Moeilijke jeugd voor NEC-talent: 'Ik verkocht mijn PSV-spullen via Marktplaats'

Moeilijke jeugd voor NEC-talent: 'Ik verkocht mijn PSV-spullen via Marktplaats'

Gepubliceerd: zaterdag 19 mei 2018 om 13:33za 19-05-2018 om 13:33

NEC-aanvaller Arnaut Groeneveld baalt er nog steeds van dat hij niet is doorgebroken bij PSV. De Ossenaar met Nigeriaanse roots speelde in de jeugdopleiding van de Eindhovenaren, maar vertrok in de zomer van 2016 naar NEC.

Groeneveld had toen een lastige jeugd achter de rug, waar hij echter niet te veel over kwijt wil. "Iedereen zal ervan schrikken. Ik wil nu in mijn comfortzone blijven. Als ik te veel in detail treed, achtervolgt het me mijn hele carrière", vertelt hij aan het Brabants Dagblad. De huidige jeugdinternational werd in pleeggezinnen ondergebracht en kende financiële moeilijkheden. "Ik wilde niet om geld aankloppen bij mijn vader. Daar ben ik te trots voor. Ik verkocht spullen die ik van PSV kreeg aan vrienden of via marktplaats.nl. Het had met mij de verkeerde kant op kunnen gaan. Er is mij aangeboden om voor flink wat geld 'zaken' te verkopen."

Hoewel PSV, 'een club met zoveel mogelijkheden', volgens Groenveld op de hoogte was van zijn thuissituatie, kon hij geen contract in Eindhoven tekenen. "Ik bleef PSV lang trouw, maar verdiende nooit een cent. Dat deed pijn." Later werd hij als B1-speler teruggezet naar de B2. "Het stimuleerde mij alleen maar om het tegendeel te bewijzen. Als PSV meer vertrouwen had getoond, had ik ook een potentiële basisspeler kunnen zijn." Groeneveld denkt ondanks alles echter met veel plezier terug aan zijn tijd in Eindhoven. "Ik heb er verder een geweldige tijd gehad en zou er zonder aarzeling weer gaan voetballen."

Lees ook: NEC-uitblinker wil vertrekken: "Er is interesse. Van clubs uit de Eredivisie"

Poll

Is Groenendijk goed genoeg voor een Nederlandse topclub?

(2550 stemmen)

Plaats een reactie

Splintair +2056
zaterdag 19 mei 2018 om 13:40
Ik wil
Niet in detail treden(verteld vervolgens zn hele levensverhaal)
Vind ik leuk
zaterdag 19 mei 2018 om 13:50
Hoe weet jij dat dit het hele verhaal is dan, wijsneus?
Vind ik leuk
Splintair +2056
zaterdag 19 mei 2018 om 18:38
Ik vond het al vrij uitgebreid in ieder geval voor iemand die niet in details wil treden.......wijsneus:)
Vind ik leuk
Bossie020 +5701
zaterdag 19 mei 2018 om 13:46
Ik zit hier gewoon te janken.
Wat een hel voor die jongen.
Vind ik leuk
ruud wubbers +19621
zaterdag 19 mei 2018 om 13:47
Ik zou toch eerst willen weten wie "Groenendijk" is voordat ik stem of hij goed genoeg is voor een topclub.
Vind ik leuk
Mosquito +18211
zaterdag 19 mei 2018 om 13:56
Echt een stel amateurs bij VP!
Groenendijk en Groenenveld door elkaar heen gebruiken.
Vind ik leuk
ThomDH070 +990
zaterdag 19 mei 2018 om 14:12
Beste coach van de eredivisie van afgelopen jaar ;)
Vind ik leuk
ruud wubbers +19621
zaterdag 19 mei 2018 om 14:13
Als het over die Groenendijk gaat wellicht, alhoewel ik die niet snel een topclub zie trainen.
Vind ik leuk
zaterdag 19 mei 2018 om 14:16
Wel een trainer die meer uit zijn ploeg heeft gehaald dan iedereen dacht
Vind ik leuk
Topdrie +3330
zaterdag 19 mei 2018 om 13:48
Nog steeds een vertekend zelfbeeld. Mist veel factoren voor een potentiele basisspeler van PSV. Dat hij bij Jong Oranje zit komt vooral door Ard Langerer die een voorkeur heeft voor spelers die hij nog van z'n PSV periode kent
Vind ik leuk
ihvmmdk +6944
zaterdag 19 mei 2018 om 13:51
Warme club! ±D
Vind ik leuk
Just dekler +1977
zaterdag 19 mei 2018 om 14:53
Zeg dat ook even tegen je mede ajacieden als ze Kluivert door de stront halen.
Vind ik leuk
zaterdag 19 mei 2018 om 14:05
GROENEVELD!!! Niet dijk
Vind ik leuk
Wazzupp +625
zaterdag 19 mei 2018 om 14:05
Tja....psv en de jeugdopleiding..
Vind ik leuk
zaterdag 19 mei 2018 om 14:10
Ja, het is wat; zowel PSV JO 17 als JO 19 landskampioen. En dan ook nog een “jeugdig” PSV 1 kampioen van NL. Het is me wat!
Vind ik leuk
Bizzy +22440
zaterdag 19 mei 2018 om 14:18
En dat zonder Groenedijk. Het is wat
Vind ik leuk
myrthewit +1629
zaterdag 19 mei 2018 om 14:43
Hebben alle 3 ook erg veel geluk gehad hoor! Kan volgend jaar zo maar totaal anders zijn.....
Vind ik leuk
zaterdag 19 mei 2018 om 14:27
PSV heeft geen vertrouwen in de jeugd, wanneer durven de spelers dat nu eens te accepteren. Jeugd, blijf weg uit deze voetbal koophoofdstad van Nederland, er is hier op sportief gebied helemaal niets te halen voor jullie.
[Reactie gewijzigd op zaterdag 19 mei 2018 om 14:28]
Vind ik leuk
myrthewit +1629
zaterdag 19 mei 2018 om 14:43
Ik vind dit toch een overschatte voetballer. Laat af en toe leuke dingen zien, maar valt een wedstrijd later weer helemaal terug. Ik denk dat ze het bij PSV wel goed gezien hebben...
Vind ik leuk
Chebaisit +1449
zaterdag 19 mei 2018 om 14:48
Ik verkocht psv en feyenoord spullen op de varkensmarkt.
Vind ik leuk
John040 +2500
zaterdag 23 juni 2018 om 12:38
Die liggen zeker naast de spullen van het WK (Waar jullie ff kampioen gingen worden)van Marokko en Ajax 4 jaar niks in de trogg liggen omdat een verstandig mens hier zich voor schaamd. Grote bluf beide die niks presteren.
Vind ik leuk
Marco 128 +38
zaterdag 19 mei 2018 om 15:18
Blijf dit soort dingen vreemd vinden! Je zoekt blijkbaar toch enige vorm van aandacht voor je jeugd maar wil er veder niets over zeggen. Hou dan gewoon je mond! ( wil niet zeggen dat hij liegt en ja als het klopt is dat kut) maar nogmaals spreek en spreek in het geheel of zoek andere aandacht.
Vind ik leuk
TomN10 +595
zaterdag 19 mei 2018 om 15:36
Feyenoord mag hem van mij wel ophalen en stallen bij een Eredivisie club. Erg goede dingen van hem gezien. Liever dan Kadioglu.
Vind ik leuk
zaterdag 19 mei 2018 om 17:01
Het is in mijn ogen geen Basisspeler voor dit psv .maar je mag wel het water dragen !
Vind ik leuk
Mitchy10 +2002
zaterdag 19 mei 2018 om 23:37
Zou Groeneveld veel minder zijn dan Kluivertje?
Vind ik leuk

Bekijk het laatste nieuws