'Het was een verkeerde beslissing om terug naar PSV te gaan'

'Het was een verkeerde beslissing om terug naar PSV te gaan'

maandag 20 november 2017 om 11:55

Huub Stevens is groot aanbidder van het Duitse voetbal, maar voelt zich nog altijd een Nederlander. In gesprek met Voetbal International legt Stevens uit waarom de Duitse voetbalcultuur hem zo trekt. 

"Ik voel me Nederlander. Maar de wijze waarop het voetbal in Duitsland wordt beleefd, de mentaliteit die erbij komt kijken, spreekt me wel meer aan dan de Nederlandse", zegt Stevens. "Als trainer geef je in Duitsland opdrachten. Die opdrachten worden nageleefd. In Nederland vragen spelers bij elke opdracht waarom ze die opdracht moeten uitvoeren."

"Het was de mentaliteit die me al vroeg aansprak. Vandaar dat dat nooit opgeven al vroeg in me zat. Daar heb ik in Duitsland uiteindelijk wel veel profijt van gehad als trainer. Ik kende de cultuur. Bij alle clubs heb ik met plezier gewerkt omdat de spelers – net als ik – alles wilden doen om te slagen. Het verschil merkte ik later toen ik terugkwam bij PSV. Daar moest ik het met spelers doen die dat opofferingsgezinde, die pure wil, niet hadden. Het was een verkeerde beslissing terug naar Eindhoven te gaan", aldus Stevens. 

Lees meer over:BundesligaPSV

Plaats een reactie

dhrwobo +9759
maandag 20 november 2017 om 12:00
Zonde dat het zo liep. Wat een fantastische vent is die Stevens. En vooral wat een mentaliteit. Hij belichaamt precies wat het Nederlands voetbal nodig heeft. Maargoed, niet degene die het kan omdraaien
Vind ik leuk
Kayzer +1449
maandag 20 november 2017 om 13:51
Huub had daar gewoon kiezelhard moeten zijn, maar volgens mij durfde hij het niet helemaal toen. Je kan niet alle spelers tegen je hebben.
Vind ik leuk
Cookee +4768
maandag 20 november 2017 om 14:31
Je kunt wel 1 speler proberen iets bij te brengen maar een hele groep niet, denk maar aan Gertjan Verbeek bij Feyenoord... je draait dat niet om. Als je ze boos maakt dan doen ze niks meer voor je.
Zelfs Advocaat maakte dat mee toen met dat PSV met Mertens en zo... die liet ook gewoon zijn man lopen.
Vind ik leuk
dhrwobo +9759
maandag 20 november 2017 om 15:13
Je kan wel kiezelhard zijn, maar dat kan je alleen als je het risico kan nemen dat er veel afhaken. Dat kan bij een nationale ploeg, maar niet bij een club waarbij iedere speler individuele waarde heeft.
Vind ik leuk
maandag 20 november 2017 om 14:07
Zou met zijn mentaliteit en ervaring ook nog wel iets voor Oranje kunnen betekenen
Vind ik leuk
maandag 20 november 2017 om 12:03
Huub heeft gewoon gelijk
Vind ik leuk
isnake +1474
maandag 20 november 2017 om 12:06
Heb ik dit een aantal weken geleden niet ook al eens gelezen?
Vind ik leuk
maandag 20 november 2017 om 12:15
Yup
Vind ik leuk
Romario9 +5772
maandag 20 november 2017 om 12:31
Huub zegt dit al jaren
Vind ik leuk
maandag 20 november 2017 om 12:11
Hij verwoordt prima wat er schort aan de Nederlandse voetbalmentaliteit.

En het woord voetbal kan eigenlijk wel weggelaten worden. Spelen op je pleesteeysjen is tegenwoordig al topsport....
Vind ik leuk
maandag 20 november 2017 om 12:16
daarom issie nu zeker ook adviseur bij een Duits/nederlandse club. alleen is daar de mentaliteit wel ver te zoeken:D
Vind ik leuk
Rodajc +2169
dinsdag 21 november 2017 om 09:31
Mentaliteit op het veld is er wel degelijk, het is de kwaliteit die ontbreekt.
Vind ik leuk
dinsdag 21 november 2017 om 10:22
had ook geen andere reactie verwacht van iemand met een geel zwarte bril op;)
Vind ik leuk
Rodajc +2169
dinsdag 21 november 2017 om 10:48
Haha het is toch zo. De meeste spelers doen wel hun best maar er zit niet veel meer in dan dit
Vind ik leuk
maandag 20 november 2017 om 12:26
Naar PSV gaan is altijd een verkeerde keus.
Vind ik leuk
feyeniels +17878
maandag 20 november 2017 om 12:49
Hoe doe je dat, iedere keer je eigen reactie liken? Bij mij zit die optie er niet op...
Vind ik leuk
maandag 20 november 2017 om 13:17
3x m’n eigen reactie liken? Tuurlijk joh.
Vind ik leuk
maandag 20 november 2017 om 12:46
Eerst naar jezelf kijken Huubke.....
Het was niet best wat je bij PSV gepresteerd hebt..
Vind ik leuk
maandag 20 november 2017 om 14:02
Hij heeft de kans gehad om het naar zijn eigen (harde) hand te zetten.
Vind ik leuk
Bizzy +8631
maandag 20 november 2017 om 17:22
Oud nieuws
Vind ik leuk
maandag 20 november 2017 om 19:17

Stevens kwam gewoon tekort om mentaliteit over te kunnen brengen op de spelersgroep.
Een goede leider kan iedereen aan.
Hij over duidelijk niet
Vind ik leuk

Bekijk het laatste nieuws

'Het was een verkeerde beslissing om terug naar PSV te gaan'