Ajax 'perfecte stap': Voor het geld was ik wel naar Engeland gegaan

Ajax 'perfecte stap': "Voor het geld was ik wel naar Engeland gegaan"

zondag 18 juni 2017 om 23:47

André Onana (21) heeft in de zomer van 2015 héél bewust voor een transfer naar Ajax gekozen. Dat vertelt de Kameroense goalie in een interview met magazine 1900. Hij ziet Ajax als een perfecte stap voor zijn carrière. 

Twee jaar geleden werd Onana overgenomen van FC Barcelona. "Marc Overmars kwam destijds naar Barcelona om met mij te praten", steekt de jonge sluitpost van wal. "Hij was eerlijk. We hebben Jasper Cillessen al, zei hij."

"Maar mocht hij weggaan, dan zou je in aanmerking kunnen komen voor een plek als eerste doelman. Ik zag het als een goede stap in mijn carrière. Voor het geld was ik wel naar Engeland gegaan."

Zijn jaren (2010-2015) in Barcelona waren bijzonder. "Het was er vergelijkbaar met de sfeer van de  jeugdopleiding van Ajax. Allemaal jonge spelers met een missie. La Masia (het jeugdcomplex van Barça, red.) is erg goed voor jonge spelers. Het is een goede plek om veel te leren."

Lees ook: Ajax-uitblinker Onana: 'Hij killt me als ik te snel reageer'

Plaats een reactie

zondag 18 juni 2017 om 23:59
Schot in de roos, hopen op nog minimaal 2 jaar met deze keeper, zal voor hem ook niet verkeerd zijn
Vind ik leuk
14forever +5946
maandag 19 juni 2017 om 00:15
Gelukkig zijn.er.nog spelers mer verstand. Uiteindelijk kiezen ze toch wel voor het geld. Beter te laat dan te vroeg.
Vind ik leuk
maandag 19 juni 2017 om 00:21
euhm ja, maar eigenlijk is het best logisch dat iemand meer wil verdienen. Natuurlijk is clubliefde veel mooier, maar dat is bijna een utopie.
Vind ik leuk
14forever +5946
maandag 19 juni 2017 om 00:24
Bedoelde meer dat er.genoeg spelers zijn die te vroeg voor het geld kiezen.
Vind ik leuk
maandag 19 juni 2017 om 00:28
Ja, ik anticipeer erop dat ik het eigenlijk wel begrijp dat die jonkies dat doen, iedereen word blij van geld. als jongen van 18/19 raak je sneller verleid, maar inderdaad de jongens die blijven voor de ontwikkeling worden als verstandig beschouwd, en terecht.
Vind ik leuk
14forever +5946
maandag 19 juni 2017 om 00:30
Hardlopers zijn doodlopers word er.wel eens gezegd. Een mentaal probleem waar veel jonge voetballers mee blijken te kampen. Verwachten op 18-19 jarige leeftijd elke wedstrijd.in her eerste te spelen.
Vind ik leuk
maandag 19 juni 2017 om 00:33
Haha ja klopt, vroeger was dat heel anders en dacht niemand zo op zijn 18/19e en was je op je 21e pas klaar om
een vaste basisplaats te verschaffen.
Vind ik leuk
14forever +5946
maandag 19 juni 2017 om 00:37
Zelf de meeste 21 jarige waren invallers of werden verhuurd. De uitzonderingen hierop, waren buiten.of topcategorie.
Vind ik leuk
maandag 19 juni 2017 om 10:52
Nou ik begrijp het niet.
Want waar spelen el Ghazi en kishna nu?
Hoe is het met drente afgelopen?
Bakali noem maar op.
Als je gewoon rijpt bij een club als Ajax, Feijenoord, PSV, Anderlecht enz kom je sneller in aanmerking voor een topclub als dat je na een paar invalbeurten in de eredivisie naar napoli of weet ik veel wat gaat.
Ja je verdient op jonge leeftijd veel meer geld als je de overstap maakt maar je bent wel verder van huis om naar een top club te verhuizen.
Vind ik leuk
maandag 19 juni 2017 om 12:33
Er zijn echter ook wel best veel voetballers, zeker uit bv. Afrika of Zuid-Amerika die in armoede zijn opgegroeid en die die salarissen van bv een Man City of Chelsea zien als de ultieme manier om hun familie e.d. te helpen. Uiteraard, lange termijn visie: als ze echt veel talent hebben en ze spelen constant op een sub-niveau, dan doen ze genoeg ervaring op om uiteindelijk het echte topniveau aan te kunnen en dan verdienen ze ook bakken met geld, maar goed, beeld je in dat je een arme knul uit een sloppenwijk bent en je krijgt de kans om of te spelen voor 30.000 per jaar, of je gaat naar een grote club en krijgt direct een miljoen per jaar.. zou ik het ook wel weten.
Vind ik leuk
maandag 19 juni 2017 om 15:16
Klopt, niet iedereen heeft de "luxe" te kunnen wachten of hopen op beter.

Wij bekijken het ook maar vanuit ons referentiekader.
(doet een ieder overigens, de kunst is niet te "(ver)oordelen"
Vind ik leuk
Pino61 +6983
maandag 19 juni 2017 om 08:30
Als iedereen 2/3 jaartjes blijft hebben we over 2/3 jaartjes wel een probleem.
Ajax=opstap naar goede voetbal carrière, Onana is slim ventje
Vind ik leuk
maandag 19 juni 2017 om 10:45
Dat zal wel lukken denk ik als Ajax op sportief gebied stappen gaat maken.
Vind ik leuk
United +40393
maandag 19 juni 2017 om 00:00
Ze hadden beter Onana kunnen houden ipv Cillessen te kopen...
Vind ik leuk
maandag 19 juni 2017 om 00:05
Dat vond Bryan Linssen niet zo erg.:)
Vind ik leuk
14forever +5946
maandag 19 juni 2017 om 00:16
Onananana was er al hoor, voordat ze in Barcelona aan Cillesen begonnen.te denken.
Vind ik leuk
United +40393
maandag 19 juni 2017 om 01:35
Dat bedoel ik toch... Onana hadden ze niet naar Ajax moeten doen..
Vind ik leuk
Ruud40 +5272
maandag 19 juni 2017 om 07:46
Hij bedoeld denk ik Ajax.

Toen Onana naar Ajax overstapte was ie echt lang niet zover als nu en stond Cillissen nog nergens op een rijtje.

En vrijwel niemand had kunnen bedenken dat Onana zoveel progressie zou boeken in zo weinig tijd. Een jaar geleden was hij echt niet beter dan Cillissen en had ie 0 ervaring.
Vind ik leuk
maandag 19 juni 2017 om 08:53
Ik denk dat United het precies goed zegt.
Vind ik leuk
maandag 19 juni 2017 om 10:55
Dat weet ik zo net nog niet Barcelona haalde hem niet voor niks lijkt mij.
Dat hij nog niet rijp was dat geloof ik wel maar ze zullen heus wel de potentie in hem hebben gezien wat hij nu laat zien.
Want je komt ook niet zomaar in Barcelona.
Trouwens, cillissen is echt geen slechte doelman.
Wat betreft penalty's kan je het doel beter leeg laten wat je weet toch dat hij weinig tot niks pakt maar hij heeft wel een hele goede wk gekeept tegen landen van hoog niveau alleen zijn laatste periode bij Ajax was slecht.
Vind ik leuk
PatWit +809
maandag 19 juni 2017 om 00:01
Hij is 21, basisspeler bij Ajax en trekt al de aandacht van de Europese top. Heerlijk toch als hij realistisch gezien nog een jaar of 15 op niveau kan spelen. Die gast gaat een grootse carrière hebben.
Vind ik leuk
Mauritz +197
maandag 19 juni 2017 om 06:58
Matige keeper, zit niet veel groei potentie meer in.
Vind ik leuk
Morris +11573
maandag 19 juni 2017 om 07:17
Omdat?
Vind ik leuk
Beulen +703
maandag 19 juni 2017 om 07:27
Klopt hij is 21. Hij zal niet meer groeien inderdaad, wel vind ik hem een uitstekende keeper die nog veel beter kan worden.
Vind ik leuk
maandag 19 juni 2017 om 08:36
Sterke Analyse Mauritz ook heel goed onderbouwd. bedankt voor je inbreng.
Vind ik leuk
maandag 19 juni 2017 om 09:38
Je kan ook gewoon zeggen dat je Onana niet mag hoor. Je slaat de plank wel behoorlijk mis... Of onderbouw het even, wat waarschijnlijk nogal lastig zal zijn...
Vind ik leuk
Speedy +205