'Na afloop liep Van Dijk van het veld af met de Oscar voor beste hoofdrolspeler'

    'Na afloop liep Van Dijk van het veld af met de Oscar voor beste hoofdrolspeler'

    Gepubliceerd: maandag 17 september 2018 om 14:50ma 17-09-2018 om 14:50

    Virgil van Dijk staat er goed op in Engeland. In de Premier League-topper tegen Tottenham Hotspur (2-1) maakte de Liverpool-verdediger een uitstekende indruk.

    De BBC schaart Van Dijk maandag bij de beste spelers van het weekend en komt superlatieven tekort. 'Harry Kane is niet één keer aan de bal gekomen', klinkt het. 'Virgil van Dijk was te groot, te sterk en te zeker aan de bal. In tijden als deze, waarin centrale verdedigers machtig zijn, moeten spitsen van zich afbijten. Daar slaagde de aanvoerder van Engeland geen moment in.'

    Van Dijk wordt geroemd ook om zijn uitstraling. 'Hij kwam het veld op en zag eruit als een filmster. Na negentig minuten liep hij van het veld af met de Oscar voor beste hoofdrolspeler', aldus de BBC. De duurste verdediger aller tijden werd vorige week uitgeroepen tot beste Liverpool-speler van de maand en was tegen Tottenham verantwoordelijk voor de meeste clearances.

    Plaats een reactie

    misterTP +347
    maandag 17 september 2018 om 14:52
    Van Dijk doet het zeker goed. Heeft alles wat een centrale verdediger nodig heeft: Snelheid, Kracht, Lengte en kan goed voetballen. Moet wel blijven werken aan zijn concentratie, de goal van Giroud was toch een beetje een slaap momentje van Virgil.
    Vind ik leuk
    maandag 17 september 2018 om 14:53
    Die goal viel ook wel heel erg goed op z'n voet.probeert hij t 10 x, vliegt er geen 1 in.
    Vind ik leuk
    maandag 17 september 2018 om 14:56
    Behalve deze keer
    Vind ik leuk
    maandag 17 september 2018 om 14:58
    Ja das voetbal, worden er geen fouten gemaakt vallen er ook geen doelpunten.
    [Reactie gewijzigd op maandag 17 september 2018 om 14:58]
    Vind ik leuk
    misterTP +347
    maandag 17 september 2018 om 15:01
    Klopt hoor, van Dijk stond er echter wel wat ver vanaf. Hij had zulke momentjes ook in zijn Groningen tijd. Het lijkt hem soms wel te gemakkelijk af te gaan.
    Vind ik leuk
    maandag 17 september 2018 om 15:03
    Hij ging er iets te nonchalant in.En met z'n linkerbeen ipv rechts.En toen werd hij verrast.
    Vind ik leuk
    misterTP +347
    maandag 17 september 2018 om 15:04
    Wat mij betreft stond hij al te ver af van Giroud op het moment van voorgeven. Had er al tegen aan moeten staan of in ieder geval dichterbij.
    Vind ik leuk
    maandag 17 september 2018 om 15:05
    Klopt wat jij zegt.Hij dacht die Giroud scoort toch niet.
    Vind ik leuk
    chicken +11865
    maandag 17 september 2018 om 15:44
    En dan gebeurt er dus wat die fransoos 10 wedstrijden niet lukte....scoren.
    Vind ik leuk
    maandag 17 september 2018 om 14:53
    I wanna be like van Dijk...
    Vind ik leuk
    maandag 17 september 2018 om 17:46
    Dijk van een speler idd
    Vind ik leuk
    jepo10 +705
    maandag 17 september 2018 om 14:53
    Ik geniet meestal van positiespel, mooie goals, maar hij maakt verdedigen serieus mooi om naar te kijken (behalve tegen Giroud)
    Vind ik leuk
    riGGY-AFCA +19999
    maandag 17 september 2018 om 14:57
    Mooi man
    Vind ik leuk
    Wijndalum +572
    maandag 17 september 2018 om 14:58
    De beste sinds Stam.
    Vind ik leuk
    TheRedMen +3320
    maandag 17 september 2018 om 15:00
    En in Nederland zijn er nog steeds zoveel mensen die hem niet op waarde schatten..
    [Reactie gewijzigd op maandag 17 september 2018 om 15:41]
    Vind ik leuk
    maandag 17 september 2018 om 15:24
    Dat is toch juist goed of..?
    Vind ik leuk
    TheRedMen +3320
    maandag 17 september 2018 om 15:42
    Haha jazeker. Was een foutje van mij ;)
    Vind ik leuk
    maandag 17 september 2018 om 17:38
    Haha ik zie het. Maar daar hebben wij Nederlanders (ik generaliseer nu) in het algemeen wel een handje van om onterecht negatief te doen over spelers.
    [Reactie gewijzigd op maandag 17 september 2018 om 17:38]
    Vind ik leuk
    Midden-Noord +90952
    maandag 17 september 2018 om 15:26
    Bedoel je ''niet''?
    Vind ik leuk
    TheRedMen +3320
    maandag 17 september 2018 om 15:42
    Oops. Ik heb het al aangepast ;)
    Vind ik leuk
    Midden-Noord +90952
    maandag 17 september 2018 om 15:46
    Wist wat je bedoelde hoor. :)
    Vind ik leuk
    maandag 17 september 2018 om 15:01
    van Dijk hoort gewoon bij de beste verdedigers ter wereld. Moeten we echt koesteren als Nederlanders.
    Vind ik leuk
    fedor2501 +5019
    maandag 17 september 2018 om 15:30
    Nee joh we branden liever zulke jongens af als ze 1 foutje maken.
    Vind ik leuk
    JDW1988 +3128
    maandag 17 september 2018 om 22:35
    Echt he...
    Vind ik leuk
    maandag 17 september 2018 om 15:03
    Geweldige speler. Beste Nederlandse verdediger en 85 miljoen zeker waard! Misschien wel de beste verdediger van de Premier League zelfs.
    Vind ik leuk
    kees ee +637
    maandag 17 september 2018 om 15:10
    . . 't is allemaal relatief natuurlijk !?, zeker op dat eiland !!??
    Vind ik leuk
    soksa +1602
    maandag 17 september 2018 om 15:11
    Wat een gigant is het toch. Relatief jong en nu al een van de beste centrale verdedigers van de wereld. Hebben we dan eindelijk een waardige vervanger voor onze jaap stam?
    Vind ik leuk
    pvdsmissen +915
    maandag 17 september 2018 om 17:06
    Werd eens tijd!
    Vind ik leuk
    Midden-Noord +90952
    maandag 17 september 2018 om 15:25
    Hij speelde inderdaad een lekkere pot. Spurs deden zowat niet eens mee.
    Vind ik leuk
    RtdDub +13550
    maandag 17 september 2018 om 15:30
    Harry Kane is dan ook alleen maar World class volgens de Engelse pers omdat ie Engels is.
    De volgens de Engelse pers middelmatige Giroud legde Van Dijk natuurlijk wel eenvoudig in de luren.
    Vind ik leuk
    LFCWARRIOR +226
    maandag 17 september 2018 om 18:45
    momentopname. Kane is echt wel een klasbak
    Vind ik leuk
    RtdDub +13550
    dinsdag 18 september 2018 om 08:40
    Hij scoort zonder meer makkelijk.
    Maar ontstijgt het niveau Huntelaar (op dezelfde leeftijd) niet terwijl, als je de Engelse pers moet geloven, we te maken hebben met het 8ste wereldwonder.

    [Reactie gewijzigd op dinsdag 18 september 2018 om 08:41]
    Vind ik leuk
    maandag 17 september 2018 om 16:13
    Het doet mij altijd goed als onze spelers over de grens voor wat Hollands glorie zorgen. Van Dijk is zo'n speler. Iedereen lachte Liverpool uit toen ze afgelopen winter een recordbedrag neertelden voor hem. Maar uiteindelijk zijn het the Reds die het laatst lachen. Zeker wanneer ze in mei met de Premier League-trofee staan. Het was daarom ook geen incident dat zij afgelopen seizoen de CL-finale haalden.
    En wat goed nieuws is voor van Dijk is goed nieuws voor Oranje. Ik ben er daarom heilig van overtuigd dat wij met Virgil, de Ligt en de Vrij in de defensie weer richting het EK gaan (a.u.b geen Blind).
    En dan te bedenken dat Hiddink hem destijds links liet liggen voor spelers als Bruma en Veltman...
    [Reactie gewijzigd op maandag 17 september 2018 om 16:20]
    Vind ik leuk