Niet Van Bronckhorst maar Bosz verkozen tot Trainer van het Jaar

Niet Van Bronckhorst maar Bosz verkozen tot Trainer van het Jaar

vrijdag 19 mei 2017 om 14:44

Peter Bosz heeft de Rinus Michels Award voor Trainer van het Jaar gewonnen. De Ajax-trainer kreeg van collega-trainers de voorkeur boven Giovanni van Bronckhorst, die Feyenoord naar de eerste titel in achttien jaar leidde.

In totaal waren er vijf genomineerden voor de award. Naast Van Bronckhorst maakten ook Mitchell van der Gaag (Excelsior), Henk Fraser (Vitesse) en Erik ten Hag (FC Utrecht) kans. Bosz ging met de overwinning aan de haal vanwege zijn prestaties met Ajax in Europa en het goede spel van de Amsterdammers in de Eredivisie. Door een stroeve start van Bosz met zijn ploeg greep Ajax echter naast de titel, die werd veroverd door Feyenoord.

Maurice Steijn van VVV-Venlo is verkozen tot trainer van het jaar in de Jupiler League. Co Adriaanse heeft de oevreprijs gekregen voor zijn carrière. Louis van Gaal reikte de prijs uit. "Hij heeft zijn vak, mijn vak en uw vak altijd beschermd en veredigd", aldus Van Gaal op het trainerscongres.

Poll

Terecht?

(2084 stemmen)

Plaats een reactie

frhoi +364
vrijdag 19 mei 2017 om 14:48
Raar..
Vind ik leuk
vrijdag 19 mei 2017 om 14:52
Kan je vinden. Ik vind het wel begrijpelijk. De rol van Ajax in Europa op dit moment is toch wel grotendeels de verdienste van Bosz.
Vind ik leuk
vrijdag 19 mei 2017 om 16:40
Hij heeft (nog) helemaal NIETS gewonnen.

Van Bronckhorst pakt in 2 seizoenen 2 prijzen!
Vind ik leuk
Ginovanni +14858
vrijdag 19 mei 2017 om 21:20
Heeft ook het negatiefste record aller tijden van Feyenoord op zijn naam staan (Vorig seizoen): 7 nederlagen op een rij! Kun je gevoeglijk wegstrepen tegen de bekerwinst van vorig jaar.

Desalniettemin goed gedaan door Gio dit seizoen.;-).
[Reactie gewijzigd op vrijdag 19 mei 2017 om 21:21]
Vind ik leuk
vrijdag 19 mei 2017 om 22:07
Gelukkig is een prijzenkast niet het enige waaraan je een goeie trainer/speler kunt herkennen.
Vind ik leuk
Nick Kools +11698
vrijdag 19 mei 2017 om 20:11
Maar (nog) niks gewonnen :)
Vind ik leuk
vrijdag 19 mei 2017 om 14:53
En wat vindt u zo raar ? Ajax heeft Nederland weer eens op de kaart gezet en vele ogen zijn gericht op Ajax spelers. O, begrijp mij niet verkeerd hoor Van Bronckhorst heeft ook goed gepresteerd maar Bosz heeft een prestatie neergezet om U tegen te zeggen. Eigenlijk is Ajax alleen tegen Rostov weggetikt. Ik durf 100% te wedden dat als Ajax het nu tegen Rostov zou moeten opnemen Ajax de Russen scheel tikt. Ja ? DA !
Vind ik leuk
vrijdag 19 mei 2017 om 14:57
Als een coach die een club met een begroting van 20miljoen minder na 18 jaar weer kampioen maakt niet trainer van het jaar wordt is dat raar ja. Ik heb veel respect voor wat Ajax heeft bereikt in Europa en Bosz is een hele goede trainer, maar deze uitverkiezing is wel echt raar
Vind ik leuk
vrijdag 19 mei 2017 om 15:04
het financiële zooitje van eerder. dat is iets wat niet door Gio persoonlijk is opgelost. Bosz heeft in een korte tijd enorme stappen gemaakt met ajax, groter dan dat feyenoord puur dit seizoen aan stappen heeft gemaakt. Dus trainertechnisch op dit jaar gezien is het helemaal niet raar. hou op met dat gejammer over je 18 jaar, daar willen jullie ook niet mee gepest worden. dus speel het ook niet steeds als calimerokaartje.
Vind ik leuk
vrijdag 19 mei 2017 om 15:04
Maar als die club steeds maar blijft pretenderen de populairste en trouwste aanhang te hebben dan moet de begroting van € 20 miljoen alras opgeschroefd kunnen worden. Waar blijven de investeerders dan die graag met hun grote opgezette bolle doet (net alsof iemand pannenkoeken besteld heeft) alleen te zien zijn als het goed gaat met Rotterdam zuid. Midden jaren '80 had Ajax een Caranza en Konijnenburg die voor miljoenen guldens in de club investeerden. Wie herinnert zich niet de wereldaankoop Felix Gasselich ? (Gas en Licht ?). Zo nu U weer.
Vind ik leuk
vrijdag 19 mei 2017 om 15:07
Als je naar budget kijkt is van der Gaag trainer van het jaar
Vind ik leuk
Youri99 +4697
vrijdag 19 mei 2017 om 15:09
Ajax speelt tegen clubs met een begroting van 200/300 miljoen en staat in de finale, dus dat verschil is er niet.
Vind ik leuk
Guust +3215
vrijdag 19 mei 2017 om 15:30
Als je als Coach tegen clubs met een begroting van 400 miljoen speelt en dan de finale haalt (sinds 1996 niet meer gelukt voor Ajax) met een ploeg van gemiddeld 21 jaar dan is dat nog veel knapper.
En dan nog, zijn collega trainers hebben dit zo gekozen, dus raar dat jij daar anders over denkt.
[Reactie gewijzigd op vrijdag 19 mei 2017 om 15:32]
Vind ik leuk
vrijdag 19 mei 2017 om 15:39
Nee hoor want Feyenoord heeft maar 1 punt meer dan Ajax, dus ook geen straatlengte voorsprong, in de competitie ook niet gewonnen van Ajax, Europees weinig gedaan, dus alles bij elkaar op, en je hebt een eerlijke winnaar
Vind ik leuk
vrijdag 19 mei 2017 om 19:00
Valt ook wel mee om het zo te stellen, het scheelde 1 punt en de tweede helft na de winterstop had Ajax de meeste punten. Samen met het succes in Europa zie ik dan wel duidelijk dat dat het beste zou kunnen zijn.
Vind ik leuk
vrijdag 19 mei 2017 om 22:13
Als Ajax nou gewoon 1 wedstrijd eerder de omschakeling naar het Bosz systeem onder de knie had gehad was niet Feyenoord maar Ajax kampioen geweest.
En ik durf ook wel te stellen dat als Ajax geen EL had gespeeld Ajax tegen PSV had gewonnen en dus kampieonw as geweest. Of als Ajax gewoon 1 goaltje meer in de thuiswedstrijd tegen Schalke had gemaakt waardoor de zware verlenging er niet was geweest. Ik denk namelijk wel dat de wedstrijd tegen Schalke ons de wedstrijd tegen PSV heeft gekost. Al is dat achteraf makkelijk om te zeggen en weet je niet hoe het was verlopen als Ajax die wedstrijd tegen Schalke niet nog in de benen had gehad.
Al met al is Bosz wel terecht (door z'n collegas) verkozen tot trainer van het jaar
Vind ik leuk
Xtacy +275
vrijdag 19 mei 2017 om 15:00
Even het verschil tussen de fantastische thuiswedstrijden en de uitwedstrijden in Europa daargelaten.

P.s. de finale is niet thuis he... ik hou me hart vast voor jullie.
Vind ik leuk
vrijdag 19 mei 2017 om 15:05
Ook al gaat fout in de finale dan nog heeft Ajax een geweldige prestatie geleverd. Vergeet het niet he na 15 jaar staat er weer een Ned. club in een finale.
Vind ik leuk
Xtacy +275
vrijdag 19 mei 2017 om 15:08
Zeker, maar als je in de finale staat wil je m ook winnen toch?

Kijk naar het NL elftal en de verloren finales, dat wil je niet man... :-(
Vind ik leuk
vrijdag 19 mei 2017 om 15:13
Je kunt als verliezend finalist ook een onuitwisbaar indruk maken. Vraag aan een Belg om het Ned. elftal uit 1974 op te sommen en zonder hapering noemt hij alle namen op. Vraag nu aan dezelfde Belg om de namen van de winnende finalist Duitsland op te noemen. Hij komt niet verder dan Maier, Beckenbaur, Breitner en Muller. Idem geldt dit voor de Italiaan.
Vind ik leuk
Xtacy +275
vrijdag 19 mei 2017 om 15:16
Dat gaat alleen op als de generatie die het heeft meegemaakt nog leeft. Als die betreffende generatie er niet meer is blijven alleen de geschiedenisboeken over, en daar sta je gewoon als verliezer genoteerd...

Bitter man!
Vind ik leuk
vrijdag 19 mei 2017 om 15:20
Touche maar gelukkig is er nog Youtube.
Vind ik leuk
Butsbal +3375
vrijdag 19 mei 2017 om 17:58
Nou vooruit dan. Bij de elftalfoto's voor volgend seizoen zet Feyenoord de schaal neer, Vitesse de beker, PSV de fruitschaal, dan mogen jullie er een tom tom neerleggen omdat jullie Nederland op de kaart hebben gezet.
Vind ik leuk
vrijdag 19 mei 2017 om 14:57
Raar?

Bij Bosz die zie je de hand en Ajax is alleen maar beter gaan spelen.

Bronckhorst is 2 jaar bezig en Feyenoord is nog steeds op hetzelfde niveau als toen ze begonnen. Wekelijks fouten die f pupillen ook maken.

Dus nee niet raar!
Vind ik leuk
vrijdag 19 mei 2017 om 15:02
Zelfde niveau? Donder op man. Je kan wel zien dat je een blinde bent.
Vind ik leuk
vrijdag 19 mei 2017 om 15:09
Henkie vertel eens wie is er boven zijn niveau uitgestegen bij Feyenoord en wie is er daadwerkelijk beter geworden? Ik kan geen naam noemen het was continue de ene week een 4 en de week erop een keer een 7 of een 8 en nooit 5 wedstrijden een 9 of een 10.
Vind ik leuk
vrijdag 19 mei 2017 om 16:00
El ahmadi.
Vind ik leuk
vrijdag 19 mei 2017 om 16:06
Jörgensen.
Vind ik leuk
vrijdag 19 mei 2017 om 16:10
Hmm, is die nou echt door van Bronckhorst boven zichzelf uitgestegen? Naar mijn mening had deze jongen de kwaliteiten al. Dan zou ik eerder Vilhena hebben gezegd.
Vind ik leuk
vrijdag 19 mei 2017 om 16:13
Dan zeg jij Vilhena, wat mij betreft was het zo goed als de hele selectie. Het was duidelijk: één team, één taak!
Vind ik leuk
vrijdag 19 mei 2017 om 18:03
Heeft, naar mijn mening, toch wel duidelijk stappen gemaakt.
Vind ik leuk
vrijdag 19 mei 2017 om 16:10
Het slot van de competitie niet nee. En je kunt ook niet altijd goed voetballen met de Europa League en KNVB beker er naast, maar het is wel duidelijk dat de hele selectie beter is geworden aangezien we nu KAMPIOEN zijn. En bij Ajax was die wisselvalligheid ook aanwezig, dus dat argument van jou slaat nergens op.
Vind ik leuk
robson81 +1845
vrijdag 19 mei 2017 om 16:10
Kan wel zien dat je er niks van snapt.vilhena,toornstra,kars dorp,kongolo alle duidelijk beter geworden.
Vind ik leuk
vrijdag 19 mei 2017 om 16:58
Vilhena, El Ahmadi, Jorgensen, Toornstra, Kongolo.

Bij Ajax kan ik er ook maar een handjevol noemen die duidelijk beter zijn geworden.

Kan ook een aantal negatieve voorbeelden noemen. Goed, boeit allemaal verder niet.
Vind ik leuk
ficusje +944
vrijdag 19 mei 2017 om 17:36
Pak alleen maar de wedstijd in amsterdam,worden gewoon onder de voet gelopen.ja ajax is gewoon nu veel verder.in het begin zeker niet.
Vind ik leuk
robson81 +1845
vrijdag 19 mei 2017 om 15:06
Lachwekkend ajax heeft 2x zoveel te besteden en worden geen kampioen,enkel 2 leuke potjes tegen nr10 Duitsland en nr 4 frankrijk waar ze ook nog met veel geluk doorgaan na een dikke nederlaag in de uit wedstrijd.word tijd dat United jullie van die wolk afschopt.
Vind ik leuk
Garinsha +2388
vrijdag 19 mei 2017 om 15:40
ah ah ah

de woorden van een echte Hater.

Vind ik leuk
robson81 +1845
vrijdag 19 mei 2017 om 15:49
Mag jij vinden mijn beste maat is ook voor ajax en met hem kan ik gewoon over voetbal lullen omdat hij gewoon reëel is.
Vind ik leuk
Garinsha +2388
vrijdag 19 mei 2017 om 15:52
ik ben ook reeel hoor maar met deze zin

''enkel 2 leuke potjes tegen nr10 Duitsland en nr 4 frankrijk''

doe je ajax wel te kort.

dat ze 2 keer zoveel te besteden hebben en geen kampioen worden ben ik het idd met je eens. maargoed.
Vind ik leuk
robson81 +1845
vrijdag 19 mei 2017 om 16:14
Kan er niet heel veel meer van maken,de top in Nederland moet dat soort wedstrijden gewoon kunnen winnen met een beetje goed beleid.wel erg leuk dat een Nederlandse ploeg eindelijk weer een finale behaald.
Vind ik leuk
Garinsha +2388
vrijdag 19 mei 2017 om 16:23
hebben ze toch gedaan.. het is ook niet zo dat zij tegen 4e klassers spelen.. geluk hebben in uitwedstrijden speelt ook een rol.
Vind ik leuk
ficusje +944
vrijdag 19 mei 2017 om 17:38
Als je kampioen wordt heb je het goed gedaan,vindt ik van niet.ajax gaat net als bayern alleen maar groeien.
Vind ik leuk
robson81 +1845
vrijdag 19 mei 2017 om 17:54
Net als feyenoord bedoel je zeker.
Vind ik leuk
vrijdag 19 mei 2017 om 19:04
Domme reactie, 21 verliespunten en 15 na Europees succes dus zonder Europa lachend kampioen!!!!!!
Vind ik leuk
robson81 +1845
vrijdag 19 mei 2017 om 19:16
ha en feyenoord 7 verlies punten na europees voetbal dus
zonder waren ze nog steeds lachend kampioen!!!!
Vind ik leuk
zaterdag 20 mei 2017 om 10:10
Moet ik je nou echt helpen 15-7=....... nee gaat niet, ok hou het er maar dat 15 meer is als 7. Dus eigenlijk een nogal domme opmerking zo
Vind ik leuk
robson81 +1845
zaterdag 20 mei 2017 om 12:53
Ga nou maar terug naar school want je bent nog te dom om je eigen rest af te vegen.13 verlies punten feyenoord en 15 ajax dat zijn er 2 minder dus 2 punten voorsprong.beter je rekenles volgen.
Vind ik leuk
zaterdag 20 mei 2017 om 13:01
Jij bent echt dom, ga het je niet eens meer uitleggen. Succes met je rest af te vegen als je toevallig gaat. Je bent wel het prototype fan die op tv verscheen daar he? Grote voorhoofden, dik haar en grote lippen.....mzl
Vind ik leuk
robson81 +1845
zaterdag 20 mei 2017 om 13:05
Tekst nog een keer nalezen dan kan je zien wie er dom is.
Vind ik leuk
robson81 +1845
zaterdag 20 mei 2017 om 13:03
Of je schrijft het verkeerd want je zegt na Europees voetbal heeft ajax 15 verlies punten dat zijn dus 6 verlies punten door el voetbal.waarschijnlijk bedoel je dan te zeggen door el voetbal heeft ajax 15 verlies punten geleden.
Vind ik leuk
zaterdag 20 mei 2017 om 13:11
Ik schrijf niks verkeerd, er staat heel duidelijk 21 verliespunten waarvan 15 na euro voetbal. Niks meer en niks minder. dus......vermoeiend al dat geroep hier van jou. Fijn weekend
Vind ik leuk
robson81 +1845
zaterdag 20 mei 2017 om 13:21
Jij bent echt dom als je niet begrijpt wat ik bedoel waarschijnlijk een vrij laag iq.je zegt ajax had na Europees voetbal 15 verlies punten.het is door Europees voetbal.dat een ander dat anders interpreteert komt door je gebrekkige taalgebruik.
Vind ik leuk
zaterdag 20 mei 2017 om 13:32
Eerder door jouw gebrekkige opname, en tevens weet elke voetbal kenner dat Ajax 21 verliespunten had totaal waarvan 15 na Europa wedstrijden. Zal er voortaan rekening mee houden dat er ook downers en nietsnutten meelezen
Vind ik leuk
robson81 +1845
zaterdag 20 mei 2017 om 13:41
Schrijf je het weer zo,je snapt het niet.sneu gevalletje,deze downie heeft toevallig een iq van 142 en deze downie had jou tandjes er allang uit geslagen als je dit in mijn gezicht zou zeggen.fijn weekend
Vind ik leuk
zaterdag 20 mei 2017 om 16:45
Haha tuurlijk knul, tot je me ziet dan wordt het rennen voor je leven.... en mensen met een hoog IQ hadden gelijk gesnapt wat er stond. Je bent niet meer als een internet held die tijdens het uitknijpen van zijn pukkels en het dromen om ooit een vrouw te hebben misselijk doet tegen een ander....Je bent altijd welkom om mijn tanden te komen doen kneus
Vind ik leuk
robson81 +1845
zaterdag 20 mei 2017 om 17:07
Luister lulletje rozenwater wie je ook ben als jij zo tegen mij praat dan liggen je tanden op straat.rennen komt niet in mijn worden boek voor.
Vind ik leuk
zaterdag 20 mei 2017 om 17:55
haha kneus, je kan altijd komen hoor!!!je bent te zielig. Enkel zielige mensen letten op de grammatica van een ander. Je bent gewoon een domme kneus! hahaha je laat me lachen kneus. ik zie het al helemaal voor me kneus, hoe jij daar zit met je brilletje en je puistjes. Ga je lekker aftrekken op een vrouw die je nooit kan krijgen. Je bent vast zo lelijk dat de hond van de buurman piepend van angst wegrent als je buiten komt. Dag kneus!!! weer genoeg lol voor vandaag en teveel energie aan een kneus als jij. Haha je tanden op straat hoor hem nou stoer praten onze Badr Hari met een IQ van 142 haha. Mensen met een hoog IQ schoppen geen tanden over straat haha. KNEUS, en woordenboek is gewoon een woord hoor Einstein
Vind ik leuk
robson81 +1845
zaterdag 20 mei 2017 om 18:38
een hoop loze woorden van een snijboon
Vind ik leuk
zaterdag 20 mei 2017 om 18:43
haha kneus
Vind ik leuk
robson81 +1845
zaterdag 20 mei 2017 om 18:49
haha inderdaad als dadelijk je ip adres achterhaal
Vind ik leuk
zaterdag 20 mei 2017 om 18:50
pfff kneus
Vind ik leuk
zaterdag 20 mei 2017 om 18:50
Je had me gewoon mijn adres kunnen vragen hoor, bij mij in de straat zijn we gek op bezoek en gezellig samen zijn. Maar jij hebt een hoog IQ dus komt er zelf wel achter. Haha wat lach ik jou toch uit kneus.....wel even laten weten dat je komt doe ik mijn honden vast wil wel zien hoe een echte kneus eruit ziet.....Ow jammer je bent een internetheld en probeert stoer te doen. Tip zoek een ander forum op hier zitten veel Hooligans die zijn er niet van onder de indruk..... evenals ik. Ik ben totaal niet onder de indruk van je zielige praat. Ik schop je tanden over straat is een typische kneuzen reactie. Een kneus die probeert stoer te zijn pfff hoe vermoeiend. Fijne avond nog kneus
[Reactie gewijzigd op zaterdag 20 mei 2017 om 18:59]
Vind ik leuk
robson81 +1845
zaterdag 20 mei 2017 om 21:43
geef maar dan ga je wat meemaken.
Vind ik leuk
zondag 21 mei 2017 om 11:41
Kneus
Vind ik leuk
robson81 +1845
zondag 21 mei 2017 om 12:38
Die heeft jou moeder uitgepoept.
Vind ik leuk
zondag 21 mei 2017 om 16:07
Nee hoor jij bent geen broer van mij KNEUS, en stop nu maar ik ben totaal niet onder de indruk en moet enkel om je lachen. Uitlachen wel te verstaan. Je zegt een hoog IQ te hebben maar je gedraagt je als een downer en dan de Kneus variant ervan!
[Reactie gewijzigd op zondag 21 mei 2017 om 16:08]
Vind ik leuk
robson81 +1845
maandag 22 mei 2017 om 23:51
Je weet totaal niet wat je praat in levende lijve zou ik al je botjes breken die je hebt.
Vind ik leuk
dinsdag 23 mei 2017 om 08:00
Blijf je nou vervelend zielenpoot, in het echt ben ik 117 kilo en train ik 5 maal per week bij Mike Gym. Dus nu kun je me wel zoeken lijkt me. Beter hou je op met je kinderachtige ik sla je in elkaar gedrag, past totaal niet bij je IQ kneus!
Vind ik leuk
vrijdag 19 mei 2017 om 19:43
Je hebt gelijk dat AJAX met zoveel talent gewoon kampioen had moeten worden
Vind ik leuk
vrijdag 19 mei 2017 om 15:08
Vind ik ook.Had v/d Brom moeten zijn.Die deed in januari nog op drie fronten mee.
Vind ik leuk
vrijdag 19 mei 2017 om 16:11
V/d Brom? Laat me niet lachen. Alleen zijn interviews zijn al van een dramatisch laag niveau...
Vind ik leuk
zaterdag 20 mei 2017 om 10:51
Dat is nou sarcasme.
Vind ik leuk
maandag 22 mei 2017 om 19:23
Sarcasme? Die v/d Brom kan er echt helemaal niks van.
Vind ik leuk
dinsdag 23 mei 2017 om 08:56
Dat bedoel ik dus ook.Het was dus sarcastisch bedoeld!!!!!
Vind ik leuk
vrijdag 19 mei 2017 om 15:46
Idd raar ..... gio levert wereld prestatie om met Fey kampioen te worden. Bosz ligt vroeg uit de beker..... is geen kampioen geworden en dat met de beste/duurste selectie v Nederland...
Tuurlijk hij heeft de finale v ad m de EL bereikt en dat is knap. Maar als je die verliest ...heb je helemaal niks. Dan heeft hij niet voldaan aan de doelstellingen van Ajax.. .. kampioen en of beker winnen. Dus er eigenlijk gefaald.......
Vind ik leuk
Liwwadder +3258
vrijdag 19 mei 2017 om 16:04
kaazelien: hahahaaa!!
Vind ik leuk
vrijdag 19 mei 2017 om 16:07
Ach ja, hebben ze in Duivendrecht ook eindelijk na drie jaar weer
eens een prijsje.

grt uit de kampioensstad.
Vind ik leuk
vrijdag 19 mei 2017 om 16:39
Behoorlijk vreemde gang van zaken dit..... ze zijn zeker bang dat Ajax anders helemaal geen prijzen gaat winnen in dit seizoen....
Vind ik leuk
Kevinm +1065
vrijdag 19 mei 2017 om 14:49
Helemaal terecht. Over de hele wereld is Ajax al weken positief in het nieuws, dat is grotendeels dankzij Bosz, met het aantrekkelijke spel en de mentaliteit die hij ingevoerd heeft.
Vind ik leuk
vrijdag 19 mei 2017 om 14:51
zo zie je maar weer dat mooi voetbal loont
Vind ik leuk
robson81 +1845
vrijdag 19 mei 2017 om 15:08
Tot in China aan toe haha wat een gekken die Amsterdammers.
Vind ik leuk
younited +3495
vrijdag 19 mei 2017 om 14:49
Reacties uit Rotterdam kunnen nu niet uitblijven.. ik pak vast olijfjes en een lekker kaasje...
Vind ik leuk
Xtacy +275
vrijdag 19 mei 2017 om 14:53
Laat m lekker de beste trainer zijn, boeie!

Wij zijn KAMPIOEN!!!
Vind ik leuk
younited +3495
vrijdag 19 mei 2017 om 14:55
Ik win liever de Europa League... kwestie van prioriteiten..
Vind ik leuk
Xtacy +275
vrijdag 19 mei 2017 om 14:58
Ik? Jij wint niks maatje...

Wij hebben m al sinds 2002 in de kast staan ;-)
Vind ik leuk
younited +3495
vrijdag 19 mei 2017 om 15:05
Gefeliciteerd, bak een taart en vier het..
Vind ik leuk
Xtacy +275
vrijdag 19 mei 2017 om 15:09
Hoog en breed gedaan, sta nog steeds in de Hofpleinvijvert!
Vind ik leuk
vrijdag 19 mei 2017 om 15:12
In dat geval bedoel je ook 'zij' in plaats van 'wij', neem ik aan? ;)
Vind ik leuk
vrijdag 19 mei 2017 om 19:07
haha ook het enige, wat een praat een keer kampioen en meteen praat voor 10 hahaha beter een neus dan een Feyenoord kneus....
Vind ik leuk
vrijdag 19 mei 2017 om 15:01
Jaja het zal allemaal wel, wat een afgunst heb jij zeg.
Succes met de EL, ik hun het mijn concurrent namelijk wel.
Vind ik leuk
Xtacy +275
vrijdag 19 mei 2017 om 15:05
Afgunst? Totaal niet... prima voor NL voetbal.

Hij praat in de IK vorm, dat is waar ik op reageerde.
Nu weer terug in je hok!
Vind ik leuk
vrijdag 19 mei 2017 om 15:13
Doe niet zo dom kleuter, je kunt niet eens begrijpend lezen.
Ten eerste reageer ik niet op jou, dus waarom reageer je?
Ten tweede ben je echt niet op de hoogte, want dan wist je dat ik voor Feyenoord ben.
Edit: neem nog wat Xtc, is echt stoer.
[Reactie gewijzigd op vrijdag 19 mei 2017 om 15:14]
Vind ik leuk
Xtacy +275
vrijdag 19 mei 2017 om 15:21
Ik kom hier net kijken... rustagh kameraad.
Relax!
No Spang!
Chill!

Ik heb nog nooit een pil geslikt, gerookt of gesnoven...

Edit: In het Engels heeft het meer betekenissen dan alleen maar drugs maar dat terzijde.
[Reactie gewijzigd op vrijdag 19 mei 2017 om 15:25]
Vind ik leuk
vrijdag 19 mei 2017 om 16:04
Pillen roken of snuiven moet je sowieso niet willen hoor ;P
Vind ik leuk
Dee79 +1681
vrijdag 19 mei 2017 om 16:11
Jawel man heerlijk al die verzetjes
Vind ik leuk
zaterdag 20 mei 2017 om 10:16
En bij mij is het ook geen afgunst, ik gun het Feyenoord als club nadat ze bijna kapot waren. Ik gun het Gio als mens ik vind hem een voorbeeld voor heel veel mensen. Ik gunde het Kuyt maar deze draaft nu wel heel erg door en doet net of hij alles alleen heeft gedaan. En ik gunde het de trouwe supporters want deze hadden 18 jaar niks gewonnen. Maar ineens zie ik overal shirts met Feyenoord er op en is heel Nederland supporter geworden die ipv landskampioen ik denk de status van wereldkampioen aan het vieren zijn, terwijl ze met een puntje meer kampioen zijn geworden. Maar ik laat het verder, ik denk namelijk niet dat het volgend jaar herhaald kan worden!!!!
Vind ik leuk
zondag 21 mei 2017 om 23:27
Denk dat iedereen die nu juist een Feyenoord shirt aantrekken, die hadden ze allang in de kast liggen. Alleen zijn wij geen Engeland waar wij elke dag in voetbalshirts rondlopen. :)
[Reactie gewijzigd op zondag 21 mei 2017 om 23:27]
Vind ik leuk
vrijdag 19 mei 2017 om 19:06
Is alweer verleden tijd, op naar de komende 20 jaar drooglegging in Rotterdam..................
Vind ik leuk
vrijdag 19 mei 2017 om 14:54
Kaaskop!
Vind ik leuk
vrijdag 19 mei 2017 om 14:56
Kaaskop.
Vind ik leuk
goofy +187
vrijdag 19 mei 2017 om 14:50
Als je met jou team na een hele lange tijd weer in een Europese finale staat,en Nederland weer zo op de kaart zet met dit offensieve spel,lijkt me het niet meer dan terecht.
Vind ik leuk
robson81 +1845
vrijdag 19 mei 2017 om 15:21
Overdrijven daar zijn ze goed in in Amsterdam. Nog even en het zijn weer godenzonen.2 potjes tegen vrij matige ploegen gewonnen en Nederland staat weer op de kaart,ja een kinderhand is gauw gevuld.gun het ajax best maar krijg lichte kotsneigingen van dat overdreven ophemelen.3x verliezen en ze staan weer met de rug naar het veld.
Vind ik leuk
vrijdag 19 mei 2017 om 14:50
Dus de eerste tik is al uitgedeeld. Hopelijk volgen er nog een paar ! Bosz & Ajax van harte met deze prestigieuze prijs.
Vind ik leuk
Vak-DD +6741
vrijdag 19 mei 2017 om 14:52
Zonder nog een prijs te hebben gepakt ? Maar ja weer niet verassend als je de club ziet waar hij traint.
Vind ik leuk
Xtacy +275
vrijdag 19 mei 2017 om 14:55
Komop, hij is gewoon een toptrainer!

Wel grappig natuurlijk dat ze in Amsterdam een Feyenoorder nodig hebben om weer mooi voetbal te spelen ;-)
Vind ik leuk
murmur27 +1443
vrijdag 19 mei 2017 om 15:06
Ach, het is een kwestie van het beste van beide werelden.

De werklust van Feyenoord en het voetballend vermogen van Ajax.

Feyenoord moet Gio ontslaan en een Ajax coach nemen! kijken of er dan ook zulke mooie dingen gebeuren in Rotterdam. (korreltje zout)
Vind ik leuk
Xtacy +275
vrijdag 19 mei 2017 om 15:10
Denk t niet, bij ons houden ze van werkpaarden en houthakkers a la Immers...

Lijkt me geen gelukkige combinatie ;-)
Vind ik leuk
murmur27 +1443
vrijdag 19 mei 2017 om 15:15
We zullen het nooit weten, ben benieuwd hoe Feyenoord het gaat doen in de CL volgend seizoen.
Vind ik leuk
Xtacy +275
vrijdag 19 mei 2017 om 15:21
Niet veel beter dan onze voorgangers...
Vind ik leuk
vrijdag 19 mei 2017 om 14:55
Als Feyenoorder kan ik daar goed mee leven.
Giovanni is meer manager van het jaar dan trainer van het jaar.
Vind ik leuk
Xtacy +275
vrijdag 19 mei 2017 om 14:56
Tactisch blijft Gio gewoon totaal niet sterk... althans dat is mijn bescheiden mening.
Vind ik leuk
vrijdag 19 mei 2017 om 14:58
Je moet je bescheiden muil houden. Gio is KAMPIOEN in z'n tweede seizoen en dat kan meneer Bosz niet zeggen.
Vind ik leuk
Xtacy +275
vrijdag 19 mei 2017 om 15:02
Nee want t is zn eerste seizoen ;-)

Volgens seizoen kampioen in zn 2e seizoen?
A la Cocu en v. Bronckhorst.
Vind ik leuk
vrijdag 19 mei 2017 om 15:04
Van z'n trainerscarrière pikkebaas.
Vind ik leuk
Xtacy +275
vrijdag 19 mei 2017 om 15:06
Dat zeg je nu! Ja lekker dan...
Vind ik leuk
vrijdag 19 mei 2017 om 19:10
Zul je nog ff moeten afwachten kakkerlak
Vind ik leuk
vrijdag 19 mei 2017 om 15:33
Totaal niet sterk vind ik overdreven. Giovanni heeft mijn inziens wel degelijk laten zien dat hij veel tactische foefjes heeft en gevoel heeft voor het kiezen van de juiste tactieken.
Bovendien heeft hij uitmuntende kwaliteiten als manager, er zijn diverse sleutelmomenten in het seizoen geweest waar escalatie op de loer lag. Deze heeft hij perfect aan gepakt.

Echter, een trainer is voor mij iemand die voornamelijk moet worden afgerekend op het spel van de ploeg en daarin heeft Bosz het beter gedaan. Dat wil overigens niet zeggen dat het Bosz ook gelukt was om met deze Feyenoord selectie kampioen te worden. Ik denk dat wij meer hadden aan een manager dan aan een trainer en visa versa.
Vind ik leuk
2cents +31404
vrijdag 19 mei 2017 om 14:55
Terecht. De impact van Bosz op het spel en de vooruitgang van Ajax gedurende het seizoen was duidelijk.
Vind ik leuk
TomN10 +401
vrijdag 19 mei 2017 om 14:55
Ik zou me toch afvragen wat als het seizoen andersom was geweest. Dat Ajax vanaf het begin verschrikkelijk goed had gevoetbald zoals in de tweede helft van dit seizoen en slecht aan het einde van het seizoen zoals in de eerste helft van dit seizoen. Had Bosz het dan ook gewonnen? Gio is constant geweest het hele seizoen.
Vind ik leuk
United +40196
vrijdag 19 mei 2017 om 15:10
Wellicht dan niet. Maar je ziet duidelijk de hand van Bosz bij Ajax. En dat heeft even tijd nodig gehad. Alleen maar beter.
Vind ik leuk
ArendQ +29
vrijdag 19 mei 2017 om 14:58
Ach ja voorlopig hebben wij de schaal en Ajax nog helemaal niks. Dus wees blij met deze nikszeggende "prijs"!
Vind ik leuk
vrijdag 19 mei 2017 om 15:02
Haha kutfeyenoord. Worden 1x kanpioen in de 18 jaar ;)
Vind ik leuk
Xtacy +275
vrijdag 19 mei 2017 om 15:03
Statistisch gezien klopt het niet wat je zegt.

Het verschil tussen de 14e en 15e is inderdaad 18 jaar, dat klopt dan weer wel ;-)
Vind ik leuk
ArendQ +29
vrijdag 19 mei 2017 om 15:03
Beter de mooiste club van Nederland dan zo'n arrogant rotcluppie met nepsupporters.
Vind ik leuk
zaterdag 20 mei 2017 om 10:21
Zelf uitgeroepen mooiste club! ik vind het een stel downers met een lelijk stadion in een karakterloze stad
Vind ik leuk
ArendQ +29
maandag 22 mei 2017 om 08:40
Ja precies wat je zegt. Kansloos dat Ajax. Ze zouden verboden moeten worden!
Vind ik leuk
vrijdag 19 mei 2017 om 15:06
Hee eikel hoelang is het bij jullie geleden met de Cup die zoveel belangrijker is dan kampioen? Is het niet veel langer, onzin geleuter.
Vind ik leuk
mcmodd +9721
vrijdag 19 mei 2017 om 15:07
Misschien was het net wat leuker geworden als dit na de finale EL was beslist. Is men toch een beetje bang dat Ajax verliest, vandaar dat het nu moest gebeuren. Of is het omdat dat congres nu plaatsvond? Jammer dat Ten Hag het niet werd, maar de eerlijkheid gebied me te zeggen dat hij hem vorig jaar ook al had en FC Utrecht als club alleen maar leuker is, niet beter dan Ajax of Feyenoord. Volgend jaar draaien we dat wel weer om ;-)
Vind ik leuk
2cents +31404
vrijdag 19 mei 2017 om 15:27
Dat komt puur om dat dat congres nu was.
Vind ik leuk
vrijdag 19 mei 2017 om 15:07
Publieksprijs of met een echte jury?
Vind ik leuk
Xtacy +275
vrijdag 19 mei 2017 om 15:17
Stevie Wonder Academy...
Vind ik leuk
Fredsjhe +2024
vrijdag 19 mei 2017 om 15:07
Whahahaha, natuurlijk is dat niet terecht. Maar geeft niets, want:

Feyenoord kampioen, vanaf dag 1 bovenaan;
Feyenoord levert topscorer;
Feyenoordspelers winnen gouden schoen, zilveren schoen, bronzen schoen.

Tsja, dan moet je natuurlijk ook iets weggeven. Gelukkig is een kinderhand gauw gevuld en zullen alle Ajacieden hier euforisch reageren. Van harte met deze pyrrusoverwinning!
Vind ik leuk
14forever +6506
vrijdag 19 mei 2017 om 15:10
Die.schoenen klopt ook geen bal van!
Vind ik leuk
zaterdag 20 mei 2017 om 10:26
En nog steeds zijn jullie spelers nog niks waard!!! op naar de toekomst. En wie zijn handen zijn nu snel gevuld dan? Ik denk die van Feyenoord die het vieren van een landstitel binnenhalen als een WK. Maar goed vaak ook de enige prijs als je mazel hebt als Feyenoordspeler in de rest van je loopbaan!
Vind ik leuk
14forever +6506
vrijdag 19 mei 2017 om 15:09
Ach denk dat Bronckie ook wel eengoede keuze was geweest.
Vind ik leuk
Johan.l +3513
vrijdag 19 mei 2017 om 15:10
Ja kampioen door een ex Ajax supporter, wist jij dat kuyt een Ajax supporter is gewees? Zo heeft PSV eens de Europa cup gewonnen, met Ajax 2
Vind ik leuk
United +40196
vrijdag 19 mei 2017 om 15:16
Net als Johan Cruijf Feyenoord kampioen maakte :P
Vind ik leuk
vrijdag 19 mei 2017 om 15:12
Toch leuk voor Bosz hij had sinds '95 (knvb beker met Feyenoord) niets meer gewonnen! Ajacieden ik maak een grapje dus niet boos worden op mij!
Vind ik leuk
United +40196
vrijdag 19 mei 2017 om 15:14
Kampioen amateurs en eerste divisie vergeten? :P
Vind ik leuk
vrijdag 19 mei 2017 om 15:18
Shit...soms denk ik dat alles om Feyenoord draait en kan ik niet meer objectief oordelen!
Vind ik leuk
United +40196
vrijdag 19 mei 2017 om 17:38
Hahaha! Ik vergeef je het omdat jullie net kampioen zijn geworden. Maar anders... ;)
[Reactie gewijzigd op vrijdag 19 mei 2017 om 17:38]
Vind ik leuk
vrijdag 19 mei 2017 om 17:55
;) Anders was ik echt de lul geweest.....
Vind ik leuk
United +40196
vrijdag 19 mei 2017 om 17:59
Ja en zwaar ook haha!
Vind ik leuk
vrijdag 19 mei 2017 om 18:02
Hahahaha! Hoeveel maanden mag ik dit excuus gebruiken?
Vind ik leuk
United +40196
vrijdag 19 mei 2017 om 18:44
Totdat de nieuwe competitie weer begint...
Vind ik leuk
vrijdag 19 mei 2017 om 18:47
Wow! Top van jou!!
Vind ik leuk
United +40196
vrijdag 19 mei 2017 om 18:49
Dus je hebt nog even hahaha

Geniet ervan want dat is toch het mooiste gevoel wat je kan hebben. De euforie van het winnen van een prijs.
Vind ik leuk
vrijdag 19 mei 2017 om 18:51
Idd! Daar kan (bijna) niets tegenop! En jij wint volgende week sowieso de EL ook een lekker gevoel!
Vind ik leuk
United +40196
vrijdag 19 mei 2017 om 18:56
Ik ga er wel van uit! Dit is toch een klein sprookje geworden. Ben btw wel voor Ajax dan haha.
Vind ik leuk
vrijdag 19 mei 2017 om 19:02
Weet ik! Ik denk ook dat Ajax de wedstrijd gaat winnen. Maar jouw 2e team is ManUnited dus je kan niet misgrijpen.
Vind ik leuk
United +40196
vrijdag 19 mei 2017 om 19:06
Haha ja daar kan ik niet omheen! Maar het is net even wat specialer als Ajax in de finale staat.
Vind ik leuk
vrijdag 19 mei 2017 om 19:13
Ja hopelijk gaan we vanaf nu vaker Nederlandse ploegen op het hoogste podium zien! Spaanse ploegen heersen toch wel heel erg in het algemeen. Ga je naar Stockholm?
Vind ik leuk
United +40196
vrijdag 19 mei 2017 om 19:15
Nee ik kijk gewoon thuis voor de buis!

Maar klopt dat zou toch fantastisch zijn. Kijk dat we het beide niet redden in de Champions League weten we maar het zou mooi zijn als we wel gewoon steeds hoger komen in de Europa League..
[Reactie gewijzigd op vrijdag 19 mei 2017 om 19:16]
Vind ik leuk
vrijdag 19 mei 2017 om 19:22
Ook leuk en spannend! Een van mijn zusjes woont in Stockholm toen ik de vorige keer bij haar was waren we al langs het stadion gelopen. Om eerlijk gezegd hoopte ik toen dat Feyenoord de finale zou halen, maar 1x winnen van ManUnited was niet genoeg ;)
Vind ik leuk
United +40196
vrijdag 19 mei 2017 om 15:13
Eigenlijk horen ze hem beide te winnen.
Vind ik leuk
vrijdag 19 mei 2017 om 15:14
Ten Hag!!!
Vind ik leuk
Aramius +336
vrijdag 19 mei 2017 om 15:24
Terecht, van Bronckhorst heeft het goed gedaan en het maximale uit het team gehaald maar
Bosz heeft met Ajax het meeste progressie geboekt tussen het Ajax van nu en het begin van het seizoen is een wereld van verschil.
+ Het niveau dat Ajax nu haalt heeft Feyenoord nooit gehaald.
Denk als Ajax een beetje het team bij elkaar kan houden dat ze volgend jaar fluitend kampioen worden.

@ Fraser: Thnx voor de prijs, was een heerlijke ontlading eindelijk! Naast het winnen van de beker ook 5e geworden, mooie prestatie! Had van mij 3e mogen eindigen in deze verkiezing.
[Reactie gewijzigd op vrijdag 19 mei 2017 om 15:25]
Vind ik leuk
Guust +3215
vrijdag 19 mei 2017 om 15:27
En nog door zijn collega's ook, dus geheel terecht, ja Feyenoord is kampioen, maar scheelt maar 1 punt, en dat terwijl Ajax de helft aan wedstrijden meer heeft gespeeld met een finale als hoogte punt. En in zijn eerste jaar. Best knap
Vind ik leuk
vrijdag 19 mei 2017 om 15:28
Als Ajacied had ik er vrede mee gehad indien ze bij uitzondering dit jaar beide trainers deze prijs hadden gegund. Niet vanuit een poldermodelgedachte maar omdat beide een fantastische prestatie hebben geleverd. Het is gewoon kwestie van smaak en welke club men steunt waarop de keuze valt. Het enige waar ik wel verschil in zien is dat bij Van Bronckhorst met name de uiteindelijke prestatie opzienbarend is en bij Bosz vooral ook de manier van spelen en het proces indruk hebben gemaakt in binnen en buitenland.
Vind ik leuk
zaterdag 20 mei 2017 om 07:59
je vergeet dat het bij feyenoord ook een stuk lastiger is. Toen het bij ajax niet liep trok overmars de buidel en kochten ze snel even ziyech voor 10 miljoen. in de winterstop ook nog 12 miljoen voor neres.

Gio is kampioen geworden met een team waarvan iedereen zegt dat de spelers een stuk minder goed zijn.

en het is een prijs. Bosz heeft niets...
Vind ik leuk
Dee79 +1681
vrijdag 19 mei 2017 om 15:29
Hij durft tenminste te laten voetballen ipv houthakken en rondrennen
Vind ik leuk
vrijdag 19 mei 2017 om 15:30
Ik vind het bizar dat Bosz trainer van het jaar is. Ajax wordt met een hoger budget dan andere clubs niet eens kampioen in eigen land. Alleen omdat ze uiterst gelukkige en lelijke manier (aantal nederlagen) de finale van de Europa League halen wordt Bosz trainer van jaar. Van Bronckhorst heeft een vele grotere prestatie geleverd door na 18 jaar een middelmatige ploeg kampioen te maken. Dat moeten de Ajacieden onder ons zelfs nog toegeven.
Vind ik leuk
vrijdag 19 mei 2017 om 15:43
Op basis van EL is het natuurlijk terecht. Weet alleen niet of dat mee telt voor deze prijs. Als het puur op basis van eredivisie is dan is het onterecht maar ik kan daar niet over oordelen.
Vind ik leuk
Harremans +1299
vrijdag 19 mei 2017 om 15:53
Voor beide wat te zeggen. Het enige wat ik het hele jaar heb gehoord is dat Feyenoord niet de beste spelers had, maar het beste team. En dat is mede de verantwoordelijkheid vd coach.

Bosz heeft Ajax aan t voetballen gekregen in de laatste weken, maar aan t begin van het jaar heeft hij echt steken laten vallen. En aangezien het niet om coach vd maand ofzo gaat, vind ik het onterecht.
Vind ik leuk
vrijdag 19 mei 2017 om 16:38
Dat jullie je zo druk maken wie de 'beste' coach is. Allemaal zo relatief.
Vind ik leuk
vrijdag 19 mei 2017 om 16:40
kiezersbedrog!!!!!
Vind ik leuk
Ginovanni +14858
vrijdag 19 mei 2017 om 21:36
Idd Barry.

Die stomme 'collega' trainers toch!
Hebben er duidelijk geen verstand van....;-).
Vind ik leuk
vrijdag 19 mei 2017 om 16:41
Ik denk dat hier het geval is waar je het meest tegen opkijkt en het meeste respect voor opbrengt. Beide trainers hebben een topprestatie geleverd bij hun clubs. Lastige keuze dus maar mijn voorkeur gaat denk toch uit naar Bosz, met zo'n jong en onervaren ploeg de finale van de EL bereiken is gwn ongekend.
Vind ik leuk
vrijdag 19 mei 2017 om 16:43
Ja hehe natuurlijk is Gio de trainer van het jaar ! Bosz heeft niet eens een prijs gehaald dit seizoen . Wat een kop zeg !
Vind ik leuk
klaas +144
vrijdag 19 mei 2017 om 17:30
mooi ,wie het ook is geworden ,van bronckhorst had hem ook verdient ,ten hag ook ,ik ben ajax supporter,maar iedereen heeft zijn bijdrage gelevert aan zijn club ,ten hag heeft prima gepresteerd met utrecht ,met de middelen die hij heeft ,van bronckhorst is kampioen geworden met feyenoord ,en bosz heeft de europaleague finale gehaald met ajax ,allemaal prima trainers ,kan nederland trots op zijn
Vind ik leuk
Teo Smith +11865
vrijdag 19 mei 2017 om 17:41
Ongeloofwaardige verkiezing, succes ermee.
Vind ik leuk
vrijdag 19 mei 2017 om 17:47
Belachelijk
Vind ik leuk
vrijdag 19 mei 2017 om 17:59
Lachwekkend! Heeft twee leuke wedstrijden gespeeld thuis tegen S04 en Lyon.
Vind ik leuk
Ginovanni +14858
vrijdag 19 mei 2017 om 21:34
Vergeet thuis tegen Feyenoord 'de kampioen' niet: 6-0 had de verhoudingen (lees klasseverschil) beter weergegeven dan de geflatteerde 2-1, uiteindelijk.....;-).
Vind ik leuk
Renzo +79
vrijdag 19 mei 2017 om 21:36
Natuurlijk heeft gio feyenoord kampioen gemaakt. Maar Peter staat met Ajax gewoon netjes op de 2de plek met 1 punt minder.

Feyenoord heeft Europees niets gepresteerd Ajax staat in de finale.

Zeg het maar wie is er beter?
Vind ik leuk
zaterdag 20 mei 2017 om 07:53
wat mij betreft de trainer die met minder materiaal al 2 jaar op rij een prijs pakt.

De ander heeft met zijn superieur elftal nog steeds helemaal niets.
Vind ik leuk
zaterdag 20 mei 2017 om 07:52
Voor mij is deze keuze onbegrijpelijk. Iedereen roept vanaf begin van het seizoen dat Feyenoord qua materiaal de nr 3 is, maar toch stonden ze vanaf dag 1 tot en met de laatste dag bovenaan en hebben ze een prijs gewonnen.

Bosz heeft zijn team uiteindelijk goed aan het voetballen gekregen maar staat in zijn gehele carriere nog steeds zonder prijs. Het is nog maar de vraag of hij die dit jaar gaat winnen.

Het is weer als vanouds in Nederland. Er wordt nog steeds meer waarde gehecht aan mooi voetbal. Dat het geen zak oplevert en dat er niet gepresteerd wordt, dat maakt niet uit.

Dat is wat deze verkiezing aantoont.
Vind ik leuk
zaterdag 20 mei 2017 om 10:15
Terecht dit geen discussie over
Vind ik leuk

Bekijk het laatste nieuws

Niet Van Bronckhorst maar Bosz verkozen tot Trainer van het Jaar