Stam na ontslag in Engeland: 'Heb het nog vrij lang volgehouden'

    Stam na ontslag in Engeland: 'Heb het nog vrij lang volgehouden'

    woensdag 21 maart 2018 om 13:14

    Jaap Stam kan leven met zijn ontslag bij Reading. De manager werd woensdag de laan uitgestuurd bij de club uit het Championship vanwege de tegenvallende resultaten.

    "We hebben op een goede manier met elkaar gesproken en kwamen tot de conclusie dat het beter was als de wegen zouden scheiden", zegt Stam in een reactie aan Voetbal International.

    "Zijn er nieuwe impulsen nodig bij een club als het tij moet worden gekeerd. Natuurlijk is het vervelend. Maar dit kan een keer gebeuren in je trainerscarrière. Zeker in het huidige profvoetbal. Ook in het Championship wisselen clubs steeds sneller van trainer. Met bijna twee seizoenen heb ik het nog vrij lang volgehouden."

    Stam zal niet terugkeren naar Nederland na zijn ontslag. "Voorlopig blijf ik met mijn gezin in Engeland", zegt de coach. "Onze kinderen maken het schooljaar hier af en dan zullen we zien wat er op mijn pad gaat komen. Het is een leerzame periode geweest bij Reading, met die ervaring op zak wil ik straks een nieuwe uitdaging als trainer aangaan."

    Plaats een reactie

    elijah +1448
    woensdag 21 maart 2018 om 13:19
    Denk dat het voor hem toch een stap te ver was daar in Engeland. Weer een Nederlandse trainer ontslagen. Slechte reputatie hebben de NL trainers nu tegenwoordig internationaal.
    Vind ik leuk
    woensdag 21 maart 2018 om 13:22
    Zn eerste seizoen niet mee gekregen?
    Vind ik leuk
    Arbee +1694
    woensdag 21 maart 2018 om 14:13
    Maar dat probleem had Koeman ook. Bij Southampton deed hij het geweldig. Bij Everton had hij ook een geweldig eerste jaar. En toen kwam dat tweede jaar, viel het ineens enorm tegen en stond hij na een aantal wedstrijden op straat. Zo gaat dat helaas in het hedendaagse voetbal.
    Vind ik leuk
    The Iceman +5665
    woensdag 21 maart 2018 om 13:23
    Hij was vorig seizoen 1 wedstrijd verwijderd van promotie he. Kan raar lopen
    Vind ik leuk
    GetRekt +1516
    woensdag 21 maart 2018 om 13:30
    1 penalty zelfs, bizar.
    Vind ik leuk
    riGGY-AFCA +17249
    woensdag 21 maart 2018 om 13:23
    Het scheelde heel weinig of hij was de held daar afgelopen zomer...
    Vind ik leuk
    mba4u2c +2490
    woensdag 21 maart 2018 om 13:25
    Weinig is niet genoeg...
    Vind ik leuk
    woensdag 21 maart 2018 om 13:20
    Heerenveen of willem2 komend jaar?
    Vind ik leuk
    The Iceman +5665
    woensdag 21 maart 2018 om 13:24
    PEC als van ' t Schip zou vertrekken zou ook mooi zijn
    Vind ik leuk
    schfan1920 +5137
    woensdag 21 maart 2018 om 15:23
    Dat is nog een aardig niveau verschil ;-) Vraag me niet waarom.. maar Stam wordt het hier niet denk ik.
    Vind ik leuk
    De Ajacied +10438
    woensdag 21 maart 2018 om 13:20
    Toch enig zelfspot bij Jaap, zo kennen we hem weer!
    Vind ik leuk
    woensdag 21 maart 2018 om 13:21
    Mooie instelling:
    "Ik heb er nog best lang volgehouden " :p
    Vind ik leuk
    woensdag 21 maart 2018 om 13:23
    Ieder geval langer dan 90 minuten haha
    Vind ik leuk
    woensdag 21 maart 2018 om 13:39
    Dat zeker haha
    Vind ik leuk
    Lucky Kes +3047
    woensdag 21 maart 2018 om 13:51
    In ieder geval een stuk langer dan de Boer
    Vind ik leuk
    peinke +1837
    woensdag 21 maart 2018 om 13:31
    Stam is een trainer die je na ruim een jaar zat bent. Je mentaliteit is pas goed als je met net zo'n boze kop kijkt als hij. Dat werkt even, maar daarna lachen ze je uit. Stam wordt zeker, net als zoveel uitstekende voetballers, geen toptrainer en was te ongeduldig om de juiste weg te bewandelen. Ik denk dat hij nu naar Willem II gaat!
    Vind ik leuk
    Blindsy +8018
    woensdag 21 maart 2018 om 14:21
    Als ik jouw analyse zo lees, denk ik eerder aan Twente. ;-)
    Goed ook, Kale en Kale aan het roer,
    Vind ik leuk
    Donnygo +1874
    woensdag 21 maart 2018 om 14:37
    Jaren als assistent en dan van jong Ajax naar Reading is natuurlijk de compleet verkeerd je carriere uitstippelen.

    En na 1 keer ontslagen worden wordt het geen top trainer?

    Zie hem echt niet naar een Willem II gaan.

    Vind ik leuk
    ruud wubbers +10363
    woensdag 21 maart 2018 om 15:01
    Als assistent en bij nep ajax deed hij het prima en met Reading op het nippertje niet gepromoveerd.
    Ik kijk niet naar de championship (finale van vorig jaar daargelaten natuurlijk) dus ik weet niet waarom het dit jaar niet liep bij Reading, was het de schuld van Stam, de selectie of een ongelukkige samenloop van omstandigheden?
    Vind ik leuk
    Donnygo +1874
    woensdag 21 maart 2018 om 15:17
    Was niet zulk goed voetbal in zijn 2e jaar maar ook wedstrijden gehad dat ze wel meer verdiende.

    Is een beetje moeilijk in te schatten maar bij jong Ajax en zijn eerste jaar leuk voetbal en denk dat er ook nog wel genoeg Engelse clubs zijn die hem wel willen want hij staat er nog altijd wel goed op.
    Vind ik leuk
    ruud wubbers +10363
    woensdag 21 maart 2018 om 15:23
    Wij zijn kampioen geworden met Jaap als assistent, hoeveel hij hiervoor heeft betekend valt natuurlijk te bezien maar ook daarna deed hij het overal prima. Dit jaar is de eerste keer dat het echt tegenzat voor Jaap en dan gaat het direct dramatisch, als trainer moet je er juist dan staan en ik ben benieuwd of hij dat kan.
    Vind ik leuk
    Donnygo +1874
    woensdag 21 maart 2018 om 15:36
    Klopt in de moeilijke tijden moet je als trainer het ook zien om te draaien maar dat gebeurde niet net als dat er geen spelers direct het team op sleeptouw namen, daar moet je ook een beetje geluk bij hebben natuurlijk.

    Aan de hoeveelheid tijd hij gekregen heeft kun je ook opmaken dat ze wel vertrouwen in hem hadden want bij de meeste trainers is het na 8 wedstrijden geen resultaat klaar.
    Vind ik leuk
    peinke +1837
    woensdag 21 maart 2018 om 16:20
    Zoek het uit Ruud, jij hebt bij alles vragen, dus... werk aan de winkel! Ik help je op weg!
    Jaap Stam was niet zo heel slim om de opleiding af te ronden bij de KNVB. Jaap kon niet zo goed in de ,,schoolbanken'' zitten en was een praktijkjongen. Na wat aanpassingen is hij door de opleiding geloodsd, wat op zich voor een speler met zijn status prima was. Veel bagage mist hij toch om trainer te worden. Met een kale kop, een boze uitstraling dacht Jaap het te redden in de ,,verwende'' voetbalwereld. Maar dat is een misvatting. Dat werkt maar heel even.
    Gelukkig was Jaap zo slim om Andries Ulderink bij zich te nemen. Dat is een uitstekend trainer met veel visie op het voetbal, waar Stam heel veel van geleerd heeft.
    Jaap had meer geduld moeten hebben bij PEC, maar toen Ajax hem een kansje bood, is hij daar gretig op ingegaan. Op zich lijkt dat logisch, maar iets langer bij Ajax had hem meer ervaring en status gegeven. Om dan direct de overstap te maken naar Engeland, lijkt niet logisch. Hoofdtrainer bij een subtopper in Nederland was logischer geweest. Nu is hij bij een club als Reading verdwenen na 1 slecht jaar. Vorig jaar was een lucky shot, niet meer en niet minder.
    Nu naar Willem II, waar hij ook nog een verleden heeft. Niets mis mee, maar zeker Uldink meenemen.
    [Reactie gewijzigd op woensdag 21 maart 2018 om 16:27]
    Vind ik leuk
    ruud wubbers +10363
    woensdag 21 maart 2018 om 16:26
    Hoe zit het ookalweer met de 2 jeugdspelers van PEC die jij abusievelijk van mishandeling beschuldigd?
    Vind ik leuk
    peinke +1837
    woensdag 21 maart 2018 om 16:30
    Dat mag je lekker zelf uitzoeken. Je bent een wijsneus genoeg, dus, succes! Alleen ben ik bang dat je jezelf haast nooit geloofd en ja, dan wordt het moeilijk!
    Abusievelijk mag je er dus af laten of tenminste voor je eigen rekening nemen. Je wilt graag de wijsneus uithangen, maar altijd op basis van ongeloof bij een ander. Dat is een heel merkwaardig eigenschap man!
    [Reactie gewijzigd op woensdag 21 maart 2018 om 16:33]
    Vind ik leuk
    ruud wubbers +10363
    woensdag 21 maart 2018 om 16:42
    Ik geloof jou gewoon vaak niet omdat je een doemprofeet bent die altijd alles aangrijpt om bepaalde mensen bij PEC zwart te maken, hierbij niet gehinderd door feiten en bewijs.

    De mishandelaars zijn door de politie opgepakt en de 2 pec spelers niet, dus ze zijn onschuldig. Als jij informatie hebt die de politie niet heeft mag je dat aan ze geven.
    In je relaas over deze spelers gooi je er ook nog een bekrompen sneer over hun achtergrond uit wat je geloofwaardigheid niet ten goede komt.
    [Reactie gewijzigd op woensdag 21 maart 2018 om 16:42]
    Vind ik leuk
    peinke +1837
    woensdag 21 maart 2018 om 16:45
    Onzin, dat is jou waarheid, maar die klopt niet. Bovendien kun je niet lezen, dat heb ik je gisteren ook al gezegd. Beschuldigen, wie beschuldigd wie? Heb je je dat wel eens afgevraagd. Maar begrijpend lezen is ook niet jou sterke punt.
    En v.w.b. zwart maken.... Die manager is de lamlendigheid zelf en doet meer fout dan goed. Dat mag ik vinden, en jij mag het daar mee oneens zijn. Maar het gekke is, jij geloofd alleen in jezelf, maar dat is een misvatting Ruudje! Geeft niet, maar maak jezelf niet zo belachelijk. Nu probeer je door te drammen om Peinke de bek te snoeren. En het gekke is, dat lukt je nooit. Lees goed, NOOIT! Daar ben je niet slim genoeg voor!
    Ik vind je gefrustreerde reacties HEERLIJK! Ik krijg er haast een stijve van!
    [Reactie gewijzigd op woensdag 21 maart 2018 om 16:47]
    Vind ik leuk
    ruud wubbers +10363
    woensdag 21 maart 2018 om 16:50
    "Deze twee spelers zijn betrokken geweest bij ernstige mishandeling van een trainer bij een amateurclub. "
    Hier beschuldig je 2 spelers van mishandeling terwijl de politie hier anders over denkt. Was nog geen 2 dagen geleden, ben je dat alweer vergeten?
    Vind ik leuk
    peinke +1837
    woensdag 21 maart 2018 om 16:53
    Wil jij de betrokkenheid ontkennen. Waar staat dat ik zeg dat ze daders zijn van de mishandeling??? Nou, zwamneus, zie je dat je niet kunt lezen! Maar goed, ik zeg er niets meer over. Zelfs jouw Nijkamp verklaart dat de ,,spelers in dezelfde ruimte'' waren. En dat ,,andere instanties'' en de rechtbank gaat oordelen. Of ben jij ook al rechter. Jongen, bekijk het verder lekker, jouw beschuldiging is misschien nog wel erger. Maar ik kan het hebben van zielepoten.
    Vind ik leuk
    ruud wubbers +10363
    woensdag 21 maart 2018 om 17:01
    Ze zijn er volgens jou bij betrokken geweest, wat iets anders is dan in dezelfde ruimte aanwezig zijn. Volgens jou moeten deze spelers dus geroyeerd worden omdat ze in dezelfde ruimte als een vechtpartij waren. Betrokkenheid impliceert meedoen, en daar beschuldig jij ze van.
    Je kunt draaien wat je wil Peinke, maar je zit fout. Het vergt een groot man om zijn fouten toe te geven, dus ik begrijp dat jij dat niet zal doen.
    Vind ik leuk
    peinke +1837
    woensdag 21 maart 2018 om 17:21
    Over en
    [Reactie gewijzigd op woensdag 21 maart 2018 om 18:39]
    Vind ik leuk
    peinke +1837
    woensdag 21 maart 2018 om 18:38

    Sluiten!
    [Reactie gewijzigd op woensdag 21 maart 2018 om 18:40]
    Vind ik leuk
    ruud wubbers +10363
    woensdag 21 maart 2018 om 18:41
    Het zit je wel dwars he peinke, volgens de politie hebben ze niks gedaan en daar sluit ik me bij aan. Als jij ander bewijs hebt wat hun betrokkenheid bij de mishandeling bewijst: 09008844 dan is dit zo opgelost.
    Vind ik leuk
    peinke +1837
    woensdag 21 maart 2018 om 18:43
    Jij beschuldigd, niet ik! En beschuldigen is een ernstig misdrijf, dus pas maar op met je nummer. Ik neem het hoog op makker! Vergis je niet in mij!
    [Reactie gewijzigd op woensdag 21 maart 2018 om 18:43]
    Vind ik leuk
    ruud wubbers +10363
    woensdag 21 maart 2018 om 18:44
    "Deze twee spelers zijn betrokken geweest bij ernstige mishandeling van een trainer bij een amateurclub. " Jij zegt dat ze betrokken waren bij de mishandeling, ik niet.
    Vind ik leuk
    peinke +1837
    woensdag 21 maart 2018 om 18:40
    Daar heb je gelijk aan, doe ik nooit.

    Jammer, je hebt verloren! Betrokkenheid en dader, weet je het verschil nu sukkel! En betrokkenheid zegt iets over je mentaliteit, dus weg met die gasten. Zonde van je geld.
    Betrokkenheid bij het toernooi waar ook is mishandeld bij dezelfde persoon en de ,,wraak''. Beide betrokken, de rechter zal oordelen of ze dader zijn en niet jij Ruudje!
    In ieder geval genoeg reden om dergelijk schorem uit je opleiding te verwijderen.
    De maatschappij wordt een stuk slechter door figuren die dergelijk gelul zonder kennis van zaken nog goed willen lullen omdat ze denken dat ze gelijk hebben of die slapjakker van Nijkamp z'n pupilletjes wil beschermen. Er is nooit een excuus voor dergelijk gedrag, zeker niet als je in opleiding bent voor prof.
    De zaak is gesloten, dit is mijn uitspraak, en zo is het!
    [Reactie gewijzigd op woensdag 21 maart 2018 om 18:42]
    Vind ik leuk
    peinke +1837
    woensdag 21 maart 2018 om 16:34
    Klopt het bovenstaande verhaal wel volgens jou? Of heb je hier ook weer twijfels!
    Vind ik leuk
    stratumseind +139388
    woensdag 21 maart 2018 om 13:31
    Een paar koffers met Engelse ponden mee en Japie maakt er “ in goed overleg “ van....
    Vind ik leuk
    Blindsy +8018
    woensdag 21 maart 2018 om 14:19
    Lekkere nuchtere houding. Die komt er wel!
    Vind ik leuk
    Nightcrawler +5029
    woensdag 21 maart 2018 om 14:46
    Vorig seizoen met een matige selectie meer dan uitstekend gepresteerd. Dit seizoen met een matige selectie gaat het stukken minder. De Championship is een mooie competitie. Cardiff staat nu op promoveren terwijl de ploeg echt verschrikkelijk voetbal speelt. Leeds heeft er flink geld ingepompt en bungelt in de middenmoot. Mooi man
    [Reactie gewijzigd op woensdag 21 maart 2018 om 17:41]
    Vind ik leuk
    ruud wubbers +10363
    woensdag 21 maart 2018 om 15:02
    Ik had het hierboven al gevraagd, maar zo te zien weet jij er meer van, dus nogmaals;
    Ik kijk niet naar de championship (finale van vorig jaar daargelaten natuurlijk) dus ik weet niet waarom het dit jaar niet liep bij Reading, was het de schuld van Stam, de selectie of een ongelukkige samenloop van omstandigheden?
    Vind ik leuk
    HansVites +4483
    woensdag 21 maart 2018 om 16:18
    De tegenstanders maakten meestal meer doelpunten.
    Vind ik leuk
    Nightcrawler +5029
    woensdag 21 maart 2018 om 17:41
    Reading heeft gewoon een erg matige selectie. Bovendien zie je erg weinig ‘voetballende’ ploegen in de championship. Vaak is het een lange haal naar voren en de beuk erin. Het voetbal wat Stam graag speelt is gewoon onmogelijk met het materiaal wat ie voorhanden heeft. Misschien te lang vast gehouden aan zijn visie.
    [Reactie gewijzigd op woensdag 21 maart 2018 om 17:42]
    Vind ik leuk
    woensdag 21 maart 2018 om 16:50
    Is een kale trainer, daar is overmars geil op. Wat voor Ajax ?
    Vind ik leuk
    Dorzon +4064
    woensdag 21 maart 2018 om 17:10
    hij had vorig seizoen toen het goed ging gewoon een mooie club in de PL moeten nemen. Trainers zijn maar kort houdbaar en kan je hogerop dan moet je die trein pakken zoals onze bondscoach ooit zei
    Vind ik leuk
    Cookee +8938
    woensdag 21 maart 2018 om 17:36
    Stam was al geen studie-hoofd...
    tsja als je dan Reading leest.
    Dan gaat dat geen lucky combinatie worden.
    Vind ik leuk
    Teo Smith +24145
    donderdag 22 maart 2018 om 15:08
    Dat word de league one dan...
    Vind ik leuk

    Bekijk het laatste nieuws

    Stam na ontslag in Engeland: 'Heb het nog vrij lang volgehouden'