'Woedende fans eisen vertrek Van der Sar en dat Ziyech nooit meer opgesteld wordt'

'Woedende fans eisen vertrek Van der Sar en dat Ziyech nooit meer opgesteld wordt'

Gepubliceerd: zondag 15 april 2018 om 22:28zo 15-04-2018 om 22:28

Ajax-fans hebben bij de Johan Cruijff Arena het vertrek van Edwin van der Sar geëist. De algemeen directeur van Ajax probeerde de woedende supporters te kalmeren. Ook trainer Erik ten Hag kwam uit de bus en voegde zich bij Van der Sar, meldt AT5.

Fans van Ajax zien Van der Sar na de met 3-0 verloren wedstrijd tegen PSV liever vandaag dan morgen vertrekken. De algemeen directeur zegt dat 'dat niet zomaar kan'. De supporters hielden de bus staande en sloegen tegen de ramen. Er zijn geen aanhoudingen verricht.

Een aantal spelers wilde de bus uit, maar kwam terecht in duw- en trekwerk met supporters, waarna er weer een plek gezocht werd in de bus. Dat schrijft De Telegraaf. 'De spelers zitten te shaken in de bus en verbazen zich dat de politie wel aanwezig is, maar niet ingrijpt', schrijft de ochtendkrant. De Telegraaf schrijft op basis van een aanwezige dat Ajax-fans bij Van der Sar hebben geëist dat Hakim Ziyech nooit meer bij Ajax wordt opgesteld.

Er werd na het laatste fluitsignaal in Eindhoven nattigheid gevoeld en daardoor een poging gewaagd om de treinen van Eindhoven naar Amsterdam langer te laten rijden, zodat de spelers eerder in Amsterdam waren dan de supporters. Dat mislukte echter, waardoor de fans eerder bij de Arena waren. Inmiddels is de spelersbus weer binnen.

Plaats een reactie

zondag 15 april 2018 om 22:30
Het is maar voetbal alhoewel ik het okk wel weer snap al 4 jaar niets.
[Reactie gewijzigd op zondag 15 april 2018 om 22:31]
Vind ik leuk
Denhaag6 +653
zondag 15 april 2018 om 22:33
Dat gaat knagen..
Vind ik leuk
zondag 15 april 2018 om 22:36
Dat zeker hadden wij ook in 2014 dat wr eindelijk weer de titel hadden. Ik denk dat er veel spelers weggaan en dat ze onder Ten Hag op nieuw moeten bouwen alhoewel Overmars al aankopen heeft gedaan voor koment seizoen waar ben je dan mee bezig.

Vind ik leuk
zondag 15 april 2018 om 22:38
Nee ik snap er niks van, dit soort ramdebielen mogen ze wat mij betreft opsluiten en de rest voor hun leven een stadionverbod geven.

Steun je ploeg, in goede en slechte tijden en daarmee basta.
Vind ik leuk
LinkeLoutje +6960
zondag 15 april 2018 om 23:46
Echte supporters
Vind ik leuk
zondag 15 april 2018 om 23:59
Maar waarom een stadionverbod als je ze opsluit? Lijkt me een gevalletje dubbele administratie. Toevallig een ambtenaar aan t woord?
Vind ik leuk
Spartan +7177
zondag 15 april 2018 om 22:40
Snappen?
Schandalig. Triest volk om je eigen spelers aan te vallen!
Vind ik leuk
Kletsmajoor +1715
maandag 16 april 2018 om 01:14
En jij al vier jaar aan t aftrekken in die pauperstad van je?
Vind ik leuk
Martinnat +992
zondag 15 april 2018 om 22:30
Supporters om trots op te zijn
Vind ik leuk
elmagico070 +23917
zondag 15 april 2018 om 23:53
Je zal er maar mee geassocieerd worden met dat tuig-;)
Vind ik leuk
Spiegel +11146
zondag 15 april 2018 om 22:30
Als dit waar is...

Echt vredig ging het dus niet.
En dan is er dus heeeeel veel mis met “verhaal halen”
Vind ik leuk
#Keizerout +45806
zondag 15 april 2018 om 22:38
Ik ben er ook voor dat ze morgen die supporters opzoeken en het vertrek van die supporters eisen.
Vind ik leuk
zondag 15 april 2018 om 22:54
Van der Sar zou toch vertrekken bij mislopen titel???
Vind ik leuk
FSCeara +9425
zondag 15 april 2018 om 23:35
Zoals hij zegt... zo makkelijk gaat dat niet... hij mag van zijn vrouw niet zonder werk komen te zitten !
Vind ik leuk
Come on Utreg +29731
zondag 15 april 2018 om 23:52
Dan zit Sar de hele dag thuis.. Dat ziet mevrouw Sar weer niet zo zitten!
Vind ik leuk
maandag 16 april 2018 om 06:27
Ze zoeken nog een parkeerwacht, ik zie het probleem niet ...
Vind ik leuk
#Keizerout +45806
zondag 15 april 2018 om 23:56
Hij had het over het zien van vooruitgang geloof ik. Het was in ieder geval niet heel duidelijk.
Vind ik leuk
FSCeara +9425
dinsdag 17 april 2018 om 18:43
Het enige dat vooruit is gegaan is de bankrekening ! Fijn voor de aandeelhouders maar wanneer zien de fans think dat terug op het veld ?
Vind ik leuk
#Keizerout +45806
dinsdag 17 april 2018 om 18:45
Zelfs de bankrekening is de afgelopen maanden achteruit gegaan (Bandé, Schuurs, Tagliafico)
Ik hoop vanaf komend seizoen :p
Maar dat hoop ik al een paar jaren. Al denk ik wel dat er nu iets veranderd is.
Vind ik leuk
FSCeara +9425
dinsdag 17 april 2018 om 18:46
Denk dat mss nu het besef er op kantoor is dat de fans dit waarschijnlijk niet nog een jaar gaan pikken. Maar ik zie het niet zo makkelijk gebeuren
Vind ik leuk
#Keizerout +45806
dinsdag 17 april 2018 om 18:54
Ik heb het gevoel dat Overmars al heel lang geld uit wil geven.
Vind ik leuk
Spartan +7177
zondag 15 april 2018 om 23:15
En ook een kwalijke rol van de politie, die er gewoon bij staat te kijken!

Als je nu speler van Ajax bent en je wordt aangevallen door je eigen “supporters”... dan wil je toch nooit meer een minuut spelen voor dat zooitje!?!

Alleen lijden de goede supporters weer eens onder de kwaden.

Triest!
Vind ik leuk
#Keizerout +45806
maandag 16 april 2018 om 00:06
Ja, dit lijkt nergens op.

Nee, maar de meeste fans zijn daar niet, dus hopelijk kunnen ze zich daar overheen zetten. Het idiote is dat deze 'fans' ze de volgende keer weer toejuichen. Een beetje waar Ziyech over klaagt x10.

Maar het is altijd en overal zo dat een klein groepje lijdt onder gedrag van de rest. Het zou leuk zijn als we daar eens van zouden leren
Vind ik leuk
zondag 15 april 2018 om 22:31
Grote schoonmaak, zsm.
Bovenaan beginnen.


Oprotten!!


Ziyech is niet geslagen. Onzin.
[Reactie gewijzigd op zondag 15 april 2018 om 22:32]
Vind ik leuk
Koeroe +12381
zondag 15 april 2018 om 22:35
Want jij was er bij dus.
Vind ik leuk
zondag 15 april 2018 om 22:36
Nee ikzelf helaas niet.
Vind ik leuk
zondag 15 april 2018 om 22:53
Jantje is een echte ajacied, die supporteren van achter hun tv en pc.
Vind ik leuk
zondag 15 april 2018 om 22:54
Zeg jij vanaf je PC haha!

Heb gewoon een seizoenskaart en uitkaart hoor, joe.
Vind ik leuk
zondag 15 april 2018 om 22:56
Oke
Vind ik leuk
Fifagekkie +842
zondag 15 april 2018 om 23:21
Een echte Ajacied zou de naam van meneer Vertonghen goed schrijven.
Vind ik leuk
zondag 15 april 2018 om 23:22
zit hier al een jaar of 8 denk ik, met wat onderbrekingen.
Was nog jong destijds.
[Reactie gewijzigd op zondag 15 april 2018 om 23:22]
Vind ik leuk
Fifagekkie +842
zondag 15 april 2018 om 23:42
Hahaha ik een paar maanden, 8 jaar geleden mocht ik voor het eerst met een balpen schrijven op school.
Vind ik leuk
zondag 15 april 2018 om 23:43
Haha, kon ik dat maar zeggen.
Vind ik leuk
Midden-Noord +95487
zondag 15 april 2018 om 22:42
Nee er is niks aan de hand.
Vind ik leuk
zondag 15 april 2018 om 22:43
Precies.
Wel leuk dat je me negeert over Bazoer.
Vind ik leuk
Midden-Noord +95487
zondag 15 april 2018 om 22:46
Nee hoor, nooit gedaan. Maar dat had niets met racisme te maken. Er speelde ook toen zelf donkere spelers bij ons. Wil niet zeggen dat ik het goedkeur want ik ben niet van de racisme.

Nou wat ik lees schaar ik niet onder dat er niets aan de hand is.
Vind ik leuk
zondag 15 april 2018 om 22:47
Niks met racisme te maken hahaha.
Kijk lekker weg omdat het over je club gaat.

Vind ik leuk
Midden-Noord +95487
zondag 15 april 2018 om 22:54
Een donkere speler is een donkere speler. Dan bedoelen ze die van ons ook. Maar die worden op handen en voeten gedragen. Dus kan de prullenbak in.
Vind ik leuk
zondag 15 april 2018 om 22:56
Kreeg 90 min lang racistische teksten naar zn hoofd.
Kan er niks anders van maken.
Vind ik leuk
elmagico070 +23917
maandag 16 april 2018 om 00:05
Tuurlijk maak het nog erger dan het was. Niet afwijken van gespreksstof! Dat tokkie tuig dat de baas is in de Arena neemt wel ernstige vormen aan.
Vind ik leuk
maandag 16 april 2018 om 00:14
Waar heb je het over?
Vind ik leuk
elmagico070 +23917
maandag 16 april 2018 om 00:21
Over dat tuig dat het voor het zeggen heeft in de Arena.
Vind ik leuk
maandag 16 april 2018 om 00:24
Je overdrijft.
Vind ik leuk
elmagico070 +23917
maandag 16 april 2018 om 00:28
Hoezo overdrijf ik? Het bestuur durft niet tegen fside onderwereld op te treden. Is toch algemeen bekend dit of ben jij hier niet van op de hoogte?
Vind ik leuk
maandag 16 april 2018 om 00:35
Nogmaals, je overdrijft.
Vind ik leuk
Midden-Noord +95487
zondag 15 april 2018 om 22:56
Trouwens, jij kijkt nu ook weg nu het om jouw club gaat.
Vind ik leuk
zondag 15 april 2018 om 22:57
Nee hoor.
Ik vind een bus opwachten totaal niet erg.
En daar mag best wat woede bij zijn.


Vuurwerk in het thuisvak van psv, is een schande.
Oh en mochten ze echt aan spelers hebben gezeten, is dat ook een schande.

Maar daar zijn geen feiten van, en de berichten die ik krijg, ontkrachten dat.
[Reactie gewijzigd op zondag 15 april 2018 om 23:02]
Vind ik leuk
Doe dan! +6383
zondag 15 april 2018 om 23:56
‘Oeh, oeh, oeh’ roepen naar een donkere speler is niet racistisch? Wat heb jij gedronken/gesnoven?

En dat er bij jou eigen club zwarte spelers spelen heeft er niks mee te maken, zo hypocriet zijn supporters wel. Kijk in Italië, heeft ook bijna iedere club wel minstens één zwarte speler en toch is racisme tegen spelers van de tegenpartij een vaste prik op de agenda.
Vind ik leuk
maandag 16 april 2018 om 10:53
Je hebt gelijk, het mag gewoon niet! Enige dat ik kan zeggen is dat het vaak niet uit racistisch oogpunt gedaan wordt, maar om de speler uit zijn spel te halen want op het veld redden ze het kwalitatief niet. Het zijn ook donkere gasten die die geluiden maken. Ik praat het dus absoluut niet goed, ik probeer alleen uit te leggen dat het door de meeste 'met minder hersens bedeelden' niet racistisch bedoeld is
Vind ik leuk
Doe dan! +6383
maandag 16 april 2018 om 11:33
Prima reactie, als je het zo uitlegt ben ik het wel met je eens ja, je hoeft natuurlijk niks tegen te hebben op donkere mensen om racistische opmerkingen te maken.
Vind ik leuk
maandag 16 april 2018 om 11:47
Dus nogmaals, ik ben er ook op tegen, maar als zulke reacties blijven werken, verandert er niets. We hebben zelf ook donkere jongens op het veld lopen! Degene die zich aangevallen voelen kunnen altijd het beste hun voeten laten spreken als vergelding ;)
Neem als voorbeeld even hoe Tommie (en vooral zijn moeder!) reageerde toen hij vorige week in Utrecht verbaal onder vuur werd genomen
Vind ik leuk
Doe dan! +6383
maandag 16 april 2018 om 11:57
Prachtig filmpje was dat ja haha.
Vind ik leuk
R94 +2045
zondag 15 april 2018 om 22:32
Mocht dat van Ziyech waar zijn dan moet je je kapot schamen. Vast ook van die stoere fakkel gooiers
Vind ik leuk
Toke +1517
zondag 15 april 2018 om 22:32
Degene die met zijn handen aan spelers en/Of staf heeft gezeten schorsen voor het leven.
Ajax (en iedere andere club overigens) onwaardig.
Je kan het niet eens zijn met bestuur of met spelers als Ziyech, maar ik dacht toch echt dat we in een land leven waar respect voorop moet staan.
Erg jammer dit.
Vind ik leuk
Tjoep Cola +7105
zondag 15 april 2018 om 22:32
IJskoude club. De aandeelhouders zullen dit seizoen een paar knaken hebben verdiend, dat is daar het belangrijkste.
Vind ik leuk
zondag 15 april 2018 om 22:40
Ja jij zal hier wel van genieten zeker.
Vind ik leuk
zondag 15 april 2018 om 22:57
Ik wel ja whahaha
Vind ik leuk
Blijdorp010 +10012
zondag 15 april 2018 om 22:32
Ergens snap ik het wel dat de ajaxfans boos zijn en ze moeten dat natuurlijk ook (normaal) kunnen uitten, maar ga er maar aanstaan als algemeen directeur (en trainer) om een boze menigte te woord te staan, terwijl je dag en in en dag uit je best doet voor de club.

Edit (had ergens anders het bericht gelezen, zonder de toevoeging nog dat "fans" hun eigen spelers hebben aangevallen)--> Wat een schandalige vertoning zeg! Je blijft met je poten van elkaar af.
[Reactie gewijzigd op zondag 15 april 2018 om 22:35]
Vind ik leuk
rpaulp50 +13548
zondag 15 april 2018 om 22:36
Het gaat er niet om "of je je best doet" het gaat om de prestaties, Ajax is geen kleuterschool !
Vind ik leuk
Blijdorp010 +10012
zondag 15 april 2018 om 22:40
De meeste organisaties en bedrijven die ik ken zijn geen kleuterscholen, maar waar mensen werken worden fouten gemaakt. En ja Ajax grijpt nu al een aantal jaren mis, maar volgens mij gaan er ook een hele hoop dingen wel goed. Hier en daar een kleine aanpassing aan het beleid, zoals het toevoegen en echt geld uittrekken aan 2 ervaren spelers die ook echt in de basis staan, en de wereld ziet er weer heel anders uit.
Vind ik leuk
zondag 15 april 2018 om 22:59
Zoals die tagliafico? Leuke back, maar brengt niks extra’s
Vind ik leuk
rpaulp50 +13548
zondag 15 april 2018 om 23:01
Het is heel simpel, jouw eisen passen bij een leuke middenmoot club en totaal niet bij een top club / bedrijf.
Als je gedurende 4 jaar je eigen doelstellingen niet haalt, met de ruimste begroting, het grootste eigen vermogen in een lullige ED competitie, faal je, zo simpel en aantoonbaar is dat !
Er is geen Internationaal bedrijf waar honderden miljoenen in omgaan, waar dan ook, die een Algemeen Directeur aanstelt zonder enige ervaring ( 15 jaar + ) en bewezen prestaties op bestuurlijk niveau.
De aanstelling van v.d Sar is een gigantische blunder en een bedrijfsresultaat is altijd een reflectie van de leiding en haar kwaliteit.
Je reactie is wat wereldvreemd en naïef.
Vind ik leuk
Blijdorp010 +10012
maandag 16 april 2018 om 06:52
Naïef nog wel. Alleen omdat ik vd Sar liever boze aandeelhouders gun ipv een stelletje idioten....als je gaat analyseren waar het bij Ajax de laatste jaren mis is gegaan dan vind ik het idd te makkelijk om het te wijten aan 1 of 2 personen maar men wilt blijkbaar bloed zien. succes daarmee:)
Vind ik leuk
rpaulp50 +13548
maandag 16 april 2018 om 08:04
Het is heel simpel:
Je hebt een AD en die is eindverantwoordelijk.
Die eindverantwoordelijke, v.d Sar mist elke opleiding en ervaring om die positie in te nemen.
Ajax faalt daarom en daar is v.d Sar verantwoordelijk voor uit hoofde van zijn functie, heeft niets met bloed te maken.
Zo wordt je uiteindelijk afgerekend bij een ambitieus bedrijf als je jaar na jaar je eigen doelstellingen mist.
Ajax is geen kleuterschool, al lijkt het er wel veel op zo nu en dan.
Vind ik leuk
Stranger +6647
zondag 15 april 2018 om 22:42
Bij Ajax moeten ze eerst gaan beseffen dat
A de talenten geen wereldtoppers zijn.
B dat als ze investeren in ervaren spelers en een ervaren coach ze elk jaar kampioen kunnen worden.

Het probleem is echter dat ze denken dat ze de beste zijn omdat ze zo'n leuke jeugdspelers hebben. Die echter als het erop aankomt het net niet zijn.
Vind ik leuk
rpaulp50 +13548
zondag 15 april 2018 om 22:51
Heel goed....!
Weet je; ik twijfelde altijd, eerst dacht ik dat ze dat deden om de reclame, dat zijn toch vaak opgeklopte slogans om het lekker aan de man te brengen, Ajax DNA etc.,
Naar nu blijkt geloofde ze dus in hun eigen"leugen" en dat is pas echt kwalijk.
Inderdaad: flink investeren in een lengte as met ervaren, fysiek sterke spelers; Keeper, Centr. Verd.,Centr. Mid.v. en Spits van zo'n 25 / 28 jaar.
Onana, Ziyech en de Ligt gaan wel weg = 100 miljoen......
Nieuwe leiding aanstellen die dat geld verstandig aanwendt, bij van Gaal aankloppen op de bezem er door te halen.
Vind ik leuk
Jarinr10 +10361
zondag 15 april 2018 om 23:09
Met die jeugdspelers is niks mis mee, waarom worden dan heel veel jeugdelftallen elk jaar kampioen?
Vind ik leuk
riGGY-AFCA +21720
zondag 15 april 2018 om 22:32
Zal wel een hoop onzin zijn. Sommige spelers raken van een scheet al bang...
Vind ik leuk
zondag 15 april 2018 om 22:33
Tuurlijk, het wordt allemaal aangedikt.
Vind ik leuk
Midden-Noord +95487
zondag 15 april 2018 om 22:43
Behalve als het in Den Haag zal gebeuren.
Vind ik leuk
zondag 15 april 2018 om 22:44
Hoezo?
Vind ik leuk
Midden-Noord +95487
zondag 15 april 2018 om 22:46
Dan is de wereld te klein.
Vind ik leuk
zondag 15 april 2018 om 23:29
Midden noord er is iemand die mij hackt
Vind ik leuk
elmagico070 +23917
maandag 16 april 2018 om 00:16
Wijzen naar een ander zijn ze superieur in, dat weet je toch maat. Alles in doofpotten stoppen en wegwuiven van ellende zijn ze de beste in.
Vind ik leuk
elmagico070 +23917
maandag 16 april 2018 om 00:10
Vooral blijven bagatelliseren, Jantje.
Vind ik leuk
maandag 16 april 2018 om 00:12
wat is er zo erg dan?

Vind ik leuk
elmagico070 +23917
maandag 16 april 2018 om 00:19
Nee niks, is de normaalste zaak van de wereld in Amsterdam.
Vind ik leuk
maandag 16 april 2018 om 00:22
Ze komen alleen even verhaal halen. En dan komt er emotie los.
Er is niemand geraakt.
Vind ik leuk
ruud wubbers +21851
zondag 15 april 2018 om 22:33
"Er werd nattigheid gevoeld en daardoor een poging gewaagd om de treinen van Eindhoven naar Amsterdam langer te laten rijden"

De dienstregeling verstoren omdat je je fans niet onder controle hebt, moet niet gekker worden.
Vind ik leuk
020west +438
zondag 15 april 2018 om 22:38
Precies. En op de een of andere manier wordt dat ook nog semi gedoogd. Denk eens aan anti-zwarte piet demonstranten, asielzoekers of PVV aanhangers voor wie wordt overwogen een trein langzaam te laten rijden (nadat ze al 15 gewonden door fakkels hebben veroorzaakt) om rust in de tent te houden. Echt belachelijk. Overigens wel respect voor de 90 procent van het uitvak vandaag die willens en wetens gaan kijken naar in potentie de grootste vernedering in hun supportersleven. Kon ik in ieder geval niet opbrengen.
Vind ik leuk
Starkoo +644
zondag 15 april 2018 om 22:33
Logische de organisatie moet op de schop!

Ajax moet zich diep schamen, de gezondste club Financieel, de rijkste hoort kampioen te worden en afstand te nemen van de rest!

Dus beurs exit moet gewoon, Ajax is geen bv maar voetbal club!
Vind ik leuk
020west +438
zondag 15 april 2018 om 22:39
Ajax is geen bv maar een nv...
Vind ik leuk
Garinsha +5074
zondag 15 april 2018 om 22:34
"Op Twitter gaat zelfs het gerucht dat Hakim Ziyech klappen zou hebben gekregen."

Als dit waar is.. is het exit Ziyech wat al bekend was trouwens.
Vind ik leuk
riGGY-AFCA +21720
zondag 15 april 2018 om 22:36
Weten we snel genoeg. Die weigert donderdag te spelen dan.
Vind ik leuk
Garinsha +5074
zondag 15 april 2018 om 22:38
Precies.
Vind ik leuk
zondag 15 april 2018 om 22:34
Klote tuig!, De zee in jagen bij Zandvoort.
Vind ik leuk
zondag 15 april 2018 om 22:34
Wouwww... gesprek met de directeur omdat je boos bent, prima. Halve spelersbus in gaan en schhreeuwen, prima. Ontslag eisen, prima. Maar je gaat gvd niet je speler een klap verkopen en al helemaal niet als dat je beste speler is en nog zei dat ajax de grootste club van NL is. Jezus wat schaam ik me voor die nepsupporters. Dit is toch geen ajax man.
Vind ik leuk
JoeyC +4036
zondag 15 april 2018 om 22:34
Ik dacht dat ze wel tevreden waren met dat “prachtige” voetbal. Blijkbaar niet...
Vind ik leuk
Roodbergen +9828
zondag 15 april 2018 om 22:34
Kenmerkend voor het hele seizoen, onrust!
Vind ik leuk
rene jong +161
zondag 15 april 2018 om 22:36
Dat zijn de evhte supporters ze gaan door het vuur en de bus
Vind ik leuk
zondag 15 april 2018 om 22:36
Ten Hag weg weg ermee
Vind ik leuk
orion73 +1532
zondag 15 april 2018 om 22:36
Dat de politie in Amsterdam niet ingrijpt kan geen verrassing zijn. Kraken en rellen is allemaal toegestaan onder deze burgemeester.
Vind ik leuk
zondag 15 april 2018 om 22:46
Nou idd zeg
Vind ik leuk
Jarinr10 +10361
zondag 15 april 2018 om 22:40
Wat een kansloze figuren zijn dit zeg. Keihard aanpakken dit. Nooit meer in een stadion laten komen en meldingsplicht tijdens de wedstrijd.
Vind ik leuk
5by5 +1343
zondag 15 april 2018 om 22:41
Van der sar zou toch opstappen als ze geen kampioen werden? De eis lijkt me daarom overbodig
Vind ik leuk
Ajacied_8 +18960
zondag 15 april 2018 om 23:10
Die stapt niet op, die wacht tot hij ontslagen wordt. Die oprotpremie moet natuurlijk mee.
Vind ik leuk
zondag 15 april 2018 om 22:43
Kids.. drugs are bad hmmmkay
Vind ik leuk
Eindje1913 +332
zondag 15 april 2018 om 22:43
Koude club koude supporters
Vind ik leuk
|ens1999 +70
zondag 15 april 2018 om 22:46
En terecht ook! De supporters pikken het niet meer door die enorm slechte schijtaankopen van Overmars en het aanstellen van Ten Hag terwijl je met Keizer veel verder was gekomen. Ten Hag schaad de club met zijn rare uitspraken en Overmars koopt zo enorm slecht in dat je er nauwelijks winst op maakt! Ik had echt hoop op een winst partij tegen PSV of op zijn minst een gelijkspel maar waren weer als een kip zonder kop aan het aanvallen. De tactiek van Ten Hag slaat nergens op!

Het is tijd voor een revolutie binnen Ajax en wel nu!!
[Reactie gewijzigd op zondag 15 april 2018 om 22:47]
Vind ik leuk
zondag 15 april 2018 om 22:50
Jullie hadden zogenaamde de beste spelers toch?
Vind ik leuk
Niels92 +36632
zondag 15 april 2018 om 23:02
Waarom zeg jij tegen hem jullie? Doe je nou net of je gek bent en niet weet dat het een troll account is?
Vind ik leuk
Doe dan! +6383
zondag 15 april 2018 om 23:58
Hij is net zo’n troll als dat jij bent.
Vind ik leuk
Renelas +278
zondag 15 april 2018 om 22:48
Boosheid bij sommige hardcore fans is te begrijp, maar dit klonk als toch 2 stapjes te ver. Raar van de politie dat ze ook helemaal niks deden. Volgend seizoen verwacht ik toch best wel wat veranderingen in Ajax, want 4 jaar zonder landstitel, niks en nu zo'n vertoning, mensen raken gefrustreerd.
Vind ik leuk
Ajacied_8 +18960
zondag 15 april 2018 om 23:09
Dus jij verwacht veranderingen van mensen wie het 4 jaar al niet lukt dat ze het nu opeens wel gaan doen?
Als je maar lang genoeg wacht zeker..
Vind ik leuk
zondag 15 april 2018 om 22:49
Wie is er morgen in Eindhoven??
Vind ik leuk
Doe dan! +6383
zondag 15 april 2018 om 23:58
Waarschijnlijk heel veel uitkeringstrekkers.
Vind ik leuk
Objectief1 +2677
zondag 15 april 2018 om 22:50
Ik begrijp niet dat er nu pas opstand komt. Dit roep ik hier al jaren. Telkens word ik hier uitgelachen door mannetjes als 2cents en morris, maar eindelijk geven de ajax supporters mij nu gelijk en eisen zij ook het ontslag van vd Sar.

Het zal tijd worden dat er grote schoonmaak komt bij Ajax, want de manier hoe de club nu geleid wordt slaat kant noch wal.
Vind ik leuk
Martinnat +992
zondag 15 april 2018 om 22:50
Ik snap de ophef niet
Het is zeer constant wat Ajax laat zien
Keizer stond 5 punten achter op PSV
Nu met den Hag is 10 punten
Ieder jaar geen kampioen
Ieder jaar geen beker
Het is de meest constante ploeg van Nederland
Kunnen we wat positiever spreken

[Reactie gewijzigd op maandag 16 april 2018 om 05:55]
Vind ik leuk
zondag 15 april 2018 om 22:52
Zielig stelletje figuren en dat durft zich ook nog supporter te noemen
Vind ik leuk
yuuup +10843
zondag 15 april 2018 om 22:52
Hersenloze debielen.
Vind ik leuk
gustare +706
zondag 15 april 2018 om 22:52
Sukkels, dit zijn geen supporters. Totale idioten zonder enige intelligentie. Spelers gaan hierdoor écht niet beter spelen. Eerder slechter. Bovendien loop je risico dat straks niemand meer voor Ajax wil spelen. Van spelers blijf je af!
Vind ik leuk
Romo +1395
zondag 15 april 2018 om 22:53
Triest volk
Slechte verliezers ..lekker naar iedereen wijzen en elke week je eigen spelers uitfluiten.
Ziyech heeft 1 fout gemaakt, die had nooit naar Ajax moeten gaan.
Vind ik leuk
Ajacied_8 +18960
zondag 15 april 2018 om 22:54
Zijn dit dezelfde boys met dat spandoek NEE TEGEN PETER B?
En die willen ze nu dan terug hebben?

Ik snap het niet meer hoor.
Vind ik leuk
zondag 15 april 2018 om 22:55
Blijf positief! natuurlijk hebben we geen prijzen de afgelopen 4 jaar maar er gebeuren ook hele goede dingen binnen Ajax. Kijk naar de spelers die goed ontwikkelen en voor ontzettend veel geld de stap maken. Richt je op volgend seizoen en geef nieuwe spelers weer kansen. Ik kan niet wachten om bijvoorbeeld Schuurs, Mazraoui, Bandé, Sierhuis te zien spelen.

Geniet van de spelers die we nu hebben zoals Frenkie de Jong, Donny, Justin, Matthijs. geweldige lichting!

We zijn op basis van spelers al zoveel verder als een aantal seizoenen geleden (toen we wel kampioen werden) met Anita, de Zeeuw, Enoh, Boilessen.

Laat deze vernedering inzinken en ga positief verder met de geweldige talenten die we hebben!
[Reactie gewijzigd op zondag 15 april 2018 om 22:56]
Vind ik leuk
Come on Utreg +29731
zondag 15 april 2018 om 22:55
Mensen, mensen het is uiteindelijk maar voetbal! Een bijzaak in het leven.

Dit soort gedrag is niet te tolereren. Gek dat de politie niet heeft ingegrepen als de supporters zelfs de bus in zijn gekomen. En van spelers blijf je natuurlijk af!
Vind ik leuk
zondag 15 april 2018 om 23:11
Maar wel godverdomme de belangrijkste bijzaak van het leven.
Vind ik leuk
Come on Utreg +29731
zondag 15 april 2018 om 23:25
Zeker de belangrijkste bijzaak!
Vind ik leuk
zondag 15 april 2018 om 23:29
Iemand hackt mij
Vind ik leuk
zondag 15 april 2018 om 22:57
Walgelijk dit zeg. Wat een nepsupporters. Helaas lopen dit soort gekken overal en bij de grote clubs net iets meer... hoop niet dat ziyech geraakt is... zou wel het toppunt zijn!
Vind ik leuk
Ou Sou Baa +396
zondag 15 april 2018 om 23:01
ziyech was vandaag de beste man van Ajax. Die gaat weg daar bij ajax. Bioscooppubliek
Vind ik leuk
fr1963 +4368
zondag 15 april 2018 om 23:04
Onsportief volk en slechte verliezers.
Vind ik leuk
zondag 15 april 2018 om 23:04
Zo lachwekkend dit
Vind ik leuk
zondag 15 april 2018 om 23:05
hahahahaha die boefjes van Ajax ook, huilie huilie doen prachtig. PSV KAMPIOEN en HELEMAAL NIETS IN AMSTERDAM
Vind ik leuk
Pietje2015 +17166
zondag 15 april 2018 om 23:06
Het wordt tijd dat Ajax een absolute media stilte gaat houden.
De media maakt Ajax onrustig en de supporters gek.

Dan maar 1 miljoen minder inkomsten en rust bij de club.
De spelers worden gek gemaakt met "scouts" op de tribune en de meest vreemde vragen tijdens een interview. Uitspraken die compleet uit het verband getrokken worden. En zeker stoppen met het clubje van Jan Joost van G.

Je bent Ajax, de enigste topclub die op eigen benen staat. Creëer rust in de club door de media zo veel mogelijk vermijden. Daar had je dit seizoen veel punten mee kunnen winnen. En dat de club uit eindhoven nu feest viert is allen maar mooi, maar ook zij gaan nog hele zware tijden tegemoet.

De stand is Ajax 33 - psv 24
Vind ik leuk
robertus +2437
maandag 16 april 2018 om 00:00
Steek hand 's in eigen boesem joh. De media heeft je punten gekost???
Vind ik leuk
100%PSV +3248
zondag 15 april 2018 om 23:08
Een stelletje hersenloze “supporters” die eisen gaan stellen dat een speler nooit meer voor hun club mag uitkomen. Dat zal bevorderlijk zijn voor zijn marktwaarde!
Vind ik leuk
Verratti +2305
zondag 15 april 2018 om 23:11
Emotionele taferelen nadat het kampioenschap onhaalbaar was. Hakim Ziyech (de beste voetballer van Nederland) zal wel vertrekken aan het einde van het seizoen. Hij past niet in de Ajax-pul. Ontslag van de directeur eisen is aandoenlijk. In een emo-wereld is veel mogelijk.
[Reactie gewijzigd op zondag 15 april 2018 om 23:58]
Vind ik leuk
Bizzy +23387
zondag 15 april 2018 om 23:16
Domme mensen. Noem ze niet eens supporters. Deze actie brengt Ajax in de problemen rondom de verkoop van Ziyech. Geinteresseerde clubs zullen niet meer de hfd prijs willen betalen voor Ziyech. Speler wil vertrekken en Ajax moet hem verkopen om deze groep zgn supporters tevreden te houden.
Vind ik leuk
Snapje? +8689
zondag 15 april 2018 om 23:16
Wat kunnen die boeren feestvieren zitten met z'n allen op VP.
Vind ik leuk
debacle +551
zondag 15 april 2018 om 23:21
Ik heb het vorige week al gezegd, als je het niet kan opbrengen om te vechten in Eindhoven en verliest, ga dan niet terug met de bus !!
Vind ik leuk
mcmodd +27212
zondag 15 april 2018 om 23:23
Dit incident, gevoegd bij het lafhartige en gevaarlijke vuurwerk gooien is precies wat ik de afgelopen week voorspelde. Als je lang opschept dat ‘het allemaal nog kan’, dat je zeker in een rechtstreekse confrontatie PSV niet kampioen laat worden, dan is alle aanmatiging en arrogantie van je gelijk een extra nederlaag naast het verliezen van de match. Het kwijlt nog wel even na, dat WZAWZDB, maar in vier jaar werd het alleen maar erger. Tien punten achterstand bij het kampioenschap van PSV is logisch. Volkomen logisch zelfs. Gooi het lekker op Ten Hag, maar dat is niet terecht. Bij Keizers vertrek was de achterstand vijf punten. Als je dat een trainer toerekent, dan ook Keizer. Nu is het tien punten, dus Ten Hag, dit even doortrekkend, heeft een zelfde ‘resultaat’ bereikt. Hij maakte van vijf tien, dus ook vijf punten.

Maar als ik Ajax zo zag modderen, dan mag elke speler zich kapot schamen. Volledig waardeloos, van hun kant ‘slechte zaadkwaliteit’.
Vind ik leuk
Kerim Hemdi +2419
zondag 15 april 2018 om 23:23
Ik vind van der Sar ideaal! Heeft een Ajax achtergrond en doet het toch netjes, ze zijn tweede geëindigd. Dat is nog altijd beter dan de overige 16 Eredivisie clubs. Marc heeft een heleboel centjes op de bank staan, ze gaan al richting de 1 miljard euro. Schijnt dat Real Madrid een lening bij Ajax wil afsluiten.

Ze hebben ook de beste spelers van de Eredivisie, schijnen de Ajax spelers overigens te vinden. Ik denk dat Ajax volgend jaar kampioen wordt, want: top spelers, top bestuur, top sportklimaat, PSV kan niet weer 34 wedstrijden geluk hebben.
[Reactie gewijzigd op zondag 15 april 2018 om 23:24]
Vind ik leuk
Phoxy75 +660
zondag 15 april 2018 om 23:28
Lijkt me voor de NS toch niet zo lastig om mensen langer in de trein te laten wachten. Wat een plezier weer om die Ajacieden. Wij zijn Ajax en de rest lacht zich kapot.
Vind ik leuk
Phoxy75 +660
zondag 15 april 2018 om 23:33
Shakende Ajaxspelers in het Philips stadion bedoelen ze zeker. Hoogtepunt bij de Arena was dit seizoen The Passion 2018.
Vind ik leuk
Hoofdscout00 +3434
zondag 15 april 2018 om 23:34
Ziyech nooit meer opstellen?! Hebben ze wel gekeken vandaag?!?!?!

Noem eens een betere middenvelder in de selectie van Ajax dan Ziyech
Vind ik leuk
Hoofdscout00 +3434
zondag 15 april 2018 om 23:34
van der Sar moet wel oprotten!
Vind ik leuk
Teamgeest +2066
zondag 15 april 2018 om 23:38
Tsja,.. morgen uithuilen, beleid weer niet veranderen dusmaar aanbrassen doormodderen en snel weer een grote aankoop in de media aankondigen.
AJAX — WAKKER WORDEN.
Vind ik leuk
FSCeara +9425
zondag 15 april 2018 om 23:39
Wat is dat toch met die mallooten die hun spelers opwachten. Gebeurs bij zoveel clubs en is gewoon lachwekkend. Het enige dat je doet is jezelf en club voor schut zetten !
No matter what but you support your club !!!
Yellow green army !!
Vind ik leuk
Hugo59 +2138
zondag 15 april 2018 om 23:41
Stelletje mafkesen jeemig het is maar een spelletje.
Vind ik leuk
Importbrabo +2239
zondag 15 april 2018 om 23:41
Vanuit Ziyech kwam vandaag de meeste dreiging van Ajax kant. Was de enige die ervoor ging. Nee moet je niet opstellen.

Wat een fans. Schaam je kapot! Gek he dat jullie nergens gewenst zijn.
Vind ik leuk
zondag 15 april 2018 om 23:51
Zyech was de beste veldspeler van Ajax. Jammer dat de rest niets doet met zijn mooie balletjes.
Na de derde was hij er klaar mee en liet hij het ook lopen.
Vind ik leuk
haarlemx +435
maandag 16 april 2018 om 00:16
Daar kan Ziyech niets aan doen. Wat een onzin toch weer
Vind ik leuk
poklane +5406
maandag 16 april 2018 om 00:27
Vind het al heel wat dat het vertrek van Ten Hag niet word geëist. Ik heb maar weer ff de statistieken erbij gehaald, en in de Eredivisie presteert Ajax op alle vakken minder onder Ten Hag dan dat ze deden onder Keizer:

Punten:
Onder Keizer haalde Ajax 38 punten in 17 wedstrijden, een gemiddelde van 2.235 (afgerond) punten per wedstrijd. Onder Ten Hag heeft Ajax tot nu toe 29 punten gehaald in 13 wedstrijden, een gemiddelde van 2.231 (afgerond) punten per wedstrijd. Dit verschil is miniem, en als Ajax de 3 resterende wedstrijden wint haalt Ten Hag precies evenveel punten in 16 wedstrijden als Keizer in 17.

Doelpunten gescoord:
Dit verschil is GIGANTISCH. Onder Keizer scoorde Ajax maar liefst 51 keer in 17 wedstrijden, een gemiddelde van precies 3 per wedstrijd. Onder Ten Hag heeft Ajax in 13 wedstrijden maar 26 keer gescoord, een gemiddelde van 2 doelpunten per wedstrijd. Ajax scoort onder Ten Hag dus 33% minder doelpunten, een gigantisch verschil.

Tegendoelpunten:
Onder Keizer kreeg Ajax 16 tegendoelpunten in 17 wedstrijden, een gemiddelde van 0.941 (afgerond) per wedstrijd. Onder Ten Hag is dat 14 doelpunten in 13 wedstrijden, een gemiddelde van 1.077 (afgerond).

Dan moet je ook nog erbij optellen dat Keizer te maken had met de situatie rondom Nouri, en Ten Hag heeft in de winterstop de broodnodige linksback erbij gekregen waarvan we allemaal wel weten dat Keizer die heel goed kon gebruiken.

Een overzicht, inclusief de statistieken onder Bosz: https://i.imgur.com/igGiR5c.png
[Reactie gewijzigd op maandag 16 april 2018 om 00:34]
Vind ik leuk
Haka Zieyech +1413
maandag 16 april 2018 om 00:36
Wat een verschil 1 jaar maakt.
Vind ik leuk
psv1996psv +185
maandag 16 april 2018 om 00:54
Lol Ziyech was vandaag dik de beste aan Ajax kant.
Creëerde weer een paar goeie kansen of mogelijke voor assists. Maar als de rest er niks van bakt dan kan je er zelf niks aan doen.
Deze jongen wordt te hard aangepakt daar door de supporters, weet niet of het met z'n keuze voor Marokko te maken heeft.
Maar best kansloos dit gedrag een speler mishandelen!
Vind ik leuk
maandag 16 april 2018 om 01:55
De beste stuur lui staan aan wal.
Vind ik leuk
utreg1971 +2022
maandag 16 april 2018 om 02:09
Bah zeg. Voor die aantal shit fans dan
Vind ik leuk
rpaulp50 +13548
maandag 16 april 2018 om 03:10
Niets aan de hand, een opstootje, vol emoties en met een sisser afgelopen.
Het lijkt allemaal veel bedreigender dan het is of wordt gemaakt........
Spelers lopen in en uit de bus en v.d Sar staat gewoon onverstoord buiten de bus in de menigte een groepje gefrustreerde supporters te woord.
Verstandig opgelost en afgelopen uiteindelijk.
Vind ik leuk
maandag 16 april 2018 om 04:09
Mooi hiero .benzine word steeds duurder onze huur gaat omhoog supermarkten verkopen gekke voedsel waar je kk van krijgt de belastingdienst die je leegplukt verzekeringen die je naaien . Iedereen is tegenwoordig homo op tv onze kids worden gebrainwasht en gemanipuleerd door de tv overal oorlogen heel de wereld staat in de fik kan elke moment losbarsten en wij maken ons druk om een bal.en elkaar voor alles uitmaken die gasten verdienen miljoenen. Geen €1600 per maand net als de meeste en na dat je alles betaald bebt hou je net €350 over.schapen zijn wij meer niet ja ook jij vriend
Vind ik leuk
Smithsonian +43366
maandag 16 april 2018 om 06:26
Zo is het jopi. De eerste echte goede reactie hier!chapeau!
Vind ik leuk
maandag 16 april 2018 om 05:09
Ziyech was lachwekkend weer met zijn passes , van de sar heeft zelf aangegeven conclusies te trekken als resultaten tegenvallen.

Ik kan wel begrijpen dat je teleurgesteld bent en ook wel enigzins voor schut staat als ajaxfan, maar hou je een beetje in zeg er zijn tenslotte wel belangrijkere dingen in het leven "GET A LIFE".
Vind ik leuk
Dordtenees +1190
maandag 16 april 2018 om 05:40
Over Ziyech hebben ze wel gelijk, weg met dit soort verongelijkte prinsjes
Vind ik leuk
Smithsonian +43366
maandag 16 april 2018 om 06:25
Ze shaken al 4 jaar.
Vind ik leuk
maandag 16 april 2018 om 06:37
Ik snap het eerlijk gezegd wel .Supporters betalen meer dan het seizoen ervoor , en rijden heel het land door om zicht te laten horen in een uitvak. Er staat een kleine 150 miljoen op de bank en het is weer hartstikke onrustig na dat de Boer weg ging. Binnen een jaar 3 trainers net als voor de Boer kwam , ik vind het voor een (bedrijf) echt schandalig dat het zo onrustig is .De RvC zou toch een keer in moeten grijpen . Als ik zulke fouten zou maken op mijn werk kan ik gewoon mijn spullen pakken na een paar maandjes. Ik geloof eerlijk gezegd niet dat spelers zijn aangevallen, denk eerder dat er verhaal is proberen te halen.
Vind ik leuk
BartBroos +267
maandag 16 april 2018 om 06:43
Schande schande! Ik ben geboren Amsterdammer en Ajax zit in mijn bloed maar nooit.... nooit zou ik mij verlagen tot dit soort randdebielen gedrag! Maakt niet uit bij welke club het gebeurt maar dit soort lui mag wat mij betreft meteen aan de kraag gevat worden en lekker een nachtje de cel in. Die lui hebben geen verstand van voetbal. Die zijn vaak te dronken of te high om te zie hoe de bal rolt. Ziyech heeft zijn bijdrage geleverd. Zonder hem stonden we lager op de ranglijst.
Vind ik leuk
maandag 16 april 2018 om 07:21
V/D SAR Hoeft voor mij niet weg .Maar een andere trainer is een must
Deze trainer is totaal ongeschikt voor AJAX . Keizer begon meer grip op de groep te krijgen en had het seizoen gewoon af moeten maken . Voor het nieuwe seizoen had je dan kunnen bekijken hoe geschikt Keizer nog was en Of een nieuwe trainer kunnen nemen . Maar zo ik zei deze trainer 9 Ten Hag ) is ongeschikt .
Vind ik leuk
maandag 16 april 2018 om 08:17
Beschamende club? Je gaat ver om de grootste club van nl en nog steeds kwa prijzen en statestieken de beste van de wereld behoren. Jullie boeren zijn ALTIJD met Ajax bezig. Hou het gewoon bij je eigen club!
Vind ik leuk
maandag 16 april 2018 om 08:46
alle 1celligen verzameluh!
Vind ik leuk
Eltigras +46
maandag 16 april 2018 om 09:10
Voetbal maakt mensen soms gek. Waarschijnlijk vinden deze mensen dat ze zich degelijk gedragen. Ik debk dat de meeate van de ajax selectie jonger dan 24 ofzo als ik het goed heb, met uitzondering van schone en waarachijnlijk nog enkele andere. Met nog maar een paar wedstrijden te spelen en zeven punten achterstand was het sowieso al moeilijk geweest dus de kans was groot dat psv dit jaar kampioen zou worden. Mensen reageren uit emotie en dan denk je sowieso niet echt helder na en doe je dit soort dingen. Psv was gewoon beter dit jaar. Elk jaar is anders. Ik heb dan toch medelijden meer met de spelers zelf. True ze hebben het zelf gedaan maar dit verdiend niemand. Diezelfde mensen die nu dit doen stonden waarschijnlijk vooraan voor ajax applaus na de Europa League finale. Dan ben je 18 of 19 en speel je in het eerste van ajax en wordt je uitgescholden als een malle. Die spelers voelen zich ook kut en dit helpt dan zekers niet mee. Slecht seizoen gespeeld. Volgend jaar beter.
Vind ik leuk
maandag 16 april 2018 om 09:15
stakkers die supporters gewoon stoppen met dat kut voetbal
Vind ik leuk
maandag 16 april 2018 om 09:56
Overmars moet zijn vertrek aankondigen. Veel verkocht en 2 jaar achter elkaar al te laat met goede vervanging. Nu moeten ook al goede vervangers aangekocht worden voor het nieuwe seizoen.
Vind ik leuk
Och jeh +2532
maandag 16 april 2018 om 10:31
GENIETEN!!
Vind ik leuk
maandag 16 april 2018 om 11:00
WZAWZDB***
Vind ik leuk
Bhj +2296
dinsdag 17 april 2018 om 09:34
Ajax is Ajax niet meer?
Voetbal is Voetbal niet meer

Ajax is Ajax al 20 jaar niet meer, maar goed dat ze tijd hebben voor dit soort dingen
Vind ik leuk

Bekijk het laatste nieuws