Maaskant: 'Geen verrassing dat Almere bovenaan staat. We doen geen gekke dingen'

    Maaskant: 'Geen verrassing dat Almere bovenaan staat. We doen geen gekke dingen'

    vrijdag 19 oktober 2018 om 09:04

    Robert Maaskant heeft een overvolle agenda. De 49-jarige Schiedammer is technisch manager van Almere City, runt het uitzendbureau Recruit a Student én is actief als analyticus voor FOX Sports.

    De oud-trainer geeft toe dat hij af en toe wat slaapt tekort komt. "Die kleine zeven uurtjes zijn te weinig. Maar bezig zijn geeft me kracht en energie. Zoals ik ook baat heb bij T'ai Chi, het geeft me rust", vertelt hij aan De Stentor. "Ik ben energiek en kan veel aan (...) Mijn dagen zijn lang, soms zelfs heel lang. Maar ik voel me er goed bij."

    Als trainer ging hij juist de andere kant op, vindt Maaskant. "Ik ging meer relativeren en dat past niet in een topsportomgeving. Zeker niet voor een trainer. Dan moet je altijd vooropgaan en megascherp zijn", aldus de voormalige kroonprins van het trainersgilde, die zichzelf inmiddels weer hervonden heeft. "Ik wil niet generaliseren, maar in dit land mogen we soms best wat harder werken. Daar word je echt niet slechter van en toont je ambities."

    Almere City
    Maaskant stapte in het voorjaar in bij Almere City, dat inmiddels de trotse medekoploper in de Keuken Kampioen Divisie is. "Het is voor mij geen verrassing dat we hoog staan", aldus de technisch manager, die verder omhoog wil met Almere City. "De club heeft een stabiel beleid en een standvastige RvC die geen gekke dingen doet. Almere durft fouten te maken. We zijn jong, eigenwijs en ambitieus."

    De club werkt vrijdagavond een kraker af: medekoploper Go Ahead Eagles komt op bezoek in Flevoland. De aftrap is om 20.00 uur.

    Poll

    Is Almere City een serieuze titelkandidaat?

    (479 stemmen)

    Plaats een reactie

    Ballotelli +3030
    vrijdag 19 oktober 2018 om 09:07
    We kunnen er alles van vinden, maar Maaskant doet gewoon erg aardig nu!

    Ga zo door!
    Vind ik leuk
    Midden-Noord +89814
    vrijdag 19 oktober 2018 om 09:38
    Zeker, en dat gaat hem beter af als trainen. Die blaaskaak.
    Vind ik leuk
    Ballotelli +3030
    vrijdag 19 oktober 2018 om 09:48
    Ach Blaaskaak, voor NAC was hij in die tijd een geweldige trainer, iemand die zijn team NOOIT zou afvallen en er alles voor deed, of hij altijd de juiste keuzes maakte? Nee denk het niet, maar wie doet dat wel?
    Vind ik leuk
    Midden-Noord +89814
    vrijdag 19 oktober 2018 om 11:37
    Het is niet mijn type mens.
    Vind ik leuk
    vrijdag 19 oktober 2018 om 09:09
    Heeft Maaskant wel eens gewerkt? Ik bedoel echt gewerkt. Gewoon met je handen.
    Vind ik leuk
    vrijdag 19 oktober 2018 om 09:12
    Nou, ik heb hem bij NAC weleens achter de bar zien staan. Serieus waar.
    Vind ik leuk
    frankn27 +5558
    vrijdag 19 oktober 2018 om 09:39
    aan welke kant van de bar stond jij toen?
    Vind ik leuk
    vrijdag 19 oktober 2018 om 10:03
    Ik aan de goeie 😀
    Vind ik leuk
    frankn27 +5558
    vrijdag 19 oktober 2018 om 10:06
    haha nee oke :)
    Vind ik leuk
    vrijdag 19 oktober 2018 om 10:07
    Die dag dat hij helemaal uit z’n slof schoot tijdens de warming up, van Kenny van der Weg blijft legendarisch 🤣.
    [Reactie gewijzigd op vrijdag 19 oktober 2018 om 10:07]
    Vind ik leuk
    Zalkerboy +414
    vrijdag 19 oktober 2018 om 09:13
    Geen idee of hij ooit op doel heeft gestaan.😉
    Vind ik leuk
    justinhafc +2835
    vrijdag 19 oktober 2018 om 09:14
    Je was me net voor xD
    Vind ik leuk
    justinhafc +2835
    vrijdag 19 oktober 2018 om 09:14
    Hij was centrale verdediger, geen keeper. Antwoord op jouw vraag is dus nee
    Vind ik leuk
    vrijdag 19 oktober 2018 om 09:19
    Ik hou van de attitude van Maaskant. Hij is een gek, laat degradatieclubs ED degraderen, wordt toch overal gek genoeg nog steeds gevraagd. Dat hij het bij Almere goed doet laat zien, dat hij best een goede trainer is Robert Maaskantje!!!!
    Vind ik leuk
    Midden-Noord +89814
    vrijdag 19 oktober 2018 om 09:40
    Trainer? Uhm TD.

    Lees je het artikel of volg je wel voetbal?
    Vind ik leuk
    Neuzekneus +1795
    vrijdag 19 oktober 2018 om 11:45
    Ik las zn naam ook niet goed. Dacht Josti United. (Geintje toch 😁)
    Vind ik leuk
    Midden-Noord +89814
    vrijdag 19 oktober 2018 om 11:47
    Hahaha, als je snel leest dan lijkt het er wel op.
    Vind ik leuk
    vrijdag 19 oktober 2018 om 09:58
    Die vraag zou je over en aan veel mensen in de (prof) voetbalwereld kunnen vragen, de meeste nieuwe trainers zijn oud-voetballer dus die hebben vanaf 7,8 jaar alleen gevoetbald, getraind, school,uitrusten en dan weer opnieuw, bij een bvo terecht gekomen op welk niveau dan ook en alles vergoed gekregen. Tegenwoordig is het erger, natuurlijk is De Ligt een toptalent maar gasten als Krol, Stam enz. verdienden op hun 18de geen 9 ton per jaar of zoals Kluivert 1,6 miljoen. Die zullen waarschijnlijk nooit met hun handen werken, ook niet na hun carrière.
    Vind ik leuk
    Ero +356
    vrijdag 19 oktober 2018 om 11:21
    Haha we hebben hier een bouwvakker te pakken? Alleen met je handen werken is écht werken?

    Maar de mensen "op kantoor" die 12 uur per dag werken, hele avonden en weekenden hun werk niet los kunnen laten die werken niet toch?
    Vind ik leuk
    PinoyDenHaag +5348
    vrijdag 19 oktober 2018 om 15:31
    Goed punt. Kan echt heel intensief en slopend zijn, wordt door veel mensen enorm onderschat.
    Vind ik leuk
    vrijdag 19 oktober 2018 om 15:44
    Waarom willen de meeste mensen op kantoor werken dan en niet in de fabriek?
    Vind ik leuk
    Midden-Noord +89814
    vrijdag 19 oktober 2018 om 09:25
    Volgend jaar in de eredivisie. Give it a shot, meer potentie dan Emmen.
    Vind ik leuk
    Pimman +5077
    vrijdag 19 oktober 2018 om 09:32
    Klopt een stabiele geldschieter zit erachter én ze doen geen gekke dingen.. stap voor stap
    Vind ik leuk
    Midden-Noord +89814
    vrijdag 19 oktober 2018 om 09:41
    Leuk om te zien. Nu Den Bosch nog terug straks.
    Vind ik leuk
    vrijdag 19 oktober 2018 om 09:27
    Maaskantje:
    Zunne groote vuurbal jonguh!!
    Vind ik leuk
    vrijdag 19 oktober 2018 om 09:33
    Gekste wat ze deden was aanstellen van die blaaskaak
    Vind ik leuk
    JanTa48 +5620
    vrijdag 19 oktober 2018 om 09:47
    Alleen, dat stadionnetje zou verplaats moeten worden naar Almere Poort waar de infrastructuur veelbeter is dan waar ze nu zitten.
    Vind ik leuk
    Analyse075 +1860
    vrijdag 19 oktober 2018 om 09:50
    Daar heb je bla bla Blaaskaak Maaskant weer. De grote verlosser van niets.
    Vind ik leuk
    Strijp +13377
    vrijdag 19 oktober 2018 om 09:58
    “Die 7 uurtjes zijn te weinig” ?
    Vind ik leuk
    Hyena +30063
    vrijdag 19 oktober 2018 om 11:07
    Ik vind 7 uur slaap inderdaad ook behoorlijk wat.. Kom ik zelf zelden aan.
    Vind ik leuk
    El Cazador +6813
    vrijdag 19 oktober 2018 om 12:18
    Het al oude plan van Johan Cruijff om de zwarte schapen in de ere divisie te krijgen komt wellicht eens uit!!
    Vind ik leuk
    Lucky Kes +4063
    vrijdag 19 oktober 2018 om 13:45
    "Die kleine zeven uurtjes zijn te weinig" aldus Maaskant.


    Gek, ik mag blij zijn als ik dat door de weeks haal!

    En dan ga ik echt niet zo laat naar bed (10.30 uur)
    Vind ik leuk
    vrijdag 19 oktober 2018 om 14:06
    We doen geen gekke dingen !!!!!!!!!!
    Vind ik leuk

    Bekijk het laatste nieuws