De Jong niet op weg naar PSV: 'Of de club heeft dat achter mijn rug om gedaan'

De Jong niet op weg naar PSV: 'Of de club heeft dat achter mijn rug om gedaan'

zondag 16 juli 2017 om 11:27

Nieuwe ronde, nieuwe kansen voor Siem de Jong. De middenvelder traint na een jaar op huurbasis bij PSV weer mee bij Newcastle United, waar hij manager Rafa Benitez moet overtuigen.

Met een vertrek is De Jong op dit moment niet bezig. "Siem heeft er nooit een geheim van gemaakt dat het zijn intentie is om alsnog te slagen bij Newcastle", vertelt zaakwaarnemer Louis Laros aan Voetbal International. Het zijn belangrijke weken voor De Jong. "Hij heeft nog nooit écht gewerkt onder Benítez, dus hij moet nu proberen zijn kans te pakken."

De Jong (28) hoeft zich geen zorgen te maken over zijn toekomst, mocht hij deze zomer te horen krijgen dat Newcastle niet met hem verder wil. Laros: "Wij houden natuurlijk rekening met dat scenario en verzamelen dan ook continu opties. Die opties zijn er nu al, er wordt regelmatig geïnformeerd naar Siem. Maar een eventuele transfer is ook niet makkelijk. Je hebt met zijn salaris te maken, de vraagprijs en het perspectief bij een andere club."

Een terugkeer naar PSV, zoals gesuggereerd door Engelse tabloids, is niet aan de orde. "Dat is absolute onzin", is Laros duidelijk tegenover VI. "Daar weet ik echt helemaal niets van. Of de club zou dat achter mijn rug om gedaan moeten hebben, maar dat lijkt me sterk want ik heb goede contacten met Newcastle."

Poll

Moet De Jong dit seizoen bij Newcastle blijven?

(749 stemmen)

Plaats een reactie

Teo Smith +9475
zondag 16 juli 2017 om 11:32
Wel een heerlijke bal op gayle hoor.
Vind ik leuk
zondag 16 juli 2017 om 11:34
Dus, meneer Laros, het is absolute onzin omdat u er niks van weet? Haha. Naïef!
[Reactie gewijzigd op zondag 16 juli 2017 om 11:35]
Vind ik leuk
zondag 16 juli 2017 om 11:41
Slagen in Newcastle ?
Ja, als kerstmis op een woensdag valt.
Vind ik leuk
zondag 16 juli 2017 om 11:45
in 2018 dus?
Vind ik leuk
zondag 16 juli 2017 om 11:46
Valt dit jaar op een zondag en maandag, dus dat zou over 2 jaar zijn. Heeft hij nog even om aan zijn vorm te werken
Vind ik leuk
utreg1971 +1124
zondag 16 juli 2017 om 13:49
Maa dinsdag dit jaar..geen zondag
Vind ik leuk
buck +359
zondag 16 juli 2017 om 11:48
25december 2019 is een woensdag
Vind ik leuk
buck +359
zondag 16 juli 2017 om 11:44
Zou best vertrekken bij Newcastle.Vorig jaar zijn kans niet gekregen waarom dit jaar dan wel?
Vind ik leuk
zondag 16 juli 2017 om 11:47
Blijft een beperkte voetballer. Kan beter genieten met wat hij nu bereikt heeft want veel meer zal er niet inzitten.
[Reactie gewijzigd op zondag 16 juli 2017 om 11:48]
Vind ik leuk
zondag 16 juli 2017 om 11:52
Dan kan hij naar Ajax. Klink haast onwerkelijk om daar nu over na te denken, maar zonder Nouri is het best dun op het middenveld en wordt Ajax ineens heel erg afhankelijk van Ziyech.
[Reactie gewijzigd op zondag 16 juli 2017 om 11:52]
Vind ik leuk
zondag 16 juli 2017 om 12:13
Ik ben positief over zijn inbreng vorig seizoen. Heeft ook wel wat krediet verdiend na zijn goals tegen onder andere Ajax. Zie hem graag terugkeren. Liever nog wat extra verdedigende power in de selectie desondanks.
Vind ik leuk
zondag 16 juli 2017 om 12:24
Morgen komt hij aan CHUCKY THA BOMB !
Vind ik leuk
United +36492
zondag 16 juli 2017 om 14:29
Kleuter.
Vind ik leuk
frank1971 +1352
zondag 16 juli 2017 om 12:27
Wat moet Psv met hem. Lekker ergens anders ballen. Ze hebben in de jeugd toch wel betere talentjes rondlopen, tenmiste dat is te hopen.
Vind ik leuk
zondag 16 juli 2017 om 12:50
Nee niet meer naar PSV aub. Siem is echt over de top
Vind ik leuk
zondag 16 juli 2017 om 12:57
Totaal ongeschikt voor het engelse voetbal.
Te traag,geen handelingssnelheid en fysiek totaal niet
opgewassen tegen dit voetbal.
Vind ik leuk
zondag 16 juli 2017 om 13:44
Alsjeblieft niet. Komt ie weer onze eigen talenten in de weg lopen...
Vind ik leuk
United +36492
zondag 16 juli 2017 om 14:28
Gewoon voor je kans gaan bij Newcastle!
Vind ik leuk

Bekijk het laatste nieuws

De Jong niet op weg naar PSV: 'Of de club heeft dat achter mijn rug om gedaan'