Oostenrijkers bevestigen contact met Ajax: Zijn komst zou ons goed doen

Oostenrijkers bevestigen contact met Ajax: "Zijn komst zou ons goed doen"

zondag 18 juni 2017 om 09:53

Trainer Thorsten Fink heeft bevestigd dat Austria Wien in de markt is voor Heiko Westermann. Volgens de oud-speler van Bayern München is zijn ploeg gebaat bij de komst van de 33-jarige verdediger van Ajax.

Volgens Fink hebben Ajax en Austria Wien momenteel contact over een overgang van Westermann. "Dat is op dit moment de status. Het is te vroeg om daar verder iets over te zeggen, want hij heeft nog een doorlopend contract bij Ajax", zegt de oefenmeester in gesprek met de Oostenrijkse krant Kronen Zeitung.

Fink hoopt evenwel op witte rook. "Zijn eventuele komst zou ons goed doen. Onze selectie heeft behoefte aan spelers met ervaring." De Telegraaf meldde vrijdagavond dat de wegen van Ajax en Westermann waarschijnlijk al na één seizoen scheiden. De Amsterdammers zijn bereid om mee te werken aan een transfervrij vertrek.

Westermann moest voor routine zorgen bij Ajax, maar kwam nauwelijks in het stuk voor in de Arena. De Duitser moest in de pikorde onder meer Davinson Sánchez, Nick Viergever en Matthijs de Ligt voor zich dulden.

Poll

Moet Ajax Westermann behouden?

(910 stemmen)

Plaats een reactie

Padason +311
zondag 18 juni 2017 om 10:02
Boordenvol ervaring heeft hij
Vind ik leuk
Ruud40 +6630
zondag 18 juni 2017 om 10:24
Austria Wien heeft meer dan waarschijnlijk een probleem in de kleedkamer.

Lekkende kraan? Douche die niet warm wordt? Vuilnisbakken die niet geleegd worden?

Voor Heiko allemaal geen probleem.

Door Ajax opgeleid als kleedkamer-baas.
Die opleiding staat wereldwijd nog hoger in aanzien dan de fameuze jeugdopleiding van de club!

Schijnt voor veel ex-voetballers ook de ideale vervolgstap in hun carriere te zijn als het voetballend niet meer zo lekker gaat en een trainerscarriere er nog niet in zit.
[Reactie gewijzigd op zondag 18 juni 2017 om 10:25]
Vind ik leuk
Paul1982 +6685
zondag 18 juni 2017 om 10:40
Echt grappig...
Vind ik leuk
Haarbal +1056
zondag 18 juni 2017 om 11:36
Oh het is een speler! Ik dacht wat doet die overblije supporter steeds op het veld
Vind ik leuk
zondag 18 juni 2017 om 10:02
Als hij speeltijd krijgt en hij wil er nog een jaartje of 2 aan plakken moet hij dat gewoon doen.
Als het weer een verhaaltje is voor zijn rol buiten het veld zit hij beter bij Ajax vind ik.
Vind ik leuk
zondag 18 juni 2017 om 10:03
Hij heeft aalleen geen ervaring met speeltijd
Vind ik leuk
zondag 18 juni 2017 om 10:10
Goed voor in de kleedkamer ... Schijnt
Vind ik leuk
zondag 18 juni 2017 om 10:13
Net als die Duitser van jullie. Schaap heet ie geloof ik.
Vind ik leuk
Morris +13817
zondag 18 juni 2017 om 11:00
Nee schwans
Vind ik leuk
zondag 18 juni 2017 om 11:31
Nee, Schwans is geen Duitser. Die komt uit Lapland.
Vind ik leuk
Jozef +19431
zondag 18 juni 2017 om 11:40
Alle Duitse mannetjes hebben er eentje in bezit.
Vind ik leuk
United +39592
zondag 18 juni 2017 om 10:39
Heiko wie kent hem niet....
Vind ik leuk
Skan9 +147
zondag 18 juni 2017 om 11:18
Fink moet toch beter weten. Hebben samen bij HSV gezeten. Overigens 7e toen geëindigd maar zonder deze nitwit hadden ze nog hoger kunnen eindigen
Vind ik leuk
zondag 18 juni 2017 om 14:03
Zijn vertek zou veel mensen in Nederland goed doen, dus daar komen ze wel uit.
Vind ik leuk
United +39592
zondag 18 juni 2017 om 18:26
Waar baseer je dat op?
Vind ik leuk
zondag 18 juni 2017 om 20:28
Op het feit dat ik nog niemand positief over zijn prestaties op het veld heb horen praten. Wat het afgelopen seizoen betreft dan.
Vind ik leuk
United +39592
zondag 18 juni 2017 om 20:30
Oke.
Vind ik leuk