Opnieuw Nederlandse aanval op Mourinho: 'Hij vermoordt het voetbal'

    Opnieuw Nederlandse aanval op Mourinho: 'Hij vermoordt het voetbal'

    donderdag 22 maart 2018 om 09:22

    Bryan Roy steunt Frank de Boer in zijn opmerking dat het onbegrijpelijk is dat José Mourinho Marcus Rashford niet vaker laat spelen. De Manchester United-manager pakte De Boer aan door te stellen dat hij de slechtste manager ooit in de Premier League-geschiedenis is.

    "Ik heb gezien wat er is gebeurd tussen Frank en Mourinho", zegt oud-Ajacied Roy tegen de Daily Mirror. "Oké, dus Frank heeft geen goede periode gehad bij Crystal Palace. Maar hij heeft wel een punt. Coaches als Mourinho vermoorden het voetbal. Dit heeft niets te maken met het vermaken van fans, helemaal niets."

    "Wanneer iemand als Frank een mindere tijd als coach heeft gehad, betekent dat niet dat hij helemaal niets mag zeggen. Het is een visie. De visie van Frank is dezelfde visie als die van Johan Cruijff. Cruijff zou hetzelfde gezegd hebben.Mourinho denkt aan de resultaten en niet aan de fans en dat moet stoppen", vindt Roy. "Hij vermoordt het voetbal. Kijk naar Manchester United, ze spelen vreselijk voetbal. Verschikkelijk. Voetbal is voor de fans, niet voor het geld. Geld hoort erbij, maar is niets zonder het voetbal."

    Plaats een reactie

    donderdag 22 maart 2018 om 09:29
    Brian Roy wie denkt hij dat ie is om een oordeel te geven over een trainer die genoeg heeft gepresteerd die arogante bal
    Vind ik leuk
    Mionel Lessi +1969
    donderdag 22 maart 2018 om 09:33
    Hij zegt wat iedereen denkt, waarom heeft hij geen recht om zijn mening te zeggen.
    Vind ik leuk
    Piet Ajacied +4993
    donderdag 22 maart 2018 om 09:38
    Dat is precies zijn punt. Iedereen mag er wat van vinden. Ook jij en ik.
    Het gaat om het punt wat er gemaakt wordt en dat is het feit dat het voetbal van trainers als Mourinho maar ook zelfs Conte of die bij PSG ondanks dat ze genoeg geld hebben of geweldige aanvallende spelers, ze op een slaapverwekkende manier laten spelen waar de fans niet graag naar kijken.
    En als het ze dan kampioen maakt verzacht dat de pijn iets ja maar zelfs dat worden ze niet haha. Ik vind het geweldig dat City, Tottenham en Liverpool de eer hoog houden over hoe het voetbal gespeeld hoort te worden.
    Het is wat anders als je geen geld hebt en je niet anders kan maar United kan kopen wie ze willen maar Mourinho weigert aanvallend te spelen. Vroeger had ie daar succes mee maar dat effect lijkt een beetje uitgewerkt. Al denk ik wel dat ze 2de zullen worden in de PL
    Vind ik leuk
    Pagan1964 +2787
    donderdag 22 maart 2018 om 09:56
    Ik vind PSG een slecht voorbeeld. Die spelen best attractief. En fans gaat het om beginsel maar om één ding. Prijzen winnen. En als er daarnaast attractief voetbal gespeeld wordt is dat meegenomen. Ik zeg expres attractief i.p.v. aanvallend want countervoetbal kan ook mooi zijn.
    Vind ik leuk
    donderdag 22 maart 2018 om 15:45
    Nee, nee niet bij mijn club het is met mooi voetbal winnen en de rest telt als verliezen...
    Vind ik leuk
    DeanJayden +7459
    donderdag 22 maart 2018 om 09:45
    Gewoon iemand met een mening, het is ook een ManUTD onwaardige trainer en is een zwarte bladzijde in een ooit zo spannend boek. Het is leuk als hij met Porto een finale wint met angsthazen voetbal maar wat hij nu neerzet is beneden alle peil. Die man is rijp voor TBS
    Vind ik leuk
    Koeien +2113
    donderdag 22 maart 2018 om 09:47
    Briljantjes psv wie denkt hij dat ie is om een oordeel te geven over een Brian Roy die genoeg heeft gepresteerd die arogante bal
    Vind ik leuk
    Neuzekneus +821
    donderdag 22 maart 2018 om 10:02
    Logisch dat jij zo reageert. Jouw cluppie speelt hetzelfde laffe voetbal als Mourinho.
    Vind ik leuk
    donderdag 22 maart 2018 om 10:15
    Als we maar prijzen pakken wat jullie niet doen ezel
    Vind ik leuk
    Metal +2378
    donderdag 22 maart 2018 om 10:48
    Wat een droeftoeter gedrag zeg. Roy heeft een mooie carriere gehad, daar kunnen de meeste alleen maar van dromen. Niet altijd afgeven op mensen omdat ze een verleden hebben bij Ajax, Feyenoord of PSV en jij toevallig een van de concurrenten een warm hard toedraagt. Vergeet niet, zonder die club die je niet mag had je ws niets om op af te geven :). Die strijd en nijd is toch wat het juist leuk maakt.
    Je kunt zeggen van Roy of De Boer wat je wilt, maar je kunt ze toch geen ongelijk geven in het feit dat coaches als Conte en vooral Mourinho het voetbal kapot maken?
    Een trainer die zoveel geld beschikbaar heeft, zoveel aanvallend ingestelde spelers in zijn selectie heeft, moet toch wel geestelijk in de war zijn om zo laf en verdedigend te voetballen?
    Pogba is doodongelukkig, ws omdat hij niet mag aanvallen. Sanchez is nu al doodongelukkig omdat hij ws meer verdedigende taken meekrijgt dan aanvallende. Rashford, Martial zijn prachtspelers die door Mourinho de vernieling in worden geholpen.
    En de tijden dat Mourinho de hoofdprijzen pakte is ook voorbij. Uitgeschakeld in Europa (door zijn laffe speelwijze), kansloos voor de titel.
    Opruimen die handel en een frisse jonge coach ervoor zetten.
    Vind ik leuk
    donderdag 22 maart 2018 om 10:53
    Pffff
    Vind ik leuk
    Neuzekneus +821
    donderdag 22 maart 2018 om 11:03
    Ja idd want jullie doen t de laatste tijd veel en veel beter! Hou toch op man
    Vind ik leuk
    Zippy +3763
    donderdag 22 maart 2018 om 10:43
    Klopt ergens wel.
    Maar.
    Brian Roy moet dan ook eens kijken bij Ajax.
    Daar rijft men het geld binnen met hopen.
    En wat doet Ajax met de club ?
    Niets, zero, nul.
    De fans happy maken en terug de glans brengen van een grote club in Europa ???
    Neeeeeen, neen, de berg geld moet groeien.
    Wanneer gaat Brian Roy daarmee naar de Daily Mirror ?
    Vind ik leuk
    donderdag 22 maart 2018 om 14:23
    Inderdaad, dat Frank de boer een mening heeft zal José nog íets doen denk ik. In dit geval zal hij alleen denken...bryan who? !
    Vind ik leuk
    donderdag 22 maart 2018 om 09:30
    Tsja, de steun van Roy zet voor de Boer helaas weinig zoden aan de dijk. Als een niet-Nederlander iets zou zeggen, prima. Nu is het "een Nederlandse kliek".
    Vind ik leuk
    DeanJayden +7459
    donderdag 22 maart 2018 om 09:46
    Denk dat de hele voetbalwereld dit wel denkt hoor!
    Vind ik leuk
    Mionel Lessi +1969
    donderdag 22 maart 2018 om 09:30
    Mooi gezegd, hij vermoord het voetbal. Hoe kan je nou met zo'n team zo verdedigend spelen. Echt zonde van spelers zoals Pogba en Sanchez die hieraan verloren gaan.
    Vind ik leuk
    donderdag 22 maart 2018 om 09:30
    En dan ook nog door ex ajaxcieden die niks gepresteerd hebben op trainers gebied
    Vind ik leuk
    DeanJayden +7459
    donderdag 22 maart 2018 om 09:47
    Zegt een speler die elke week naar het schijtbakken voetbal van PSV moet kijken en deze speelstijl gewoon verdedigt. Met de selectie van PSV is deze instelling wel te begrijpen, maar ik denk dat zelfs Cocu uit een ander vaatje zal tappen met een selectie als MANUTD
    Vind ik leuk
    Neuzekneus +821
    donderdag 22 maart 2018 om 11:06
    Ach ach ik snap t al. Jij voert gewoon een hetze tegen alles dat met ajax te maken heeft. Je bent toch stiekem geen bien he die weer eens een nieuwe account heeft gemaakt?
    Vind ik leuk
    donderdag 22 maart 2018 om 11:56
    Zit je verstand soms in je neus
    Vind ik leuk
    Neuzekneus +821
    donderdag 22 maart 2018 om 12:39
    Nee maar het is wel minder geworden toen mijn verstandskiezen werden getrokken. Wat is jouw excuus?
    Vind ik leuk
    donderdag 22 maart 2018 om 12:41
    Laat me niet lachen daar zat bij jou zelfs niets in kneus
    Vind ik leuk
    Neuzekneus +821
    donderdag 22 maart 2018 om 14:07
    Apart dat je mij zo goed schijnt te kennen....
    Maar goed, wel typisch dat je niet normaal een kleine discussie kan voeren, en alleen maar iemand kan beledigen, of in ieder geval een poging doen tot. Veel geluk in je eigen kleine wereldje pik ;-)
    Vind ik leuk
    pos +7916
    donderdag 22 maart 2018 om 09:32
    De visie van Frank is hetzelfde als die van Cruijff ?
    Vind ik leuk
    lebonton +716
    donderdag 22 maart 2018 om 10:47
    "als je de bal hebt kan de tegenstander niet scoren"
    Vind ik leuk
    Rondebal +386
    donderdag 22 maart 2018 om 15:45
    José en cocu hebben ook dezelfde visie
    Vind ik leuk
    Psv1989 +1675
    donderdag 22 maart 2018 om 09:32
    Ondanks dat het een vervelend ventje is staat zijn prijzen kast erg vol !!
    Vind ik leuk
    meinema +1151
    donderdag 22 maart 2018 om 09:37
    Precies, top trainer
    Vind ik leuk
    Jeroen Water +1688
    donderdag 22 maart 2018 om 09:41
    Met al het geld dat hij er voor nodig heeft had je al die bekers 3x kunnen kopen van 24 karaats goud
    Vind ik leuk
    Pagan1964 +2787
    donderdag 22 maart 2018 om 09:58
    Ja, daarom heeft PSG of Manchester City al zoveel gewonnen
    Vind ik leuk
    Rodajc +11303
    donderdag 22 maart 2018 om 09:43
    De uitspraak "Cruijff zou hetzelfde gezegd hebben" getuigt weer van Hollandse arrogantie. Ja hij heeft het voetbal opnieuw uitgevonden, nee het is niet goed onderhouden. Cruijff is geen god en er zijn meer manieren om het spelletje te winnen en zelfs toeschouwers te vermaken.
    Vind ik leuk
    DeanJayden +7459
    donderdag 22 maart 2018 om 09:48
    Heb je überhaupt wedstrijden van MANUTD gekeken?
    Vind ik leuk
    Rodajc +11303
    donderdag 22 maart 2018 om 09:51
    Ik heb het hier niet over United maar over deze uitspraak in algemene zin. Natuurlijk speelt United kut.
    Vind ik leuk
    aartstyle +690
    donderdag 22 maart 2018 om 10:08
    Mee eens Rodajc. Er zijn meerdere wegen die tot succes leiden en ook nog aantrekkelijk zijn om naar te kijken.
    Vind ik leuk
    donderdag 22 maart 2018 om 09:58
    Precies. Bijvoorbeeld op de wijze waarop men in Kerkrade speelt. Een lust voor het oog.
    Vind ik leuk
    Rodajc +11303
    donderdag 22 maart 2018 om 10:07
    Mag jij vinden hoor, ik zeg het niet.
    Vind ik leuk
    aartstyle +690
    donderdag 22 maart 2018 om 10:07
    Ondanks dat ik ook vind dat Mourinho anti voetbal speelt krijg ik van deze berichten van de Ajax "clan" ook braak neigingen. Die gaan de wereld weer even vertellen hoe het moet.... zucht!
    Vind ik leuk
    donderdag 22 maart 2018 om 12:43
    Die gaan de wereld vertellen hoe je 4 jaar niets wint
    Vind ik leuk
    Kesse Vodde +7287
    donderdag 22 maart 2018 om 10:23
    Daarom is het ook zo lekker dat United al in de 8e finale naar huis mocht.
    Vind ik leuk
    donderdag 22 maart 2018 om 10:29
    "Geld hoort erbij, maar voetbal is niets zonder fans." was een betere laatste zin geweest...
    Vind ik leuk
    Teo Smith +24145
    donderdag 22 maart 2018 om 10:58
    Mourinho heeft niets met voetbal te maken.
    Vind ik leuk
    donderdag 22 maart 2018 om 11:05
    Geld is zonder het voetbal, nog steeds geld.
    Vind ik leuk
    peinke +1837
    donderdag 22 maart 2018 om 12:56
    ,,Voetbal is voor de fans, niet voor het geld. Geld hoort erbij, maar is niets zonder het voetbal."

    Mee eens, maar gaat al lang niet meer op, zeker niet in Engeland en Spanje. Jammer, Mourinho doet er alleen nog een schepje bovenop m.b.t. speelstijl om er zeker van te zijn dat het voetbal over een aantal jaren echt dood is.
    Vind ik leuk
    Gid010 +670
    donderdag 22 maart 2018 om 13:11
    Je kan weliswaar geen fan zijn van Mourihno of zijn speelwijze. Hij presteert momenteel wel met United, ze staan 2e. Frank en Roy moeten beseffen dat je de Cruijf stijl niet overal zomaar ff kan toepassen. Dat moet vooral De Boer nu wel weten.. Als Roy mooi voetbal wilt zien, moet hij naar City of Barca kijken. Nu niet eens advocaat spelen voor De Boer. Tuurlijk mag de Boer iets zeggen daarover, bij Mourihno weet je dat je een reactie terug kan verwachten.
    Rashford is een groot talent, die kan je nog niet alles laten spelen. Het is gewoon niet makkelijk om als jeugdspeler definitief door te breken in top van Engeland. Daar moeten ze gewoon presteren.. Bij een club als Crystal Palace zou Rashford alles spelen. Dat is ook een verschil of je als jeugdspeler doorbreekt bij Palace of United.
    Vind ik leuk
    Mari +5623
    donderdag 22 maart 2018 om 13:55
    Dat gebeurt hier toch niet hè? Wij hebben toch geen trainer die alleen aan de punten denkt en schijt heeft aan het publiek?
    Vind ik leuk
    G-Town 1986 +1035
    donderdag 22 maart 2018 om 15:09
    Ik hoop dat United hem (al zal dat wel ijdele hoop zijn) zeer snel de zak (ontslag) zal geven.
    Vind ik leuk

    Bekijk het laatste nieuws

    Opnieuw Nederlandse aanval op Mourinho: 'Hij vermoordt het voetbal'