Fortuna en Willem II vermaken publiek en scoren acht keer in waar spektakelstuk

    Fortuna en Willem II vermaken publiek en scoren acht keer in waar spektakelstuk

    Gepubliceerd: zaterdag 22 september 2018 om 20:22za 22-09-2018 om 20:22

    Een heerlijk voetbalgevecht tussen Fortuna Sittard en Willem II is zaterdagavond geëindigd in een gelijkspel. De ontmoeting tussen de nummers acht en elf leverde acht treffers op: 4-4. 

    Vier goals voor rust en vier goals ná rust: in Zuid-Limburg werden de acht treffers mooi verdeeld. Fortuna Sittard, dat vorige week z'n eerste zege van het seizoen boekte, en Willem II maakten er een lekkere wedstrijd van. Uit een corner maakte Wessel Dammers er na een kwartier 1-0 van voor de thuisploeg. Willem II boog de score daarna om: Ahmed El Messaouid passeerde zijn eigen goal en kort daarna knikt topscorer Fran Sol de 1-2 binnen. 

    Fortuna kon alsnog de kleedkamer opzoeken met een gelijke stand: Andrija Novakovich tekende in de 40e minuut voor de 2-2. Binnen 20 seconden na de pauze (!) gingen de gasten weer aan de leiding. Ditmaal was Sol de aangeven en haalde Donis Avdijaj de Tilburgse trekker over.

    Willem II miste daarna twee goede kansen en moest vervolgens lijdzaam toezien hoe het wederom gelijk werd. Na een voorzet van Mark Diemers werkte Novakovich van dichtbij binnen. 

    Het kwartje viel daarna wéér de andere kant op. Dan Crowley schoot vanaf de rand van het strafschopgebied raak. Daarmee was het nog zéker niet gedaan. Invaller José Rodriguez maakte er 4-4 van. Aan de goal zat een luchtje van buitenspel, maar na inmenging van de videoscheids bleek dat de treffer geldig was.

    In de resterende tien minuten was het vooral Willem II dat op jacht ging naar de drie punten. Sol was nog dichtbij de 4-5. Zijn inzet werd knap gekeerd. 

    Plaats een reactie

    Adje80 +8978
    zaterdag 22 september 2018 om 20:24
    Wat een wedstrijd! Hopen dat het morgen ook zo'n spektakel wordt
    Vind ik leuk
    Ruud1987 +5350
    zaterdag 22 september 2018 om 20:37
    Ik hoop er ook op, een echt spektakel verdient het nederlands voetbal die volop meedoet in de Champions League.
    Vind ik leuk
    WilcoS64 +1833
    zaterdag 22 september 2018 om 20:46
    Gewoon 0-3.
    Vind ik leuk
    stratumseind +173623
    zaterdag 22 september 2018 om 20:25
    Welkom in de kermis die eredivisie heet
    Vind ik leuk
    Adje80 +8978
    zaterdag 22 september 2018 om 20:26
    Dat wel maar w leuk om naar te kijken, vooral bij Willem II zitten een paar echt goeie spelers die bij vitesse of feyenoord niet zouden misstaan
    Vind ik leuk
    Hyena +30542
    zaterdag 22 september 2018 om 20:27
    Die achterhoedes, eigenlijk kan het echt niet hoor. Spektakel was het zeker, maar lachwekkend is het ook.

    Die Dankerlui pfoeeeee...
    Vind ik leuk
    stratumseind +173623
    zaterdag 22 september 2018 om 20:30
    En juist daarom is vaak het tempo wat de topclubs die europees moeten de nekkenbreker.
    In de eredivisie hebben aanvallers rustig de tijd om te kijken aan te leggen misschien nog een keer te kappen alvorens ze hem achter over het algemeen slechte keepers leggen.

    Ik heb het al vaker gezegd : de handelingssnelheid van de eredivisie is vergeleken met de omringende grote competities wel vergelijkbaar met dikke stront in een trechter
    Vind ik leuk
    Seizoenkaart +10107
    zaterdag 22 september 2018 om 21:57
    Inderdaad helegaal mee eens stratum staat de krat bier al klaar voor morgen anders ren ik even naar de avond winkel vanavond 😂
    Vind ik leuk
    stratumseind +173623
    zaterdag 22 september 2018 om 23:24
    Alles word morgen nog ff voor de zekerheid aangevuld
    Vind ik leuk
    Uncle Fester +2187
    zondag 23 september 2018 om 01:51
    Dikke stront in een trechter of niet, gebrek aan handelingssnelheid of gebrekkig verdedigen: vanavond heb ik 90 min lang genóten van twee ploegen die vol op de aanval speelden en weigerden op te geven na alweer een tegenslag. Tot in blessuretijd toe.

    Ik wens je toe dat je - ook al is het geen topniveau - hiervan kunt genieten, want dat is uiteindelijk waar voetbal (in mijn ogen) om draait. 10x liever Fortuna vanavond dan Barcelona afgelopen dinsdag.
    Vind ik leuk
    stratumseind +173623
    zondag 23 september 2018 om 10:05
    Ik heb zeker genoten. Maar dat heb ik dinsdag bij vlagen ook van barca gedaan.

    Ik snap je ook wel want je hebt gelijk maar een 0-7 4-4 6-1 wekelijks bevorderd niet de kwaliteit in de eredivisie
    Vind ik leuk
    N.E.C. +430
    zaterdag 22 september 2018 om 20:26
    Toch wel een aanwinst voor de Eredivisie dat Fortuna. Hopelijk zitten wij er volgend jaar ook weer in.
    Vind ik leuk
    FSCeara +8731
    zaterdag 22 september 2018 om 20:57
    Dat komt goed.als jullie van Twente winnen gaat dat lukken.succes iig
    Vind ik leuk
    zaterdag 22 september 2018 om 20:27
    Leuk om zo voetbal te kijken!!
    Vind ik leuk
    Bruurke +561
    zaterdag 22 september 2018 om 20:29
    Leuke wedstrijd waar het woord strijd net hoofdletters geschreven moet worden. WillemII speelt leuk aanvallend voetbal echter moet er echt wat aan die verdediging gedaan worden. Ook alle log voor Fortuna die bleven ook gaan. Gelijkspel zeker verdiend. Winnaar toch het publiek en de kijkers.
    Vind ik leuk
    zaterdag 22 september 2018 om 20:30
    Leuke wedstrijd om te kijken!!! Fortuna zeker een aanwinst voor de eredivisie!!! Hopend dat het elke keer zo aanvallend speelt.
    Vind ik leuk
    Zalkerboy +436
    zaterdag 22 september 2018 om 20:30
    Lekker veel doelpunten. Daar gaat het om.
    Vind ik leuk
    stratumseind +173623
    zaterdag 22 september 2018 om 20:32
    We noemen het hoogstvermakelijk en dat is het ook die eredivisie maar tegelijkertijd ook hilarisch en das geen positief iets.
    Vind ik leuk
    Uncle Fester +2187
    zaterdag 22 september 2018 om 21:55
    Wat heb je liever? In andere competities is het verdedigend, niet om aan te gluren en van hetzelfde niveau. Wordt het 0-0 of door twee redelijke momenten 1-1.

    Geef mij dan maar lekker 2 ploegen die vol op de aanval spelen, 90 minuten lang met 180 per uur om een goal te maken waardoor de kijker de grote winnaar is.
    Vind ik leuk
    stratumseind +173623
    zaterdag 22 september 2018 om 23:26
    je hebt wel gelijk behalve dat "hetzelfde niveau"
    Vind ik leuk
    Sooike1208 +4169
    zondag 23 september 2018 om 10:05
    Misschien is dus onze conpetitie 10x zo leuk als bv engeland, juist omdat vooral de verdedigers niet vh zelfde niveau zijn.
    Vind ik leuk
    stratumseind +173623
    zondag 23 september 2018 om 10:10
    Zeker , leuk is het en vermakelijk ook maar je snapt dat het ten koste gaat van het niveau
    Vind ik leuk
    Bokkum013 +310
    zondag 23 september 2018 om 10:26
    Zeur nou eens niet zo over het niveau man... Als het een leuke wedstrijd is, en dat was het, dan maakt het niveau toch helemaal niet uit. Het hele Nederlandse niveau is lager dan zo ongeveer de rest van Europa. Dus leg je erbij neer of kijk niet. Of kijk wel maar zeur er dan lig niet zo over...
    Vind ik leuk
    Come on Utreg +27363
    zaterdag 22 september 2018 om 20:32
    4-4 geweldig voor de neutrale kijker. Als het je eigen club is, is het niet goed voor je hart met als die goals en fouten.
    Vind ik leuk
    FSCeara +8731
    zaterdag 22 september 2018 om 20:58
    Beide teams achterin zeer zwak. Mijn club geeft zo makkelijk doelpunten weg. Maar toch na eigen goal blijven vechten voor resultaat.sol en Avi van willem 2 zouden bij top van nederland niet misstaan
    Vind ik leuk
    Come on Utreg +27363
    zaterdag 22 september 2018 om 21:24
    Eens. Willem II heeft een hele aardige voorhoede.
    Vind ik leuk
    FSCeara +8731
    zaterdag 22 september 2018 om 21:41
    Was leuke en spannende pot die alle kanten had kunnen opgaan.uiteindelijk was dit over hele wedstrijd wel goede uitslag waar iedereen denk ik wel mee kan leven.
    Vind ik leuk
    Sooike1208 +4169
    zaterdag 22 september 2018 om 21:46
    Als je eerlijk bent was er toch masr 1 ploeg die duidelijk beter was en verdiende te winnen. Maar dankzij ons belachelijke verdedigen en jullie veerkracht.( en keeper laatste minuten) heb je een mooi puntje
    Vind ik leuk
    FSCeara +8731
    zaterdag 22 september 2018 om 22:26
    Dat kan ik ook zeggen,dankzij eigen goal komen jullie terug in de wedstrijd en alleen voor de keeper en op de keeper schieten.1ste. Helft waren wij beter en 2de helft jullie. Jullie hebben hetzelfde probleem als ons, achterin word er te veel ruimte weg gegeven maar jullie hebben echt goede voorhoede
    Vind ik leuk
    Sooike1208 +4169
    zaterdag 22 september 2018 om 22:49
    Vond he jullie echt beter de eerste helft? Misschien heb ik een gekleurde brul maar vond ons ook in de eerste helft heer en meester. Verdediging moet beter en dat ksn ook gewoon. Lewis weer op zijn normale plek en meissner centraal. Echt ongelooflijk dat koster dit niet ziet.

    Maar goed, het was iig reclame voor het voetbal en we hebben er beide weer een puntje bij
    Vind ik leuk
    Bokkum013 +310
    zondag 23 september 2018 om 10:29
    Willem II had best drie punten mogen pakken als je naar de gehele wedstrijd kijkt. Zeker tegen het einde van de wedstrijd was er nog maar 1 ploeg die wou scoren/voetballen. Helaas bleef dit achterwege. En ik kan me ook prima neerleggen bij een punt hoor :)
    Vind ik leuk
    Uncle Fester +2187
    zaterdag 22 september 2018 om 21:52
    Diep en diep genoten van m'n eigen cluppie (Fortuna), dat zich ondanks het beter voetballende Willem II steeds weer bleef terugknokken in de wedstrijd. Wow... wat een wedstrijd...
    Vind ik leuk
    Sooike1208 +4169
    zaterdag 22 september 2018 om 20:34
    Voor mij als willem II er eem drama potje. Aanvallend zijn we echt goed maar achterin?? Pfff. En het ergste is dat je met een wisseling het een stuk beter kan maken. Lewis naar rechts en meissner centraal. Dankerlui eruit en nooit meer er in. Had van de ervaren koster wel meer verwacht
    Vind ik leuk
    Thobar +4406
    zondag 23 september 2018 om 00:00
    Wanneer ik zo'n Dankerlui zie spelen vraag ik mij af waarom Willem II bv.Thomas Kok verhuurt en verkoopt en dan Dankerlui binnenhaalt.
    Vind ik leuk
    Tilburgia +305
    zondag 23 september 2018 om 12:25
    Klopt wel wat je zegt, maar.... als je Meissner opstelt kan je nooit zo ver naar voren spelrn als je nu doet! Snap wel dat Koster deze afweging maakt iig.
    Vind ik leuk
    Sooike1208 +4169
    zondag 23 september 2018 om 12:30
    Het blijkt dus dat je dat met deze verdediging dus ook niet kan getuige 12 tegengoals in de laatste 3 wedstrijden.
    Vind ik leuk
    zaterdag 22 september 2018 om 20:34
    Wat een leuke wedstrijd voor een neutrale toeschouwer, maar wat is de VAR een aanfluiting eerste helft handsbal en geen penalty en voor deze zelfde handsbal werd voor willem ii een doelpunt afgekeurd tegen vvv door de var en een grensrechter die buitenspel geeft en de var zegt goedgekeurd terwijl er geen normale herhaling zichtbaar is. Verder willem ii natuurlijk makkelijk doelpunten weggeven en daardoor een overwinning weggeeft
    Vind ik leuk
    FSCeara +8731
    zaterdag 22 september 2018 om 21:01
    Die goal geeft grens buitenspel zonder dat de bal geraakt word of er iemand hinderlijk loopt. vAR is een aanfluiting
    Vind ik leuk
    wil +1148
    zaterdag 22 september 2018 om 20:45
    Onbegrijpelijk dat Koster die Dankerlui laat staan. Meissner is gewoon 3 klasse beter. Voor ons als supporter onbegrijpelijk dat je zo'n speler als Dankerlui laat staan.
    Vind ik leuk
    zaterdag 22 september 2018 om 20:53
    Wazzzuuuuppp wtf een wedstrijd

    Miaaaauwww miaaaauuuw


    Hhhhh
    Vind ik leuk
    repeP +1291
    zaterdag 22 september 2018 om 21:02
    Reclame voor het voetbal.

    Benieuwd of PSV en Ajax dat na weten te doen.
    Vind ik leuk
    Koenbres +1067
    zaterdag 22 september 2018 om 21:10
    Ooh ooh wat een duel maar wat ben ik hier ziek en gefrustreerd van joh. 3 keer de voorsprong weggeven, zoveel kansen om zeep helpen en het vertikken om Meibner erin te zetten
    Vind ik leuk
    Kim Jung-On +3868
    zaterdag 22 september 2018 om 21:21
    Scheidsrechter floot goed! Mag ook gezegd!
    Vind ik leuk
    Bokkum013 +310
    zondag 23 september 2018 om 10:30
    Hij had zeker wel een hekel aan Croux hoor...
    Vind ik leuk
    Uncle Fester +2187
    zaterdag 22 september 2018 om 21:49
    OMG, wat een pot. De vechtslust van Fortuna tegen de betere voetbalkwaliteiten van Willem II. De wijze waarop Fortuna zich bleef terugknokken zegt veel over het team. Mocht er al een degradatiestrijd komen in Sittard zal het aan de mentaliteit in ieder geval niet liggen. Dit Fortuna degradeert niet.
    Vind ik leuk
    Bill +825
    zaterdag 22 september 2018 om 22:17
    Heerlijke pot.
    Een verademing na fulham watford bijvoorbeeld.
    Vind ik leuk
    Wilkie58 +218
    zaterdag 22 september 2018 om 23:36
    Loop toch niet te zeuren over de Nederlandse competitie. Ik vermaak me kostelijk. Geweldige uitslagen. Nooit weten wie er gaat winnen (i.t.t. Spanje en Duitsland). Wat wil een mens nog meer.
    Heerlijk die Nederlandse competitie.
    Vind ik leuk
    johnino +5
    zondag 23 september 2018 om 02:26
    Sinds ze een paar jaar geleden een aantal spelers van Willem II hebben vervolgd voor mogelijke matchfixing, zet ik altijd een ? Bij dit soort uitslagen van de club. Was erg benieuwd geweest als ze de vijfde erin hadden geploft of het dan ook weer in de resterende tijd 5 - 5 zou zijn geworden, want ook toen der tijd ging het om spelers in de achterhoede van Willem II.
    Vind ik leuk
    Sooike1208 +4169
    zondag 23 september 2018 om 09:59
    Wat een bullshit verkondig jij hier toch weer kneusje
    Vind ik leuk
    Bokkum013 +310
    zondag 23 september 2018 om 10:32
    Whahahahahahahahahahahahaha.....'haalt opnieuw adem' whahahahahahahahahahahahahahah wat een onzin kraam jij uit zeg...Vertel ff waar jij zo hard op gaat want dat wil ik ook wel!
    [Reactie gewijzigd op zondag 23 september 2018 om 10:32]
    Vind ik leuk
    zondag 23 september 2018 om 03:20
    Vooral Willem II speelde met vlagen fantastisch voetbal. Fortuna was super effectief met de kansen die ze kregen. Al met al een leuke pot om naar te kijken en ik heb me geen moment verveeld.
    Vind ik leuk

    Bekijk het laatste nieuws