Sporting-voorzitter opent aanval op Dost en co. na ontslagaanvraag: Zo zwak

    Sporting-voorzitter opent aanval op Dost en co. na ontslagaanvraag: "Zo zwak"

    Gepubliceerd: dinsdag 12 juni 2018 om 23:44di 12-06-2018 om 23:44

    Bruno de Carvalho, voorzitter van Sporting Portugal, heeft zich opnieuw op opmerkelijke wijze uitgelaten over een aantal spelers van zijn club. Zes spelers  - waaronder Bas Dost - willen transfervrij vertrekken bij de club na een heftig incident, maar daar wil de voorzitter absoluut niets van weten. 

    Op 15 mei van dit jaar werd de selectie van Sporting op het eigen trainingscomplex aangevallen door circa vijftig hooligans. De mannen wisten het terrein op te komen en waren bewapend met scherpe en harde voorwerpen. Daarmee namen ze de selectie behoorlijk onder handen. Onder meer Dost raakte gewond.

    Het heftige incident heeft er zodanig ingehakt bij de spelersgroep dat zes spelers hebben besloten te willen vertrekken bij de Portugese topclub. Samen met een aantal anderen heeft Dost zijn contract ingeleverd, zodat hij deze zomer gratis de deur uitloopt. De Carvalho liet eerder al weten dat hij dat niet ziet zitten en dat doet hij dinsdag nog eens dunnetjes over.

    "Ik kan de fans garanderen dat de ontslagaanvragen op niets uitlopen", reageert de voorzitter op een persconferentie, geciteerd door de NOS. "Dit kunnen we niet als een gegronde reden beschouwen. De argumenten zijn zo zwak dat deze procedures niet zullen worden uitgevoerd." Eerder zei hij al dat de spelers 'geen poot hebben om op te staan' en liet De Carvalho WhatsApp-gesprekken met zaakwaarnemers van zijn spelers uitlekken. 

    Plaats een reactie

    Vamos7 +5149
    dinsdag 12 juni 2018 om 23:48
    Zo jammer dat die debiele voorzitter zo een mooie club in Portugal kapot maakt en kan stellen de mooiste club van Portugal.
    Vind ik leuk
    Knoerisgeitje +21950
    dinsdag 12 juni 2018 om 23:50
    Ronaldo begon er is wat je wilt zeggen toch? ;)
    Vind ik leuk
    woensdag 13 juni 2018 om 09:26
    Nee die begon op madeira bij nacional.
    Vind ik leuk
    J de Wit +1685
    woensdag 13 juni 2018 om 00:01
    Ik eeeh... geen poot om op te staan. Argumenten zijn niet sterk genoeg? Het verbaasd me dat de club niet is gesloten op aanbeveling van de politie en justitie in Portugal.. hoe komt het eigenlijk uberhaubt dat hun eigen supporters de spelers hebben aangvallen
    Vind ik leuk
    Lusitano +322
    woensdag 13 juni 2018 om 00:03
    Voor jou misschien maar voor de grote meute blijft Benfica de allermooiste en grootste club.
    Onthou heel goed dat de voorzitter onder 1 hoedje speelt met een hele grote harde kern. U snapt het niet. Sporting is in tweeën gespleten.. Sterkte want dit is pas het begin.
    Vind ik leuk
    woensdag 13 juni 2018 om 00:19
    Helemaal mee eens
    Vind ik leuk
    Teamgeest +2007
    woensdag 13 juni 2018 om 08:07
    Een complot,.. zoo
    Vind ik leuk
    Koeien +2742
    woensdag 13 juni 2018 om 13:29
    De voorzitter komt oorspronkelijk uit dezelfde harde kern en heeft al sinds het incident de boel te lopen bagatelliseren, terwijl hij keihard voor het belang en welzijn van de spelers had moeten opkomen. Wat ik van enkele Sporting fans uit Portugal begrijp is dat hij vaker voor dit soort incidenten zorgt waardoor spelers niet alleen vanwege dit incident, maar ook vanwege andere problemen met hem bij de club wegwillen.
    Vind ik leuk
    Plattekar bv +26511
    woensdag 13 juni 2018 om 06:45
    Jij bent voor Sporting, begrijp ik Vamos?
    Vind ik leuk
    PinoyDenHaag +5564
    woensdag 13 juni 2018 om 07:18
    Ben ik met je eens.

    Ik vind het echt ongelooflijk dat er bij best wel veel clubs in zuid-europa zulke idioten miljoenenbedrijven (vroeger genaamd voetalclub) mogen leiden.

    Toch staan die landen mijlenver voor op Nederland. Hmmm.....
    Vind ik leuk
    dinsdag 12 juni 2018 om 23:48
    Bas Dost zou ik graag bij Feyenoord willen zien als Jorgensen na de WK verkocht wordt, maar ja hij zal wel veel te duur zijn voor Feyenoord.
    Vind ik leuk
    MojoRisin +13207
    dinsdag 12 juni 2018 om 23:49
    Ingewikkelde zaak..
    Vind ik leuk
    palesky +218
    woensdag 13 juni 2018 om 08:11
    Mwahh, ik denk dat het wel mee valt, denk dat die voorzitter, in al zijn krankzinnigheid, hier gewoon gelijk heeft. De spelers hadden dit statement meteen na de aanval moeten maken, maar hebben, verblind door ambitie, 'gewoon' die finale na de aanval gespeeld. Nu blijkt dat er interessante opties zijn (sportief en/of financieel) gebruiken ze deze situatie. Hadden ze het meteen gezegd dan hadden ze gewoon gelijk, nu niet meer!
    Vind ik leuk
    bra-m-s +423
    woensdag 13 juni 2018 om 11:34
    Daarnaast kunnen we wel doen alsof die voorzitter zo raar is, maar als we zijn belang meerekenen dan is het zo gek natuurlijk niet dat hij geen spelers transfervrij de deur uit wilt laten gaan. Dat kost je ooo miljoenen. Benieuwd hoe dit zich gaat ontvouwen.
    Vind ik leuk
    oke dan +4216
    dinsdag 12 juni 2018 om 23:58
    Slaat nergens op om een app bericht openbaar te maken. Schending van privacy
    Vind ik leuk
    woensdag 13 juni 2018 om 00:00
    Ontzettend logisch dat ze niet transfervrij mogen vertrekken. Het is nu wel zo, als ze ook niet meer voor je club willen spelen dat ze wel verkocht "moeten" worden.

    Daar buiten lijkt me die gast een debiel. Sws het 2 keer herhalen van het zelfde punt lijkt me totaal onnodig. Zeker omdat er z'n gevoelige actie aan de grondslag ligt. Ook het openbaar maken van gesprekken is te gek voor woorden....
    Vind ik leuk
    woensdag 13 juni 2018 om 00:01
    Laten we eerlijk zijn: de spelers die weg willen verwachten er beter van te worden en ruiken geld. Door transfervrij weg te gaan worden ze er niet slechter van.

    Ze misbruiken de situatie.

    Vind ik leuk
    HansVites +5245
    woensdag 13 juni 2018 om 00:08
    Dus als jij bij een club speelt en je word mishandeld op het trainingsveld dan blijf je gewoon bij die club en wil je niet weg?
    Tuurlijk joh
    Ik had in elk geval geen minuut meer gespeeld voor zo'n club.
    Vind ik leuk
    woensdag 13 juni 2018 om 00:12
    Maar zouden ze ook weggaan als weggaan ze geld zou kosten?

    De spelers die wegwillen zijn spelers die goed in de markt liggen.
    Vind ik leuk
    Antonio_4 +2017
    woensdag 13 juni 2018 om 00:41
    Zeg dit als Sporting-fan. Dit kan heel slecht gaan aflopen voor de club, maar ik kan de spelers niks kwalijk nemen sinds de voorzitter op oorlogspad is gegaan en de aanstichter is van dit hele gebeuren.

    Zelfs na die aanval is hij doorgegaan met uithalen. Zo reageerde hij heel laconiek, vond het "vervelend", en zei dat criminaliteit "tot de orde van de dag hoort". De gek vond zelfs dat de spelers net zo schuldig waren omdat ze hadden gereageerd op boze fans. Ik had toen gelijk mijn koffers gepakt.

    Daarna heeft hij de spelers constant uitgedaagd om de contracten op te zeggen. De laatste keer dus precies de dag voordat Dost en de andere drie het ook echt besloten te doen.
    Vind ik leuk
    woensdag 13 juni 2018 om 07:30
    Het is echt triest en nog triester dat zo’n mafkees op die positie kan blijven zitten.
    Ik hoop voor jou en de andere goedwillende supporters dat er een oplossing komt.
    [Reactie gewijzigd op woensdag 13 juni 2018 om 07:31]
    Vind ik leuk
    4everfcu +3513
    woensdag 13 juni 2018 om 09:19
    geld is macht
    Vind ik leuk
    Teamgeest +2007
    woensdag 13 juni 2018 om 08:08
    Puberreactie.
    Vind ik leuk
    Sazzz +11313
    woensdag 13 juni 2018 om 08:11
    Een paar van de vertrekkers zitten echt al jaren bij de club hoor. Zoals Rui Patricio. Maar wanneer je zo zwaar gestraft wordt na een verlies tegen een club die zoveel beter is, daarna fysiek wordt aangevallen op eigen terrein en de voorzitter wuift het min of meer weg, dan wil je wel blijven? Die man is een dictator. Als je niet precies doet wat hij zegt, dan krijg je een mega boete of lekt hij je privé zaken.
    Vind ik leuk
    JanTa48 +6191
    woensdag 13 juni 2018 om 00:02
    Als nu al met privégegevens van Dost komt door die te publiceren is dat al een rede pm het contract te verscheuren. Ik denk dat Dost deze keer een goede kans maakt bij CAS.
    Vind ik leuk
    Antonio_4 +2017
    woensdag 13 juni 2018 om 00:07
    Dat wil ik nog wel eens zien. Gisteren schijnt een rechter in de zaak tegen één van de 23 mafkezen de voorzitter te hebben genoemd als aanstichter van dit hele gebeuren. Wat volkomen terecht is. Ik zou dus ietsje dimmen als ik hem was. Over een aantal dagen is er een ledenvergadering ingepland. Hopelijk kan ie daarna gelijk opsodemieteren.
    Vind ik leuk
    woensdag 13 juni 2018 om 00:08
    Dost groot gelijk ,alsof hij het lekker vind om telkens klappen te krijgen.. hoe maakt niet uit , gewoon zsm wegwezen daar
    Vind ik leuk
    MaximaalAFCA +13847
    woensdag 13 juni 2018 om 00:10
    Voorzitter? Het lijkt wel een dictator...
    Ben blij dat ie geen president van Portugal is geworden, dan hadden we na die clown uit de VS en die Noord-Koreaanse gek nu nog zo’n figuur rondlopen.
    Vind ik leuk
    Come on Utreg +27495
    woensdag 13 juni 2018 om 00:14
    Die zes, waaronder Dost, behouden heeft weinig zin. Die zullen nooit meer 100% kunnen geven voor SCP. Verkopen is het enige wat rest. Alleen wie wil hen opvolgen?
    Vind ik leuk
    haarlemx +437
    woensdag 13 juni 2018 om 00:38
    Dus in portugal moet je eerst vermoord worden voordat het een grondige rede is.
    Vind ik leuk
    Guust +5794
    woensdag 13 juni 2018 om 01:00
    Hij stelt de fans gerust, die waren juist de oorzaak lijkt me, Portje te wel op die vent.
    Vind ik leuk
    De Haan +352
    woensdag 13 juni 2018 om 01:12
    Die spelers gaan gewoon. En er wil niemand meer spelen. Hoe dom kun je zijn als voorzitter en "supporters"
    Vind ik leuk
    Blindsy +13665
    woensdag 13 juni 2018 om 01:25
    50 Hooligans stormen het trainingscomplex op en molesteren enkele spelers.
    Wanneer deze spelers hierdoor willen vertrekken en bij voorkeur transfervrij, worden deze spelers door de voorzitter weggezet als sukkeltjes met de mededeling dat hun argumenten zo zwak zijn en ze geen poot om op te staan hebben.

    En geen kwaad woord over dat tuig?! Het is duidelijk wie er bij Sporting de macht hebben. Wat een flapdrol, die De Carvalho...
    [Reactie gewijzigd op woensdag 13 juni 2018 om 01:26]
    Vind ik leuk
    woensdag 13 juni 2018 om 03:07
    Er is nergens meer een speler van de club..
    Laatstaan dat ze ook nog clubhart zouden hebben..
    Het gaat om geld en nergens anders meer over er zijn clubs verkocht aan de duivel en de speler wil graag voor de duivel voetballen maar wel voor veel geld.....
    Maar niet voor een potje klappen
    [Reactie gewijzigd op woensdag 13 juni 2018 om 03:08]
    Vind ik leuk
    Smithsonian +34157
    woensdag 13 juni 2018 om 06:26
    Bruno je bent een loser.
    zonde van sporting.
    Vind ik leuk
    Rafael +820
    woensdag 13 juni 2018 om 07:06
    Zeker de kleine letters niet gelezen dan
    Vind ik leuk
    rpaulp50 +10251
    woensdag 13 juni 2018 om 07:37
    Hij kan kiezen: of ze laten gaan of met een compleet ongemotiveerde groep spelers de nieuwe competitie ingaan.
    In beide gevallen een kansloos verhaal dus voor Carvalho.
    Vind ik leuk
    Speedy +348
    woensdag 13 juni 2018 om 08:05
    Een voorzitter hoort zich in deze situatie achter zijn spelers te scharen. Dat heeft hij duidelijk voor en na de aanval niet gedaan en is het dus logisch dat de spelers de club willen verlaten. Het is gewoon een voorzitter van niks zoals nu ook blijkt
    [Reactie gewijzigd op woensdag 13 juni 2018 om 08:05]
    Vind ik leuk
    4everfcu +3513
    woensdag 13 juni 2018 om 09:22
    die voorzitter kijkt wel uit als hij dat doet heeft hij vanavond 200 idiote vriendjes voor de deur staan.
    [Reactie gewijzigd op woensdag 13 juni 2018 om 09:23]
    Vind ik leuk
    r4vje +162
    woensdag 13 juni 2018 om 08:10
    Dat de Portugese voetbalbond niks aan deze zwakbegaafde meneer doet is onbegrijpelijk. Zeker niet als hij inderdaad de harde kern gevraagd heeft om de spelers even een "lesje" te leren.
    Vind ik leuk
    Sazzz +11313
    woensdag 13 juni 2018 om 08:23
    Wat een eikel van een voorzitter... Hij raakt die spelers toch kwijt, maar zal niet makkelijk nieuwe krijgen
    Vind ik leuk
    Och jeh +2157
    woensdag 13 juni 2018 om 08:23
    Fijne voorzitter ook, snel weg daar Bas!
    Vind ik leuk
    Boyette +71
    woensdag 13 juni 2018 om 09:06
    Dus alle spelers aan hun contract houden .. zelfs als dat al lukt.. zullen ze natuurlijk niet presteren...
    bravo voorzitter dat heb je dan goed voormekaar..
    Vind ik leuk
    4everfcu +3513
    woensdag 13 juni 2018 om 09:14
    denk dat dat voorzittertje zich flink vergist laat hij zich maar druk maken om de veiligheid vd spelers .
    bas dost heeft groot gelijk ik had ook nooit meer gespeeld voor die tokkies
    Vind ik leuk
    Bizzy +21405
    woensdag 13 juni 2018 om 09:48
    Vrijgeven van vertrouwelijke informatie van zaakwaarnemers is schending van de nieuwe privacywetgeving. Sporting heeft een mega probleem.
    Vind ik leuk
    munkikiii +2142
    woensdag 13 juni 2018 om 09:50
    Denk dat Bruno nog wel eens aan het kortste eind kan gaan trekken ! En natuurlijk wil hij de contracten niet ontbinden de spelers waar het over gaat is namelijk kapitaal .... Maar als deze spelers naar het CAS stappen denk ik dat ze in het gelijk worden gesteld en dat door een stel debielen
    Vind ik leuk
    woensdag 13 juni 2018 om 12:20
    Dat die sukkel(voorzitter) zijn bek houdt hij moet maar eens door die gasten aangevallen worden !
    Vind ik leuk

    Bekijk het laatste nieuws