Maandenlange afwezigheid bij Ajax: 'Ik dacht: ik ben er bijna. Balen'

Maandenlange afwezigheid bij Ajax: 'Ik dacht: ik ben er bijna. Balen'

maandag 25 september 2017 om 22:47

Na een afwezigheid van enkele maanden maakte Daley Sinkgraven maandagavond zijn rentree bij Jong Ajax tegen Telstar. De middenvelder annex verdediger had eerder weer op het veld willen staan, maar kreeg een terugval.

"Ik dacht: ik ben er bijna. Dat was echt balen. Gelukkig duurde het deze keer niet zo lang. Ik ben blij dat ik nu terug ben", zegt Sinkgraven tegen FOX Sports. "De afgelopen maanden waren gewoon klote. Je denkt de hele tijd dat je er bijna bent. Het ging tijdens het trainen toch ineens weer niet goed. Dan moet je weer naar de fysio. Dat zijn geen leuke dingen voor voetballers. Gelukkig heb ik weer minuten gemaakt."

Sinkgraven maakte de prachtige Europa League-campagne van vorig seizoen maar tot de kwartfinales mee. "Tijdens het thuisduel met Schalke 04 kreeg ik last van m'n knie. Of ik wist dat het zo erg was? Nee, niet dat ik er zolang uit zou liggen. Ajax zei dat het niet goed was, maar ik had gehoopt dat ik eerder op het veld had gestaan."

Ondertussen ziet de linkspoot de situatie bij het eerste elftal met lede ogen aan: "Het is pijnlijk. Ik train elke dag met de jongens en weet hoe graag ze het willen. Dat het nu even niet gaat, is balen. Ik heb er het volste vertrouwen in dat we gewoon weer ons spel gaan oppakken."

Plaats een reactie

Hyena +20559
maandag 25 september 2017 om 22:49
Maakte nu al een betere indruk dan Dijks.
Vind ik leuk
2cents +36003
maandag 25 september 2017 om 22:54
Aan de bal is hij sowieso een verademing tov Dijks. 1 keer een man helemaal vrij diep gestuurd die een panklare voorzet kon geven en nog 1 keer zelf iemand voor de keeper gezet. Lekker strak inspelen, tempo hoog houden.

Ook verdedigend hield hij zich onder Bosz al staande, ongeacht wat sommigen hier over hem beweren. Hij is nooit zoekgespeeld terwijl iedereen maar bleef roepen dat het wachten was op die echte buitenspeler waar hij tegen moest spelen.
Vind ik leuk
maandag 25 september 2017 om 22:59
En wij maar wachten haha. Vond idd ook dat sinkie het zeer verdienstelijk deed.
Vind ik leuk
Korm +22946
dinsdag 26 september 2017 om 08:53
zeker weten? kan me een wedstrijd herinneren in de kuip....
Vind ik leuk
2cents +36003
dinsdag 26 september 2017 om 08:55
Die wedstrijd stond hij op een plek waar hij als middenvelder ook vaak stond bij vrije trappen en corners, namelijk voor het opvangen van de afgeslagen bal. Dat had dus niets met z’n back zijn te maken.

Hij maakte daar een flater door verkeerd te timen. Hij is dus niet weggespeeld.
Vind ik leuk
maandag 25 september 2017 om 22:53
Wat een verademing om een linksback te zien die niet motorisch gestoord is. Het gaat echt heel veel schelen bij Ajax 1 als Dijks niet meer meedoet. Trainers (en managers bij bedrijven) onderschatten hoe demotiverend het is voor mensen om teamgenoten te hebben die het niveau totaal niet aan kunnen.
Vind ik leuk
maandag 25 september 2017 om 22:56
Nou het is alleen maar omdat ze geen vervanger hadden gevonden.
Ajax had voor de transfer van Sánchez al moeten handelen want daardoor betalen ze overal een beetje meer voor dezelfde speler voor de Sánchez transfer.
Vind ik leuk
Mo +8782
maandag 25 september 2017 om 22:54
Komend weekend gelijk in de basis zetten. Deze jongen heeft in ieder geval snelheid en de felheid die Dijks niet heeft. Dijks tegenover Rashica was ook gewoon vragen om problemen
Vind ik leuk
maandag 25 september 2017 om 22:55
Misschien wel de oplossing voor het middeveld?
Je kan viergever gewoon back zetten veltman in het centrum & een talent rechtsback aangezien er toch geen Europees voetbal gespeeld word.
Tuurlijk is hij beter dan dat dijks is maar het middeveld loopt ook niet echt lekker voor mijn gevoel.
Vind ik leuk
daaheej +534
maandag 25 september 2017 om 23:13
we hebben hem wel nodig
Vind ik leuk
maandag 25 september 2017 om 23:53
In de spits.
Vind ik leuk
dinsdag 26 september 2017 om 06:16
Dacht dat ie in z'n eigen graf is gezonken ;)
Vind ik leuk
daaheej +534
dinsdag 26 september 2017 om 22:31
oei, nou gelukkig niet.
Vind ik leuk

Bekijk het laatste nieuws

Maandenlange afwezigheid bij Ajax: 'Ik dacht: ik ben er bijna. Balen'