Til: Ik zie auto's en horloges die helemaal niet in deze fase van je leven horen

    Til: "Ik zie auto's en horloges die helemaal niet in deze fase van je leven horen"

    Gepubliceerd: zaterdag 16 december 2017 om 09:54za 16-12-2017 om 09:54

    Guus Til komt uit een familie die helemaal niets met voetbal heeft. Zelf zet de negentienjarige AZ-middenvelder ook weleens vraagtekens bij het wereldje waarin hij werkt.

    "Mijn vader leest de wedstrijdverslagen op az.nl. Voor de rest vinden ze het maar een vreselijke wereld", zegt Til in gesprek met het Algemeen Dagblad. "Ik begrijp dat wel. Het gaat om geld en status en daar heb ik zelf ook niks mee. Ik ben er natuurlijk mee opgegroeid sinds mijn twaalfde. Zet me er niet tegen af, maar verafschuw het soms wel."

    Til leeft een leven waar veel jongens van dromen, maar waar hij niet altijd gelukkig van wordt. "Soms mis ik het schoolleven wel. Dan heb je toch mensen om je heen die in meer normale omstandigheden leven. Die niet al absurd veel geld verdienen voor hun leeftijd. Ik zie auto's en horloges langskomen die helemaal niet in deze fase van je leven horen voor te komen. Dat staat heel ver af van hoe ik ben opgevoed. Ik ben opgevoed met de gedachte dat je op de wereld bent om de samenleving te helpen. Dat niet iedereen dezelfde mogelijkheden en kansen heeft", aldus Til.

    Plaats een reactie

    mcmodd +24374
    zaterdag 16 december 2017 om 10:01
    Goed bezig Guus, blijf alsjeblieft zoals je nu bent. Je had zomaar een zoon van me kunnen zijn, maar qua leeftijd komt kleinzoon meer in aanmerking. Blijf werken aan je carriëre en vergeet nooit waar je vandaan komt.
    Vind ik leuk
    MojoRisin +13345
    zaterdag 16 december 2017 om 10:01
    Zit een goede kop op die Guus en kan ook nog eens heel aardig voetballen..
    Eentje om op te letten zondag, met zijn dynamiek en scorend vermogen kunnen we aardig wat problemen krijgen..
    [Reactie gewijzigd op zaterdag 16 december 2017 om 10:29]
    Vind ik leuk
    Het Brein +4356
    zaterdag 16 december 2017 om 10:03
    De wereld erom heen creëer je zelf. Dus sluit je er van af, als je het niets vind. Ik denk dat Robben en Kuijt goede voorbeelden zijn voor deze jongen...
    Vind ik leuk
    Sil Meijer +13008
    zaterdag 16 december 2017 om 10:05
    Dit zie je niet elke dag. Eriksen is ook zo. Die spelers met die mentaliteit komen er wel.
    Vind ik leuk
    zaterdag 16 december 2017 om 10:07
    Viel me al op in interviews dat dit een normale, fatsoenlijke jongen is met een gezonde bravoure. Koppelt kwaliteit aan mentaliteit.

    Bij AZ wordt je volgens mij ook in de jeugd geleerd dat je wél respect voor de tegenstander moet hebben en van eigen kracht moet uitgaan, maar dat je geen nederige houding hoeft te hebben tegen een club van naam.

    Dat maakt dat AZ ook altijd vrijuit speelt tegen de traditionele top 3 en met enige regelmaat nog succes afdwingen ook. Kijk maar eens naar de nationale jeugdselecties van Oranje. Hoeveel spelers er van AZ er vaak bij zitten, dat is indrukwekkend.
    [Reactie gewijzigd op zaterdag 16 december 2017 om 10:09]
    Vind ik leuk
    mcmodd +24374
    zaterdag 16 december 2017 om 10:18
    Ja, dat merk je meteen. Het valt me op dat AZ echt stappen maakt nu en dat kan weleens binnen een paar jaar een nieuw kampioenschap opleveren. Voor AZ zou dat fantastisch zijn, maar gek genoeg ook voor Ajax, PSV en Feyenoord. Een betere weerstand bij meer clubs komt ook anderen ten goede en ik hoop dat mijn cluppie daar ook bij kan aanhaken.
    Vind ik leuk
    zaterdag 16 december 2017 om 10:27
    Ben over die breedte volledig eens met je.. Dat bepaalt ook de kracht van je competitie. Denk niet dat alle potentiële talenten in Nederland bij de top 3 moet voelen, want de kans dat potentiel talent verkwanselt wordt is groot. Daarnaast voetbal je bij de top 3 in de jeugd vaak ook te weinig tegen echte weerstand..

    Hoop idd dat jullie aanhaken door verkopen en gerichte aankopen. Wat dat betreft zijn er best verrassende namen bij jullie binnen gekomen de afgelopen jaren. Jullie scouten bijvoorbeeld wél in de Franse 2e divisie in tegenstelling tot veel andere clubs. Daar kun je nog de echte aanwinsten.. Denk aan een helaas overleden Di Tomasso van Sedan, of Haller uit het 2e elftal van Auxerre. Iedereen met enige kennis van zaken weet dat Auxerre een geroemde jeugdopleiding heeft in Frankrijk...

    Gemiste kansen voor het Nederlandse voetbal noem ik dat, wanneer je daar...de segunda division, serie B over het hoofd ziet. Daar kun je juist de elementen vinden die het Nederlandse voetbal
    (Nederlandse clubs) volledig mist..
    Vind ik leuk
    rpaulp50 +10658
    zaterdag 16 december 2017 om 11:12
    AZ is net als Feyenoord en Twente sinds het jaar 2000 1 keer kampioen geworden van de ED......
    Vind ik leuk
    zaterdag 16 december 2017 om 11:15
    Snap je verband totaal niet...
    Vind ik leuk
    rpaulp50 +10658
    zaterdag 16 december 2017 om 11:19
    Dat verwachtte ik ook niet.
    Vind ik leuk
    zaterdag 16 december 2017 om 11:27
    Raar zo'n omhooggevallen reactie te geven als je zelf iets noemt zonder dat er ENKEL verband is tussen mijn relaas en jouw nogal vreemde opmerking..

    Vind ik leuk
    rpaulp50 +10658
    zaterdag 16 december 2017 om 11:32
    Ik zal je helpen:
    Wat klets je nu over de "top drie" jongen....?
    Er is slechts een top 2.
    De rest, Twente, AZ en Feyenoord winnen ieder sinds het jaar 2000 elk 1 x het kampioenschap.......
    Vind ik leuk
    zaterdag 16 december 2017 om 11:39
    AAAAAAACHHHHHH JOCHIE TOCH!!
    Wat ben jij zielig zeg! Met top3 heb ik het over de traditionele top3 in potentie en jij zegt dat er een top2 is??

    Oioioi... Vind je het raar dat heel Nederland zingt 'Helemaal niets in Amsterdam'?? Dat is geen jaloezie, maar antipathie door sukkels zoals jij.
    Vind ik leuk
    Blindsy +14236
    zaterdag 16 december 2017 om 12:16
    Ach... Als t Paul n fijn gevoel bezorgd, mag hij best van n top 2 spreken.
    Maar Feyenoord is, gemeten over alle ooit behaalde resultaten gewoon de nr 3 van NL. En dus heeft iedereen gelijk wanneer ze A P F als de Top 3 van NL zien.
    [Reactie gewijzigd op zaterdag 16 december 2017 om 12:16]
    Vind ik leuk
    zaterdag 16 december 2017 om 11:42
    En DAN NÓG snap ik het verband niet. Doe je alsjeblieft niet wijzer voor dan je bent, zielig bijdehandje.
    Vind ik leuk
    rpaulp50 +10658
    zaterdag 16 december 2017 om 12:07
    Je kan je wel voordoen als intellect, maar zoals vaker bij dat soort arrogante zelf benoemingen is het meer opgeklopte ego dan realiteit.
    Je warrige onvolwassen reactie spreekt boekdelen.
    Vind ik leuk
    zaterdag 16 december 2017 om 13:15
    één ding is wel duidelijk... jij bent het niet!
    Volgens mij ben jij degene die last heeft van opgeklopt ego, niet ik.. Volgens mij zie ik zinvols, waarna jij met je puberale, zielige reaktie kwam..

    Daarna heb ik maar even me op jouw niveau begeven en je mondje gesnoerd.
    Vind ik leuk
    zaterdag 16 december 2017 om 14:35
    Iedereen in Nederland hoopt ook dat Twente failliet raakt en dat komt niet doordat het zo'n warme club is.
    Vind ik leuk
    zaterdag 16 december 2017 om 15:13
    Denk dat best wel meevalt... op je GIGANTISCHE AJAX teentjes getrapt? Betuig je even steun aan je mede-nepsupporter? Precies... de grootste van Mokum, dus verbeelding is absoluut niet op zijn plaats..

    Er zijn gelukkig buiten een aantal idioten die graag FCT failliet zien gaan, ook nog wel logisch denkende mensen die ook wel snappen dat FCT niet de kleine groep van rond de 5/6 man zijn die FCT op een belachelijke wijze bijna tot de afgrond heeft geleidt. Alles wat TOT en MET het kampioenschap was opgebouwd, was echt. Daarna kwam luchtfietserij en misleiding op grote schaal..

    Maar dat jij vindt dat daarvoor ALLES WAT ECHT TWENTE is voor gestraft moet worden vinden wij best... Dan haat je ons toch? Alsof WIJ als supporter verantwoordelijk waren voor de wantoestanden?!?!! Sympathie voor de gemiddelde Ajax-supporter hebben we in het Oosten toch al niet.. Jullie maken niet de jaloezie, maar eerder jullie zelf verworven antipathie voor jullie alleen maar groter.

    Het is jammer dat de club die om veel redenen sympathie&respect afdwingt door historie en jeugdopleiding ook zo wordt verafschuwd....juist door de antipathie die ontstaat door gasten als jullie...
    Vind ik leuk
    zaterdag 16 december 2017 om 17:46
    Mooi man dat je steeds over antipathie enzo begint terwijl jij de grootste kneus op deze hele site bent. Ik hoop dat je mede fans niet zo zijn zoals jij.
    Vind ik leuk
    zaterdag 16 december 2017 om 18:24
    Ja joh, Amsterdam's the shit my man... en omdat jij daar woont ben jij natuurlijk ook veel cooler dan ik ben... Right! Hahaha

    Of praten die sneue vriendjes van je en jij niet zo?? Je bent net zo sneu als je collega-nepsupportertje.. Dat is van de redenen waarom ik schijt op idioten als jij.... eerst een ondoordachte rotbek, en daarna een ander nog wijsmaken ook dat het aan hem ligt...

    Man, had ik maar een opvoedingskamp... Dan brak ik mietjes als jou mentaal.
    Vind ik leuk
    zaterdag 16 december 2017 om 18:57
    Jij hebt geen opvoedingskamp nodig, alleen een kliniek voor psychische zorg waar je zelf in kan zitten.
    Vind ik leuk
    zaterdag 16 december 2017 om 22:29
    Om jou verder maar onder behandeling te nemen? :-)

    Als je ondoordachte antwoorden geeft, laat dat ruimte voor een scherper iemand om daar makkelijk op in te springen... Komt wel als je groter bent! Ik heb alle vertrouwen in jou (verloren....hahahaha)
    Vind ik leuk
    zaterdag 16 december 2017 om 22:45
    Oke autistje, je verzorgers komen je zo ophalen. Even weer van het internet af.
    Vind ik leuk
    zondag 17 december 2017 om 07:48
    Hhahahaha, coole gast denk jij te zijn of niet?? Even weer van het internet af?? Ga jij er dan maar vanaf dombo... Mij zul je vaker treffen na onzin-uitspraken van je.
    Vind ik leuk
    rpaulp50 +10658
    zaterdag 16 december 2017 om 20:27
    Twente is gewoon de achterbuurt van de eredivisie, een beetje een Tokkie club dus.
    Eerst bedonderen jullie de boel op grote schaal, jarenlange praktijken van malversaties, valsheid in geschrifte, leugens en bedrog !
    Dan heb je het over "supporters" en niet verantwoordelijk zijn ha ha ha; jarenlang hebben jullie een rovershol en drugs imperium gedoogt onder de noemer "supportershome !!!"
    Op last van de Politie moest notabene het gehele stadion ontruimd worden vanwege een inval, A socialer kan het niet.
    Twente heeft dit over zichzelf afgeroepen en moet zich diep schamen, jullie staan nu op een verdiende 15e plaats maar flapdrol van Halst vult zijn zakken toch wel.
    Veel plezier dus in het afvalputje van de ED !
    [Reactie gewijzigd op zaterdag 16 december 2017 om 20:28]
    Vind ik leuk
    zaterdag 16 december 2017 om 22:32
    Boehhhhhhhh... Ik moet huilie, huilie door jou.. Zo pijnlijk wat je allemaal zegt... Auw! Vergeten dat de stad waar de trots van Mokum staat haar rijkdom dankt aan het uitmoorden van hele volKstammen???

    Dus WHAT THE FUCK WIL JIJ GVD NOU!?!?!?
    Vind ik leuk
    rpaulp50 +10658
    zaterdag 16 december 2017 om 22:40
    Aantonen dat jij en je achterbuurt club een schande zijn voor de Eredivisie en gezien je gestoorde reactie pas je uitstekend in die Tokkie cultuur, neem nog een pilletje, een snuifje, een biertje.....welterusten in het riekende putje.
    Vind ik leuk
    zondag 17 december 2017 om 07:46
    Hhahahaha... Tokkies? Ik woon in Zwolle, weet niet waar jij woont, maar volgens mij leven er veel meer tokkies in Amsterdam dan in Zwolle en Enschede samen... Ook zo jammer dat je het woord Tokkie gebruikt, dat is al net zo oud als dat Ajax internationaal nog een club was die meetelde..
    Vind ik leuk
    Sytz +3586
    zaterdag 16 december 2017 om 16:29
    Hmmm, Twente 7 prijzen, AZ 7 prijzen, Feyenoord 39 prijzen, PSV 45 prijzen, Ajax 71.

    Conclusie: of we spreken van een top 3, of we spreken van één topclub.
    Vind ik leuk
    rpaulp50 +10658
    zaterdag 16 december 2017 om 20:05
    Ik baseer het een en ander op de kampioenschappen, de hoofdprijzen dus, behaald in deze eeuw...... en dan kom je gewoon bij PSV en Ajax uit.
    Ik zou dus ook kunnen stellen; de top twee van deze eeuw.
    Vind ik leuk
    lexy88 +1389
    zaterdag 16 december 2017 om 11:29
    Eens, maar dat succes tegen topclubs valt juist vies tegen. Daarom willen ze nu tegen Ajax eens een goed resultaat halen. Hoe goed ze de afgelopen jaren ook speelden (ook in EU) bijv tegen ajax gingen ze er met 3 goals verschil vaak af. Ik ben ajax-supporter maar AZ heeft sinds de Co Adriaanse periode wel een aparte plek bij mij gekregen.. sympathieke club en dat wordt door spelers als Til alleen maar sterker. Spelen goed en goede doorstroom van talenten. Kan je alleen maar respect voor hebben. Til is idd de #10 van Jong Oranje, met ramselaar en f de jong op het middenveld.. mooi trio!
    Vind ik leuk
    zaterdag 16 december 2017 om 11:35
    Dat is maar hoe je het bekijkt Lexy... In absolute zin heeft AZ idd vaker de punten verloren tegen de 3, maar zet dat eens af in procenten? Hoeveel procent heeft AZ gewonnen tegen de 3 ivm de andere clubs tegen de top3? Want dat is de maatstaf.. Je kunt AZ qua financien, achterban, etc. niet vergelijken met de 3..

    Denk dat ze daarin hoog scoren tov de anderen.. Daarbij liggen PSV en Feyenoord AZ ook beter als tegenstander en daar halen ze de meeste punten tegen. AZ heeft niet het elftal meer met een Van Galen e.d. spelers..
    Vind ik leuk
    aswin +47
    zaterdag 16 december 2017 om 11:59
    Goed gezegd man eindelijk iemand die vinger op de juiste plek legt
    Vind ik leuk
    5697956 +3722
    zaterdag 16 december 2017 om 13:00
    Bij AZ spelen beschaafde jongens. Schoften worden afgeserveerd.
    Vind ik leuk
    Jozef +40261
    zaterdag 16 december 2017 om 16:36
    Waar spelen de schoften?
    Vind ik leuk
    5697956 +3722
    zaterdag 16 december 2017 om 17:23
    Ajax en Feyenoord. ;)
    Vind ik leuk
    Nuance +9495
    zaterdag 16 december 2017 om 10:14
    Er komen een paar goeie gasten aan, heb ik de indruk. Ik denk wat we moeten doen in Nederland is toch beter trainen op kracht en weerstand. Als je ziet hoe de jongens van Feyenoord worden weggeblazen in de CL. Of Oranje door Frankrijk. Petje af voor de jeugd van AZ.
    Vind ik leuk
    ihvmmdk +6797
    zaterdag 16 december 2017 om 10:18
    Mag ik een teiltje? *
    Vind ik leuk
    VeeDeeVee +16266
    zaterdag 16 december 2017 om 10:22
    Een atypische voetballer, HEERLIJK!
    Vind ik leuk
    Just Nuts +284
    zaterdag 16 december 2017 om 10:28
    kijk een jongen die niet door ouders op een voetstuk gezet wordt omdat hij goed tegen een bal kan trappen. lijkt me een goed nest waar hij uit komt zodat het geen verwent nest wordt
    Vind ik leuk
    TRAK123 +106
    zaterdag 16 december 2017 om 10:29
    Dit soort types zijn ook niet de types die op vp onzin uitkramen over buitenlanders. Dit is een oer Hollandse jongen die met buitenlanders is opgegroeid. niet zo'n racist als de meesten hier
    Vind ik leuk
    mazu +2819
    zaterdag 16 december 2017 om 10:33
    Waar heb jij het over? Mafkees
    Vind ik leuk
    jaja_PSV +46791
    zaterdag 16 december 2017 om 10:53
    Iemand in een slachtofferrol.
    Vind ik leuk
    cheeks +3895
    zaterdag 16 december 2017 om 10:39
    Deze jongen komt ook in zijn tv optredens heel nuchter, oprecht en spontaan over. Gewoon een leuk jong !
    Vind ik leuk
    Leedz +7062
    zaterdag 16 december 2017 om 10:39
    Prachtig, zijn woorden verraden dat dit een grote gaat worden
    Vind ik leuk
    HJR +8373
    zaterdag 16 december 2017 om 10:43
    Goed verhaal, ik hoop dat hij het goed gaat doen, behalve morgen.

    Ben nu wel benieuwd hoe zijn carriëre eruit gaat zien, of geld hem echt niet interesseert ;). Of dat hij in een fase komt dat dure horloges en auto's wel bij hem passen :).

    Maar laten we positief blijven. Dus succes (vanaf maandag)
    [Reactie gewijzigd op zaterdag 16 december 2017 om 10:44]
    Vind ik leuk
    zaterdag 16 december 2017 om 10:57
    Kijk dat is nog eens iemand die met beide benen in t leven staat!!
    Als je ze soms ziet rijden in die dure bakken en bontjassen denk ik weleens jongens waarom
    Vind ik leuk
    rpaulp50 +10658
    zaterdag 16 december 2017 om 20:48
    Omdat geld moet rollen, goed voor de economie.
    Waarom mogen mensen die veel geld verdienen op een legale manier dat niet spenderen zoals zij dat verkiezen ? Waar bemoei jij je mee ?
    Vind ik leuk
    52N6E +1065
    zaterdag 16 december 2017 om 11:42
    Blijf jezelf en presteer, Guus! Daar kom je het verste mee. De verwondering of jezelf verdedigen tov je komaf moet niet een doel worden of je energie ontnemen. Arjan Robben deelt ook gewoon nog handtekeningen uit als hij in de supermarkt in Bedum komt.
    Vind ik leuk
    aswin +47
    zaterdag 16 december 2017 om 11:55
    Toppertje die Til lekker nuchter
    Vind ik leuk
    zaterdag 16 december 2017 om 11:57
    Ik ga eens wat extra op hem letten, maar gelet op deze uitspraken zal dit ook weer wel een middelmatige voetballer zijn, die zijn gebrek aan talent probeert te compenseren door bij de trainers en het publiek een wit voetje te halen met zulke schildknaapachtige uitspraken. " Ik ben zo niet," valt ongetwijfeld goed want we hebben te maken met een samenleving die gekenmerkt wordt door een hoog gehalte onzekerheid.
    [Reactie gewijzigd op zaterdag 16 december 2017 om 11:59]
    Vind ik leuk
    pinkelman +4143
    zaterdag 16 december 2017 om 11:57
    Hopen dat zo'n gast morgen het verschil maakt.
    Dat is nog een jongen die echt met beide beentjes op de grond staat en hoe goed hij ook gaat worden geen gekke dingen gaat doen.
    Vind ik leuk
    zaterdag 16 december 2017 om 12:01
    Memphis Depay kan zoveel leren van deze jongen.
    Vind ik leuk
    Kevindo +1565
    zaterdag 16 december 2017 om 12:20
    Deze jongen heeft zo'n waanzinnig goede uitstraling, leuke/goede teksten en is ook nog eens een enorm talent. Écht een enorme verrijking voor het voetbal!
    Vind ik leuk
    stratumseind +174731
    zaterdag 16 december 2017 om 12:32
    Til zou een stratum protoge kunnen zijn.
    Vind ik leuk
    zaterdag 16 december 2017 om 14:32
    Til komt uit Amsterdam he
    Vind ik leuk
    stratumseind +174731
    zaterdag 16 december 2017 om 14:33
    Daarom ook “ zou kunnen”
    Vind ik leuk
    zaterdag 16 december 2017 om 14:34
    Een echte Bijlmer jongen
    Vind ik leuk
    mchollie +3450
    zaterdag 16 december 2017 om 12:35
    Guus Til, de nieuwe generatie van AZ, samen met Ouwejan en Koopmeiners een gezond stuk verstand met veel passie voor voetbal, ook nog eens intelligent voetbal.

    Ik hoop dat hij morgen met Mitsjo het verschil gaat maken.
    Vind ik leuk
    pos +8855
    zaterdag 16 december 2017 om 12:49
    Prachtig dit soort jongens bij AZ. Komt helemaal overeen met het selectiebeleid dat ze hanteren. Diploma halen, normaal doen, nuchtere ouders. Knulletjes van 18 die bezig zijn met auto's en dure horloge's moeten gecorrigeerd worden door hun omgeving die als het goed is hard moet werken voor 2000 euro per maand.
    Vind ik leuk
    zaterdag 16 december 2017 om 12:52
    interview bewaren en kijken of deze levensopvatting over 10 jaar nog steeds bij deze jongen hoort. Het zou hem sieren.
    Vind ik leuk
    Bals +395
    zaterdag 16 december 2017 om 12:53
    Prima visie!
    Vind ik leuk
    zaterdag 16 december 2017 om 13:16
    rare familie til
    Vind ik leuk
    Vak-DD +11649
    zaterdag 16 december 2017 om 13:16
    Goede uitspraak van deze jongen.
    Vind ik leuk
    Hoofdscout00 +2804
    zaterdag 16 december 2017 om 13:32
    Goede instelling, maar we gaan Guus pas echt leren kennen zodra hij een bepalende speler en grootverdiener van AZ word. Vervolgens een transfer naar een topcompetitie, nog meer euro's en het echt sterrenleven.

    Alles hangt af van het maken van keuze op bepaalde momenten. Daar gaat het goed (Robben, v. Nistelrooy, van Bommel, Melchiot, Reiziger, Seedorf) of fout (Drenthe, Helder, Bogarde, v. Gobbel)
    Vind ik leuk
    Pinda +78
    zaterdag 16 december 2017 om 13:38
    goede opvoeding gehad en hopen dat hij zo blijft!!
    Vind ik leuk
    AllAdIn +19380
    zaterdag 16 december 2017 om 14:27
    #moraalridder
    Vind ik leuk
    zaterdag 16 december 2017 om 14:33
    Typisch een echte Amsterdammer uit de Bijlmer die nog uitgaat van werken, sparen en dan pas iets kopen.
    Vind ik leuk
    Cookee +11291
    zaterdag 16 december 2017 om 17:08
    Heerlijk een voetballer met meer dan 1 hersen, iemand die verder kijkt dan iets wat glimt.
    Vind ik leuk
    Gerro +7520
    zaterdag 16 december 2017 om 17:58
    Vind die Til het uitstekend doen nuchtere jongen ook. Hopelijk zet ie deze lijn door dan gaan we er nog veel van horen.
    Vind ik leuk
    zaterdag 16 december 2017 om 18:09
    Wat een goed opgevoed jongen. Heeft al enorm wijsheid. Goed voor hem. Ouders kunnen er trots op zijn.
    Vind ik leuk
    rpaulp50 +10658
    zaterdag 16 december 2017 om 20:55
    Wel een goede voetballer, pientere jongen, maar hij moet niet willen beslissen, voor andere, welke auto iemand zou moeten rijden en wat voor horloge etc., wat een flauwekul.
    Geld verdienen en uitgeven is de motor achter onze economie, dus laat maar rollen......
    Een voetballer moet je beoordelen op z'n prestaties in het veld, de rest is "nobodies business" .

    Vind ik leuk
    zondag 17 december 2017 om 11:23
    Guus wie??
    Vind ik leuk

    Bekijk het laatste nieuws