Bruggink over 'klerelijer' van Ajax: 'Vind ik leuk, daarom is hij belangrijk'

    Bruggink over 'klerelijer' van Ajax: 'Vind ik leuk, daarom is hij belangrijk'

    Gepubliceerd: zondag 23 september 2018 om 10:08zo 23-09-2018 om 10:08

    Het zou voor Ajax en trainer Erik ten Hag héél fijn zijn als Klaas-Jan Huntelaar zondagmiddag fit genoeg is om te starten tegen PSV. De 35-jarige spits is precies het type dat de Amsterdammers in een topwedstrijd kunnen gebruiken, vindt Arnold Bruggink. 

    "Ook in verdedigend opzicht kan Huntelaar met zijn kopkracht bepalend zijn. Hij is iemand die dat natuurlijk goed aanvoelt en ik vind dat handig. Bovendien weet Huntelaar in zulke wedstrijden wel waar het om gaat", zei Bruggink zaterdagavond bij FOX Sports. 

    "Dat vind ik wel leuk en daarom vindt Ten Hag hem ook een hele belangrijke waarde. Hij is eigenlijk gewoon een klerelijer, in de positieve zin van het woord."

    Huntelaar - dit seizoen zes goals in zes competitieduels - liep woensdag tegen AEK Athene een hamstringblessure op. Er staat een vraagteken achter de naam van de routinier. Zaterdagavond meldden diverse media dat Huntelaar waarschijnlijk 'gewoon' inzetbaar is tegen PSV. De clash tussen de twee titellkandidaten begint om 16.45 uur. 

    Poll

    Wat wordt PSV - Ajax?

    (21073 stemmen)

    Plaats een reactie

    de buffels +749
    zondag 23 september 2018 om 10:10
    ik hoop op een mooie spannende wedstrijd met veel doelpunten.....
    Vind ik leuk
    zondag 23 september 2018 om 10:12
    Veel Amsterdamse doelpunten.
    Vind ik leuk
    zondag 23 september 2018 om 10:16
    Precies een verdedigend psv, die van het kastje naar de muur word gespeeld. 1 - 3 voor het sterrenteam uit Amsterdam ❌❌❌
    Vind ik leuk
    Bullet +3233
    zondag 23 september 2018 om 10:17
    Schreeuw nou niet zo hoog van de daken.
    Vind ik leuk
    zondag 23 september 2018 om 10:20
    Ik zit op de bank, zo hoog zit ik dus niet!
    Vind ik leuk
    zondag 23 september 2018 om 10:24
    hahahaha bijdehandje ;-)
    Vind ik leuk
    zondag 23 september 2018 om 10:31
    Na vanmiddag klim ik de kerktoren in om het te laten weten.;-)
    Vind ik leuk
    jochempje +3566
    zondag 23 september 2018 om 11:08
    Je bedoelt net zoals de psvers doen?
    Vind ik leuk
    Spiegel +9985
    zondag 23 september 2018 om 10:59
    Waar maak je het verdedigende psv uit op? We hebben 21 doelpunten voor uit 5 wedstrijden.
    Vind ik leuk
    Casuals88 +2442
    zondag 23 september 2018 om 10:12
    Huntelaar is heel belangrijk voor dit Ajax . Ik zeg 1-3 vanmiddag !
    Vind ik leuk
    zondag 23 september 2018 om 10:36
    Ik hoop dat we ooit eens verlost worden van Arnold Bruggink. Wat een onzin komt er uit zijn mond, net als Aad de Mos en Ronald Waterreus.
    Vind ik leuk
    Jur74 +9125
    zondag 23 september 2018 om 11:17
    En Swart, v/d kerkhofjes etc. etc.
    Vind ik leuk
    zondag 23 september 2018 om 10:11
    Klaas jan speelt gewoon. Lekker de verdediging van psv irriteren!
    Vind ik leuk
    LIO7 +1162
    zondag 23 september 2018 om 10:12
    Kan iemand Bruggink van het podium halen aub?
    Vind ik leuk
    Bullet +3233
    zondag 23 september 2018 om 10:19
    Oehh, zei hij iets waar jij het niet mee eens bent? Dankzij zijn vorige beroep, wordt hij wel naar zijn mening gevraagd en jou niet.
    Vind ik leuk
    LIO7 +1162
    zondag 23 september 2018 om 14:41
    *en jij niet...
    Vind ik leuk
    zwollie +8370
    zondag 23 september 2018 om 10:31
    De eerste keer dat bruggink wat zinnigs te zeggen heeft
    Vind ik leuk
    Ajacied_8 +19469
    zondag 23 september 2018 om 10:15
    En nu nog graag een bericht van die klerelijer in de negatieve zin van het woord, Luuk de Jong.
    Vind ik leuk
    zondag 23 september 2018 om 10:16
    Heb zo'n zin in een afslachting van Psv vanmiddag, al is het maar om iedereen hier even de mond te snoeren.;-)
    Vind ik leuk
    De fries +984
    zondag 23 september 2018 om 10:20
    Minderwaardigheidscomplexje ??
    Vind ik leuk
    zondag 23 september 2018 om 10:28
    Nee hoor, was hewoon even benieuwd naar de reacties.
    Vind ik leuk
    De fries +984
    zondag 23 september 2018 om 10:34
    Bij deze.
    Vind ik leuk
    zondag 23 september 2018 om 10:39
    Simpel dus. Ik hoef mij nergens voor te schamen hoor! En de prijzen die komen vanzelf wel weer. Dus geniet er nog maar van, zolang het duurt.
    Vind ik leuk
    Ryannero +39
    zondag 23 september 2018 om 11:04
    Ben blij dat aan het begin van de avond jouw mondje gesnoerd is!
    Vind ik leuk
    zondag 23 september 2018 om 11:08
    Ja dat snap ik. Maar ik doe niet aan dat soort spelletjes, met bal en lerenriempje. Dus je zal op zoek moeten naar iemand anders maat. ;-)
    Vind ik leuk
    Bullet +3233
    zondag 23 september 2018 om 10:21
    Maar als ze winnen van Ajax, wat ook zomaar kan, sta jij daar met je grote bek. Misschien past bescheidenheid?
    Vind ik leuk
    zondag 23 september 2018 om 10:27
    Mooi hè dit! Als een Ajacied dit schreeuwt, moet ie bescheiden blijven en niet zo arrogant zijn bla bla bla. Spreek anders ook even je Psv vrienden erop aan wil je.
    Vind ik leuk
    psvfan1913 +2175
    zondag 23 september 2018 om 10:47
    Het zit wel erg diep he?
    Vind ik leuk
    zondag 23 september 2018 om 10:57
    Nee hoor, wou ook gewoon een x een beetje provoceren. Iedereen lijkt het afentoe te doen, dus waarom.ik niet.
    Vind ik leuk
    Bullet +3233
    zondag 23 september 2018 om 10:53
    Ben Ajacied. Jammer
    Vind ik leuk
    zondag 23 september 2018 om 10:56
    Tuurlijk.....!
    Vind ik leuk
    Johan59 +759
    zondag 23 september 2018 om 10:17
    Gelijk spel 😌
    Vind ik leuk
    Der Monarch +2079
    zondag 23 september 2018 om 10:24
    Waarom duurt zo een dag zo lang? Kan deze spanning niet aan..
    Vind ik leuk
    markie +1184
    zondag 23 september 2018 om 10:27
    Dat zeg ik ook altijd. Een hele vervelende vent om tegen te spelen maar een fijne vent om in je team te hebben.
    Vind ik leuk
    mcmodd +24111
    zondag 23 september 2018 om 10:34
    Het wordt er niet minder spannend om met dit soort artikelen. Ik kijk erg uit naar die wedstrijd, maar eerst komt er nog iets veel spannender voorbij. Het begint om 12:15 uur en houdt heel FC Utrecht, inclusief de achterban, al dagen bezig. Gelijkspelletje, 1-1 zou voor ons al geweldig zijn, maar je hoopt altijd op iets meer.
    Vind ik leuk
    G.Kopf +2357
    zondag 23 september 2018 om 10:46
    Is Bruggink nog steeds een talent?
    Tijdens zijn voetbalcarriere niet echt serieus genomen en nu helaas nog steeds niet.
    Vind ik leuk
    Smithsonian +33619
    zondag 23 september 2018 om 10:47
    2-2
    Vind ik leuk
    mcmodd +24111
    zondag 23 september 2018 om 10:59
    Smithonian, voor hetzelfde geld is het andersom.
    Vind ik leuk
    El Cazador +7199
    zondag 23 september 2018 om 11:04
    Het liefst hoop ik dat Ajax wint op een PSV achtige manier met een super lucky doelpunt in de 94ste minuut. Daarna blaast de scheids direct af, heerlijk om zo drie punten uit Eindhoven mee te nemen. Dan kan mijn gehele week niet meer stuk
    Vind ik leuk
    Ryannero +39
    zondag 23 september 2018 om 11:07
    Ik ga gewoon voor een te gekke middag! Doelpunten zullen er zoiezo vallen.. ondanks dat Ajax best goed uit de hoek zal komen, denk ik toch PSV de sterkere uiteindelijk 2-0!
    Vind ik leuk
    Johnny Cash +6315
    zondag 23 september 2018 om 11:23
    Ik hoop zoiezo op 2 doelpunten voor rust ( unibet 😂 ) en daarna natuurlijk de 3 punten mee naar amsterdam.
    Vind ik leuk
    zondag 23 september 2018 om 11:35
    Zoals ik eerder deze week al meldde; het wordt 0-7. Want PSV verloor eerder deze week met 4-0 en Ajax won afgelopen woensdag met 3-0. Dat is VP logica c.q. VP niveau. En niet te vergeten; Ajax is in februari 2019 al kampioen van Nederland. Ook dat is VP "wijsheid".
    Vind ik leuk
    Kletsmajoor +1589
    zondag 23 september 2018 om 12:16
    Hopelijk gaat t dak dicht
    Vind ik leuk

    Bekijk het laatste nieuws