Vitesse bestolen tegen Zulte Waregem: Toen heb ik het maar opgegeven

    Vitesse bestolen tegen Zulte Waregem: "Toen heb ik het maar opgegeven"

    vrijdag 20 oktober 2017 om 08:06

    Vitesse pakte donderdagavond tegen Zulte Waregem het eerste Europa League-punt in de clubgeschiedenis, maar mocht zich na afloop van de wedstrijd beklagen over arbiter Ivan Bebek. De Kroaat keurde de 'winnende' goal van Luc Castaignos om discutabele redenen af.

    Castaignos zou een overtreding op zijn directe tegenstander Michaël Heylen hebben gemaakt. "Hij zei dat ik aan het shirtje trok, maar volgens mij was het een gewoon duel dat ik won. De verdediger protesteerde ook helemaal niet", treurt de spits in gesprek met De Telegraaf. Trainer Henk Fraser sluit zich hierbij aan. "Ik heb geen flauw idee waarom hij floot. Volgens mij was het een geldige goal en anders had het een penalty in ons voordeel moeten zijn. Deze beslissing van de scheidsrechter was de druppel. Toen heb ik het maar opgegeven om te protesteren tegen zijn beslissingen."

    Castaignos kreeg bij afwezigheid van Tim Matavz de kans om zich te bewijzen. "Fysiek ging het goed. Ik werk er hard aan op de training om meer inhoud te krijgen. Alleen merk ik dat ik weinig wedstrijdritme heb." De 25-jarige Schiedammer speelde echter een weinig gelukkige wedstrijd. "Het zit me even niet mee, maar ik blijf gewoon keihard werken en dan komt er ook weer een periode dat het allemaal wel goed valt."

    Poll

    Gaat Vitesse overwinteren?

    (571 stemmen)

    Plaats een reactie

    allround +1599
    vrijdag 20 oktober 2017 om 08:29
    De enige persoon die een wedstrijd kan manipuleren (matchfixing), is de scheidsrechter. Dat zou eens grondig moeten worden onderzocht, want niet alleen Bebek zal voor dit onderzoek in aanmerking moeten komen, maar ook die ene Gozubuyuk. Wanneer de UEFA de beslissingen van die Bebek gaat onderzoeken, dan is het een bewijs dat het mooie voetbalspel niet meer serieus wordt genomen, maar alleen het grote geld belangrijker is.
    Vind ik leuk
    Objectief +3068
    vrijdag 20 oktober 2017 om 08:31
    Spelers kunnen een wedstrijd net zo goed manipuleren. Daar zijn genoeg voorbeelden van.
    Vind ik leuk
    Objectief +3068
    vrijdag 20 oktober 2017 om 08:30
    Bij Feyenoord deed hij het in zijn eerste wedstrijden erg goed. Daarna is hij een talent gebleven. Hij zal de concurrentiestrijd met Matavz dan ook absoluut niet winnen.
    Vind ik leuk
    3Bier +7744
    vrijdag 20 oktober 2017 om 09:06
    Wat een kut scheids was dit. Nog slechter dan Nijhuis
    Vind ik leuk
    vivaldi +1380
    vrijdag 20 oktober 2017 om 09:19
    Heeft iedereen nu kunnen zien hoe slecht deze Castaingnos is !!
    Blijkbaar Fraser niet !!
    Vind ik leuk
    realist63 +180
    vrijdag 20 oktober 2017 om 09:58
    "Het zit me even niet mee, maar ik blijf gewoon keihard werken en dan komt er ook weer een periode dat het allemaal wel goed valt."
    Zou hij er ook bij kunnen zeggen wel periode het wel goed viel dan. Castaignos is de laatste jaren namelijk niet opgevallen als doelpuntenmachine.
    Vind ik leuk
    HansVites +4620
    vrijdag 20 oktober 2017 om 12:37
    Bij Twente kon die Castaignos er al niets van en vond het een irritante gast wat mij betreft kan die naar Jong Vitesse
    Vind ik leuk
    vrijdag 20 oktober 2017 om 19:38
    Kijk da's nou precies wat Vitesse uitstraalt,de arbiter de schuld in de schoenen schuiven van een puntenverdeling i.p.v. winst.
    Zou het niet beter zijn om te erkennen dat Vitesse niets maar dan ook helemaal niets in Europa te zoeken heeft,balletje breed balletje terug op de doelman ik geloof daarin niet,speel voluit naar het vijandelijke doel en probeer uw spitsen te bereiken met aanspeel mogelijkheden in het 16 meter gebied van de tegenstander.Maar schaam je in Arnhem daarvoor niet,ook Ajax en PSV en Feijenoord hebben niet bewezen dat Europa angst voor hun hoeft te hebben,clubs in Duitsland-Engeland-zelfs Frankrijk liggen ver op het Nederlands voetbal op ons vooruit,Vitesse laat nu maar zien dat de ERE-Divisie jullie helpt alhoewel ik ook daar mijn twijfels over heb, de 8 of 9e plaats op de ranglijst zou naar mijn gevoel een mooie prestatie betekenen.
    Vind ik leuk
    Noord +127
    vrijdag 20 oktober 2017 om 20:24
    ik kan je niet volgen kerel
    Vind ik leuk
    United FC +11432
    zaterdag 21 oktober 2017 om 11:11
    Er werd ze gewoon een zuiver doelpunt afgenomen. Kan me wel voorstellen dat je dan pist bent.
    Vind ik leuk

    Bekijk het laatste nieuws

    Vitesse bestolen tegen Zulte Waregem: "Toen heb ik het maar opgegeven"