'Eerste Everton-klus voor Brands: deze week in gesprek met beoogde manager

    'Eerste Everton-klus voor Brands: deze week in gesprek met beoogde manager

    woensdag 16 mei 2018 om 19:27

    De eerste klus van Marcel Brands bij Everton wordt het aanstellen van een nieuwe manager. Marco Silva is de topkandidaat om Sam Allardyce op te volgen.

    Dat meldt The Guardian. Everton brak woensdag met Allardyce, die zeven maanden geleden de ontslagen Ronald Koeman verving. Enkele uren later werd Brands gepresenteerd. Zijn eerste taak: een nieuwe manager aanstellen. Op Goodison Park zingt de naam van Silva al weken rond.

    De Portugese trainer was eerder werkzaam bij Hull City en Watford en gaf zijn visitekaartje af in de Premier League door zijn teams goed te laten voetballen. Everton wilde Silva aanvankelijk hebben als opvolger van Koeman, maar Watford hield hem aan zijn contract.

    Nu moet het er alsnog van komen. In Engeland wordt gemeld dat officials van Everton deze week de gesprekken met Silva heropenen. Bij die officials hoort ook Brands, hoewel hij officieel pas op 1 juni in dienst treedt. De Brabander hoeft alleen nog maar het licht op groen te zetten.

    Plaats een reactie

    deir712 +320
    woensdag 16 mei 2018 om 19:29
    Keizer!
    Vind ik leuk
    woensdag 16 mei 2018 om 19:31
    Nee Marco Silva of ben je blind?
    [Reactie gewijzigd op woensdag 16 mei 2018 om 19:31]
    Vind ik leuk
    rober2704 +732
    woensdag 16 mei 2018 om 19:35
    Danny Blind!
    Vind ik leuk
    NederBelg +1534
    woensdag 16 mei 2018 om 19:34
    Daar gaat Philip Cocu dan he ;-)
    Vind ik leuk
    woensdag 16 mei 2018 om 19:39
    Zou jammer zijn als Cocu nu al vertrekt, maar de opvolger staat al klaar Mark v.Bommel.
    Vind ik leuk
    ronnie1100 +929
    woensdag 16 mei 2018 om 19:37
    Brands stapt op het vliegtuig naar Engeland
    Brands komt aan op het vliegveld in Engeland
    Brands komt aan bij het stadion
    Na een vergadering van 3 uur verlaat Brands het stadion
    Vind ik leuk
    Old Star +7205
    woensdag 16 mei 2018 om 19:51
    Dat zijn toch weer 4 topics!
    Vind ik leuk
    rpaulp50 +8367
    woensdag 16 mei 2018 om 20:57
    En besloot het toch maar niet te doen.
    Vind ik leuk
    Haka Zieyech +1513
    woensdag 16 mei 2018 om 19:57
    Gelukkig komt het geld vanzelf binnen in Engeland. Goed verkopen is geen handelsmerk van Brands.
    Verder moet ik nog maar zien of Everton kan aanhaken bij de plekken om EC voetbal. De top heeft namelijk veel meer te besteden dan Everton. En dat is in Nederland net iets anders. PSV en Ajax hebben ong. hetzelfde budget.
    Vind ik leuk
    TheRedMen +2552
    woensdag 16 mei 2018 om 20:29
    Everton heeft echt genoeg geld hoor. Ze hebben met een reden afgelopen jaar meer geld uitgegeven dan Liverpool en Tottenham. En ik denk dat de eigenaars ook deze zomer weer genoeg geld beschikbaar zullen stellen om weer flink te investeren. PSV en Ajax hebben ongeveer hetzelfde budget? Ik weet niet waar je die informatie vandaan haalt.. Everton heeft jorig jaar 150 miljoen uitgegeven. Volgens mij is dat bijna de begroting van Ajax en PSV bij elkaar.
    Vind ik leuk
    rpaulp50 +8367
    woensdag 16 mei 2018 om 20:58
    Maar Brands kijkt natuurlijk ook wat hij zelf kan "cashen" en daar kan PSV niet aan tippen natuurlijk.
    Vind ik leuk
    woensdag 16 mei 2018 om 21:46
    Is onbelangrijk,Brands is net als de meeste van ons werknemer. Of denk je dat als ik morgen een aanbieding krijg om 4 x zoveel te verdienen en op een hoger niveau het werk te doen dat ik leuk vind NEE zou zeggen,hij ging van RKC naar AZ en vervolgens PSV,een grotere ( de rijkste top competitie) competitie is een logische stap.Kan jij hem wel betalen?
    Vind ik leuk
    rpaulp50 +8367
    woensdag 16 mei 2018 om 21:54
    Heb ik gesteld dat hij, nee, moet zeggen....?
    Hij gaat gewoon voor het geld en de PL is een competitie waar de rijkste clubs de beste zijn en blijven, Everton komt er sportief gezien niet aan te pas.
    Vind ik leuk
    woensdag 16 mei 2018 om 22:15
    De rijkste vd Wereld ( ManU)qua bergroting/omzet,winst kan al jaren geen kampioen worden,is de moeilijkste competitie om te winnen maar met de juiste balans in je team en een paar directe versterkingen zouden ze bij de eerste 4 kunnen eindigen ( dat is het doel,Championship League spelen)niet onmogelijk.
    Vind ik leuk
    woensdag 16 mei 2018 om 21:37
    Ja maar wat is de top? Arsenal en Chelsea ( overigens hoort Everton bij de 3 clubs die de afgelopen 2 jaar in de BPL het meeste geld uitgeven hebben)spelen Europa League,dan heb je clubs als West Ham,New Castle,Leceister en Everton die altijd kunnen verassen met een derde of 4de plaats ( of zelfs kampioen zoals Leceister 2 jaar terug).Niet voor niets zei Guardiola dat voor volgend jaar de titel ( prolongatie) doel nummer 1 is.
    Vind ik leuk
    rpaulp50 +8367
    donderdag 17 mei 2018 om 09:08
    Niets is zeker in "het voetbal....."
    Maar ik denk dat Brands gewoon voor het geld gekozen heeft ( zijn inkomen ) en volkomen begrijpelijk.
    Hij maakt meer kans met PSV de CL in te gaan dan met Everton.
    Ik vindt die eigenaar van Everton gewoon een idioot, zoals die man met geld smijt, Koeman aan neemt, meteen weer wegdoet, en dan
    "Big Sam" ( onbetrouwbaar als de pest ) aan het roer zet ! en ook weer weg....
    Ik zou er niet instappen....wordt en blijft middenmoot en die eigenaar een clown met teveel geld omhanden.

    Vind ik leuk
    donderdag 17 mei 2018 om 09:46
    Deels met je eens,zijn beleid ( de afgelopen jaren) getuigt niet van stabiliteit,ik hoop dat Brands een goede coach vindt en de juiste spelers kan halen en dat hoeven niet persé hele grote namen te zijn, Everton heeft een grote achterban. Het wordt sowieso een hele uitdaging.
    Vind ik leuk
    rpaulp50 +8367
    donderdag 17 mei 2018 om 09:56
    Brands is in ieder geval gewaarschuwd, is een betere zakenman ivm Koeman en denkt ook "als het mislukt heb ik mijn zakken gevuld en kan altijd terug naar PSV......"
    Nogmaals zakelijk leuk voor Brands, hoe het ook afloopt, sportief zie ik het niet gebeuren daar.
    Vind ik leuk
    donderdag 17 mei 2018 om 12:18
    We gaan zien.
    Vind ik leuk
    JOJO +1646
    woensdag 16 mei 2018 om 20:46
    Ik zie Brands nog wel Bosz halen. Die is vrij en heeft een prima prestatie met Ajax geleverd. Ginkel haalt ie erbij en met Klaassen gaat dat het nieuwe middenveld van Everton worden. Arias haalt ie voor de hoofdprijs op en misschien Zoet en Zyech ook wel. En wie weet voegt hij er De Ligt ook nog aan toe. Ik zie daar de komende jaren veel Nederlandse inbreng verschijnen. En rouwig hoeven we daar niet om te zijn, mits er flinke zakken met geld naar de ED komen.

    Denk iig dat ie met Bosz een goede manager zou aantrekken. Met Zoet, De Ligt, Ginkel, Klaassen en Zyech zou hij een mooie as kunnen neerzetten. Er zou dan veel voetbal in zitten, waar Bosz het liefste mee werkt.
    Vind ik leuk
    Demi +257
    woensdag 16 mei 2018 om 20:50
    Sterkte bij die toBclub
    Vind ik leuk
    Maxidi +3702