Perez tipt jong talent in Nederland: 'Misschien sneller naar het buitenland'

    Perez tipt jong talent in Nederland: 'Misschien sneller naar het buitenland'

    Gepubliceerd: maandag 12 november 2018 om 13:51ma 12-11-2018 om 13:51

    Kenneth Perez denkt dat spelers die het goed doen in de Eredivisie sneller naar het buitenland zullen vertrekken. Door het verschil in niveau tussen de twee topclubs en de rest van de competitie leren spelers bij Ajax en PSV weinig bij, stelt de Deense analist.

    Voorlopig winnen PSV en Ajax met speels gemak hun competitiewedstrijden. De uitdaging voor jonge spelers bij die clubs is daarom ver te zoeken. "Misschien moet je dan maar sneller naar het buitenland om meer getest te worden", legt Perez uit bij FOX Sports. "Niet bij de allergrootste clubs, want daar ga je niet spelen. Ik denk dan aan een Eintracht Frankfurt of Borussia Mönchengladbach. Dat zijn ook mooie clubs waar je veel getest wordt."

    "Je zal daar veel wedstrijden spelen onder grotere weerstand", vervolgt de Deen. "Het is een fysiek sterke competitie. Voor veel spelers is dat een stap vooruit. Ik kan me voorstellen dat een jonge speler die het een jaar goed gedaan heeft in de Eredivisie nu een andere keuze maakt dan vijf jaar geleden. Hij zal nu eerder denken aan een stap naar het buitenland."

    Lees meer over:Eredivisie

    Poll

    Vind jij dat Kenneth Perez gelijk heeft?

    (784 stemmen)

    Plaats een reactie

    maandag 12 november 2018 om 13:55
    Perez vind van alles maar die gast heeft zelf nooit iets bereikt. Stumperd dat het is
    Vind ik leuk
    Tinus040 +97
    maandag 12 november 2018 om 14:15
    Die 'stumperd' heeft vaak wel gelijk. De jonge talenten krijgen toch ook geen weerstand in de eredivisie? Erg leuk hoor, die paar Europese wedstrijden..
    Vind ik leuk
    Youri99 +9779
    maandag 12 november 2018 om 14:46
    Jij hebt er dus ook geen kaas van gegeten, we hadden het uberhaupt nooit over die jonge talenten gehad als ze jong naar het buitenland waren gegaan omdat ze dan nog geen kans hadden gehad.
    Ik vind het eigenlijk gewoon om te kotsen wat Perez hier zegt, door de Eredivisie die zich heeft bewezen als uitstekend opleidingsinstituut voor jonge talentvolle spelers te bestempelen als niet geschikt.
    Perez zegt dat De Ligt, De Jong, Bergwijn en Rosario te weinig weerstand hebben in de Eredivisie maar vergeet dat ze dankzij de Eredivisie de mogelijkheid hebben om zich te laten zien bij dergelijke weerstand.
    Vind ik leuk
    maandag 12 november 2018 om 15:27
    Klopt ook wel, maar als je kijkt naar van Dijk, de Vrij, Hoedt of Depay zijn die echt wel beter geworden in het buitenland dan wanneer ze in Nederland waren gebleven.
    Vind ik leuk
    Youri99 +9779
    maandag 12 november 2018 om 17:09
    Depay heeft gewoon 2 jaar van zijn carriere weggegooid hoor, Van dijk heeft een geleidelijke route genomen via Schotland maar had evengoed naar PSV/Ajax kunnen gaan (Qua weerstand). De vrij heeft eerst een tijd in de Eredivisie gespeeld en is daarna verstandig genoeg niet naar een topclub gegaan. En Hoedt... Tja Hoedt.... Je mag er van gecharmeerd zijn maar ik vind het een dertien in een dozijn verdediger.
    Vind ik leuk
    maandag 12 november 2018 om 17:54
    Dus je wilt zeggen dat De Ligt, De Jong, Bergwijn en Rosario niet beter zullen worden wanneer ze naar het buitenland vertrekken?
    Vind ik leuk
    slechtekont +4772
    maandag 12 november 2018 om 19:53
    Nee dat ze eerst twee jaar de kans hebben gehad in de eredivisie en daardoor op het huidige niveau zijn. Maar het ene talent breekt door op zn 17e en het andere op zn 21e (de Ligt / Frenkie).

    Naar het buitenland verkassen voordat je hier onbesproken basisspeler bent is dus geen goede zet.
    Vind ik leuk
    Youri99 +9779
    maandag 12 november 2018 om 20:40
    Wat hierboven al werd gezegd.
    Vind ik leuk
    Orphen89 +2410
    maandag 12 november 2018 om 15:33
    Het klopt dat ze staan waar ze nu staan door de eredivisie. Maar nu zijn ze hier behoorlijk uitgeleerd.
    Vergelijk het met het onderwijs.
    Vroeger was de Eredivisie het hoger onderwijs. Als je hier wegging kon je aan het echte werk beginnen in de europese top.
    Tegenwoordig zijn we de middelbare school. Als ze hier weggaan moeten ze in een topcompetitie nog wat dingen bijleren en dan kunnen ze er staan.

    We moeten nu oppassen dat we geen basisschool worden, zoals bijvoorbeeld de scandinavische competities, waar wij weer jong talent wegvissen.

    We moeten iets verranderen om van de eredivisie weer een universiteit te maken.
    Vind ik leuk
    Youri99 +9779
    maandag 12 november 2018 om 15:36
    Ik geef je op een briefje dat De Ligt, De Jong en Bergwijn klaar zijn voor een topcompetitie, kortom... We zijn nog steeds hoger onderwijs om in jouw termen te blijven. En 3 spelers is een fantastische oogst, als we dat elke 2 seizoenen doen zijn we in 2026 wereldkampioen.
    Vind ik leuk
    Orphen89 +2410
    maandag 12 november 2018 om 15:42
    Ja dat is waar, maar voorheen was het meer wat uit de eredivisie kwam. Althans, het begint nu de draad weer op te pakken, alleen vroeger kwam het van Ajax, PSV en Feyenoord. Nu alleen nog Ajax en PSV.

    En de leeftijd is omlaag. Vroeger bleven die jongens tot een jaar of 23/24/25. Tegenwoordig lopen ze met 19/20/21 de deur uit. Het kan wel zijn dat Bergwijn, de Jong en de Ligt klaar zijn voor het grote werk. Maar vroeger kon je ze dan nog een paar jaar houden. Dat lijkt nu niet meer te kunnen.
    Vind ik leuk
    Youri99 +9779
    maandag 12 november 2018 om 15:45
    Heeft niks met de Eredivisie te maken, heeft te maken met presteren in Europees verband. Kijk maar naar Ajax... Onana, Neres, De Ligt, De Jong, Dolberg, Tagliafico en Mazraoui worden allemaal met bovenmatige interesse gevolgd. Dat is echt niet op basis van prestaties in de Eredivisie.
    Vind ik leuk
    Orphen89 +2410
    maandag 12 november 2018 om 15:48
    de Jong werd afgelopen zomer al in verband gebracht met grote clubs, vorig jaar speelde Ajax niet Europees. de Ligt ook en die had alleen een paar potjes Europees meegedaan in 2017 (waaronder de EL finale). Maar vorig jaar ook niet Europees. Kluivert is verkocht van de zomer na een Europees loos jaar, en die speelde 2 seizoenen terug ook amper in de EL.
    Vind ik leuk
    Te ligt +282
    maandag 12 november 2018 om 15:50
    Alsof dat te maken heeft met de Nederlandse competitie. Volgens mij heeft dat met het aanwezige talent te maken.. je heb het of niet. Voor jongens als de ligt zie je toch meteen dat zijn talent al ver boven het eredivisie niveau is? Ik geef Perez wat dat te gaat gelijk. Als je dergelijk talent heb kun je beter verkassen naar een competitie met meer weerstand... Voor de 1 is het zo als bij de ligt en voor een ander juist weer niet... kan me nog een Braziliaan herinneren ooit bij Heerenveen. 35 doelpunten en ging weg en was klaar, geen pepernoot meer geraakt.
    Vind ik leuk
    Lucky Kes +4822
    maandag 12 november 2018 om 14:16
    Kampioen met Twente
    Vind ik leuk
    Tinus040 +97
    maandag 12 november 2018 om 14:20
    Als analist vaak een van de weinige die juist wat nuttigs te melden heeft. Beter dan een Bruggink, van Hooijdonk of die clown van de volkskrant..
    Vind ik leuk
    Nietkoeroe +1574
    maandag 12 november 2018 om 14:23
    Die van de Volkskrant is t ergst.. wat heeft hij bereikt dat hij in zulke programma’s mag plaatsnemen. Schandalig gewoon. Afgekeurd schrijvertje die met voormalig top
    voetballers mag meepraten iver onze competitie
    Vind ik leuk
    Andre As +3317
    maandag 12 november 2018 om 15:18
    Die van de Volkskrant het ergst? Valt jouw tv dan spontaan uit bij Arno Vermeulen ofzo?!
    Vind ik leuk
    Nietkoeroe +1574
    maandag 12 november 2018 om 15:49
    Hahaha, goede concurrent inderdaad.
    Vind ik leuk
    Te ligt +282
    maandag 12 november 2018 om 15:53
    Also je iets moet bereiken om je mening te mogen geven.. wat heb jij bereikt dan dat je hier met al dan niet oud voetballers van allerlei niveaus mag mee praten?
    Vind ik leuk
    Nietkoeroe +1574
    maandag 12 november 2018 om 15:59
    Om je mening te geven hoef je niets te bereiken. Omdat te doen op televisie met oud voetballers daarentegen lijkt mij dat je moet weten eat er gevraagd wordt in de voetballerij. Denk jij dat ze bijv. In engeland een journalist gaan vragen om hun mening bij Match of the day? Ik denk dat ze daar gewoon voor Henry, Shearer en Ferdinand kiezen.
    Vind ik leuk
    Te ligt +282
    dinsdag 13 november 2018 om 11:26
    Right... Die man loopt als sportjournalist al zo lang mee in het voetbal. Denk je dat ze hem bij VI uitnodigen omdat ie zo licht danst? Of dat je voor een krant over voetbal mag schrijven omdat je ogen zo mooi blauw zijn? En bij match of the Day zitten helemaal niet alleen maar oud voetballers hoor...
    Vind ik leuk
    Lucky Kes +4822
    maandag 12 november 2018 om 14:29
    Ik denk dat deze reactie voor Toon bedoeld was ipv mij?
    Vind ik leuk
    schfan1920 +5657
    maandag 12 november 2018 om 15:34
    Je kan een hekelijk aan hem hebben, maar feitelijk klopt het wel wat hij zegt. Ik zag dat stuk gisteravond op tv voorbij komen, en hij heeft gewoon een punt. Wat hebben spelers als De Ligt, de Jong, Lozano etc er nu aan om tegenwoordig, met het huidige niveau van de Eredivisie, hier te blijven? 10/20 jaar geleden was dit natuurlijk anders toen werd je geregeld uitgedaagd.

    Maar wat leren bovengenoemde jongens tegenwoordig nog in wedstrijden als het afgelopen weekend? De Graafschap en Excelsior uit, het zijn veredelde trainingspartijes geworden.

    Je hebt dus enkel de Europese potjes nog, PSV 6 en Ajax vermoedelijk 8 of misschien 10, tel daarbij op een paar Eredivisie wedstrijden en dat was het dan.

    Ga naar een pak hem beet Werder Bremen of misschien wel een Schalke, en je speelt wekelijks met veel betere tegenstand.

    Ik zie de logica wel. De eredivisie is nu eenmaal niet meer wat het geweest is.
    Vind ik leuk
    SimonSays +6060
    maandag 12 november 2018 om 13:58
    Of we moeten samen met de Belgische competitie, of de talenten van de Nederlandse topclubs moeten uitgeleend worden aan de clubs uit het linkerrijtje Eredivisie. Dat zijn de manieren waarop ik de weerstand in de Eredivisie hoger zie worden.

    Als de talenten eerder naar het buitenland vertrekken dan krijgen ze wellicht meer weerstand, maar dan gaat het niveau van de Eredivisie uiteindelijk nog verder omlaag. Dat is wat mij betreft niet wenselijk, dus moeten we kijken naar manieren om de weerstand in de competitie te verhogen.
    Vind ik leuk
    maandag 12 november 2018 om 14:38
    Voorbeeld: Real en Barca worden gezien als de top van de wereld. Als je daar naartoe kan heb je het gemaakt. Maar kijk eens naar die competitie. Wat is daar anders dan in NL waar Ajax en PSV domineren. Daar precies hetzelfde. Enige verschil is, Barca en Real spelen een prominente rol in de Champions League. Deze clubs hebben geld en betalen torenhoge salarissen. Hoor je de analytici daar zeuren over weerstand in de competitie? Nee, enige is wie wordt kampioen. En beiden gaan sowieso de CL om daar ook weer kampioen te worden. Want een groot deel van de La Liga clubs hebben oerlelijke stadions en zitten maar halfvol. Elke competitie heeft elk jaar dezelfde kanshebbers voor de titel. Alleen de Premier League heeft iets meer kanshebbers, maar uiteindelijk valt ook daar vaak dezelfde winnaar uit de koker.

    PSV en Ajax domineren landelijk (zoals elke competitie dit heeft), maar stellen europees weinig voor. Dus in mijn optiek zijn er enkele opties:

    1 - PSV en Ajax moeten nog kapitaalkrachtiger worden en dat salarishuis doorbreken om ook toppers te halen om Europees een rol te kunnen spelen. (Ten koste van ED clubs die nog minder kans maken tegen hen)

    2 - Verlagen tot de andere clubs. Dus je hele bedrijfsmodel overboord gooien om niet sterker te worden dan de concurrentie. Geloof je het zelf?

    Deze 2e optie is totaal niet realistish natuurlijk dus dan blijft over:

    3) Een nieuwe lucratieve competitie met andere deelnemers. Hierdoor verdwijnt wel het landelijke voetbal zoals wij het kennen. Maar ook daar moet dan gewaakt worden voor financiele scheefgroei van deelnemers anders heb je hetzelfde probleem in een nieuwe competitie.

    4) Kleine ED clubs moeten een rijke suikeroom(tante?) de club in handen geven ipv lokale sponsoring en gemeentesteun.

    Kies maar uit, maar de huidige opzet en houding van clubs, daar bereik je helemaal niks mee.
    Vind ik leuk
    3Bier +10894
    maandag 12 november 2018 om 15:21
    Laten we eens beginnen met het gelijkmatig verdelen van de tv gelden en het verplichten om een bepaald percentage daarvan in de jeugdopleiding te steken (zoals in Duitsland).
    TV contract ligt vast tot 2022 en de laatste jaren krijgen de clubs gezamenlijk 100 miljoen. Deel je dat door 18 ontvangen de clubs allemaal 5,5 miljoen euro. Ajax, PSV en Feyenoord zouden dan wat TV geld moeten inleveren. De rest gaat er allemaal op vooruit.
    Van die 5,5 miljoen kan je verplichten om voor minimaal 1,5 miljoen in de jeugdopleiding te stoppen. Hou je nog 4 miljoen over. Daar kan het rechter rijtje leuke dingen mee doen.

    Tweede punt: kunstgras eruit flikkeren.

    Derde punt: Eventueel competitie verminderen naar 16 clubs (ook meer TV gelden per club in dat geval). Promotie/degradatie regeling verruimen. 2 rechtstreekse degradanten en 2 nacompetitie. Play-offs Europa League handhaven.

    Op deze manier hou je clubs over zonder kunstgras en met allemaal een jeugdopleiding van redelijk niveau.
    En omdat je met 16 clubs speel zullen alle clubs iets hebben om voor te spelen. Hierdoor krijg je meer strijd en clubs die punten zullen moeten sprokkelen en op resultaat gaan spelen. Zo zullen onze topclubs misschien ook iets meer weerstand krijgen.
    Nrs 16 t/m 10 zullen dan moeten strijden om niet te degraderen of nacompetitie te ontlopen. Nrs 7 t/m 12 zullen strijden voor de play-offs. En de rest speelt om rechtstreekse plaatsing Europees voetbal of kampioenschap.
    Zoveel mogelijk wedstrijden op leven en dood, daar wordt de competitie alleen maar beter en aantrekkelijker van.
    Vind ik leuk
    maandag 12 november 2018 om 15:38
    Als dat bedrag klopt van TV geld wat jij zegt, betekent dat TOT 2022 nu nog 5,5 miljoen per club verdeeld wordt. Dat is nu nog 5 jaar, dus 1,1 miljoen per seizoen. Nou zeg, trek de champagne maar open. Daar verbeter je de jeugdopleiding niet mee inclusief andere investeringen. Daar wordt de competitie echt niet sterker van. En die 2 clubs minder, naar 16 clubs, ook daar is dit TV contract te laag voor om een wezenlijk verschil te maken.

    Ook van kunstgras wordt de competitie niet beter. Het is een factor die meespeelt, ja klopt en ik vind ook dat het er moet komen, maar als je 22 spelers op die mat hebt staan wat er niks van kunnen, daardoor groeit de weerstand in de competitie niet. Dit artikel gaat over de heerschappij van Ajax en PSV, en hoe moet je ze weerstand bieden? De clubs zelf moeten buiten die grasmat ook wat te bieden hebben aan spelers die in staat zijn clubs als Ajax en PSV weerstand te bieden.

    Dan zeg je (en hield ik op met lezen) dat in die opzet zoals jij beschrijft de clubs "iets hebben om voor te spelen en dus meer punten willen smokkelen en op resultaat gaan spelen"

    ?? Op resultaat spelen tegen Ajax en PSV betekent dus ingraven? Dit is niet de weerstand die bedoeld wordt voor de Ajax en PSV spelers. Juist clubs die goed kunnen en durven voetballen en Ajax en PSV op eigen terugdrijft. Want dit is wat gebeurt in bijvoorbeeld Bundesliga zoals Perez aangeeft. De weerstand dat je de strijd aan moet gaan en overwinningen niet praktisch vanzelfsprekend zijn.

    Die playoffs is alleen maar de agenda in een ander jasje gestoken. Zelfde tegenstanders voor Ajax en PSV. Uitkomst zal merendeels hetzelfde zijn waar Ajax of PSV het wint. Het gaat erom dat de tegenstand zich ontwikkelt.
    Vind ik leuk
    3Bier +10894
    maandag 12 november 2018 om 17:23
    Tv gelden zijn jaarlijks 100 miljoen. Nu iets minder maar de laatste jaren van het contract is 100 miljoen per jaar. Dus 5,5 miljoen per club per jaar. Dat zet naar mijn idee zeker wel wat zoden aan de dijk.
    Vind ik leuk
    younited +4088
    maandag 12 november 2018 om 13:58
    Omdat er één seizoen een gouden lichting voor PSV en Ajax is wil niet zeggen dat het niveauverschil volgend jaar weer zo groot is...
    Vind ik leuk
    Lucky Kes +4822
    maandag 12 november 2018 om 14:22
    Verschil wordt alleen maar groter en groter.
    Denk na.
    PSV en Ajax genereren nu al tig miljoen meer aan CL inkomsten.
    Als zij hun stekspelers zullen verkopen komen daar nog etterlijke miljoenen bij.
    Zij zullen de besten uit de eredivisie en spelers all over the world halen.
    Daar hebben ze, en vooral Ajax, genoeg geld voor.
    De rest kan alleen hun beste spelers verkopen en steeds mindere weer terughalen.
    Omdat zij juist geldgebrek hebben.
    Feyenoord zweeft er een beetje tussenin maar zien hun achterstand in alle opzichten op PSV en Ajax ook alleen maar vergroten.
    En PSV en Ajax zullen jaarlijks uitmaken, of misschien beiden, al die miljoenen aan Cl geld opstrijken.
    Hoezo wordt het gat niet groter?
    Als je nu al ziet dat zowel Ajax als PSV spelers hebben gekocht die of in jong zitten, of verhuurt, of reserve zijn, die elders in Nederland de toppers waren geweest of niet eens hun selectie zoveel kostte.
    Vind ik leuk
    younited +4088
    maandag 12 november 2018 om 15:12
    Is het niet al sinds jaar en dag zo dat ajax en psv beter zijn dan de rest? Nu is er een mooie lichting aan talenten, maar die zijn volgend jaar weg. Samen met 3 of 4 andere dragende spelers.. dat geldt ook bij PSV.. Dan kun je nog zoveel miljoenen ertegenaan smijten om toppertjes uit het buitenland te halen, maar die moeten ook maar renderen.. dat is niet gezegd.. dus vandaar mijn opmerking..
    Vind ik leuk
    Lucky Kes +4822
    maandag 12 november 2018 om 20:04
    Klopt dat ze al langer de besten zijn maar het gat wordt alleen maar groter en groter.
    Drie jaar geleden zei ik het al maar werd geloochenstraft door het kampioenschap van Feyenoord.
    Echter blijkt dat maar een uitzondering te zijn.
    Tegenwoordig kun je zoveel verdienen met de Cl dat het voor een ander niet leuk meer is.
    Wees eerlijk, alleen psv en ajax hebben een reeele kans daar op.
    Ook spelers of talenten konden pakweg 10 jaar geleden nog gewoon rijpen boj hun club maar nu vertrekken ze al vroeg naar psv of ajax of zelfs naar het buitenland.
    Psv en ajax zijn de enigsten die hun spelers enigzins te houden of anders miljoenen vangen zodat ze bws de rest van de eredivisie kunnen opkopen en het gat alsmaar groter laat worden
    Vind ik leuk
    Breda83 +2165
    maandag 12 november 2018 om 13:58
    Onzin. Ajax en PSV kunnen spelers ook gewoon verhuren aan rechterrijtje clubs. Dan spelen ze ook onder weerstand. Zo'n Per Schuurs, hadden ze die niet veel beter terug kunnen verhuren aan Fortuna? Dan had hij onder veel meer weerstand gespeeld dan nu af en toe bij Jong-Ajax en op de training. Zelfde geldt bijvoorbeeld voor Obispo van PSV. Heeft nu 5 wedstrijdjes meegespeelt bij Jong-PSV, 3 in UEFA Youth League en 1 in de beker. Verhuur zo'n jongen dan aan NAC of Excelsior of VVV ofzo. Daar leren ze meer van, plus dat het als het goed is het niveau van die club opkrikt met als gevolg dat Ajax en PSV weer meer weerstand krijgen.
    Vind ik leuk
    Lucky Kes +4822
    maandag 12 november 2018 om 14:24
    Je hebt gelijk maar dat doen ze hoofdzakelijk met spelers die niet meer in hun straatje passen (Cassierra en Lammers)
    Vind ik leuk
    3Bier +10894
    maandag 12 november 2018 om 13:59
    Kan het niet zo zijn de het niveau in de eredivisie gelijkwaardig is gebleven ten opzichte van vorige jaren, maar dat Ajax en PSV gewoon beter zijn geworden?
    Er wordt nu wel heel overdreven gedaan over het feit dat deze 2 topteams beter zijn dan de rest.
    Ajax verliest van PSV, speelt gelijk tegen Heracles en won moeizaam uit bij VVV en Fortuna.
    PSV won moeizaam uit bij Zwolle, Fortuna, Groningen, Nac en had alle moeite om thuis 10 man van Vitesse te verslaan.
    Ajax en PSV moeten regelmatig tot het gaatje gaan om een goed resultaat te behalen. Ajax misschien de laatste weken wat minder, maar dat gaat zeker nog wel gebeuren.

    Vind ik leuk
    rinirat +2939
    maandag 12 november 2018 om 14:00
    Perez..wie is dat leuk voetballertje geweest in de middelmaat.
    Maar hij is niet de Paus... doet alsof hij het allemaal weet.
    Vind ik leuk
    Lucky Kes +4822
    maandag 12 november 2018 om 14:25
    Dat leuke voetballertje heeft eerst bij het "grote" AZ gezeten, toen naar PSV en Ajax gegaan en van daar uit kampioen met Twente geworden.
    Oh ja, alle vier de clubs waren middelmaat.
    Vind ik leuk
    CPP +924
    maandag 12 november 2018 om 14:12
    De echt grote talenten daar gelaten heeft hij m.i. geen gelijk. Je kan beter iedere week spelen bij psv, ajax of Feyenoord dan op de bank of zelfs tribune zitten en kijken hoe veel weerstand je trainingsmaatjes krijgen.
    Vind ik leuk
    Gerro +7487
    maandag 12 november 2018 om 14:17
    Als het die kant op moet en gaat kun je net zo goed stoppen met de eredivisie. Als al de goeie talenten nou een langer blijven gaat het niveau juist omhoog in de eredivisie.
    Vind ik leuk
    Come on Utreg +27622
    maandag 12 november 2018 om 14:20
    Nog sneller naar het buitenland? De meeste vertrekken vroeg en zie je niet meer terug. Of duiken ineens op bij ADO ofzo. Je kunt het ook niet vergelijken. Kijk naar Depay. Dat ging te snel. De Ligt is de uitzondering.op de regel. Jong en door naar de top. Frenkie de Jong is iets ouder en komt nu pas boven drijven. Dit jaar met 2 ploegen in de CL is uitzonderlijk. Wellicht zien we dat ook niet meer in de toekomst. Snelle conclusie van Perez.
    Vind ik leuk
    Frietbakker +5670
    maandag 12 november 2018 om 14:31
    Het is toch veel te vroeg om te zeggen dat dit een structureel probleem is...
    Vind ik leuk
    michelhx +3825
    maandag 12 november 2018 om 14:43
    Zolang ze minstens 25 miljoen betalen geen probleem.
    Maar dat gaan zulke clubs niet betalen.
    Vind ik leuk
    maandag 12 november 2018 om 14:44
    Geen goed plan. Wanneer een talent eerst een aantal jaar samen speelt bij een Nederlandse topclub, zal de bondscoach van Oranje hiervan profiteren. Een kern van of Ajacieden of PSV'ers zorgt ook voor wat vastigheid voor het nationale team. Zij nemen wat automatismen mee; denk aan Depay-Wijnaldum, de Jong-De Ligt etc. Te jong naar het buitenland is in de meeste gevallen niet de juiste weg.
    Vind ik leuk
    Bijgoochem +1206
    maandag 12 november 2018 om 14:46
    Opportunistisch gelul van die zelfverklaarde voetbalanalisten. Vooral lekker de talenten naar het buitenland lullen zodat het niveau nog verder afneemt in Nederland.

    Als volgend jaar de top weer leeggekocht wordt zit je waarschijnlijk weer in een of twee overgangsjaren omdat de echte toppers toch niet naar Nederland komen.
    Automatisch neemt dan de kwaliteit weer af.

    Clubs moeten zichzelf wapenen door meer intensiteit in het veld te geven. Als je bekijkt hoeveel spelers wandelen gedurende een wedstrijd. Het tempo moet omhoog. Afjagen, drukzetten 90 minuten lang als een collectief aanvallen of verdedigen. Clubs zetten zelf vaak de deur open tegen de traditionele top 3. Er schort gewoon veel aan de tactiek in Nederland.

    Ik kan me nog wel een interview herinneren, volgens mij waren dat van spelers van NEC als ik het goed heb. Spelers moesten letterlijk kotsen en veel hadden er last van voortijdig kramp gedurende de wedstrijd vanwege het tempo. Als je achter de bal aan gaat rennen dan zal je dat nooit winnen omdat de kwaliteit vele male beter is. Waarom dan geen goede organisatie achterin en heel compact spelen door de ruimtes klein te houden. Zij moeten het spel toch maken? Excelsior was een goed voorbeeld van het weekend als he zo kinderlijk verdedigd dan vraag je om problemen.

    Proberen het spel te maken tegen Ajax of PSV heeft nooit echt gewerkt, kansen krijg je altijd maar dan moet je niet voortijdig de deur al open te zetten door doelloos aan te vallen. Dat is vragen om problemen.





    [Reactie gewijzigd op maandag 12 november 2018 om 14:47]
    Vind ik leuk
    maandag 12 november 2018 om 14:54
    Dus vroeger, toen het normaal was dat Ajax alles won met 0-8, 1-6 etc. Leerden de talenten ook niets bij? Toen gingen ze verdomme pas op hun 24e en dan direct naar de absolute top.

    Flauwekul hier van Perez.
    Vind ik leuk
    Peterfc +2363
    maandag 12 november 2018 om 15:17
    Perez praat nu echt aantoonbare onzin. Ajax heeft vorig jaar 9 van de 34 wedstrijden NIET kunnen winnen. Dat is 1 op de 3 NIET kunnen winnen dus zo verschrikkelijk groot is het verschil nu ook weer niet.
    PSV heeft dit seizoen nog niet verloren maar heeft nog niet één uitwedstrijd gespeeld tegen een ploeg uit het linkerrijtje en thuis de Supercup verloren tegen Feijenoord EN verloren in de beker.
    Tegenstand genoeg zou ik zeggen.



    Vind ik leuk
    Basschot +2246
    maandag 12 november 2018 om 15:26
    De Ligt, De Jong, Bergwijn en Rosario laten nu pas zien dat ze een meerwaarde zijn. Bergwijn was de laatste seizoenen niet veel.. De Jong en De Ligt ook niet stabiel..
    Ajax liet toch punten liggen bij Heracles en had tegen VVV geluk. PSV wint ook haar wedstrijden niet met 5-0.. Aantal doelpunten in de laatste minuten en PSV en Ajax hebben ook steeds de scheidsen mee.
    Feyenoord heeft verleden seizoen anders ook voor veel geld in spelers gestopt alleen weinig die echt een meerwaarde zijn.. Wellicht betere scouting? Misschien beter denken hoe we de clubs sterker kunnen maken en niet de talenten naar het buitenland jagen.
    Vind ik leuk
    maandag 12 november 2018 om 15:30
    Kletsers
    Vind ik leuk
    onbemind +385
    maandag 12 november 2018 om 15:43
    Soms ziet Perez het wel prima !!
    Vind ik leuk
    Skylab +142
    maandag 12 november 2018 om 16:04
    Wel grappig al die zorgen om onze competie.
    Als het nu ieder seizoen zo zou zijn dat PSV met speels gemak alle prijzen in Nederland wint zou ik zeggen dat er een kern van waarheid in deze zorgen zit.

    Maar dat is niet zo...

    Nog geen jaar geleden was er geen coach te vinden die zijn handen aan het Nederlands elftal wilde branden want er was geen toekomst en er zat ook niet aan te komen.

    Nu word er alweer gepraat over mogelijk Europees kampioen en dat er een lichting staat waar je heel veel mee kan bereiken.

    Waan van de dag....en iedereen maar napraten
    Vind ik leuk
    myrthewit +1661
    maandag 12 november 2018 om 16:09
    Zo lang een Nederlandse club internationaal speelt, leert een speler echt wel wat bij. Daarbij moet hij wel speeltijd krijgen....
    Vind ik leuk
    JanTa48 +6285
    maandag 12 november 2018 om 16:19
    Het niveau is ook schrikbarend en dat zal alleen maar naar beneden gaan als er niets aan gedaan wordt.
    Vind ik leuk
    Lee +461
    maandag 12 november 2018 om 16:49
    Hoor alleen maar dat de talenten Nederland ontgroeid zijn, het allemaal te makkelijk voor ze gaat en niks meer kunnen leren in de eredivisie, een tijd geleden hoorde ik alleen maar dat de talenten te vroeg naar het buitenland gingen
    Vind ik leuk
    maandag 12 november 2018 om 17:12
    Kan hij zelf niet mee gaan naar het buitenland ?

    Toen hij alleen nog maar analist was, was hij gewoon de beste !
    Maar zijn karakter zit hem danig in de weg, nee ik sla z'n "shows" al een tijdje over !
    Vind ik leuk

    Bekijk het laatste nieuws