'Younes is geen Podolski, maar het zegt wel iets over hoe Löw denkt'

'Younes is geen Podolski, maar het zegt wel iets over hoe Löw denkt'

vrijdag 12 januari 2018 om 08:57

Erik Meijer is niet verrast dat Amin Younes nog hoopt op een plekje in de WK-selectie van Duitsland. Volgens de oud-prof en kenner van het Duitse voetbal houdt bondscoach Joachim Löw vaak vast aan dezelfde spelers.

Younes zat tijdens de laatste interlandperiode opnieuw bij de uitverkorenen van Löw, maar moest toen door een knieblessure afhaken. In Nederland wordt schamper gedaan over zijn inbreng voor de Mannschaft. Toch kan Meijer het wel verklaren. "Löw ziet in hem een speler met specifieke kwaliteiten. Eén tegen één", zegt hij in het Algemeen Dagblad.

"Soms heeft hij (Löw, red.) een invaller nodig tegen wie hij zegt: blijf de tegenstander opzoeken. En dat kan Younes in de kleine ruimte wel", aldus Meijer, die zelf in Duitsland actief was voor Bayer Leverkusen, Hamburger SV en Alemannia Aachen. "Bovendien heeft hij een prima indruk achter gelaten op de momenten dat Younes bij de selectie zat. Löw houdt vaak vast aan dezelfde namen."

"In het verleden hield hij ook altijd vast aan Lukas Podolski, terwijl die bij zijn club niet veel meer speelde", vervolgt Meijer. "Podolski is een andere categorie dan Younes natuurlijk, maar het zegt wel iets over hoe Löw denkt."

Lees ook'Younes in de clinch met Ajax: Duitser zegt in de zomer transfervrij te zijn'

Poll

Moet Ajax Younes verkopen deze maand?

(3431 stemmen)

Plaats een reactie

vrijdag 12 januari 2018 om 09:05
Wij zien in hem een zakje geld meer niet
Vind ik leuk
mcmodd +13243
vrijdag 12 januari 2018 om 09:13
En? Wie is dan ‘wij’?
Vind ik leuk
vrijdag 12 januari 2018 om 09:15
Hij en zijn alterego
Vind ik leuk
mcmodd +13243
vrijdag 12 januari 2018 om 09:29
Ik dacht heel even aan het Koninklijke ‘wij, koning der Nederlanden’. En vervolgens: ‘nee. Nee hè?
Vind ik leuk
vrijdag 12 januari 2018 om 09:15
Klein zakje dan
Vind ik leuk
mcmodd +13243
vrijdag 12 januari 2018 om 09:30
Nou goed, heel klein zakje.
Vind ik leuk
2cents +38087
vrijdag 12 januari 2018 om 09:06
Als Löw vasthoudt aan dezelfde namen dan hoeft Younes zich geen zorgen te maken.

Bovendien, zou hij meer spelen bij Napoli dan bij Ajax?
Vind ik leuk
vrijdag 12 januari 2018 om 09:12
Nee denk het niet....Napoli heeft geweldige aanvallers die ik hoger inschat dan Younes. En bij Ajax heeft hij Kluivert voor zich te dulden.
Vind ik leuk
vrijdag 12 januari 2018 om 09:54
Om eerlijk te zijn past een Duitse middenmoter het beste bij hem.
Vind ik leuk
vrijdag 12 januari 2018 om 09:08
Welke kwaliteiten?
Vind ik leuk
vrijdag 12 januari 2018 om 09:16
Younes moet lekker blijven. We hebben 2 buitenspelers op dit moment. 2 puppies. Daarbij kan de vorm en fitheid zomaar afnemen. Dan heb je dus een reserve nodig. Minimaal 1.
Vind ik leuk
Ale +1493
vrijdag 12 januari 2018 om 11:21
Younes kunnen we missen als kiespijn! Denk dat Onana nog eerder een doelpunt maakt!
Vind ik leuk
vrijdag 12 januari 2018 om 09:19
Ik ben het hier dus volledig mee eens. Spelers als Younes hebben een bepaalde dreiging voor de één op één, waardoor een wedstrijd kan worden opengebroken. Daarnaast blijft het natuurlijk slechts een optie die, waarschijnlijk niet gebruikt gaat worden. Younes ik gun het je!
Vind ik leuk
Laliga +525
vrijdag 12 januari 2018 om 09:29
Leroy sane ?... reus ? Leuk 1 tege 1 heeft niet zoveel zin vanaf de tribune.
Vind ik leuk
vrijdag 12 januari 2018 om 09:48
Laat hem lekker verder rommelen ergens anders begint net rustig te worden in Amsterdam
Vind ik leuk
vrijdag 12 januari 2018 om 09:52
Ik hecht weinig waarde aan dit artikel wat een sub-artikel is van het zo zeer slecht en onrust stokende Rotterdams dag blad met de naam ad.
[Reactie gewijzigd op vrijdag 12 januari 2018 om 09:52]
Vind ik leuk