Kraay jr. enthousiast: 'Als ik De Jong zou zijn dan hoop ik ook dat hij erin komt'

    Kraay jr. enthousiast: 'Als ik De Jong zou zijn dan hoop ik ook dat hij erin komt'

    vrijdag 9 november 2018 om 20:28

    Hans Kraay jr. heeft hoge verwachtingen van Javairo Dilrosun. De analist is niet verrast dat de twintigjarige aanvaller van Hertha BSC is opgeroepen voor het Nederlands elftal.

    Kraay gaat aan tafel bij FOX Sports in op de selectie van bondscoach Ronald Koeman. "Ruud Vormer ontbreekt, ik denk dat dat voorbij is. Dat is even een misvatting geweest. Ook Arnaut Groeneveld (geblesseerd, red.) zit er niet bij, dus het is Javairo Dilrosun die er bij zit. Ik vind dat niet heel verrassend, want Koeman is erg enthousiast over hem. Hij heeft hem veel laten bekijken."

    "Het is een linksbenige linksbuiten. Het is een jongen die regelmatig afdraaiende voorzetten geeft", vervolgt Kraay, die Dilrosun indruk ziet maken bij Hertha BSC. "Hij maakt zijn minuten in een goede competitie. Ik begreep dat hij heel veel last had van blessures bij Manchester City. Hij ging voor 300.000 euro van Ajax naar City. Die zagen het heel erg in hem zitten, maar op een gegeven moment zag hij daar geen uitweg en is hij transfervrij naar Hertha gegaan."

    Kraay denkt dat Dilrosun al van waarde kan zijn voor Oranje. "Hij is linksbenig, aan de linkerkant. Dat is ouderwets vinden we tegenwoordig. Maar als ik Luuk de Jong zou zijn en ik moet erin om iets te forceren, dan hoop ik dat hij er ook inkomt. Misschien heeft Koeman het wel om dat koppeltje gedaan."

    Poll

    Is de Oranje-oproep van Dilrosun terecht?

    (597 stemmen)

    Plaats een reactie

    Analyse075 +1852
    vrijdag 9 november 2018 om 20:35
    Mooi op het hoofd van Luuk de Jong en dan komt het wel goed.
    Vind ik leuk
    BarcAjax +2168
    vrijdag 9 november 2018 om 20:38
    Als noodoplossing prima, maar ik hoop toch niet dat Luuk de Jong basisspeler is bij Oranje. 😅
    Vind ik leuk
    vrijdag 9 november 2018 om 20:41
    Luuk is vaste basis bankzitter, en meer zal dat niet gaan worden ook bij Oranje!
    Vind ik leuk
    BarcAjax +2168
    vrijdag 9 november 2018 om 20:43
    Als breekijzer om iets te forceren kan het wel maar in die rol zie ik liever Weghorst. Die is vervelend, maakt oorlog en werkt hard.
    Vind ik leuk
    vrijdag 9 november 2018 om 20:57
    Zie zelf toch liever de Jong omdat ik die toch een slag beter vind in die rol dan weghorst. Weghorst vind ik niet een mindere voetballer, maar wel de mindere in die rol.
    Vind ik leuk
    BarcAjax +2168
    vrijdag 9 november 2018 om 20:59
    Ik vind Luuk een beetje een softie. Als breekijzer zie ik dan liever Weghorst maar dat is kwestie van smaak.
    Vind ik leuk
    zaterdag 10 november 2018 om 10:32
    Ook een beetje een kwestie van clubvoorkeur lijkt me. Denk dat wij dr allebei anders tegenaan kijken doordat jij voor Ajax bent en ik voor psv
    Vind ik leuk
    BarcAjax +2168
    zaterdag 10 november 2018 om 10:33
    Nee hoor, komt niet door mijn club voorkeur. Ik zie bijvoorbeeld Bergwijn en Dumfries graag in de basis. Ik vind Luuk de Jong gewoon niet zo goed.
    Vind ik leuk
    Pimman +5013
    vrijdag 9 november 2018 om 20:55
    Als Luuk de Jong weer in het Nederlands Elftal wordt opgesteld is Boer zoekt vrouw echt spannender!
    Vind ik leuk
    Koekie1970 +1029
    vrijdag 9 november 2018 om 20:35
    Nou prima laat het maar zien dan zou ik zeggen.
    Vind ik leuk
    Roeptoeter +3982
    vrijdag 9 november 2018 om 20:37
    Hoezo gaat Luuk de Jong dan spelen?

    Edit: De caps waren nodig om mijn kreet van verbazing toonbaar te maken.
    [Reactie gewijzigd op vrijdag 9 november 2018 om 21:31]
    Vind ik leuk
    De fries +867
    vrijdag 9 november 2018 om 20:38
    De titel en de inhoud van de tekst zijn totaal niet in balans !
    Vind ik leuk
    Zultkop +5389
    vrijdag 9 november 2018 om 20:51
    Nee het kan.minimaal over 3 de jongs gaan.
    Vind ik leuk
    vrijdag 9 november 2018 om 20:38
    Verdient zou ik zeggen , mooi voor die jongen .
    Nu waarmaken en door knallen .
    Vind ik leuk
    vrijdag 9 november 2018 om 20:43
    Ik mis zyech echt in oranje😔 wat hadden babel promes en memphis wel niet aan hem gehad
    Vind ik leuk
    Zultkop +5389
    vrijdag 9 november 2018 om 20:53
    Ziyech vind marocco meer zijn land, het houdt dus op.
    Vind ik leuk
    vrijdag 9 november 2018 om 21:07
    Komt omdat hij zijn trots heeft maar hij speelde wel in onze jeugd elftallen toen koos hij ook voor nederland
    Vind ik leuk
    Harmmm +86
    vrijdag 9 november 2018 om 22:24
    Klinklare onzin, Ziyech is zelfs meegeweest met het grote oranje op trainingsstage en heeft zoals hier al is gezegd alle jeugdelftallen doorlopen. Dit heeft Mark van Basten op zijn geweten.
    Vind ik leuk
    vrijdag 9 november 2018 om 22:32
    Wie is Mark van Basten of bedoelde Marco van Bommel. 🤔
    Vind ik leuk
    Harmmm +86