Emery aangeslagen na horrorblessure Welbeck: 'Hij heeft zijn enkel gebroken'

    Emery aangeslagen na horrorblessure Welbeck: 'Hij heeft zijn enkel gebroken'

    vrijdag 9 november 2018 om 08:26

    Arsenal houdt er rekening mee dat Danny Welbeck lange tijd is uitgeschakeld. De 27-jarige aanvaller liep donderdagavond een horrorblessure op in het Europa League-duel met Sporting Portugal.

    Welbeck landde na een kopbal ongelukkig op de grond en heeft vermoedelijk zijn enkel gebroken. De international van Engeland kreeg zuurstof toegediend toen hij met een brancard van het veld ging. "We denken dat het bij Danny om een ernstige blessure gaat. Het is zijn enkel, hij heeft iets gebroken in zijn enkel", laat manager Unai Emery weten.

    Bij Arsenal zat de schrik er goed in. "Deze blessure valt Danny zwaar, en ons ook. Het valt iedereen zwaar. De spelers hadden het er ook moeilijk mee, ze hebben het gezien", aldus Emery. Onder meer doelman Petr Cech reageert aangeslagen. "Het zag er ernstig uit, niet prettig om naar te kijken. In gedachten zijn we bij hem."

    Welbeck stond sinds zijn entree bij Arsenal in 2014 al veelvuldig aan de kant. In zijn eerste seizoen miste hij de nodige wedstrijden door een scheenbeenblessure, gevolgd door knieproblemen en een knieoperatie het jaar erop. Vorig seizoen hielden een heupblessure en liesklachten hem nog eens elf wedstrijden aan de kant.

    Plaats een reactie

    vrijdag 9 november 2018 om 08:35
    Succes Danny,
    Zo’n blessure is niemand gegund...
    😢
    Vind ik leuk
    Forza ikkuhh +1935
    vrijdag 9 november 2018 om 08:39
    Sterkte met de lange revalidatie. Hopelijk komt alles weer goed en is er geen blijvende schade
    [Reactie gewijzigd op vrijdag 9 november 2018 om 08:39]
    Vind ik leuk
    Tsubamba +671
    vrijdag 9 november 2018 om 08:41
    Het zit deze man ook niet mee in zijn carrière
    Vind ik leuk
    vrijdag 9 november 2018 om 08:45
    Fysiek niet geschikt voor topvoetbal?
    Wanneer is pech nog pech?
    Vind ik leuk
    Tsubamba +671
    vrijdag 9 november 2018 om 08:49
    Goed punt, al is een gebroken enkel meestal wel echt pech, de hoeveelheid spierblessures zegt inderdaad ook wel wat over zijn fysiek.
    Vind ik leuk
    vrijdag 9 november 2018 om 08:52
    Wel diep en dieptriest natuurlijk. Je zou bijna vergeten dat hij goed kan voetballen.
    Vind ik leuk
    COYG +6173
    vrijdag 9 november 2018 om 08:45
    Ligt het aan mij of komen enkelbreuken tegenwoordig meer voor in het voetbal?
    Vind ik leuk
    Tsubamba +671
    vrijdag 9 november 2018 om 14:47
    Zal wel toevallig zijn, dus licht een beetje aan allebei :)
    Vind ik leuk
    Koenbres +811
    vrijdag 9 november 2018 om 08:50
    Wat een pech heeft hij weer zeg, spoedige revalidatie gewenst Danny.
    Vind ik leuk
    vrijdag 9 november 2018 om 08:50
    Off-topic:

    Dit seizoen is Ajax verantwoordelijk voor 60 % van de Nederlandse UEFA-punten. Zonder Ajax zou NL dit seizoen 30ste staan, nu 11de.
    Vind ik leuk
    The Iceman +10492
    vrijdag 9 november 2018 om 09:19
    Dat is wel erg off-topic ja.
    Vind ik leuk
    J Kiprich +16091
    vrijdag 9 november 2018 om 11:26
    Ik denk dat hij de hele nacht wakker heeft gelegen met een hard plassertje denkend aan deze post!
    Vind ik leuk
    Tsubamba +671
    vrijdag 9 november 2018 om 14:23
    Hij vergeet er ook nog bij te zeggen dat we vorig seizoen geen punten hebben bijgedragen door ons niet te kwalificeren voor een Europees toernooi
    Vind ik leuk
    vrijdag 9 november 2018 om 08:57
    Sterkte Danny, hopen op een spoedig herstel.
    Vind ik leuk
    Meneer Smith +3184
    vrijdag 9 november 2018 om 09:04
    Sterkte
    Vind ik leuk
    BarcAjax +2557
    vrijdag 9 november 2018 om 10:28
    Sterkte man. Heel vervelend voor die jongen.
    Vind ik leuk
    Analyse075 +1859
    vrijdag 9 november 2018 om 10:35
    Dit gun je niemand. Wat een verschrikkelijke blessure. Die is er een jaar uit.
    Vind ik leuk
    vrijdag 9 november 2018 om 10:52
    Wauw weer een blessure bij Danny sterkte
    Vind ik leuk

    Bekijk het laatste nieuws