Tweede Kamer in rep en roer over sponsordeal Arsenal: Ik ben verontwaardigd

    Tweede Kamer in rep en roer over sponsordeal Arsenal: "Ik ben verontwaardigd"

    donderdag 24 mei 2018 om 19:59

    Arsenal heeft donderdagmiddag voor gefronste wenkbrauwen in de Nederlandse Tweede Kamer gezorgd. The Gunners hebben een sponsordeal gesloten met Rwanda: de naam van het Afrikaanse land zal de komende seizoenen op het shirt van de Londenaren prijken.

    Joël Voordewind, Kamerlid namens de ChristenUnie, was verbaasd toen hij het nieuws vernam, aangezien Nederland ontwikkelingssamenwerking verleent aan Rwanda. "Ik ben verontwaardigd dat een land waar wij stevig financieel hulp aan verlenen, nu voor maar liefst 30 miljoen euro shirtsponsor is geworden van een grote Engelse voetbalclub", laat hij weten aan de NOS.

    Voordewind krijgt bijval van VVD-collega Bente Becker, die minister Sigrid Kaag oproept om de ontwikkelingshulp aan Rwanda te heroverwegen. "En of zij Rwanda op z'n minst op deze beslissing wil aanspreken." De ChristenUnie en de VVD hebben inmiddels samen met het CDA officiële Kamervragen ingediend over de sponsordeal tussen Arsenal en Rwanda.

    Lees ook: Arsenal breekt met traditie en laat 'sponsor' toe: "Geweldige samenwerking"

    Poll

    Terechte boosheid van CU, VVD en CDA?

    (2012 stemmen)

    Plaats een reactie

    donderdag 24 mei 2018 om 20:02
    Terecht, erg vreemd dit, de burger betaalt hier indirect voor.

    Erg ook aangezien er nog steeds structuele armoede in Rwanda heerst, Nederland is niet perfect qua corruptie maar we hebben het zo slecht nog niet.
    [Reactie gewijzigd op ]
    Vind ik leuk
    Nouwske +1989
    donderdag 24 mei 2018 om 20:06
    hahaha wat zijn wij een stel makke lammetjes. Al ons zuur verdiende geld wordt letterlijk weggegeven. Wat is dit een kut land geworden
    Vind ik leuk
    Tim +3367
    donderdag 24 mei 2018 om 20:11
    Doeiiii!!!
    Vind ik leuk
    Youri99 +7404
    donderdag 24 mei 2018 om 22:59
    De hele tweede kamer krijgt een seizoenskaart voor Arsenal voor het komende seizoen van Rwanda en alles kan weer in de doofpot...
    Vind ik leuk
    Thobar +3648
    vrijdag 25 mei 2018 om 00:30
    Was natuurlijk een publiek geheim. Het maakt niet uit want we (dwz die politiek correcte kliek) hebben hier afgesproken dat 2% vh BNP wordt uitgegeven aan ontwikkelingshulp al moeten we het over de balk smijten bij wijze van spreken.Dat het zo openlijk gebeurt is natuurlijk niet de bedoeling, het zakken vullen moet wel een beetje discreet gebeuren.
    Nu kan iedereen zien dat ontwikkelingshulp nutteloos is zo lang dat soort landen verkeerde keuzes blijven maken.
    Niet je geld uitgeven aan gezondheidszorg, ouderenzorg, onderwijs en andere nuttige zaken maar aan politie, leger wapens, een groot ambtenarenapp. en dus dit soort onzin. ( en je snapt natuurlijk wel welke uitvreters om de 2 weken met een vol regeringsvliegtuig richting Londen komen en hoeveel extra dat weer niet gaat kosten)
    Conlusie jarenlang ons zuurverdiende geld weggegooid en let wel we gaan er gewoon mee door, wedden?
    Vind ik leuk
    donderdag 24 mei 2018 om 20:08
    Toch leuk dat je kan zeggen dat je indirect Arsenal sponsort?
    Vind ik leuk
    donderdag 24 mei 2018 om 20:11
    zo kun je het ook zien ;)
    Vind ik leuk
    donderdag 24 mei 2018 om 20:58
    Ik vind het maar kut, eerlijk gezegd...
    Vind ik leuk
    Caniggia +621
    donderdag 24 mei 2018 om 23:00
    Ja wij sponsoren Barcelona,Real Madrid en alle Griekse clubs ook al.Dus kan Arsenal daar ook nog wel bij.Het moet toch niet gekker worden.Leuker kunnen we het niet maken wel makkelijker!!!
    Vind ik leuk
    Gustavo +4716
    vrijdag 25 mei 2018 om 00:25
    De Griekse clubs niet, Claudio. Daar moet je echt even iets dieper induiken. Sterker nog; zonder Grieks kapitaal lag het Europa van na WO II nu nog half in puin.
    Vind ik leuk
    Thobar +3648
    vrijdag 25 mei 2018 om 00:45
    West Europa is na WO II opgebouwd met de Marshall-hulp die kwam uit de VS en niet uit Griekenland.
    Sterker Griekenland kreeg zelf zelfs 5.5% en die hadden ze nooit gekregen als ze niet aan de criteria voldeden.
    Kan natuurlijk ook zo zijn dat ze de boel toen ook al aan het flessen waren.
    Vind ik leuk
    Gustavo +4716
    vrijdag 25 mei 2018 om 00:51
    Je bent er bijna. Nog iets verder terug. Kijk maar welk land er voor zorgde dat er uberhaupt Marshall geld kon komen.
    Vind ik leuk
    Thobar +3648
    vrijdag 25 mei 2018 om 01:27
    Niet alleen in Griekenland dreigde een communistische regering en machtsovername, dreigde evengoed ook in Italië en Frankrijk
    [Reactie gewijzigd op ]
    Vind ik leuk
    Caniggia +621
    vrijdag 25 mei 2018 om 06:24
    Zeker alweer vergeten hoeveel miljoenen de Grieken de afgelopen jaren hebben opgeslokt.
    Vind ik leuk
    komoanFC +1236
    donderdag 24 mei 2018 om 23:12
    Zijn best veel die Ziggo internet en telefonie hebben.
    Vind ik leuk
    vrijdag 25 mei 2018 om 09:45
    Stilzetten maar die subsidie!
    Vind ik leuk
    wattenstaafje +18208
    donderdag 24 mei 2018 om 20:02
    Gewoon stoppen met die verkwisting genaamd ontwikkelingshulp.
    Vind ik leuk
    kaazelien +2307
    donderdag 24 mei 2018 om 21:28
    Ja, geen geld meer daar naar toe.Zullen we ze gewoon weer gezellig hier opvangen?Silvana staat te lachen en roept ons reeds toe.Wie zoet is krijgt lekkers,wie stout is krijgt misschien een taakstrafje,of niet.
    Vind ik leuk
    wattenstaafje +18208
    donderdag 24 mei 2018 om 21:38
    Problemen moet je laten waar ze zijn.
    Vind ik leuk
    vrijdag 25 mei 2018 om 00:20
    Ik ga nu niet zeggen dat we wel/niet zeggen dat we geld aan ontwikkelingslanden moeten geven, maar wat een bs redenering is dat. Jij zou nooit een ander helpen, want dat is zijn probleem, en dat moet je bij die ander laten?
    Tief op man
    Vind ik leuk
    Nouwske +1989
    vrijdag 25 mei 2018 om 01:18
    Helpt een ander ons? Ik houd niet van retorische vragen maar deze moest ik stellen
    Vind ik leuk
    vrijdag 25 mei 2018 om 02:25
    Jij bent te kortzichtig om te begrijpen wat ik bedoel.
    Het gaat niet om 'ons.'
    Er is geen 'ons.'
    Het is ieder voor zichzelf, want niemand helpt een ander, dus kan niemand verwachten dat hij geholpen wordt als JIJ ZO DENKT.

    Nogmaals, ik heb het niet over Rwanda of andere ontwikkelingslanden.
    Maar als iedereen zou denken zoals jij, namelijk egoïstisch en egocentrisch, dan bestond de mens al lang niet meer.
    [Reactie gewijzigd op ]
    Vind ik leuk
    wattenstaafje +18208
    vrijdag 25 mei 2018 om 05:25
    Plopperdeplop..Als je geflest wordt stop je met betalen en optiefen doe je maar lekker zelf.
    [Reactie gewijzigd op ]
    Vind ik leuk
    vrijdag 25 mei 2018 om 17:43
    Jij kan niet lezen, maar ik neem jou niet serieus als je met plopperdeplop gaat reageren.
    Ik had al dit vermoeden. Pak maar een ander account (als je die hebt, weet ik veel) en kom dan met een normaal antwoord (je mening mag van mij best extreem zijn, het is een vrij land), zodat we een normale discussie kunnen voeren.
    Vind ik leuk
    donderdag 24 mei 2018 om 20:03
    Dat wordt net als in Rwanda uitbuiken, maar dan niet van de honger...Arsenal schaam je
    Vind ik leuk
    donderdag 24 mei 2018 om 20:03
    Van honger naar eten naar honger naar nog meer geld. Ben een paar x in die gebieden geweest. Is toch wel een wat apart volk.
    Vind ik leuk
    Kayzer +2244
    donderdag 24 mei 2018 om 20:03
    PVV is spekkoper!!
    Vind ik leuk
    Come on Utreg +21429
    donderdag 24 mei 2018 om 20:05
    Stoppen met de ontwikkelingshulp aan Rwanda. Het geld komt niet terecht waar het zou moeten komen.

    En Arsenal? Schaam je diep! Club zonder geweten!
    Vind ik leuk
    kcim +2514
    donderdag 24 mei 2018 om 20:22
    Idd dat Rwanda dit graag wilt... ach wij zijn dit onbehoorlijk en ego gedrag van Afrikaanse leiders gewend...
    Maar dat een club als Arsenal hierin meegaat vind ik ronduit onfatsoenlijk en valt mij vies tegen van Arsenal. Mijn sympathie voor Arsenal is hiermee enorm gedaald!
    Vind ik leuk
    Farmer +8894
    donderdag 24 mei 2018 om 21:55
    Ik zou het nog ruiger presenteren: FUCK ARSENAL!!

    En laat de Staat dis even super-fkn serieus aanpakken, dit is letterlijk ONS belastinggeld waar wij al jarenlang, allerlei KUT-bezuinigingen voor ontvangen, en geen stuiver aan lastenverlichting bv....

    Kan hier echt nog wel een paar A4tjes volkalken, maar je weet wel wat ik bedoel...

    Het góre fkn lef: een Ontwikkelingsland, wat NB miljoenen(miljarden?)aan steun ontvangt, voor 30 mil op het shirt laten zetten?

    Van mij mag Arsenal gewoon geschrapt worden uit de lopende competities, aankomend seizoen...

    Puur om die 30 miljoen? YEP!
    Dát is europees-gemeenschapsgeld!!!

    Als Arsenal dit nu GRATIS deed, om aandacht te vragen voor de situatie in Rwanda bv... NEE
    Dit is puur ene lucratieve financiele deal..

    KEI-hard aanpakken..
    NOOIT tolereren dat geld op deze manier gecirculeerd wordt.. Dit is toch TE gek voor fkn woorden man?

    Hier betaal JIJ bv ook je verhoogde belastingen voor!

    Die EXTRA taks op brandstof, alle accijnzen op tabak, en alcoholische dranken, nu de verhoogde BTW, en die 3% prijsstijging op levensmiddelen bv.... och...

    Maar wat je je nog meer moet afvragen: Waarom blijft DIT buiten de media? dit had toch al op diverse Journaals moeten zijn bv, en het Nederlandse volk inlichten?

    DIT KAN TOCH NIET MAN????
    Vind ik leuk
    Nikos85 +837
    donderdag 24 mei 2018 om 22:48
    Volledig eens met dit betoog. Het is echt te gek hoe deze maatschappij ervoor staat in vrijwel alle opzichten en wij maar slaafs blijven volgen. Word toch echt eens tijd om wat van ons te laten horen ofzo dit kan gewoon niet langer doorgaan op deze manier. Maar zo maf als dit heb ik ze nog niet gehoord laatste tijd. Arsenal mag zich diep schamen dat ze hierin meegaan.
    Vind ik leuk
    psYchovic +867
    donderdag 24 mei 2018 om 23:51
    Jouw Caps Lock doet wat raar. En je had het stuk over tabak en alcohol wel achterwege kunnen laten, is alleen maar positief dat daar op belast wordt.

    Op wie ben je eigenlijk boos? Het enige wat ik begrijpelijk zou vinden, is dat je boos op Arsenal bent.
    Vind ik leuk
    NvC +415
    vrijdag 25 mei 2018 om 01:46
    Ik ben ook wel benieuwd naar wie ‘Farmer’ boos op is.
    Vind ik leuk
    vrijdag 25 mei 2018 om 17:48
    Oh, je moet zijn reacties eens vaker lezen. Farmer reageert wel vaker zo gefrustreerd en denkt dat de politiek dit leest op deze voetbalnieuws website van knippen en plakken.
    Hij is volgens mij niet verkeerd of zo, alleen een beetje heftig
    Vind ik leuk
    Hugo59 +1455
    donderdag 24 mei 2018 om 22:36
    Waar komt het wel goed terecht dan?
    Vind ik leuk
    Come on Utreg +21429
    donderdag 24 mei 2018 om 22:41
    Ontwikkelingsgeld valt weleens in verkeerde handen.. Maar deze flauwekul is de overtreffende trap.
    Vind ik leuk
    Hugo59 +1455
    vrijdag 25 mei 2018 om 00:05
    Weleens? Altijd to h?
    Vind ik leuk
    Come on Utreg +21429
    vrijdag 25 mei 2018 om 06:32
    Zo zwart wit is het niet. Niet al het geld komt verkeerd terecht. Maar als ontdekt is dat het wel verkeerd terechtkomt, moet je de geldkraan dichrdraaien.
    Vind ik leuk
    vrijdag 25 mei 2018 om 17:53
    Corruptie hoort er tot op zekere hoogte bij. Het is niet goed, maar het hoort ook bij het systeem in dat soort landen.
    Dit gezegd hebbende, dit is geen corruptie meer, dit is een heel ander uiterste, dat ik niet weet hoe ik het moet noemen.
    Vind ik leuk
    NvC +415
    vrijdag 25 mei 2018 om 02:03
    Hoe weet je dat? Rwanda heeft een marketing budget ieder jaar en nu geven ze een deel uit om op een shirt te komen die 35 miljoen keer per dag wordt gezien. Ze zijn juist bezig om hun imago en marketing te ontwikkelen om meer toeristen, geld en investeerders naar het land te halen. Je moet geld uitgeven om meer geld te maken, iets wat ze nu proberen te doen. Je kan het er niet mee eens zijn hoe ze dat proberen te doen maar om daarom de “kraan dicht te draaien” is ook geen oplossing.
    Vind ik leuk
    Come on Utreg +21429
    vrijdag 25 mei 2018 om 06:29
    Ontwikkelingsgeld is bestemd voor de bevolking. Niet voor sponsoring van een voetbalclub. Overigens is het des te kwalijker als het weinige geld dat er wel is in een marketingbudget terecht komt en niet bij de lokale bevolking.
    Vind ik leuk
    NvC +415
    vrijdag 25 mei 2018 om 11:09
    En zoals ik zei je moet geld uitgeven om meer geld te maken. Als je alles aan de bevolking geef in de vorm van eten, zorgkosten en onderwijs dan zal dat land de komende decennia blijven vragen voor steun. Toerisme is flink gegroeid, zorgt nu al voor 90k aan banen en met de nieuwe deal gaat “revenue-sharing” in. Dus de lokale bevolking rondom de toeristische plekken gaan mee verdienen in de winst van meer bezoekers. Je kan dus alle geld alleen aan de bevolking geven maar daarmee zal dat land nooit zelf zn broek omhoog kunnen houden. Iedereen hier is boos omdat het een voetbalclub is, maar zou Rwanda een marketing campagne doen via een ander merk dan had je niemand gehoord. Grote voetbalclubs zijn nou eenmaal wereld merken geworden. Overigens is de verwachting dat rwanda miljoenen meer terug gaat verdienen aan toerisme en investeringen dan de 30 miljoen die ze nu hebben betaald. Geld uitgeven om geld te maken.
    Vind ik leuk
    Heisenberg +235
    donderdag 24 mei 2018 om 20:06
    Optyfen, gelijk kraan dicht draaien.
    Vind ik leuk
    donderdag 24 mei 2018 om 20:07
    Dit is inderdaad niet uit te leggen.
    In dat land heerst armoede en nu help je mee aan miljoenensalarissen.
    Vind ik leuk
    HupHolland +790
    donderdag 24 mei 2018 om 20:08
    Hahaha, dit vind ik leuk.
    Vind ik leuk
    Farmer +8894
    donderdag 24 mei 2018 om 21:59
    ik begrijp je sarcasme, maar je snapt hopelijk toch wel dat dit gewoon té gek voor woorden is? :P
    Vind ik leuk
    HupHolland +790
    vrijdag 25 mei 2018 om 02:00
    Dit was inderdaad sarcasme ;-)

    Maar toch, veel ontwikkelings geld wordt notabene door westerse organisaties opgegeten en het komt nooit bij de mensen terrecht waarvoor het is bedoeld.

    Aan de andere kant wil de Rwandese regering toerisme stimuleren en dat is natuurlijk wel een goede zaak voor het land.

    Als je daar nog eens twee keer over nadenkt, dan is dat laatste eigenlijk helemaal zo gek nog niet,

    Nu lijkt het of Nederlands ontwikkelings geld aan Arsenal sponsoring opgaat, maar zo zit het natuurlijk ook weer niet helemaal in elkaar. Het ene staat los van het andere. Neemt niet weg dat de Nederlandse regering eens beter moet nadenken over hoe ze hun geld besteden.
    Vind ik leuk
    Farmer +8894
    vrijdag 25 mei 2018 om 05:59
    Ik zie het ene, toch niet los staan van het andere...

    30 Miljoen.....Als Arsenal dit nu bv deed voor het symbolische bedrag van...(1 pond? 1000 pond?...Desnoods: 11,92Miljoen pond: 1 pond van elke Rwandese inwoner: 1 Pond ván elke burger... Dán had ik er nog vrede mee kunnen hebben idd, in het kader van.....

    Niet op deze manier...
    Vooral wij, als Nederlanders, bezuinigen al járen op dingen, waar éigenlijk niet op te bezuinigen is:

    Ons Pensioenstelsel is al ingestort, we betalen nog wel, maar het is écht nog maar de vraag of er of 25-30 jaar nog wel iets over is.

    Ons scholings-systeem is al omgedokterd van Studiefinanciering, tot een Staatslening....(terwijl de belasting- en premiedruck toch op record-hoogte staan.)

    Ons Ziekenfonds-systeem heeft, dacht ik, geen uitleg nodig omtrend de commerciële belangenverstrengeling, dan wel, totale uitmelking.....

    Nee.. Dit is geen tijd om met boter op het hoofd te generaliseren en bagatalliseren....Wij moeten als Nederlanders toch echt meer om elkáár gaan denken ipv mensne, 10.000 km verderop...

    Zie hier wat er van komt!
    Vind ik leuk
    HupHolland +790
    vrijdag 25 mei 2018 om 11:40
    Behalve die eerste zin, ben ik het dus wel helemaal met je eens en dat bedoelde ik dus ook eigenlijk met mijn afsluitende zin te zeggen.

    Ik kan mij alleen niet voorstellen dat het Nederlandse ontikkelings geld ditect bij de Rwandese regering terrecht komt.
    Vind ik leuk
    Farmer +8894
    vrijdag 25 mei 2018 om 14:45
    Tuurlijk indirect, het ontwikkelingsgeld, gaat bv via de EU, een pakket van een aantal miljard, wat dan volgens een rekensom verdeeld wordt over een aantal Afrikaanse landen, Rwanda zit daar ook bij, dus die ontvangen ook een paar honderd miljoen,. als het niet meer is.

    Het is 'ontwikkelingshulp'dus delen van die bedragen komen dan bij de Rwandese ministerie van sport, van daar naar de Rwandese voetbalbond, en dan vaar de deal met Arsenal,
    Zo heel indirect is het niet eens...
    [Reactie gewijzigd op ]
    Vind ik leuk
    The Iceman +4521
    donderdag 24 mei 2018 om 20:09
    Ter info:

    "Het kabinet heeft voor de periode tussen 2014 en 2017 bijna 200 miljoen euro uitgetrokken. Dat geld is bedoeld voor verbetering van de veiligheid en de rechtsorde, voedselzekerheid en watermanagement"

    Bron: https://www.google.nl/amp/s/nos.nl/googleamp/artikel/2061608-president-van-rwanda-hoeft-na-2020-geen-ontwikkelingshulp.html
    Vind ik leuk
    Deck010 +1639
    donderdag 24 mei 2018 om 21:31
    Echt bizar dit.....dat betekent dus dat we Arsenal voor 6 jaar kunnen sponsoren. Dit soort sponsordeals moeten bij wet verboden worden. Wat heeft een land als Rwanda nou te winnen met naamsbekendheid?
    Lijkt mij in ieder geval niet een land waarvan ik denk...laten we eens lekker op vakantie gaan naar Rwanda.
    [Reactie gewijzigd op ]
    Vind ik leuk
    donderdag 24 mei 2018 om 20:09
    Dit kan echt niet. Ik ga hier ook kamervragen over stellen en ik kom er zo snel mogelijk erop terug. Hoe kan men mijn subsidie centjes aan Rwanda geven? Ik denk al waarom mijn uitkering al jaren het zelfde is. Dit is nog lang niet over en onderste steen komt naar boven. U hoort meer.
    Vind ik leuk
    HupHolland +790
    zaterdag 26 mei 2018 om 02:51
    Jouw centjes ..... Jouw uitkering?

    Ga werken voordat je over dit soort zaken je mening uit.
    Vind ik leuk
    haarlemx +421
    donderdag 24 mei 2018 om 20:09
    Ik ben ook verontwaardigd, ik had met 10 miljoen genoegen genomen met Rwanda op mijn shirt.
    Vind ik leuk
    stratumseind +134505
    donderdag 24 mei 2018 om 20:10
    In de politiek is zoveel niet uit te leggen . Allemaal laaielichters .
    Ik las net op internet dat ze nu al ontdekt hadden dat het bommetje van de mh17 toch uit rusland komt.....
    Maar het was wel een mooie foto rutten en poetin.....
    Vind ik leuk
    donderdag 24 mei 2018 om 20:26
    Wie Fred Rutten?
    Vind ik leuk
    FCG1971 +350
    donderdag 24 mei 2018 om 20:57
    Of die corrupte bende op Sint Maarten. Is ff 100 mln zoekgeraakt bij het bouwen van een brug die zelf maar 50 mln heeft gekost. Kijk dus niet raar op als Arsenal op de andere mouw zometeen Visit Sint Maarten heeft staan.
    Vind ik leuk
    Farmer +8894
    donderdag 24 mei 2018 om 22:00
    "Visit St Maarten"!! hahaha

    Comment vd Dag!!
    Jammer dat k je maar 1 like kan geven! :)
    Vind ik leuk
    vrijdag 25 mei 2018 om 17:56
    Gewoon nog een paar accounts op vp aanmaken joh.
    Kijken ze toch niet gaat van op hier.
    Vind ik leuk
    Farmer +8894
    zaterdag 26 mei 2018 om 01:19
    Denk je dat ik meerdere accounts heb om mensen likes te geven ofzo??? O.o

    Sorry maar hoe koos-werkeloos moet je zijn om tot zo'n beredenatie te komen, laat staan de tijd te hebben dat te doen!

    En dat zegt wat: Ik héb mijn periodes inde bijstand en WW gekend, en héb de nodige vrije tijd gehad, maar wat jij nu probeert aan mij af te schilderen is wel érg sneu...

    Ik zal je eerlijk 'opbiechten' ok: Naast Farmer, is er ook de account Farmer050, en deze is idd ook van mij. Deze heb ikzelf ,een jaar of wat geleden ,eens aangemaakt omdat de login van VP eens zat te vorken, om een of andere reden...

    De VP-admins/systeembeheerders zullen kunnen bevestigen dat die account 'een sporadische handvol keren is gebruikt' voor reguliere doeleinden, bv... Mocht je zover willen gaan..

    Voor de rest, tja. Ik weet et niet Fluitketel... 'It takes a rotten mind to think of such a rotten idea'...


    Wat ik wél weet, is dat ik wel wat beters te doen heb dan bv datgene te doen wat jij ook maar mag suggereren met je comment..

    Ik post míjn comments, Gewoon als Farmer,
    En geloof jij dat niet bv,, naja, jouw probleempje toch?
    Ik kom hier al tijden, en ik weet via mede-forumgebruikers als bv Stratumseind, Midden-Noord, Jozef, DeAjacied,...etc etc... Dat ik me in die optiek dus écht niet hoef 'te verantwoorden'.. bv... :P

    Dus, om het kort samen te vatten..
    Wat is je punt, Flip'?
    Vind ik leuk
    zaterdag 26 mei 2018 om 13:08
    Sorry, bedoelde het niet persoonlijk naar jou toe of om je te beschuldigen van iets.

    Was meer een grap over het VP beleid hier
    [Reactie gewijzigd op ]
    Vind ik leuk
    NvC +415
    vrijdag 25 mei 2018 om 01:31
    Bron?
    Vind ik leuk
    Kim Jung-On +1163
    donderdag 24 mei 2018 om 20:11
    Kamervragen stellen. Dat is het niveau van de Nederlandse politiek. Roeptoeteren over Rwanda, maar zelf geld laten verslinden bij een miskleun van een reorganisatie van de Belastingdienst die miljarden kost.
    Vind ik leuk
    Farmer +8894
    donderdag 24 mei 2018 om 22:07
    'Vragen stellen, vergaderen': Er maar zo veel mogelijk GELD aan opmaken, en... uiteindelijk niks oplossen..

    Ontwikkelingshulp aan Rwanda gaat gewoon door, en men spreekt er gewoon een beetje schandalig over.. meer gebeurt er niet, let maar op..

    Onze passieve politieke regering zit er vooral voor zichzelf: Als zíj hier straks een paar keer een kaartje voor een Arsenal-wedstrijdje voor terugkrijgen, is het zó onder de mat gewapperd... Let maar op!
    Vind ik leuk
    Dezeun +2450
    donderdag 24 mei 2018 om 20:13
    Benieuwd welke club noord Korea gaat sponseren
    Vind ik leuk
    FSCeara +7521
    donderdag 24 mei 2018 om 20:53
    Waarschijnlijk de VS
    Vind ik leuk
    donderdag 24 mei 2018 om 21:19
    Zou ook bij Arsenal passen aangezien het de Gunners zijn
    Vind ik leuk
    Gustavo +4716
    vrijdag 25 mei 2018 om 00:30
    Houston Rockets
    Vind ik leuk
    donderdag 24 mei 2018 om 20:13
    Ik zeg terug trekken die steun en ouderen en zieken in eigen land helpen.
    In plaats van sponseren van Arsenal
    Vind ik leuk
    donderdag 24 mei 2018 om 20:15
    Haha rare Afrikanen
    Vind ik leuk
    chuckie88 +720
    donderdag 24 mei 2018 om 20:17
    Zo,, dat is slechts 1..... zullen we nog even een aantal A4tjes met onzinnige uitgaven van onze doldwaze regering hier beschrijven... dat gaat o ver miljarden... tja.. als de economie weer even top gaat, dan wordt ons gemeenschapsgeld aan diverse onzinnige projecten en subsidies verkwanseld
    Vind ik leuk
    Mjblinker +530
    donderdag 24 mei 2018 om 20:18
    Vermoed dat ajax het prima vindt om rwanda op het shirt te zetten als ze daar eur 15mln per jaar voor krijgen; NL kan het geld dan direct overmaken naar ajax en een paar stickers kopen. Toch een goedkopere optie...
    Vind ik leuk
    Morris +19957
    donderdag 24 mei 2018 om 21:53
    Wat heeft Ajax hier mee te maken?
    Vind ik leuk
    Xanadu +105
    donderdag 24 mei 2018 om 20:22
    Ontwikkelingshulp is toch echt een lachertje aan het worden....
    Vind ik leuk
    Gustavo +4716
    vrijdag 25 mei 2018 om 00:31
    Altijd al geweest. Net als goede doelen.
    Vind ik leuk
    remakil +4293
    donderdag 24 mei 2018 om 20:23
    En weer een bezuiniging gevonden. Geert zal blij zijn...
    Vind ik leuk
    Rene80 +189
    donderdag 24 mei 2018 om 20:25
    Ach is toch hetzelfde met goede doelen binnen Nederland . Als je daar geld aan geeft wordt dit ook deels gebruikt om reclame te maken en te investeren. En natuurlijk niet te vergeten de directeuren die maar al te graag graaien. Van elke euro die je geeft aan een goed doel komt misschien 10 of 20 cent direct bij het doel.
    Vind ik leuk
    Butsbal +11466
    donderdag 24 mei 2018 om 20:26
    Kappen godverdomme met die steun aan Rwanda.
    Vind ik leuk
    stollie38 +16802
    donderdag 24 mei 2018 om 20:26
    Tja en nog altijd stemmen het merendeel nog steeds op die Prutte. En die denken alleen maar aan hoe ik de Nederlanders hun geld af kan troggelen en al het geld aan opvang geven. Nederland brokkelt af en niemand wordt ooit eens wakker. Alles wordt duurder en zelfs wonen.
    Vind ik leuk
    NvC +415
    donderdag 24 mei 2018 om 20:31
    Grappig om al die goed onderbouwde argumenten te zien, echt mensen met kennis hier. Geen wonder dat partijen zoals de pvv een platform krijgen.
    Vind ik leuk
    danny9874 +751
    donderdag 24 mei 2018 om 20:40
    Mooi gesproken!
    Vind ik leuk
    ronnie1100 +830
    donderdag 24 mei 2018 om 21:08
    En wat is jouw onderbouwing?
    Vind ik leuk
    NvC +415
    donderdag 24 mei 2018 om 22:43
    Dat mensen een ding ‘lezen’ en meteen de conclusie trekken dat alle steun naar Rwanda moet stoppen, hoor je meteen “argumenten” over corruptie, liever het geld in NL houden want hier is alles erger dan daar enz. Terwijl Rwanda gewoon de derde snelst groeiende economie is van Afrika dankzij toerisme en de steun die ze van landen als NL krijgen. En gezien de toestand 24 jaar geleden is dat best knap. Ieder jaar hebben ze een budget voor marketing van het land (hebben wij ook) en nu besteden ze een deel daarvan om op de shirt van Arsenal te staan, een shirt die dagelijks 35 miljoen keer wordt gezien wereldwijd. Je kunt idd kamervragen hebben om te kijken of alles klopt (bijv de president van rwanda is een uitgesproken arsenal fan) maar die pauper doordachte reacties hier zijn precies waarom idioten zoals wilders een platform hebben in dit land en waarom we problemen niet oplossen maar verergeren. Dat is iig mijn onderbouwing.
    Vind ik leuk
    Jc 74 +158
    donderdag 24 mei 2018 om 23:47
    Wees blij dat een man als Wilders een platform heeft dat geeft aan dat we in een vrij land leven .We moeten tenslotte al genoeg onzin slikken van Pechthold, Silvana enz enz
    En idd gelijk de geldkraan dicht naar dat land
    Dit is geen ontwikkelingshulp meer maar het verkwansellen van belastingsgeld
    Vind ik leuk
    NvC +415
    vrijdag 25 mei 2018 om 01:08
    Sorry maar met alle respect jouw reactie is precies wat ik bedoel. Onzin ‘argumenten’ benoemen en meteen een conclusie roepen.
    Vind ik leuk
    HupHolland +790
    vrijdag 25 mei 2018 om 12:15
    Vreselijk dom!
    Vind ik leuk
    2cents +47195
    donderdag 24 mei 2018 om 20:34
    Stel nu, die sponsoring van 30 miljoen levert het land 40 miljoen op. Dan is het een goede investering van ons ontwikkelingsgeld toch?

    ;)
    [Reactie gewijzigd op ]
    Vind ik leuk
    Morris +19957
    donderdag 24 mei 2018 om 21:54
    Dan is het land in staat om zijn broek riem op te houden..

    Kortom geld kraan dicht naar dat land..
    Vind ik leuk
    2cents +47195
    donderdag 24 mei 2018 om 22:11
    Dat is maar de vraag. Soms moet je “lenen” om te kunnen verdienen.
    Vind ik leuk
    Morris +19957
    donderdag 24 mei 2018 om 22:15
    Jij maakt de hypothese dat ze winst maken..

    Dus een terechte conclusie van mijn kant
    Vind ik leuk
    2cents +47195
    donderdag 24 mei 2018 om 22:25
    Zonder startkapitaal geen winst. Toch?
    Vind ik leuk
    Morris +19957
    donderdag 24 mei 2018 om 22:34
    Over de jaren hebben ze genoeg geld gehad. Toch?
    Vind ik leuk
    2cents +47195
    donderdag 24 mei 2018 om 22:42
    Om te investeren in sponsoring? Geen idee. Hoeveel hebben ze gehad dan?
    Vind ik leuk
    Morris +19957
    donderdag 24 mei 2018 om 22:44
    Google maar.. Jarenlang ontwikkelingshulp.

    Vind ik leuk
    2cents +47195
    donderdag 24 mei 2018 om 22:59
    Google maar? Tot zover de kennis achter de bewering. ;)
    Vind ik leuk
    Morris +19957
    donderdag 24 mei 2018 om 23:08
    Nee eerst schoolgeld betalen..

    Ik heb start kapitaal nodig, haha
    Vind ik leuk
    2cents +47195
    donderdag 24 mei 2018 om 23:21
    Haha

    Ik speelde maar wat hoor, met de gedachte dat Rwanda ook gewoon geld kan maken van geld en dus niet alleen bijv voedsel, water of scholing. Wat ze later met de winst ook weer kunnen maken uiteraard.

    Ontwikkelingshulp is een moeilijk fenomeen. Wat komt er van terecht van wat wij uit nobelheid graag zouden zien? In de praktijk vrij weinig natuurlijk.

    En toch levert het zaken op waar we rustiger van slapen onder ons westerse dekbedje.
    Vind ik leuk
    Morris +19957
    vrijdag 25 mei 2018 om 08:01
    volgens mij is er weinig toezicht op wat er daadwerkelijk met het geld gebeurt. De meeste leiders van Afrikaanse landen zitter er warmpjes bij en de bevolking heeft het vrij slecht.

    Dit is al jarenlang zo dus ik heb niet de illusie dat het geld goed besteed wordt.
    Vind ik leuk
    2cents +47195
    vrijdag 25 mei 2018 om 08:39
    Je beeld is wel erg somber en zwart gekleurd, Morris.

    Je ziet ook ontwikkelingen die er zonder hulp nooit waren gekomen. Totale controle en zelfs toezicht gaan we nooit krijgen. Maar ja, soms moet je toch iets doen. Alleen maar toekijken is uit menselijk oogpunt ook lastig.

    Zelf iets starten werkt wel. Bijvoorbeeld een school. Maar ook daar blijft er geld aan strijkstokken hangen. ;)
    Vind ik leuk
    Morris +19957
    vrijdag 25 mei 2018 om 09:29
    Zwart of niet... Zolang het zeer beperkt transparant is, ben ik argwanend
    Vind ik leuk
    donderdag 24 mei 2018 om 20:41
    Dat betekent dat ze hebben liggen slapen bij ontwikkelingshulp en/of Nederland is simpelweg buitenspel gezet en gepasseerd door Rwanda.
    Lijkt mij dat er geen geld meer naar dat land gaat zolang zij het geld aan een club als Arsenal schenken voor naamsbekendheid.
    Het is eigenlijke te gek voor woorden dat dit gebeurt!
    Maar ik geloof zeker dat er meer geld vergooid wordt en we er pas achter komen als het veeeeeeeel te laat is...
    Vind ik leuk
    Drogo +8
    donderdag 24 mei 2018 om 20:45
    Een stukje publiciteit voor Rwanda kan geen kwaad joh. Kleine boost voor toerisme in het land. Alle inkomsten komt grotendeels van toeristen. Dusja geen verkeerde zet lijkt me. Die zeikerds in de tweede kamer moeten nie zeure, er zijn wel belangrijkere dingen in het leven :O
    Vind ik leuk
    #Keizerout +18506
    donderdag 24 mei 2018 om 20:50
    Haha als VVD, CDA én CU het steunen weet je gewoon al dat het kut wordt.
    Vind ik leuk
    Farmer +8894
    zaterdag 26 mei 2018 om 01:24
    De zgn 'rijkelui-en-geld-partijen'.. Aye, als die de bek zelfs opentrekken, dan moet er wel wat achterweg komen.. Het volk verneuken is 1 ding, maar WEE O WEE als je steelt van de rijken!!!
    Vind ik leuk
    #Keizerout +18506
    zaterdag 26 mei 2018 om 02:16
    Volgens mij is het best een goede investering om in de PL te sponsoren. En daarnaast kan Rwanda best een positievere associatie gebruiken dan massamoord.
    Nu denken mensen 'hey, Rwanda, van Arsenal.' Dat is toch positiever.
    Vind ik leuk
    Farmer +8894
    zaterdag 26 mei 2018 om 04:08
    Misschien, het is en blijft een gezwel om te slikken dat wij, als Nederlanders, al járen zwaar bezuinigen, ons eigen beleid en land, gewoon naar de KUT zien gaan, terwijl we honderden miljoenen aan Ontwikkelingshulp weggeven...

    En dat wordt dan ZO besteed?

    Sorry maat, maar ik vind die 34 miljoen dan altijd nog beter besteed aan lastenverlichting voor de NEDERLANDSE Minima:
    De ónderste sociale laag die al deze onverbiddelijke economische herstel-maatregelen het hárdst moet dragen...

    (NB; Een sociaal-bijstandsgerechtigde krijgt ongeveer 70% van het inkomen wat voor een Syrische vluchteling beschikbaar staat hé?...... Tel daar... DIT even bij op dan...

    Mogen we dan stellen dat we als Nederlanders, gewoon discriminatief voor LUL worden gezet???

    Of iets confronterender dan;

    Zijn WIJ nu de '"untermenschen" geworden dan?
    [Reactie gewijzigd op ]
    Vind ik leuk
    #Keizerout +18506
    zaterdag 26 mei 2018 om 04:42
    Dat is zo, maar ik vind dat je je op de verkeerden richt.
    Dit is in mijn ogen de volgorde
    Mensen met heel veel/grote bedrijven. Dan komen de normale mensen en bedrijven en daaronder de mensen die ontwikkelingshulp krijgen.
    Kort op de mensen bovenaan, niet op de mensen onderaan.
    Die hebben niks.

    Ik denk dat het goed is dat Rwanda probeert om een beter imago te krijgen en toeristen te trekken.
    Dat is een inkomstenbron die ontwikkelingshulp kan vervangen.
    Miljoenen mensen gaan op safari naar Afrika.
    Ze presenteren zich nu in de grootste en meest bekeken voetbalcompetitie ter wereld.
    Dat kun je in een paar jaar terugverdienen en hebben ze minder hulp nodig.

    Die 34 miljoen kun je makkelijk ergens anders vandaan halen.

    Ben ik het ook niet mee eens, maar niet de schuld van de Syrische vluchteling. De schuld van degene die schijt op de bijstandsgerechtigde. Lees: onze regering.

    Je wordt als Nederlander misschien voor lul gezet, maar door de regering die op de verkeerde plekken geld weghaalt.
    De mensen met het laagste inkomen gaan meer belasting betalen, de mensen met het hoogste inkomen minder.
    Ga daarover klagen.

    Nou, nee, nog lang niet. Gemiddeld dan, maar aan de onderkant van de ladder heeft deze regering schijt aan jou. Daar komt het volgens mij op neer, maar leg dat niet neer bij mensen die nog minder hebben.
    Want qua levensverwachting en levensstandaard ben je het denk ik wel met me eens dat wij het beter hebben dan in Rwanda.

    En geef toe, het zou toch handig zijn als Rwanda geld uit toerisme zou halen en onze hulp niet meer nodig zou hebben?
    Vind ik leuk
    FSCeara +7521
    donderdag 24 mei 2018 om 20:51
    Zo... nu zijn we allemaal een beetje soonsor van Arsenal.misschien krijgen we wel een seizoenskaart voor onze sponsoring
    Vind ik leuk
    Nuance +6852
    donderdag 24 mei 2018 om 20:52
    Het wordt tijd voor verandering. Het kan niet meer dat ons geld in bodemloze putten wordt gestort. Het kaf van het koren scheiden. Kan een land niet aantonen waar het geld voor wordt gebruikt, geldkraan dichtdraaien. En FvD stemmen volgende verkiezingen.
    Vind ik leuk
    Nick Kools +12661
    donderdag 24 mei 2018 om 20:58
    Direct stop zetten! Sowieso geen geld meer naar Afrika sturen.
    Vind ik leuk
    Blac-ca +223
    donderdag 24 mei 2018 om 21:14
    Niet zeuren honderden jaren geleden ook die landen leegeroofd .Altijd weer de boven toon willen voeren .
    Vind ik leuk
    Dicky +16111
    donderdag 24 mei 2018 om 21:27
    Pfff rustig Sylvana. We vergeten echt niet wat er honderden jaren geleden gebeurt is. Vergeet jij dan ook niet dat Afrika vooral ten onder gaat aan de corruptie van hun eigen leiders?
    [Reactie gewijzigd op ]
    Vind ik leuk
    Blac-ca +223
    donderdag 24 mei 2018 om 21:36
    Waar is er geen corruptie is alleen dat het hier in het westen of Europa verbloemd wordt.
    Vind ik leuk
    Dicky +16111
    donderdag 24 mei 2018 om 21:44
    In Afrika zijn ze ook goed in verbloemen Syl. Totdat één of andere debiel besluit om een rijke Engelse club dertig miljoen Euro te geven terwijl zijn bevolking van de honger omkomt. Tja, dat gebeurt in Nederland dan weer niet.
    Vind ik leuk
    Blac-ca +223
    vrijdag 25 mei 2018 om 09:34
    Eerst fe geschiedenis van Nederland kennen en niet alleen voorlopen op het heden .O neen dat werd en wordt ook niet op de scholen verteld.Media fanatieken weten alleen maar van wat er op socialmedia wordt gepresenteerd.
    Vind ik leuk
    Dicky +16111
    vrijdag 25 mei 2018 om 10:04
    Eerst even leren typen Syl. Het is belachelijk dat een straatarm land dat overeind wordt gehouden door geld uit andere landen €30 miljoen uitgeeft aan een Engelse topclub. Dat jij dan over een geschiedenis begint is ronduit achterlijk. Nederland gaat nu toch ook niet lopen klagen over de Romeinen, Spanjaarden, Fransen, Duitsers die hier hebben huisgehouden? Als alle mensen zoals jou zouden denken leven wij allen bij de bedelstaf.
    Vind ik leuk
    Farmer +8894
    zaterdag 26 mei 2018 om 01:25
    34 Miljoen, volgens het avondjournaal *
    Vind ik leuk
    Dicky +16111
    donderdag 24 mei 2018 om 21:19
    Typerend. Maar het blijft wrang. Je wilt het liefst de geldkraan dichtdraaien. Maar je vraagt je af wat de gevolgen voor de bevolking dan zijn.
    Vind ik leuk
    poklane +4177
    donderdag 24 mei 2018 om 21:20
    De President van Rwanda is ook een Arsenal fan, dus dit is sowieso wel vrij shady.
    Vind ik leuk
    Paul1982 +10333
    donderdag 24 mei 2018 om 21:21
    Direct de geldkraan dicht
    Vind ik leuk
    donderdag 24 mei 2018 om 21:26
    Wat maakt het nou uit mensen. Meestal besteden ze het bij de firma Kalashnikov om hun tegenstanders te vermoorden. Er wordt in die landen geen euro zinnig besteed. En nu, een hoop geroffel, een vage uitleg en de cente worden gewoon overgemaakt.
    Vind ik leuk
    Farmer +8894
    vrijdag 25 mei 2018 om 14:52
    Dat is dus helemaal niet zo, de werkelijke uitvinder van de Kalashnikov,(is al overleden meen ik) heeft verklaard, dat als hij had geweten wáár zijn geweer voor gebruikt werdt(vooral, genocide in Afrika), dat hij het nooit had gemaakt.

    Sinds de val van het IJzeren Gordijn, is ongeveer 80% van het voormalig wapentuig van het Rode Leger daar in het Oostblok, in handen gevallen van illegale wapensmokkelaars.

    Als je een 'mooi' voorbeeld wil zien, kijk de film 'Lord of War' met Nicholas Cage, is gebaseerd op het waargebeurde verhaal van Yuri Orlov: dé grootste wapensmokkelaar, in die tijd.
    Vind ik leuk
    Tukkerland +3058
    donderdag 24 mei 2018 om 21:40
    Het gaat ze daar in de tweede kamer niet echt voor de wind...
    Vind ik leuk
    Farmer +8894
    zaterdag 26 mei 2018 om 01:26
    Kabinet Rutte-III kan om mij niet snél genoeg vallen....

    Vind het bv al weer TE toevallig dat er 'spectaculair' nieuws over de MH-17 ramp, juist NU naar buiten komt!(dat wisten ze vorig jaar ook al....)
    Vind ik leuk
    Smf +3
    donderdag 24 mei 2018 om 21:49
    Ik vind dat enige nuance wel op zijn plaats is. In Rwanda is de laatste jaren geïnvesteerd in het Toerisme. Mede om minder afhankelijk te worden van de steun uit het buitenland. Met het sponsoren van Arsenal voor 10 miljoen euro per seizoen hopen ze nog meer investeerders en toeristen aan te trekken. In dat licht draagt ons belastinggeld bij aan meer onafhankelijkheid in de toekomst waardoor er straks minder, of helemaal geen geld heen hoeft.
    Vind ik leuk
    isnake +1948
    donderdag 24 mei 2018 om 22:01
    Die populistische tweede Kamerleden hebben toch helemaal geen verstand van zaken en springen ip het eerste bericht wat vreemd klinkt on moord en brand te roepen. Zonder eerst eens te kijken naar de onderbouwing.
    Politiek is zo een zootje geworden omdat mensen geen nuance meer willen maar alleen maar willen horen van ja of nee, goed of slecht. Allemaal dat domme Wilders en Baudet volk.
    Vind ik leuk
    donderdag 24 mei 2018 om 22:52
    Precies....had het niet beter kunnen verwoorden
    Vind ik leuk
    donderdag 24 mei 2018 om 21:50

    Huti en Tutsi lopen al warm

    Gaan Aubameyang en Lacazette even langs bij Oxfam in Rwanda ...niet voor de sinas ;)
    [Reactie gewijzigd op ]
    Vind ik leuk
    donderdag 24 mei 2018 om 21:56
    Wat zeuren ze nou?
    1. Je geeft Rwanda ontwikkelingshulp. Dus: om zich te ontwikkelen.
    2. Rwanda wordt shirtsponsor om het toerisme te ontwikkelen.
    3. Meer toerisme = meer kansen om de eigen (korte, want warm weer) broek op te houden.
    4. Ontwikkelingshulp is niet meer nodig (i.p.v. eindeloos te blijven doneren)

    Lijkt mij een prima deal.
    Vind ik leuk
    Gustavo +4716
    vrijdag 25 mei 2018 om 00:36
    Precies. Andere landen kopen er raketten van.
    Vind ik leuk
    Maan88 +2507
    donderdag 24 mei 2018 om 22:01
    Ze willen het toch niet begrijpen! Ik ga ook geen belasting meer betalen. Van mijn belastinggeld blijven ze asielzoekers binnenhalen. Zolang Nederland mij niet de garantie kan geven dat er van de 100 assielzoekers niet zoiezo 2 bommenleggers tussen zitten betaal ik niets meer want eigenlijk financier ik door belasting in Nederland te betalen dus terrorisme en dat is iets wat ik absoluut niet wil en in Nederland ook als misdaad gezien wordt. Geeft maar eens aan hoe krom het hier in Nederland is.
    Vind ik leuk
    Mari +5046
    donderdag 24 mei 2018 om 22:06
    Haha
    Echt Nederland weer.
    Ik ben weliswaar geen autochtoon, maar Nederland geeft weinig om zijn eigen mensen en laat zich volop naaien door anderen
    Vind ik leuk
    Antonio_4 +1451
    donderdag 24 mei 2018 om 22:09
    Wat mij eerder verbaast is dat de Nederlandse regering anno 2018 nog financieel hulp verleend aan een land dat enorme stappen heeft gemaakt en laat zien dat het op eigen voet verder kan. Er zijn landen die het geld beter kunnen gebruiken.

    Lees hierboven bij de reactie van Iceman dat Rwanda aangegeven heeft de hulp in 2020 stop te willen zetten. De Britten hebben de geldkraan in 2012 al gestopt. Destijds was de hoofdreden dat ze er aanwijzingen waren dat de Rwandese regering rebellen in het land steunde, maar de economische groei van het land heeft de beslissing ongetwijfeld stukken makkelijker gemaakt.

    Best jammer dat dit gezien wordt als zo maar een sponsordeal. Dit is een investering die het land heel gauw terug kan verdienen dankzij de steeds sneller groeiende toeristenflow.
    Vind ik leuk
    jeffah +52
    donderdag 24 mei 2018 om 22:12
    Beter FVD stemmen mensen.. gebeuren dit soort dingen een stuk minder in de toekomst ;-)
    Vind ik leuk
    deltiaan +1054
    donderdag 24 mei 2018 om 22:18
    cu vvd en cda daar liggen jullie niet wakker van, want de gewone burger moet tog betalen
    Vind ik leuk
    donderdag 24 mei 2018 om 22:29
    Ach wat denkje dat ze anders met die 30 miljoen doen dan? Aan arme mensen geven??
    Vind ik leuk
    Hugo59 +1455
    donderdag 24 mei 2018 om 22:34
    Ze werken er zelf aan mee, en maar 'ontwikkelings geld' naar dat soort landen pompen.
    Vind ik leuk
    Hansi H +108
    vrijdag 25 mei 2018 om 00:18
    Hollandse Moraalridders!
    Er gaat geen hond naar dat land,
    hebben ze eindelijk een goede reclame gevonden.
    Vind ik leuk
    Farmer +8894
    zaterdag 26 mei 2018 om 01:28
    Nah... Zolang je tientallen ,dan wel honderden miljoenen aan ontwikkelingshulp ontvangt, ga je GEEN Voetbalclub sponsoren voor 34 Miljoen..

    Even vergeleken met de slordige 200 miljoen aan hulp die de Nederlandse Staat, aan Rwanda heeft geschonken, van 2014 tot 2017... Tja..
    Denk je eens in wat voor lastenverlichting dat voor de Néderlandse burgers had kunnen schelen.
    Vind ik leuk
    ditbennick +399
    vrijdag 25 mei 2018 om 00:36
    nederlandse overheid maakt t nederlandse voetbal dus kapot
    Vind ik leuk
    Farmer +8894
    zaterdag 26 mei 2018 om 01:29
    Nee :P Zelfs de Nederlandse Staat investeert liever indirect in het buitenlandse voetbal, dan de Eredivisie!

    Je zou je kunnen afvragen of Rutte nu ook een percentage van een doorverkoop-clausule krijgt bv!
    [Reactie gewijzigd op ]
    Vind ik leuk
    vrijdag 25 mei 2018 om 01:23
    Naar mijn mening besteden ze het geld goed. Het is een vorm van investeren in ontwikkeling. Het levert Rwanda naamsbekendheid op. Arsenal is geen kleine club. Naar mijn mening geen foute beslissing in termen van investeren in vooruitgang.
    Vind ik leuk
    NESAFCA +56
    vrijdag 25 mei 2018 om 05:30
    Dat die flapkezen maar eens echte kamervragen stellen mbt de chemtrails de eproducten in het voedsel etc.
    Vind ik leuk

    Bekijk het laatste nieuws

    Tweede Kamer in rep en roer over sponsordeal Arsenal: "Ik ben verontwaardigd"