NAC veroordeelt 'bizar gedrag' na derby: Het is hard binnengekomen

NAC veroordeelt 'bizar gedrag' na derby: "Het is hard binnengekomen"

Gepubliceerd: maandag 22 oktober 2018 om 14:41ma 22-10-2018 om 14:41

NAC Breda is 'zeer teleurgesteld' in de supporters die na afloop van het thuisduel met Willem II voor ongeregeldheden zorgden. Dat laat directeur Justin Goetzee weten in een statement.

Bij het verlaten van het Rat Verlegh Stadion wilden fans van NAC en Willem Ii met elkaar op de vuist. Door hekken was dit onmogelijk, waarna er met verschillende voorwerpen werd gegooid. Een groep keerde zich tegen de politie en de ME, waarbij twee agenten lichtgewond raakten. Burgemeester Paul Depla deelde zondagavond beelden van de rellen.

'NAC is zeer teleurgesteld in het ontoelaatbare gedrag van de kleine groep personen die zich in deze zaak ernstig hebben misdragen', laat de club weten in een verklaring. 'NAC veroordeelt dit gedrag ten zeerste en trekt samen met de politie op om de betrokken personen op te sporen en keihard te straffen.'

Goetzee, algemeen directeur van NAC, is geschrokken. "De incidenten van gisteren zijn hard bij ons binnengekomen. We zijn enorm teleurgesteld", aldus Goetzee, die met een groep NAC-mensen juist hard heeft gewerkt om een zo goed mogelijk klimaat te creëren voor alle fans. "En dan is er een kleine groep personen die met hun bizarre gedrag roet in het eten gooit."

Lees meer over:EredivisieNAC Breda

Plaats een reactie

Yesse +189
maandag 22 oktober 2018 om 14:50
Vijandige sfeer hoort erbij.
Dit zeker niet, laat je club maar in de steek.
Vind ik leuk
maandag 22 oktober 2018 om 14:55
Ze zijn de schande voor hun club levens lang verbannen uit het stadion .
Vind ik leuk
pico323 +7063
maandag 22 oktober 2018 om 14:56
randdebielen zijn het. voor langere tijd opsluiten. geen pardon. Van de politie moet je afblijven.
Vind ik leuk
Benniewies +2005
maandag 22 oktober 2018 om 15:21
Gezellig in ons mooie Brabandske
Beter thuis op benske met een pilske
Vind ik leuk
FSCeara +8759
maandag 22 oktober 2018 om 15:21
Ten eerste is dit gedrag nooit goed te praten.
maar de clubleiding zou zich wel eenbeetje kunnen verplaatsen in het gevoel van de supporters die door hun toedoen hun club naar de klote zien gaan.
Als er een beetje voetbal was getoond in de wedstrijden tot nu toe zou er denk ik ook al stuk anders zijn gereageerd.
Het zou me verbazen als NAC met dit team niet gaat degraderen maar het seizoen is nog lang en er zal in de winter wel wat spelers worden gehaald.
Ze hebben met Van Leer en Rosheuvel wel spelers die gewend zijn degradatievoetbal te spelen.
Succes in Breda in ieder geval
Vind ik leuk
Zot Joke +560
maandag 22 oktober 2018 om 15:54
En jij denkt dat de clubleiding niet begrijpt dat de NAC-supporter (niet de NAC randdebiel) teleurgesteld is in de prestaties van de club.

Dus ga je maar los op hulpverleners? Wat een kwatspraat!
Vind ik leuk
RtdDub +13434
maandag 22 oktober 2018 om 15:24
En vandaag zitten de Tilburgers en Bredaënaars weer gezellig bij elkaar op een suf kantoor op een nog suffer industrieterrein tussen Tilburg en Breda, te informeren naar wat ze er op hebben.
Vind ik leuk
maandag 22 oktober 2018 om 15:41
Middagje vrij van het vuilnis ophalen?
Vind ik leuk
sambam203 +55
maandag 22 oktober 2018 om 17:00
Losers😂
Vind ik leuk
maandag 22 oktober 2018 om 17:21
Ik verdien een goed salaris van thuis 6925-9368 Dollar week, wat geweldig is, minder daan een jaar geleden was ik werkloos in een vreselijke economie. Ik dank God elke dag dat ik gezegend was met deze instructies en het is nu mijn plicht om het vooruit te betalen en het met iedereen te delen. Check meer info bezoek website ,,,

➤➤➤➤➤➤➤➤➤➤ 𝐰­𝐰­𝐰.E­a­r­n­9­1.𝐜­𝐨­𝐦
Vind ik leuk
maandag 22 oktober 2018 om 17:27
Afgezien van die snuiven Tokkies had NAC de gemeente en de Politie Breda beter moeten weten....2 jaar geleden ook ging het mis op dezelfde plek bij NAC NEC....dus de oplossing is heel simpel....eerst het thuispubliek weg laten gaan....en als alles rustig is....pas dan het uitvak...
Vind ik leuk
Bokkum013 +431
maandag 22 oktober 2018 om 22:03
Normaal gesproken, gebeurd dit ook op de manier die jij zegt. Ook erg goed bedacht van onze Bredase vrinden om het nou net deze keer fout te doen...
Vind ik leuk
dinsdag 23 oktober 2018 om 13:30
en de ME een keer aan de goede kant van het hek zetten wil ook wel helpen!!!
Vind ik leuk
Tilbo1896 +249
maandag 22 oktober 2018 om 17:23
Met oranje staan ze weer arm in arm !? Vreemd gedrag !!!
Vind ik leuk
wil +1227
maandag 22 oktober 2018 om 21:19
Geteisem!!
Vind ik leuk
maandag 22 oktober 2018 om 22:54
hoe kan het gebeuren dat dat het uitvak daar al staat te wachten?? en met spullen aan het gooien is naar de NAC supporters ?? hoe kan dat na de wedstrijd tegen NEC? niets geleerd gemeente??
Vind ik leuk
Barbaar013 +113
dinsdag 23 oktober 2018 om 12:29
Tja, hoe kan het dat fakkels die naar uit supporters worden gegooid terug komen, denk na.
Vind ik leuk
dinsdag 23 oktober 2018 om 13:27
door dat jullie stewards mietjes zijn en jullie veel te snel bij dat hek stonden!! en met flessen jupiler aan het gooien waren

en tja over fakkels gooie.....laatste wedstrijd bij jullie vergeten??
Vind ik leuk
Barbaar013 +113
woensdag 24 oktober 2018 om 07:42
Flesjes jupiler? We hadden plastic flesjes van een kut merk. En onze stewards deden niks omdat ze bekogeld werden door jullie, vind je het gek. Schaam je kapot
Vind ik leuk
Tilbo1896 +249
woensdag 24 oktober 2018 om 10:16
Die derby's blijven leuk!!
Vind ik leuk

Bekijk het laatste nieuws