'Als er interesse komt, dan leg ik dat gewoon open op tafel binnen PSV'

'Als er interesse komt, dan leg ik dat gewoon open op tafel binnen PSV'

zaterdag 21 april 2018 om 08:23

Phillip Cocu sluit niet uit dat hij tien jaar - of langer - aan het roer blijft staan bij PSV. Ook na het winnen van zijn derde landstitel in vier seizoenen barst de succestrainer nog van de ambitie. 

"Voor mij is er altíjd wat te winnen. Ik heb nu al zin om te kijken of we een team neer kunnen zetten dat om de titel speelt, maar ook weer iets kan gaan bereiken in Europa", aldus Cocu in gesprek met het Algemeen Dagblad. 

"Ik ben ambitieus, maar heb geen planning voor mijn trainerscarrière. Als er interesse zou komen, dan leg ik dat gewoon open op tafel binnen PSV en zal ik erover nadenken."

"Tien jaar PSV zou met mijn karakter ook best kunnen. En juist omdat selecties steeds sneller veranderen, kan een trainer de stabiele factor zijn. Elke zomer twee, drie man weg uit de basis, mij frustreert dat niet. Sterker: elk jaar vers bloed is juist goed."

De selectie van kampioen PSV gaat in de zomer behoorlijk op de schop, verwacht Cocu. Veel basiskrachten azen op een transfer. "Met vijf man houd ik zeker wel rekening."

Lees ook: Kampioenselftal PSV valt uit elkaar: liefst 9 basiskrachten kunnen transfer maken

Lees meer over:EredivisiePSV

Poll

Is Cocu toe aan een nieuwe stap?

(2454 stemmen)

Plaats een reactie

Skkky50 +1019
zaterdag 21 april 2018 om 08:33
Hopelijk kunnen we dit seizoen wat bereiken in Europa, en wordt het niet weer zo'n Osijek/Rostov verhaal.
[Reactie gewijzigd op zaterdag 21 april 2018 om 08:34]
Vind ik leuk
MojoRisin +8332
zaterdag 21 april 2018 om 08:36
Dat wordt het wel op deze manier, nationaal prima maar Europees zwak..
Vind ik leuk
Skkky50 +1019
zaterdag 21 april 2018 om 08:38
Ligt eraan hoe het geld gespendeerd wordt en het gespendeerde geld uitpakt. Zal een interessante zomer worden op de transfermarkt voor PSV, want er zal veel verkocht worden, en daarom zal PSV ook veel moeten kopen.
Vind ik leuk
MojoRisin +8332
zaterdag 21 april 2018 om 08:40
Ze moeten sowieso een topper op het middenveld kopen, een creatieve speler..
Vind ik leuk
zaterdag 21 april 2018 om 09:12
Met Mauro hebben ze al zo'n speler in de selectie.
Vind ik leuk
zaterdag 21 april 2018 om 23:02
en met Gaston ook
Vind ik leuk
zaterdag 21 april 2018 om 11:45
Doorselecteren moet elk seizoen, de beste spelers zullen vertrekken. Met Philip, Marcel (ik hoop dat hij blijft) en Toontje hebben we een prima leiding die ook voor volgend seizoen een kampioenselftal neerzetten!
Vind ik leuk
Bizzy +14754
zondag 22 april 2018 om 09:21
Verwacht dat Eric Gutteriez naar Psv komt.
Vind ik leuk
MojoRisin +8332
zondag 22 april 2018 om 09:26
Oke.. Maar heb even zijn statistieken bekeken, niet erg indrukwekkend..
Als PSV echt iets wil in Europa dan moet je echt een topper halen..
Vind ik leuk
Bertus +3566
zaterdag 21 april 2018 om 10:16
Nadeel is dat er een WK voor de deur staat, hierdoor zullen er niet veel vroege transfers zijn en de selectie kan niet snel genoeg op orde zijn.
Vind ik leuk
zaterdag 21 april 2018 om 12:38
PSV hoeft pas eind Augustus voorrondes te spelen voor de cl. Is toch wel een voordeel vergeleken met vorig jaar.
Vind ik leuk
zaterdag 21 april 2018 om 23:02
dat is nog enigszins onzeker
Vind ik leuk
zaterdag 21 april 2018 om 23:09
Dan moet de cl winnaar zich via de competitie al voor de cl geplaatst hebben. Dat gaat dus wel gebeuren.
Vind ik leuk
zondag 22 april 2018 om 00:15
is nog maar de vraag of real zich gaat plaatsen
[Reactie gewijzigd op zondag 22 april 2018 om 00:16]
Vind ik leuk
zaterdag 21 april 2018 om 08:43
Anders dan Ajax, denk ik dat het voor PSV vooral zaak is om hun elftal op peil te houden. Helaas hebben ze niet dezelfde liquide middelen als Ajax en dan wordt het moeilijk om het elftal dusdanig te verbeteren zodat ze op Europees niveau weer echt mee kunnen doen. Ik hoop het wel natuurlijk. Het zou mooi zijn als zowel PSV als Ajax de groups fase bereiken.
Vind ik leuk
PSVFU +1090
zaterdag 21 april 2018 om 09:05
Psv heeft zo’n 20 miljoen in kas einde boekjaar 2017. Daarnaast verwacht ik dat er dit seizoen door oa locadia en propper wel wat is bijgekomen mits dat bedrag ook direct is overgemaakt. Vaak worden transfersommen niet in 1x betaald maar uitgespreid over een langere periode of afhankelijk van bepaalde prestaties. En er zal de komende maanden voor flink wat geld worden verkocht. Lozano 40 mio, arias 10, zoet 10, de jong 10, pereiro 7-8, misschien bergwijn ook wel ondanks dat hij zegt dat hij blijft.
[Reactie gewijzigd op zaterdag 21 april 2018 om 09:07]
Vind ik leuk
zaterdag 21 april 2018 om 09:22
Dat gaat niet meer gebeuren! Cocu is een held na de uitschakeling en verlies bij Heerenveen zijn hem zijn ogen gegaan onze Held!
[Reactie gewijzigd op zaterdag 21 april 2018 om 09:36]
Vind ik leuk
Skkky50 +1019
zaterdag 21 april 2018 om 09:26
Laten we het hopen. Heb laatst de VI kampioensspecial gelezen. Die heeft me toch wel meer hoop gegeven hoor, qua Europees voetbal.
Vind ik leuk
zaterdag 21 april 2018 om 08:34
Goede insteek, blijven wisselen in de selectie is een pré. Lijkt mij als speler een hele leuke trainer om onder te spelen. Gewoon sympathieke gast. Hoop wel dat het voetbal iets leuker wordt om na te kijken.
[Reactie gewijzigd op zaterdag 21 april 2018 om 08:34]
Vind ik leuk
zaterdag 21 april 2018 om 08:40
Ja Cocu is een goed boegbeeld voor Psv. En Van Nistelrooy ook. Zij hebben zelf een geweldige carrière gehad daar kunnen de spelers zoveel van leren.
Vind ik leuk
MojoRisin +8332
zaterdag 21 april 2018 om 08:35
Denk dat het beter is voor PSV en Cocu zelf als ze afscheid van elkaar nemen, ondanks de titel.. Zie Van Bommel als de nieuwe trainer..
Vind ik leuk
Skkky50 +1019
zaterdag 21 april 2018 om 08:36
Van Bommel zal logischerwijs eerst ervaring op doen in Jong PSV. Ga ik in ieder geval van uit.
Vind ik leuk
MojoRisin +8332
zaterdag 21 april 2018 om 08:37
Ja heb je gelijk in, wellicht nog 1 seizoen Cocu..
Vind ik leuk
PSVFU +1090
zaterdag 21 april 2018 om 09:09
Van bommel nu direct als hoofdtrainer voor de groep zetten is vragen om problemen. Alle beginnende trainers maken fouten dus hij ook. Eerst maar eens een jaar of 2 jong psv daarna assistent bij het eerste etc.
Vind ik leuk
zaterdag 21 april 2018 om 09:24
V.Bommel heeft puike ervaring als de rechterhand van schoon pappie v.Marwijk. 1jaartje de rechterhand zijn van Cocu en dat jaar erop trainer worden van het 1e
Vind ik leuk
Quaresma +3243
zaterdag 21 april 2018 om 08:36
Dit is toch zijn vijfde seizoen Ipv vierde ?
Vind ik leuk
PSVFU +1090
zaterdag 21 april 2018 om 09:09
Idd
Vind ik leuk
zaterdag 21 april 2018 om 08:40
Theoretisch scenario, veel interesse zal er niet komen vanuit het buitenland. PSV is het maximaal haalbare voor Cocu.
Vind ik leuk
Eendracht +12164
zaterdag 21 april 2018 om 09:04
Theoretisch scenario zou zijn dat etters zoals jij hier op VP de deur gewezen worden.
Helaas weinig interesse vanuit de VP mods...
Vind ik leuk
zaterdag 21 april 2018 om 09:06
Hebben we rompertje weer.
[Reactie gewijzigd op zaterdag 21 april 2018 om 09:26]
Vind ik leuk
zaterdag 21 april 2018 om 15:47
Buiten dit seizoen de subtop van Europa dus. Je kan het slechter treffen als trainer.
Vind ik leuk
zaterdag 21 april 2018 om 15:54
Nauwelijks, je blijft een trainer van een sportvereniging uit Eindhoven. 5 kilometer over de grens en niemand weet meer waar het over gaat.
Vind ik leuk
3Bier +4982
zaterdag 21 april 2018 om 08:46
Goeie foto. Pilsje in z'n klauwen. Heerlijk man!
Vind ik leuk
Quaresma +3243
zaterdag 21 april 2018 om 08:57
Bier altijd +1
Vind ik leuk
zaterdag 21 april 2018 om 09:09
Als hij tien jaar bij PSV zou zitten zou dat prima zijn. Er heerst nu rust en dat is een prima basis voor succes gebleven. Cocu is ook de ideale PSV trainer, doordat hij vloeiend Spaans spreekt is hij ook voor de Latino’s een belangrijke reden om voor PSV te kiezen.

Aan de andere kant staat van Bommel klaar om het roer over te nemen indien Cocu vertrekt.
Vind ik leuk
Gustavo +2596
zaterdag 21 april 2018 om 09:18
Ik zou het fijn vinden als Cocu zijn haar knipt. Verder een prima gozer.
Vind ik leuk
zaterdag 21 april 2018 om 09:30
Goed streven. Als je mijns inziens al met je hoofd bij een transfer zit, kan je jezelf niet 100% inzetten voor de club waarvoor je werkt/speelt.
Vind ik leuk
zaterdag 21 april 2018 om 09:55
Clubs staan niet in de rij
Vind ik leuk
zaterdag 21 april 2018 om 10:42
Lijkt me een rustige man die zakelijk is ,wel sympathiek hij heeft het trainers vak steeds beter door ,hij doet het zeer goed
Vind ik leuk
zaterdag 21 april 2018 om 10:43
Kom maar naar ajax :)
Vind ik leuk
zaterdag 21 april 2018 om 10:49
Suc6 trainer? Hij is nog net iets slechter als Frank de Boer....kampioen worden met psv of Ajax kan elke boerelul. Als je er maar lang genoeg zit.
[Reactie gewijzigd op zaterdag 21 april 2018 om 10:49]
Vind ik leuk
zaterdag 21 april 2018 om 14:34
Cocu zou het wel aankunnen,hij heeft veel geleerd.
Vind ik leuk
Cookee +8565
zaterdag 21 april 2018 om 14:57
Wonderlijk hoe dat werkt, nu is Phillip weer de held.
Vorig seizoen had hij geen idee hoe hij het moest draaien.
En nu weet Gio dat weer niet.
Waar zijn tijden van Korbach of anderen, die we toen middelmaat noemden maar die in 2 weken succes konden brengen.
Vind ik leuk
zaterdag 21 april 2018 om 18:49
Mooi bij PSV blijven, helemaal zijn clubje.
Vind ik leuk

Bekijk het laatste nieuws

'Als er interesse komt, dan leg ik dat gewoon open op tafel binnen PSV'