Oefenduel Fortuna Sittard gaat niet door: 'malloten' gooien roet in het eten

Oefenduel Fortuna Sittard gaat niet door: 'malloten' gooien roet in het eten

Gepubliceerd: woensdag 11 juli 2018 om 17:41wo 11-07-2018 om 17:41

Het oefenduel tussen Fortuna Sittard en tweedeklasser BSV Limburgia gaat niet door. De reden: supportersgroepen van Roda JC en Fortuna dreigen met elkaar op de vuist te gaan.

Dat meldt 1Limburg. De oefenwedstrijd zou zaterdag worden gespeeld in Brunssum, maar de politie heeft signalen opgevangen dat er 'twee- tot driehonderd' herrieschoppers met elkaar willen knokken, schrijft het regionale medium woensdag. Om dat probleem in de kiem te smoren moet de politie tientallen agenten naar de club sturen, maar die capaciteit is er niet.

Kevin Hofland, assistent-trainer van Fortuna, baalt behoorlijk van de situatie. "Ik noem dit gewoon malloten, mensen die het stoer vinden met elkaar te vechten en daarmee de hele sport kapot maken", laat hij weten aan 1Limburg. "Dat kan ik geen supporters noemen. Het erge is dat er mensen wilden komen kijken die normaal niet gauw een wedstrijd van Fortuna kunnen zien, zoals kinderen en mensen met een handicap. Hun feestje wordt zo verpest."

Fortuna en Limburgia bekijken de mogelijkheden om de wedstrijd op een later moment dit seizoen te spelen, bijvoorbeeld tijdens een interlandweek. Dat duel zal in ieder geval niet in Brunssum worden gespeeld.

Plaats een reactie

Het laatste formule 1 nieuws - GPBlog.com
Donnygo +3950
woensdag 11 juli 2018 om 17:44
200 tot 300 fans wist niet dat Fortuna en Roda zoveel fans hadden ;)

Jammer dat er zoveel malloten zijn, benadelen nu 3 clubs en het meeste is de amateur club dat weken voorbereiding op het terein moeten doen om alles klaar te krijgen en dan krijg je dit.
Vind ik leuk
#Keizerout +41135
woensdag 11 juli 2018 om 18:29
Hahaha
Vind ik leuk
woensdag 11 juli 2018 om 18:30
Roda heeft ongeveer 6.000 seizoenskaart houders.
En hoe hypocryt is meneer Hofland.
Roda openlijk schofferen op voetbalsites en nu opeens is meneer een heilige.
Kijk eerst een terug naar je eigen fouten.
Blijft een feit dat een oefenwedstrijd gewoon moet kunnen doorgaan.
Ik snap alleen niet zo goed waarom kinderen en gehandicapten niet naar fortuna kunnen gaan kijken.
Zou daar graag wat meer uitleg over krijgen.....
Vind ik leuk
#Keizerout +41135
woensdag 11 juli 2018 om 18:31
Misschien zijn het kinderen en gehandicapten onder begeleiding.
Vind ik leuk
ruud wubbers +21087
woensdag 11 juli 2018 om 17:44
Alleen al het idee van hooligans met een Limburgs accent doet mij schaterlachen.
Vind ik leuk
Brunt +249
woensdag 11 juli 2018 om 17:52
Tot je een vlaai in je gezicht krijgt :p
Vind ik leuk
Rodapaus +6011
woensdag 11 juli 2018 om 18:23
Sjengsters
Vind ik leuk
Rodajc +18118
woensdag 11 juli 2018 om 18:38
Euy tuup, dalijk hauw ig dig in de moel auwoer.

Was vandaag trouwens in Hasselt bij Zwolle, daar moest ik dan weer om schaterlachen. Vind dat hele strenggereformeerde gebied trouwens achterlijk. Blijft leuk dat we in ons mooie landje zo verschillend zijn en onze meningen mogen laten horen, lekker elkaar afzeiken, heerlijk.
Vind ik leuk
ruud wubbers +21087
woensdag 11 juli 2018 om 19:45
Hier in Zwolle hebben we het ook niet op dat grefotuig, gelukkig zijn ze een steeds kleiner wordende groep en in Zwolle zelfs redelijk nonexistent.
Heb overigens niks tegen Limburgers, vind hun accent alleen heel dom klinken.
Vind ik leuk
Rodajc +18118
woensdag 11 juli 2018 om 20:58
Over welk accent heb je het? Want in Maastricht, Sittard-Geleen en de Parkstad praten ze best wel anders, en het maakt natuurlijk ook aardig wat uit hoe je of wie het uitspreekt, Tom Dumoulin en Max Verstappen praten toch ook prima verstaanbaar met een Limburgs accent. Niks mis met dat accent, net zoals met elk accent, zolang het maar niet overdreven en daardoor storend wordt.
Vind ik leuk
Chinto +96
woensdag 11 juli 2018 om 20:35
Simpele zielen maken opmerkingen als een randdebiel. Niets beter dan die herrietrappers!
Vind ik leuk
Ajacied_8 +19095
woensdag 11 juli 2018 om 17:45
En over een aantal jaar als FC Limburg een feit is zijn het de beste vriendjes..
Vind ik leuk
Blindsy +17200
woensdag 11 juli 2018 om 17:46
Oftewel, er komt dus nooit een FC Limburg..
Vind ik leuk
ruud wubbers +21087
woensdag 11 juli 2018 om 17:47
Fc Limburg gaat er nooit komen, je gaat Ajax AZ en Utrecht toch ook niet samenvoegen?
Vind ik leuk
#Keizerout +41135
woensdag 11 juli 2018 om 18:32
Ajax, AZ en Utrecht doen het ook iets beter dan de limburgse clubs
Vind ik leuk
Rodajc +18118
woensdag 11 juli 2018 om 18:42
Oss, Den Bosch, RKC, NEC, Helmond en Eindhoven ook maar bij elkaar flikkeren? Stellen toch geen klote voor en zijn we daar ook weer vanaf. Stadionnetje in Veghel neerpleuren en huppetee, je hebt een club waar de fans allemaal gezamenlijk liedertjes gaan zingen.
Vind ik leuk
Ajacied_8 +19095
woensdag 11 juli 2018 om 18:44
Ja!
Vind ik leuk
#Keizerout +41135
woensdag 11 juli 2018 om 18:56
Als een aantal van die clubs daar beter van zou worden mag het van mij.
Ik kom toch nooit in Veghel
[Reactie gewijzigd op woensdag 11 juli 2018 om 18:57]
Vind ik leuk
Rodajc +18118
woensdag 11 juli 2018 om 19:52
Geen enkele club wordt beter van een fusie, de club houdt dan namelijk op te bestaan.
Vind ik leuk
#Keizerout +41135
donderdag 12 juli 2018 om 01:47
Ehm. Interessant punt. De 'club' als los ding wordt er inderdaad niet beter van, die verdwijnt. Alleen kan er wel iets moois uit voortkomen voor de mensen die erbij betrokken zijn. En die lijken me belangrijker dan een ding.
Ik moet trouwens zeggen dat bij een fusie van voetbalclubs ik denk dat dat wel binnen een stad zou moeten gebeuren. Hoe twee steden samen een club zouden kunnen hebben is me niet echt duidelijk.
Al hebben mensen buiten de steden wel binding met topclubs, misschien is dat op regionaal niveau ook wel mogelijk.
Vind ik leuk
Rodajc +18118
donderdag 12 juli 2018 om 06:43
Juist daarom is het hier niet mogelijk. Ik weet dat Limburg van buiten nog steeds als een redelijk achtergesteld gebied wordt gezien, maar de regio's hier in Zuid-Limburg zijn gewoon heel anders qua mensen, die gaan niet samen op een tribune zitten.
Vind ik leuk
maandag 23 juli 2018 om 11:23
Al 4 jaar geen prijs en in europa het lachertje. Misschien toch geen slecht idee om te fuseren.
Vind ik leuk
#Keizerout +41135
maandag 23 juli 2018 om 11:37
Ik weet niet, ik denk dat Sturm Graz liever tegen Roda, VVV, Fortuna of MVV had geloot.
Vind ik leuk
FSCeara +8864
woensdag 11 juli 2018 om 18:36
FC Limburg komt er als Ajax weer wat voorstelt in Europa,
Shit, dat gaat nooit meer gebeuren.
Vind ik leuk
woensdag 11 juli 2018 om 17:46
Wie had dat ooit gedacht..een risico wedstrijd van Fortuna
Vind ik leuk
Vendaron +256
woensdag 11 juli 2018 om 18:14
Fortuna had vroeger toch een aardige harde kern.
Vind ik leuk
4everfcu +5046
woensdag 11 juli 2018 om 18:52
nooit gezien dan.
Vind ik leuk
Come on Utreg +28907
woensdag 11 juli 2018 om 21:16
Heel vroeger dan..
Vind ik leuk
woensdag 11 juli 2018 om 17:48
Gewoon de wedstrijd op onbekend terrein door laten gaan. Hoe moeilijk kan het zijn.
Vind ik leuk
Rodajc +18118
woensdag 11 juli 2018 om 22:52
Ik zie in de verte de lichtmasten van het Fortuna stadion branden, daar zullen ze de wedstrijd nu wel spelen (of hebben ze gespeeld).
Vind ik leuk
HansVites +5938
woensdag 11 juli 2018 om 17:49
Sneu volk, bouw een kooi ergen op de Mokerhei voor die liefhebbers en laat ze elkaar verrot slaan.
Vind ik leuk
4everfcu +5046
woensdag 11 juli 2018 om 18:53
dat hebben ze al gedaan in beverwijk maar dan is het ook niet goed en valt het hele land erover.
[Reactie gewijzigd op woensdag 11 juli 2018 om 19:02]
Vind ik leuk
gustare +650
woensdag 11 juli 2018 om 17:55
Niet zo moeilijk doen. Gewoon toelaten dat ze vechten. Groot hek er omheen en ze allemaal een pistool geven. Degene die over blijft mag er uit. Scheelt weer een paar honderd mafkezen.
Vind ik leuk
FCG1971 +4371
woensdag 11 juli 2018 om 18:00
Dan gewoon die wedstrijd op het Drielandenpunt in Vaals gaan houden. Kan MVV ook gezellig meedoen.
Vind ik leuk
Rodajc +18118
woensdag 11 juli 2018 om 18:47
Daar wordt Roda-Alemannia al gespeeld vanavond, ook al geen optie dus. Toont wel meteen aan dat dit geen echte supporters waren als ze liever knokken dan hun clubje bekijken.
Vind ik leuk
FCG1971 +4371
woensdag 11 juli 2018 om 18:59
Nu weet ik uit eigen ervaring dat Roda en Achen supporters het goed met elkaar kunnen vinden. Ik heb in de Kaalheide periode een groepje Achen skinheads achter me aangehad. Serieuze gasten waren dat.
Vind ik leuk
Brunt +249
woensdag 11 juli 2018 om 17:57
Laat ze lekker een weiland opzoeken op een heel andere plek en elkaar daar te lijf gaan. Heeft niemand er last van. En kan de normale supporter lekker genieten bij die wedstrijd. Zijn vast genoeg Fortuna en Roda-Fans die samen gezellig die wedstrijd willen bekijken.
Vind ik leuk
ruud wubbers +21087
woensdag 11 juli 2018 om 18:01
Ook dan worden oefenwedstrijden afgelast. De politie heeft totaal geen idee hoe modern hooliganisme in elkaar zit.
Vind ik leuk
Rodapaus +6011
woensdag 11 juli 2018 om 18:22
Ik stel voor dat twee clubs bovenop een heuvel (of de cauberg) beginnen en dan elkaar van de heuvel af proberen te schoppen. Als je beneden de heuvel bent ben je af en mag je niet meer meedoen.

Kunnen de rest van de normale mensen lekker gwn van voetbal genieten.
Vind ik leuk
Rodapaus +6011
woensdag 11 juli 2018 om 18:19
Hehe eindelijk een keer een beetje volk nadat ik tot een Jihad heb opgeroepen
[Reactie gewijzigd op woensdag 11 juli 2018 om 18:20]
Vind ik leuk
stratumseind +190906
woensdag 11 juli 2018 om 18:44
Stadion fc Limburg met 4 uit vakken
Vind ik leuk
4everfcu +5046
woensdag 11 juli 2018 om 18:50
fijn ga ff melden dat je geen agenten hebt dan weet je iig zeker dat ze in de stad opduiken.
Vind ik leuk
woensdag 11 juli 2018 om 20:30
Dit zijn tenminste echte supporters......;-)
Vind ik leuk
Chinto +96
woensdag 11 juli 2018 om 20:36
Randdebielen.
Vind ik leuk
harrie v. +733
woensdag 11 juli 2018 om 20:36
Ook vreemd dan dat Fortuna een oefenwedstrijd organiseert tegen een club in Roda gebied. Want Brunssum is gewoon Roda gebied. Niemand daar ,behalve de vader van Hofland heeft daar iets met Fortuna. Dus waarom daar in godsnaam??
Vind ik leuk

Bekijk het laatste nieuws