Popi-jopi Langeler gekraakt: 'Acteert boosheid omdat Kluivert filmpje online zet'

    Popi-jopi Langeler gekraakt: 'Acteert boosheid omdat Kluivert filmpje online zet'

    vrijdag 14 september 2018 om 07:45

    Jong Oranje moet het EK 2019 uit het hoofd zetten na een 2-1 nederlaag tegen Jong Schotland en dat heeft Valentijn Driessen niet verrast. De chef voetbal van De Telegraaf wist na de FOX-documentaire 'Wij zijn de toekomst' dat kwalificatie gedoemd was te mislukken.

    Driessen hekelt in zijn column hoe het er aan toeging tijdens de trip van Jong Oranje naar Paraguay en Bolivia. 'Nooit ontsteeg de trip het niveau van een schoolreisje met meester Art. Het had niets met klaarstomen voor topvoetbal te maken. Het amateurisme spatte ervan af in Zuid-Amerika met tactisch, technisch en persoonlijk inhoudsloze evaluatiegesprekken van bondscoach Art Langeler met zijn internationals.'

    Volgens Driessen speelde Langeler de popi-jopi. 'Langeler acteert kwaadheid omdat Justin Kluivert een filmpje op internet zet waarop zijn ploeggenoten zingen 'daar moet een piemel in'. 'Ach, kan gebeuren', zegt de bondscoach later. Tot slot laat hij zich als één van de boys met graagte in het zwembad jonassen. Hiermee werd Langelers autoriteit - als hij deze al bezat - door het stel opgeschoten pubers totaal ondermijnd.'

    'Hoe hebben commissarissen en directie hem ooit kunnen benoemen tot directeur Voetbalontwikkeling KNVB?', vraagt Driessen zich af. 'Wegpromoveren prima, maar nu zit het Nederlandse voetbal opgescheept met een inhoudsloze directeur, die twee kwalificaties met Jong Oranje heeft verknald. Terwijl bijvoorbeeld Wim Jonk, Stanley Brard of Aloys Wijnker geknipt zouden zijn voor de zware directeursfunctie Voetbalontwikkeling, maar zij werden gepasseerd.'

    Erwin van de Looi heeft het stokje inmiddels overgenomen van Langeler bij Jong Oranje.

    Plaats een reactie

    wattenstaafje +21622
    vrijdag 14 september 2018 om 07:53
    Eindelijk een artikel van Valentijntje met een beetje inhoud.
    Vind ik leuk
    2cents +56803
    vrijdag 14 september 2018 om 08:10
    Zat ook met verbazing naar die documentaire te kijken. Vooral de gesprekjes met spelers waren tenenkrommend. Het lijkt alsof hij als coach niet de autoriteit heeft om écht boven de jongens te gaan staan. Accepteren ze dat niet? Durft hij het niet? Heeft hij angst dat ze dan wegblijven of zo?
    Vind ik leuk
    LuckyLuksch +12046
    vrijdag 14 september 2018 om 08:22
    En dan Erwin van de Looi aanstellen 😂😂😂
    Vind ik leuk
    2cents +56803
    vrijdag 14 september 2018 om 08:30
    Van de regen in de stortregen.
    Vind ik leuk
    JCJWZ +14455
    vrijdag 14 september 2018 om 10:06
    Slechter dan Langeler kan niet, vdLooy is ook niks maar altijd nog beter dan Langeler. Langeler is het niveau van een substopper uit de JL league nooit ontstegen. Onbegrijpelijk dat hij hoogd jeugdopleidingen bij Psv is geworden toen. Maargoed als je er goede trainers heb rondlopen kan zon hoofd jeugdopleiding mss niet veel verneuken maar wat heeft Art nou eigenlijk bereikt in zijn carriere waarop je hem in godsnaam aanneemt? De man heeft overal gefaald.
    Vind ik leuk
    vrijdag 14 september 2018 om 08:58
    Autoriteit heeft niet iedereen en kan zeker niet iedereen leren.

    Art zeker niet.
    Art is hoogstens assistent. Dan kan hij gezellig met de jongens meedoen.
    Vind ik leuk
    3Bier +9833
    vrijdag 14 september 2018 om 14:20
    Inderdaad. Zat hij daar een beetje onderuitgezakt een beetje mee te lullen met die gasten. Geen één puntje van kritiek naar die gasten toe. En die van der Looi zat er maar een beetje bij. High five op het eind en dat was het dan. Wat een autoriteit!
    Vind ik leuk
    aartstyle +1286
    vrijdag 14 september 2018 om 07:59
    Daar hebben we Valentijn en zijn telegraafje weer. Als er iemand aangesteld wordt die het niet heeft op de telegraaf (maw die niet lekt of lijntjes heeft met zijn krant) dan start hij weer een offensief om iemand zwart te maken. Doet dit zowel bij Ajax als bij de KNVB/Ned. elftal. Daarmee wil ik niet zeggen dat Art het goed gedaan heeft overigens maar dit is allemaal zo makkelijk.
    Vind ik leuk
    2cents +56803
    vrijdag 14 september 2018 om 08:43
    In de basis heb je best een punt. Als je niet met de Telegraaf bent dan zijn ze tegen je. En dat geldt ook nog eens voor met of tegen vriendjes van de Telegraaf (journalisten). Mooie Zembla docu over te vinden op YT.

    Maar iedereen heeft de docu over Jong Oranje kunnen zien en kan daar dus zelf over oordelen. Ik denk dat velen het op basis daarvan met Driessen eens zullen zijn.
    Vind ik leuk
    JCJWZ +14455
    vrijdag 14 september 2018 om 10:08
    Driessen heeft gewoon gelijk. Langeler is een aanfluiting, ongeschikt voor topsport. Onbegrijpelijk dat de KNVB zon man blijkbaar niet doorlicht en op zon hoge positie neerzet.
    Vind ik leuk
    4everfcu +3145
    vrijdag 14 september 2018 om 20:01
    precies net zoals bij advocaat die hij even wegzet als amateurtrainer wie denk hij dat hij niet is iedereen afzeiken terwijl hij zelf niets gepresteerd heb en van armoe voor een gekleurd roddelkrantje een stukje schrijft.
    Vind ik leuk
    Broekie +525
    vrijdag 14 september 2018 om 08:10
    Geef die V. Driessen geen podium aub. Zelden zoveel onzin gehoord van iemand. Voetbal is heel simpel. Als er morgen 5 toptalenten geboren worden hebben we over 20 jaar een geweldig NL elftal Generatie vd Vaart, Sneijder etc heeft niets met opleiden te maken maar is puur toeval.
    Vind ik leuk
    Aihlre +219
    vrijdag 14 september 2018 om 08:16
    Ik ken Langeler als een (heel) goede coach bij PEC. En inderdaad vd Looij doet het beter.
    Vind ik leuk
    vrijdag 14 september 2018 om 08:46
    "Tot slot laat hij zich als één van de boys met graagte in het zwembad jonassen. Hiermee werd Langelers autoriteit - als hij deze al bezat - door het stel opgeschoten pubers totaal ondermijnd."

    Raar dan, 50% van de trainers word in het zwembad gegooid. Tjonge jonge.

    Zoekt en gij zult vinden. En Valentijn heeft 4 maanden lopen zoeken. En dan komt ie met deze onzin.

    Ik zeg niet dat Art een toptrainer is, maar niet hierom.
    Vind ik leuk
    Zultkop +5429
    vrijdag 14 september 2018 om 09:55
    Pff Valenteijn....zelfs dit stukje:

    Of schuuroproeming of noajaarsschoonmoak of ’t hoes winterkloar moak’n mit aandermans zooi. Geef het moar ’n noam.. Moak ’n aander blied mit joen olle troep. Bruukboar spul veur hergebruuk!!


    heeft meer inhoud.
    [Reactie gewijzigd op vrijdag 14 september 2018 om 09:57]
    Vind ik leuk
    RtdDub +13602
    vrijdag 14 september 2018 om 10:21
    Wat lult die Valentijn nou weer?
    Een zooitje 19\20\21 jarigen meenemen na afloop van het seizoen naar Zuid-Amerika is toch ook gewoon een schoolreisje?
    Vind ik leuk
    bramski +44
    vrijdag 14 september 2018 om 11:06
    Van der looi + langeler het = gewoon kut
    Vind ik leuk
    Jaknes +23
    vrijdag 14 september 2018 om 15:11
    Volledig mee eens wat valentijn zegt vooral die andere namen die hij opnoemt die meer geschikt lijken ben ik het mee eens
    Vind ik leuk
    repeP +1169
    vrijdag 14 september 2018 om 16:09
    Neem aan dat de KNVB niet over één nacht ijs is gegaan voor zij Langeler aan stelden?
    Vind ik leuk
    4everfcu +3145
    vrijdag 14 september 2018 om 19:57
    wat een enge nare vent is die driessen ook
    Vind ik leuk

    Bekijk het laatste nieuws