Adriaanse stopt per direct bij Studio Voetbal en de NOS: Het is jammer

Adriaanse stopt per direct bij Studio Voetbal en de NOS: "Het is jammer"

vrijdag 18 augustus 2017 om 09:31

Co Adriaanse vertrekt bij Studio Voetbal. Na dertien jaar stopt de analist bij de NOS, zo meldt de omroep in een persbericht.

Adriaanse was sinds 2004 als analist werkzaam voor de NOS. "Co is jarenlang een van de vaste analisten bij de NOS geweest. Zijn deskundigheid en originaliteit gaven een frisse en verhelderende blik op het voetbal. Het is jammer dat hij niet doorgaat", laat hoofdredacteur van NOS Sport Maarten Nooter weten.

De rol van Adriaanse aan de tafel van Studio Voetbal zal door andere analisten worden overgenomen. Presentator Tom Egbers onthulde deze maand al dat Adriaanse twijfelde over zijn toekomst. "Nou… off the record dan: als hij zelf nog wil, dan blijft hij meer dan welkom. Maar Co heeft zijn ernstige twijfels over de toekomst. Hij wil op het juiste moment stoppen. Als hij er écht mee zou kappen, dan baal ik daar natuurlijk enorm van", aldus Egbers.

Lees meer over:Eredivisie

Poll

Een gemis voor Studio Voetbal?

(2327 stemmen)

Plaats een reactie

vrijdag 18 augustus 2017 om 09:43
Misschien naar Ajax ;-)
Vind ik leuk
Ruud40 +6890
vrijdag 18 augustus 2017 om 09:46
Ja, als vervanger van Overmars.

Volgens mij is Adriaanse met al zijn ervaring iemand die wel een fatsoenlijke selectie weet samen te stellen.

Had niet veel geluk in zijn Ajax periode omdat er toen geen geld was, maar wist toch een aardig elftal neer te zetten.
Vind ik leuk
Paul1982 +6738
vrijdag 18 augustus 2017 om 10:03
Met Van Gaal als trainer. Dan komt het wel weer goed met Ajax.
Vind ik leuk
vrijdag 18 augustus 2017 om 11:55
Van Gaal is wel gevraagd maar die wilde niet, tenminste niet als trainer....
Ik vind ook dat we niet alles op Keizer moeten afschuiven. Die heeft als redelijk onervaren trainer toch een kut start gehad zeg....
Daarbij nog de transfers die uitgaand wel lukken maar ingaand nog niet echt...
Als je als beginnend trainer met deze selectie de EL moet halen, ga er maar aan staan!! Als Ajax het lef heeft om Keizer te ontslaan vanwege de resultaten dan zou me dat echt vies tegenvallen van de directie!!
Maar let op; de eerste resultaten van de topclubs komen na dit weekend binnen. Daar gaan er nog een aantal in paniek raken en met geld smijten.......
Als Ajax er niet in slaagt om Europees te spelen dan zijn Dolberg en Ziyech ook weg. En Ziyech is prima te vervangen ls hij zo speelt als gister....
Sinkgraven kan hetzelfde als Ziyech maar heeft inmiddels geleerd hoe je moet mee verdedigen. Met Sierhuis en Huntelaar heb je 2 prima spitsen, er komt toch niet een fatsoenlijke bal bij de spits uit op het moment.
Frenkie de Jong zie ik als een echte 6, Schone kan helaas echt niet meer (en zeker niet als Ziyech er voor staat...)
Maar eerst maar een paar beesten van verdedigers ophalen...
Vind ik leuk
vrijdag 18 augustus 2017 om 12:36
Misschien is het nu juist deze onervaren trainer die deze K-start veroorzaakt. Een onbegrijpelijke fout om zo'n iemand aan te stellen.
Vind ik leuk
Paul1982 +6738
vrijdag 18 augustus 2017 om 12:48
Zijn wissels zijn ook niet altijd even slim....
Vind ik leuk
vrijdag 18 augustus 2017 om 12:57
Dat ben ik met je eens. Maar dat beslist hij toch niet alleen??
Winter en Spijkerman zitten daar toch ook niet voor de mooiigheid??
Keizer kan er ook niks aan doen dat Ajax hem aangesteld heeft toch?? Dat de man het probeert is logisch, zouden jij en ik ook doen...
Je moet ook wissels hebben om in te kunnen brengen.....
Gister had hij alleen Frenkie de Jong moeten brengen voor Schone. Ziyech was ook niet best (ook niet voor het eerst...), is niet beslissend genoeg voor iemand van zijn leeftijd en statuur.
Vind ik leuk
jari_ +460
vrijdag 18 augustus 2017 om 14:24
Ik ben Liefhebber van jouw reactie. Helemaal eens.
Vind ik leuk
vrijdag 18 augustus 2017 om 14:34
Ik ben op dreef vandaag op meerdere topics, alle tijd ivm vakantie....:-)
Vooral het bashen van Overmars vind ik belachelijk, net of heeft die iets te vertellen.....
Vind ik leuk
vrijdag 18 augustus 2017 om 10:04
Ja idd, maar hij zal altijd herinnerd worden aan celtic nederlaag... dat blijft mij in ieder geval altijd bij!!
Vind ik leuk
Ruud40 +6890
vrijdag 18 augustus 2017 om 09:44
Nou, succes met je programma

Eén van de weinige kritische geluiden verdwijnt uit het programma

De hele club zit er meestal niet veel meer te doen dan "Hozanna alles gaat geweldig te roepen.

Verdwijnt de enige die een inhoudelijk kritische blik heeft ook nog eens.
[Reactie gewijzigd op vrijdag 18 augustus 2017 om 09:45]
Vind ik leuk
nvdb30 +24
vrijdag 18 augustus 2017 om 10:52
Inhoudelijk??? Donderstraal toch op met die strakker. Toen hij een functie bij FC Utrecht had, mocht er geen kritisch woord over FC Utrecht gezegd worden. Idem met zijn holmaat Van Gaal. En vriendje Pastoor.
[Reactie gewijzigd op vrijdag 18 augustus 2017 om 10:54]
Vind ik leuk
Stig +990
vrijdag 18 augustus 2017 om 09:44
Zal ook wel overstappen naar Ziggo, is natuurlijk meer te verdienen daar.
Vind ik leuk
El Lobo +1170
vrijdag 18 augustus 2017 om 09:46
Misschien een nieuwe rol voor Overmars! Met zijn frisse en verhelderende blik....
Vind ik leuk
vrijdag 18 augustus 2017 om 09:47
It's a beautiful day
Vind ik leuk
0343 +352
vrijdag 18 augustus 2017 om 09:48
Programma is sowieso niet veel meer. De commentaren van Co vond ik de laatste tijd ook de plank enigszins misslaan. Het grootste probleem is Tom Egberts, hij kan geen gesprek leiden. Jammer maar denk dat het tijd wordt voor een frisse wind waarbij vooral Sjoerd Mossou en Willem Vissers van mij vaker aan tafel mogen zitten.
Vind ik leuk
vrijdag 18 augustus 2017 om 09:54
Dat wordt de opvolger van Hans van Breukelen.
Vind ik leuk
vrijdag 18 augustus 2017 om 09:59
Co aan tafel met Regi Blinker, Willem Vissers en Arno Vermeulen in dat omroep Max programma, is hetzelfde als Messi laten voetballen bij Ajax.
Vind ik leuk
Kuip +3150
vrijdag 18 augustus 2017 om 10:02
Deze man kraamt al jaren onzin uit: weinig parate kennis, haalt zaken door elkaar, weet niet of spelers links of rechtsbenig zijn, kent veel regels niet of is niet op de hoogte van veranderingen. Kortom: had al eerder met pensioen moeten gaan. Nu Tom Egberts nog. Haal Jack weer terug en het wordt weer een topprogramma.
Vind ik leuk
Quareck +2981
vrijdag 18 augustus 2017 om 10:20
Ik hoop dat je Jack Spijkerman bedoelt? Want die Jack met zijn dikke kale kop vind ik iets minder.. met quotes als"dus Feyenoord is net kampioen geworden, we gaan nu analyseren waar het mis ging bij Ajax" en natuurlijk de bekende uitspraak "Ajax Ajax Ajax Ajax Ajax Ajax Ajax Ajax Ajax Ajax Ajax"
Vind ik leuk
HanV +2042
vrijdag 18 augustus 2017 om 11:13
Zijn meesterwerk was toch : "Bergkamp Bergkamp Bergkamp Bergkamp Bergkamp Bergkamp Bergkamp Bergkamp Bergkamp Bergkamp"?
Vind ik leuk
Quareck +2981
vrijdag 18 augustus 2017 om 11:37
Die heeft bij Ajax Ajax Ajax Ajax Ajax Ajax gespeeld en zit nu op de bank bij Ajax Ajax Ajax Ajax Ajax Haha
Vind ik leuk
Pukstra +626
vrijdag 18 augustus 2017 om 10:02
Gelukkig. Het is al een saai programma en co maakte het nog saaier. Wel een prima programma om in slaap te komen. Dat dan weer wel
Vind ik leuk
vrijdag 18 augustus 2017 om 10:39
Aldus een SBS-kijker. Niet alles hoeft sensatiezoekend te zijn.
Vind ik leuk
Pukstra +626
vrijdag 18 augustus 2017 om 11:34
Heeft juist niks met sensatie zoeken te maken. Als je een programma maakt op zondag avond om het over de eredivisie te hebben zou het ook fijn zijn om dan ook alle wedstrijden te bespreken. Maar als het dan weer een half uur gaat over wat er mis is met ajax of dat de schoenveters van dirk kuit niet goed gestrikt waren wordt ik daar wel wat moe van. En co adri. Vindt het alleen fijn als het over ajax of twente gaat. Als hij een andere vraag krijgt weet hij het niet meer. Dus vind ik het een saai en slaapverwekkend programma. Eindeloos zemelen over 1 onderwerp . Maar goed voor de kijkcijfertjes he
Vind ik leuk
vrijdag 18 augustus 2017 om 10:03
Jammer. Had altijd een andere kijk op het voetbal. Kon altijd genieten van die gekke opstellingen van hem.
Vind ik leuk
Ale +1185
vrijdag 18 augustus 2017 om 10:05
Ga Ajax maar trainen!
Vind ik leuk
vrijdag 18 augustus 2017 om 10:09
Grote probleem is dat Tom Egberts niet jan anticiperen op wendingen in een gesprek. En het voelt totaal niet als een natuurlijke discussie waar dat bij Jack van Gelder wel was. Ook had Jack inside info en lijntjes met personen waardoor je primeurtjes hoorde of nieuwe info.
En dan die engnek van een Arno, die helemaal geen verstand van voetbal heeft. Die voegt inhoudelijk echt niets toe. En als hij dan voor een vrolijke noot zou zorgen. Nee hij bezit ook nog eens 0,0 humor. Ook andere tafelgasten zijn zo droog als wat
Vind ik leuk
Jay5713 +2670
vrijdag 18 augustus 2017 om 10:14
Eens haha! Goed verwoord! Als het gesprek een andere wending aanneemt dat zegt hij altijd: 'uhm.. ja..' met als gevolg een doodse stilte. Het lijkt alsof Egbers een aantal vragen op het blaadje heeft staan terwijl Jack echt een gesprek voert ipv een interview
Vind ik leuk
Jay5713 +2670
vrijdag 18 augustus 2017 om 10:13
Jammer want ik vond het altijd prettig om naar hem te luisteren. Wat mij betreft zijn er echter maar twee goede en duidelijke analisten en dat zijn Kieft en Perez. Wat beiden zeggen snijdt bijna altijd hout, hun woorden worden kracht bijgezet door duidelijke beelden en ze zijn beiden onafhankelijk in hun mening. Met analisten als Gullit en Erik Meijer kan ik overigens ook prima leven
Vind ik leuk
kerel +856
vrijdag 18 augustus 2017 om 10:28
gullit?? nee..
Vind ik leuk
vrijdag 18 augustus 2017 om 10:17
Hahaha hij kan de vacatures bij Ajax al ruiken. Coach td of linksback het kan allemaal.
Vind ik leuk
Johan.l +3957
vrijdag 18 augustus 2017 om 10:18
Als Keizer dan toch vervangen word, wat ik nog niet hoop, de man is correct, heeft ook wel het een en ander te stellen gehad met Nouri en nu onze Colombiaan, maar als het dan toch moet Ten Hag van Utrecht halen.
[Reactie gewijzigd op vrijdag 18 augustus 2017 om 10:19]
Vind ik leuk
LFC16 +314
vrijdag 18 augustus 2017 om 10:20
De man heeft waarschijnlijk een Ziggo abbonnement, zal ie binnenkort een rondootje spelen met Jack & Ruud en meteen die saaie Waterreus vervangen..
Vind ik leuk
dhrwobo +8827
vrijdag 18 augustus 2017 om 10:28
De Speld 3.0

Co Adriaanse vertrekt bij zijn vrouw. Na dertien jaar stopt de echtgenoot bij zijn vrouw, zo meldt het loeder in een persbericht.

Adriaanse was sinds 2004 als echtgenoot verbonden aan zijn vrouw. "Co is jarenlang een van de vaste echtgenoten van zijn vrouw geweest. Zijn deskundigheid en originaliteit gaven een frisse en verhelderende blik op het huwelijk. Het is jammer dat hij niet doorgaat", laat een familielid van zijn vrouw Maarten Nooter weten.

De rol van Adriaanse onder de lakens van zijn vrouw zal door andere echtgenoten worden overgenomen. SM-meester Tom Egbers onthulde deze maand al dat Adriaanse twijfelde over zijn toekomst. "Nou… off the record dan: als hij zelf nog wil, dan blijft hij meer dan welkom. Maar Co heeft zijn ernstige twijfels over de toekomst. Hij wil op het juiste moment stoppen. Als hij er écht mee zou kappen, dan baal ik daar natuurlijk enorm van", aldus Egbers tijdens een spanksessie.
Vind ik leuk
vrijdag 18 augustus 2017 om 10:36
Nu Pierre en die gozer van het AD nog.
Vind ik leuk
HanV +2042
vrijdag 18 augustus 2017 om 11:16
Heb je iets tegen Feyenoord-supporters?
Vind ik leuk
vrijdag 18 augustus 2017 om 10:50
Gelukkig
Vind ik leuk
Vato75 +818
vrijdag 18 augustus 2017 om 10:54
Weer neus minder bij studio neus
Vind ik leuk
Mölby +776
vrijdag 18 augustus 2017 om 11:17
Studio Voetbal, Voetbal Inside en Die troep van Ziggo ook maar meteen stoppen.
Vind ik leuk
Oegema +65
vrijdag 18 augustus 2017 om 11:48
Thom Egberts zou moeten opstappen.Warhoofd.
Vind ik leuk
_AJAX_ +2051
vrijdag 18 augustus 2017 om 12:01
Begint het toch te kriebelen, CO? Voor mij mag je eraan staan!
Vind ik leuk
vivaldi +1395
vrijdag 18 augustus 2017 om 12:16
Hij zegt soms wel zinnige dingen, soms....
Vind ik leuk
vrijdag 18 augustus 2017 om 12:25
Co mag van mij het seizoen wel afmaken als trainer bij Ajax. Ondanks dat ik Keizer weinig kan verwijten lijkt hij mij niet de man voor dit Ajax.
Vind ik leuk
vrijdag 18 augustus 2017 om 14:15
Sinds het pas om tien voor elf begint ben ik ook afgehaakt. Meestal hebben ze voorkeur voor club of speler en ja daar mag dan niets over gezegd worden. Kijk maar zelden
Vind ik leuk
Teo Smith +13118
vrijdag 18 augustus 2017 om 14:56
Heeft die programma originaliteit? Haha.
Vind ik leuk
peep +0
zaterdag 19 augustus 2017 om 23:12
Co gaat genieten van drie huizen in drie verschillende landen.
Vind ik leuk
peep +0
zaterdag 19 augustus 2017 om 23:20
Wat gaat Co doen?
Vind ik leuk

Bekijk het laatste nieuws

Adriaanse stopt per direct bij Studio Voetbal en de NOS: "Het is jammer"