Popi-jopi Langeler gekraakt: 'Acteert boosheid omdat Kluivert filmpje online zet'

    Popi-jopi Langeler gekraakt: 'Acteert boosheid omdat Kluivert filmpje online zet'

    vrijdag 14 september 2018 om 07:45

    Jong Oranje moet het EK 2019 uit het hoofd zetten na een 2-1 nederlaag tegen Jong Schotland en dat heeft Valentijn Driessen niet verrast. De chef voetbal van De Telegraaf wist na de FOX-documentaire 'Wij zijn de toekomst' dat kwalificatie gedoemd was te mislukken.

    Driessen hekelt in zijn column hoe het er aan toeging tijdens de trip van Jong Oranje naar Paraguay en Bolivia. 'Nooit ontsteeg de trip het niveau van een schoolreisje met meester Art. Het had niets met klaarstomen voor topvoetbal te maken. Het amateurisme spatte ervan af in Zuid-Amerika met tactisch, technisch en persoonlijk inhoudsloze evaluatiegesprekken van bondscoach Art Langeler met zijn internationals.'

    Volgens Driessen speelde Langeler de popi-jopi. 'Langeler acteert kwaadheid omdat Justin Kluivert een filmpje op internet zet waarop zijn ploeggenoten zingen 'daar moet een piemel in'. 'Ach, kan gebeuren', zegt de bondscoach later. Tot slot laat hij zich als één van de boys met graagte in het zwembad jonassen. Hiermee werd Langelers autoriteit - als hij deze al bezat - door het stel opgeschoten pubers totaal ondermijnd.'

    'Hoe hebben commissarissen en directie hem ooit kunnen benoemen tot directeur Voetbalontwikkeling KNVB?', vraagt Driessen zich af. 'Wegpromoveren prima, maar nu zit het Nederlandse voetbal opgescheept met een inhoudsloze directeur, die twee kwalificaties met Jong Oranje heeft verknald. Terwijl bijvoorbeeld Wim Jonk, Stanley Brard of Aloys Wijnker geknipt zouden zijn voor de zware directeursfunctie Voetbalontwikkeling, maar zij werden gepasseerd.'

    Erwin van de Looi heeft het stokje inmiddels overgenomen van Langeler bij Jong Oranje.

    Plaats een reactie

    vrijdag 14 september 2018 om 07:51
    Kindercrèche.
    Vind ik leuk
    tannat +12176
    vrijdag 14 september 2018 om 07:53
    Deed het goed als hoofd jeugd opleidingen bij PSV
    [Reactie gewijzigd op vrijdag 14 september 2018 om 07:53]
    Vind ik leuk
    Foden +3354
    vrijdag 14 september 2018 om 07:59
    Zegt heel veel over PSV
    Vind ik leuk
    Eendracht +15184
    vrijdag 14 september 2018 om 08:13
    Idd, kwaliteit van de jeugd moet wel enorm zijn dan toch?
    Vind ik leuk
    tannat +12176
    vrijdag 14 september 2018 om 09:41
    Klopt.
    u19 en u17 beiden kampioen.
    Vind ik leuk
    Adjab +706
    vrijdag 14 september 2018 om 11:55
    Ja en het seizoen daarvoor alle jeugdteams van AJAX op 2 na dus wat zegt dat
    Vind ik leuk
    Eendracht +15184
    vrijdag 14 september 2018 om 12:39
    Dat zegt dat het bij PSV dus beter gaat, en bij Ajax dus slechter dan voorheen...
    Vind ik leuk
    Adjab +706
    zaterdag 15 september 2018 om 00:21
    Dat werd ook een keer tijd zeg eindelijk het licht gezien dat er .met kopen steeds je geld op is en je jeugdopleiding niet het ondergeschoven kindje moet zijn. Na al die jaren toch de wijsheid in pacht gekregen
    Vind ik leuk
    tannat +12176
    zaterdag 15 september 2018 om 00:41
    Wel kampioen.
    Vind ik leuk
    Adjab +706
    zaterdag 15 september 2018 om 09:13
    Daar ging het niet om het gaat over het inpassen van de jeugd en daardoor financieel gezonder worden.
    Vind ik leuk
    Adjab +706
    zaterdag 15 september 2018 om 09:09
    Dan gaan we zien wat het opbrengt financieel
    Vind ik leuk
    tannat +12176
    zaterdag 15 september 2018 om 10:01
    Kijk, een ajacied gaat het om het geld, een PSV-er om de sportieve resultaten.
    Vind ik leuk
    Korm +33293
    vrijdag 14 september 2018 om 08:13
    Nee dat zegt het niet. Een club is hele andere koek dan KNVB.
    Vind ik leuk
    vrijdag 14 september 2018 om 09:12
    Foden is zo dom dat ie dat niet snapt
    maar heeft ie weer een reden om PSV af te kraken
    Vind ik leuk
    pietprecies +4233
    vrijdag 14 september 2018 om 08:35
    Daarom breekt er bij psv ook nauwelijks jeugd door
    Vind ik leuk
    tannat +12176
    vrijdag 14 september 2018 om 14:48
    Bij ons spelen de beste spelers. Zolang we daar kampioen mee worden: Prima
    Vind ik leuk
    Adjab +706
    zaterdag 15 september 2018 om 00:21
    Je vergat het woordje NIET
    Vind ik leuk
    satesaus +635
    vrijdag 14 september 2018 om 09:09
    Geef eens voorbeelden dan.
    Vind ik leuk
    Adjab +706
    vrijdag 14 september 2018 om 11:54
    Juist niet
    Vind ik leuk
    wattenstaafje +20435
    vrijdag 14 september 2018 om 07:53
    Eindelijk een artikel van Valentijntje met een beetje inhoud.
    Vind ik leuk
    2cents +53424
    vrijdag 14 september 2018 om 08:10
    Zat ook met verbazing naar die documentaire te kijken. Vooral de gesprekjes met spelers waren tenenkrommend. Het lijkt alsof hij als coach niet de autoriteit heeft om écht boven de jongens te gaan staan. Accepteren ze dat niet? Durft hij het niet? Heeft hij angst dat ze dan wegblijven of zo?
    Vind ik leuk
    LuckyLuksch +11458
    vrijdag 14 september 2018 om 08:22
    En dan Erwin van de Looi aanstellen 😂😂😂
    Vind ik leuk
    2cents +53424
    vrijdag 14 september 2018 om 08:30
    Van de regen in de stortregen.
    Vind ik leuk
    JCJWZ +13710
    vrijdag 14 september 2018 om 10:06
    Slechter dan Langeler kan niet, vdLooy is ook niks maar altijd nog beter dan Langeler. Langeler is het niveau van een substopper uit de JL league nooit ontstegen. Onbegrijpelijk dat hij hoogd jeugdopleidingen bij Psv is geworden toen. Maargoed als je er goede trainers heb rondlopen kan zon hoofd jeugdopleiding mss niet veel verneuken maar wat heeft Art nou eigenlijk bereikt in zijn carriere waarop je hem in godsnaam aanneemt? De man heeft overal gefaald.
    Vind ik leuk
    vrijdag 14 september 2018 om 08:58
    Autoriteit heeft niet iedereen en kan zeker niet iedereen leren.

    Art zeker niet.
    Art is hoogstens assistent. Dan kan hij gezellig met de jongens meedoen.
    Vind ik leuk
    3Bier +7604
    vrijdag 14 september 2018 om 14:20
    Inderdaad. Zat hij daar een beetje onderuitgezakt een beetje mee te lullen met die gasten. Geen één puntje van kritiek naar die gasten toe. En die van der Looi zat er maar een beetje bij. High five op het eind en dat was het dan. Wat een autoriteit!
    Vind ik leuk
    aartstyle +899
    vrijdag 14 september 2018 om 07:59
    Daar hebben we Valentijn en zijn telegraafje weer. Als er iemand aangesteld wordt die het niet heeft op de telegraaf (maw die niet lekt of lijntjes heeft met zijn krant) dan start hij weer een offensief om iemand zwart te maken. Doet dit zowel bij Ajax als bij de KNVB/Ned. elftal. Daarmee wil ik niet zeggen dat Art het goed gedaan heeft overigens maar dit is allemaal zo makkelijk.
    Vind ik leuk
    Zwitserland +4516
    vrijdag 14 september 2018 om 08:04
    Het is juist de plicht van een journalist om kritisch te zijn en al helemaal niet makkelijk. Het is makkelijk om iedereen zn ballen te likken en zo je verhaaltjes te krijgen.
    Vind ik leuk
    isnake +2263
    vrijdag 14 september 2018 om 08:14
    Het is vooral makkelijk om verhaaltjes te verzinnen die mensen graag lezen. Alles voor de extra lezers. De waarheid is secundair, zoals alles in de telegraaf.
    Vind ik leuk
    Zwitserland +4516
    vrijdag 14 september 2018 om 08:17
    Dus het is niet waar dat Langeler hopeloos faalt bij de KNVB?

    Wat jij doet is juist makkelijk. Iedereen na papegaaien over een krant en niet het stuk zelf beoordelen.
    [Reactie gewijzigd op vrijdag 14 september 2018 om 08:18]
    Vind ik leuk
    isnake +2263
    vrijdag 14 september 2018 om 08:20
    Waarschijnlijk niet.
    Maar zelfs al is het zo, dan is de verklaring die hier wordt neergelegd niet correct.
    Het is net als met zijn verhaaltjes over Ajax. Er is vast wel ergens iets van waarheid in, maar het wordt zo ontzettend opgeklopt en uit zijn verband gerukt.

    Ah je hebt in de tussentijd je bericht aangepast. Bij jou zie ik, net als bij anderen wel een heel rare reden om zeer selectief te zijn in wat je wel en niet van hem gelooft.
    [Reactie gewijzigd op vrijdag 14 september 2018 om 08:24]
    Vind ik leuk
    Zwitserland +4516
    vrijdag 14 september 2018 om 08:30
    Jij gelooft in ieder geval op voorhand helemaal niets. Jouw vooroordelen hebben duidelijk de overhand.
    Vind ik leuk
    aartstyle +899
    vrijdag 14 september 2018 om 08:24
    Wij zeggen helemaal niet dat Art niet faalt. Laat ik het zo zeggen: Als Art regelmatig zou lekken naar de Telegraaf over intern nieuws dan had Valentijn dit stuk niet geschreven.
    Vind ik leuk
    Zwitserland +4516
    vrijdag 14 september 2018 om 08:32
    Ten eerste dat weet jij niet. En ten tweede dat had jij zeker niet gedaan? Jij bent zo'n rechtschapen persoon. Mooi hoor.
    Vind ik leuk
    aartstyle +899
    vrijdag 14 september 2018 om 08:40
    thanks
    [Reactie gewijzigd op vrijdag 14 september 2018 om 08:40]
    Vind ik leuk
    4everfcu +2343
    vrijdag 14 september 2018 om 20:06
    nee hij liegt dat hij barst ik zal een voorbeeld geven hoe weet hij nou wat er in de evaluatiegesprekken besproken is of denk je dat hij daar bij geweest is.
    ook wist deze leugenaar ff vrolijk te melden dat utrecht de boer wilde terwijl er helemaal geen interesse was in de boer om vervolgens te melden dat utrecht naast het net viste daarna deed hij het nog vrolijk over en schoof stam nog even na voren en ook dat klopte weer niet.
    Vind ik leuk
    mcmodd +22654
    vrijdag 14 september 2018 om 09:28
    Soms kent de waarheid zo zijn effecten. Bij de Telegraaf gaan ze alleen voor de effecten en zeggen ze: “Ach, laat die waarheid maar zitten, we zijn er al”.
    Vind ik leuk
    2cents +53424
    vrijdag 14 september 2018 om 08:43
    In de basis heb je best een punt. Als je niet met de Telegraaf bent dan zijn ze tegen je. En dat geldt ook nog eens voor met of tegen vriendjes van de Telegraaf (journalisten). Mooie Zembla docu over te vinden op YT.

    Maar iedereen heeft de docu over Jong Oranje kunnen zien en kan daar dus zelf over oordelen. Ik denk dat velen het op basis daarvan met Driessen eens zullen zijn.
    Vind ik leuk
    JCJWZ +13710
    vrijdag 14 september 2018 om 10:08
    Driessen heeft gewoon gelijk. Langeler is een aanfluiting, ongeschikt voor topsport. Onbegrijpelijk dat de KNVB zon man blijkbaar niet doorlicht en op zon hoge positie neerzet.
    Vind ik leuk
    4everfcu +2343
    vrijdag 14 september 2018 om 20:01
    precies net zoals bij advocaat die hij even wegzet als amateurtrainer wie denk hij dat hij niet is iedereen afzeiken terwijl hij zelf niets gepresteerd heb en van armoe voor een gekleurd roddelkrantje een stukje schrijft.
    Vind ik leuk
    Broekie +363
    vrijdag 14 september 2018 om 08:10
    Geef die V. Driessen geen podium aub. Zelden zoveel onzin gehoord van iemand. Voetbal is heel simpel. Als er morgen 5 toptalenten geboren worden hebben we over 20 jaar een geweldig NL elftal Generatie vd Vaart, Sneijder etc heeft niets met opleiden te maken maar is puur toeval.
    Vind ik leuk
    Aihlre +204
    vrijdag 14 september 2018 om 08:16
    Ik ken Langeler als een (heel) goede coach bij PEC. En inderdaad vd Looij doet het beter.
    Vind ik leuk
    vrijdag 14 september 2018 om 08:46
    "Tot slot laat hij zich als één van de boys met graagte in het zwembad jonassen. Hiermee werd Langelers autoriteit - als hij deze al bezat - door het stel opgeschoten pubers totaal ondermijnd."

    Raar dan, 50% van de trainers word in het zwembad gegooid. Tjonge jonge.

    Zoekt en gij zult vinden. En Valentijn heeft 4 maanden lopen zoeken. En dan komt ie met deze onzin.

    Ik zeg niet dat Art een toptrainer is, maar niet hierom.
    Vind ik leuk
    Zultkop +3997
    vrijdag 14 september 2018 om 09:55
    Pff Valenteijn....zelfs dit stukje:

    Of schuuroproeming of noajaarsschoonmoak of ’t hoes winterkloar moak’n mit aandermans zooi. Geef het moar ’n noam.. Moak ’n aander blied mit joen olle troep. Bruukboar spul veur hergebruuk!!


    heeft meer inhoud.
    [Reactie gewijzigd op vrijdag 14 september 2018 om 09:57]
    Vind ik leuk
    RtdDub +11717
    vrijdag 14 september 2018 om 10:21
    Wat lult die Valentijn nou weer?
    Een zooitje 19\20\21 jarigen meenemen na afloop van het seizoen naar Zuid-Amerika is toch ook gewoon een schoolreisje?
    Vind ik leuk
    bramski +34
    vrijdag 14 september 2018 om 11:06
    Van der looi + langeler het = gewoon kut
    Vind ik leuk
    Jaknes +14
    vrijdag 14 september 2018 om 15:11
    Volledig mee eens wat valentijn zegt vooral die andere namen die hij opnoemt die meer geschikt lijken ben ik het mee eens
    Vind ik leuk
    repeP +715
    vrijdag 14 september 2018 om 16:09
    Neem aan dat de KNVB niet over één nacht ijs is gegaan voor zij Langeler aan stelden?
    Vind ik leuk
    4everfcu +2343
    vrijdag 14 september 2018 om 19:57
    wat een enge nare vent is die driessen ook
    Vind ik leuk

    Bekijk het laatste nieuws

    Popi-jopi Langeler gekraakt: 'Acteert boosheid omdat Kluivert filmpje online zet'