'Pablo werd bij Ajax niet gezien als hét toptalent, hij kreeg minder aandacht'

'Pablo werd bij Ajax niet gezien als hét toptalent, hij kreeg minder aandacht'

Gepubliceerd: donderdag 8 november 2018 om 11:41do 08-11-2018 om 11:41

Michel Kreek is trots op Pablo Rosario. De 21-jarige middenvelder van PSV én het Nederlands elftal beleeft dit seizoen zijn grote doorbraak, nadat hij in de jeugd werd weggestuurd bij Ajax en opnieuw moest beginnen bij Almere City FC.

Kreek gaf Rosario als hoofd opleidingen van Almere City een kans. Een liesblessure was volgens Kreek de voornaamste reden voor zijn vertrek uit de Ajax-opleiding. "En Pablo werd er ook niet echt gezien als hét toptalent", vertelt hij aan Voetbal International. "Hij zat in de jeugd in een geweldige lichting met jongens als Donny van de Beek, Appie Nouri, en Noussair Mazraoui."

"Bij Ajax krijgen de toptalenten veel speeltijd en meer aandacht. Dat kreeg Pablo toch minder, maar daardoor ontwikkelde hij zich ook minder snel. De stap naar Almere City is daardoor heel goed geweest voor hem", stelt Kreek. "Hij kreeg direct veel speeltijd en daardoor ging hij met grote sprongen vooruit. Die kans had hij bij Ajax denk ik niet zo snel gekregen."

Kreek heeft altijd de overtuiging gehad dat Rosario zou slagen in de Eredivisie. "Maar hoe hij zich nu manifesteert, verrast me toch in zeer positieve zin. En als ik hem zo zie, dan zit er nog veel meer rek in. Mark van Bommel is wat dat betreft een fantastische trainer voor hem. Die heeft op dezelfde plek de internationale top bereikt, dus die kan hem de details aanreiken. En Pablo is net een spons, hij doet echt iets met alles wat je hem meegeeft."

Plaats een reactie

donderdag 8 november 2018 om 11:42
Tja er vallen altijd talenten buiten de boot. Toch mooi voor het Nederlands voetbal dat hij dan bij psv goed is opgevangen, ondanks dat het zuur voor ons (Ajax) is.
Vind ik leuk
Stom +479
donderdag 8 november 2018 om 11:46
Ach, waar gehakt wordt vallen spaanders. Iedere club zit er wel eens naast toch? Net als bij iedere baan moet het ook even meezitten met de leidinggevende/trainer. Die moet het in je zien zitten en dat is ook heel persoonsafhankelijk. Iedereen kan er wel eens naast zitten!
Vind ik leuk
JanTa48 +6796
donderdag 8 november 2018 om 11:50
Huntelaar viel weer bij PSV buiten de boot en kwam toen via Heerenveen naar Ajax. Soms heb je laatbloeiers die op latere leeftijd pas tot ontwikkeling komen. Neemt niet weg dat het een aandachtspunt voor de opleidingen van Ajax moet zijn.
Vind ik leuk
Werner1913 +9517
donderdag 8 november 2018 om 12:28
Huntelaar mocht blijven bij PSV, maar koos (achteraf terecht) om zijn contract niet te verlengen. Toen moest PSV hem wel verkopen.

Ach, bij elke club zullen er altijd spelers zijn die op dat moment net te kort komen en de top via een andere weg bereiken. Mooi toch? Uiteindelijk profiteren we er allemaal van door een sterkere competitie en een sterk NL elftal.
Vind ik leuk
Okkedr +15
donderdag 8 november 2018 om 12:52
Ik hoop niet dat Sam Lammers het zelfde pad bewandeld
Vind ik leuk
zaterdag 10 november 2018 om 07:58
Dan moet die toch echt wel stappen gaan maken als die psv 1 wil halen,zie die jongen niet uitblinken nu hij wekelijks speeld.
Vind ik leuk
donderdag 8 november 2018 om 12:15
Sportieve reactie, inplaats van hem een afdankertje te noemen! Als talenten de omgekeerde weg bewandelen hoop je natuurlijk dat ze doorbrekenb(behalve labyrat). Ook al denk je dat hij geen toptalent is, toch fijn weer een potentiele oranje speler!
Vind ik leuk
appeltje +2512
donderdag 8 november 2018 om 12:17
"Sportieve reactie, inplaats van hem een afdankertje te noemen!"
En dan Labyad 'labyrat' noemen en hem niks gunnen. Wat een niveau weer...
[Reactie gewijzigd op donderdag 8 november 2018 om 12:21]
Vind ik leuk
Werner1913 +9517
donderdag 8 november 2018 om 12:39
Labyad is wel op een iets andere wijze bij ons weggegaan dan Rosario bij jullie. Dat is een verschil. Of zijn we de pop aan de reling voor Vermeer vergeten? Sommige spelers verspelen hun krediet bij supporters, en anderen gaan op een betere manier weg, waardoor er altijd ruimte is om hen succes te wensen en gunnen in de toekomst.
Vind ik leuk
appeltje +2512
donderdag 8 november 2018 om 13:09
Gewoon allemaal stompzinnig gedoe.
Vind ik leuk
donderdag 8 november 2018 om 14:09
Je probeert makkelijk te scoren. Helaas niet gelukt. Ga lekker ergens anders trollen, mogooltje
Vind ik leuk
donderdag 8 november 2018 om 14:41
Ben je nou ook al met andere ruzie aan t maken? Beetje de mooie jongen uithangen tegenover mij en andere dan mongooltje noemen.. zat ik toch goed met me gevoel😅
Vind ik leuk
Ron83 +587
donderdag 8 november 2018 om 13:02
Hulde reactie👏🏻👊🏼
Vind ik leuk
Rodajc +17417
donderdag 8 november 2018 om 14:04
Ajax legt meer de nadruk op voetballende kwaliteiten, PSV kijkt meer naar de overall kwaliteiten. Het ene is niet beter dan het andere, maar spelers als Dumfries, Rosario en Bergwijn zouden minder bij Ajax passen qua spel. Aan de andere kant zouden alle Ajax spelers wel wat toevoegen aan PSV. PSV heeft wat dat betreft eigenlijk gewoon een grotere vijver om uit te vissen qua spelers. Bij Ajax passen spelers zich aan aan het spel, PSV past juist hun spel aan aan de spelers die het heeft.
Vind ik leuk
Morris +23324
donderdag 8 november 2018 om 11:43
Zoals Bergkamp ooit zei. In zijn lichting zaten veel betere spelers. Een doorbraak hangt van veel factoren af
Vind ik leuk
rexxo +5851
donderdag 8 november 2018 om 12:10
Bergkamp was vroeger in de jeugd eentje die vooral heel hard kon lopen op rechtsbuiten. Die ontwikkeling nadat hij meer centraal ging spelen heeft een hoop mensen in het begin verrast. Niet veel later groeide hij uit tot een grootheid. WK 98 laatste min dieptepass Frank de Boer....... de rest weten we allemaal nog.
Vind ik leuk
HierDieTitel +4067
donderdag 8 november 2018 om 11:43
Tot nu toe speelt hij perfect, maar ook hij krijgt zijn mindere wedstrijden!

Laat hem zichzelf ontwikkelen en kijken waar hij uitkomt!
Vind ik leuk
donderdag 8 november 2018 om 11:51
Vind hem de laatste weken al iets minder dan in het begin van het seizoen, kan gebeuren natuurlijk. Zal ook wel komen door het aantal wedstrijden dat voor hem totaal nieuw is. Dat deze jongen in potentie een goede voetballer kan worden is duidelijk.
Vind ik leuk
HierDieTitel +4067
donderdag 8 november 2018 om 12:26
Klopt, maar dat is logisch, maar kijk naar een Bazoer, Depay of iets dergelijks hij zal nog een keer op de bank terecht komen, en dan is het belangrijk of en hoe hij zich terug knokt, denk ik!
Vind ik leuk
donderdag 8 november 2018 om 11:44
Je kan er maar 11 opstellen.
Vind ik leuk
Leeuw +6227
donderdag 8 november 2018 om 11:45
Top speler in wording. Het is alleen maar genieten van zo'n klasbak.
Vind ik leuk
Forever Ajax +2207
donderdag 8 november 2018 om 12:00
Vooral dinsdag was het genieten he
Vind ik leuk
donderdag 8 november 2018 om 12:18
Nou, ik vond 23 september j.l., 6 april j.l. en 6 mei 2016 (zo rond de klok van 16.25 uur) meer genieten, hè.
Vind ik leuk
Forever Ajax +2207
donderdag 8 november 2018 om 12:27
In de micky mouse competitie?

Buiten Nederland lacht iedereen kei hard om PSV...


(Nu roep maar: moeilijkere poule, blunders van scheidsrechters, als wij in de poule van Ajax zouden zitten stonden we bovenaan)
Vind ik leuk
Werner1913 +9517
donderdag 8 november 2018 om 12:44
Nou, je roept in ieder geval zelf al wat zinnige dingen. Waar met name het 'moeilijkere poule' gedeelte hout snijdt. Die overige zaken hebben we het niet over. Scheidsrechters heb je soms mee en soms tegen. En dat laatste argument is zeker ook niet waar. Al is AEK als vierde ploeg in de poule natuurlijk niet te vergelijken met Spurs of Inter.

En buiten Nederland zullen er best mensen zijn die hard lachen om PSV. Dat is leuk voor die mensen. Toveren we we wederom een glimlach op de gezichten van de mensen.

Overigens zorgen trollen zoals jij er voor dat driekwart van Nederland 'kei hard' lacht wanneer Ajax op de slotdag weer eens een titel verspeeld. Maar dat snap je zelf ook wel.
Vind ik leuk
RW1913 +2803
donderdag 8 november 2018 om 12:49
Trol.
Vind ik leuk
2cents +57669
donderdag 8 november 2018 om 11:46
Mazraoui was ook nooit 1 van de toptalenten, net als Rosario. Ook hij is doorgebroken.

Het hangt van zoveel meer af dan talent alleen.
Vind ik leuk
Leozao +6288
donderdag 8 november 2018 om 11:53
een back valt sowieso minder op als de midvoor..
Vind ik leuk
2cents +57669
donderdag 8 november 2018 om 11:56
Bij Ajax vielen juist de middenvelders in die lichting op. Vandaar dat Rosario en Mazraoui, beiden middenvelders, het moeilijk hadden.
Vind ik leuk
Leozao +6288
donderdag 8 november 2018 om 12:05
Om Ome Johan te quoten: elk nadeel heeft zijn voordeel. Verdedigend wordt het steeds beter en aanvallend heeft hij zelfvertrouwen.
Vind ik leuk
Topdrie +3334
donderdag 8 november 2018 om 11:46
Nu Ajax veel spelers koopt zullen sommige talenten wel spijt hebben dat ze destijds niet voor een andere club hebben gekozen. Een doorbraak hangt af van zoveel verschillende factoren. Daarom is het onzin om te zeggen dat de talenten die zijn vertrokken beter bij Ajax hadden kunnen blijven
Vind ik leuk
Leozao +6288
donderdag 8 november 2018 om 11:49
Daarom heb we Sparta erbij... Maar inderdaad hangt het van heel factoren af. Alleen voor de absolute top zijn deze regels niet van toepassing.
[Reactie gewijzigd op donderdag 8 november 2018 om 11:51]
Vind ik leuk
2cents +57669
donderdag 8 november 2018 om 11:57
Welke talenten zullen spijt hebben denk je?
Vind ik leuk
Topdrie +3334
donderdag 8 november 2018 om 12:01
Nunnely en Bakboord. Bakboord kon naar Liverpool maar koos er voor om bij Ajax door te breken. In de tussentijd zijn er meerdere backs gekocht en is er uiteindelijk een middenvelder op die positie doorgebroken. Los van de eigen kwaliteiten is een doorbraak van zoveel verschillende factoren afhankelijk. Maar velen roepen direct dat een speler had doorgebroken als hij bij Ajax was gebleven.
Vind ik leuk
appeltje +2512
donderdag 8 november 2018 om 12:06
Als ik kijk naar hoe Bakboord nu speelt, dan heeft hij echt niks te zoeken bij Liverpool.
Vind ik leuk
Topdrie +3334
donderdag 8 november 2018 om 12:16
Bij Liverpool had hij zichzelf waarschijnlijk beter ontwikkeld op bepaalde vlakken als fysiek en conditioneel. Waarschijnlijk zou hij het eerste van Liverpool ook niet hebben gehaald. Maar hij zou misschien wel verder zijn in z'n ontwikkeling + iets meer geld hebben verdiend
Vind ik leuk
appeltje +2512
donderdag 8 november 2018 om 12:20
Tja, dat is alleen maar gissen. Echt niet iedere speler wordt veel beter van naar Engeland gaan. Genoeg spelers die bij een Engelse topclub in de jeugd hebben gespeeld staan nu weer gewoon in de Eredivisie, of zelfs de Eerste Divisie.
Vind ik leuk
2cents +57669
donderdag 8 november 2018 om 12:07
Dat het van meer afhankelijk is dan talent alleen schreef ik hierboven ook al. Maar met alle respect voor die twee, ze moeten het vooral zelf laten zien. Geen van beiden maakt aanspraak op minuten in Ajax 1. Daarbij zit zeker Bakboord weinig in de weg hoor, want de beste speelt daar gewoon. Dat bewijst ook Mazraoui.

Nunnely eist zelfs nog geen basisplaats op bij Jong, dus dan heb je gewoon weinig te eisen.
Vind ik leuk
Topdrie +3334
donderdag 8 november 2018 om 12:13
Het gaat me er niet om of ze goed genoeg zijn. Want dat zijn ze allebei niet nee. Maar als Bakboord de stap naar Liverpool had gemaakt had hij misschien wel verder in z'n ontwikkeling geweest op bepaalde vlakken. Van te voren valt nooit te voorspellen dat diegene die bij Ajax blijven ook in aanmerking komen voor het eerste.
Vind ik leuk
2cents +57669
donderdag 8 november 2018 om 12:34
Maar dan is dit toch sowieso een beetje luchtfietserij?

Wat had een Bakboord verder gebracht bij Liverpool, buiten de portemonnee?

Hier speelt hij heel veel, op verschillende niveaus en traint regelmatig met het eerste.
Vind ik leuk
Topdrie +3334
donderdag 8 november 2018 om 14:32
Jonge talenten in Engeland trainen ook regelmatig met het eerste. Het verschil zit m in het fysieke en conditionele. De intensiteit ligt in Nederland veel lager dan in Engeland. Daarom is het voor jongens die later die overstap maken vaak lastig om er direct te staan. Met een tussenstap kunnen ze tegenwoordig wel de top halen. Maar rechtstreeks vanuit de Eredivisie is vandaag de dag bijna onmogelijk
Vind ik leuk
2cents +57669
donderdag 8 november 2018 om 14:43
Snap echt je punt niet hoor. Voor een Bakboord en een Nunnely was Engeland echt de oplossing niet als ze het bij Ajax niet redden. Dan moeten ze sowieso eerst een stap omlaag zoals Zeefuik.
Vind ik leuk
Topdrie +3334
donderdag 8 november 2018 om 14:50
Mijn punt is dat mensen vaak direct roepen dat talenten die de overstap wel maken beter af waren geweest bij Ajax. In lang niet alle gevallen is dat zo. Vooral niet nu er wordt geinvesteerd in ervaring van buitenaf.
Vind ik leuk
2cents +57669
donderdag 8 november 2018 om 15:02
Jij roept juist het tegenovergestelde, dat spelers misschien beter juist voor het buitenland hadden kunnen kiezen.

Is vaker niet zo dan wel, zo is gebleken.

Uitzonderingen daargelaten is de stap bij Ajax beter en sneller te maken dan in het buitenland.
Vind ik leuk
Forever Ajax +2207
donderdag 8 november 2018 om 11:59
Ik moet zeggen dat Ajax dat goed gezien heeft! Ook dinsdag viel Rosario weer tegen!
Vind ik leuk
donderdag 8 november 2018 om 12:04
Het is goed dat hij zich ergens anders ontwikkelt heeft, anders had hij waarschijnlijk nooit aan voetballen toe gekomen. Er komt meer bij kijken dan alleen talent.
Vind ik leuk
RBDK +155
donderdag 8 november 2018 om 12:25
Sportieve en realistische reactie van Kreek. Je hoopt altijd dat spelers waar je mee hebt gewerkt een succes worden, ongeacht de club.
Vind ik leuk
Frevol54 +176
donderdag 8 november 2018 om 13:10
Heeft een Europese grootmacht al een bod uitgebracht op Pablo? Of is hij niemand opgevallen in de CL?
Vind ik leuk
donderdag 8 november 2018 om 13:16
Hij was dat ook toen niet anders had hij wel net zo ver als zijn Ajax team geweest
Vind ik leuk
Floris5 +123
donderdag 8 november 2018 om 13:31
Ik ben PSVer maar ik vind het altijd zo’n onzin om te vertellen dat een speler het bij de ene club niet redt en bij de concurrent wel. Iedereen maakt beslissingen op een bepaald moment, dat een speler later ergens anders tot bloei komt en doorbreekt heeft niets met slecht inzicht te maken. Daarnaast lopen er in de jeugd op iedere positie 3 of meer talenten waardoor er wel eens een verkeerde beslissing genomen wordt. Het kan zijn dat iemand er nu niet klaar voor is maar een jaar later wel. Wat een gelul allemaal.
Vind ik leuk
Dorzon +4444
donderdag 8 november 2018 om 14:37
Een selectie van 80 man schiet ook niet p
Vind ik leuk
alaaf +1915
donderdag 8 november 2018 om 15:31
En nu wordt ie weer kampioen, wat zitten ze er lekker vaak naast daar
Vind ik leuk
donderdag 8 november 2018 om 17:37
Dit lijkt me echt het leukste aan het trainerschap. Je energie en passie in een ondergewaardeerde (jonge) speler steken die het dan vervolgens goed oppakt om dan aan de weg te gaan timmeren.
[Reactie gewijzigd op donderdag 8 november 2018 om 17:37]
Vind ik leuk

Bekijk het laatste nieuws