Bielsa betaalt oude club 1,9 miljoen: 'Hebben mij meer gegeven dan ik hen'

    Bielsa betaalt oude club 1,9 miljoen: 'Hebben mij meer gegeven dan ik hen'

    vrijdag 19 oktober 2018 om 11:24

    Leeds United-coach Marcelo Bielsa heeft 1,9 miljoen euro overgemaakt naar zijn oude club Newell's Old Boys. Volgens de Argentijn lost hij hiermee zijn 'schuld' af aan de club, waar hij zowel zijn voetbal- als trainerscarrière begon.

    Met het geld hielp hij de Argentijnse club met de bouw van een nieuw trainingscomplex. De nieuwe faciliteiten worden volgende maand geopend. "Newell's is de club die mij heeft gevormd. Ik heb daar meer gekregen dan wat ik hen gaf", liet Bielsa in een reactie weten, geciteerd door de BBC. "Ik betaal een schuld aan de club af en geef ze geen geschenk."

    "De nieuwe faciliteiten helpen het team van Newell's zich optimaal voor te bereiden op wedstrijden. "Twee dingen zijn erg belangrijk: de kwaliteit van de spelers en de kwaliteit van de trainingen", aldus Bielsa. De voormalige coach van onder meer Argentinië en Chili kent een goede start bij zijn nieuwe club Leeds United. Van de eerste twaalf wedstrijden won Leeds er zes en speelde het er vijf gelijk.

    Plaats een reactie

    diekertjedap +4499
    vrijdag 19 oktober 2018 om 11:30
    kijk, dat is nu eens klasse. dit zie je niet vaak dat oud-werknemers inzien aan wie ze hun loopbaan te danken hebben.
    Vind ik leuk
    The Genius +3310
    vrijdag 19 oktober 2018 om 11:33
    is wat kort door de bocht om het zo te stellen, hij heeft echt niet zijn loopbaan te danken aan zijn oude werkgever. Wel is hij dankbaar voor het feit dat hij de kans heeft gekregen... twee verschillende dingen
    Vind ik leuk
    diekertjedap +4499
    vrijdag 19 oktober 2018 om 11:35
    feit is dat hij daar zijn loopbaan is begonnen, zowel als speler alsook als trainer.
    Vind ik leuk
    vrijdag 19 oktober 2018 om 12:36
    Getuigd van karakter, doet me denken aan de tonnen die Wijnaldum schonk aan de Feyenoord jeugdopleiding. Mooi om te zien!
    Vind ik leuk
    The Genius +3310
    vrijdag 19 oktober 2018 om 12:44
    dat klopt.. daar zeg ik ook niets over.
    Vind ik leuk
    vrijdag 19 oktober 2018 om 12:24
    Feitelijk helemaal mee eens!
    Vind ik leuk
    vrijdag 19 oktober 2018 om 11:41
    Dat oud-werknemers dit doen zegt veel over de waardering die ze hebben.
    [Reactie gewijzigd op vrijdag 19 oktober 2018 om 11:42]
    Vind ik leuk
    Tinus040 +85
    vrijdag 19 oktober 2018 om 11:34
    Is dit dezelfde club als die van Messi?
    Vind ik leuk
    Midden-Noord +89510
    vrijdag 19 oktober 2018 om 11:36
    Ja.
    Vind ik leuk
    J Kiprich +16026
    vrijdag 19 oktober 2018 om 11:36
    Nee, die speelt bij Barcelona.
    Vind ik leuk
    Midden-Noord +89510
    vrijdag 19 oktober 2018 om 11:36
    Nu Messi nog, of is die te gierig.
    Vind ik leuk
    Schaar +1532
    vrijdag 19 oktober 2018 om 11:47
    Mischien doet Messi het buiten de publiciteit om.
    Vind ik leuk
    Midden-Noord +89510
    vrijdag 19 oktober 2018 om 12:29
    Ja daarom stond dat trainingscomplex er ook al.
    Vind ik leuk
    Schaar +1532
    vrijdag 19 oktober 2018 om 14:10
    Als je goed hebt gelezen dan weet je nu dat het complex volgende maand geopend wordt.
    Vind ik leuk
    Midden-Noord +89510
    vrijdag 19 oktober 2018 om 14:20
    Maar door Bielsa betaald.

    Edit: Ik bedoel dus; Als Messi het had betaald dan had het er al gestaan.
    [Reactie gewijzigd op vrijdag 19 oktober 2018 om 14:21]
    Vind ik leuk
    Schaar +1532
    vrijdag 19 oktober 2018 om 15:51
    Waarom? Omdat Messi meer geld heeft? Heeft hij ook een deel betaald net als Bielsa? Jij weet net zoveel als mij, niks dus.
    Vind ik leuk
    Midden-Noord +89510
    vrijdag 19 oktober 2018 om 16:20
    Waar kan ik dat vinden dan? Link?
    Vind ik leuk
    Schaar +1532
    vrijdag 19 oktober 2018 om 16:46
    Een beetje trainingscomplex kost meer als 1.9 miljoen.
    Vind ik leuk
    Smithsonian +31702
    vrijdag 19 oktober 2018 om 11:36
    Dat is nou nog eens clubliefde.
    Vind ik leuk
    Deck010 +7746
    vrijdag 19 oktober 2018 om 12:14
    Ik betaal elk jaar € 400 voor een seizoenkaart, en dat terwijl ik niet eens iets aan ze te danken heb. Dat is pas clubliefde.
    Vind ik leuk
    Smithsonian +31702
    vrijdag 19 oktober 2018 om 13:39
    Voor ieder wat wils.
    Vind ik leuk
    Analyse075 +1742
    vrijdag 19 oktober 2018 om 11:41
    Pure clubliefde. Mooi gebaar. Daar kunnen meer rijke voetballertjes een voorbeeld aan nemen.
    Vind ik leuk
    Deck010 +7746
    vrijdag 19 oktober 2018 om 11:50
    Wijnaldum heeft ook een aardig bedrag geschonken aan de jeugdopleiding van Feyenoord. Zegt veel over het type mens.
    Vind ik leuk
    vrijdag 19 oktober 2018 om 11:53
    Veel wat hij doet grenst aan het krankzinnige, maar meestal in de positieve zin van het woord, bewijst in zijn eerste maanden bij Leeds ook weer een vakman te zijn, ik hoop van harte dat hij weet te promoveren.
    Vind ik leuk
    vrijdag 19 oktober 2018 om 12:01
    Leeds United, wat een topclub was dat in de jaren 60 - 70 en hoever zijn ze later niet afgezakt? Echt, ik hoop dat Leeds United eens weer terug mag keren in de PL.
    Vind ik leuk
    vrijdag 19 oktober 2018 om 12:05
    In 2001 stonden ze nog in de halve finale van de Champions League, altijd wel een leuk weetje voor op verjaardagen. ;)
    Vind ik leuk
    vrijdag 19 oktober 2018 om 12:08
    Joh, dat wist ik niet eens van Leeds United. Jij bent een echte kenner van het Engelse voetbal misschien?
    Vind ik leuk
    RtdDub +13596
    vrijdag 19 oktober 2018 om 12:32
    Yep, het Twente van Engeland als het gaat om CL geld uitgeven en je dan niet plaatsen.
    Vind ik leuk
    vrijdag 19 oktober 2018 om 14:30
    Zit er dit jaar wel aan te komen.
    Vind ik leuk
    vrijdag 19 oktober 2018 om 11:55
    Zie ik die volgevreten Guus Hiddink niet doen bij De Graafschap
    Vind ik leuk
    Pec010 +2085
    vrijdag 19 oktober 2018 om 12:43
    Je bent fan de Graafschap en praat zo over Hiddink? Triest...
    Vind ik leuk
    vrijdag 19 oktober 2018 om 19:19
    Hiddink heeft zijn carrière in eerste instantie aan de club te danken. Hij kreeg hier de kans als speler en trainer. Hij is aandeelhouder voor 1,5 ton en misschien voor een deeltje eigenaar van het stadion. Dat is niet openbaar gemaakt. Wij hadden zijn kennis, ervaring en netwerk graag gebruikt bij de club. Helaas doet hij nooit wat. Hij komt af en toe schouderklopjes geven en koffie drinken. Dat was het. Ik vind dat jammer. Het is altijd zijn De Graafschap. Dan wil je toch ook helpen ons een structureel betere club te maken??
    Ik ben overigens niet de enige die er zo over denkt!
    Vind ik leuk
    Pec010 +2085
    vrijdag 19 oktober 2018 om 21:08
    Dit is een onderbouwde reactie die ik prima begrijp, dat eerste geroep een stuk minder. Thnx voor de uitleg.
    Vind ik leuk
    Mari +9255
    vrijdag 19 oktober 2018 om 11:57
    Hopelijk volgen er meer, op wat voor wijze dan ook.
    Zomaar een voorbeeld
    Robben, Koeman wat gaan jullie doen voor Groningen
    Vind ik leuk
    Pec010 +2085
    vrijdag 19 oktober 2018 om 12:44
    Robben stuurt zijn vader en Koeman binnenkort zijn broer.
    Vind ik leuk
    Mari +9255
    vrijdag 19 oktober 2018 om 13:07
    Mooi, Nu centen om goede/betere spelers te halen.
    Feyenoorders (trainers/spelers) moeten volgen
    Vind ik leuk
    vrijdag 19 oktober 2018 om 12:19
    Zie dat van Gaal nog niet doen...
    Vind ik leuk
    RtdDub +13596
    vrijdag 19 oktober 2018 om 12:31
    Alsof ik al niet fan genoeg was van die man... komt ie hier weer mee aan.
    Vind ik leuk
    Il Gordo +9406
    vrijdag 19 oktober 2018 om 12:48
    Strakke actie van 'm :-)
    Vind ik leuk
    vrijdag 19 oktober 2018 om 13:45
    Dit is eens een keer wat anders, mooi om te zien!

    Kwam laatst op Copa90 nog een klein item over deze man en zijn samenwerking met Leeds tegen, interessant om te kijken als je een kwartiertje kunt missen : https://www.youtube.com/watch?v=UH-g_eZ1yyU
    Vind ik leuk

    Bekijk het laatste nieuws