedt er 70miljoen voor Bottegein!! Wordt geleverd met verpakking en een strikje er om heen!
Vind ik leuk
donderdag 18 mei 2017 om 18:55
Idioot om te zeggen dat hij hetzelfde kan als Van Dijk.
Vind ik leuk
fr1963 +1059
donderdag 18 mei 2017 om 19:00
Komt snelheid te kort. Dit is zijn top. In de CL spelen met Kongolo naast hem in het centrum en een nieuwe links back.
Vind ik leuk

Bekijk het laatste nieuws

'Kijk naar Virgil van Dijk, wat hij in Engeland doet, kan Botteghin ook'