'Nederland het land van Cruijff, Van Basten en Ajax: 3-0 verliezen is niet slecht'

'Nederland het land van Cruijff, Van Basten en Ajax: 3-0 verliezen is niet slecht'

woensdag 15 november 2017 om 00:00

Net als Nederland gaat ook Roemenië niet naar het WK in Rusland. De Roemeense pers reageerde dan ook enigszins emotieloos op de nederlaag in de oefenwedstrijd tegen Oranje (0-3).

Pro Sport was nog wel verbaasd door de felheid waarmee Oranje startte. 'Binnen drie minuten ging Blind door op de enkel van Boban. Het was duidelijk: Nederland wilde echt winnen. Dat was ook te zien aan Depay en Babel, die veel energie in hun spel legden. Pantilimon zorgde er in de eerste helft voor dat het 0-0 bleef. De verdediging van Roemenië oogde wankel.'

'Na rust probeerde Roemenië het wel, maar werd er simpelweg te veel balverlies geleden. We verliezen van Nederland, maar is dat een tragedie? Het is het land van Van Basten, Cruijff, Ajax, jeugdopleidingen, talent en investeringen. We deden niet mee, maar het hele vorige jaar waren we slechter. Misschien is het tijd om te accepteren dat we deel uitmaken van de Derde Wereld in het voetbal. Zo moeten we ons ook dan maar gedragen. De 3-0 is een goede score, het had nog erger kunnen zijn. Kijk eens naar Gibraltar en San Marino!'

De collega's van Evenimentul Zilei zijn iets minder positief. 'Roemenië eindigde het jaar met een regelrechte mislukking. We verloren met 3-0 van een land dat niet te zien zal zijn op het WK in Rusland. De wedstrijd was de eerste helft in evenwicht, maar na rust brak de Roemeense ploeg. Voor bondscoach Cosmin Contra was het de eerste nederlaag, voor de vertrekkende Dick Advocaat de laatste zege.'

Adevarul had weinig oog voor Oranje en baalde vooral van het slechte spel van Roemenië zelf. 'De laatste wedstrijd leverde een roemloze nederlaag op. De Tricolori speelden goed in de eerste helft, maar na rust was het dramatisch. De verdediging was slaperig en de aanvallers, of ze nu Tucudean, Alibec of Andone heten, brachten niets goeds aan het team.'

Tot slot was Gazeta Sporturilor onverbiddelijk voor Roemenië. De krant gaf tien van de elf basisspelers een onvoldoende. Ook de Oranje-spelers kregen een beoordeling. Met drie assists was Steven Berghuis ook in de Roemeense kranten de best gewaardeerde speler. Nathan Aké (5) en Daley Blind (5) scoorden het slechtst.

Lees meer over:NederlandRoemenië

Plaats een reactie

riGGY-AFCA +10493
woensdag 15 november 2017 om 00:10
Leuk rijtje
Vind ik leuk
woensdag 15 november 2017 om 17:37
Och ajax word genoemd in een roemeense krant. Alle ajacieden weer een harde plassert.
Vind ik leuk
Sanders +1643
woensdag 15 november 2017 om 00:12
Veltman een 7 en van dijk een 6. Wat een grap
Vind ik leuk
JDW1988 +1248
woensdag 15 november 2017 om 00:14
Dat viel mij ook als eerste op.. ik had die 5 van Blind aan Veltman gegeven.
Vind ik leuk
woensdag 15 november 2017 om 01:23
Blind was ook heeeeeeel matig in de 2e helft. Veel slechte passen en onnodig veel balverlies. Mist ook de kracht en de snelheid om op die positie te spelen. Verder was de defensie onrustig ...tis dat het Roemenië was..anders had je er zeker n paar tegen gehad.
Vind ik leuk
Sanders +1643
woensdag 15 november 2017 om 03:09
Op linksback mist die snelheid, maar op het middenveld kom je al een heel eind met wat slimmigheid denk ik. Kracht mist die inderdaad dan wel.
Vind ik leuk
woensdag 15 november 2017 om 05:08
Klopt wel wat je zegt met slimmigheid.....maar vind Blind nou niet zo'n vernuftige speler.....
Tevens is Strootman ook geen schim meer van wat hij is geweest.
Vind ik leuk
woensdag 15 november 2017 om 12:45
Omdat hij veltman heet??? Wat een kudde gedrag hier allemaal
Vind ik leuk
Sanders +1643
woensdag 15 november 2017 om 16:58
Kuddegedrag of ziet de meerderheid wel dat veltman een heel erg beperkte voetballer is?
Vind ik leuk
woensdag 15 november 2017 om 19:26
Ik denk beide
Vind ik leuk
JDW1988 +1248
woensdag 15 november 2017 om 00:29
Ja..... net jammer dat het allemaal geen spelers meer zijn met het karakter en het niveau van Cruyff & van Basten.
Vind ik leuk
Mo +7947
woensdag 15 november 2017 om 00:35
Gibraltar en San Marino dan noem je wel gelijk het slechtste van het slechtste. Volgens mij heeft San Marino nog geen enkel punt op de kwalificatielijst, die kunnen er echt he le maal niks van. Zo dramatisch is het voor Roemenië natuurlijk niet, paar dagen geleden nog van Turkije gewonnen
Vind ik leuk
woensdag 15 november 2017 om 01:01
Cruijff, Van Basten en Ajax. Zonder die drie aspecten was het Nederlands voetbal niks.
Vind ik leuk
Obl93 +662
woensdag 15 november 2017 om 02:18
Sarcastisch neem ik aan?
Vind ik leuk
Jozef +20781
woensdag 15 november 2017 om 07:50
Ook Roemenen zien en weten het blijkbaar...
Vind ik leuk
donderdag 16 november 2017 om 18:25
14 jaar neem ik aan?
Vind ik leuk
Maxx Jw +318
woensdag 15 november 2017 om 01:06
Geef die 7 van Veltman maar aan De Ligt...heeft een prima wedstrijd gespeeld!
Vind ik leuk
woensdag 15 november 2017 om 02:06
Moti een 4, dat kan toch echt niet :)
Vind ik leuk
Teo Smith +13079
woensdag 15 november 2017 om 06:27
Veltman een 7. Roemenen moeten kappen met voetballen.
Vind ik leuk
woensdag 15 november 2017 om 06:37
“ Het is het land van Van Basten, Cruijff, Ajax, jeugdopleidingen“

Ze leven daar nog teveel in het verleden. Heb je niets aan, is wel weer bewezen....
[Reactie gewijzigd op woensdag 15 november 2017 om 06:37]
Vind ik leuk
woensdag 15 november 2017 om 07:26
Haha die titel haha gisteren had dit topic een andere titel......
Vind ik leuk
woensdag 15 november 2017 om 08:29
Veltman mag er wel een screenshot van maken. Zo een cijfer haalt hij nooit meer.
Vind ik leuk

Bekijk het laatste nieuws

'Nederland het land van Cruijff, Van Basten en Ajax: 3-0 verliezen is niet slecht'