Flashback voor Viergever: Mijn gedachten gingen gelijk weer terug naar Nouri

    Flashback voor Viergever: "Mijn gedachten gingen gelijk weer terug naar Nouri"

    zondag 23 september 2018 om 13:28

    De tragedie rond Abdelhak Nouri heeft een zware wissel getrokken op Nick Viergever. De verdediger, die deze zomer Ajax verruilde voor PSV, kreeg vorige week een vervelende flashback toen een man tijdens de training onwel werd en viel.

    "Een supporter. Gelukkig bleek het mee te vallen. Toch was er even paniek en mijn gedachten gingen gelijk weer terug naar Abdelhak Nouri", vertelt Viergever aan De Telegraaf. Hij was erbij in Oostenrijk toen Nouri door het noodlot werd getroffen. "Het blijft niet te bevatten. Het ene moment ben je als speler kerngezond en het volgende moment is het over, terwijl alles gemeten wordt en je constant onder toezicht staat. Je moet er niet aan denken, maar je kan je niet altijd voor die gedachte afsluiten."

    De impact mag, ook ruim een jaar na dato, niet onderschat worden, aldus Viergever. De Ajax-selectie heeft er het hele seizoen last van gehad. "Sommige jongens speelden van kleins af aan met hem, anderen hadden een innige band met Nouri en zelfs iemand die hem net kende als Klaas-Jan Huntelaar had het er bijzonder moeilijk mee. Die affaire heeft het hele seizoen als een sluier over de spelersgroep gehangen."

    Plaats een reactie

    zondag 23 september 2018 om 13:32
    Wij als supporters kennen Nouri ook niet, maar het gaat iedereen aan het hart. Dit mag bij niemand gebeuren. Maar het leven is nooit eerlijk.
    Vind ik leuk
    Ryanaz +2312
    zondag 23 september 2018 om 13:35
    Ja het is erg, maar het begint nu te overdreven worden en behoorlijk irritant. Laten we hopen dat die jongen er redelijk bovenop komt maar er gaat nu 14 maanden over en dat gaat wel ver...
    Vind ik leuk
    zondag 23 september 2018 om 13:47
    Wat is hier overdreven aan dan? Viergever ziet iemand onwel worden en richting de grond gaan en moest dan direct denken aan de situatie van nouri
    Waar die zelf ook bij was, een gedachte wat ik me best voor kan stellen
    Dat dit voor jouw al 14 maand terug is wil niet zeggen dat het voor dit soort spelers die alles over een langere periode van dichterbij hebben mee gemaakt iets is vanuit een verre geschiedenis
    Vind ik leuk
    Ryanaz +2312
    zondag 23 september 2018 om 13:49
    Dat het elke keer weer over moet hebben... denk jij dat dit voor de familie fijn is? Nee... kom alleen met updates van zijn gezondheid.. en niet over die situatie hoe toen was en hoe erg het wel niet is.. want dat is na 14maanden(!) Wel duidelijk hoor
    Vind ik leuk
    John Garp +1317
    zondag 23 september 2018 om 14:20
    Jij hebt kennelijk nog nooit iets meegemaakt in je leven, anders zou je niet zo dom lullen.
    Vind ik leuk
    Hast57 +1497
    zondag 23 september 2018 om 15:20
    Ik zat toevallig naar de wedstrijd te kijken waar in dat drama met Nouri gebeurde. Verschrikkelijk allemaal. Vind ik ook nu nog. Alleen laat iedereen vrij om er mee om te gaan zoals het is niet iedereen is nou eenmaal het zelfde. Kijk naar wat er bij Ajax gebeurt. Terecht of niet zijn de resultaten vorig jaar van Ajax 1voor een groot gedeelte door deze gebeurtenis beïnvloed. Ik vind het in ieder geval vreemd want jong Ajax speelde de sterren van de hemel en werden kampioen terwijl ook verschillende jongens uit dit team met Nouri zijn opgegroeid en gevoetbald hebben.
    Vind ik leuk
    zondag 23 september 2018 om 13:32
    Het is ook niet niks omdat van dichtbij mee te moeten maken, hoe moeilijk het ook is en hoe hard het ook mag overkomen, eens moet je de knop weer omzetten en verder gaan. Het enige wat je kan doen is hopen dat er een wonder gaat gebeuren, al is de kans helaas klein.
    [Reactie gewijzigd op zondag 23 september 2018 om 13:32]
    Vind ik leuk
    Sil95 +10594
    zondag 23 september 2018 om 13:34
    Een gebeurtenis die nog steeds niet te bevatten is..
    Vind ik leuk
    wattenstaafje +20816
    zondag 23 september 2018 om 13:36
    Lekker relevant. Hou je bij de wedstrijd
    [Reactie gewijzigd op zondag 23 september 2018 om 13:36]
    Vind ik leuk
    JoeyC +2260
    zondag 23 september 2018 om 13:37
    Zelfs supporters van andere clubs over heel de wereld waren geschokt. Net zoals afgelopen week met de tragedie in Oss. Dat is menselijkheid.
    Vind ik leuk
    Nummertien +5124
    zondag 23 september 2018 om 13:40
    Niet te bevatten in Oss.
    Zomaar ineens je kind verliezen.
    Ook een gezin met drie kids, ik zelf heb drie kids, ik denk nog steeds aan de ouders een brok in m'n buik en keel als ik probeer te denken hoe dat voor hun moet zijn, dan zie ik m'n 3 kids, pfff moet er gewoon niet aan denken, geen woorden voor, niet te bevatten... Vreselijk...
    Vind ik leuk
    Nummertien +5124
    zondag 23 september 2018 om 13:37
    Het was een zwarte deken over vorig seizoen, voor de spelers de club de supporters het blijft een zwarte deken maar dat word nu eerder in kracht omgezet bij spelers, vorig seizoen was het verlammend. En voor de familie is het natuurlijk nog meer dan een zwarte deken. Verschrikkelijk..
    Vind ik leuk
    zondag 23 september 2018 om 13:37
    Dit ie dit onderwerp vlak voor de wedstrijd weer oprakelt vind ik achterbaks hou lekker je mond had dat morgen gezegd
    Vind ik leuk
    yuuup +9485
    zondag 23 september 2018 om 14:04
    Deze reactie van Viergever is wel al van een week geleden, direct na het incident. Toen stond dit zelfde artikel ook al op VP.
    Wat ik zeer, maar dan ook zeer bedenkelijk vind is waarom VP dit nu vlak voor de wedstrijd opnieuw plaatst.
    Vind ik leuk
    zondag 23 september 2018 om 16:41
    Was niet op de hoogte dat het een oud bericht was maar ik sluit me volledig bij je aan
    Vind ik leuk
    Muscles +750
    zondag 23 september 2018 om 14:18
    Goede beschrijving op gevoel. Geeft de kwetsbaarheid van het leven weer🎩
    Vind ik leuk
    zondag 23 september 2018 om 14:31
    Hoop dat ze in Eindhoven begrijpen dat Viergever zoveel publiciteit krijgt omdat hij een ex speler van Ajax is en niet omdat hij bij psv voetbalt? 😂
    Vind ik leuk
    Kopstootje +8954
    zondag 23 september 2018 om 14:44
    Is dit een paragnosten topic?
    Vind ik leuk
    HupHolland +2369
    zondag 23 september 2018 om 15:29
    Dit en het plotselinge vertrek van Bosz zijn de voornaamste redenen waarom Ajax vorig jaar een dramatisch slecht seizoen had.
    Vind ik leuk

    Bekijk het laatste nieuws