Trots FC Twente heeft groot nieuws: meer seizoenkaarthouders dan in de Eredivisie

    Trots FC Twente heeft groot nieuws: meer seizoenkaarthouders dan in de Eredivisie

    maandag 13 augustus 2018 om 10:11

    FC Twente zal komend seizoen zijn Keuken Kampioen Divisie-wedstrijden gaan afwerken in een bomvolle Grolsch Veste. De Tukkers maken maandagochtend via de officiële kanalen bekend dat ze deze zomer ruim negentienduizend seizoenkaarten hebben verkocht.

    Hiermee hebben de Enschedeërs het aantal van vorig seizoen al overtroffen, meldt de club vol trots via de eigen website. Tijdens de start van het (voorlopig) laatste seizoen op Eredivisie-niveau waren er duizend jaarkaarten minder over de toonbank gegaan. Voor het seizoen 2016/2017 lag het aantal seizoenkaarthouders zelfs nog op ruim zeventienduizend.

    FC Twente noemt de opmerkelijke cijfers 'een krachtig signaal van de achterban die FC Twente ook in de Eerste Divisie steunt', zo laat de club weten via de officiële kanalen. 'Daar zijn we de supporters zeer dankbaar voor.' De Tukkers werken vrijdagavond hun eerste wedstrijd van het nieuwe seizoen af. Mede-degradant Sparta komt naar de Grolsch Veste, waar om 20.00 uur afgetrapt wordt.

    Poll

    Wat verwacht jij van de Eerste Divisie-kraker tussen FC Twente en Sparta?

    (2776 stemmen)

    Plaats een reactie

    maandag 13 augustus 2018 om 10:13
    #wijblijven????
    Vind ik leuk
    Luiehond +1947
    maandag 13 augustus 2018 om 10:17
    Mooie club met geweldige supporters!
    Vind ik leuk
    maandag 13 augustus 2018 om 10:18
    Klijkt net alsof ze niet willen promoveren
    Vind ik leuk
    Tim +4585
    maandag 13 augustus 2018 om 10:32
    Of er zijn daar meer liefhebbers van Vrijdagwedstrijden ivm kinderen en wellicht speelde de prijselasticiteit ook nog een rol.
    Vind ik leuk
    Adje80 +8236
    maandag 13 augustus 2018 om 10:36
    Prijs elasticiteit 😂👍 netjes voor iemand die 14 jaar oud is.
    Hopen dat Twente snel terug is in de eredivisie,de gif beker is wel leeg onderhand. Ze horen in de eredivisie thuis.
    Vind ik leuk
    maandag 13 augustus 2018 om 10:48
    Meen je dat nou? Ze zijn door hunzelf gedegradeerd en niet eens door het feit dat ze de waarheid onder de tafel hielden. Ze hebben de degradatie dik verdiend.
    Vind ik leuk
    Adje80 +8236
    maandag 13 augustus 2018 om 10:51
    Klopt maar dat komt door alle ellende die gebeurd is met name financieel. Ik zeg ook niet dat ze de degradatie niet verdiend hadden maar zo'n mooie club met zo'n stadion hoort in de eredivisie thuis.
    Vind ik leuk
    maandag 13 augustus 2018 om 10:53
    Ach om persoonlijke redenen vind ik het wel prima dat twente in de kkd speelt. Twentefans kunnen soms nog arroganter zijn dan Ajacieden en das dan ook nog eens onterecht. Hopelijk dat de keukenkampioendivisie ze een beetje respect bijbrengt richting de échte topclubs.
    Vind ik leuk
    maandag 13 augustus 2018 om 10:58
    Jou psv'tje is ook geen top club met je wanna be rus en wanna be psv fetish.. kerel je bent zo nep he!
    Jij mocht willen dat jou psv'tje meer kan dan alleen domineren in de mickey mouse competitie.
    Vind ik leuk
    maandag 13 augustus 2018 om 11:15
    Jullie stonden laatste in die mickey mouse league jochie, ben je het alweer vergeten?

    Vind ik leuk
    mcmodd +22896
    maandag 13 augustus 2018 om 11:41
    Zeg Dimitri, als er fans niet arrogant zijn dan zijn het de Twentefans wel. De trouw van deze fans mag wat mij betreft beloond worden met een directe promotie, terug maar de ED. De weinige keren dat ik het laatste seizoen in een ander stadion kon zijn was dat wel in de Grolsch Veste. Vanwege de sfeer en de ontzettend hartelijke mensen. Als FCU-supporter heeft het me aan niets ontbroken.
    Vind ik leuk
    maandag 13 augustus 2018 om 11:59
    Ervaren we toch anders. Ik ervaar namelijk dat zelfs nu twente gedegradeerd is hun supporters alsnog een grote bek hebben. Ben ook wel eens in het twentestadion geweest. Laatste keer was Toen ze nog wél goed waren. Speelden ze met 2-2 gelijk tegen ado. Twentefans zijn wat dat betreft fanatiek, mn oren tuiten nog na. Kan ook zijn omdat ik en mn vader ondanks dat ik nog jong was in een normaal vak zaten naast een stel rokers waarvan ik niet zeker weet wat voor spul ze aan t roken waren. Zat ook achter een paal hielp niet echt om de wedstrijd beter te zien maar das gewoon pech. Toen ik en mn pa terug wilden fietsen waren zn banden lekgestoken. Ben nooit meer naar een fctwente wedstrijd geweest.
    [Reactie gewijzigd op maandag 13 augustus 2018 om 12:06]
    Vind ik leuk
    mcmodd +22896
    maandag 13 augustus 2018 om 15:22
    Tja, dat is een rotervaring Dimitri. Weet je, dan is het toch juist de kunst om eens goed in zo’n stadion om je heen te kijken. Zoveel mensen die geen rotzooi roken, geen banden leksteken. Die ga je nu toch niet blameren voor wat de enkeling uitvreet? Voor hetzelfde geld zit je pal naast zo’n vreemde snuiter en wordt je vanaf dat moment ook geassioceerd met zo’n ‘fout figuur’. Dat wil je toch ook niet? Blijf openstaan voor positiviteit man, daar bouw je een veel leuker leven mee op.
    Vind ik leuk
    maandag 13 augustus 2018 om 15:34
    Klinkt heel rot allemaal voor je..maar je houding doet meer denken dat je naar die wedstrijd door transseksuele Twente fans bent aangerand.
    Twente was laatst ook op bij psv op bezoek, waren ook allemaal auto's van Twente fans vernield. Word niet echt opgeblazen en krijgen een simpele mededeling gewoon een schade formulier in te vullen.. net als je pa in deze. Toy toy
    Vind ik leuk
    pietprecies +4181
    maandag 13 augustus 2018 om 13:10
    Aan punten heeft het je vooral niet ontbroken daar zeker ;-)
    Vind ik leuk
    maandag 13 augustus 2018 om 13:16
    Mcmodd dan heb je mazzel gehad. FC supporters zijn namelijk niet geliefd in Enschede. Zelfs geblesseerde spelers zijn daar een keer aangevallen. Mij werd geadviseerd vooral niet met een sjaaltje of shirt van Utrecht te lopen.
    Vind ik leuk
    mcmodd +22896
    maandag 13 augustus 2018 om 15:27
    Zo, daar heeft men mij dan niets van verteld. Als vertegenwoordiger voor een stel supporters hoor ik daar bericht van te krijgen. Maar ook dat verwijs ik naar het vertoon van relatief weinig onverlaten. Ik zou je graag, met FC Utrecht sjaal om en mijn FCU Hoody aan, mee willen nemen om er een andere belevenis te hebben. Zal ik je voorstellen aan een stel zeer fanatieke, maar ook zeer positieve Twentelingen (zo noem ik ze). Je lacht je een bult en ze delen hun bier. Dat moet dan wel van twee kanten komen.
    [Reactie gewijzigd op maandag 13 augustus 2018 om 15:29]
    Vind ik leuk
    frankn27 +5522
    maandag 13 augustus 2018 om 17:53
    Of was frank demouge zelf vervelend? Het kan maar zo :)
    Vind ik leuk
    redknap +1082
    dinsdag 14 augustus 2018 om 17:06
    Heel goed Mc modd. Je weet het goed te verwoorden.
    Vind ik leuk
    ElMauronee +102
    maandag 13 augustus 2018 om 13:36
    Misschien heeft die arrogantie te maken met het feit dat 90% Van de overige Nederlanders domme opmerkingen maakt tegenover de Twentefans?
    Veel mensen denken de feiten te weten dus roepen ze maar wat. Verder ben ik het compleet met je eens dat Twente door hun eigen spel gedegradeerd is.
    Vind ik leuk
    mcmodd +22896
    maandag 13 augustus 2018 om 15:35
    Het is bewijsbaar juist dat je prestaties worden vertaald op de ranglijst. Als dat betekent dat je moet degraderen heeft je cluppie het niet goed gedaan. Neem ook Twentefans serieus, we zijn als mens niks meer en willen dat ook niet. Sport en vooral voetbal hoor je eigenlijk samen te beleven. Het is lang geleden dat dit kon maar ik bewaar nog steeds kostbare herinneringen daaraan. Natuurlijk, onderling elkaar wat plagen mag, maar dat accepteer je als je weet dat dit nooit persoonlijk is bedoeld en je elkaar kunt vertrouwen. Dat begint altijd bij je zelf.
    Vind ik leuk
    Feeltje +64
    maandag 13 augustus 2018 om 16:07
    Eens,
    Zelf ben ik een Twente supporter. door eigen slecht spel en slecht financieel wan gedrag van OA 6,7,8 jaar geleden zijn wij indd terecht gedegradeerd maar daar integen zijn wij wel een eredivisie club! We hebben veel shit over ons heengekregen ook hier bij VP oa Ajax supporters die het wss niet konden hebben dat we hun wel konden afmaken. respect voor iedereen die met ons mee leeft en kom graag een keer een potje kijken. mooie sfeer mooi stadion lekker bier;')
    Vind ik leuk
    redknap +1082
    dinsdag 14 augustus 2018 om 17:04
    Er zijn geen echte top clubs meer in dit land dat is wel bekend denk ik. PSV bakt niks van internationaal en Feynoord en Ojox al helemaal niet.
    Dan hebben we AZ en Vites, nou das ook noppes.
    Come on Emmen en De Graafschap dat zijn de echte boer'n.
    Vind ik leuk
    Lucien1978 +4469
    maandag 13 augustus 2018 om 11:03
    Tuurlijk hoort deze club niet in de eredivisie thuis.

    Dat zou een degradatie betekenen voor kleinere clubs met kleinere stadions maar die wel iedere euro van hun mindere budget eerlijk uitgeven.

    Juist die clubs horen in de eredivisie thuis vanwege goed en weloverwogen omgaan met geld
    Vind ik leuk
    popiejopie +2418
    maandag 13 augustus 2018 om 11:14
    Zullen we anders een prijs uitreiken voor de club met de beste boekhouding?

    Ga toch weg man. Clubs moeten gezond zijn, Zeker! Maar om te groeien moeten risico's genomen worden. Iets wat Twente gedaan heeft, helaas voor hun hebben ze verloren omdat ze het om de verkeerde manier gedaan hebben. Sneu voor de supporters maar de club is daarvoor gestraft net als bijvoorbeeld Feyenoord 10 jaar geleden toen ze rode cijfers schreven. Dat boek is nu afgesloten en ze kunnen weer verder. Net als FC Twente moet doen.

    Aanvulling: Twente hoort qua club gewoon in de eredivisie thuis. Iedereen die anders beweerd die moet lekker blij zijn met clubs als Emmen en Excelsior in de competitie.
    [Reactie gewijzigd op maandag 13 augustus 2018 om 11:16]
    Vind ik leuk
    mcmodd +22896
    maandag 13 augustus 2018 om 11:46
    Ik ben met alle clubs die nu in de ED spelen geweldig blij, maar zal FC Twente er gewoon missen. De supporters die ik er jaren geleden leerde kennen nodigen mij af en toe nog uit, er is een hartelijk contact en ik voel me altijd echt welkom.
    Vind ik leuk
    maandag 13 augustus 2018 om 11:58
    Ja kijk naar Ajax en Feyenoord nu Twente weg is nemen ze de concurrentie niet meer serieus en geven ze psv een eerlijke voorsprong......
    Vind ik leuk
    maandag 13 augustus 2018 om 12:00
    Want twente was met zn 18e plaats een echte bedreiging voor de topclubs...
    Vind ik leuk
    Adje80 +8236
    maandag 13 augustus 2018 om 16:28
    Je kan wel stoer doen maar jullie zaten bijna in dezelfde situatie tot de gemeente jullie grond kocht
    [Reactie gewijzigd op maandag 13 augustus 2018 om 16:28]
    Vind ik leuk
    maandag 13 augustus 2018 om 21:57
    Feyenoord ook, zelfs Ajax heeft steun nodig gehad. Ik doe in tegenstelling tot de twentefans stoer nadat mijn ploeg iets bereikt heeft. Hun doen biggie nadat ze gedegradeerd zijn, misplaatst lijkt me. Ken je plaats vind ik.
    Vind ik leuk
    Adje80 +8236
    maandag 13 augustus 2018 om 22:09
    Ze ambiëren het gewoon om zsm terug te komen op het hoogste niveau. Thats all.. Maar had niet in de gaten dat jij het was Marc van bommel
    Vind ik leuk
    maandag 13 augustus 2018 om 22:14
    K kan moeilijk onze ploeg zeggen want dan vat jij t weer anders op omdat jij een andere club support. T is ook nooit goed he?
    Vind ik leuk
    mcmodd +22896
    maandag 13 augustus 2018 om 15:37
    Hahaha, dat is een goeie.
    Vind ik leuk
    popiejopie +2418
    maandag 13 augustus 2018 om 13:13
    Zo kun je het inderdaad ook zien. Excelsior is misschien het lelijke eendje van de eredivisie (qua stadion etc.) maar de club heeft zeker wat leuke spelers voortgebracht.
    Vind ik leuk
    Nielsk +1183
    maandag 13 augustus 2018 om 13:17
    Nou ken ik iemand die op Soccernews (en nu soms hier actief is) elk artikel aan het trollen was toen Feyenoord in financiële problemen was, het slecht ging met Feyenoord. Continu trollen, continu provoceren, continu als eerste proberen te reageren op artikelen. Toen ging het fout bij Twente en was hij aan het jammeren waarom iedereen tegen Twente ging en vooral de Feyenoorders en was Joopie niks te verwijten blablabla. Twentegoal, als je dit leest, jou gun ik dit van Twente. Een collega van mij, een kopie van Twentegoal, gun ik het ook. De supporters niet maar de club die zelf ook geprofiteerd heeft van de praktijken die er waren, wel weer. Op je blaren zitten en kijk of je er op een eerlijke manier weer boven op komt
    Vind ik leuk
    Baszabas +543
    maandag 13 augustus 2018 om 16:09
    En kijk dan weer het aantal reacties: meer dan 280!!! Dat zegt ook wel iets, deze club is veel te groot om kapot te gaan. 19.000 jaarkaarten, tralala, een sponsorgroep die even ruim 10M in leggen.

    Lag oans moar oet, dat dut oans nig wat
    Vind ik leuk
    Voebtal +5824
    maandag 13 augustus 2018 om 16:28
    Mooi man 1e divisie.
    Vind ik leuk
    Baszabas +543
    maandag 13 augustus 2018 om 16:54
    Stekt oans nig! Clubliefde kent geen divisie.
    Vind ik leuk
    Voebtal +5824
    maandag 13 augustus 2018 om 18:24
    Sorry kan geen duits.
    Vind ik leuk
    TopsyKrets +1643
    maandag 13 augustus 2018 om 11:03
    Wij hebben helaas geen trainingsveldje kunnen verkopen voor 100 miljoen om "opeens" weer financieel gezond Te zijn.

    o_O
    Vind ik leuk
    maandag 13 augustus 2018 om 11:14
    En ook dat is gewoon onzin.... als je niet weet waar je over praat doe dan geen uitspraken. 100 miljoen... PSV hoeft tenminste niet te wachten tot de club in een sportief gat zit om de waarheid te kunnen vertellen.
    Vind ik leuk
    Adje80 +8236
    maandag 13 augustus 2018 om 16:31
    Juist
    Vind ik leuk
    Post +195
    maandag 13 augustus 2018 om 12:24
    Dimitri of je nu gelijk hebt of niet wij als Twente supporters vinden dat de straf genoeg is geweest en wij willen graag weer vooruit kijken ik denk dat alle rotte appels weg zijn en nu weer een schone lei en hopelijk volgend seizoen weer eredivisie.
    Vind ik leuk
    maandag 13 augustus 2018 om 12:35
    We zullen zien t is voor geen enkele subtop club een feest om in de eerste divisie te moeten spelen.
    Playoffs zou toch minstens haalbaar moeten zijn logisch gezien.
    Vind ik leuk
    redknap +1082
    dinsdag 14 augustus 2018 om 17:01
    Hebben ze ook door slecht beleid en door mismanagement. Denk aan Van Halst o.a. Er moeten mensen met voetbalverstand komen.
    Vind ik leuk
    mcmodd +22896
    woensdag 15 augustus 2018 om 09:06
    Voetbalverstand is mooi meegenomen. Meer nog is FC Twente geholpen met een oerdegelijk, eerlijk management waarbij de skills om een organisatie te leiden aanwezig moeten zijn. Dat staat voorop.

    Dan natuurlijk moet je er van uitgaan dat je echt niet makkelijk of in een enkel jaar terugkeert naar de eredivisie, indien dat wel gebeurt is dat mooi meegenomen. Bouw aan een goede organisatie en vergeet niet dat het nu pas tijd is voor een goede fundering. Neem daar de tijd voor. Doe alles om je imago weer op te krikken en zichtbaar vertrouwen gaat ontstaan. Stap voor stap aan de kwaliteit van je selectie bouwen, dat is wat er nu gebeuren moet.

    Tegen niet supporters van FC Tente zou ik het volgende willen zeggen: wat gij niet wilt dat u geschiedt, doe dat ook een ander niet.
    Iedereen kan op zijn vingers natellen dat de eerste slachtoffers van deze ‘klucht in drie bedrijven’ de supporters van FC Twente waren. Je bent zelf supporter bij een andere club. Stel je voor dat dit soort zaken bij je eigen club zouden gebeuren, stel je jezelf dan de vraag: welke club wil ik nu supporteren? Of wordt het: ik blijf als supporter maar wat moet ik nu doen om mijn club, of wat er van over is, te helpen naar omstandigheden waar de ellende achter ons ligt?
    Vind ik leuk
    popiejopie +2418
    maandag 13 augustus 2018 om 11:09
    Inderdaad, Iedereen geeft altijd maar af op Twente, wat deels terecht is. Maar iedereen ziet toch dat FC Twente een club met potentie is. Deze clubs hebben we in Nederland nodig. clubs welke geregeld 30.000 man op de tribunes hebben. Dat is toch veel mooier dan de 10 a 15 duizend waar de huidige eredivisie middenmoot mee komt.

    Twente hoort gewoon in de subtop eredivisie samen met AZ en Utrecht en eventueel Vitesse (qua geld niet qua achterban) en Heerenveen.
    Vind ik leuk
    Connycoll +91
    maandag 13 augustus 2018 om 13:33
    je vergeet een club lummel of doen clubs als wij en zwolle voor spek en bonen mee soms ik heb met az utrecht en vitesse niks temaken en als jullie pony,s er zo over denken mag je van mij nog 10 jaar kkd spelen
    [Reactie gewijzigd op maandag 13 augustus 2018 om 13:34]
    Vind ik leuk
    TopsyKrets +1643
    maandag 13 augustus 2018 om 13:50
    Oké Zwolle ook, evt Eagles, verder zijn er geen echte clubs in Overijssel toch....?
    Vind ik leuk
    Connycoll +91
    maandag 13 augustus 2018 om 14:48
    nee de clubs uit het oosten moeten elkaar steunen afvallen is makkelijk heb je maar een paar woorden voor nodig elkaar complimenten maken schijnt veel moeilijker tezijn hoewel je de zelfde woorden in positieve zin zet
    Vind ik leuk
    TopsyKrets +1643
    maandag 13 augustus 2018 om 15:43
    Steunen haha.
    Heb je de beelden in Almelo gezien na onze degradatie?

    Wij zijn streekgenoten maar ik heb een gruwelijke hekel aan dat clubje uit Almelo.

    En jij mag een hekel aan Twente hebben geen probleem.
    Vind ik leuk
    Connycoll +91
    maandag 13 augustus 2018 om 23:12
    hebben jullie dat niet zelf in de hand gewerkt om jaren ons calimero,s en het kleine broertje van tenoemen en nu niet gaan janken ik heb geen hekel aan twente maar wel aan de supporters die van alles riepen als jij je daardoor aan gesproken voelt das jou probleem
    Vind ik leuk
    TopsyKrets +1643
    dinsdag 14 augustus 2018 om 00:36
    Zelfs nu zijn en blijven jullie altijd het debiele broertje.
    Ongeacht divisie.
    Vind ik leuk
    dinsdag 14 augustus 2018 om 17:38
    Dit bedoel ik nou dus. Ongeacht wat er gebeurt, zelfs al degradeert FC Twente en moeten ze in de keukenkampioendivisie spelen, blijven de supporters arrogant.
    Vind ik leuk
    TopsyKrets +1643
    dinsdag 14 augustus 2018 om 20:32
    Ga jij nu maar geestelijk beperkte mensen mishandelen. Importje.
    Vind ik leuk
    dinsdag 14 augustus 2018 om 21:04
    Moet ik ff bij je langs komen?
    Vind ik leuk
    TopsyKrets +1643
    woensdag 15 augustus 2018 om 16:49
    Ik zou zeggen doe een poging, maar jullie kennende veel praatjes en verder niets.
    Krijg je van mij weer een enkeltje naar het gat waaruit je gekropen bent.
    Vind ik leuk
    woensdag 15 augustus 2018 om 17:06
    Grote bekken hebben is vooral iets waar FC Twentefans goed in zijn zelfs nadat ze gedegradeerd zijn. Miss nóg een degradatie nodig voordat jullie eindelijk jullie plek kennen?
    Vind ik leuk
    TopsyKrets +1643
    woensdag 15 augustus 2018 om 18:59
    Twentsche nuchterheid hebben wij, maar als het lastig wordt en "de rest" tegen ons is sluiten wij de rijen en vormen 1 blok.

    Wij ontvluchten de boel niet, jij wel, gezien je "exotische naam"?
    Wat ben jij ontvlucht ipv op te staan je rug te rechten en de strijd aan te gaan.

    Dat is het verschil tussen "jou soort" en de groep die jij wegzet met "jullie".
    Vind ik leuk
    woensdag 15 augustus 2018 om 19:20
    Ik ontvlucht liever t feit dat ik een geboren tukker ben want mijn god k schaam me kapot voor dat hele FC Twente zooitje en t feit dat dit allemaal nog wordt gesteund ook door Enschede. Zet ff het imago van de streek zo laag als mogelijk is joh... doe vooral je ding. Nuchterheid? Om nuchter te zijn moet je géén grolsch naar binnen werken. Maar dat is wss nieuw voor je. Net zoals het nieuw voor je is dat iemand wél de ballen heeft om zn mening uit te spreken.

    Maar geloof me maar als ik dit zeg, dr zit nog steeds geen goed beleid bij jouw cluppie en zodra jullie miss toch promoveren vliegen jullie er nét zo hard weer uit.
    Vind ik leuk
    TopsyKrets +1643
    woensdag 15 augustus 2018 om 20:10
    Een geboren Tukker met een PSV logo dat wil ontvluchten dat hij een geboren Tukker is....

    Jij bent niets, dan wel een wegloper, klapvee zonder enig zelfrespect.

    Verder maak ik geen woorden meer aan jou vuil, ben je niet waard.
    [Reactie gewijzigd op woensdag 15 augustus 2018 om 20:10]
    Vind ik leuk
    woensdag 15 augustus 2018 om 22:05
    Ga lekker leven van de belastingcenten van mensen die wél wat in hun leven hebben bereikt. K bedoel waar haal je anders de tijd vandaan om een discussie die je al verloren hebt te blijven voeren. Je blijft t op de man spelen, maar we waren der al over eens dat je geestelijk gehandicapt was dus serieus hoef ik je niet te nemen. Als je eens ff stopt met die drugs zie je misschien de werkelijkheid...

    Nog een laatste ding... Als FC Twente de trots van de streek moet zijn dan is het wel vrij slecht gesteld met de wereld.
    [Reactie gewijzigd op woensdag 15 augustus 2018 om 22:53]
    Vind ik leuk
    Connycoll +91
    woensdag 15 augustus 2018 om 12:20
    en jij blijft en bent een debiel maar ga lekker je ponyclub steunen en ik hoop dat jullie er nog jaren blijven
    Vind ik leuk
    TopsyKrets +1643
    woensdag 15 augustus 2018 om 16:50
    Hey mij pauperstalkertje weer.
    Wil je een handtekening?
    Vind ik leuk
    Vakkie D +1500
    maandag 13 augustus 2018 om 11:25
    die #wijblijven laat ons denken dat ze het wel lekker vinden in de #keukenkampioencompetitie
    Vind ik leuk
    maandag 13 augustus 2018 om 12:23
    Misschien het denken aan de daartoe capabelen overlaten?
    Vind ik leuk
    Vakkie D +1500
    maandag 13 augustus 2018 om 12:29
    Ik zie jullie graag terugkeren hoor. Een jaartje afkoelen en gezond weer terug naar de ED. Maar kan jij de #wijblijven plaatsen?
    Vind ik leuk
    buenosje +729
    maandag 13 augustus 2018 om 13:12
    Wij blijven seizoenskaarthouders, wij blijven onze club supporten
    Vind ik leuk
    Eanske +4517
    maandag 13 augustus 2018 om 13:13
    Ben je nu werkelijk zo dom of doe je alsof? Supporters blijven, ongeacht divisie waarin Twente speelt.
    Vind ik leuk
    maandag 13 augustus 2018 om 13:37
    Fijn. Da's sympathiek van je!
    Ja, ik kan #wijblijven plaatsen.
    Vind ik leuk
    Vakkie D +1500
    maandag 13 augustus 2018 om 14:02
    Ik inmiddels ook, door een simpele ziel ;). Jullie hebben ook een mooi publiek, misschien kom ik nog wel een wedstrijdje meepakken.
    Vind ik leuk
    frankn27 +5522
    maandag 13 augustus 2018 om 17:50
    2000 meer supporters die normaal op zondag zelf voetballen werd er gezegd en nu op vrijdagavond erbij kunnen zijn. Maar buiten dat bij welke club in Nederland buiten de top 3 zou je zoiets zien? Zelfs nu meer kaarten verkocht dan az utrecht vitesse etc trots op mijn cluppie
    Vind ik leuk
    Cookee +10011
    maandag 13 augustus 2018 om 18:03
    Kan ook klinken dat ze niet willen degraderen Timmio?
    Vind ik leuk
    HaagseHaas +1660
    maandag 13 augustus 2018 om 13:04
    Een tot op het bot toe verrotte club die geen plaats zou moeten hebben in het betaald voetbal...
    Vind ik leuk
    maandag 13 augustus 2018 om 13:38
    Wellus! Je doet gemeen! Hou op!
    Vind ik leuk
    Eanske +4517
    maandag 13 augustus 2018 om 14:56
    Gelukkig zijn je medesupporters van het mooie ADO een hele andere mening vwb Twente toegedaan, en is deze tot op het bot toe verzuurde HaagseHaas een uitzondering tussen de doorgaans prettige ADO fans.
    Vind ik leuk
    maandag 13 augustus 2018 om 15:59
    Thanks. Heel sympathiek!
    Vind ik leuk
    Janzijnvader +14989
    maandag 13 augustus 2018 om 10:40
    Ze blijven blijkbaar liever in de KK Divisie.
    Vind ik leuk
    maandag 13 augustus 2018 om 10:46
    #wijblijvenindekeukenkampioendivisie? Yes please!
    Vind ik leuk
    maandag 13 augustus 2018 om 10:53
    Ik zie ze w graag promoveren, zeker als dat faillisement dreigt.

    Alleen mijn voorkeur zit bij Cambuur en NEC
    Vind ik leuk
    maandag 13 augustus 2018 om 10:54
    De eagles, sparta en NEC wat mij betreft, en anders Volendam of Cambuur vind k ook nie erg.
    Vind ik leuk
    maandag 13 augustus 2018 om 10:57
    Sparta hoeft van mij echt niet. GAE is wel een mooie club
    Vind ik leuk
    maandag 13 augustus 2018 om 11:04
    Sparta voor excelsior vind ik een mooie deal, sparta en psv is een mooie mix, zou je moeten weten :)
    Vind ik leuk
    Koeroe +12653
    maandag 13 augustus 2018 om 11:15
    Ik ben tegen. Excelsior boven Sparta:)
    Vind ik leuk
    maandag 13 augustus 2018 om 11:18
    Jouw keus vriend. Beiden zijn geen slechte clubs. Mijn voorkeurscompetitie zou echter geen excelsior bevatten. Daar ben ik gewoon eerlijk in.
    Vind ik leuk
    maandag 13 augustus 2018 om 11:32
    Ik heb liver excelsior
    Vind ik leuk
    maandag 13 augustus 2018 om 11:34
    Waarom precies? 4 k mensen kunnen in het stadion. Een kleinere club kan haast niet, en nu vd gaag weg is zal dat blijken. Mooi voor de mensen die fan zijn maar het is wat mij betreft geen ED materiaal.
    Vind ik leuk
    maandag 13 augustus 2018 om 11:34
    Omdat ze zo knap elk naar presteren met geen budget.

    Sparta hoef ik niet
    Vind ik leuk
    maandag 13 augustus 2018 om 11:36
    Qua historie en qua jeugdspelers heb ik liever sparta. Heb alleen wat met excelsior omdat ik altijd voetbal manager bij die club deed. Qua sterkere competitie kan je beter sparta hebben vind ik. T is indd knap wat excelsior doet. Denk ook dat ze dit jaar door t ijs gaan zakken.
    Vind ik leuk
    maandag 13 augustus 2018 om 11:37
    Qua sterkere competitie heb je meer aan excelsior! Hun beleid is nou juist waar andere clubs een voor eeld aan moeten nemen
    Vind ik leuk
    maandag 13 augustus 2018 om 11:40
    We zullen zien. Denk dat ze voornamelijk hun topprestaties aan vd gaag te danken hebben.
    Vind ik leuk
    maandag 13 augustus 2018 om 11:43
    En meer
    Vind ik leuk
    maandag 13 augustus 2018 om 11:54
    Wat hebben ze nog meer te danken aan vd gaag dan?
    Vind ik leuk
    maandag 13 augustus 2018 om 16:59
    Ze hebben nieg alleen vdgaag gehad bedoel ik :)
    Vind ik leuk
    maandag 13 augustus 2018 om 20:23
    Ik heb het liefst dat FC Den Bosch, Top Oss en FC Eindhoven promoveren, ik ziet dat alleen niet zo snel gebeuren....
    Vind ik leuk
    Herendivisie +1462
    maandag 13 augustus 2018 om 10:54
    Je kan zeggen wat je wil over het management van de club. Maar de supporters horen thuis in de eredivisie.
    [Reactie gewijzigd op maandag 13 augustus 2018 om 10:55]
    Vind ik leuk
    maandag 13 augustus 2018 om 10:59
    Denk dat Twente op het moment liever hierin speelt dan bij al die andere fraude clubs die de hand niet in eigen boezen durven steken !!!!!! Haaaaa
    Vind ik leuk
    maandag 13 augustus 2018 om 11:06
    Want twente en hun supporters steken wel hun hand in eigen boezem en zeggen dat het hun eigen fout is en niet de fout van letterlijk alles behalve hunzelf.... NOT
    [Reactie gewijzigd op maandag 13 augustus 2018 om 11:27]
    Vind ik leuk
    maandag 13 augustus 2018 om 11:10
    Kerel verder geef ik je geen aandacht.. je mocht van je ma maar een uurtje.
    [Reactie gewijzigd op maandag 13 augustus 2018 om 11:10]
    Vind ik leuk
    maandag 13 augustus 2018 om 11:11
    Vakantie gap, maar jij hebt me wss ook vaak genoeg gezien op deze site om te weten dat ik mag wanneer ik wil. Sterk trouwens dat je geen inhoudelijke reactie hebt. Maar goed bij de meeste twentefans zijn het toch vaak domme argumenten waarom het niet aan hun eigen club ligt.
    [Reactie gewijzigd op maandag 13 augustus 2018 om 11:13]
    Vind ik leuk
    maandag 13 augustus 2018 om 11:39
    Jij komt altijd met de zelfde niets toevoegende onderbouwde argumenten.
    De haat tegen Twente zit je heel diep, terwijl, zoals je zelf zegt, in Hengelo woont.
    Maar nooit kom jij met nieuwe feiten of dergelijke om je haat toe te lichten.
    Alleen dingen die in het verleden gebeurd zijn, het echte frauderen bedoel ik, haal je telkens tot in de droefenis aan.
    Als een Twente supporter jou daarop aanspreekt en over het verleden van andere fraudeer clubs (zijn er heel wat hoor) roep jij altijd dat Twentenaren hun handen in eigen boezem moeten steken en wat betreft die andere clubs dat in het verleden was.
    Hoe hypocriet toch, en ik kan jou nooit betrappen op een compliment naar Twente toe als ze iets juist wel goed gedaan hebben.
    Hoeveel haat kan een mens hebben..............
    Vind ik leuk
    maandag 13 augustus 2018 om 11:48
    Heel erg veel. K ga geen complimenten uitdelen. Krijg t niet over mn lippen. Elk jaar de topclubs belachelijk maken maar nu snappen diezelfde supporters (niet iedereen maar de meeste wel) waar die haat vandaan komt. Ben in de tussentijd ietwat bijgesteld. T frauderen is miss ietwat uitgelicht gebleken door de media. Kan er echter wel van genieten dat twente met de 4de begroting van NL nadat ze hake ontslagen hadden die nie eens zo slecht presteerde 18es werd. Ontslaan van hake had wederom met grootsheidwaanzin te maken, dachten de prestaties van dat vorige seizoen makkelijk te kunnen evenaren met verbeek. Komt diezelfde verbeek met de term chijtbakkenvoetbal aanzetten terwijl ie zelf met 5 verdedigers ging spelen tegen, volgens mij een club die toen jl in de beker speelde. Dan geniet ik vervolgens gewoon van t feit dat t mis gaat. Hier heb je wat nieuwe dingetjes ten opzichte van mn oudere haat die je wss wel vaker tegen bent gekomen. Benieuwd of t vreemdelingenlegioen hoge ogen kan gooien tegen sparta.
    Vind ik leuk
    maandag 13 augustus 2018 om 11:53
    Is alleen Twente een vreemdeling legioen?
    Ik ken wel clubs met veel meer vreemdelingen, maar door jouw haat niet genoemd worden.
    Maar in welk opzicht maakte Twente of zijn supporters de top clubs belachelijk?
    Bij elke club heb je supporters die anderen belachelijk maken.
    Maar nog maals, door jouw haat zie je dat niet.
    Vind ik leuk
    maandag 13 augustus 2018 om 11:45
    Ga lekker muntjes gooien in je vakantie! Of de platte kar oppoetsen omdat jullie elke vorm van competitie vrezen. Daar kun je trots op zijn. Financial Fair Play door PSV? Nee, al jaren slokken ze de t.v. gelden op ten koste van de kleine clubs. Wie is hier a-sociaal?
    Vind ik leuk
    maandag 13 augustus 2018 om 11:53
    We hebben tenminste tvgelden die passen bij onze prestaties zowel in de comp als in europa, waag t niet om over osijek te beginnen want daarvoor hadden we zon beetje de langste reeks ooit in europa. Wie boven zn stand leeft komt in de problemen. Weet mn club alles van. T is dan ook aan Cocu te danken dat we uberhaupt weer een kans maken tegen ajax maar dat zien mn medesupporters niet. De platte kar zal wel niet zo erg zijn verwaarloosd sinds een paar maandjes terug. En muntjes gooien, k heb niks met bedelaars die me niet alleen zouden laten maar geld verbranden voor hun ogen daar begin ik niet aan.
    [Reactie gewijzigd op maandag 13 augustus 2018 om 12:40]
    Vind ik leuk
    maandag 13 augustus 2018 om 12:38
    Even een paar facts t.a.v. van het zogenaamde " keurige" beleid van PSV ten opzichte van de t.v. gelden en CL inkomsten.2009 t/m 2013, geen landskampioen, verlies CL Gelden en minder t.v. inkomsten. Om toch weer te kunnen " graaien" pompt de gemeente Eindhoven er 48 miljoen in! Hoppa, spelers kopen om de rest weer buitenspel te zetten. Iedereen in Nederland lijkt wel oogkleppen op te hebben. Competitievervalsing in optima forma. Maar ja, niemand zegt wat, uit angst voor de macht van........ Het zal mij benieuwen welke "legale" trucje ze de volgende keer uit de kast halen wanneer ze minder inkomsten genereren a.d.h.v. hun prestaties.
    Vind ik leuk
    maandag 13 augustus 2018 om 12:43
    Europese comissie heeft t goed gekeurd lambal. Hoe legaal wil je t hebben? Voor de rest heb ik al mn club in mn bovenstaande bericht bekritiseerd. Dus het beleid was niet netjes en de oplossing misschien niet mooi maar t is legaal en heeft uiteindelijk wel gewerkt ondanks dat t een behoorlijke gok was.
    Vind ik leuk
    maandag 13 augustus 2018 om 12:48
    Tja wat is legaal en wat illegaal? Bij Twente is nog niemand strafrechtelijk veroordeeld. M.a.w. het is maar in welke kan je het giet.
    Vind ik leuk
    maandag 13 augustus 2018 om 12:51
    Heb dit keer niemand van fraude beschuldigt. Alleen van domme fouten binnen de club. Die een club als psv ook gemaakt heeft. Dus lijkt het me eerlijk wat ik zeg.
    Vind ik leuk
    maandag 13 augustus 2018 om 12:59
    Tja, het zijn wel de bakken shit welke wij over ons heen gekregen hebben. In de gehele voetballerij gebeuren zoveel "old boys netwerk" trucjes, dat ik walg van alle ongeleide opmerkingen richting Twente. Laat alle clubs eens goed naar hun eigen handelen kijken. Overal is wel iets niet in de haak, dubieuze geldschieters, vage constructies, louche zaakwaarnemers etc.
    Vind ik leuk
    TopsyKrets +1643
    maandag 13 augustus 2018 om 11:01
    #wijgaannooitweg

    ;))
    Vind ik leuk
    Spartan +6491
    maandag 13 augustus 2018 om 12:03
    Meer seizoenkaarten dan in de eredivisie EN meer schulden dan in de eredivisie!
    Vind ik leuk
    Roodbergen +8913
    maandag 13 augustus 2018 om 12:48
    In de KKD?
    Vind ik leuk
    stratumseind +156976
    maandag 13 augustus 2018 om 10:15
    Das knap eerlijk is braaf.
    Twente hoort ook gewoon in de eredivisie dat blijkt maar weer maar het zou wel eens een hele zware klus kunnen gaan worden om terug te komen.
    Vind ik leuk
    Adje80 +8236
    maandag 13 augustus 2018 om 10:43
    Heel lastig met wel 5-6 clubs die kans maken..roda nec sparta Twente Eagles en wat outsiders als rkc volendam en Dordrecht. Wordt wel een leuke competitie zo. Sparta Twente en roda zijn in mijn ogen het meest eredivisie waardig.
    Vind ik leuk
    maandag 13 augustus 2018 om 10:15
    ze zijn daar al snel tevreden
    Vind ik leuk
    maandag 13 augustus 2018 om 10:15
    Lagere prijzen?
    Vind ik leuk
    HanV +4028
    maandag 13 augustus 2018 om 10:28
    Je kon kiezen uit twee prijzen, een JL-prijs en een eredivisieprijs, maar normaal verliest een ploeg toch rond de 20% aan toeschouwers bij een degradatie.
    Vind ik leuk
    maandag 13 augustus 2018 om 10:57
    Is inderdaad een slimme keuze! Voordeel is een vol stadion maar heeft de verlaging niet een dusdanig effect dat er minder inkomsten binnen komen? Denk dat Twente op dit moment meer heeft aan inkomsten dan een vol stadion.....
    Vind ik leuk
    Donnygo +3020
    maandag 13 augustus 2018 om 11:11
    Meete zullen de ED prijs betaald hebben en veel al supporters zijn erbij gekomen omdat ze zondags niet altijd konden( zelf spelend of natuurlijk familie verplichtingen) nu juist wel elke week kunnen omdat het vrijdags gespeeld wordt.

    Iedere persoon zal ook drankjes en hapjes nemen en daarin zal ook een verschil wel merkbaar zijn als er standaard 20.000 man is ipv 17.000 .
    Vind ik leuk
    maandag 13 augustus 2018 om 11:11
    om dat te kunnen beoordelen zou je moeten weten hoeveel seizoenskaarten ze hadden verkocht zonder prijsverlaging
    als ze dan maar 13000 seizoens kaarten hadden verkocht , met een prijsverlaging van 20% , dan halen ze nu meer geld binnen
    maar dat is moeilijk in te schatten
    ik vind het in ieder geval een slimme zet
    ik denk dat het qua geld niet zo veel uit maakt , en je speelt nu voor een vol stadion
    Vind ik leuk
    TopsyKrets +1643
    maandag 13 augustus 2018 om 11:08
    Je kon kiezen de normale oude prijs of een korting van maximaal 20%
    Sponsoren idem.
    Alle sponsoren hebben verlengd tegen het oude tarief.
    70% ongeveer van de supporters tegen het oude tarief.
    Vind ik leuk
    voetbalkneus +1162
    maandag 13 augustus 2018 om 10:15
    Kijken of ze dat ook nog halen als ze komend seizoen niet promoveren.. want er zijn meer kapers op de kust..
    Vind ik leuk
    Ue91 +95
    maandag 13 augustus 2018 om 10:27
    En jij denk serieus dat een Tukker zo over stapt naar een andere club?
    Dan vergis je je tocht enorm.
    Vind ik leuk
    voetbalkneus +1162
    maandag 13 augustus 2018 om 11:00
    Volgens mij heb ik dat helemaal niet geschreven, ik schrijf alleen, ik ben benieuwd of ze die 19 duizend ook halen bij een 2e jaar in de eerste divisie.. niet dat ze overstappen naar een andere club, je kan ook geen seizoenkaart kopen en wat anders gaan doen in het weekend..
    Vind ik leuk
    Ue91 +95
    maandag 13 augustus 2018 om 11:04
    Dan heb ik je verkeerd begrepen. Snap alleen de strekking dan niet zo goed. Je kan ook zeggen. Tering dat hebben die Tukkers mooi voor elkaar wat een trouwe aanhang. Een tweede jaar eerste divisie is natuurlijk mogelijk, maar vergis je niet in hoe trots een Tukker op FC Twente is. Veel gebeurd door heren bobo’s maar blijft ons clubje. In goede maar ook zoals nu in mindere tijden!
    Vind ik leuk
    voetbalkneus +1162
    maandag 13 augustus 2018 om 11:10
    Ik denk eerder, je moet er maar zin in hebben, om elke 2 weken in dat stadion te gaan zitten, maar dat geld overigens voor elke club in Nederland.. Vind het niveau vaak bedroevend slecht, en dan is zo'n wedstrijd vaak eerder een straf, dan dat het mij plezier zou verschaffen, om die moeten gaan zien..
    Vind ik leuk
    Ue91 +95
    maandag 13 augustus 2018 om 11:30
    Dan moet je geen voetbalsupporter worden van een Nederlandse club. Maar goed op een of andere manier trekt het jou ook nog steeds anders reageer je niet op VP.
    Vind ik leuk
    voetbalkneus +1162
    maandag 13 augustus 2018 om 11:33
    Jawel, want ik ben supporter van de beste club van Nederland, die het meeste kampioen is geworden afgelopen 26 jaar..
    Maar waar ik ook vaak bij denk als ik wedstrijden van ze kijk, waar zit ik in hemelsnaam naar te kijken.. Maar ja kampioensschap maakt dan weer veel goed..
    En dat genot hebben de meeste supporters niet bij hun club..
    Vind ik leuk
    maandag 13 augustus 2018 om 11:47
    Zo het voor Ajax spannend is of ze kampioen worden, zo is het net zo spannend voor andere clubs of ze de play offs halen, niet degraderen, kunnen promoveren etc.
    Zelfde sportieve spanning dus.
    Vind ik leuk
    voetbalkneus +1162
    maandag 13 augustus 2018 om 11:50
    Uiteindelijk allemaal troostprijzen, het gaat maar om 1 ding, die schaal..
    Vind ik leuk
    maandag 13 augustus 2018 om 20:02
    Dan heeft het ook geen zin om supporter van het Nederlands elftal te zijn.
    Kampioen (EK of WK) worden is hetzelfde dan als Twente supporter zijn (1x kampioen en meerdere keren 2de en 3de, net als Oranje in hun bestaan)
    Vind ik leuk
    Ue91 +95
    maandag 13 augustus 2018 om 21:13
    Met alle respect je doet je naam eer aan. Clubliefde is maar dan een schaal en een prijs. Maar goed ieder zijn ding. Succes ermee. We beleven de voetbal anders laten we het daar maar bij houden.
    Vind ik leuk
    Schaar +1379
    maandag 13 augustus 2018 om 11:11
    Je suggereert met meer kapers op de kust naar mijn idee naar andere clubs. Clubliefde gaat niet over divisie. De echte fans stappen echt niet over naar Heracles of GAE. Degenen die dat wel doen zou ik als medesupporter liever kwijt dan rijk zijn.
    Vind ik leuk
    voetbalkneus +1162
    maandag 13 augustus 2018 om 11:18
    Ja andere clubs die ook kampioen willen en of kunnen worden komend seizoen.. Ik heb het toch al uitgelegd..
    Vind ik leuk
    Schaar +1379
    maandag 13 augustus 2018 om 11:22
    Je hebt het uitgelegd maar je snapt het verschil tussen een supporter en toeschouwer niet.
    Vind ik leuk
    voetbalkneus +1162
    maandag 13 augustus 2018 om 11:29
    Dat mag jij denken..

    Dan vraag ik me af waar die zogenaamde supporters vorig seizoen waren, toen het slecht ging met de club, want ze hebben nu meer kaarten verkocht dan afgelopen seizoen..
    Vind ik leuk
    maandag 13 augustus 2018 om 11:49
    Heb jij ooit zoveel toeschouwers gemiddeld gezien bij andere clubs die om degradatie streden?
    [Reactie gewijzigd op maandag 13 augustus 2018 om 11:50]
    Vind ik leuk
    voetbalkneus +1162
    maandag 13 augustus 2018 om 11:55
    Ook nog nooit zoveel doorgesnoven junken op een tribune gezien..
    Vind ik leuk
    buenosje +729
    maandag 13 augustus 2018 om 12:15
    Leer eerst eens wat het meervoud is van junk. Grappenmaker.
    Vind ik leuk
    voetbalkneus +1162
    maandag 13 augustus 2018 om 12:32
    Junken is gewoon een meervoud van Junk..
    Je moet niet proberen slim en popi over te willen komen, je staat nu eigenlijk best wel voor lul.
    Vind ik leuk
    buenosje +729
    maandag 13 augustus 2018 om 12:39
    Vooruit dan maar;
    https://www.vandale.nl/gratis-woordenboek/nederlands/betekenis/junk#.W3Ff4Ogza70

    En nou even rectificeren dat ik zogenaamd voor lul sta.
    Vind ik leuk
    voetbalkneus +1162
    maandag 13 augustus 2018 om 12:43
    Junken is gewoon goed wat jij of van Dale daar ook over schrijft..
    Vind ik leuk
    buenosje +729
    maandag 13 augustus 2018 om 12:45
    En Twente is wereldkampioen
    Vind ik leuk
    maandag 13 augustus 2018 om 12:49
    Dat is elke wedstrijd bij Ajax x 3..schijnheiltje
    Vind ik leuk
    maandag 13 augustus 2018 om 20:04
    Maar minder mongolen die Stewards inelkaar slaan met een hart infarct tot gevolg
    Vind ik leuk
    maandag 13 augustus 2018 om 10:50
    hoezo meer kapers op de kust. als die er al zijn, waarom zijn de supporters dan nog niet overgestapt. denk dat dat is omdat ze met die kapers niet zoveel op hebben.
    Vind ik leuk
    voetbalkneus +1162
    maandag 13 augustus 2018 om 11:01
    Met kapers op de kust bedoel ik , dat er meerdere clubs serieus kans maken op promotie..
    Vind ik leuk
    maandag 13 augustus 2018 om 11:10
    niet de club met de meeste bezoekers wordt kampioen, maar de club die aan het einde van het seizoen de meeste punten heeft. Als Twente supporter ga ik er niet vanuit dat wij dat wel eventjes worden. het voordeel is dat er van de 20 deelnemende clubs enkele teams afvallen ( jong teams) waardoor de kansen dat je aan het einde van het seizoen meespeelt om promotie stijgen.
    Vind ik leuk
    voetbalkneus +1162
    maandag 13 augustus 2018 om 11:14
    Twente is serieus kandidaat, ga ik vanuit, echter kan het ook zomaar gebeuren dat ze de komende 10 jaar in de eerste divisie blijven..
    Het zal niet de eerste club zijn die eenmaal is gegradeerd, het niet meer lukt om weer terug te komen..
    Vind ik leuk
    Schaar +1379
    maandag 13 augustus 2018 om 11:25
    Jij verwacht niet dat ze minimaal bij de 1e acht eindigen. Je hebt namelijk ook via een nacompetitie een goede kans...
    Vind ik leuk
    voetbalkneus +1162
    maandag 13 augustus 2018 om 11:35
    Je hoeft geen systemen uit te gaan leggen wat al 40 jaar bekend is.. ben geen achterlijke..
    Vind ik leuk
    Slayerized +1305
    maandag 13 augustus 2018 om 12:30
    () die al 40 jaar bekend zijn.
    Vind ik leuk
    maandag 13 augustus 2018 om 13:57
    Nacompetitie bestaat zeker nog geen 40 jaar.
    Achterlijk? Nee vast niet. Maar ook zeker geen hoogvlieger op de MAVO.
    Vind ik leuk
    voetbalkneus +1162
    maandag 13 augustus 2018 om 14:00
    Doe nou niet zo dom als je de feiten niet kent, na competitie bestaat al 46 jaar oen.

    LTS zwakstroom jonge man
    [Reactie gewijzigd op maandag 13 augustus 2018 om 14:21]
    Vind ik leuk
    Schaar +1379
    maandag 13 augustus 2018 om 15:07
    Door het zo specifiek te benoemen, krijg ik de indruk dat ze je vaak zo hebben genoemd.
    Vind ik leuk
    maandag 13 augustus 2018 om 12:30
    Dit jaar niet gelukt voor de haters. Volgend jaar nieuw kans voor ze? Is dat wat je bedoelt te zeggen?
    Vind ik leuk
    Jarinr10 +11294
    maandag 13 augustus 2018 om 10:15
    Toch wel een hele mooie supporters schare.Zij zijn FC Twente, niet die klootzakken die de club bijna kapot hebben gemaakt.
    Vind ik leuk
    Il Gordo +6353
    maandag 13 augustus 2018 om 10:17
    Mooi! Hopelijk nu bouwen aan een nieuwe Twente!
    Vind ik leuk
    El Cazador +5810
    maandag 13 augustus 2018 om 10:20
    Dat zijn bijna meer kaarten dan bij psv!!!!
    Vind ik leuk
    Ajacied_8 +18335
    maandag 13 augustus 2018 om 10:20
    Op de tribune kun je ongestoord snuiven. Voor het voetbal ga je toch allang niet meer naar Twente?
    Vind ik leuk
    hassa08 +126
    maandag 13 augustus 2018 om 10:37
    Wij zoeken in ieder geval geen ruzie met een steward
    Vind ik leuk
    Ajacied_8 +18335
    maandag 13 augustus 2018 om 10:39
    Die snuiven dan ook lekker mee bij jullie.
    Vind ik leuk
    maandag 13 augustus 2018 om 19:15
    En bij Ajax dan in vak 410?..''wie het niet gauw genoeg oprookt (crack) word gezien?''
    Vind ik leuk
    maandag 13 augustus 2018 om 10:45
    zo kinderachtig deze reactie, want ajax speelt geweldig, met deze miljoenen selectie. was niet om aan te zien. en de supporters waren na 10 min al still of aan het fluiten, wat een geweldige aanhang heeft Ajax ja. geen enkel grammetje wiet daar geloof je het zelf ?
    Vind ik leuk
    Ajacied_8 +18335
    maandag 13 augustus 2018 om 10:50
    Er is zat aan te merken op de aanhang van Ajax. En dat zal ik ook doen in het betreffende topic. Dit gaat over Twente en dat is mijn mening.
    Vind ik leuk
    maandag 13 augustus 2018 om 13:17
    Bij twente valt iemand in ieder geval niet op de grond met hart problemen en op de tribune ook al
    Vind ik leuk
    maandag 13 augustus 2018 om 10:54
    noem mij eens 1 club waar dat op de tribune niet gebeurd. Het snuiven is een manco van de huidige samenleving. Het is dus voorspelbaar dat je bij verenigingen waar heel veel mensen samen komen, snuivers tegen kunt komen. Ik heb een jaarkaart in het zgn beruchte vak en constateer telkens dat er gebruikers zijn. procentueel ( berekend vanuit de supporters van vak P) is dat echter nog geen procent, dus waar praten we over.
    Vind ik leuk
    Ajacied_8 +18335
    maandag 13 augustus 2018 om 11:00
    Als het hele vak hasj coke en pillen roept dan generaliseer ik. En ja, het gebeurd bij elke club. Maar geen van de club wiens supporters daar zo luidkeels trots op zijn.
    Vind ik leuk
    TopsyKrets +1643
    maandag 13 augustus 2018 om 11:11
    Hmm dan is volgens jou redenering iedere Ajacied een racist dat negers wil ophangen?
    #Vermeer

    Of ......?
    Vind ik leuk
    Ajacied_8 +18335
    maandag 13 augustus 2018 om 11:20
    Nee. Dat was een eenmans actie. Dat is ook iets waar verder uit het vak niemand (misschien hier en daar een individu wel) achter stond.
    Ze hebben wel massaal Vermeer toegezongen voor verrader. Maar dat is niet racistisch, ook al probeer jij ze nu in die hoek te duwen. Gaat niet lukken.
    Vind ik leuk
    TopsyKrets +1643
    maandag 13 augustus 2018 om 13:15
    Jij probeert Twente in een hoek te drukken door een liedje wat al in het Diekman gezongen werd, niemand zei toen iets trouwens.

    Dan begin ik over een negerpop ophangen, dat wordt dan door jou gebagetaliseerd.

    Beetje selectieve verontwaardiging als je het mij vraagt.
    Vind ik leuk
    maandag 13 augustus 2018 om 11:12
    dus jij laat je beïnvloeden door een geuzenlied, dan zijn wij snel uitgediscussieerd.
    Vind ik leuk
    Ajacied_8 +18335
    maandag 13 augustus 2018 om 11:17
    Het is ook helemaal geen discussie, ik vind dat lied ongepast. Er zijn ook uitingen van Ajax die ik ongepast vind.
    Vind ik leuk
    maandag 13 augustus 2018 om 11:29
    Een geuzenlied terwijl er ook gezinnen met kinderen naar dat soort wedstrijden gaan...
    Vind ik leuk
    Ajacied_8 +18335
    maandag 13 augustus 2018 om 11:33
    Dank je. Precies wat ik bedoel.
    Vind ik leuk
    maandag 13 augustus 2018 om 11:35
    gaan we nu de moraalridder uithangen. er zijn wel ergere liederen die de revue passeren zoals bij mij eigen clubje het cheerio. praten we al helemaal niet over hamas, vuurwerkgeluiden, alle liederen over homo's en zo kan ik nog wel even door gaan.
    Vind ik leuk
    maandag 13 augustus 2018 om 11:38
    Alsof ik oerwoudgeluiden, vuurwerkgeluiden, vermeerpoppen, bananen gooien, joden branden het best, scheids heb je een masker op? Scheids is anders geaard, scheids je moeder is een **** wel goed vind?. Nee dat vind ik niet. Heeft niks met voetbal te maken. Pesterijtjes misschien maar kom op man bovengestaande voorbeelden zijn door zwakbegaafden bedacht.
    [Reactie gewijzigd op maandag 13 augustus 2018 om 11:39]
    Vind ik leuk
    maandag 13 augustus 2018 om 12:33
    Molotovski... Wat heb jij een schokkende naam. Er lezen hier ook kinderen mee! Schandalig! Foei!
    Vind ik leuk
    maandag 13 augustus 2018 om 12:36
    Wat is een molotovski? Denk dat er geen kind is op deze site die weet wat een molotovski is. Denk ook niet dat ze na het lezen van mn naam er eentje gaan kopen.
    Vind ik leuk
    maandag 13 augustus 2018 om 13:34
    Datzelfde denk ik over het lied dat jij bedoelt. Sterkte verder.
    Vind ik leuk
    maandag 13 augustus 2018 om 13:36
    Sterkte? Klinkt alsof er iets ergs is gebeurd.

    En jij mag dat vinden, k denk er alleen anders over. Prettige dag nog.
    Vind ik leuk
    TopsyKrets +1643
    maandag 13 augustus 2018 om 13:17
    Gaan jullie nu maar geestelijk beperkte mensen neerslaan.
    Of kinderen shirtjes laten omdraaien, denk je dan ook aan kinderen in de vakken?
    Vind ik leuk
    maandag 13 augustus 2018 om 13:23
    Dat van die kinderen is voor eigen veiligheid, met Feyenoordsupporters en Psvsupporters weet je het nooit. Zijn nog altijd rivalen en onze club wilde juist een beladen duel zo voorspoedig mogelijk laten gebeuren. Vandaar dat de feyenoorders extra plekken kregen. Ben trots op de club, niet op de mensen die iemand neersloegen.
    Maar als je wilt dat onze supporters jouw neerslaan moet je het hun gerust vragen. Ie jullie coke in het supportershome trouwens op nu jullie Jonathan Reis hebben gehaald als nieuwe spits?
    [Reactie gewijzigd op maandag 13 augustus 2018 om 13:25]
    Vind ik leuk
    TopsyKrets +1643
    maandag 13 augustus 2018 om 13:25
    Jij bent een walgelijk mens, een smet voor de maatschappij, dat geweld naar geestelijk beperkte mensen niet afkeurt en zelfs goed praat.
    Dan kinderen van 7 en 9 jaar niet gewoon in een mixed vak kunnen zitten en de arrogantie heeft de schuld bij Feijenoord te leggen.

    Jij bent in en in triest.
    [Reactie gewijzigd op maandag 13 augustus 2018 om 13:27]
    Vind ik leuk
    maandag 13 augustus 2018 om 13:28
    K was nog bezig met mn comment aan te passen. Paar dingen klopten namelijk nog niet, zal je ook wel opvallen aan de tijd dat ik hem gewijzigd heb.

    Snap je conclusie op mn eerste bericht, herzie hem en probeer t nog een keer. K ben geen voorstander van geweld. Heeft niks met voetbal te maken, t is treurig dat t niet anders kan.
    Vind ik leuk
    Connycoll +91
    maandag 13 augustus 2018 om 23:28
    walgelijk mens die term gooi je vaak mee maar ik zou zeggen hou je zelf een spiegel voor dan zie je een walgelijk mens
    Vind ik leuk
    TopsyKrets +1643
    dinsdag 14 augustus 2018 om 00:36
    Hey daar heb je mijn pauper stalker.
    Vind ik leuk
    Connycoll +91
    woensdag 15 augustus 2018 om 22:32
    ach beter een pauper dan fan zijn van die neppers uit enschede
    Vind ik leuk
    Donnygo +3020
    maandag 13 augustus 2018 om 11:22
    Ik ben voor Ajax,
    Ik ben geen Jood,
    Ik ben geen poppen ophanger,
    Ik fluit mijn club spelers niet uit,
    Ik val geen stewards aan,
    Ik kijk voetbal en ga niet met mijn rug naar het veld staan.

    Allemaal dingen die ik wel zou doen volgens jou redenatie. Ga lekker dom doen met een andere naam straks denkt met hier nog dat elke ajacied zo dom is als jou na deze uitspraak.
    Vind ik leuk
    Ajacied_8 +18335
    maandag 13 augustus 2018 om 11:25
    Je snapt het niet.
    Vind ik leuk
    maandag 13 augustus 2018 om 11:26
    laten we het er op houden dat jij degene bent die het snapt
    Vind ik leuk
    Donnygo +3020
    maandag 13 augustus 2018 om 11:33
    Nee jij snapt het niet.

    Hun zingen een lied en dus zijn ze allemaal doorgesnoven, met die insteek ben ik een malloot die 60 % van de wedstrijd met mijn rug naar de wedstrijd sta, ben ik net zo gek als iemand die een Vermeer pop ophang en ben ik een Jood omdat men dat zingt op de tribune's dat is wat je stelt met die achterlijke reactie, en dan snap ik het niet.

    Nogmaals ga je domheid verspreiden maar doe het met een andere naam zodat ik en andere Ajax supporters er geen last van hebben.
    Vind ik leuk
    TopsyKrets +1643
    maandag 13 augustus 2018 om 13:18
    Spijker op zn kop!
    Vind ik leuk
    HaagseHaas +1660
    maandag 13 augustus 2018 om 13:07
    Ben je een minderheid...
    Vind ik leuk
    Il Gordo +6353
    maandag 13 augustus 2018 om 14:38
    Och, ze hebben echt prima broodjes warme beenham. Althans, een jaar of acht terug. En Grolsch is ook dikke prima.
    Vind ik leuk
    maandag 13 augustus 2018 om 16:33
    Man man, heb je de neuzen van de Ajax aanhang wel eens bekeken welke meegaan naar uitwedstrijden? Daar kan heel vak P gratis een jaar uit snuiven. Al jaren zitten die gasten onder de Cocaïne in combi met Rohypnol.
    Vind ik leuk
    maandag 13 augustus 2018 om 10:21
    Fantastisch! Hopelijk volgend jaar terug in de ED!
    Vind ik leuk
    El Lobo +1890
    maandag 13 augustus 2018 om 10:22
    Eindelijk een bericht waar ze een keer trots op kunnen zijn!

    #wijblijvenlekkerindeKeukenKampioenDivisie
    Vind ik leuk
    maandag 13 augustus 2018 om 10:22
    Hopelijk zijn ze er snel terug.
    Mooie club.
    Vind ik leuk
    Smithsonian +30114
    maandag 13 augustus 2018 om 10:25
    Dit is wel.mooi moet ik toegeven.
    Vind ik leuk
    Eddy T67 +1546
    maandag 13 augustus 2018 om 10:25
    Aan de supporters ligt het in ieder geval niet daar. Dat is duidelijk.
    Vind ik leuk
    Nbl +544
    maandag 13 augustus 2018 om 10:26
    Misschien winnen ze nu wel wat wedstrijden maar wel mooi voor hun. toch inkomsten die ze goed kunnen gebruiken.
    Vind ik leuk
    maandag 13 augustus 2018 om 10:27
    Twente wint
    Vind ik leuk
    Connycoll +91
    woensdag 15 augustus 2018 om 22:34
    Tuurlijk en toen ging de wekker en dacht je shit was maar een droom
    Vind ik leuk
    Forza ikkuhh +1354
    maandag 13 augustus 2018 om 10:31
    Toch leuk dat supporters trouw blijven
    Vind ik leuk
    Kuip +7005
    maandag 13 augustus 2018 om 10:32
    Grandioos. Nu maar hopen dat de druk niet te hoog is en dat Twente een goede start maakt. Zo snel mogelijk terug naar het niveau waar Twente hoort. Voor het Nederlands voetbal zou het een zegen zijn dat Twente volgend seizoen wisselt met Excelsior.
    Vind ik leuk
    deltiaan +1176
    maandag 13 augustus 2018 om 10:34
    meer kaarten , Maak dat de kat maar wijs
    Vind ik leuk
    maandag 13 augustus 2018 om 10:36
    Heb net gevraagd aan poes, zei maauw, dus zal wel goed zijn.
    Vind ik leuk
    maandag 13 augustus 2018 om 11:00
    deltiaan, ik vind jouw antwoord een typisch voorbeeld van Oost Indisch geloven. alle shit die door de media uitgekraamd is, wordt als waarheid aangenomen en alles wat er uit officiële Twentse bronnen wordt vermeld wordt niet geloofd.
    Vind ik leuk
    Harrie82 +3099
    maandag 13 augustus 2018 om 10:34
    Mag hopen dat de prijzen van de kaarten ook zijn gezakt. Dus Kun je meer mensen bereiken die een seizoenskaart kunnen betalen.
    Vind ik leuk
    maandag 13 augustus 2018 om 10:57
    Je kon er zelf voor kiezen of je de oude prijs betaalde of dat je korting wilde. de uitkomst hiervan is verbazend, het merendeel heeft gewoon de volle prijs betaald ( ik zelf overigens ook)
    Vind ik leuk
    buenosje +729
    maandag 13 augustus 2018 om 12:23
    Netjes, ik niet. Ben niet van plan om te betalen voor de financiële wanordelijkheden van beleidsbepalers. Voor die korting kan ik heel wat bier weg harken. Krijgen ze het zo wel terug.
    Vind ik leuk
    Donnygo +3020
    maandag 13 augustus 2018 om 13:16
    Het is ook niet betalen voor hun het is betalen voor de opbouw van hun club.
    Vind ik leuk
    buenosje +729
    maandag 13 augustus 2018 om 13:38
    Vind dat 200 euro dan meer dan genoeg is :)
    Vind ik leuk
    Donnygo +3020
    maandag 13 augustus 2018 om 13:47
    Ik weet de prijzen niet als kan zijn dat je dan voor die prijs wel ergens in de 2e ring zit ;)
    Vind ik leuk
    buenosje +729
    maandag 13 augustus 2018 om 14:05
    Weet niet meer precies wat ik heb betaald hoor dit seizoen, maar zit gewoon eerste ring ;)
    Vind ik leuk
    Harrie82 +3099
    maandag 13 augustus 2018 om 13:21
    Hooen voor jullie dat het helpt en dat er niet nog meer ellende komt.
    Twente zal het zwaar krijgen komende seizoenen, maar zou er wel weer bovenop moeten kunnen komen.
    Vind ik leuk
    maandag 13 augustus 2018 om 10:35
    Twente werd door de beleidsbepalers voor dood achtergelaten.
    Het volk brengt deze cultclub weer tot leven.
    Vind ik leuk
    Enkidoe +227
    maandag 13 augustus 2018 om 10:51
    En de belastingbetalers van Nederland.
    Vind ik leuk
    Slayerized +1305
    maandag 13 augustus 2018 om 11:23
    Roda is veel meer geholpen, talloze keren. Huurverlagingen, huurachterstanden kwijtschelden etc. Daar heb ik geen enkel probleem mee.
    Waarom: omdat roda een mooie club is.
    Vind ik leuk
    J. Staatsen +5637
    maandag 13 augustus 2018 om 11:35
    In Roda zit meer belastingcenten.

    De top-10: 1. Vitesse | 74.891.500 euro 2. ADO Den Haag | 73.168.000 euro 3. PSV | 49.652.500 euro 4. SC Heerenveen | 40.151.000 euro 5. FC Groningen | 39.638.500 euro 6. NAC Breda | 39.293.500 euro 7. AZ Alkmaar | 37.658.500 euro 8. Ajax | 35.403.000 euro 9. Roda JC | 32.160.000 euro 10. FC Utrecht | 27.849.500 euro

    Fc Twente (25) staat anno nu nog steeds niet in de top 10.
    [Reactie gewijzigd op maandag 13 augustus 2018 om 12:59]
    Vind ik leuk
    maandag 13 augustus 2018 om 12:59
    Hoop dat NEC op een 'degradatieplaats' staat.
    Vind ik leuk
    Slayerized +1305
    maandag 13 augustus 2018 om 13:12
    Hoop dat NEC weer promoveert. Naar ED
    [Reactie gewijzigd op maandag 13 augustus 2018 om 14:47]
    Vind ik leuk
    Caddy +12
    maandag 13 augustus 2018 om 10:37
    Maar wel jl
    Vind ik leuk
    RtdDub +12017
    maandag 13 augustus 2018 om 10:37
    Zo zie je maar weer, in de slachtofferrol kruipen is lonend.
    Vind ik leuk
    D0mmeLFCT65 +18442
    maandag 13 augustus 2018 om 10:38
    Kijk, nu weten we meteen weer even waar de echte supporters zitten ;)

    Haha We zouden voor een leeg stadion gaan spelen.... jawel.
    Vind ik leuk
    RtdDub +12017
    maandag 13 augustus 2018 om 10:48
    Tuurlijk niet.
    Anders had je vorig seizoen ook hooguit 10.000 op zien komen draven na de kerst.
    Er zijn maar een paar clubs waar supporters toch wel blijven komen, hoe slecht de resultaten dan ook mogen zijn, Twente is er daar 1 van.
    Vind ik leuk
    maandag 13 augustus 2018 om 11:07
    rtd dub als geboren Rotterdammer ben ik van mening dat jij onzin uit kraamt. Zodra het bij de top 3 wat minder gaat zie je daar ook vele lege plekken in het stadion. Als ik de beelden van de ED dit weekend bekijk zie ik veel half lege stadions. de opkomst bij Twente was vorig jaar ( ook aan het einde van het seizoen) gemiddeld rond de 25.000 bezoekers. Bekijk de bezoekers aantallen van het afgelopen weekend en je kunt niet anders dan vaststellen dat Twente gewoon qua bezoekers aantallen tot de top behoort. Buiten Feyenoord om vallen de bezoekers aantallen bij de betaald voetbalclubs overigens zwaar tegen.
    Vind ik leuk
    RtdDub +12017
    maandag 13 augustus 2018 om 11:17
    Ik ben degene die onzin uitkraamt?

    Lees je eigen post nou nog even woord voor woord na en kom tot de conclusie dat je in veel meer woorden precies hetzelfde zegt als ik in 3 zinnen heb gedaan.
    Vind ik leuk
    maandag 13 augustus 2018 om 11:25
    dan hebben we een andere manier van begrijpend lezen
    Vind ik leuk
    RtdDub +12017
    maandag 13 augustus 2018 om 13:16
    Klopt.

    Ik zeg dat er maar een paar clubs zijn waar supporters, hoe rot de resultaten dan ook zijn, toch wel blijven komen. Twente is er daar 1 van.

    Jij hebt het over de top 3 waar lege plekken zijn zodra het voetbal tegenvalt.
    Ten 1ste is Twente geen top 3 dus snap ik de vergelijking niet helemaal.
    Ten 2de, ervan uitgaande dat je Feyenoord wel tot de top3 rekent, kom je vervolgens aan het eind dat het overal tegenvalt behalve bij Feyenoord.
    Wat wil je nou?

    En ja, ik reken Feyenoord tot die paar clubs waar men na een week van vloeken en tieren toch wel weer gewoon op de tribune gaat zitten.


    Vind ik leuk
    Bossie020 +5227
    maandag 13 augustus 2018 om 11:33
    Zo is het....Feyenoord heeft ook weleens een gemiddelde van beneden de 10.000 gehad. Ik herinner me zelfs een Ajax-PSV in het Olympisch Stadion waar ook zoiets op afkwam.
    Vind ik leuk
    RtdDub +12017
    maandag 13 augustus 2018 om 13:32
    Ja jezus.... Ik heb Feyenoord - VVV met nog 2900 andere zielen op een regenachtige donderdagvond voor de kiezen gehad (0-2).

    Gezien de hoeveelheid "volwassen" reacties hier bij tijd en wijle 75% van de lui die hier reageren denken dat Ajax nooit ergens anders dan in de JCA heeft gespeeld.
    Als we nou de laatste 20 jaar als leidraad nemen en niet de tijd dat Ajax De Meer niet eens vol kreeg, Feyenoord - Utrecht voor 3000 man op donderdag om 1800 uur aftrapte (0-3), houden we een wat realistischer beeld over.
    Vind ik leuk
    Bossie020 +5227
    maandag 13 augustus 2018 om 14:19
    Ik heb niets met Ajax, maar als ik vroeger kaartjes wilde voor Ajax ging je gewoon naar de sigarenboer. De Meer zat zelden vol.
    Vind ik leuk
    RtdDub +12017
    dinsdag 14 augustus 2018 om 09:40
    Geen 1 stadion zat vol in die tijd. Zelfs klassiekers waren niet altijd uitverkocht.
    Vind ik leuk
    maandag 13 augustus 2018 om 20:23
    Ik heb bij Twente ook wel eens voor amper 3000 man in het Diekman op een doordeweekse dag gezeten.
    Maar het klopt wat je zegt.
    In het algemeen genomen zijn er maar een paar clubs die in slechte tijden hun supporters schare behouden.
    En daar horen oa Feyenoord en Twente ook bij, maar ook een NAC
    Vind ik leuk
    phritzzz +2601
    maandag 13 augustus 2018 om 10:40
    Lkkr in de Keukenkampioen competitie blijven dan. Dáár kun je wèl van PSV EN Ajax winnen
    [Reactie gewijzigd op maandag 13 augustus 2018 om 10:41]
    Vind ik leuk
    maandag 13 augustus 2018 om 20:25
    Daar ben ik nog niet zo zeker van als je alleen al jong Ajax ziet........
    Kan geen enkele andere KK club aan tippen.
    Logisch ook, qua budget........
    Vind ik leuk
    Sacredfury +509
    maandag 13 augustus 2018 om 10:44
    Voor de supporters hoop ik het van Harte, die kunnen niets doen aan het wanbeleid wat er is gevoerd. Ik ga dan zelf heel hard zijn. Ik heb niets tegen de mensen die er werken en die gun ik het ook echt niet, maar deze club heeft geen enkel bestaansrecht na wat ze uitgevreten hebben. Er zal geen club zijn die een traan laat als ze verdwijnen. Dan weet ik nieuwe bestuur maar om dan het gore lef te hebben om afspraken die gemaakt zijn te willen terug draaien is net zo achterbaks als het bestuur die er voor het gezorgd dat de afspraken moesten worden gemaakt. Het is mooi voor de supporters dat er volgend jaar zoveel zitten en voor deze supporters hoop ik op veel succes.
    Vind ik leuk
    maandag 13 augustus 2018 om 11:24
    sacredfury, ik ga even hard zijn voor jou. een eigen mening hebben, daar heb ik niets op tegen, maar als je anderen daar bij betrekt kom dan met de juiste informatie en bekijk alles vanuit de juiste context. vele beschuldigingen zijn inmiddels achterhaald ( maar de straffen aanpassen ho maar) ik zeg niet dat Twente niets verkeerd gedaan heeft, maar vanuit de juiste context afgezet tegen de zwaarte van de opgelegde straffen valt dit reuze mee ( vooral omdat andere partijen die hetzelfde gedrag in dezelfde periode hebben vertoond, niet bestraft zelfs niet eens onderzocht zijn. dan het gore lef hebben om spraken die gemaakt zijn te willen terug draaien. begin dan eens bij het begin, waar haalden de andere clubs het gore lef vandaan om Twente tot zulke afspraken te dwingen afspraken welke in de gehele huishouding van de KNVB niet bestaan, afspraken gemaakt op aannames, zonder onderzoeken en subjectief ingegeven zijn De afspraken waar jij het over hebt zijn op criminele wijzen tot stand gekomen. maar omdat het hier in het voordeel van jouw clubje ( of in het nadeel van Twente) is, mag het ineens wel. Nogmaals Twente is niet geheel brandschoon, ze is maximaal gestraft en verdient nu een kans om zich met de toekomst bezig te houden.
    Vind ik leuk
    Sacredfury +509
    maandag 13 augustus 2018 om 11:40
    De enige juiste beslissling in het verhaal FC Twente is hetzelf als wat ploegen in het verleden ook is overkomen. De regels naleven. Dat is nu niet gebeurt en gaat ook niet meer gebeuren. Het nadeel is dat dit allemaal in het verleden is gebeurt maar wel reden was om de licentie af te pakken. Dit is niet gebeurd en daarom ook zeker niet maximaal gestraft. Ik gun het niemand, zeker niet de mensen die hun brood daar moeten verdienen maar gerechtigheid en maximaal gestraf is natuurlijk onzin. Mijn club heeft geen last van Twente dus die vlieger gaat niet op. Gaat mij daar ook niet om, zoals ik al zei zullen er weinig clubs zijn die een traan laten gezien wat er is gebeurd. Ik heb persoonlijk niks tegen twente, wel tegen onrecht. Als je iets doet en je weet dat het niet mag en je wordt gepakt. Dan ben je eerlijk als je de straf pakt zoals hij wordt gegeven, je wist toch immers wat er kon gebeuren? Als je dan er tegen in gaat gelijk krijgt van een rechter en afspraken maakt moet je die naleven en niet na een jaar omdat je de afspraken nu niet uitkomen het zaakje terugdraaien. Crimineel? Waarop baseer je dat? Zover ik weet is het bestuur de enige partij die beschuldigd zijn van criminele acties. Elke ploeg verdient een toekomst. Mijn opmerking had ik hier dan ook niet moeten plaatsen, dat was ondoordacht en daarvoor mijn excuus. Ik hoop voor jou dat Twente weer in volle glorie terugkeert hopelijk met een bestuur dat blijft opkomen voor zichzelf zonder andere clubs strafbaar te benadelen. En ja twente is brandschoon(denk ik) maar als de regels waren nageleeft was twente er niet meer om te bewijzen dat dit ze deze kans verdienden. Op basis hiervan zei ik bestaansrecht. Overigens vond ik je reactie best meevallen hoor.
    [Reactie gewijzigd op maandag 13 augustus 2018 om 11:41]
    Vind ik leuk
    maandag 13 augustus 2018 om 10:46
    Mooi, dan kan twente gewoon in de keukenkampioendivisie blijven spelen.
    Vind ik leuk
    maandag 13 augustus 2018 om 12:37
    Woohoooo
    Vind ik leuk
    Shinji 79 +43
    maandag 13 augustus 2018 om 10:46
    Dat vind ik dan wel weer mooi.
    Vind ik leuk
    maandag 13 augustus 2018 om 10:46
    Gauw ruilen met de supporters van Vitesse. Als het Gelredome een keer vol is dan weet je dat er niet gevoetbald wordt.
    Vind ik leuk
    phritzzz +2601
    maandag 13 augustus 2018 om 10:59
    NEC supporter?
    Vind ik leuk
    maandag 13 augustus 2018 om 11:24
    Ajacied, maar in de eredivisie naar een muur van blauwe stoeltjes kijken vindt niemand leuk toch?
    Vind ik leuk
    phritzzz +2601
    maandag 13 augustus 2018 om 11:26
    Helemaal mee eens hoor maar vond je opmerking hilarisch en passend bij supporter van de rivaal ;)
    Vind ik leuk
    maandag 13 augustus 2018 om 11:30
    Haha, als Vitesse minder wisselvallig speelt dit seizoen zijn ze denk ook wel een rivaal voor de traditionele top 3 ;)

    In before mensen die het Ajaxpubliek gaan bashen, ja, de advocaten en notarissen met seizoenskaarten op de eerste ring gaan eerder weg zodat ze met hun Audi niet in de file staan. Iedereen haat ze, wij Ajacieden ook.
    Vind ik leuk
    phritzzz +2601
    maandag 13 augustus 2018 om 11:35
    Zou je wel eens gelijk in kunnen krijgen. En dan die coach met het uiterlijk van een Bourgondische clown. Toen ik m voor t eerst zag kon ik m niet serieus nemen maar de spelers lopen weg met m. Geweldige coach volgens mij!
    Vind ik leuk
    maandag 13 augustus 2018 om 12:56
    ja, waddisser?
    Vind ik leuk
    phritzzz +2601
    maandag 13 augustus 2018 om 13:05
    Ha ha ha humor dit 👍
    Vind ik leuk
    Midden-Noord +89669
    maandag 13 augustus 2018 om 10:47
    Hier mogen jullie wel trots op zijn!!
    Vind ik leuk
    D0mmeLFCT65 +18442
    maandag 13 augustus 2018 om 10:48
    Zijn we ook.
    Vind ik leuk
    DeNelis +132
    maandag 13 augustus 2018 om 10:47
    Altijd dat gezeik over hoe Twente jaren is geleid door een aantal mensen. Natuurlijk is het slecht en verdient het geen schoonheidsprijs, maar laten we gewoon eens eerlijk zijn; Twente hoort in de eredivisie. Ze hebben altijd een volstadion en nemen genoeg punliek mee naar uitwedstrijden. Als Ajacied zijnde hoop ik jullie volgen jaar weer te zien in de arena!
    Vind ik leuk
    Eddy T67 +1546
    maandag 13 augustus 2018 om 11:31
    Je hoort in de eredivisie als je je handhaaft of promoveert. In principe staat het aantal supporters daar natuurlijk los van.
    Vind ik leuk
    pos +8667
    maandag 13 augustus 2018 om 10:52
    Pffff ze verwachten nu weer af en toe een partijtje te winnen en dan zie je gelijk weer een boel gloryhunters opduiken.

    Maarre netjes hoor. Supporten als de club het echt nodig heeft.
    Gaat die Rienstra nou nog naar Twente ?
    Vind ik leuk
    Bossie020 +5227
    maandag 13 augustus 2018 om 11:47
    Rienstra kwam niet door de ballotagecommissie, pos.
    Hij had nog geen strafblad.
    Vind ik leuk
    Slayerized +1305
    maandag 13 augustus 2018 om 12:34
    In die ballotage commissie zit witteboordencrimineel D. Scheringa . Een zwaargewicht dus.
    Vind ik leuk
    maandag 13 augustus 2018 om 12:38
    Te weinig met Bossie opgetrokken?
    [Reactie gewijzigd op maandag 13 augustus 2018 om 12:38]
    Vind ik leuk
    Slayerized +1305
    maandag 13 augustus 2018 om 13:11
    Oh wat gemeen!
    Vind ik leuk
    maandag 13 augustus 2018 om 13:35
    Sorry...
    Vind ik leuk
    mchollie +3429
    maandag 13 augustus 2018 om 10:55
    Mooi hoor, nu nog meer punten halen dan in de ED.
    Vind ik leuk
    John M. +4632
    maandag 13 augustus 2018 om 11:00
    Ik heb eigenlijk niks met en niks tegen Twente maar voor hun supporters heb ik respect.
    Zoiets noemt men door dik en dun.
    Vind ik leuk
    maandag 13 augustus 2018 om 11:01
    Het zou me niks verbazen als ze ook deze cijfers manipuleren.
    Vind ik leuk
    maandag 13 augustus 2018 om 11:32
    Miss heeft doyen nog wat stoeltjes opgekocht?
    Vind ik leuk
    maandag 13 augustus 2018 om 20:33
    Sorry voor jou dat je het moet horen maar................ook jouw PSV heeft met Doyen deals gemaakt.
    Schrik je hiervan? Nu kun je dus dit niet meer gebruiken anders wordt het ook tegen je gebruikt.
    Geloof je het niet?
    Google maar
    Vind ik leuk
    maandag 13 augustus 2018 om 21:53
    Ook Ajax. Hebben we echter niet zoveel meer van teruggezien in de media.
    Vind ik leuk
    dinsdag 14 augustus 2018 om 08:05
    Klopt.
    Ik geloof 1x van Ajax en PSV en Twente tig keer.
    Waarom denk je?
    Om Ajax en PSV uit de wind te halen en alleen over Twente vs Doyen te publiceren.
    Dat heet manipuleren of hersenspoelen.
    Vind ik leuk
    dinsdag 14 augustus 2018 om 08:54
    De media tegen twente natuurlijk weer? De media heeft niet perse iets voor met psv dus als t echt allemaal zo erg was met doyen daar had je het tot treurens toe teruggelezen zoals destijds met de gemeentedeal. Zie geen reden om me daar druk over te maken.
    Vind ik leuk
    dinsdag 14 augustus 2018 om 09:37
    Ik durf heel stellig te beweren dat de media mede verantwoordelijk is voor de anti sympathie tegen Twente.
    Oke, Twente zelf is de hoofd verantwoordelijke.
    Maar de media gooide wel heel veel olie op het vuur.
    Beschuldigingen uit aanname bronnen.
    Deels die onterecht waren werden nooit geretificeerd.
    Dingen zo opschrijven juridis dat het wel waar was maar heel anders overkwam, bv toen Twente alleen nog maar vroeg om uitstel zo niet vrijstelling van betaling betreft tv gelden er groot werd geschreven Twente weigert te betalen.
    Nogmaals, Twente heeft het geheel aan hunzelf te danken maar waarom werd er nooit het tegenovergestelde geschreven?
    Waarom wordt de voorzitter van Sparta wel geloofd en Schenk niet?
    In eerste instantie werd de boeman Twente toebedeeld en in tweede instantie werd Sparta verschoond en had Schenk het weer gedaan.

    Terug komen op Doyen.
    Zowel Ajax als PSV deden ook zaken met Doyen maar daar werd geen onderzoek naar gedaan.
    Twente, waar al lijken uit de kast waren gekomen, kreeg wel een diepgaand onderzoek ook na aannames vanuit een mail.
    Twente werd gestraft voor de uitslag van het onderzoek.
    Achteraf bleek dat Twente, net als PSV en Ajax, geen schimmige zaken met Doyen had gedaan .
    Maar hoevaak heb je dat gelezen? 1 of 2 keer?
    Hoevaak had je wel niet gelezen hoe schimmig Twente met een criminele organisatie (Doyen) zaken had gedaan?
    100 of 200 keer?
    Ja, dus ik blijf erbij dat de media mede schuldig is aan opruien.
    Vind ik leuk
    maandag 13 augustus 2018 om 11:14
    de enige kracht die Twente nog heeft, de achterban.
    Ben totaal geen FCT supporter, integendeel, mijn hart ligt 20 km verderop, maar ik vind dit toch erg knap van de supporters. laat er volgend jaar maar weer een streekderby zijn. Ga ik dan dit jaar voor het eerst hopen op een overwinning van FCT?
    Vind ik leuk
    Hammers96 +2421
    maandag 13 augustus 2018 om 12:12
    Aan je naam te zien een Enschede inwoner met een Almelo hart? Schaam je....
    Hoe je dat voor elkaar krijgt mag Joost trouwens weten
    Vind ik leuk
    maandag 13 augustus 2018 om 13:52
    ik kom niet uit Enschede, niet direct in paniek raken.
    Vind ik leuk
    Slayerized +1305
    maandag 13 augustus 2018 om 14:43
    Als jouw hart 20 km verderop ligt, is dit niet verenigbaar met het leven.

    Je bent dus dood.
    Hoe kan je dan toch nog typen? Of volg je ons vanuit de eeuwige jachtvelden?
    Vind ik leuk
    frankn27 +5522
    maandag 13 augustus 2018 om 18:00
    Mooie reactie.. thanks
    Vind ik leuk
    B3v3r +554
    maandag 13 augustus 2018 om 11:19
    Prachtig gebaar, nu hopen op een mooi seizoen van Twente.
    Direct promoveren naar de Eredivisie, maar zal niet makkelijk worden.
    Vind ik leuk
    maandag 13 augustus 2018 om 11:22
    Wat de azijnzeikers er ook van vinden, het is duidelijk dat in tijd van nood en ellende de echte supporters de gelederen sluiten. Samen bouwen. Samen voor de wedstrijden elkaar ontmoeten bij ieders verzamelpunt voor het stadion. En dan samen YNWA aanheffen. Beleving vanuit onze genen. Lach ons maar uit, blijf nog 50 jaar zeiken over het wanbeleid van een paar mensen welke grootheidswaan hadden etc. het doet ons niets, wij zijn niet afhankelijk van de azijnzeikers, zij in de toekomst misschien wel weer van ons, b.v. om het Europese coëfficiënt weer wat op te vijzelen. Dat hebben een aantal clubs toch flink verkwanseld, met alle financiële gevolgen voor menig club!
    Vind ik leuk
    maandag 13 augustus 2018 om 11:23
    Wel lekker op vrijdagavond spelen.Kunnen ze de andere dagen achterover leunend, kijken naar de concurrentie in de eredivisie.
    Vind ik leuk
    maandag 13 augustus 2018 om 11:29
    Wij hebben leukere dingen te doen in het weekend nu, leuk concertje, lekker BBQ en onmeunig veel Grolsch drinken, dan "brommers kiek'n" met de dames. Dan ga je toch niet naar de smurfen kijken op FOX:)
    Vind ik leuk
    maandag 13 augustus 2018 om 12:40
    Nee inderdaad. Mooi dat het na de vrijdagavond afgelopen is dit seizoen. Weeeeekend!
    Vind ik leuk
    Bossie020 +5227
    maandag 13 augustus 2018 om 11:24
    Gloryhunters ;-)
    Vind ik leuk
    Maronk +271
    maandag 13 augustus 2018 om 11:26
    Dan hebben ze dat geld al binnen voordat ze failliet gaan. Word et geen jaarkaart maar een 3 maandjeskaart...
    Vind ik leuk
    Wazzupp +655
    maandag 13 augustus 2018 om 11:28
    Is wat voor te zeggen, zijn hondstrouwe supporters, top!!
    Vind ik leuk
    JanvdLisme +960
    maandag 13 augustus 2018 om 11:31
    Kan iemand controleren of deze info wél klopt?
    Vind ik leuk
    maandag 13 augustus 2018 om 12:42
    Jij kunt dat. Tellen.
    Tel meteen even de flessen azijn bij je lokale supermarkt.
    [Reactie gewijzigd op maandag 13 augustus 2018 om 15:58]
    Vind ik leuk
    JanvdLisme +960
    maandag 13 augustus 2018 om 15:02
    Jouw club heeft ervoor gezorgd dat ik bij voorbaad kritisch ben. Dat heeft niets met tellen te maken. En de link naar het flessen tellen kan ik even niet leggen. Misschien kun jij het goede voorbeeld geven door de lege flessen in het supportershome alvast te gaan tellen, o wacht.....
    Vind ik leuk
    maandag 13 augustus 2018 om 11:34
    Twe
    Vind ik leuk
    maandag 13 augustus 2018 om 11:39
    Heerlijk! Genoeg geleden en nu terug naar de ED. Supporters mogen niet de dupe blijven na het wanbeleid van weleer. Go Twente
    [Reactie gewijzigd op maandag 13 augustus 2018 om 14:55]
    Vind ik leuk
    Caniggia +841
    maandag 13 augustus 2018 om 17:58
    De Supporters doen zich dit zelf aan hoor,je kunt ook naar Heracles gaan dan speel je wel Eredivisie.Ik gun ze helemaal niets . Ok degradatie dan.
    Vind ik leuk
    maandag 13 augustus 2018 om 20:30
    Als ze dat doen zijn zij geen supporter. Jij bent in ieder geval geen supporter..
    Vind ik leuk
    Caniggia +841
    dinsdag 14 augustus 2018 om 19:52
    Dat klopt ik ben geen meelopende supporter.Mijn club bestaat niet en ik ga zeker niet betalen om fan van een club te mogen zijn.Want daar komt het fan zijn op neer,je mag een stoeltje lenen en wat dom schreeuwen in het voordeel van je club en daar houd het mee op.
    Vind ik leuk
    Fritske01 +2048
    maandag 13 augustus 2018 om 11:40
    Nou, das duidelijk dan. Zelfs de supporters willen je graag in de keuken kampioen (@"'$?""" wat een kutnaam) competitie houden.
    Vind ik leuk
    maandag 13 augustus 2018 om 12:43
    Wat een kut grap. Moest bijna lachen. Als ie al niet 200 keer was gemaakt.
    Vind ik leuk
    Rodapaus +5537
    maandag 13 augustus 2018 om 11:54
    Mooi signaal en knap gedaan denk ik door de club. Al snap ik wel dat ze er alles aan promberen te doen om zoveel mogelijk mensen het stadion in te lokken. Mocht twente niet gelijk promoveren denk ik wel dat er meer mensen gaan afhaken.

    Maar wel leuk om te zien dat het zo leeft in de regio. Twente is natuurlijk best succesvol geweest dus kan het wel begrijpen(en er is verder niet zoveel keuze).
    [Reactie gewijzigd op maandag 13 augustus 2018 om 11:55]
    Vind ik leuk
    Bocajuun +284
    maandag 13 augustus 2018 om 12:10
    Succes Twente, het is dringen voor de bovenste plekken!
    Vind ik leuk
    R3knoj +130
    maandag 13 augustus 2018 om 12:24
    Ik denk dat de meeste waarschijnlijk niet eens naar 't stadion komen maar maar zo'n kaartje hebben aangeschaft als soort donatie.
    Vind ik leuk
    Jahike +185
    maandag 13 augustus 2018 om 12:26
    Heel mooi zoveel seizoenkaarthouders. Geeft een enorme boost aan de Keukenkampioendivisie. Hopelijk houden ze dat nog jaren vol.
    Vind ik leuk
    maandag 13 augustus 2018 om 12:46
    Krijgen we heel snel leuk gezelschap van Feyenoord, Ajax en Groningen!
    Vind ik leuk
    maandag 13 augustus 2018 om 12:31
    En toch niet promoveren.
    Vind ik leuk
    FCKip +592
    maandag 13 augustus 2018 om 12:52
    Jaartje hotseknotsvoetbal, niet promoveren en het publiek blijft ook weg...
    Vind ik leuk
    ArieBombarie +37916
    maandag 13 augustus 2018 om 13:11
    Club mag van mij failliet gaan na alles wat er is gebeurd, maar vind dit wel een tof signaal van de fans.
    Vind ik leuk
    maandag 13 augustus 2018 om 13:11
    Zal dit wel waar zijn ?
    Vind ik leuk
    SirUltionem +1249
    maandag 13 augustus 2018 om 14:05
    Tukkers zijn successupporters, ze gaan pas naar het stadion als hun club een kans maakt te winnen...
    Vind ik leuk
    Slayerized +1305
    maandag 13 augustus 2018 om 18:17
    Nee hoor. Wij hebben vorig seizoen bijna niets gewonnen.
    Vind ik leuk
    SirUltionem +1249
    maandag 13 augustus 2018 om 23:42
    precies... oftewel dan klopt mijn stelling toch volgens dit artikel...
    Vind ik leuk
    Brunt +191
    maandag 13 augustus 2018 om 15:01
    Dat ramptoerisme neemt in Nederland wel heel extreme vormen aan.
    Vind ik leuk
    maandag 13 augustus 2018 om 16:37
    Dit is echte clubliefde. Je blijft je club altijd steunen ... hoe dan ook! Mooi dit!
    Vind ik leuk
    Caniggia +841
    maandag 13 augustus 2018 om 17:55
    Dacht dat alleen Vak P maar doorgesnoven was.Zijn er toch meer dan je denkt dus.
    Vind ik leuk
    Slayerized +1305
    maandag 13 augustus 2018 om 18:20
    Plato?
    Vind ik leuk
    Lucyfer +0