De beste aankopen van dit seizoen: Lozano met stip op één en verrassende namen

De beste aankopen van dit seizoen: Lozano met stip op één en verrassende namen

vrijdag 24 november 2017 om 10:00

Woensdag pakten we uit met de tien grootste miskopen van dit Eredivisie-seizoen. Logisch vervolg: een lijstje met de beste nieuwelingen op de Nederlandse velden. De winnaar is vermoedelijk geen enorme verrassing…

10. Thulani Serero (Vitesse)   
Vorig seizoen in de vergetelheid geraakt in Amsterdam, nu één van de uitblinkers op het middenveld van subtopper Vitesse. Trainer Henk Fraser krijgt zijn vertrouwen in de kleine Serero rijkelijk terugbetaald van de kleine Zuid-Afrikaan. Controleert en domineert. Een andere prima aankoop van Vitesse: Bryan Linssen. De vleugelaanvaller scoorde vier keer in twaalf duels. 

9. Diederik Boer (PEC Zwolle) 
Good old Diederik Boer kan gerust genoemd worden als een van de pijlers onder het huidige PEC-succes. Met de comeback van de routinier naar Zwolle - PEC nam hem transfervrij over van Ajax - is ook de rust weer teruggekeerd in het doel van De Blauwvingers. Dat was met de onstuimige Mickey van der Hart wel anders. Boer doet zijn werk goed en geeft prima leiding aan de defensie. 

8. Urby Emanuelson (FC Utrecht) 
De naam van Jean-Christophe Bahebeck hád hier ook kunnen staan. De Franse goaltjesdief maakte een uitstekende indruk tijdens zijn eerste duels namens FC Utrecht. Helaas raakte Bahebeck in oktober zwaargeblesseerd. Het is maar de vraag of hij dit seizoen nog in actie komt. Daarom een andere Utrecht-nieuweling die het prima doet. Emanuelson heeft een plekje veroverd op het middenveld van de Domstedelingen. Als hij, Yassin Ayoub en Zakaria Labyad het op hun heupen hebben, is de ploeg van trainer Erik ten Hag amper te stoppen. 

7. Ridgeciano Haps (Feyenoord) 
Feyenoord is het al wekenlang volledig kwijt. In niets lijkt de regerend kampioen van Nederland momenteel op de voetbalmachine die het vorig seizoen was. Lichtpuntje in duistere Rotterdamse dagen: Ridgeciano Haps. De linksback heeft zijn AZ-vorm meegenomen naar De Kuip. Hoe lang duurt het nog voordat Haps zijn eerste minuten maakt in Oranje? 

6. Jamiro Monteiro (Heracles Almelo) 
Na twee prima seizoenen bij SC Cambuur durfde Heracles het afgelopen zomer aan met Monteiro. De leiding in Almelo mag zichzelf op de borst kloppen met die transfer. Monteiro (24) is al maanden dé smaakmaker in de ploeg van trainer John Stegeman. In de wandelgangen wordt er nu al gespeculeerd over een stap hogerop. 

5. Lars Unnerstall (VVV-Venlo)  
De ene Duitse keeper is de andere niet. Willem II-aanwinst Timon Wellenreuther zakte dit seizoen door het ijs in Tilburg. Hij was de nummer vijf in ons miskopenlijstje. VVV mag zich gelukkig prijzen met de komst van Unnerstall, die net als Wellenreuther een verleden heeft bij Schalke 04. De 27-jarige sluitpost doet het eigenlijk elke week uitstekend. Ook spits Lennart Thy, gehuurd van Werder Bremen, maakt overigens een goede indruk in stadion De Koel. 

4. Tim Matavz (Vitesse) 
Na weinig succesvolle avonturen bij onder meer FC Augsburg en Genoa ondertekende Matavz (28) in juni een driejarig contract in het Gelredome. Menig Arnhemse wenkbrauw werd gefronst toen de Sloveen zijn opwachting maakte als opvolger van bekerheld Ricky van Wolfswinkel, maar Matavz doet het uitstekend. Wat heet: hij maakte al zeven goals in twaalf competitieduels. 

3. Denzel Dumfries (sc Heerenveen) 
Twee seizoenen geleden was Dumfries één van de grote revelaties in de Jupiler League. Een jaar later hield hij zich in de Eredivisie knap staande in de Sparta-defensie. Een stap hogerop was daarna logisch voor de 21-jarige back. Bij sc Heerenveen blijft Dumfries zich doorontwikkelen. Tijdens de eerste weken van het nieuwe seizoen ontpopte hij zich zowaar tot een assistkoning. Inmiddels was de verdediger al vijf keer aangever. 

2. Younes Namli (PEC Zwolle)
In het Abe Lenstra Stadion zal men zich zo nu en dan weleens achter de oren krabben. Afgelopen seizoen kreeg Namli amper speeltijd in Friesland en dus besloot hij transfervrij te vertrekken. Bij het imponerende PEC doet de Marokkaanse Deen het fantastisch. 

1. Hirving Lozano (PSV)
Kon niet missen. Natúúrlijk gaat Hirving 'Chucky' Lozano aan de haal met de koppositie. Zelden had een Eredivisie-nieuweling onmiddellijk zo'n impact. De international van Mexico scoort aan de lopende band en wordt wekelijks meer waard. De vraag is niet óf, maar wanneer Lozano (22) de overstap maakt naar een Europese topcompetitie. 

Lees ook: De grootste miskopen van dit seizoen: top-tien met Ajacied en twee Feyenoorders

Poll

Wie vind jij vooralsnog de beste Eredivisie-aankoop?

(932 stemmen)

Plaats een reactie

vrijdag 24 november 2017 om 10:05
Mooi man
Vind ik leuk
tannat +1203
vrijdag 24 november 2017 om 10:34
Heel mooi.
Hopen dat ze hem nog even kunnen houden. Het is natuurlijk een enorm visitekaartje, en enorme toevoeging voor de kans om kampioen te worden.
Vind ik leuk
vrijdag 24 november 2017 om 10:07
Lozano gaat voor een astronomisch bedrag naar een andere europese
topclub. PSV gaat de kas goed spekken mede door deze verkoop en het kampioenschap.
[Reactie gewijzigd op vrijdag 24 november 2017 om 10:07]
Vind ik leuk
vrijdag 24 november 2017 om 10:20
Indd, kan financieel een goed jaar voor PSV worden. Btw mocht hij vertrekken, hoeveel % van de transfer krijgt Pachuca?
Vind ik leuk
michelhx +2214
vrijdag 24 november 2017 om 10:44
Dat is nergens officieel bekend gemaakt. PSV heeft 100% van de transferrechten. Er wordt gespeculeerd over 40%, maar persoonlijk denk ik dat Brands wel weer één of andere constructie bedacht heeft waardoor PSV maximaal 10 miljoen extra over moet maken naar Mexico.
Vind ik leuk
vrijdag 24 november 2017 om 12:41
Hoop dan max 10 miljoen. Thanks voor de info!
Vind ik leuk
vrijdag 24 november 2017 om 10:27
Dat heb jij heel goed gezien kerel ;)
Vind ik leuk
vrijdag 24 november 2017 om 11:58
In 1 keer een goede inhaalslag maken op Ajax en dan aan ons bestuur laten zien hoe het WEL moet als je genoeg geld hebt. Dat gaat gebeuren. En ook dan zullen se ogen in Amsterdam niet open gaan. PSV doet het goed. Leer ervan in Amsterdam zou ik zeggen.
Vind ik leuk
1892 +7064
vrijdag 24 november 2017 om 10:08
Matavz begon goed,is op moment wat minder.
Maar in ieder geval beter dan Castaignos.
Vind ik leuk
vrijdag 24 november 2017 om 11:59
Iedereen is beter dan "kastanje "
Vind ik leuk
1892 +7064
vrijdag 24 november 2017 om 12:03
Maar gelukkig is hij niet gekocht,en daar was wel sprake van.
Vind ik leuk
vrijdag 24 november 2017 om 15:06
Enge situatie...
Vind ik leuk
vrijdag 24 november 2017 om 10:08
Ik mis Kevin Diks in dit rijtje.
Vind ik leuk
vrijdag 24 november 2017 om 10:23
Dit rijtje gaat over de beste aankopen. Diks valt onder de categorie slechtste aankopen.
Vind ik leuk
tannat +1203
vrijdag 24 november 2017 om 10:35
Volgens mij was het een sarcastische opmerking..
Vind ik leuk
vrijdag 24 november 2017 om 11:27
Hahahaha ja dat idee had denk ik 99%.
Droge opmerking, hou ik van haha
Vind ik leuk
vrijdag 24 november 2017 om 13:25
Haha dat had ik stiekem ook wel door. Was gewoon ff een reactie richting een Feyenoord fan ;)
Vind ik leuk
Zultkop +2085
vrijdag 24 november 2017 om 10:38
Stond al wel in een ander lijstje, gelukkig is Diks gehuurd. Misschien in de winterstop maar weer retour italie.
Vind ik leuk
The Rock +1269
vrijdag 24 november 2017 om 11:59
Die is gehuurd. niet gekocht
Vind ik leuk
vrijdag 24 november 2017 om 12:00
Dan mis je ook wat hersencellen zeker?....:):):)....lol.
Vind ik leuk
vrijdag 24 november 2017 om 10:09
Lozano is natuurlijk veruit de beste speler. Als je echter kijkt wie het belangrijkste is voor zijn team dan is dat Unnerstall. Die heeft al menig punt opgebracht
Vind ik leuk
vrijdag 24 november 2017 om 11:08
Nu alleen het nog eens in de wedstrijden laten zien waarin PSV het moeilijk heeft, want dan is Lozano altijd onzichtbaar en lijkt ie er niet veel van te kunnen... Beetje een meevoetballertje.
Vind ik leuk
vrijdag 24 november 2017 om 11:29
Haha! Laat me raden afgunst, uitlokken en jaloezie ?!
Vind ik leuk
jaja_PSV +19886
vrijdag 24 november 2017 om 12:09
Ik hoop dat ie er tegen Ajax 3 in schiet.
Vind ik leuk
vrijdag 24 november 2017 om 12:32
Dat is wel weer een wedstrijd waar PSV het moeilijk gaat krijgen, dus reken er maar niet op.
Vind ik leuk
zaterdag 25 november 2017 om 17:14
Jammer dat sulejmani 2 er niet tussen staat he , dorpsgek
Vind ik leuk
Rodapaus +2602
vrijdag 24 november 2017 om 10:09
Van Leer! Ookal moet die zijn debuut nog maken die is ook goed en die kostte geen drol. Maar lozano is wel dé verassing denk ik
Vind ik leuk
vrijdag 24 november 2017 om 10:17
?
Vind ik leuk
vrijdag 24 november 2017 om 11:53
Iemand die helemaal niet speelt is de beste aankoop van dit seizoen?
Wat lul jij nou?
[Reactie gewijzigd op vrijdag 24 november 2017 om 11:53]
Vind ik leuk
Rodapaus +2602
vrijdag 24 november 2017 om 14:02
Beste niet maar wel een goede aankoop aangezien hij geen reet kost
Vind ik leuk
vrijdag 24 november 2017 om 14:04
Of het een goede aankoop is kan pas beoordeeld worden als hij ook daadwerkelijk heeft gespeeld.
Vind ik leuk
vrijdag 24 november 2017 om 10:11
Vooral Dumfries, daar hebben de ''grote drie'' behoorlijk liggen slapen. Ik denk dat na dit seizoen al een stap hoger gaat maken maar dan zal er flink betaald moeten worden. Heerenveen heeft goud in handen. Ook PSV zal na dit seizoen alweer afscheid gaan nemen van Lozano. Hoewel hij tegen PEC onzichtbaar was. Een club uit de Premier League zal 'm zeker op gaan halen.
Vind ik leuk
vrijdag 24 november 2017 om 10:12
Lozano. is zeker goed begonnen, maar laten we eerst het seizoen maar eens rustig afwachten.

leuk als hij de ruimte krijgt, maar op de kleine ruimte heb ik hem nog weinig spectaculairs zien doen. speelt zelden zijn directe tegenstander uit
Vind ik leuk
Cappie +5780
vrijdag 24 november 2017 om 10:56
Tja, dat laten we het seizoen maar eens rustig afwachten geldt natuurlijk voor elke speler in dit rijtje. Het gaat ook om tot nu toe. Dus wie heeft tot nu toe de meeste indruk op je gemaakt.
Vind ik leuk
vrijdag 24 november 2017 om 10:15
en waar staat wöber? als je lozano in dit rijtje zet kan je wober er ook wel in doen.
Vind ik leuk
Objectief +2671
vrijdag 24 november 2017 om 10:29
Wöber is een leuke speler, maar is nog niet zo belangrijk geweest voor Ajax als Lozano voor Psv.
Lozano gaat dit seizoen met afstand de beste speler worden. Het zou goed zijn voor de Eredivisie dat deze jongen na dit seizoen nog een seizoen blijft.
Vind ik leuk
vrijdag 24 november 2017 om 10:39
lozano heeft 4 goede wedstrijden gespeeld en dat waren wedstrijden tegen mindere tegenstanders.

allemaal leuk en aardig maar zo veel heeft hij niet laten zien.
Vind ik leuk
Objectief +2671
vrijdag 24 november 2017 om 10:44
Inderdaad. Die jongen is hier net en staat niet voor niks bovenaan op alle 'beste speler eredivisie' sites. Neres doet het ook erg goed (en gaat alleen maar beter worden), maar kon al veel langer wennen. Iets wat Lozano blijkbaar niet nodig had.
Vind ik leuk
vrijdag 24 november 2017 om 12:33
Neres is 2 jaar jonger
Vind ik leuk
vrijdag 24 november 2017 om 12:33
Neres is 2 jaar jonger
Vind ik leuk
zaterdag 25 november 2017 om 17:15
Neres is een blind paard , kan hard rennen meer niet
Vind ik leuk
vrijdag 24 november 2017 om 10:55
Klopt helemaal, het slaat nergens op dat iedereen roept dat hij volgend jaar bij een topclub speelt. Hij kan er echt nix van. Wober speelt sinds zijn komst elke wedstrijd in de basis en speelt de pannen van het dak.
Vind ik leuk
vrijdag 24 november 2017 om 10:33
Ik mis naast wober ook Orejuela in dit rijtje.
Vind ik leuk
Zultkop +2085
vrijdag 24 november 2017 om 10:40
Orejuela speelt inderdaad wekelijks briljant in de eredivisie. Hij zou eigenlijk op nr 1 moeten staan.
Vind ik leuk
vrijdag 24 november 2017 om 10:40
ik mis room ook en luckassen.
Vind ik leuk
Senn +3527
vrijdag 24 november 2017 om 11:10
Lang over nagedacht?
Vind ik leuk
vrijdag 24 november 2017 om 11:13
je kan de tijden zien waarop ik gereageerd heb, dus het lijkt mij dat zelfs iemand met het brein van een pinda hier een antwoord op kan vinden.
Vind ik leuk
Senn +3527
vrijdag 24 november 2017 om 12:17
Je reactie is zo goed!
Daar heb je vast langer over nagedacht.
Waar komt die frustratie eigenlijk vandaan?
Vind ik leuk
vrijdag 24 november 2017 om 10:41
Vind je Wöber echt zo goed? Sorry maar deze jongen heeft niet het niveau van Sanchez. Hij doet het goed maar om hem in het rijtje topaankopen te zetten dat vind ik hem nog niet goed genoeg voor.
Vind ik leuk
vrijdag 24 november 2017 om 11:11
dus omdat iemand niet zo goed is als sanchez is hij geen goede aankoop?

dan zou er niemand in dit lijstje staan.
Vind ik leuk
vrijdag 24 november 2017 om 11:23
Wat ik er mee wil zeggen is dat Ajax geen goede aankopen gedaan heeft dit het verschil gaat maken. Hopelijk in de winterstop nieuwe aankopen die wel in dit lijstje kunnen komen.
Vind ik leuk
vrijdag 24 november 2017 om 11:36
ze hadden gewoon mazzel mat sanchez wie weet hoe wöber zich ontwikkeld. en inderdaad laten we hopen dat er wat fatsoenlijks gehaald wordt in de winter.
Vind ik leuk
zaterdag 25 november 2017 om 17:18
Wöber kan er niet zo heel veel van maat;)
Vind ik leuk
vrijdag 24 november 2017 om 10:46
Wöber Staat niet maar zit op het bankje bij keizer. Hoeveel wedstrijden heeft ie in totaal gespeeld ?
Vind ik leuk
vrijdag 24 november 2017 om 10:19
Waarom staat Nasser el khayati er niet bij, dat was voor mij de man!
Vind ik leuk
Korm +23134
vrijdag 24 november 2017 om 11:06
is hij gekocht of gehuurd?

heb gegoogled, inderdaad mag hij niet in dit rijtje ontbreken!
[Reactie gewijzigd op vrijdag 24 november 2017 om 11:07]
Vind ik leuk
Degraaf +10300
vrijdag 24 november 2017 om 11:17
Dat iemand het rijtje van VP nog serieus neemt vind ik al opmerkelijk ;-)
Vind ik leuk
vrijdag 24 november 2017 om 11:46
Staat 5 jaar onder contract.
Vind ik leuk
vrijdag 24 november 2017 om 11:32
Het meeste hier kan ik me voorstellen.
Lozano, Dumfries en Serero vind ik voor hun team de meeste toegevoegde waarde hebben.

Haps begrijp ik echter niet. Ik vind hem dus helemaal niet goed spelen. Verdedigend doet hij het leuk als ie vooruit kan verdedigen. Maar dat is echt soms. In veel gevallen staat hij positioneel echt heel matig. Tegen Ajax was zijn tegenstander Neres hem absoluut de baas. Dat kostte Feyenoord de belangrijkste pot van het jaar. In eigen huis notabene.
Aanvallend leuk, hoor ik dan veel mensen zeggen. Net als bij AZ: bullshit!
Die gast staat er om te verdedigen. Als ie dan aanvalt, mag ie assists maken. Ik ging er even goed voor zitten. 1 assist in dit hele seizoen.
Maar bij AZ was ie aanvallend zo goed? Welneet. In het hele seizoen ook slechts.... één!!!!... assist.

De Haps hype is al jaren dik en dik onterecht.
Vind ik leuk
vrijdag 24 november 2017 om 12:34
Alsof je mijn gedachten aan het voorlezen bent ;-)
Vind ik leuk
vrijdag 24 november 2017 om 13:02
Lozano vind ik de beste aankoop natuurlijk... maar Matavs heeft me ook verbaasd, had daar niets van verwacht aangezien hij jaren meer op de bank heeft gezeten dan gespeeld maar hij doet het verassend goed
Vind ik leuk
fer65 +205
vrijdag 24 november 2017 om 13:17
Wat is lozano nu in een competitie van helemaal klote dan is de beste speler namelijk Jurgensen ik vind lozano nu namelijk helemaal niet zo goed jullie maken hem goed
Vind ik leuk
vrijdag 24 november 2017 om 14:03
Immers?
Vind ik leuk
vrijdag 24 november 2017 om 18:16
Wat een gezeur. Je weet pas wie de miskopen zijn aan het eind van het seizoen. Ik vind bijvoorbeeld Wober ook wel in dat rijtje thuishoren, maar die heeft kennelijk te weinig wedstrijden gespeeld.
Overigens vind ik Neres ook wel een topaankoop, maar die moest eerst een half jaartje wennen.
Vind ik leuk

Bekijk het laatste nieuws

De beste aankopen van dit seizoen: Lozano met stip op één en verrassende namen