Dolberg mysterieus voor camera FOX Sports: Noem het maar zoals jij het wil

    Dolberg mysterieus voor camera FOX Sports: "Noem het maar zoals jij het wil"

    vrijdag 22 september 2017 om 17:15

    Klaas-Jan Huntelaar werkt zich in rap tempo omhoog bij Ajax en daar is Kasper Dolberg slachtoffer van. Dolberg was aan het begin van het seizoen de eerste spits, maar lijkt nu de concurrentiestrijd te verliezen. 

    Een verslaggever van FOX stelt vast dat Huntelaar eerst de 'mentor' van Dolberg was en nu een concurrent. "Ik begrijp wat je bedoelt", zegt Dolberg tegen FOX Sports. "Dat is hoe jij het ziet. Momenteel maakt hij veel doelpunten en als spits is dat uitstekend. De laatste wedstrijden deed ik dat niet", aldus de jonge Deen. 

    Of Huntelaar dan inderdaad de concurrent van Dolberg is? "Noem het maar zoals jij het wil." Afgelopen woensdag was Dolberg weer eens op dreef. In het bekerduel met de amateurs van SVV Scheveningen scoorde hij drie keer. Zondag speelt Ajax in eigen huis een competitiewedstrijd tegen Vitesse. 

    Poll

    Moet Huntelaar eerste spits van Ajax worden?

    (1259 stemmen)

    Plaats een reactie

    Midden-Noord +80975
    vrijdag 22 september 2017 om 17:19
    Zo veel geld bij ajax maar er kan geen Nederlandse les vanaf. Zuinigheid of wat is de reden hiervan?
    Vind ik leuk
    vrijdag 22 september 2017 om 17:23
    Spelers leren meestal gewoon Nederlands bij Ajax hoor. Of dat bij Dolberg ook zo is weet ik eerlijk gezegd niet. Wel is het vaker voorgekomen dat een speler gewoon Engels praat tijdens een interview omdat hij dat fijner vindt, maar wel in gebrekkig Nederlands communiceert met teamgenoten.
    Vind ik leuk
    Midden-Noord +80975
    vrijdag 22 september 2017 om 18:02
    Kijk bijvoorbeeld naar Schone, die spreekt echt perfect Nederlands. Dolberg is toch al een paar jaar in Nederland?
    Vind ik leuk
    vrijdag 22 september 2017 om 22:46
    Schone leeft al meer dan tien jaar in Nederland.....
    Vind ik leuk
    vrijdag 22 september 2017 om 23:29
    Ik hoop dat deze opmerking ook sarcastisch is, anders had ik je iig te hoog ingeschat
    Vind ik leuk
    JCJWZ +12595
    zaterdag 23 september 2017 om 04:11
    Kenneth Perez
    Vind ik leuk
    MCG +644
    vrijdag 22 september 2017 om 17:27
    Dolberg kan gewoon Nederlands verstaan. Spreken doet hij liever niet. (Zie tiki taka Touzani)
    Vind ik leuk
    Richard020 +12843
    vrijdag 22 september 2017 om 17:31
    Dolberg spreekt gewoon Nederlands, het is dat de interviewers vaak in het Engels beginnen, wanneer ze Dolberg in het Nederlands zouden aanspreken begrijpt hij dat gewoon en kan ook gewoon in het Nederlands antwoorden.
    Vind ik leuk
    Midden-Noord +80975
    vrijdag 22 september 2017 om 18:03
    Duidelijk, was er benieuwd naar.
    Vind ik leuk
    United FC +11618
    vrijdag 22 september 2017 om 18:15
    Ben benieuwd met welk account the womaniser straks komt.
    Vind ik leuk
    Midden-Noord +80975
    vrijdag 22 september 2017 om 18:30
    Mak nou geen slapende ratten wakker :p
    Vind ik leuk
    United FC +11618
    vrijdag 22 september 2017 om 18:52
    Haha sorry! Ik checkte ff of zijn account er nog was...
    Vind ik leuk
    Midden-Noord +80975
    vrijdag 22 september 2017 om 18:57
    Onder welke alias?

    Hij heeft er ondertussen wel een aantal.
    Vind ik leuk
    United FC +11618
    vrijdag 22 september 2017 om 18:59
    ''The Womaniser'' maar die is dus foetsie.
    Vind ik leuk
    Midden-Noord +80975
    vrijdag 22 september 2017 om 19:10
    Die is snel weer terug onder een andere naam. Die gast heeft een serieus probleem.
    Vind ik leuk
    United FC +11618
    vrijdag 22 september 2017 om 19:12
    Gelukkig verraad hij zichzelf toch wel.
    Vind ik leuk
    United FC +11618
    vrijdag 22 september 2017 om 17:33
    Engels is toch prima?
    Vind ik leuk
    Guust +5016
    vrijdag 22 september 2017 om 17:42
    Wel gek want dat hebben ze allemaal, maar dat is de trend overal hoor. Lekker Engels, Nederlands zou de basis moeten zijn.
    Vind ik leuk
    #Keizerout +22294
    vrijdag 22 september 2017 om 17:49
    Maakt het echt uit? Hij moet kunnen communiceren met teamgenoten.
    Vind ik leuk
    Guust +5016
    vrijdag 22 september 2017 om 17:52
    Als je ergens woont moet je gewoon de taal leren, geld voor iedereen, in Nederland loopt iedereen te zeiken als een Marokkaan geen Nederlands spreekt, waarom hij dan niet. Dat noemen ze integreren toch, ik zelf praat hoofdzakelijk Engels voor werk, dus snap het wel.
    Vind ik leuk
    JAG89 +458
    vrijdag 22 september 2017 om 17:58
    Wat ook wel een rol speelt is dat de voetballers hier niet voor altijd blijven wonen.
    Vind ik leuk
    vrijdag 22 september 2017 om 23:31
    Hij kan ook beginnend Nederlands en verstaat het volledig alleen wordt hij meestal in het Engels aangesproken in interviews.. Hoezo zou je het jezelf dan lastig maken en in een taal gaan praten waar je nog geen expert in bent
    Vind ik leuk
    Guust +5016
    zaterdag 23 september 2017 om 18:50
    Dan is het juist goed om te doen, hebben wij ook nog wat te lachen.
    Vind ik leuk
    Antikunstgras +11689
    vrijdag 22 september 2017 om 18:00
    Goede opmerking man....
    Vind ik leuk
    Max Delius +2627
    vrijdag 22 september 2017 om 17:23
    Het wachten is op een artikel over de kat van de toiletjuffrouw in de Hema in Amsterdam die een aangetrouwd familielid is van de zevende doelman van Ajax.
    Vind ik leuk
    #Keizerout +22294
    vrijdag 22 september 2017 om 17:51
    Wacht even, die kat is aangetrouwde familie?
    Ik ken de 7e keeper niet, maar wat een familie dan
    Vind ik leuk
    Jordanees +8740
    vrijdag 22 september 2017 om 17:23
    Ja, nu weten we het wel haha
    Man man, is het nou zo moeilijk?
    als Dolberg zijn vorm niet heeft, speelt onze Hunter, en als Dolberg zijn vorm weer vind speelt hij.
    Ik heb toch liever die luxe, dan met alle respect een Kramer hebben als 2de spits.

    Ik snap niet dat hier over elke dag 9000 topics over gemaakt word.
    Bij City hebben ze, halen ze bewijs van spreken 900000 concurrenten voor 1 positie, maar als er bij Ajax 2 volwaardige keuzes zijn voor 1 positie dan is dat opeens een groot vraagstuk in de media waar niet over uitgesproken raakt..
    [Reactie gewijzigd op vrijdag 22 september 2017 om 17:24]
    Vind ik leuk
    vrijdag 22 september 2017 om 17:29
    Zal lastig zijn voor Dolberg. Van 1e spits naar 2e spits. Benieuwd hoe hij hiermee om zal gaan. Het kan ook misgaan voor hem.
    Vind ik leuk
    Iefmeister +7395
    vrijdag 22 september 2017 om 17:51
    Och volgend jaar staat er vast weer een club met 50 mio klaar om hem af te vangen.
    Vind ik leuk
    Zippy +3739
    vrijdag 22 september 2017 om 18:22
    Barca, zeker weten.
    Vind ik leuk
    United FC +11618
    vrijdag 22 september 2017 om 19:11
    Dat geloof je zelf?
    Vind ik leuk
    vrijdag 22 september 2017 om 23:34
    Wat boeit ons dat geld nou.. Ook al verkopen we hem voor 25€ miljoen komend seizoen, dan hebben we alsnog een enorme winst gemaakt en een jaar langee van Dolberg gebruik kunnen maken..
    Dat hij nou minder goed aan het seizoen begonnen is, is erg jammer maargoed dat had ook beide kanten op kunnen gaan
    Vind ik leuk
    stratumseind +138675
    vrijdag 22 september 2017 om 17:32
    Verrek ze hebben er toch lachspieren ingebouwd....
    Kleintjes maar ik zag ze....
    Vind ik leuk
    Iefmeister +7395
    vrijdag 22 september 2017 om 17:50
    Godverdoeme dat had niemand zien aankomen.
    Vind ik leuk
    Zippy +3739
    vrijdag 22 september 2017 om 18:28
    Zijn attitude zegt genoeg.
    Een beetje "frusti".
    Vind ik leuk
    Paul1982 +10652
    vrijdag 22 september 2017 om 19:08