Spelersrapport: Twee uitblinkers bij Oranje na eclatante zege op wereldkampioen

Spelersrapport: Twee uitblinkers bij Oranje na eclatante zege op wereldkampioen

Gepubliceerd: vrijdag 16 november 2018 om 22:48vr 16-11-2018 om 22:48

Het Nederlands elftal imponeerde in De Kuip door wereldkampioen Frankrijk met een 2-0 nederlaag naar huis te sturen. Oranje heeft daardoor aan een gelijkspel in Gelsenkirchen genoeg om de groep winnend af te sluiten. VoetbalPrimeur maakt rapport op van een wedstrijd om trots op te zijn.

Jasper Cillessen – 7: Kreeg niet zo veel te doen als van tevoren wellicht werd verwacht. Cillessen greep in wanneer het nodig was en hield met behulp van zijn verdediging de nul.

Denzel Dumfries – 8: Wat een energie en strijdlust legde Denzel Dumfries in de wedstrijd. De rechtsback bleef maar gaan, stichtte met zijn rushes veel gevaar en liet zien de beste keuze op rechtsback te zijn.

Matthijs de Ligt – 7.5: Samen met Van Dijk had De Ligt het beruchte Franse aanvalstrio in de zak. Griezmann ontsnapte in de eerste helft eenmaal aan de aandacht van het centrale duo, maar verder zat het slot stevig op de deur.

Virgil van Dijk – 7.5: De aanvoerder van het Nederlands elftal was op geen fout te betrappen en verdient net als De Ligt een pluim voor het schoonhouden van het Nederlandse doel. We hebben een defensie van wereldniveau.

Daley Blind – 7: De aanvalslust van Dumfries zorgde er voor dat Blind niet heel vaak in het spel werd betrokken. In de eerste helft was de Ajacied af en toe slordig, maar hij herstelde zich na de pauze goed.

Marten de Roon – 6.5: De verdedigende middenvelder van Atalanta Bergamo speelde een onopvallende en risicoloze wedstrijd. Hij maakte geen fouten en dus verdient hij daarmee een ruime voldoende.

Frenkie de Jong – 7.5: De Jong had, zoals we van hem gewend zijn, rust en overzicht in zijn spel. Hij schuwde ook het harde werk niet, getuige zijn knappe balverovering op Kanté.

Georginio Wijnaldum – 7.5: Wijnaldum liet door het controlerende werk van De Jong en De Roon vaak zien op de Franse helft. Zijn oplettendheid en scherpte bezorgden Oranje de openingstreffer.

Steven Bergwijn – 7: Waar Bergwijn tegen Duitsland nog een onwennige indruk maakte, speelde hij tegen Frankrijk een goede pot. Hij was dreigend met zijn acties en werkte zich het snot voor de ogen.

Memphis Depay – 8: Wederom de belangrijkste schakel bij Oranje. Memphis was met zijn balvastheid, slimme loopacties en handige voetenwerk een plaag voor de Franse achterhoede en bekroonde zijn wedstrijd in blessuretijd met een succesvolle 'panenka-penalty'.

Ryan Babel – 7.5: Liet een uitstekende indruk achter door zijn inzet. Joeg de Fransen constant op, dwong met zijn schot de Nederlandse goal af en wist met een aantal intelligente passjes het spel goed voort te zetten.

Invallers:

Quincy Promes - x: Viel na 85 minuten in en speelde dus te kort voor een beoordeling.

Tonny Vilhena - x: Viel na 88 minuten in en speelde dus te kort voor een beoordeling.

Nathan Aké - x: Viel na 90 minuten in en speelde dus te kort voor een beoordeling.

(Guy Habets / VoetbalPrimeur)

Plaats een reactie

Jeroen Water +3877
vrijdag 16 november 2018 om 22:50
Trots op ons Oranje!
Wat een grandioze team prestatie.
Echt genoten vanavond iedereen liep extra voor elkaar en heel volwassen uitgespeeld!
[Reactie gewijzigd op vrijdag 16 november 2018 om 22:51]
Vind ik leuk
Lekkere pot! +2264
vrijdag 16 november 2018 om 22:51
Dubbel D: Depay en Dumfries!
De Roon en Wijnaldum ook erg goed!
Vind ik leuk
Jeroen Water +3877
vrijdag 16 november 2018 om 22:52
Double Dutch ;)
Vind ik leuk
Lekkere pot! +2264
vrijdag 16 november 2018 om 22:59
Lekker: van Hooijdonk over Frankrijk: hebben echt hélemaal niets laten zien....schijtploeg!!
Vind ik leuk
3Bier +12581
vrijdag 16 november 2018 om 23:10
Ook lekker dat we die Duitsers hebben laten degraderen naar de B poules. Aufwiedersehen!
Vind ik leuk
zaterdag 17 november 2018 om 01:22
Hhhh
Vind ik leuk
RebelVox +9418
zaterdag 17 november 2018 om 02:06
Koeman is een held, een echte Topper!
Vind ik leuk
Dani82 +2763
zaterdag 17 november 2018 om 00:41
Haha heerlijk ja, die opmerking!
Vind ik leuk
zaterdag 17 november 2018 om 01:22
Diarree flaters !!!
Vind ik leuk
Always PSV +15946
vrijdag 16 november 2018 om 22:56
Zeker trots, mooie lichting hebben we. Er ligt een mooie toekomst in het verschiet!
Vind ik leuk
vrijdag 16 november 2018 om 23:46
Dit idd
Vind ik leuk
zaterdag 17 november 2018 om 00:27
Goede woordkeuze aangezien de wedstrijd in de Kuip werd gespeeld😉
Vind ik leuk
Gamewonder26 +1710
vrijdag 16 november 2018 om 22:58
Triple D, Dumfries Depay en Dergwijn
Vind ik leuk
vrijdag 16 november 2018 om 23:01
Quintetje: De jong en De ligt
Vind ik leuk
3Bier +12581
vrijdag 16 november 2018 om 23:12
Daley, Dijk en De Roon!
Vind ik leuk
vrijdag 16 november 2018 om 23:18
En Dabel dan?
Vind ik leuk
zaterdag 17 november 2018 om 00:42
Dadel
Vind ik leuk
Kletsmajoor +1632
zaterdag 17 november 2018 om 01:44
De Roon voegt niets toe
Vind ik leuk
zaterdag 17 november 2018 om 09:23
Met 2 aanvallende middenvelders is hij een hele goede verdedigende middenvelder
Vind ik leuk
vrijdag 16 november 2018 om 23:19
De ligt is echt een beest achterin. Ben vind het heel jammer dat we hem kwijt raken maar hij word sws weg gekocht de miljoenen lopen op
Vind ik leuk
zaterdag 17 november 2018 om 01:23
En van dijk
Vind ik leuk
Kayzer +3133
vrijdag 16 november 2018 om 23:17
De jong dan?
Vind ik leuk
rotjeknor +53
vrijdag 16 november 2018 om 23:21
allemaal Rotterdammers.
Vind ik leuk
3Bier +12581
vrijdag 16 november 2018 om 22:56
Wat voor mij alles zegt is dat bij de Fransen met een 2-0 nederlaag Lloris man of the match is.
Had gewoon 4 ,5 -0 kunnen zijn. Het is weer leuk om Nederlander te zijn!
Vind ik leuk
vrijdag 16 november 2018 om 23:04
Erg goede keeper hoor
Mag van mij een NL'se moeder hebben
Vind ik leuk
Hyena +30290
vrijdag 16 november 2018 om 22:57
Iedereen verdient minimaal een 7,5 vanavond. Zeker die van De Roon slaat nergens op.
Vind ik leuk
vrijdag 16 november 2018 om 23:02
Ik wou net zeggen.
Waar iedereen zijn selectie juist belachelijk vond in het begin, toonde hij wederom de missing link tussen Frenkie en Gini te zijn.
Koeman heeft het fantastisch gezien.
Vind ik leuk
Hyena +30290
vrijdag 16 november 2018 om 23:04
Het middenveld is in balans nu. Frenkie de man die voortdurend vrijkomt en regisseert, De Roon als waterdrager en Gini die achter de spitsen kan komen.

Zeker tegen sterke tegenstanders staat het uitstekend zo.
Vind ik leuk
vrijdag 16 november 2018 om 23:11
Strootman kan zich gaan richten op Marseille.
Jammer voor hem maar hij heeft ook wel in gezien dat de Roon zijn plekje eerlijk heeft verdiend.
Vind ik leuk
Hyena +30290
vrijdag 16 november 2018 om 23:12
Nooit meer Strootman.
Vind ik leuk
TheArena. +1102
zaterdag 17 november 2018 om 01:17
Worden we kampioen 2022? Haha. Ik heb weet wat vertrouwen.
Vind ik leuk
Hupfean +5097
vrijdag 16 november 2018 om 23:16
Allemaal een 10
Vind ik leuk
pietprecies +10340
zaterdag 17 november 2018 om 00:17
Eens, ik heb zowaar genoten, sterker nog, Oranje speelde echt eng goed en volwassen
Vind ik leuk
zaterdag 17 november 2018 om 01:21
Weg met die egos

Nu geen egos meer in t team dan krijg je dit voor terug

Een pluim voor KOEMAN EN DE SPELERS
Vind ik leuk
DingDing +162
vrijdag 16 november 2018 om 22:50
WK 2022 is van ons Oranje!
Vind ik leuk
power +6957
vrijdag 16 november 2018 om 22:54
Even afwachten, niet snel roepen,,,,Oranje doet natuurlijk beter dan vorige jaar..
Vind ik leuk
"Mimi" +23684
vrijdag 16 november 2018 om 22:58
Neh. Winnaar komt.meestal uit hetzelfde continent.
Qatar is Aziatisch Arabië. :)

Wij gaan hem pakken!🇮🇶🇮🇶
Vind ik leuk
DingDing +162
vrijdag 16 november 2018 om 23:07
Hahahaha in de finalen tegen Oman
Vind ik leuk
"Mimi" +23684
vrijdag 16 november 2018 om 23:08
Oman gaat eraaaaan🔥🔥🔥
Vind ik leuk
#SchaalNr34 +1073
vrijdag 16 november 2018 om 23:39
Eerst even de nations league zelf winnen en het EK 2020 ;)
Vind ik leuk
Sytz +4037
vrijdag 16 november 2018 om 22:50
De Roon ondergewaardeerd. Ik vond hem juist er bovenuit steken!

Wel schitterende wedstrijd waar we ontzettend trots op mogen zijn. Kuipie heeft zijn werk weer gedaan voor Oranje!
[Reactie gewijzigd op vrijdag 16 november 2018 om 22:54]
Vind ik leuk
rotjeknor +53
vrijdag 16 november 2018 om 23:23
De kuip maakt het verschil.
Vind ik leuk
vrijdag 16 november 2018 om 23:26
Idd, maar dit spelersrapport is ook iemand met een mening, neem deze dus niet al te serieus. De roon idd erg goed!
Vind ik leuk
Sanders +4232
vrijdag 16 november 2018 om 22:50
Wat een heerlijke teamspirit!
Vind ik leuk
GPSV +768
vrijdag 16 november 2018 om 22:52
De lijn naar boven is ingezet, duitsland in de pocket en op naar de overwinning van de nations league. Als je deze poule wint dan kan je ook de nations league winnen.
Vind ik leuk
Sanders +4232
vrijdag 16 november 2018 om 22:56
Ik blijf rustig afwachten, zelfs nu blijft het duitsland, dus kan alles nog gebeuren. Maar wie had voor deze groepsfase gedacht dat nederland uberhaupt niet degradeert.
Vind ik leuk
Pvdsluis +4045
vrijdag 16 november 2018 om 22:50
De Roon 6,5?????????
Vind ik leuk
Lekkere pot! +2264
vrijdag 16 november 2018 om 22:52
Speelde beter dan de Jong....
Vind ik leuk
Rectificatie +1195
vrijdag 16 november 2018 om 22:58
Dat is een beetje onzin, maar een 7-7.5 is zeker verdiend voor de roon.
Vind ik leuk
vrijdag 16 november 2018 om 23:02
Dat is de hoop van een feyenoorder. Haha, de jong speelde goed. De roon ook btw. Goed voor het nederlands elftal dat zulke domme sentimenten bij hun niet spelen.
Vind ik leuk
Lekkere pot! +2264
vrijdag 16 november 2018 om 23:05
Als je neutraal keek dan zag je het ook
Vind ik leuk
vrijdag 16 november 2018 om 23:37
Lol, nog meer dom gelul. Jij bent zelf niet neutraal. Ik zeg toch dat de roon goed speelde. Beter dan Frenkie zal die nooit worden en dat was die vandaag ook niet.
Vind ik leuk
Lekkere pot! +2264
vrijdag 16 november 2018 om 23:42
Hij is een betere voetballer, maar deze wedstrijd niet. Das een mening. Dat jij dat dom gelul noemt is dom gelul...
Vind ik leuk
vrijdag 16 november 2018 om 23:48
Doe eens lief tegen elkaar.
Vind ik leuk
zaterdag 17 november 2018 om 09:13
Het gaat om de manier waarop. En het feit dat het gaat om onderbuik gevoel van een fey. Statistisch klopt het ook niet wat je zegt.
Vind ik leuk
Hektor +429
vrijdag 16 november 2018 om 22:51
Iedereen speelde goed! Ja, inclusief Blind.
Vind ik leuk
MaximaalAFCA +14982
vrijdag 16 november 2018 om 23:38
Vind het ook nog steeds erg knap van die Ryan Babel.
Voor mn gevoel loopt hij al meer dan 20 jaar mee, zeker als je die namen van jonge talenten als Bergwijn, De Ligt, Frenkie en Dumfries voorbij ziet komen dan krijg je het idee dat Babel al 40+ is ofzo.
Hij debuteerde in 2005 al bij Oranje, nu 13 jaar later doet hij nog steeds mee en misschien wel beter dan ooit.
Heel knap.
Vind ik leuk
vrijdag 16 november 2018 om 23:48
Eens.
Vind ik leuk
Quareck +7454
zaterdag 17 november 2018 om 07:56
Ondanks dat kun je mij echt niet wijs maken dat hij dat haar zelf wel mooi vindt.
Vind ik leuk
fedor2501 +5800
zaterdag 17 november 2018 om 08:07
Is een afleidingstechniek voor de tegenstander denk ik:-)
Vind ik leuk
Strijp +13989
vrijdag 16 november 2018 om 22:51
Collectief geweldig gepresteert !
Vind ik leuk
vrijdag 16 november 2018 om 22:53
Amen.
Vind ik leuk
zaterdag 17 november 2018 om 15:22

‘ want de r zit in het korfschip ‘
Vind ik leuk
satesaus +1331
vrijdag 16 november 2018 om 22:51
Waar is dat lage punt voor de Roon op gebaseerd? Speelde een prima pot!
Vind ik leuk
Stack5 +3205
vrijdag 16 november 2018 om 23:08
Doet veel vuil werk. Dus valt niet op, maar is ontzettend belangrijk. Mensen met niet al te veel verstand van voetbal zien dat niet.
Vind ik leuk
vrijdag 16 november 2018 om 22:51
Promes, Vilhena, Aké - 6:
Ze deden mee.

Trouwens de Roon had wel een 7 mogen krijgen!
Zat er vaak goed tussen, brak dreigende aanvallen van Frankrijk vaak genoeg snel af. Speelde zonder risico maar haalde het risico voor een tegengoal vaak weg.
[Reactie gewijzigd op vrijdag 16 november 2018 om 22:53]
Vind ik leuk
vrijdag 16 november 2018 om 22:51
Cijfer voor de Roon is belachelijk. Als je dat niet weet te waarderen heb je geen idee waar je over praat. Jammer.
Vind ik leuk
vrijdag 16 november 2018 om 23:49
Amen.
Vind ik leuk
kees ee +774
vrijdag 16 november 2018 om 23:52
opvallend laag cijfer voor hem, wordt hier veelvuldig opgevoerd !!?, . . heeft die jongen geen binding met amsterdam ofzo omdat'ie zo laag is beoordeeld ??
Vind ik leuk
vrijdag 16 november 2018 om 22:51
Vond Dumfries erg sterk, laatst werd hij weggespeeld door Son in Eindhoven, maar wat een energie en power. Frenkie de Jong heerste op toch geen kinderachtig middenveld, congrats met de dikverdiende overwinning! :>
Vind ik leuk
GPSV +768
vrijdag 16 november 2018 om 22:53
Dit was op wembley niet het geval, die jongen ontwikkeld zich heel erg goed!
Vind ik leuk
vrijdag 16 november 2018 om 22:51
Elftal voor de toekomst zou ontzettend leuk zijn weer ons oranje op een eindtoernooi te zien !!
Vind ik leuk
Hyena +30290
vrijdag 16 november 2018 om 22:52
De Roon en Frenkie allebei te laag, mag een half puntje bij. De Ligt en Van Dijk geen moment in de problemen gekomen tegen de absolute top, verdienen ook hoger. Ook Depay verdient hoger.

Dit was gewoon echt heel erg goed.
Vind ik leuk
3Bier +12581
vrijdag 16 november 2018 om 22:52
De Roon verdiend wel hoger. Deed eigenlijk alles goed. Zeer belangrijke pion in dit oranje.
Vind ik leuk
hantayo +1216
zaterdag 17 november 2018 om 00:51
Foutloos
Vind ik leuk
Mr.Writer +382
vrijdag 16 november 2018 om 22:52
Petje af voor Dumfries. Wat een geweldige pot heeft hij gespeeld!!
Vind ik leuk
BassieN +11297
vrijdag 16 november 2018 om 22:53
Flikker op 2 uitblinkers. 11 uitblinkers!
Vind ik leuk
zomer +1355
vrijdag 16 november 2018 om 22:53
Dumfries speelde echt als een beer geweldig, had vandaag volgends mij 3 levens.
Ik vond blind ook een hele goeie pot spelen lang niet zo heerlijk zien voetballen.
En wat een genot om naar Frankie de jong te kijken
Vind ik leuk
vrijdag 16 november 2018 om 22:53
Nah, 10, 10, 10, 10, 10,10,10,10,10,10,10,10,10.
Vind ik leuk
derksen +9004
vrijdag 16 november 2018 om 22:54
Ahahaahah kweetnietwijnaldum een 7,5?
Een 4,5 had eerlijker geweest na zo mooie wedstrijd eerste interview de aller slechtste man van het hele veld op giroud na nos je snap er ook echt helemaal niks van
Vd ligt, v dijk de Jong waren 36 klasse beter pffff
Vind ik leuk
TheRedMen +3481
vrijdag 16 november 2018 om 22:57
Wijnaldum een 4,5?.. Welke wedstrijd heb jij gekeken?
Vind ik leuk
KvhZ +1837
vrijdag 16 november 2018 om 22:58
Ga slapen of stop met drinken
Vind ik leuk
vrijdag 16 november 2018 om 23:00
Jij hebt de wedstrijd niet gezien.
Vind ik leuk
Midden-Noord +94680
vrijdag 16 november 2018 om 23:02
Slaat als een lul op een drumstel!
Vind ik leuk
vrijdag 16 november 2018 om 23:03
Echt man iemand wees me al op jouw, flikker gewoon op man met dat geprovoceer!
Vind ik leuk
Vrolijkje +1845
vrijdag 16 november 2018 om 23:22
Niet reageren op zo'n blije azijnzeiker joh.

Heeft wss heel de avond zijn witte stok met die rode randjes gezocht.
Vind ik leuk
vrijdag 16 november 2018 om 23:28
We hebben toch een geweldig oranje gezien! Echt iedereen verdiend de credits!
Vind ik leuk
Vrolijkje +1845
zaterdag 17 november 2018 om 06:55
Absoluut!

Dus laat die aIjnpisser lkkr links liggen.
Vind ik leuk
Psv1989 +2458
vrijdag 16 november 2018 om 22:54
Hallo wie neemt VP nog serieus ? De Roon 6,5 ??? Na mij mening zit iedereen op een 8/8,5
Vind ik leuk
Emmenaar +790
vrijdag 16 november 2018 om 22:54
Sorry hoor, maar als je De Roon niet hoger dan een 6,5 geeft heb je er écht geen verstand van.
[Reactie gewijzigd op vrijdag 16 november 2018 om 22:55]
Vind ik leuk
KvhZ +1837
vrijdag 16 november 2018 om 22:56
Welke pipo geeft de roon een 6,5. Minstens een 7,5

Oh ik zie het al.. guy habets. Dat klinkt als een belg
[Reactie gewijzigd op vrijdag 16 november 2018 om 22:57]
Vind ik leuk
PinPelado +2023
vrijdag 16 november 2018 om 22:57
De Roon 6,5. Kom op zeg!
[Reactie gewijzigd op vrijdag 16 november 2018 om 22:58]
Vind ik leuk
vrijdag 16 november 2018 om 22:57
De Roon 6,5? Mag wel een punt erbij krijgen. Voor de rest wel eens met de cijfers.
Vind ik leuk
Der Monarch +2108
vrijdag 16 november 2018 om 22:57
Babel blijft toch ook een bijzondere voetballer. Was jaren geleden al afgeschreven, maar blijkt toch een klasbak te zijn.
Vind ik leuk
PinPelado +2023
vrijdag 16 november 2018 om 22:59
Helemaal gelijk. Zat ook aan mijn zoon te vertellen dat het best knap van hem is om zo terug te komen.
Vind ik leuk
Molletje +1713
vrijdag 16 november 2018 om 22:58
Als Depay maar nooit aanvoerder wordt... geniale voetballer, maar het tegenovergesteld in interviews.
Vind ik leuk
Johnny Cash +8751
vrijdag 16 november 2018 om 23:01
Viel bijna in slaap wat praat die man langzaam 😂
Vind ik leuk
vrijdag 16 november 2018 om 23:09
Weet je zeker dat het gee slomo was ?
Vind ik leuk
hantayo +1216
zaterdag 17 november 2018 om 00:54
Beetje raar hoor.
Vind ik leuk
KvhZ +1837
vrijdag 16 november 2018 om 23:03
Depay laat zijn voeten wel spreken
Vind ik leuk
Molletje +1713
vrijdag 16 november 2018 om 23:04
Het liefst elke wedstrijd... en zolang mogelijk
Vind ik leuk
JanTa48 +7240
vrijdag 16 november 2018 om 22:59
Zo sta je bekend als het lulletje van deze poule en zo sta je daarin terecht bovenaan. Als VP eerlijk is dan had ieder1 een 8 gekregen want het collectief was de grote winnaar.
Vind ik leuk
Sigma +2840
vrijdag 16 november 2018 om 22:59
6.5 voor de Roon.....dan heb je totaal niet naar de wedstrijd gekeken...en iemand die beweert dat hij weer beter was dan F. de Jong heeft een gekleurde bril......

de Roon verdiend gewoon een dikke 7...dat meer richting de 7.5 neigt....
Vind ik leuk
vrijdag 16 november 2018 om 23:08
De Jong heeft zeventig minuten fantastisch gespeeld , daarna eas het grotendeels OP
Vind ik leuk
Sigma +2840
vrijdag 16 november 2018 om 23:09
Idd...maar dat is niet gek voor zo'n jongen...
Vind ik leuk
vrijdag 16 november 2018 om 23:21
Zeker niet
Hoop dat hij het merkte, beter nog een jaar bij AJAX blijven 😉
Vind ik leuk
vrijdag 16 november 2018 om 23:00
Blind was opeens heel goed, hoe dan?
Vind ik leuk
Johnny Cash +8751
vrijdag 16 november 2018 om 23:01
Omdat blind gewoon een goeie voetballer is.
Vind ik leuk
JanTa48 +7240
vrijdag 16 november 2018 om 23:02
Wat dach je door wat meer uitt je doppen te kijken?
Vind ik leuk
hantayo +1216
zaterdag 17 november 2018 om 00:55
Hij hoefde niet te verdedigen.
Vind ik leuk
vrijdag 16 november 2018 om 23:00
Als je op die positie een onopvallende en risicoloze wedstrijd speelt verdien je hoger dan een 6,5. Zeker op dit niveau. Een zeg ook een 8 voor de roon
Vind ik leuk
Henk3 +1169
vrijdag 16 november 2018 om 23:02
Hij heeft echt veel werk verricht. Zijn passes waren wel erg slordig.
Vind ik leuk
Romarioo +625
vrijdag 16 november 2018 om 23:00
Wat een verschil tussen koeman en Danny blind
Trainer word je niet ben je!!
Vind ik leuk
hantayo +1216
zaterdag 17 november 2018 om 00:58
Onzin. Geen van Dijk, geen Aké, geen de Jong, geen Dumpries, te jonge de Ligt, Depay uit vorm, geen Bergwijn.
Vind ik leuk
Romarioo +625
zaterdag 17 november 2018 om 12:05
Onzin zeg je! De ligt was de ondergang van blind, door dat hij hem opstelde en hij onervaring is, van dijk was er al, ake en de Jong ook
Depay is nooit uit vorm geweest, men kon Depay niet raken zoals koeman dat doet
Oja bergwijn was er ook al
[Reactie gewijzigd op zaterdag 17 november 2018 om 12:05]
Vind ik leuk
Henk3 +1169
vrijdag 16 november 2018 om 23:01
Gemiddeld krijgt het team niet eens een 8.. spel vanavond was een dikke 9.
Vind ik leuk
stratumseind +191473
vrijdag 16 november 2018 om 23:01
Nondeju toch , ik ben bijna van mijn benkske gedonderd van verbazing , chapeau oranje .
Ik had niet verwacht dat ze zo volwassen zouden spelen.
Vind ik leuk
Niels92 +33437
vrijdag 16 november 2018 om 23:51
En jij dacht nog wel dat ze met 0-2 zouden verliezen :)
Vind ik leuk
stratumseind +191473
vrijdag 16 november 2018 om 23:52
nee dat die fransen met 2-0 zouden verliezen..............................
Vind ik leuk
Mino Rioolrat +17801
vrijdag 16 november 2018 om 23:02
Valt niet op maar een stille kracht.

Speelde erg goed.
Vind ik leuk
Kroes +2
vrijdag 16 november 2018 om 23:02
Kom op dan
Vind ik leuk
vrijdag 16 november 2018 om 23:06
Ik weet niet WIE deze cijfers geeft, maar die heeft echt geen verstand van voetbal !

Of niet gekeken dat kan natuurlijk ook nog
Vind ik leuk
Sunil010 +293
vrijdag 16 november 2018 om 23:09
Oranje is van ons allemaal... had niks anders verwacht... Forzaaa Koeman
Vind ik leuk
Gyrosregime +2685
vrijdag 16 november 2018 om 23:10
Wissel de cijfers van de Roon en Blind om en dan ben ik het er wel mee eens.. de Roon zeer nuttig en daardoor kon Wijnaldum beter spelen.. de enige weinige momenten dat Frankrijk gevaarlijk werd was door foutjes van Blind..
Vind ik leuk
ForzaVVV +1060
vrijdag 16 november 2018 om 23:11
Wat zat dit oranje goed in mekaar!
Echt genoten.
[Reactie gewijzigd op vrijdag 16 november 2018 om 23:12]
Vind ik leuk
Blindsy +17233
vrijdag 16 november 2018 om 23:13
En misschien wel de belángrijkste conclusie: wat is het toch heerlijk voetballen in de Kuip, dé voetbaltempel van Nederland.
Vind ik leuk
HansVites +5990
vrijdag 16 november 2018 om 23:14
Sinds 2014 niet meer zo'n goed Nederlands elftal gezien ik heb genoten vanavond, maandag nog ff van die Duitsers winnen.
Vind ik leuk
Koenbres +1881
vrijdag 16 november 2018 om 23:15
Onopvallend en risicoloos zonder fouten, dat is toch precies wat de Roon moet doen, mag wel een iets hoger punt krijgen
Vind ik leuk
DOEMAAR133 +6101
vrijdag 16 november 2018 om 23:16
De Roon, een punt te laag. speelde foutloos. en juist doordat hij onopvallend is. daardoor is hij erg belangrijk

Vind ik leuk
hoebie60 +199
vrijdag 16 november 2018 om 23:17
cement in de ploeg. goed verwoord
Vind ik leuk
hoebie60 +199
vrijdag 16 november 2018 om 23:16
ook dumfries gaat na 1 seizoen psv verlaten zoals de ligt en de jong we zijn wel terug mag je zeggen . wat een 2e de helft top
Vind ik leuk
zaterdag 17 november 2018 om 15:25
Nee, ook PSV is inmiddels slimmer dan dat. Champions League levert meer op dan Dumfries verkopen.
Vind ik leuk
vrijdag 16 november 2018 om 23:16
De invallers speelden tekort voor een beoordeling. Dan heb je er als cijferfetisjist dus geen iota van begrepen.
Vind ik leuk
Wittepiet +142
vrijdag 16 november 2018 om 23:21
De jong verdiend ook gewoon een dikke 8!! Klasse speler!!
Vind ik leuk
Dybala +248
vrijdag 16 november 2018 om 23:25
De roon verdiend wel meer dan een 6.5
Als iemand onopvallend speelt wil niet zeggen dat het een 6.5 is
Vind ik leuk
Garnaal +501
vrijdag 16 november 2018 om 23:28
Frenkie liet maar een keer zijn man lopen en dat was voor de wedstrijd met het volkslied🤣
Vind ik leuk
vrijdag 16 november 2018 om 23:32
Wat een vreemde beoordeling van De Roon. Niet iedere speler kan aanvallend bepalend zijn, sterker nog er moeten ook spelers de controle behouden. Voor mij scoorde De Roon gewoon een goede 8. Zeer degelijke wedstrijd en geeft daarmee o.a. Wijnaldum de mogelijkheid om aanvallender te spelen.
Vind ik leuk
lebonton +797
zaterdag 17 november 2018 om 00:19
Bovendien heeft hij meer ballen naar voren gespeeld dan Frenkie, die vond ik wat behoudend spelen, zeker de eerste helft.
Vind ik leuk
meee +212
vrijdag 16 november 2018 om 23:40
bij pauw is joeri mulder inmiddels opgedoken. zal die oude landverader ook wel zo terugkomen. als je wint heb je mulders, rijen dik echte mulders. zolang je wint...
naar brood & vrienten
Vind ik leuk
kees ee +774
vrijdag 16 november 2018 om 23:45
. . vervelende lui, ja !?
Vind ik leuk
kees ee +774
vrijdag 16 november 2018 om 23:44
. . mijn idee,. . babel nog inruilen voor een echte vleugelspits en in elk geval nog een plaatsje vrijmaken voor haps.
Vind ik leuk
meloen87 +799
vrijdag 16 november 2018 om 23:46
Dumfries vaste RB van Oranje, voor de volgende paar jaren. Wat een talent en energie, we gaan nog lang van hem genieten. En Blind verdiend ook gewoon meer respect, deed het prima op de LB positie.
Vind ik leuk
vrijdag 16 november 2018 om 23:47
Gewoon allemaal een 9.
Vind ik leuk
vrijdag 16 november 2018 om 23:48
Die dumfries maakt me toch een ontwikkeling door! Wat een drive wat een vermogen heeft die gozer. En heerlijk dat nederlands elftal eindelijk meer kleur heeft letterlijk.! Staat weer een elftal dat meezingt met het volkslied en met trots het land verdedigd!
Vind ik leuk
vrijdag 16 november 2018 om 23:51
Hopen dat Angelino snel een Nederlands paspoortnaanvraagd, die zou perfect passen in dit NL elftal
Vind ik leuk
Blijkbaar +148
zaterdag 17 november 2018 om 00:26
...zucht...Begrijp me niet verkeerd hoor, geweldige overwinning. Laten we niet vergeten dat Frankrijk wel spelers zoals Pogba, Umtiti, Martial en Lemar misten...vooral de eerste twee zijn toch best wel belangrijke spelers. Dus, beetje rustig aan jongens...Nogmaals, geweldige overwinning en super spel. Maar we moeten ook niet overdrijven.
Vind ik leuk
hantayo +1216
zaterdag 17 november 2018 om 01:00
Je bent de enige in alle media die het noemt! Ook op tv niks over gehoord. Waar.
Vind ik leuk
zaterdag 17 november 2018 om 01:24
Wa motte die dan !

Die fransen

Wa motte die dan helemaal niets hhhh
Vind ik leuk
zaterdag 17 november 2018 om 01:44
Sorry hoor maar ik vind de Roon wel erg laag gewaardeerd. Hij speelt juist zijn beste wedstrijden als hij niet opvalt, had toch op zijn minst een 7 verdiend
[Reactie gewijzigd op zaterdag 17 november 2018 om 01:45]
Vind ik leuk
zaterdag 17 november 2018 om 02:26
De Roo onopvallend, maar wat was die goed zeg! Juiste passing steeds. Past perfect bij die middenveld. Niet iedereen hoeft aan te vallen en te scoren he. Trouwens mooie paas op mephis nog.
Vind ik leuk
zaterdag 17 november 2018 om 07:22
En weer 2 (ex) PSV'ers. DE club van NL blijkt wederom.
Vind ik leuk
Blijkbaar +148
zaterdag 17 november 2018 om 10:12
PSSSSST! tegen niemand vertellen he...maare...PSV heeft Wijnaldum van Feyenoord gekocht. Blijft tussen ons he? Niet verder vertellen.
Vind ik leuk
zaterdag 17 november 2018 om 08:03
Als team beoordeling een dikke 9🤗
Vind ik leuk
Kopstootje +9537
zaterdag 17 november 2018 om 09:17
Minste spelers, de Ligt en Blind.
Vind ik leuk
ritje +523
zaterdag 17 november 2018 om 09:43
hallo, 2 uitblinkers? Voor mij waren het 12 uitblinkers! incl Koeman! mvg ritje
Vind ik leuk
Napier +93
zaterdag 17 november 2018 om 12:13
De Roon verdient minimaal een 7.5. Zat overal tussen en zorgde voor een goede voortzetting van het Nederlands spel. Memphis verdiende gewoon een 9, uitzonderlijk goed!
Vind ik leuk
maandag 19 november 2018 om 11:07
Haha, bij babel: "dwong met zijn schot de eerste goal al..." Dat is wel heel positief benaderen, hij moet hem natuurlijk gewoon zelf maken, haha.
Maar verder prima wedstrijd, iedereen verdient een dikke 7 of meer.
Vind ik leuk

Bekijk het laatste nieuws