Rel in België: scheidsrechter zet 'te aanvallende' Oostende-mascotte stadion uit

    Rel in België: scheidsrechter zet 'te aanvallende' Oostende-mascotte stadion uit

    maandag 22 oktober 2018 om 13:34

    Bij elke thuiswedstrijd van KV Oostende zijn 'Manten' en 'Kalle' aanwezig. Zondag gingen de twee mascottes van de Belgische club blijkbaar te ver: scheidsrechter Nathan Verboomen zette Kalle het stadion uit vanwege een 'te aanvallende houding'.

    De man in kwestie, die in het dagelijks leven Marco Deconijnck heet, biedt op Facebook zijn excuses aan. 'Bij het begin van de rust liep ik (Kalle) richting Jordi Vanlerberghe waar scheidsrechter Verboomen dichtbij stond. De scheids vond dat ik daarbij een te aanvallende houding aannam. Er waren gebaren richting de speler en dus niet richting Dhr Verboomen specifiek', doet Deconijnck zijn verhaal.

    'Zijn reactie aan de ene kant is wel te begrijpen na de gebeurtenissen die de laatste weken plaatsvonden in het Belgische voetbal (fraude- en matchfixingschandaal, red.). Mascottes dienen om de sfeer op en rond het veld te verbeteren en om de toeschouwers te animeren. Wij hebben absoluut geen bedoelingen om de zware taak van de arbitrage te verstoren.'

    Scheidsrechter Verboomen was meedogenloos. 'Ondanks dit werden Manten en Kalle van het veld gestuurd. Ik (Kalle) werd uit het stadion gezet op vraag van de scheidsrechter. Bij deze wil ik mijn oprechte excuses aanbieden aan zowel de arbitrage als fans die zich hierdoor aangevallen voelen. Dit is nooit mijn bedoeling geweest.'

    Zonder de steun van Kalle verloor KV Oostende met 0-4 van KAA Gent. In onderstaande video zijn de twee mascottes van de Jupiler Pro League-club op archiefbeeld.

    Plaats een reactie

    The Iceman +10294
    maandag 22 oktober 2018 om 13:37
    Only in Belgium.
    Vind ik leuk
    Arvin +4270
    maandag 22 oktober 2018 om 13:47
    En dan ook nog zulke trieste 😂.
    Vind ik leuk
    The Iceman +10294
    maandag 22 oktober 2018 om 13:49
    Haha nou op zich past het wel. In en rondom Oostende zaten vroeger een hoop piraten (net als bij Duinkerke).
    Vind ik leuk
    Arvin +4270
    maandag 22 oktober 2018 om 15:22
    Haha maar dan hadden ze toch wel iets beter hun best kunnen doen op de kostuums toch? 😂
    Vind ik leuk
    The Iceman +10294
    maandag 22 oktober 2018 om 15:24
    Dat zeker, maar in Nederland zien de mascottes er ook niet allemaal even jofel uit :p
    Vind ik leuk
    Couto76 +635
    maandag 22 oktober 2018 om 13:38
    In België deugen zelfs de mascottes niet!
    Vind ik leuk
    Pur Sang +389
    maandag 22 oktober 2018 om 13:45
    Wat een verschrikkelijke en lelijke mascottes om te zien!
    Vind ik leuk
    GoMax33 +155
    maandag 22 oktober 2018 om 13:45
    Op de een of andere manier krijg ik nu heel erg zin in een aflevering van Jambers, met een profiel over de man achter de desbetreffende mascotte... Dat zou prachtig zijn.
    Vind ik leuk
    Wazedde? +62
    maandag 22 oktober 2018 om 13:50
    Overdag is hij elektromechanieker, maar 's avonds gaat hij als mascotte naar KV Oostende om scheidsrechters te belagen. Dit is het verhaal van de Piraat van Oostende.
    Vind ik leuk
    The Iceman +10294
    maandag 22 oktober 2018 om 13:50
    “Overdag verkleedt Marco zich als piraat, maar ‘s avonds gaat hij zich te buiten aan extravagante sexparties.”
    [Reactie gewijzigd op maandag 22 oktober 2018 om 13:52]
    Vind ik leuk
    maandag 22 oktober 2018 om 14:06
    (Met Jambers-stem)
    "Savonds gaat hij naar sm-bondages-parenclubavondjes, maar in het weekend heeft het begrip 'opzwepen' voor hem een andere invulling.."
    Vind ik leuk
    AVDV +704
    maandag 22 oktober 2018 om 14:02
    Misschien is deze scheids ook omgekocht om dit te doen. Er zijn in het verleden om de meeste gekke dingen gewed.
    Vind ik leuk
    Hast57 +1999
    maandag 22 oktober 2018 om 14:11
    Hij ziet er ook wel verschrikkelijk eng uit ook.
    Vind ik leuk
    Vak-DD +11393
    maandag 22 oktober 2018 om 15:27
    Corruptie bij clubs en scheidsrechters in België waar het onderzoek nog naar loopt. Maar Piet Piraat de mascotte word per direct het stadion uitgezet, het moet niet gekker worden.
    Vind ik leuk

    Bekijk het laatste nieuws