Brits geruchtencircuit: Oranje-verdediger kan naar Man United en Tottenham

    Brits geruchtencircuit: Oranje-verdediger kan naar Man United en Tottenham

    Gepubliceerd: dinsdag 9 oktober 2018 om 10:26di 09-10-2018 om 10:26

    De ontwikkeling van Nathan Aké bij Bournemouth wordt mogelijk beloond met een fraaie transfer naar de Britse top. Volgens boulevardkrant The Daily Star hebben Manchester United en Tottenham Hotspur belangstelling voor de verdediger. 

    Manchester United-manager José Mourinho kent Aké (23) nog van hun gezamenlijke periode bij Chelsea. In Londen slaagde de voormalig Feyenoorder er niet in om door te breken. Na verhuurperiodes bij Reading, Watford en Bournemouth werd Aké in 2017 definitief verkocht aan laatstgenoemde club. The Cherries betaalden destijds zo'n 23 miljoen euro voor de verdediger.

    Inmiddels wordt de waarde van zevenvoudig Oranje-international Aké ingeschat op pakweg veertig miljoen euro. Bij Bournemouth heeft de linkspoot een contract tot medio 2022. Naast United is ook Tottenham op zoek naar defensieve versterkingen. Het is onzeker of Toby Alderweireld en Jan Vertonghen ook na de zomer nog actief zijn bij de club. 

    Momenteel bereidt Aké zich met het Nederlands elftal voor op wedstrijden tegen Duitsland (Nations League) en België (oefenduel). 

    Poll

    Verdient Aké een basisplaats in Oranje?

    (1900 stemmen)

    Plaats een reactie

    dinsdag 9 oktober 2018 om 10:24
    Liverpool zou lekker zijn, mooi sterk Nederlands duo.
    Vind ik leuk
    kwartje50 +1021
    dinsdag 9 oktober 2018 om 16:22
    Cillessen nog op doel daar om het feest compleet te maken,
    Vind ik leuk
    Bill +830
    dinsdag 9 oktober 2018 om 10:25
    Dat verbaasd me niets.
    In engeland wordt middelmaat al snel op een voetstuk geplaatst.
    Vind ik leuk
    Rodajc +15843
    dinsdag 9 oktober 2018 om 10:28
    Aké is geen middelmaat, gewoon een erg goede en betrouwbare verdediger.
    Vind ik leuk
    Bill +830
    dinsdag 9 oktober 2018 om 10:32
    In engeland zeker.
    Maar daar vinden ze luke shaw ook wereldtop.
    Vind ik leuk
    Rodajc +15843
    dinsdag 9 oktober 2018 om 10:37
    Aké laat het al 3 jaar redelijk constant zien, dat is Shaw nog niet gelukt.
    Vind ik leuk
    Sanders +4128
    dinsdag 9 oktober 2018 om 10:57
    Ake speelt toch vooral centraal? Luke shaw is een back.
    Vind ik leuk
    dinsdag 9 oktober 2018 om 11:13
    Speelt inderdaad altijd centraal, daarnaast ook een enorme baggeropmerking, aangezien zeker ook in Engeland zelden tot nooit wordt gesteld dat Luke Shaw, die de afgelopen 3 jaar 60 minuten voor het nationale team gespeeld, tot de wereldtop behoort.
    [Reactie gewijzigd op dinsdag 9 oktober 2018 om 11:17]
    Vind ik leuk
    dinsdag 9 oktober 2018 om 12:02
    Nee, die is na die dubbele beenbreuk bij PSV niet zo goed meer....
    Daarna heeft hij nog een pittige blessure gehad en nu is Mourinho zijn baas. Die houdt niet van verdedigers die aanvallen...
    Vind ik leuk
    Sanders +4128
    dinsdag 9 oktober 2018 om 14:42
    Na zijn blessure niet zo goed meer? Geen wereldtop, maar hij is een van de beste spelers van united dit seizoen, zonder twijfel.
    [Reactie gewijzigd op dinsdag 9 oktober 2018 om 14:43]
    Vind ik leuk
    dinsdag 9 oktober 2018 om 14:48
    Vind ik ook, Mourinho heeft hem behoorlijk hard aangepakt in het verleden en ik denk i.i.g. voor een deel ook wel terecht, het lijkt erop dat hij de boodschap heeft begrepen en speelt dus ook bijna alles en zeker niet onverdienstelijk.. Vervolgens heb je dan een gek op VP die stelt dat men in Engeland denkt dat hij tot de wereldtop behoort, maar dat toont vooral aan dat hij geen flauw benul heeft wat er leeft, nog los van de vraag waarom Luke Shaw überhaupt ter sprake werd gebracht.
    Vind ik leuk
    dinsdag 9 oktober 2018 om 11:36
    Zeker als een upgrate opvolger Blind 3.5 bij MU
    Vind ik leuk
    Il Gordo +11200
    dinsdag 9 oktober 2018 om 10:30
    Is dat een fles azijn in je profielfoto?
    Vind ik leuk
    ruuddevil +3006
    dinsdag 9 oktober 2018 om 10:34
    Hij heeft een punt. Zo geweldig is Ake niet, in Engeland ben je al snel heel duur en dus goed.
    Vind ik leuk
    Il Gordo +11200
    dinsdag 9 oktober 2018 om 10:39
    Nou, wat er bij ManU achterin loopt vind ik inderdaad brandhout. En bij Chelsea vind ik David Luiz en Cahill ook overschat.

    Maar volgens mij vinden de Engelsen dat zelf ook. Dat ze duur zijn komt omdat ze een shitload aan geld te besteden hebben. Zelfs de promovendi en zelfs in het Championship.

    Maar word je op een voetstuk geplaatst als ManU en Spurs interesse in je hebben? Denk het niet. Volgens mij een prima stap voor 'm. Geen absolute top, maar net er onder (zeker Spurs).
    Vind ik leuk
    dinsdag 9 oktober 2018 om 11:35
    Cahill is ook wel een beetje over, Sarri speelt altijd met Luiz en Rüdiger, hij heeft ook wel goede seizoenen gekend en toch nog aardig wat gewonnen (kampioenschappen, CL, EL), maar het is uiteraard geen Terry.
    Vind ik leuk
    Stranger +5570
    dinsdag 9 oktober 2018 om 12:28
    Nietalleen in Engeland!
    Vind ik leuk
    Mario1984 +547
    dinsdag 9 oktober 2018 om 14:45
    Net zoals in Nederland
    Vind ik leuk
    dinsdag 9 oktober 2018 om 10:33
    Dat zo iemand nooit echt in de eredivisie heeft gespeeld, jammer
    Vind ik leuk
    Bizzy +21378
    dinsdag 9 oktober 2018 om 10:39
    Iedereen met een paar voetbalschoenen verdiend een basisplaats in Oranje.
    Vind ik leuk
    Dani82 +2260
    dinsdag 9 oktober 2018 om 10:42
    Koeman heeft me anders nog nooit gebeld, en ik ben sneller dan blind! ;)
    Vind ik leuk
    Bizzy +21378
    dinsdag 9 oktober 2018 om 10:45
    Hahaa, ach ja daar ook niet veel voor nodig. Mijn zege heb je.
    Vind ik leuk
    Dani82 +2260
    dinsdag 9 oktober 2018 om 10:52
    Hahaha... ik sta te popelen, maar geloof niet dat ik op mijn leeftijd nog door de medische keuringen kom😅
    Vind ik leuk
    Bizzy +21378
    dinsdag 9 oktober 2018 om 11:09
    Ik met mijn leeftijd ook niet meer. Volgens sommigen verdiend v. Persie ook weer een kans in Oranje. Er is nog hoop voor ons.
    Vind ik leuk
    COYG +6848
    dinsdag 9 oktober 2018 om 10:41
    Zie hier: het enige voorbeeld voor jonge spelers dat je het vanaf je zestiende best kan maken in Engeland. Echter moet je wel exceptioneel veel talent hebben.
    Vind ik leuk
    Wijndalum +570
    dinsdag 9 oktober 2018 om 10:45
    Speelde in de jeugd altijd op ‘6’ dacht ik. Waarom niet een keer proberen. De ligt/van Dijk staan vooral in de spotlights betreft Nederlandse verdedigers. Maar ook Aké heeft de potentie om wereldtop te worden.
    Vind ik leuk
    dinsdag 9 oktober 2018 om 10:49
    We hebben gewoon te veel goede verdidigers op dit moment 👀
    Vind ik leuk
    Koeien +2743
    dinsdag 9 oktober 2018 om 13:18
    niet 'te' en op de vleugelbacks is het nog wat karig, maar inderdaad staan de beste spelers achterin bij Oranje.

    En dat is een goede basis om vooruit te voetballen. In 2014/2015 was het andersom en als je dan tegen Oranje kon zorgen dat de aanvallers niet aanspeelbaar waren, alle druk bij de (toen) matige verdedigers terecht kwam.

    Voorin is het (nog) geen wereldklasse, maar er zit wel scorend vermogen. Het is vooral het middenveld wat op dit moment nog wat rondkwakkelt en ik hoop dat Frenkie inderdaad die speler is die de anderen weet aan te zwengelen.

    Ik heb er echter vertrouwen dat Koeman dit wel weet aan te pakken.
    Vind ik leuk
    Analyse075 +1835
    dinsdag 9 oktober 2018 om 11:17
    Wat lijkt die jongen toch veel op Ruud Gullit. Ik vind hem oranje waardig. Met hem en Dumfries op de Back posities heeft oranje een ijzersterke verdediging. De achilleshiel bij oranje is de spitsenpositie. Het wachten is nu op de ontwikkeling van Redan. Als dat positief verloopt dan heeft Nederland een elftal dat zich kan meten met de wereldtop.
    Vind ik leuk
    Wijndalum +570
    dinsdag 9 oktober 2018 om 13:15
    Vergeet Boadu en Zirkzee niet.
    Vind ik leuk
    Prof(.) +268
    dinsdag 9 oktober 2018 om 11:19
    Lekker man, alle voortekenen dat we weer een EK of WK gaan winnen. Er moet een rasta-kapsel bij zitten om het plaatje af te maken!
    Vind ik leuk
    dinsdag 9 oktober 2018 om 11:32
    'Baby Gullit' geldt al jaren als een groot verdedigend talent in Engeland. Het was dan ook geen toeval dat Bournemouth destijds 23 miljoen neertelde voor hem. Ik zie hem daarom de komende 2/3 jaar grote stappen maken richting de Engelse top.
    Zowiezo mag Koeman zich in zijn handjes knijpen met al dat verdedigend talent. De Ligt, Dumfries, van Dijk, de Vrij en Aké. Voor de komende jaren zijn wij voorzien van defensief talent. Ik vrees echter dat Blind de voorkeur achterin krijgt (papa-regeling).
    Ik prefereer een vijfmans-defensie bestaan de uit: Aké - de Ligt - van Dijk - de Vrij - Dumfries.
    Vind ik leuk
    Il Gordo +11200
    dinsdag 9 oktober 2018 om 11:56
    Sowieso Blind nooit achterin zetten. Bij Ajax niet, bij Oranje niet en bij Lucky Ajax niet.
    Vind ik leuk
    AS ROMA24 +2760
    dinsdag 9 oktober 2018 om 16:10
    Blind nooit meer opstellen
    Vind ik leuk
    dinsdag 9 oktober 2018 om 13:05
    Aké speelt eigenlijk altijd centraal, als wing-back zou ik dan eerder voor Van Aanholt kiezen.
    Vind ik leuk
    dinsdag 9 oktober 2018 om 13:33
    Dat zou ook nog kunnen inderdaad. Maar alle opties, centraal of op de backpositie, zijn beter dan Blind. Ik vraag me echt af wie hem toch elke wedstrijd opstelt. Koeman de coach of Koeman de vriend van papa Danny...
    Vind ik leuk
    dinsdag 9 oktober 2018 om 13:37
    Ben ik het zeker mee eens, als we eens van jouw 5-3-2 uitgaan, zou je ook met Van Aanholt, Aké, Van Dijk, De Ligt, Dumfries kunnen spelen, ik vind De Vrij wel een goede speler, maar anders zijn 4 van de 5 rechtsbenig, met Aké is dat wat meer in balans?
    Vind ik leuk
    dinsdag 9 oktober 2018 om 13:50
    Ik weet niet of linksbenige spelers per se links-centraal moeten spelen. In de as moet je zowiezo in staat kunnen zijn om beide kanten uit te verdedigen. Voor de linksback-positie van van Aanholt is die linkspoot wel van belang. Omdat je snel richting de zijlijn kunt auspoetsen met links. Maar de werkelijke balans krijg je door Blind op de bank te laten zitten.
    [Reactie gewijzigd op dinsdag 9 oktober 2018 om 13:50]
    Vind ik leuk
    dinsdag 9 oktober 2018 om 14:08
    Het is geen noodzakelijkheid, maar ik vind Aké niet per se minder dan De Vrij en als je die luxe hebt en 3 centrale verdedigers opstelt, zou ik voor 1 linkspoot kiezen, dus met Aké, Van Dijk, De Ligt.. Dat biedt voordelen, maar dat doe je natuurlijk niet als het rechtsbenige alternatief veel beter.
    [Reactie gewijzigd op dinsdag 9 oktober 2018 om 14:10]
    Vind ik leuk
    Lulookmee +1410
    dinsdag 9 oktober 2018 om 14:03

    Nou nee...verdedigend is het in orde, het probleem is dat geen van deze verdedigers, een goede inspeelpass heeft....met als gevolg dat je nooit fatsoenlijk kunt doorschuiven naar het middenveld en zul je in principe altijd met de punt naar achteren spelen....en dus meer op de counter moeten leunen....denk ik....😁
    Vind ik leuk
    dinsdag 9 oktober 2018 om 14:10
    Spelen ze nu ook met vijf verdedigers dan? En wie zijn dat?
    Vind ik leuk
    Lulookmee +1410
    dinsdag 9 oktober 2018 om 15:16
    Ik haakte in op jouw reactie op hattrick betreffende het 5 3 2 systeem waar jij het mee eens was.... wel weten waar je op reageert....😁
    Vind ik leuk
    dinsdag 9 oktober 2018 om 15:18
    Zeker, maar wat bedoel je met "Nou nee...verdedigend is het in orde" en hoe ziet dat er dan uit?
    Vind ik leuk
    Lulookmee +1410
    dinsdag 9 oktober 2018 om 15:22
    Wat ik daarmee bedoel is dat je inderdaad een aantal goede verdedigers hebt.... maar ik zie hier bij geen goede opbouwende verdedigers.... Met als gevolg dat je nooit een van de verdedigers door kan schuiven naar het middenveld waardoor je een veredelde 443 gaat spelen....of 442... je bent met een opbouwende verdediger flexibeler in je systeem.....tijdens de wedstrijd
    [Reactie gewijzigd op dinsdag 9 oktober 2018 om 15:24]
    Vind ik leuk
    dinsdag 9 oktober 2018 om 15:25
    Oké, vind dat nog wel meevallen met de drie die ik centraal zou zetten (zeker Van Dijk en De Ligt zijn vrij comfortabel aan de bal en Aké is wat soberder, maar verspeelt ook zelden een bal), maar dan snap ik i.i.g. wat je bedoelt, tevens is het hoofdzakelijk van belang dat je middenvelder Frenkie de Jong aan de bal krijgt en dan heb je de meeste kans om een beetje fatsoenlijk aan het voetballen te komen.
    [Reactie gewijzigd op dinsdag 9 oktober 2018 om 15:30]
    Vind ik leuk
    Lulookmee +1410
    dinsdag 9 oktober 2018 om 15:36
    één spel verdelende middenvelder is te weinig..... als die uitgeschakeld wordt heb je niets meer.. en je kunt wel sterk aan de bal zijn en weinig balverlies hebben..... maar je zult het spel ook moeten kunnen verdelen.... mooi voorbeeld daarvan is Ronald Koeman op het EK van 88.... verdedigend Matig.... maar met zijn passes opbouwend erg sterk
    Vind ik leuk
    dinsdag 9 oktober 2018 om 15:39
    Het ligt een beetje aan je verwachtingspatroon, Koeman was wat dat betreft een van de besten ooit en zie je 1 keer in de 2 generaties als je geluk hebt, maar Van Dijk en De Ligt kunnen acceptabel opbouwen en Aké speelt de bal altijd naar goede kleur, natuurlijk kan dat beter, maar hoeveel nationale teams hebben in jouw ogen dan centrale verdedigers die opbouwend uitmuntend zijn?
    [Reactie gewijzigd op dinsdag 9 oktober 2018 om 15:42]
    Vind ik leuk
    Lulookmee +1410
    dinsdag 9 oktober 2018 om 16:07
    Ik dacht dat het hier over oranje ging.....kunnen we die dan opstellen in oranje?
    Vind ik leuk
    dinsdag 9 oktober 2018 om 16:14
    Ik vind Van Dijk en De Ligt opbouwend acceptabel, voor jou is het kennelijk een issue en ik vraag me af wat je dan wel goed genoeg vindt, je haalt Ronald Koeman aan die daar een ware meester in was, nee vanzelfsprekend zijn de spelers nu qua opbouw niet van dat niveau, maar daar lopen er sowieso heel weinig van rond in het mondiale voetbal.
    [Reactie gewijzigd op dinsdag 9 oktober 2018 om 16:19]
    Vind ik leuk
    hantayo +1146
    dinsdag 9 oktober 2018 om 16:36
    Aké speelt 99 van de 100 ballen goed en scherp in, naar voren.
    Vind ik leuk
    Hesses +1061
    dinsdag 9 oktober 2018 om 14:00
    V. Aanholt idd of Nelom ;-)
    Vind ik leuk
    Jopi1982 +699
    dinsdag 9 oktober 2018 om 11:39
    40, VEERTIG MILJOEN voor Ake! WTF!!!
    Vind ik leuk
    AS ROMA24 +2760
    dinsdag 9 oktober 2018 om 16:12
    40 miljoen voor AKE is veel geld, maar 17 miljoen voor Blind is enorm veel geld.
    Vind ik leuk
    Jopi1982 +699
    woensdag 10 oktober 2018 om 11:35
    Geen speld tussen te krijgen!
    Vind ik leuk
    Leozao +5617
    dinsdag 9 oktober 2018 om 11:45
    Goed voor NL-elftal
    Vind ik leuk
    Come on Utreg +27622
    dinsdag 9 oktober 2018 om 12:38
    Gisteren wilde ManU nog oud-Groninger Granqvist en nu Ake??
    Vind ik leuk
    Janste +278
    dinsdag 9 oktober 2018 om 12:54
    Is hij echt niet de zoon van Ruud Gullit?
    Vind ik leuk
    Kopstootje +9676
    dinsdag 9 oktober 2018 om 14:00
    Goeie speler voor Oranje.

    Blind gelijk afserveren. Die maakt meer kapot dan je lief is.
    Vind ik leuk
    Springbok +1310
    dinsdag 9 oktober 2018 om 14:02
    Aké naar Eká in 2020?
    Vind ik leuk
    AFCA_Scooby +1176
    dinsdag 9 oktober 2018 om 14:17
    goeie gozer
    Vind ik leuk

    Bekijk het laatste nieuws