Oude bekende tekent tot 2020 bij AZ: Een heel makkelijke keuze

Oude bekende tekent tot 2020 bij AZ: "Een heel makkelijke keuze"

dinsdag 15 mei 2018 om 14:23

Gijs Luirink keert terug bij AZ. De voormalig verdediger gaat in Alkmaar aan de slag als jeugdtrainer. Luirink (34) stond tussen 2006 en 2011 onder contract bij AZ. 

Na het beëindigen van zijn carrière ging de ex-prof in Volendam aan de slag in de jeugdopleiding. Nu volgt dus een nieuwe stap bij AZ. De nummer drie van de Eredivisie meldt via de officiële kanalen dat Luirink heeft getekend tot medio 2020.

"Ik kan niet oordelen over alle jeugdopleidingen in Nederland, maar ik denk wel dat AZ een van de meest interessante en leerzame is", zegt hij op het digitale thuis van zijn nieuwe club.

"Door alle goede verhalen en het prachtige complex verwacht ik dat dit een fantastische omgeving is om zowel de spelers als mijzelf maximaal te ontwikkelen. Het was dus een heel makkelijke keuze om hier te tekenen."

Luirink debuteerde in het seizoen 2001/02 bij FC Volendam. Later speelde hij ook nog voor onder meer FC Groningen, RKC Waalwijk en Sparta. 

Plaats een reactie

dinsdag 15 mei 2018 om 14:37
Wie weet of Kwadjo Boateng daar nog trainer is van AZ. En welke team?
Vind ik leuk
dinsdag 15 mei 2018 om 14:39
Alleen maar mooi om bij je club terug te komen
Vind ik leuk
dinsdag 15 mei 2018 om 14:55
Heel mooi Mario.
Vind ik leuk
dinsdag 15 mei 2018 om 15:08
Kenneth laat hem a.u.b. Hij is het echt nie waard.
Vind ik leuk
dinsdag 15 mei 2018 om 15:13
Klopt Dimitri,als je alles terug leest dan zet hij jou en mij waardeloos te kijk.
Vind dat een erg lage streek wat hij gedaan heeft.
Top dat jij positief bij sluit.
[Reactie gewijzigd op dinsdag 15 mei 2018 om 15:13]
Vind ik leuk
pos +7252
dinsdag 15 mei 2018 om 14:42
Schitterend nieuws op deze dinsdag. Hopen dat hij het iets beter als trainer dan als speler van AZ gaat doen.
Vind ik leuk
woensdag 16 mei 2018 om 10:40
Als speler was niet heel slecht maar was veel geblesseerd
Vind ik leuk
dinsdag 15 mei 2018 om 15:45
Gijsie ouwe dikkert,
welkom terug.
Vind ik leuk
Bossie020 +3203
dinsdag 15 mei 2018 om 16:33
Welcome back, Gijsie.
Vind ik leuk
Gustavo +2597
dinsdag 15 mei 2018 om 16:53
Wie is die snackbareigenaar die naast Luirink zit?
Vind ik leuk
dinsdag 15 mei 2018 om 17:04
Paul Brandenburg hoofdjeugdoeiding