FC Barcelona verslikt zich thuis en lijdt zeldzaam puntenverlies

    FC Barcelona verslikt zich thuis en lijdt zeldzaam puntenverlies

    Gepubliceerd: zondag 23 september 2018 om 22:55zo 23-09-2018 om 22:55

    FC Barcelona heeft thuis duur puntenverlies geleden tegen Girona. Na de 4-0 overwinning op PSV van komende dinsdag in de Champions League kwam de ploeg thuis niet verder dan een 2-2 gelijkspel in de competitie.

    Zoals verwacht deelde Barcelona de lakens uit in de eerste helft, maar de ploeg van Ernesto Valverde weigerde vroeg afstand te nemen van Girona. Lionel Messi was dicht bij een goal. De Argentijn omspeelde vijf Girona-spelers, maar schoot net naast. Even later was het wel raak. Op aangeven van Arturo Vidal kon de kleine dribbelaar ongehinderd raak schieten.

    Na 35 minuten moest Barcelona met tien man verder. Zomeraanwinst Clement Lenglet kwam in een botsing terecht met een speler van Girona, waarna de scheidsrechter op advies van de VAR de videobeelden bekeek. De arbiter was onvergeeflijk en gaf de verdediger een directe rode kaart.

    Kort na de rode kaart maakte Girona gelijk. Na stuntelig optreden van Gerard Piqué kon spits Cristhian Stuani uiteindelijk afronden. Girona stevende na de rust af op een grote stunt. Opnieuw was Stuani trefzeker. Nadat een schot werd gekeerd door Marc-André Ter Stegen, kwam de bal voor de voeten van Stuani, die de bal snoeihard in de kruising schoot.

    Barcelona had nog veertig minuten om iets aan de achterstand te doen en zette de achtervolging in. De gelijkmaker volgde tien minuten na de 1-2. Uitgerekend Piqué, die er bij de twee tegengoals niet goed uitzag, stond bij de rebound op de juiste plek en schoot binnen: 2-2.

    De Catalanen wilden meer dan een gelijkspel en kregen nog kansen via Luís Suarez en Samuel Umtiti, maar een derde treffer was de ploeg niet gegund. Het is het eerste puntenverlies van Barcelona.

    Poll

    Wordt Barcelona kampioen?

    (355 stemmen)

    Plaats een reactie

    Vinnie J +1789
    zondag 23 september 2018 om 22:58
    PSV heeft ze teveel energie gekost.
    Vind ik leuk
    Counterattack +10902
    zondag 23 september 2018 om 23:04
    Precies dat, vandaag ook gezien waarom PSV donderdag verloor, speelden toen maar op 50% tegen Barcelona op 110%. :-)
    Vind ik leuk
    stratumseind +174037
    zondag 23 september 2018 om 23:00
    Dit 2-2 gelijkspel komt een paar dagen te laat.... nu hebben we er niks meer aan
    Vind ik leuk
    zondag 23 september 2018 om 23:08
    Ik zei van de week al: Barça speelt in de CL beter dan in de PD...
    Vind ik leuk
    zondag 23 september 2018 om 23:45
    Barcalona thuis wss ook niet
    Vind ik leuk
    Vamos7 +5142
    zondag 23 september 2018 om 23:01
    Heerlijk dit mijn weekend kan niet meer stuk
    Vind ik leuk
    zondag 23 september 2018 om 23:04
    Ik luisterde vandaag weer naar Sierd en ik betwijfel me of er echte voetbalkijkers zijn naast statistieken kijkers. Hoe is Dembele heel erg in vorm nu? Raakt elke wedstrijd, netals vandaag, de bal op de meest domste manier kwijt. Ook komen zijn passen amper aan. Maar omdat die paar doelpuntjes heeft gescoord, vooral intikkertjes, is die opeens in vorm. Zijn doelpunt tegen psv was mooi, maar sowieso was het onwijs slecht verdedigd. En ook tegen psv raakte hij de bal heel vaak kwijt

    Netals altijd is het niveau van de scheidsrechter heel laag. Ongelofelijk slecht was hij bezig. Ik snap niet hoe zulke mensen kunnen blijven fluiten in zo een top competitie

    Wat was Pique ook weer slecht bezig. We gaan het opnieuw heel zwaar krijgen in de champions league. Achterin lukt het maar niet, mede door Pique
    [Reactie gewijzigd op zondag 23 september 2018 om 23:06]
    Vind ik leuk
    power +6114
    zondag 23 september 2018 om 23:37
    Visca,,,,,Word ik beetje moe van scheidsrechter Gil Manzano,die elke jaar zelfde fout maakt om Barca te benadelen, en daarnaast wordt ik beetje ziek van Barca verdedigers vooral Pique is totaal niet goed bezig 2 kansen van Girona twee goals dankzij meneer Pique, ik hoop dat ze snel iets aan doen,
    Vind ik leuk
    maandag 24 september 2018 om 00:33
    Gelukkig konden we vanavond nog wel genieten van Arthur. Hij speelde echt goed en ik hoop dat die vaker zal spelen. Hij had wat problemen met het aanpassen en zijn fitheid, dus ik denk dat die alleen nog maar meer en meer gaat spelen. Geweldige speler, deed me af en toe aan Xavi denken vandaag
    Vind ik leuk
    power +6114
    maandag 24 september 2018 om 18:26
    Ja wel,,, een assist gegeven aan Messi. hoop dat ze beter gaan doen voortaan.met verdediging..
    [Reactie gewijzigd op maandag 24 september 2018 om 18:27]
    Vind ik leuk
    Johnny Cash +6528
    zondag 23 september 2018 om 23:07
    Had price toch gelijk
    Vind ik leuk
    Deck010 +8154
    zondag 23 september 2018 om 23:21
    Ueh, na de 4-0 overwinning op PSV van KOMENDE dinsdag?
    Knap stukje. Kunnen jullie bij VP zo goed voorspellen of gewoon niet goed schrijven?
    [Reactie gewijzigd op zondag 23 september 2018 om 23:22]
    Vind ik leuk
    Verratti +2135
    zondag 23 september 2018 om 23:23
    Zal wel vaker gebeuren. De techneuten zijn reeds vertrokken op het middenveld en er is geen leider.
    Vind ik leuk
    Come on Utreg +27533
    zondag 23 september 2018 om 23:23
    Verrassende uitslag. Leuk voor Girona. En veel slecht acteerwerk van Suarez.
    Vind ik leuk
    zondag 23 september 2018 om 23:35
    Net zoals in de CL en die ene speler van jullie,hoe heet ook alweer? Tegenstander van van persie vandaag?
    Vind ik leuk
    Come on Utreg +27533
    zondag 23 september 2018 om 23:44
    Haha.. je bent in de war met Berghuis! Die actie zou een schorsing van 4 wedstrijden op moeten leveren.
    Vind ik leuk
    zondag 23 september 2018 om 23:45
    Zou. Gelukkig ben jij de officier van justitie,en niet meneer de rechter. Felicitatie was op zn plaats😜
    Vind ik leuk
    Come on Utreg +27533
    maandag 24 september 2018 om 00:04
    Ik heb jullie vanmiddag al gefeliciteerd! Helaas moet ik dit seizoen teveel mensen feliciteren ;-)

    Maar bij deze gefeliciteerd met de overwinning.
    Vind ik leuk
    maandag 24 september 2018 om 00:15
    Ik ben idd niet jullie. Ik spreek ook niet met woorden als : jullie. Dankjewel! Was het terecht?
    Vind ik leuk
    Come on Utreg +27533
    maandag 24 september 2018 om 00:20
    Jij bent jij en jij hoort voor mij bij de Feyenoordsupporters! Was het terecht? Mwah. 0-0 had ook gekund. Van Overeem legde in kansrijke positie breed waar hij zelf moest schieten, Botteghin kopte een inzet van de lijn.. Het verschil was RvP.
    Vind ik leuk
    maandag 24 september 2018 om 00:25
    Of Utrecht moet aankomende week gewoon trainen met Jean Paul de Jongh,en dan leren om goed te schieten. Robin is een goudhaantje,en wie had dat gedacht,ik wel!
    Vind ik leuk
    Come on Utreg +27533
    maandag 24 september 2018 om 07:43
    JP de Jong is ontslagen. Die gaat ze niet veel meer bijbregen. RvP is inderdaad een goudhaantje. Feyenoord mag blij zijn dat hij nog een jaartje is gebleven.
    Vind ik leuk
    maandag 24 september 2018 om 08:08
    Dat is ook mijn punt. Trainers worden ontslagen en dickie gaat het vast beter doen. (Visie van directeuren)
    Vind ik leuk
    zondag 23 september 2018 om 23:33
    Voetbalprimeur mag ik één vraagstellen? Hebben jullie een voorkeur voor real Madrid of barcalona?
    Vind ik leuk
    FCHeineken +852
    maandag 24 september 2018 om 06:55
    Goede opening in dit stuk....
    "FC Barcelona heeft thuis duur puntenverlies geleden tegen Girona. Na de 4-0 overwinning op PSV van komende dinsdag in de Champions League kwam de ploeg thuis niet verder dan een 2-2 gelijkspel in de competitie."

    PSV moet deze week blijkbaar weer naar Camp Nou en gaat er dan weer met 4-0 vanaf weet VP ;)
    Vind ik leuk
    Gary Oak +222
    maandag 24 september 2018 om 11:24
    Prachtig hoe die middenvelder van Girona zich onder de druk uit voetbalt tegen een top tegenstander.
    Vind ik leuk

    Bekijk het laatste nieuws