'Als er interesse komt, dan leg ik dat gewoon open op tafel binnen PSV'

'Als er interesse komt, dan leg ik dat gewoon open op tafel binnen PSV'

Gepubliceerd: zaterdag 21 april 2018 om 08:23za 21-04-2018 om 08:23

Phillip Cocu sluit niet uit dat hij tien jaar - of langer - aan het roer blijft staan bij PSV. Ook na het winnen van zijn derde landstitel in vier seizoenen barst de succestrainer nog van de ambitie. 

"Voor mij is er altíjd wat te winnen. Ik heb nu al zin om te kijken of we een team neer kunnen zetten dat om de titel speelt, maar ook weer iets kan gaan bereiken in Europa", aldus Cocu in gesprek met het Algemeen Dagblad. 

"Ik ben ambitieus, maar heb geen planning voor mijn trainerscarrière. Als er interesse zou komen, dan leg ik dat gewoon open op tafel binnen PSV en zal ik erover nadenken."

"Tien jaar PSV zou met mijn karakter ook best kunnen. En juist omdat selecties steeds sneller veranderen, kan een trainer de stabiele factor zijn. Elke zomer twee, drie man weg uit de basis, mij frustreert dat niet. Sterker: elk jaar vers bloed is juist goed."

De selectie van kampioen PSV gaat in de zomer behoorlijk op de schop, verwacht Cocu. Veel basiskrachten azen op een transfer. "Met vijf man houd ik zeker wel rekening."

Lees ook: Kampioenselftal PSV valt uit elkaar: liefst 9 basiskrachten kunnen transfer maken

Lees meer over:EredivisiePSV

Poll

Is Cocu toe aan een nieuwe stap?

(2454 stemmen)

Plaats een reactie

zaterdag 21 april 2018 om 08:34
Goede insteek, blijven wisselen in de selectie is een pré. Lijkt mij als speler een hele leuke trainer om onder te spelen. Gewoon sympathieke gast. Hoop wel dat het voetbal iets leuker wordt om na te kijken.
[Reactie gewijzigd op zaterdag 21 april 2018 om 08:34]
Vind ik leuk
MojoRisin +13586
zaterdag 21 april 2018 om 08:35
Denk dat het beter is voor PSV en Cocu zelf als ze afscheid van elkaar nemen, ondanks de titel.. Zie Van Bommel als de nieuwe trainer..
Vind ik leuk
Quaresma +5890
zaterdag 21 april 2018 om 08:36
Dit is toch zijn vijfde seizoen Ipv vierde ?
Vind ik leuk
zaterdag 21 april 2018 om 08:40
Theoretisch scenario, veel interesse zal er niet komen vanuit het buitenland. PSV is het maximaal haalbare voor Cocu.
Vind ik leuk
zaterdag 21 april 2018 om 15:47
Buiten dit seizoen de subtop van Europa dus. Je kan het slechter treffen als trainer.
Vind ik leuk
zaterdag 21 april 2018 om 15:54
Nauwelijks, je blijft een trainer van een sportvereniging uit Eindhoven. 5 kilometer over de grens en niemand weet meer waar het over gaat.
Vind ik leuk
3Bier +11616
zaterdag 21 april 2018 om 08:46
Goeie foto. Pilsje in z'n klauwen. Heerlijk man!
Vind ik leuk
Quaresma +5890
zaterdag 21 april 2018 om 08:57
Bier altijd +1
Vind ik leuk
Shelbourne +5425
zaterdag 21 april 2018 om 09:09
Als hij tien jaar bij PSV zou zitten zou dat prima zijn. Er heerst nu rust en dat is een prima basis voor succes gebleven. Cocu is ook de ideale PSV trainer, doordat hij vloeiend Spaans spreekt is hij ook voor de Latino’s een belangrijke reden om voor PSV te kiezen.

Aan de andere kant staat van Bommel klaar om het roer over te nemen indien Cocu vertrekt.
Vind ik leuk
Importbrabo +1667
zaterdag 21 april 2018 om 09:30
Goed streven. Als je mijns inziens al met je hoofd bij een transfer zit, kan je jezelf niet 100% inzetten voor de club waarvoor je werkt/speelt.
Vind ik leuk
zaterdag 21 april 2018 om 09:55
Clubs staan niet in de rij
Vind ik leuk
Meneer Smith +3328
zaterdag 21 april 2018 om 10:42
Lijkt me een rustige man die zakelijk is ,wel sympathiek hij heeft het trainers vak steeds beter door ,hij doet het zeer goed
Vind ik leuk
Meneer Smith +3328
zaterdag 21 april 2018 om 10:43
Kom maar naar ajax :)
Vind ik leuk
Snapje? +7910
zaterdag 21 april 2018 om 10:49
Suc6 trainer? Hij is nog net iets slechter als Frank de Boer....kampioen worden met psv of Ajax kan elke boerelul. Als je er maar lang genoeg zit.
[Reactie gewijzigd op zaterdag 21 april 2018 om 10:49]
Vind ik leuk
zaterdag 21 april 2018 om 14:34
Cocu zou het wel aankunnen,hij heeft veel geleerd.
Vind ik leuk
Cookee +11836
zaterdag 21 april 2018 om 14:57
Wonderlijk hoe dat werkt, nu is Phillip weer de held.
Vorig seizoen had hij geen idee hoe hij het moest draaien.
En nu weet Gio dat weer niet.
Waar zijn tijden van Korbach of anderen, die we toen middelmaat noemden maar die in 2 weken succes konden brengen.
Vind ik leuk
Driekus +2
zaterdag 21 april 2018 om 18:49
Mooi bij PSV blijven, helemaal zijn clubje.
Vind ik leuk

Bekijk het laatste nieuws