Oefenduel Fortuna Sittard gaat niet door: 'malloten' gooien roet in het eten

    Oefenduel Fortuna Sittard gaat niet door: 'malloten' gooien roet in het eten

    woensdag 11 juli 2018 om 17:41

    Het oefenduel tussen Fortuna Sittard en tweedeklasser BSV Limburgia gaat niet door. De reden: supportersgroepen van Roda JC en Fortuna dreigen met elkaar op de vuist te gaan.

    Dat meldt 1Limburg. De oefenwedstrijd zou zaterdag worden gespeeld in Brunssum, maar de politie heeft signalen opgevangen dat er 'twee- tot driehonderd' herrieschoppers met elkaar willen knokken, schrijft het regionale medium woensdag. Om dat probleem in de kiem te smoren moet de politie tientallen agenten naar de club sturen, maar die capaciteit is er niet.

    Kevin Hofland, assistent-trainer van Fortuna, baalt behoorlijk van de situatie. "Ik noem dit gewoon malloten, mensen die het stoer vinden met elkaar te vechten en daarmee de hele sport kapot maken", laat hij weten aan 1Limburg. "Dat kan ik geen supporters noemen. Het erge is dat er mensen wilden komen kijken die normaal niet gauw een wedstrijd van Fortuna kunnen zien, zoals kinderen en mensen met een handicap. Hun feestje wordt zo verpest."

    Fortuna en Limburgia bekijken de mogelijkheden om de wedstrijd op een later moment dit seizoen te spelen, bijvoorbeeld tijdens een interlandweek. Dat duel zal in ieder geval niet in Brunssum worden gespeeld.

    Plaats een reactie

    Donnygo +1758
    woensdag 11 juli 2018 om 17:44
    200 tot 300 fans wist niet dat Fortuna en Roda zoveel fans hadden ;)

    Jammer dat er zoveel malloten zijn, benadelen nu 3 clubs en het meeste is de amateur club dat weken voorbereiding op het terein moeten doen om alles klaar te krijgen en dan krijg je dit.
    Vind ik leuk
    420 +1228
    woensdag 11 juli 2018 om 17:49
    Zie je ook bijna alleen bij voetbal he.

    Stel je voor dat 2 schaakclubs met elkaar gaan schaak"matten".

    🐸☕
    Vind ik leuk
    #Keizerout +22277
    woensdag 11 juli 2018 om 18:30
    Ik ga helemaal 'stuk' 😂
    Vind ik leuk
    HanV +3427
    woensdag 11 juli 2018 om 19:41
    Bij bridgen is het nog erger daar is het of slaan of snijden.
    Vind ik leuk
    #Keizerout +22277
    woensdag 11 juli 2018 om 18:29
    Hahaha
    Vind ik leuk
    woensdag 11 juli 2018 om 18:30
    Roda heeft ongeveer 6.000 seizoenskaart houders.
    En hoe hypocryt is meneer Hofland.
    Roda openlijk schofferen op voetbalsites en nu opeens is meneer een heilige.
    Kijk eerst een terug naar je eigen fouten.
    Blijft een feit dat een oefenwedstrijd gewoon moet kunnen doorgaan.
    Ik snap alleen niet zo goed waarom kinderen en gehandicapten niet naar fortuna kunnen gaan kijken.
    Zou daar graag wat meer uitleg over krijgen.....
    Vind ik leuk
    #Keizerout +22277
    woensdag 11 juli 2018 om 18:31
    Misschien zijn het kinderen en gehandicapten onder begeleiding.
    Vind ik leuk
    ruud wubbers +10305
    woensdag 11 juli 2018 om 17:44
    Alleen al het idee van hooligans met een Limburgs accent doet mij schaterlachen.
    Vind ik leuk
    Brunt +83
    woensdag 11 juli 2018 om 17:52
    Tot je een vlaai in je gezicht krijgt :p
    Vind ik leuk
    Wijsneus01 +823
    woensdag 11 juli 2018 om 18:00
    Zoals jou vrouw als je je broek laat zakken? Ja dat zal een gebrul van jewelste zijn ja. Alles wat niet boven de rivieren valt is maar vreemd hè. Die strippenkaart wat je maandelijks van de gemeente krijgt brengt je ook niet ver.
    Vind ik leuk
    woensdag 11 juli 2018 om 18:02
    Dat jij je zo makkelijk laat kennen door iemand van het internet zegt ook veel over jou, Wijsneus01
    Vind ik leuk
    ruud wubbers +10305
    woensdag 11 juli 2018 om 18:05
    Ik ben wel benieuwd waarom de gemeente mij een strippenkaart zou geven, daar heb je al meer dan 10 jaar niks meer aan.
    Vind ik leuk
    Donnygo +1758
    woensdag 11 juli 2018 om 18:09
    Die strippenkaart is een belegging voor je kinderen in 40 jaar krijg je er miljoenen voor en is het museum stuk de hollandse oudheid ;)
    Vind ik leuk
    ruud wubbers +10305
    woensdag 11 juli 2018 om 18:17
    Een strippenkaart uit 2018 zal sowieso al wel een museumstuk zijn ;)
    Vind ik leuk
    Wijsneus01 +823
    woensdag 11 juli 2018 om 22:07
    Zegt niet veel ovwr mij, maar klopt dat ik hap op zulke onzin. Ben daar allergisch voor die arrogante neerbuigende taal over het zuiden. Alsof boven de rivieren alles is uitgevonden. En ja als ik het lees en heb de tijd dan reageer ik daar op.
    Vind ik leuk
    woensdag 11 juli 2018 om 19:21
    Waar ik me aan stoor is dat men altijd familie(iemands vrouw of moeder) betrekt in reacties, die hebben toch niets te maken met dit forum? Laat ze er dan ook buiten en als je niet tegen commentaar kan, lekker wat anders doen.
    Vind ik leuk
    Wijsneus01 +823
    woensdag 11 juli 2018 om 19:24
    Huilie huilie.. ik beledig zn vrouw toch niet. Als hij die al heeft, whatever. En ik reageer op zijn reactie waar hij een hele bevolkingsgroep belachelijk maakt. Maar prima kerel als jij je geroepen voelt om daar niks op te zeggen en wel dan van mij trek ik maar 1 conclusie. Je wilde graag dat jij een vrouw had die jouw kleine piemel kon uitlachen. Ok doei!
    Vind ik leuk
    woensdag 11 juli 2018 om 19:33
    Ten eerste heb ik een prachtige vrouw, ik gebruik mijn eigen volledige naam(dus als je mijn profiel op fb wil bekijken kan dat of op Instagram kan je mijn gezin zien) ten tweede ben ik een man van 51 dus huilie huilie zeg je maar tegen je leeftijdsgenoten en als laatste moet je je niet zo aanstellen want hij beledigd niemand, jij voelt je aangesproken WIJSNEUS.
    Vind ik leuk
    Wijsneus01 +823
    woensdag 11 juli 2018 om 21:03
    En jij bepaalt even dat hij niemand beledigd? Een accent door de mangel halen. Neejoh is toch niet beledigend. 51 jaar.. kennis komt blijkbaar niet met de jaren bij jou.
    Vind ik leuk
    donderdag 12 juli 2018 om 12:14
    Amsterdammers praten plat, in Overijssel versta ik niets(overigens denk ik dat de meeste Nederlanders beter Engels verstaan en spreken dan bijv. Fries of Limburgs, voel je je dan beledigd? Zoek hulp. Fijne dag jongen.
    Vind ik leuk
    donderdag 12 juli 2018 om 14:43
    By the way, ik ben slim geboren dus kennis had ik al, hoe zit dat met jou.
    [Reactie gewijzigd op donderdag 12 juli 2018 om 14:44]
    Vind ik leuk
    Wijsneus01 +823
    donderdag 12 juli 2018 om 18:12
    Haha wat een betoog zeg. Is het eruit? Voel je je opgelucht nu? Wat jij van nog meer andere accenten vind doet niks af aan het feit dat dit niet per definitie minder beledigend kan zijn voor mensen dan wanneer er een familielid wordt aangehaald. Ga lekker posten op Facebook en Instagram om interessant te doen.
    [Reactie gewijzigd op donderdag 12 juli 2018 om 18:14]
    Vind ik leuk
    donderdag 12 juli 2018 om 20:25
    Fijne avond in het mooie zuiden kerel(die ik verder niet ken) geniet van het mooie weer, doe ik ook.
    Vind ik leuk
    Rodapaus +5066
    woensdag 11 juli 2018 om 18:23
    Sjengsters
    Vind ik leuk
    Rodajc +11034
    woensdag 11 juli 2018 om 18:38
    Euy tuup, dalijk hauw ig dig in de moel auwoer.

    Was vandaag trouwens in Hasselt bij Zwolle, daar moest ik dan weer om schaterlachen. Vind dat hele strenggereformeerde gebied trouwens achterlijk. Blijft leuk dat we in ons mooie landje zo verschillend zijn en onze meningen mogen laten horen, lekker elkaar afzeiken, heerlijk.
    Vind ik leuk
    ruud wubbers +10305
    woensdag 11 juli 2018 om 19:45
    Hier in Zwolle hebben we het ook niet op dat grefotuig, gelukkig zijn ze een steeds kleiner wordende groep en in Zwolle zelfs redelijk nonexistent.
    Heb overigens niks tegen Limburgers, vind hun accent alleen heel dom klinken.
    Vind ik leuk
    Rodajc +11034
    woensdag 11 juli 2018 om 20:58
    Over welk accent heb je het? Want in Maastricht, Sittard-Geleen en de Parkstad praten ze best wel anders, en het maakt natuurlijk ook aardig wat uit hoe je of wie het uitspreekt, Tom Dumoulin en Max Verstappen praten toch ook prima verstaanbaar met een Limburgs accent. Niks mis met dat accent, net zoals met elk accent, zolang het maar niet overdreven en daardoor storend wordt.
    Vind ik leuk
    Chinto +60
    woensdag 11 juli 2018 om 20:35
    Simpele zielen maken opmerkingen als een randdebiel. Niets beter dan die herrietrappers!
    Vind ik leuk
    Ajacied_8 +12862
    woensdag 11 juli 2018 om 17:45
    En over een aantal jaar als FC Limburg een feit is zijn het de beste vriendjes..
    Vind ik leuk
    Blindsy +7745
    woensdag 11 juli 2018 om 17:46
    Oftewel, er komt dus nooit een FC Limburg..
    Vind ik leuk
    ruud wubbers +10305
    woensdag 11 juli 2018 om 17:47
    Fc Limburg gaat er nooit komen, je gaat Ajax AZ en Utrecht toch ook niet samenvoegen?
    Vind ik leuk
    #Keizerout +22277
    woensdag 11 juli 2018 om 18:32
    Ajax, AZ en Utrecht doen het ook iets beter dan de limburgse clubs
    Vind ik leuk
    Rodajc +11034
    woensdag 11 juli 2018 om 18:42
    Oss, Den Bosch, RKC, NEC, Helmond en Eindhoven ook maar bij elkaar flikkeren? Stellen toch geen klote voor en zijn we daar ook weer vanaf. Stadionnetje in Veghel neerpleuren en huppetee, je hebt een club waar de fans allemaal gezamenlijk liedertjes gaan zingen.
    Vind ik leuk
    Ajacied_8 +12862
    woensdag 11 juli 2018 om 18:44
    Ja!
    Vind ik leuk
    #Keizerout +22277
    woensdag 11 juli 2018 om 18:56
    Als een aantal van die clubs daar beter van zou worden mag het van mij.
    Ik kom toch nooit in Veghel
    [Reactie gewijzigd op woensdag 11 juli 2018 om 18:57]
    Vind ik leuk
    Rodajc +11034
    woensdag 11 juli 2018 om 19:52
    Geen enkele club wordt beter van een fusie, de club houdt dan namelijk op te bestaan.
    Vind ik leuk
    #Keizerout +22277
    donderdag 12 juli 2018 om 01:47
    Ehm. Interessant punt. De 'club' als los ding wordt er inderdaad niet beter van, die verdwijnt. Alleen kan er wel iets moois uit voortkomen voor de mensen die erbij betrokken zijn. En die lijken me belangrijker dan een ding.
    Ik moet trouwens zeggen dat bij een fusie van voetbalclubs ik denk dat dat wel binnen een stad zou moeten gebeuren. Hoe twee steden samen een club zouden kunnen hebben is me niet echt duidelijk.
    Al hebben mensen buiten de steden wel binding met topclubs, misschien is dat op regionaal niveau ook wel mogelijk.
    Vind ik leuk
    Rodajc +11034
    donderdag 12 juli 2018 om 06:43
    Juist daarom is het hier niet mogelijk. Ik weet dat Limburg van buiten nog steeds als een redelijk achtergesteld gebied wordt gezien, maar de regio's hier in Zuid-Limburg zijn gewoon heel anders qua mensen, die gaan niet samen op een tribune zitten.
    Vind ik leuk
    FSCeara +7864
    woensdag 11 juli 2018 om 18:36
    FC Limburg komt er als Ajax weer wat voorstelt in Europa,
    Shit, dat gaat nooit meer gebeuren.
    Vind ik leuk
    420 +1228
    woensdag 11 juli 2018 om 17:45
    Echt, doe wat met je leven. Zo'n klein landje en dan zo een rivaliteit om wat?

    Jij bent voor Sittard, de ander voor Kerkrade, uiteindelijk zijn ze even sneu als ze daar om moeten vechten.

    Hersenloos. 🐸☕
    Vind ik leuk
    Rodajc +11034
    woensdag 11 juli 2018 om 18:45
    Lekker aan de wietjes?
    Vind ik leuk
    420 +1228
    woensdag 11 juli 2018 om 18:49
    Straks!
    Vind ik leuk
    4everfcu +1221
    woensdag 11 juli 2018 om 18:52
    niets mis mee
    Vind ik leuk
    FSCeara +7864
    woensdag 11 juli 2018 om 23:15
    Doe wat met je leven ? We hadden het over FC Limburg. Waar kom jij in hemelsnaam mee ??
    Beter neem je de trein want volgens mij ben je het spoor bijster
    Vind ik leuk
    420 +1228
    woensdag 11 juli 2018 om 23:20
    ?? 🤣😅
    Ga je lekker?

    "We hadden het over FC Limburg. Waar kom jij in hemelsnaam mee ?? "

    Ik ben niet met jou in gesprek pik.

    [Reactie gewijzigd op woensdag 11 juli 2018 om 23:25]
    Vind ik leuk
    4everfcu +1221
    donderdag 12 juli 2018 om 14:33
    komt door de wiet pik
    Vind ik leuk
    woensdag 11 juli 2018 om 17:46
    Wie had dat ooit gedacht..een risico wedstrijd van Fortuna
    Vind ik leuk
    Vendaron +61
    woensdag 11 juli 2018 om 18:14
    Fortuna had vroeger toch een aardige harde kern.
    Vind ik leuk
    4everfcu +1221
    woensdag 11 juli 2018 om 18:52
    nooit gezien dan.
    Vind ik leuk
    Come on Utreg +22042
    woensdag 11 juli 2018 om 21:16
    Heel vroeger dan..
    Vind ik leuk
    woensdag 11 juli 2018 om 17:48
    Gewoon de wedstrijd op onbekend terrein door laten gaan. Hoe moeilijk kan het zijn.
    Vind ik leuk
    Rodajc +11034
    woensdag 11 juli 2018 om 22:52
    Ik zie in de verte de lichtmasten van het Fortuna stadion branden, daar zullen ze de wedstrijd nu wel spelen (of hebben ze gespeeld).
    Vind ik leuk
    HansVites +4410
    woensdag 11 juli 2018 om 17:49
    Sneu volk, bouw een kooi ergen op de Mokerhei voor die liefhebbers en laat ze elkaar verrot slaan.
    Vind ik leuk
    4everfcu +1221
    woensdag 11 juli 2018 om 18:53
    dat hebben ze al gedaan in beverwijk maar dan is het ook niet goed en valt het hele land erover.
    [Reactie gewijzigd op woensdag 11 juli 2018 om 19:02]
    Vind ik leuk
    gustare +507
    woensdag 11 juli 2018 om 17:55
    Niet zo moeilijk doen. Gewoon toelaten dat ze vechten. Groot hek er omheen en ze allemaal een pistool geven. Degene die over blijft mag er uit. Scheelt weer een paar honderd mafkezen.
    Vind ik leuk
    FCG1971 +704
    woensdag 11 juli 2018 om 18:00
    Dan gewoon die wedstrijd op het Drielandenpunt in Vaals gaan houden. Kan MVV ook gezellig meedoen.
    Vind ik leuk
    Rodajc +11034
    woensdag 11 juli 2018 om 18:47
    Daar wordt Roda-Alemannia al gespeeld vanavond, ook al geen optie dus. Toont wel meteen aan dat dit geen echte supporters waren als ze liever knokken dan hun clubje bekijken.
    Vind ik leuk
    FCG1971 +704
    woensdag 11 juli 2018 om 18:59
    Nu weet ik uit eigen ervaring dat Roda en Achen supporters het goed met elkaar kunnen vinden. Ik heb in de Kaalheide periode een groepje Achen skinheads achter me aangehad. Serieuze gasten waren dat.
    Vind ik leuk
    Brunt +83
    woensdag 11 juli 2018 om 17:57
    Laat ze lekker een weiland opzoeken op een heel andere plek en elkaar daar te lijf gaan. Heeft niemand er last van. En kan de normale supporter lekker genieten bij die wedstrijd. Zijn vast genoeg Fortuna en Roda-Fans die samen gezellig die wedstrijd willen bekijken.
    Vind ik leuk
    ruud wubbers +10305
    woensdag 11 juli 2018 om 18:01
    Ook dan worden oefenwedstrijden afgelast. De politie heeft totaal geen idee hoe modern hooliganisme in elkaar zit.
    Vind ik leuk
    Rodapaus +5066
    woensdag 11 juli 2018 om 18:22
    Ik stel voor dat twee clubs bovenop een heuvel (of de cauberg) beginnen en dan elkaar van de heuvel af proberen te schoppen. Als je beneden de heuvel bent ben je af en mag je niet meer meedoen.

    Kunnen de rest van de normale mensen lekker gwn van voetbal genieten.
    Vind ik leuk
    Eleveldski +1134
    woensdag 11 juli 2018 om 18:03
    Kevin, de sport is al kapot (en verrot).
    Vind ik leuk
    Rodapaus +5066
    woensdag 11 juli 2018 om 18:19
    Hehe eindelijk een keer een beetje volk nadat ik tot een Jihad heb opgeroepen
    [Reactie gewijzigd op woensdag 11 juli 2018 om 18:20]
    Vind ik leuk
    stratumseind +138670
    woensdag 11 juli 2018 om 18:44
    Stadion fc Limburg met 4 uit vakken
    Vind ik leuk
    4everfcu +1221
    woensdag 11 juli 2018 om 18:50
    fijn ga ff melden dat je geen agenten hebt dan weet je iig zeker dat ze in de stad opduiken.
    Vind ik leuk
    woensdag 11 juli 2018 om 20:30
    Dit zijn tenminste echte supporters......;-)
    Vind ik leuk
    Chinto +60
    woensdag 11 juli 2018 om 20:36
    Randdebielen.
    Vind ik leuk
    harrie v. +668
    woensdag 11 juli 2018 om 20:36
    Ook vreemd dan dat Fortuna een oefenwedstrijd organiseert tegen een club in Roda gebied. Want Brunssum is gewoon Roda gebied. Niemand daar ,behalve de vader van Hofland heeft daar iets met Fortuna. Dus waarom daar in godsnaam??
    Vind ik leuk

    Bekijk het laatste nieuws

    Oefenduel Fortuna Sittard gaat niet door: 'malloten' gooien roet in het eten