NAC veroordeelt 'bizar gedrag' na derby: Het is hard binnengekomen

    NAC veroordeelt 'bizar gedrag' na derby: "Het is hard binnengekomen"

    maandag 22 oktober 2018 om 14:41

    NAC Breda is 'zeer teleurgesteld' in de supporters die na afloop van het thuisduel met Willem II voor ongeregeldheden zorgden. Dat laat directeur Justin Goetzee weten in een statement.

    Bij het verlaten van het Rat Verlegh Stadion wilden fans van NAC en Willem Ii met elkaar op de vuist. Door hekken was dit onmogelijk, waarna er met verschillende voorwerpen werd gegooid. Een groep keerde zich tegen de politie en de ME, waarbij twee agenten lichtgewond raakten. Burgemeester Paul Depla deelde zondagavond beelden van de rellen.

    'NAC is zeer teleurgesteld in het ontoelaatbare gedrag van de kleine groep personen die zich in deze zaak ernstig hebben misdragen', laat de club weten in een verklaring. 'NAC veroordeelt dit gedrag ten zeerste en trekt samen met de politie op om de betrokken personen op te sporen en keihard te straffen.'

    Goetzee, algemeen directeur van NAC, is geschrokken. "De incidenten van gisteren zijn hard bij ons binnengekomen. We zijn enorm teleurgesteld", aldus Goetzee, die met een groep NAC-mensen juist hard heeft gewerkt om een zo goed mogelijk klimaat te creëren voor alle fans. "En dan is er een kleine groep personen die met hun bizarre gedrag roet in het eten gooit."

    Lees meer over:EredivisieNAC Breda

    Plaats een reactie

    Yesse +187
    maandag 22 oktober 2018 om 14:50
    Vijandige sfeer hoort erbij.
    Dit zeker niet, laat je club maar in de steek.
    Vind ik leuk
    maandag 22 oktober 2018 om 14:55
    Ze zijn de schande voor hun club levens lang verbannen uit het stadion .
    Vind ik leuk
    pico323 +6053
    maandag 22 oktober 2018 om 14:56
    randdebielen zijn het. voor langere tijd opsluiten. geen pardon. Van de politie moet je afblijven.
    Vind ik leuk
    JanvdLisme +1265
    maandag 22 oktober 2018 om 15:01
    Dat krijg je met dat keihard zuipen daar. Normen vervagen direct. Nu hadden ze toch al weinig fatsoen daar. Ik kijk er niet van op in ieder geval!
    Vind ik leuk
    maandag 22 oktober 2018 om 15:17
    Je bent lekker bezig tegen NAC, gisteren ook al, Jan.
    Je eigen cluppie is te weinig in het nieuws zeker
    Vind ik leuk
    Deck010 +7776
    maandag 22 oktober 2018 om 15:32
    Gaan jullie anders gewoon nog effe samen door.....
    Vind ik leuk
    JanvdLisme +1265
    maandag 22 oktober 2018 om 16:04
    Beste Naccer in Mokum,

    Gisteren inderdaad in de emotie erg actief geweest😉

    Maar ik ben liever niet in het nieuws, dan op deze manier.
    Vind ik leuk
    maandag 22 oktober 2018 om 19:24
    Drank??? Ik denk zelf meer aan snuiven.
    Vind ik leuk
    JanvdLisme +1265
    maandag 22 oktober 2018 om 19:31
    Het zal de combi wel zijn dan!
    Vind ik leuk
    Guntherr +1336
    dinsdag 23 oktober 2018 om 10:44
    Omdat jij er totaal geen kijk op hebt van binnen, dus maar wat rond brabbelt van wat je ziet.. Zal ik je uitleggen wat er gebeurde want ik stond erbij. De ME heeft alle supporters die in het stadion stonden binnen gesloten, toen werd er met een brandblusser door de willems over de hekken gespoten daarna gegooid. Iedereen dacht in de 1e instantie dat het traangas was waardoor ze boos werden op de ME. Echter waren het niet de supporters die in het stadion waren die de ME aanvielen zoals in de filmpjes maar het waren de Hooligans van NAC die al een stadion en gebieds verbod hadden, dat zijn er een stuk of 15. Die waren buiten al met riemen aan het slaan en al, die groep heeft de supporters opgefokt en tegen gehouden en dat is bij een enkele groep gelukt. (Zal wel door de alcohol komen of angst) omdat de brandblusser gegooid werd en dat op je adem insloeg en ogen is iedereen op de ME afgestormt en naar buiten gerend waar het al helemaal los ging met de hooligans tegen de ME.. Ik schaam mij diep voor mijn club hoop dat de mensen die betrokken zijn ook opgepakt worden en dat geld ook voor de Willems.

    Verder hebben wij nog steeds 1 van de mooiste clubs van Nederland met een geweldige aanhang en een leuk sfeertje. Rivaliteit hoort erbij maar gelukkig komt dit zelden voor bij NAC, iedere club heeft last van dit soort supporters, ook jouw club!
    [Reactie gewijzigd op dinsdag 23 oktober 2018 om 10:47]
    Vind ik leuk
    JanvdLisme +1265
    dinsdag 23 oktober 2018 om 11:39
    Be that as it may.... je staat er nationaal weer goed op. Net als Rutte!
    Vind ik leuk
    Guntherr +1336
    vrijdag 26 oktober 2018 om 08:05
    Ja en Depla die helpt er ook niet echt bij.. Denk dat de mensen buiten nac en w2 ook weten dat dit alleen gebeurd bij deze wedstrijd. Maar nu staan we net zo goed als jullie he.. Met mensen in grachten gooien en 20 tegen 3 :)
    Vind ik leuk
    JanvdLisme +1265
    vrijdag 26 oktober 2018 om 11:25
    Ik vind het allemaal erg gay, Gunther.
    Vind ik leuk
    dinsdag 23 oktober 2018 om 12:27
    Het feit is dat supporters met fakkels en poep van politie paarden gooiden, draai er niet omheen.
    Vind ik leuk
    Tilbo1896 +213
    woensdag 24 oktober 2018 om 10:15
    Willems ??
    Vind ik leuk
    Benniewies +954
    maandag 22 oktober 2018 om 15:21
    Gezellig in ons mooie Brabandske
    Beter thuis op benske met een pilske
    Vind ik leuk
    FSCeara +8728
    maandag 22 oktober 2018 om 15:21
    Ten eerste is dit gedrag nooit goed te praten.
    maar de clubleiding zou zich wel eenbeetje kunnen verplaatsen in het gevoel van de supporters die door hun toedoen hun club naar de klote zien gaan.
    Als er een beetje voetbal was getoond in de wedstrijden tot nu toe zou er denk ik ook al stuk anders zijn gereageerd.
    Het zou me verbazen als NAC met dit team niet gaat degraderen maar het seizoen is nog lang en er zal in de winter wel wat spelers worden gehaald.
    Ze hebben met Van Leer en Rosheuvel wel spelers die gewend zijn degradatievoetbal te spelen.
    Succes in Breda in ieder geval
    Vind ik leuk
    Zot Joke +526
    maandag 22 oktober 2018 om 15:54
    En jij denkt dat de clubleiding niet begrijpt dat de NAC-supporter (niet de NAC randdebiel) teleurgesteld is in de prestaties van de club.

    Dus ga je maar los op hulpverleners? Wat een kwatspraat!
    Vind ik leuk
    RtdDub +13605
    maandag 22 oktober 2018 om 15:24
    En vandaag zitten de Tilburgers en Bredaënaars weer gezellig bij elkaar op een suf kantoor op een nog suffer industrieterrein tussen Tilburg en Breda, te informeren naar wat ze er op hebben.
    Vind ik leuk
    maandag 22 oktober 2018 om 15:41
    Middagje vrij van het vuilnis ophalen?
    Vind ik leuk
    sambam203 +48
    maandag 22 oktober 2018 om 17:00
    Losers😂
    Vind ik leuk
    maandag 22 oktober 2018 om 17:21
    Ik verdien een goed salaris van thuis 6925-9368 Dollar week, wat geweldig is, minder daan een jaar geleden was ik werkloos in een vreselijke economie. Ik dank God elke dag dat ik gezegend was met deze instructies en het is nu mijn plicht om het vooruit te betalen en het met iedereen te delen. Check meer info bezoek website ,,,

    ➤➤➤➤➤➤➤➤➤➤ 𝐰­𝐰­𝐰.E­a­r­n­9­1.𝐜­𝐨­𝐦
    Vind ik leuk
    maandag 22 oktober 2018 om 17:27
    Afgezien van die snuiven Tokkies had NAC de gemeente en de Politie Breda beter moeten weten....2 jaar geleden ook ging het mis op dezelfde plek bij NAC NEC....dus de oplossing is heel simpel....eerst het thuispubliek weg laten gaan....en als alles rustig is....pas dan het uitvak...
    Vind ik leuk
    Bokkum013 +301
    maandag 22 oktober 2018 om 22:03
    Normaal gesproken, gebeurd dit ook op de manier die jij zegt. Ook erg goed bedacht van onze Bredase vrinden om het nou net deze keer fout te doen...
    Vind ik leuk
    dinsdag 23 oktober 2018 om 13:30
    en de ME een keer aan de goede kant van het hek zetten wil ook wel helpen!!!
    Vind ik leuk
    Tilbo1896 +213
    maandag 22 oktober 2018 om 17:23
    Met oranje staan ze weer arm in arm !? Vreemd gedrag !!!
    Vind ik leuk
    JanvdLisme +1265
    maandag 22 oktober 2018 om 19:34
    Hoho... niks arm in arm. Dan staan de Bredase boys op de wallen te knokken met supporters van Schalke 04.
    Vind ik leuk
    wil +1114
    maandag 22 oktober 2018 om 21:19
    Geteisem!!
    Vind ik leuk
    maandag 22 oktober 2018 om 22:54
    hoe kan het gebeuren dat dat het uitvak daar al staat te wachten?? en met spullen aan het gooien is naar de NAC supporters ?? hoe kan dat na de wedstrijd tegen NEC? niets geleerd gemeente??
    Vind ik leuk
    dinsdag 23 oktober 2018 om 12:29
    Tja, hoe kan het dat fakkels die naar uit supporters worden gegooid terug komen, denk na.
    Vind ik leuk
    dinsdag 23 oktober 2018 om 13:27
    door dat jullie stewards mietjes zijn en jullie veel te snel bij dat hek stonden!! en met flessen jupiler aan het gooien waren

    en tja over fakkels gooie.....laatste wedstrijd bij jullie vergeten??
    Vind ik leuk
    woensdag 24 oktober 2018 om 07:42
    Flesjes jupiler? We hadden plastic flesjes van een kut merk. En onze stewards deden niks omdat ze bekogeld werden door jullie, vind je het gek. Schaam je kapot
    Vind ik leuk
    Tilbo1896 +213
    woensdag 24 oktober 2018 om 10:16
    Die derby's blijven leuk!!
    Vind ik leuk

    Bekijk het laatste nieuws