'Leuk dat mensen een wedstrijd kunnen verzieken waar mensen van willen genieten'

    'Leuk dat mensen een wedstrijd kunnen verzieken waar mensen van willen genieten'

    donderdag 12 juli 2018 om 08:53

    Kevin Hofland heeft nogmaals gereageerd op de afgelaste oefenwedstrijd van Fortuna Sittard tegen BSV Limburgia. De wedstrijd gaat niet door omdat supportersgroepen van Fortuna en Roda JC met elkaar op de vuist dreigen te gaan.

    'Leuk dat een paar mensen een wedstrijd kunnen verzieken waar veel mensen die beide clubs een warm hart toedragen graag van willen genieten. Gaan deze gasten nu eens beseffen dat sport verbroedering is en dat het niet uitmaakt wie je steunt?', schreef Hofland op Twitter, opgetekend door de Limburger. De tweet is inmiddels verwijderd door de assistent-trainer van Fortuna.

    Dat de wedstrijd niet doorgaat werd woensdag bekend. Om problemen te voorkomen moeten er minstens honderd agenten worden ingezet, zegt burgemeester Gerd Leers van de gemeente Brunssum tegen de Limburger. "Het terrein van BSV Limburgia is niet toegerust op risicowedstrijden."

    Hofland reageerde woensdag ook al op de situatie. "Ik noem dit gewoon malloten, mensen die het stoer vinden met elkaar te vechten en daarmee de hele sport kapot maken", zo liet hij weten aan 1Limburg. Dat kan ik geen supporters noemen. Het erge is dat er mensen wilden komen kijken die normaal niet gauw een wedstrijd van Fortuna kunnen zien, zoals kinderen en mensen met een handicap. Hun feestje wordt zo verpest."

    Lees ookOefenduel Fortuna Sittard gaat niet door: 'malloten' gooien roet in het eten

    Plaats een reactie

    Bep Slatter +9850
    donderdag 12 juli 2018 om 08:58
    En dan wordt nota bene Kevin Hofland gecensureerd, rare wereld.
    Vind ik leuk
    Maddox +1531
    donderdag 12 juli 2018 om 09:02
    Stadionverbod of een taakstrafje helpt niet, zet ze gewoon een keer vast die mongolen.
    Vind ik leuk
    Rene80 +729
    donderdag 12 juli 2018 om 09:32
    Vast zetten ben ik ook een voorstander van, maar helpt ook niet aangezien dat weer status geeft. Gewoon hardere straffen bedenken ( 1000 uur vrijwilligers werk bijvoorbeeld )
    Vind ik leuk
    John M. +4177
    donderdag 12 juli 2018 om 09:42
    Ieder dag de zweep erover, behalve zondags. Zo leren ze de zondag te waarderen.
    Vind ik leuk
    JustH +10680
    donderdag 12 juli 2018 om 09:46
    Mongolen zijn doorgaans zeer lieve, en vredelievende mensen.
    Vind ik leuk
    The Iceman +5605
    donderdag 12 juli 2018 om 09:50
    Behalve Dzjengis Khan dan ;-)
    Vind ik leuk
    JustH +10680
    donderdag 12 juli 2018 om 10:01
    Daar heb je een punt! :-)
    Vind ik leuk
    donderdag 12 juli 2018 om 15:06
    Kevin is ook niet vies van om ergens een vuurwerkbommetje neer te gooien hoor
    Vind ik leuk
    Johnnie +217
    donderdag 12 juli 2018 om 09:01
    Limburgers en vechten, we blijken er nogal van te houden(ik mag het zeggen, ben zelf een Limburger).

    Natuurlijk te absurd voor woorden dit, geweld is nooit goed te praten wie de initiators dan ook zijn. Zet hopelijk wel te denken waar men oefenwedstrijden gaat spelen in de toekomst. Uiteraard zou dat nooit een probleem hoeven zijn, echter blijkt het dus niet verstandig om in de achtertuin van de concurrentie een wedstrijd je te plannen.

    Neem niet aan dat roda nu een wedstrijdje gaat plannen in Geleen bijvoorbeeld...
    Vind ik leuk
    popiejopie +2126
    donderdag 12 juli 2018 om 11:15
    Ik had juist het gevoel dat mensen in Limburg niet van die heethoofden waren. Ben er een paar keer geweest en het was altijd gemoedelijk zonder enige agressie.
    Vind ik leuk
    Johnnie +217
    donderdag 12 juli 2018 om 12:09
    Zo wel ja. Maar op moment van confrontatie wordt er ook maar weinig gepraat zullen we maar zeggen... Helaas.

    Verder zijn we heel gemoedelijke mensen die niet snel problemen zullen hebben met andere. Anderzijds deinen ze niet terug als het er op aan komt.
    Vind ik leuk
    donderdag 12 juli 2018 om 13:02
    Bedankt voor de info man..
    Vind ik leuk
    Youri99 +7553
    donderdag 12 juli 2018 om 12:12
    Dit heeft niks met concurrentie te maken... Vorig jaar werd Fc Twente - Everton afgewerkt in het Overijsselse De Lutte en toen meenden ook een paar sneuneuzen met elkaar op de vuist te moeten gaan in de lokale kroeg. Het feit dat ze elkaar de kop in slaan vind ik nog niet eens zo erg, het feit dat ze legaal kinderen mogen krijgen wel.
    Vind ik leuk
    tremere +517
    donderdag 12 juli 2018 om 09:08
    Sport verbroedert? Wat een onzin, sport laat je hoogsten eventjes aan iets anders denken. Zodra de wedstrijd voorbij is, is het back to business.
    Vind ik leuk
    donderdag 12 juli 2018 om 09:16
    Scheiss mongolen aus Sterfrade! Hoop dat ze failliet gaan
    Vind ik leuk
    The Iceman +5605
    donderdag 12 juli 2018 om 09:32
    Denk aan je hart Sjakie.
    Vind ik leuk
    Zot Joke +505
    donderdag 12 juli 2018 om 09:32
    Lafbekken zijn het. Als ze echt met elkaar willen knokken kan dat ook elders en op een ander moment. Zielig haantjesgedrag van twee "supportersgroepen" die kennelijk niet de moed hebben om zonder toezicht en aandacht de confrontatie op te zoeken.

    "Hou me tegen......................."
    Vind ik leuk
    donderdag 12 juli 2018 om 09:33
    'Leuk dat een paar mensen een wedstrijd kunnen verzieken'
    Dat heeft niet altijd met de supporters te maken,sommige voetballers verzieken de wedstrijd zelf
    Vind ik leuk
    Bep Slatter +9850
    donderdag 12 juli 2018 om 10:10
    Nou inderdaad, Frankrijk.heefy zo zelfs de finale gehaald. Go Hrvatska!!
    Vind ik leuk
    glenn +1027
    donderdag 12 juli 2018 om 10:46
    er lopen toch nog veel belachelijke mensen los .....de hersenen zullen uitgeput geweest zijn.
    Vind ik leuk
    donderdag 12 juli 2018 om 11:30
    gewoon niet zulke dergelijke wedstrijden in plannen. dan geef je die gasten ook geen reden om sensatie op te zoeken en geef je ze ook geen podium.

    klootjes volk
    Vind ik leuk
    Cookee +8851
    donderdag 12 juli 2018 om 16:59
    Heerenveen doet dat ook... spelen in de regio van Cambuur.
    Ik vind dat provoceren en als een paar heethoofden iets doen,
    dan zegt H'veen, goh wat zijn dat toch slechte mensen.
    Tsja... maar wie wil dat nou ontlokken,
    stinkt daar iemand in?
    [Reactie gewijzigd op donderdag 12 juli 2018 om 16:59]
    Vind ik leuk
    resa454 +0