Been dringt aan op Feyenoord-versterking: 'Ik zeg: die zijn niet goed genoeg'

    Been dringt aan op Feyenoord-versterking: 'Ik zeg: die zijn niet goed genoeg'

    Gepubliceerd: maandag 30 juli 2018 om 10:25ma 30-07-2018 om 10:25

    Feyenoord doet er verstandig aan om voor het sluiten van de transfermarkt een extra centrale verdediger aan te trekken. Dat vindt Mario Been. De oud-trainer van de Rotterdammers heeft zijn bedenkingen bij het huidige defensieve centrum. 

    "Wie in het centrum gaan spelen, is duidelijk. Eric Botteghin en Jan-Arie van der Heijden, mits ze fit zijn. Daar zeg ik van: dat is niet goed genoeg", aldus Been voor de camera van RTV Rijnmond"Misschien voor Nederlandse begrippen wel, maar wil je in Europa aan de weg timmeren, dan niet."

    In de voorhoede verwacht Been komend seizoen meer van Sam Larsson. "Er is in de aanval qua transfers niet of nauwelijks iets gebeurd. Ik verwacht dit jaar iets meer van Larsson. Bij sc Heerenveen vond ik dat een uitstekende speler, hier heeft-ie in zijn eerste jaar amper gespeeld."

    Keepersstrijd
    Trainer Giovanni van Bronckhorst liet zondag weten dat hij deze week beslist wie zijn eerste keeper wordt. Been heeft een voorkeur voor Justin Bijlow. "Ik vind het een zeer talentvolle keeper. Brad Jones heeft bewezen dat hij niet altijd vlekkeloos keept en ik denk dat je ook naar de toekomst moet kijken. Dan denk ik dat Bijlow er klaar voor is."

    Poll

    Wie wordt eerste keeper?

    (3940 stemmen)

    Plaats een reactie

    Mascleta +267
    maandag 30 juli 2018 om 10:30
    "Misschien voor europese begrippen wel, maar wil je in Europa aan de weg timmeren, dan niet"

    Lekkere zin VP!
    Vind ik leuk
    Morris +23242
    maandag 30 juli 2018 om 10:31
    Eric Botteghinc Jan-Arie van der Heijden, Larsson.. Allemaal middelmaat. Ik blijf het zeggen, van geel had moeten door selecteren. Beide verdedigers verkopen. Ze zijn traag en kunnen net aan mee in de eredivisie.

    Van beek en st. Juste zijn veel beter. Zet daarachter wat talent neer.
    [Reactie gewijzigd op maandag 30 juli 2018 om 10:32]
    Vind ik leuk
    Stom +357
    maandag 30 juli 2018 om 11:19
    Wie gaat ze kopen dan? Zijn er biedingen afgewezen?

    Ik ben wel met je eens dat iedere andere combinatie uit die vier waarschijnlijk beter is. Maar goed, ze stonden in de basis bij dat kampioensteam he...
    Vind ik leuk
    Morris +23242
    maandag 30 juli 2018 om 11:24
    Kwestie van rond laten gaan dat ze weg mogen. Komt er vanzelf een club.

    Maar het is tekenend dat er geen interesse is. Tja hoe zou dat nou komen?
    Vind ik leuk
    Luiehond +2094
    maandag 30 juli 2018 om 10:32
    Tis allemaal wat magertjes!
    Vind ik leuk
    maandag 30 juli 2018 om 10:33
    Ik denk dat Mario hierin gelijk heeft. Met dit centrale duo kun je niet met 30-40 m in je rug spelen. Dat wordt dus een lang speelveld wat door de middenvelders nooit belopen kan worden. Zo’n beest als Sanchez zou prima passen.
    Vind ik leuk
    maandag 30 juli 2018 om 10:35
    En een linksbuiten, is Asaidi niet op te halen uit Enschede??
    Vind ik leuk
    Leeuw +6193
    maandag 30 juli 2018 om 10:45
    Niet gratis. Maar die zou een mooie versterking zijn. Een speler die de achterhoede van vele teams helemaal gek kan maken.

    Maar wie wil je daarvoor slachtofferen? Vleugel spelers Larson en Berhuis doen het nu goed.
    Vind ik leuk
    maandag 30 juli 2018 om 12:09
    Boetius uitzwaaien :)
    Vind ik leuk
    Leeuw +6193
    maandag 30 juli 2018 om 12:10
    Assaidi is te goed voor de Feyenoord bank. :)
    Vind ik leuk
    maandag 30 juli 2018 om 12:11
    Hij gaat spelen voor larsson
    Vind ik leuk
    Romario9 +12063
    maandag 30 juli 2018 om 10:48
    Ze hebben toch die Colombiaan gehaald ?
    Vind ik leuk
    maandag 30 juli 2018 om 12:00
    Colombiaan kan op beide flanken idd uit de voeten maar ja moet eerst maar eens kijken of het was is.
    Vind ik leuk
    JCJWZ +14751
    maandag 30 juli 2018 om 11:06
    Assaidi is niet te betalen, alleen met die frauduleuze praktijken in Enschede kan dat.
    Vind ik leuk
    maandag 30 juli 2018 om 11:10
    Brahim Darri zoekt nog een club....
    Vind ik leuk
    DrDeef +2195
    dinsdag 31 juli 2018 om 10:47
    Asaidi, hou op zeg. Dan kan je nog beter Bilal huren van die Turken. Asaidi heeft al lang niet meer het gestel om profvoetbal te spelen.
    Vind ik leuk
    dinsdag 31 juli 2018 om 10:56
    Ja toch.... ik weet niet of je vorig seizoen wat wedstrijden van Twente hebt gekeken maar Assaidi had het aardig op zijn heupen. Daarnaast acht ik Assaidi, ondanks zijn gestel (volgens jou), nog steeds beter dan Boetius.
    Vind ik leuk
    riGGY-AFCA +19990
    maandag 30 juli 2018 om 10:40
    "Misschien voor Europese begrippen wel, maar wil je in Europa aan de weg timmeren, dan niet."

    Huh???
    Vind ik leuk
    Schaar +1533
    maandag 30 juli 2018 om 10:45
    En wanneer vertrekt die geweldenaar Vilhena, de clubs staan toch in de rij voor hem?
    Vind ik leuk
    Bep Slatter +10997
    maandag 30 juli 2018 om 11:36
    Die is op de markt een nieuw touwtje kopen om door zijn haar te doen.
    Vind ik leuk
    maandag 30 juli 2018 om 10:47
    Ik hoor het liever van Mario dan van een persoon met verstand.
    Vind ik leuk
    stratumseind +174611
    maandag 30 juli 2018 om 10:48
    Voor Europese begrippen wel maar wil je in Europa aan de weg timmeren........ heb ik iets gemist en zijn er 2 Europa s?
    Vind ik leuk
    Morris +23242
    maandag 30 juli 2018 om 10:59
    Retorische vraag?
    Vind ik leuk
    stratumseind +174611
    maandag 30 juli 2018 om 11:02
    Je zou het haast zeggen maar ja ik mis nooit iets dus
    Vind ik leuk
    Morris +23242
    maandag 30 juli 2018 om 11:15
    Heb je net gezien wat er op mijn vakantie adres is gebeurt?
    Vind ik leuk
    stratumseind +174611
    maandag 30 juli 2018 om 11:48
    Geen idee waar je zit
    Vind ik leuk
    Morris +23242
    maandag 30 juli 2018 om 12:06
    Vaak genoeg al benoemd dus je mist wel erg veel hoor
    Vind ik leuk
    stratumseind +174611
    maandag 30 juli 2018 om 13:06
    je moet toch langzaam maar zeker weten dat wat iedereen doet mij allemaal niets boeit zolang ze mij maar met rust laten.
    Vind ik leuk
    Morris +23242
    maandag 30 juli 2018 om 15:35
    Ik laat je niet met rust dus heb je interesse in mijn reacties.. Ik boei jou enorm, haha
    Vind ik leuk
    stratumseind +174611
    maandag 30 juli 2018 om 15:49
    ik hang altijd aan je lippen....
    maar waar zit je dan?
    Vind ik leuk
    Morris +23242
    maandag 30 juli 2018 om 16:01
    Macedonië...

    Vind ik leuk
    stratumseind +174611
    maandag 30 juli 2018 om 16:05
    goedkoop op vakantie dus....
    toevallig ajacied?
    Vind ik leuk
    Morris +23242
    maandag 30 juli 2018 om 16:09
    Goedkoop is het zeker.

    Ik moet zeggen dat ik alleen Utrecht fans tegenkom. En een hoop Brabanders. Mijn god wat een aandacht trekkers zijn dat.. Irritante accent.

    Bier is prima hier, weer ook.
    Vrouwen zijn lelijk, gelukkig heb ik mijn eigen prinsesje mee.
    [Reactie gewijzigd op maandag 30 juli 2018 om 16:19]
    Vind ik leuk
    stratumseind +174611
    maandag 30 juli 2018 om 18:05
    als ze maar bier haalt.......
    Vind ik leuk
    maandag 30 juli 2018 om 10:49
    We love u kenneth we do ooooh kenneth we love u ?
    Vind ik leuk
    Come on Utreg +27621
    maandag 30 juli 2018 om 11:07
    Kenneth is geblesseerd..
    Vind ik leuk
    maandag 30 juli 2018 om 16:47
    Hij kenneth mee doen dus.
    Vind ik leuk
    Romario9 +12063
    maandag 30 juli 2018 om 10:49
    Hij heeft wel gelijk wat Botteghin en Van Eijden betreft. Die twee samen kan echt niet. Lijkt me dat Van Eijden en Van Beek het centrale duo gaan vormen.
    Vind ik leuk
    Cheat Codes +7968
    maandag 30 juli 2018 om 10:59
    Van Eijden???
    Vind ik leuk
    Romario9 +12063
    maandag 30 juli 2018 om 11:10
    Excuses, ik bedoelde Van der Heijden
    Vind ik leuk
    Cheat Codes +7968
    maandag 30 juli 2018 om 13:27
    Haha ik dacht al.
    Vind ik leuk
    maandag 30 juli 2018 om 10:50
    Sven van Beek?
    Vind ik leuk
    maandag 30 juli 2018 om 10:58
    Ik hoop zelf dat Bijlow eerste keeper wordt, maar van Bronckhorst zal die wel weer voor Jones kiezen omdat dat de makkelijke keuze is
    Vind ik leuk
    Kuip +8482
    maandag 30 juli 2018 om 11:02
    Feyenoord selecteert nooit door. Het is al jaren middelmaat. Met de Ayoubjes van deze wereld ga je echt niet beter worden. Dus een of twee voorrondjes EL, een hooguit derde plaats in de competitie en eventueel een KNVB- bekertje is het maximaal haalbare dit seizoen.
    In Europa kom je behalve met een zwak centrum ook niet ver met een tuinkaboutermiddenveld. Feyenoord scout tegenwoordig slechts op minispelers: Ayoub, Vilhena, Toornstra, Clasie kan echt niet. Slechts Botteghin, van Beek, van Persie en Jorgensen hebben lengte. Dan word je in Europees verband alleen al door standaardsituaties geklopt.
    Vind ik leuk
    Cheat Codes +7968
    maandag 30 juli 2018 om 13:32
    Dat is bij PSV toch precies hetzelfde met Schwaab, Viergever, Hendrix, Ramselaar, Luuk en ga zo maar door?
    Vind ik leuk
    Smithsonian +34438
    maandag 30 juli 2018 om 11:04
    100 procent met mario eens.
    Vind ik leuk
    Hans Worst +1104
    maandag 30 juli 2018 om 11:07
    Wat een goeie verdediger is, is Samir Memisevic van Groningen. Die kan een hoger Niveau zeker aan. Ideale speler voor Feyenoord.
    Vind ik leuk
    maandag 30 juli 2018 om 11:08
    De jeugd heeft de toekomst, Onana keepte als een clown bij Jong.
    Tot hij in het eerst kwam.. vertrouwen werkt altijd bij een keeper.
    Vind ik leuk
    torinofc +485
    maandag 30 juli 2018 om 11:13
    Arme Mario
    Vind ik leuk
    rinirat +2926
    maandag 30 juli 2018 om 11:13
    Feyenoord heeft het zwakste verdedigende centrum van de top 8.
    Met deze 2 wordt het zeker niks.
    Aanvallend staat het redelijk als Berhuis blijft en of v Persie niet geblesseerd raakt.
    [Reactie gewijzigd op maandag 30 juli 2018 om 11:13]
    Vind ik leuk
    RR12 +542
    maandag 30 juli 2018 om 12:01
    Jammer voor je dat er niet veel mensen jou serieus nemen joh.
    Vind ik leuk
    maandag 30 juli 2018 om 12:21
    Been kan zeggen wat die wil, maar de bal ligt bij Gio...
    Vind ik leuk
    El Cazador +7547
    maandag 30 juli 2018 om 12:24
    Ondanks dat alle posities dubbel bezet zijn ben je met een vol Europees seizoen in de breedte kwetsbaar!! De sterkte van de bank bepaald vaak
    Vind ik leuk
    maandag 30 juli 2018 om 12:29
    Valt me nog mee dat er geen kop boven dit artikel staat: "Mario ziet er geen been in.."
    Vind ik leuk
    Zultkop +5710
    maandag 30 juli 2018 om 12:49
    Mario Been, gaat heen! Je begint een beetje een Aad gehalte te krijgen met je uitspraken.
    Vind ik leuk
    maandag 30 juli 2018 om 12:58
    Geen spelt tussen te krijgen. Been heeft gelijk. Met die 2 achterin hoef je Europa niet in. En ik hoop dat Gio ballen toont en Bijlow een kans geeft.
    Vind ik leuk
    maandag 30 juli 2018 om 14:02
    Bijlow eerste keeper! Jones vorig jaar krokettenvanger
    Vind ik leuk
    maandag 30 juli 2018 om 14:50
    Bijlow is te jong voor Europa, mist de ervaring, is een goed keepertje, eerst ervaring opdoen voor het grote werk,dat is mijn mening.
    Vind ik leuk
    Hulsink +504
    maandag 30 juli 2018 om 16:25
    Grappig dat oud trainers van een club vaak weten hoe het zou moeten zijn bij de club die zei eens mochten trainen met meer of minder succes!
    Vind ik leuk
    dinsdag 31 juli 2018 om 01:02
    Precies daarom van Beek niet verkopen, vd Heijden laat voetballend soms leuke dingen zien maar is verdedigend niveau Vitesse. Proberen van Drongelen een jaartje te huren met koopoptie van HSV.
    Vind ik leuk
    dinsdag 31 juli 2018 om 15:56
    Ben er mee eens maar toch weer niet
    Vind ik leuk

    Bekijk het laatste nieuws