'Beste dat ze vertrekken bij Ajax, maar weinig kans op speeltijd bij Barcelona'

    'Beste dat ze vertrekken bij Ajax, maar weinig kans op speeltijd bij Barcelona'

    Gepubliceerd: zondag 18 november 2018 om 09:37zo 18-11-2018 om 09:37

    Henk ten Cate is onder de indruk van Frenkie de Jong en Matthijs de Ligt. Hij denkt dat beide Ajacieden wel eens naar FC Barcelona kunnen vertrekken, maar vraagt zich af of ze in Camp Nou al veel aan spelen zullen toekomen.

    "Het meest logische is dat ze komende zomer vertrekken bij Ajax. Ik denk dat dat de beste keuze is voor hun loopbaan. De Eredivisie is te makkelijk voor ze, ze hebben een grotere uitdaging nodig", laat Ten Cate, voormalig assistent van Frank Rijkaard bij Barça en oud-trainer van de Amsterdammers, weten aan Mundo Deportivo.

    Ten Cate weet niet of de Catalaanse grootmacht de beste optie is voor De Ligt en De Jong. "Op hun leeftijd moeten ze iedere week aan spelen toekomen en de kansen daarop zijn bij Barça niet geweldig", stelt hij. "Als iemand naar Barça komt, moet hij er klaar voor zijn. Naar mijn mening zou Barça ze kunnen kopen, maar vervolgens verhuren aan een andere club zodat ze ervaring kunnen opdoen."

    "Het zijn spelers met heel veel kwaliteit, maar om zich te ontwikkelen moeten ze spelen, niet op de bank zitten", vervolgt Ten Cate, die gevraagd wordt met wie De Jong te vergelijken valt. "Elke speler is uniek. De Jong kan een mix zijn tussen Deco en Xavi, maar hij is De Jong. Deco en Xavi kwamen van een andere planeet. De Jong heeft het talent, maar hij moet het nog bewijzen."

    Poll

    Wat is de beste optie voor De Jong?

    (6700 stemmen)

    Plaats een reactie

    zondag 18 november 2018 om 09:45
    Edit VP: Reactie verwijderd
    [Reactie gewijzigd op zondag 18 november 2018 om 09:46]
    Vind ik leuk
    zondag 18 november 2018 om 09:48
    Trieste reactie!
    Vind ik leuk
    zondag 18 november 2018 om 09:50
    niks triest aan, zijn de keiharde feiten
    Vind ik leuk
    zondag 18 november 2018 om 09:55
    Feit is dat je “arogant” niet goed spelt.

    Dat is een triest feit.
    Vind ik leuk
    zondag 18 november 2018 om 09:59
    frenkie de jong, 020 = 0x kampioen

    mathijs de ligt, 020 = 0x kampioen

    Luuk de Jong, PSV = kampioen, 2017/2018, 2015/2016, 2014/2015, 2009/2010

    KEIHARDE FEITEN!
    Vind ik leuk
    zondag 18 november 2018 om 10:02
    Hoe doet PSV het in de KNVB-beker dit jaar?

    Heb je daar ook keiharde feiten van voor me?
    Vind ik leuk
    Forever Ajax +2302
    zondag 18 november 2018 om 10:10
    En in Europa :)

    Buiten Nederland kennen ze PSV alleen als een klein zeer triest provincie clubje
    Vind ik leuk
    zondag 18 november 2018 om 10:12
    Je moet niet gelijk alles op tafel leggen, komt zo hard aan voor een kip noodles met kopstootje ...
    Vind ik leuk
    Blindsy +13660
    zondag 18 november 2018 om 10:16
    Je zou hem daarna nog even op de bankrekening, het stadion en de eeuwige ranglijst kunnen wijzen...
    Vind ik leuk
    zondag 18 november 2018 om 10:52
    Komt hard aan voor een rioolrat zal je bedoelen.
    Vind ik leuk
    zondag 18 november 2018 om 10:57
    Een raaskallende baard ... 😂😂😂
    Vind ik leuk
    zondag 18 november 2018 om 10:16
    Das dus helemaal niet waar he, in Manchester kennen ze PSV als "the champions" van Nistelrooij, Stam, Robben, etc, etc

    In Zuid Amerika kennen ze PSV als "Seleção o Campeão" Ronaldo, Romario, om er maar eens een paar te noemen
    Vind ik leuk
    Forever Ajax +2302
    zondag 18 november 2018 om 10:21
    Als je het toch over vroeger hebt...

    Zullen we de prijzenkast eens naast elkaar zetten?
    Vind ik leuk
    Bertus +6112
    zondag 18 november 2018 om 11:26
    Oh jee daar heb je weer zo’n archeoloog
    Vind ik leuk
    Mari +10159
    zondag 18 november 2018 om 12:21
    Dan verliest Ajax het. Bij PSV hebben ze een veel grotere kast.
    Maar ja die is leeg
    Vind ik leuk
    Gilze +463
    zondag 18 november 2018 om 12:55
    Als Theo langskomt is de kast helemaal leeg
    [Reactie gewijzigd op zondag 18 november 2018 om 12:56]
    Vind ik leuk
    zondag 18 november 2018 om 10:51
    Hahahaha
    Vind ik leuk
    cheeks +3870
    zondag 18 november 2018 om 11:20
    Alsjeblieft zeg. Hou nu eens op zeg. Ik ben ook PSV supporter en heb ook een gezonde afkeer tegen Ajax maar hoe kan je nu in hemelsnaam zo praten over de Ligt en de Jong. Zijn gewoon uitstekende spelers, geen kapsones, leuke jongens dus niets dan lof. Dit soort trieste reacties ontlokt ook weer trieste tegenreacties. Stop daar nu eens mee. Geniet gewoon van dit soort spelers in Oranje. Net als van Dumfries, Bergwijn, Wijnaldum bijv, ook leuke spontane normale jongens.
    Vind ik leuk
    Mari +10159
    zondag 18 november 2018 om 12:21
    Jij mag lid worden van mijn clubje
    Vind ik leuk
    cheeks +3870
    zondag 18 november 2018 om 12:52
    Niet gaan overdrijven Mari. 😉
    Vind ik leuk
    Mistered +389
    zondag 18 november 2018 om 12:46
    Top reactie!
    Vind ik leuk
    zondag 18 november 2018 om 17:45
    Eindelijk weer eens een verstandig mens hier op VP. Laten we nou eens blij zijn dat er veel grote talenten rondlopen in NL en dat het ook stuk voor stuk relaxte en (tot nu toe) normale jongens zijn die gewoon rust tussen de oren hebben zitten. Dit geldt voor de talenten van Ajax en PSV. Goed voor het competitievoetbal en goed voor het NL elftal
    Vind ik leuk
    zondag 18 november 2018 om 16:31
    Wat hebben we aan buitenlandse clubs.
    Die niet in de ED mogen deelnemen.
    Bekendheid komt uit de Team van 1971-73.
    En dankzij Cruijff zijn jullie bekend geworden.
    Vind ik leuk
    zondag 18 november 2018 om 11:21
    Zeer belangrijke prijs ook, leuk voor prestige verder onbelangrijk, 12 uit 12 de dat telt, zowel in de eredivisie als KKD meest scorende ploeg (overigens kreeg het zelfde RKC dat onze reserves versloeg met 3-5 klop van jong in de competitie 2 weken terug) De dames wonnen de topper tegen Ajax en staan ruim 1ste,ook meeste doelpunten, we leveren 4 spelers aan Oranje, de CL is door onervarenheid en gebrek aan verdedigend kwaliteit te groot gebleken en er is wat vormverlies, voor de rest gaat het prima met mijn cluppie en hebben we alles in eigen hand.
    Vind ik leuk
    035 +6358
    zondag 18 november 2018 om 11:42
    12 uit 12 ?
    Vind ik leuk
    zondag 18 november 2018 om 14:22
    12 gespeeld, 12 gewonnen, het is maar hoe je het vertaald.
    Vind ik leuk
    Summit +604
    zondag 18 november 2018 om 11:38
    Even voor de duidelijkheid: Ajax heeft ook de beker niet gewonnen de afgelopen jaren ;p. Daarnaast is het schandalig dat PSV verloor van RKC, maar Ajax is ook meerdere malen uitgeschakeld door clubs met een even bedenkelijk niveau. Ajax mag het daarlijk in de 8ste finales laten zien en de rest van de competitie. Daarna mag de td zich laten zien met alle mogelijke uitgaande transfers. Laten we hopen op een spannend seizoen! :)
    Vind ik leuk
    zondag 18 november 2018 om 16:26
    Ja en nu?
    Vind ik leuk
    zondag 18 november 2018 om 10:21
    Lastig hè die hoofdletters !
    Vind ik leuk
    zondag 18 november 2018 om 10:57
    Kijk eens in de spiegel en luister eens naar jezelf ;-) :-)). Klinkt zelf behoorlijk schreeuwerig en arrogant (eerder irritant). Ik zou de successen van Ajax ook kunnen noemen, maar dat gaat hier niet eens tussen passen. Ik ben benieuwd naar de toekomst, kijk daar ook met vertrouwen naar. Er heerst rust in Amsterdam, er is geld in Amsterdam, verliezen dit jaar nog niets in Europa. Kom maar op!
    Vind ik leuk
    zondag 18 november 2018 om 11:03
    Luuk de Jong, 3 jaar op rij uitgeschakeld in de 1e ronde van Europa. 12 x op rij niet gewonnen in de CL, en dat gaan er misschien wel 14 worden. 3 punten gehaald in de poule. Tussendoor 2x verloren van Osijek. Echt cijfers om je diep te schamen!!
    [Reactie gewijzigd op zondag 18 november 2018 om 11:05]
    Vind ik leuk
    Freddyst +291
    zondag 18 november 2018 om 11:17
    D Blind, 2010/2011, 2011/2012, 2012/13, 2013/2014. Kampioen van Nederland. Waren ze van PSV aan het slapen die jaren.
    OOK KEIHARDE FEITEN!!
    Vind ik leuk
    Mari +10159
    zondag 18 november 2018 om 12:19
    Helemaal waar.
    Maar buitenlandse clubs zal het een worst wezen dat je kampioen bent geworden in Nederland.
    Bij hun staat het als NEEderland.
    Ze kijken naar individuen, niet naar het collectief.
    De Jong heeft bewezen dat Nederlandse verdedigers weinig voorstellen en dat hij in het buitenland niets te zoeken heeft. Behalve in Mexico
    Vind ik leuk
    zondag 18 november 2018 om 13:09
    In nederland.
    Vind ik leuk
    jari11 +1086
    zondag 18 november 2018 om 13:17
    Begin november op 3/4 vlakken geen prijs! KEIHARDE FEITEN
    Vind ik leuk
    zondag 18 november 2018 om 13:34
    Hahahahahahahahahah wat een simpele reactie van je. Feiten feiten,

    Wat de feiten ook zeggen is dat LDJ 2x gezakt is buiten NL al een stuk ouders is. Weinig tot geen transferwaarde etc. De Ligt heeft teminste nog de ervaring van een Europese Finale op niveau.
    Vind ik leuk
    zondag 18 november 2018 om 22:01
    Hahaha... de ligt en de Jong vergelijken met Luuk.
    Vind ik leuk
    Andre As +3077
    maandag 19 november 2018 om 21:28
    Hoe presteerde Luuk de Jong in de buitenlandse competities?
    Vind ik leuk
    rexxo +2152
    zondag 18 november 2018 om 10:43
    Het is zondagochtend, hij mag een paar uur van zijn moeder op de computer. Zo een reactie zegt toch genoeg over zijn verstandelijke vermogen. ik denk niet ouder niet dan 14 indien wel zou ik me heel erg zorgen gaan maken als ik hem was.
    [Reactie gewijzigd op zondag 18 november 2018 om 10:53]
    Vind ik leuk
    Radaje +910
    zondag 18 november 2018 om 10:50
    Idd waarschijnlijk gaat hij nu weer verder met SpongeBob kijken
    Vind ik leuk
    zondag 18 november 2018 om 09:58
    De feiten zijn dat Ajax inderdaad de laatste vier jaar geen kampioen is geworden en nu al afhankelijk is van de prestaties van PSV om dat dit seizoen wel voor elkaar te krijgen. En aangezien we allemaal geen glazen bol hebben, weten we niethoe dat uitgaat.
    Punt is dat je de feiten vergezeld laat gaan van commentaar dat veel meer zegt over jouw mentaliteit dan over de feiten.
    En voor je nu uit je vel springt omdat je denkt dat ik Ajax supporter ben... Nee hoor, maar ik maak me graag sterk voor een respectvolle omgang. En ja hoor, ook tegenover Ajacieden die verbaal uit de bocht vliegen.
    Vind ik leuk
    Jan Guevara +8614
    zondag 18 november 2018 om 10:43
    Ik had je graag een plusje gegeven voor je eerste zin.

    Daar hield je je namelijk enkel aan de feiten.
    Vind ik leuk
    zondag 18 november 2018 om 10:54
    Oh, je hebt wel een glazen bol? 😏
    Vind ik leuk
    Jan Guevara +8614
    zondag 18 november 2018 om 11:20
    jazeker.. Maar die voorspelt niet veel goed(s) :)
    Vind ik leuk
    zondag 18 november 2018 om 11:25
    Dat valt me nu tegen, Jan. Een echte revolutionair geeft toch nooit op. 😏Maar ja, als je Che vertaalt in Jan, hoe staat het dan met de revolutionaire geestdrift 🤔?
    Vind ik leuk
    Jan Guevara +8614
    zondag 18 november 2018 om 11:34
    Daar is niets mis mee, maak je geen zorgen Vrolijk.

    Revolutionairen hebben niets met glazen bollen, wij vechten voor onze zaak.

    Op zich zie ik in jouw naam ook een revolutionair, of is het enkel in potentie? :)
    Vind ik leuk
    zondag 18 november 2018 om 11:36
    That's the spirit. Weg met de glazen bol. Gewoon de mouwen waar ze horen.

    Mijn naam is geboren uit een overdaad aan levenservaring, Che ;-)
    Vind ik leuk
    Jan Guevara +8614
    zondag 18 november 2018 om 11:40
    Ik begrijp je, maar ik hou het zelf meer op 'na regen komt zonneschijn', 'er is altijd licht aan het einde van de tunnel' en 'if you are going through hell, keep going'

    Maar wel fijn dat wij elkaar begrijpen ;)
    Vind ik leuk
    zondag 18 november 2018 om 11:45
    Op naar de volgende wedstrijd van Oranje. En als die Chong wat van jouw mentaliteit overneemt zit die ook gauw bij het het grote Oranje.

    En je mag best wel een keer mee naar een wedstrijd van mijn favoriete club.
    [Reactie gewijzigd op zondag 18 november 2018 om 11:46]
    Vind ik leuk
    zondag 18 november 2018 om 10:59
    Feit blijft dat ik altijd win, want ik ben slimmer dan jullie allemaal.

    * Blijft gewoon geld zetten op PSV in de competitie als Ajacied *
    Vind ik leuk
    zondag 18 november 2018 om 11:01
    Succes met heeuul veeuuul geld winnen.
    Wie wint heeft gelijk, zegt men.
    Vind ik leuk
    Mari +10159
    zondag 18 november 2018 om 12:24
    Bommel wil slechts een ding: kampioen worden, dat is immers de eis van Ger Brandts.
    Dat spelers zich Europees niet in de kijker kunnen spelen is een bijkomend voordeel. Zo ziet hij dat.
    Snel uitgeschakeld zijn levert hen meer geld op op deze wijzen.
    Hoe dom
    Vind ik leuk
    zondag 18 november 2018 om 12:42
    Ik heb geen Idee wat Van Bommel denkt en kan je daarom geen inhoudelijk antwoord geven.
    Vind ik leuk
    Mari +10159
    zondag 18 november 2018 om 13:19
    Hij weet wat hij aan aanvallende kracht heeft toch? Plus de wissels
    Gutierrez, Malen en Ramselaar daarnaast nog die jonge Braziliaan en die jonge Belg (namen ontschoten).
    Toch kiezen voor versterking van de achterhoede.
    Plus wetende dat Dumfries en Angelino aanvallend sterk zijn. Toch opteren voor 2 controleurs. Angst voor de grote buitenlandse clubs. Nergens voor nodig!
    Vind ik leuk
    zondag 18 november 2018 om 09:54
    Gewoon negeren, zulke figuren weten niet beter. Van dat sneue volk heb je er hier beide beide clubs teveel. Jammer. Je zal maar familie zijn van dit soort.
    Vind ik leuk
    Kopstootje +9722
    zondag 18 november 2018 om 09:56
    Hij heeft wel gelijk.
    Vind ik leuk
    zondag 18 november 2018 om 09:57
    Ga jij nog maar ff met je kopje een stoot geven.
    [Reactie gewijzigd op zondag 18 november 2018 om 09:58]
    Vind ik leuk
    Kopstootje +9722
    zondag 18 november 2018 om 09:58
    Feit is dat je zin niet klopt.
    Vind ik leuk
    zondag 18 november 2018 om 10:01
    Feit is dat die zin prima is, zelfs van Nederlands heb je geen verstand.
    Vind ik leuk
    Kopstootje +9722
    zondag 18 november 2018 om 10:01
    Als je het moet veranderen wel ja.

    Maar blijft wel een aandachtspuntje.
    Vind ik leuk
    zondag 18 november 2018 om 10:05
    Mijn aanpassing was voor jouw bericht.
    Vind ik leuk
    Kopstootje +9722
    zondag 18 november 2018 om 10:06
    Feit is dus dat je zin niet goed was.
    Vind ik leuk
    zondag 18 november 2018 om 10:09
    Volgens mij heb je jezelf wel weer genoeg voor lul gezet.
    Vind ik leuk
    Kopstootje +9722
    zondag 18 november 2018 om 10:07
    Het duurt ff maar je zal me uiteindelijk wel gelijk geven.
    Vind ik leuk
    zondag 18 november 2018 om 10:10
    Nou ... nee ... 😂😂😂
    Vind ik leuk
    zondag 18 november 2018 om 11:08
    't circus wacht op je. De mensen hebben er voor betaald om je voor LUL te zien staan.
    Vind ik leuk
    zondag 18 november 2018 om 10:32
    Edit VP : onnodige reactie
    [Reactie gewijzigd op zondag 18 november 2018 om 10:56]
    Vind ik leuk
    zondag 18 november 2018 om 10:34
    Die grap heb je al eerder gemaakt en die heeft ondertussen een Binladens Beard ...
    Vind ik leuk
    zondag 18 november 2018 om 10:44
    Edit VP : onnodige reactie
    [Reactie gewijzigd op zondag 18 november 2018 om 10:55]
    Vind ik leuk
    zondag 18 november 2018 om 10:46
    Als je niet meer hebt dan dit ... 🤔
    Vind ik leuk
    benny-boys +1312
    zondag 18 november 2018 om 11:04
    Mino, had JIJ de eerste willen zijn???
    Vind ik leuk
    zondag 18 november 2018 om 11:49
    Nope
    Vind ik leuk
    Candela32 +1255
    zondag 18 november 2018 om 09:50
    Kom op Nederlandse pers.. stop met ophemelen van deze 2 jongens.. jullie hemelen deze 2 jongens echt op, ze kunnen nu alleen nog maar slechter doen.. lekker hypen al die Hollanders elkaar napraten

    Ik weet dat ze goed zijn, maar heb het gevoel dat het meer hoop is ( na slechte jaren oranje) dan realiteit!!

    Jeetje zeg!!
    [Reactie gewijzigd op zondag 18 november 2018 om 09:51]
    Vind ik leuk
    fedor2501 +4980
    zondag 18 november 2018 om 10:46
    We zullen ze niet meer ophemelen Candela32.
    afz; De Nederlandse pers.

    Vind ik leuk
    Hektor +439
    zondag 18 november 2018 om 09:59
    Edit VP : reactie verwijderd
    [Reactie gewijzigd op zondag 18 november 2018 om 13:42]
    Vind ik leuk
    Aspers +554
    zondag 18 november 2018 om 10:12
    Volgens mij is Ajax 33x kampioen geworden en PSV maar 23. Dus waar heb je het over? En, Ajax is de club die het Nederlands voetbal nog een beetje hoog houd in Europa, zodat de club uit Eindhoven zich volgend seizoen weer 6x van de mat kan laten tikken.
    Vind ik leuk
    zondag 18 november 2018 om 10:25
    Niet vergeten de bekers en europese kampioenschappen
    In eindhoven dooft het lichtje
    Vind ik leuk
    zondag 18 november 2018 om 11:09
    12x op rij niet gewonnen in de CL worden er 14 hahahaha
    Vind ik leuk
    Paulus1962 +1292
    zondag 18 november 2018 om 10:12
    Goh, toffe reactie.
    Vind ik leuk
    zondag 18 november 2018 om 10:20
    Ajax is nog steeds leider als het om het aantal titels gaat
    Vind ik leuk
    pietprecies +7461
    zondag 18 november 2018 om 10:23
    Gefeliciteerd, je staat op de Zondag ochtend met een onnozele reactie bovenaan in een Ajax topic, vergeet je de klodders niet van je Ajax poster te vegen?
    Vind ik leuk
    zondag 18 november 2018 om 10:49
    Nee de recordkampioen
    Vind ik leuk
    Kevindo +1563
    zondag 18 november 2018 om 10:57
    In die zin is het wel een trieste reactie, aangezien het feit dat je al moeite hebt met het normaal schrijven van de club ‘Ajax’ en dan ook nog het woord ‘arrogant’ verkeerd schrijven. Ga lekker ergens anders irritant lopen doen man, kleuter.

    Ontopic:

    Ik denk dat De Ligt wel een basisplaats bij Barcelona zou kunnen veroveren, maar dat het voor De Jong toch een ander verhaal wordt. Nog een jaartje Ajax of een tussenstap (huurbasis) maar een club als Dortmund of iets dergelijks zou hem goed doen.
    Vind ik leuk
    Smithsonian +33937
    zondag 18 november 2018 om 11:22
    Je had zeker een anti ajax reactie? :))
    Vind ik leuk
    Kopstootje +9722
    zondag 18 november 2018 om 09:45
    HSV zal wel kunnen voor hem.
    Vind ik leuk
    zondag 18 november 2018 om 09:46
    De Ligt is beter dan Pique dus ik weet niet wat ten Cate kletst. De Jong met Busquets ok. Maar ook die begint op zijn retour te raken
    Vind ik leuk
    HupHolland +2857
    zondag 18 november 2018 om 09:47
    Als Barca ze gaat verhuren, wat is dan een betere club dan ajax?

    Ze kunnen beter lekker bij ajax blijven.
    [Reactie gewijzigd op zondag 18 november 2018 om 09:47]
    Vind ik leuk
    zondag 18 november 2018 om 09:50
    Het gaat er dan niet om een betere club als Ajax te vinden, wel een club in een betere competitie als de eredivisie
    Vind ik leuk
    HupHolland +2857
    zondag 18 november 2018 om 10:23
    met Ajax speel je CL en met een willekeurige club in spanje niet. Oftwel met ajax krijgen ze genoeg weerstand voor hun kiezen.

    Oedegard speeelt ook in Nederland bijvoorbeeld.
    Vind ik leuk
    zondag 18 november 2018 om 10:30
    Deze transfers zou volgend seizoen moeten plaatsvinden dan is het nog maar de vraag of Ajax dan ook CL speelt

    Odegaard lijkt me dan ook al wel een beetje afgeschreven trouwens
    Vind ik leuk
    HupHolland +2857
    zondag 18 november 2018 om 13:32
    Odegaard is 19, laat je niet gek maken door al het hypen van spelers (en clubs).

    Odegaard is het perfecte voorbeeld van een verkeerde keuze hebben gemaakt, die had destijds ook veel beter naar Ajax kunnen gaan.

    Ajax is een perfecte leerschool, Udinesse of Lyon zijn dat absoluut niet.
    Vind ik leuk
    zondag 18 november 2018 om 09:48
    Utreg
    Vind ik leuk
    zondag 18 november 2018 om 09:50
    Van deze spelers gaan we genieten , maar ik snap Henk ook wel .
    Wordt moeilijk die keuze.
    Vind ik leuk
    AS ROMA24 +2783
    zondag 18 november 2018 om 09:50
    Ten Cate heeft gelijk en een tussenstap is beter voor hun. Ik zie ze ook op de bank belanden bij Barcelona
    Vind ik leuk
    Forever Ajax +2302
    zondag 18 november 2018 om 10:23
    Jij ziet we meer dingen die er niet zijn....

    Tijdens de bevalling heb je je verstand achter gelaten in het grotje, vandaar dat je alleen maar onzin praat
    Vind ik leuk
    AS ROMA24 +2783
    zondag 18 november 2018 om 13:49
    Jouw antwoord zeg genoeg waar jij je verstand heb gelaten😜
    Vind ik leuk
    zondag 18 november 2018 om 09:56
    Ik denk dat ze bij ons wel aan speleb toe komen.
    Vind ik leuk
    zondag 18 november 2018 om 10:03
    Dat denk ik ook. Probleem is alleen wegkomen bij Tottenham. Die voorzitter is een hele slimme. Hij is in staat om jonge spelers tegen een goede prijs binnen te halen en vervolgens ook vast te houden. Niet altijd tot vreugde van de betrokkenen. Ik zou me als speler achter de oren krabben voor ik de Spurs als tussenstap kies.
    Vind ik leuk
    zondag 18 november 2018 om 10:14

    Levy is idd een hele goede onderhandelaar. Haalt altijd het maximale bedrag eruit.
    Vind ik leuk
    zondag 18 november 2018 om 10:20
    Niet alleen dat, hij heeft ook een buitengewoon slimme manier om het vertrek van spelers te voorkomen. Dat is niet alleen geld, denk ik. Maar ik volg het te weinig om het het echt te begrijpen.
    [Reactie gewijzigd op zondag 18 november 2018 om 10:21]
    Vind ik leuk
    Midden-Noord +90982
    zondag 18 november 2018 om 10:22
    Is alleen een zuinige jood want geeft niet veel uit.
    Vind ik leuk
    zondag 18 november 2018 om 10:33
    Tjonge jonge. Een niet kloppend stereotype blijven herhalen maakt het nog steeds niet juist.
    Vind ik leuk
    Midden-Noord +90982
    zondag 18 november 2018 om 11:02
    Hij geeft nooit grote bedragen uit. Maar ontvangt ze wel. Wat klopt er niet aan?

    Sanchez was de speler waarvoor ze tot nu toe het meest hebben betaald. Volgens mij waren supporters teleur gesteld omdat hij dit jaar geen geld wou uitgeven.
    [Reactie gewijzigd op zondag 18 november 2018 om 11:04]
    Vind ik leuk
    zondag 18 november 2018 om 11:03
    Wat denk je zelf?

    Okay dan.
    1. Je concludeert vanwege zijn naam.dat hij joods is.
    2. je brengt zijn transferbeleid in verband met zijn joods zijn.
    [Reactie gewijzigd op zondag 18 november 2018 om 11:07]
    Vind ik leuk
    Midden-Noord +90982
    zondag 18 november 2018 om 11:04
    Dat ik gelijk heb. Ik lieg niet, het zijn feiten!
    [Reactie gewijzigd op zondag 18 november 2018 om 11:05]
    Vind ik leuk
    zondag 18 november 2018 om 11:08
    Wat zijn de feiten?
    Vind ik leuk
    Midden-Noord +90982
    zondag 18 november 2018 om 11:10
    Dat ie hoog in de boom kruipt om te ontvangen. Maar uitgeven niet. Lees ook wat ik net schrijf. Supporters waren ook aan het morren over geen versterking. En Sanchez was hen grootste transfersom. Waarom zou hij meer betalen voor Frenkie en de Ligt?
    Vind ik leuk
    zondag 18 november 2018 om 11:19
    Dat alles mag zo zijn maar wat heeft het ermee te maken dat Levy joods is / zou zijn?
    Vind ik leuk
    Midden-Noord +90982
    zondag 18 november 2018 om 12:11
    Zou zijn, hij is het. Omdat die mensen erom bekent staan. Over elk volk is er een mening te geven. Dat is het verschil van de mensen.
    Vind ik leuk
    zondag 18 november 2018 om 12:45
    Zijn jouw ideeën over joden dan ook gebaseerd op grondige kennis van de feiten?
    Vind ik leuk
    Midden-Noord +90982
    zondag 18 november 2018 om 12:47
    Laten we het lekker bij voetbal houden!
    Vind ik leuk
    zondag 18 november 2018 om 13:06
    Is goed. Laten we dat allebei doen.
    Vind ik leuk
    zondag 18 november 2018 om 12:07
    Dat heet goed beleid.

    Je hoeft niet te kopen om het kopen.
    [Reactie gewijzigd op zondag 18 november 2018 om 12:07]
    Vind ik leuk
    Midden-Noord +90982
    zondag 18 november 2018 om 12:09
    Wel als je de spelers die jij graag bij ze zou willen zien. En die kosten meer dan dat Sanchez heeft gekost. Dat zie ik hem niet zo snel doen nee. Maar waarom waren de supporters dan niet zo blij met geen spelers kopen?
    Vind ik leuk
    zondag 18 november 2018 om 16:43
    Het is niet zo dat alle supporters ontevreden waren... Er zijn altijd mensen ontevreden over dingen.

    We hebben deze zomer ff gespaard om volgende zomer toe te slaan. Frenkie of De Ligt zoud fantastisch zijn! Vooral De Ligt, want Vertonghen wordt ook ouder. Frenkie zoud ook fantastisch zijn, maar Winks kan die positie ook goed invullen op langer termijn.
    Vind ik leuk
    Midden-Noord +90982
    zondag 18 november 2018 om 16:45
    Levy hoeft niet te sparen en er is geld zat. Levy gaat dus echt geen 50 tot 65 miljoen uitgeven. Laat staan twee keer zo'n bedrag.

    De meeste supporters uitte onvrede in het begin.
    Vind ik leuk
    zondag 18 november 2018 om 17:03
    Levy zoud ook geen salarissen uitgeven boven de 100K. Kane is er al ruimschoots over heen en is een van de best betaalde spelers in de PL. Ook Lloris, Alli en Son hebben al een dik salaris.

    Dus ik denk dat Levy ook gaat verassen met transferbedragen komende zomer.
    Vind ik leuk
    Midden-Noord +90982
    zondag 18 november 2018 om 17:05
    Dus jij denkt dat hij even ongeveer 120 tot 130 miljoen betaald voor Frenkie en Matthijs?

    Als je ze echt volgt en supportert dan weet je dat het niet gaat gebeuren.
    [Reactie gewijzigd op zondag 18 november 2018 om 17:05]
    Vind ik leuk
    zondag 18 november 2018 om 17:06
    Dat miss niet, maar voor een van de 2 miss 80 miljoen. Dat zoud heel goed kunnen.
    Vind ik leuk
    Midden-Noord +90982
    zondag 18 november 2018 om 17:09
    No way mate.

    Sanchez is de duurste die is aangekocht in 136 jaar Spurs. Denk je serieus dat het dubbele wordt uitgegeven?
    Vind ik leuk
    zondag 18 november 2018 om 17:18
    Er is ook bij spelers ineens meer dan het dubbele salaris betaald.
    Vind ik leuk
    Midden-Noord +90982
    zondag 18 november 2018 om 17:23
    Ik heb het niet over salaris, maar over transferbedragen.
    Vind ik leuk
    zondag 18 november 2018 om 17:26
    Ja hehe! Ik maak ff een vergelijking. Als ze ineens spelers hun salaris kunnen verdubbelen hzo dan niet de transferbedragen?
    Vind ik leuk
    Midden-Noord +90982
    zondag 18 november 2018 om 17:26
    Omdat dat de visie van de club niet is. Salaris wel omdat je spelers wilt behouden.
    Vind ik leuk
    zondag 18 november 2018 om 17:29
    Nou het was altijd dat Levy nooit hoger zoud betalen dan 100K. Dat was eigenlijk wet 1 bij hem. Nu hij dat heeft verbroken sta ik nergens meer van versteld. Hij snapt ook wel dat als Spurs absolute top wil halen ze bedragen uit moeten geven. Straks met het nieuwe stadion krijgt Spurs nog meer inkomen.
    Vind ik leuk
    Midden-Noord +90982
    zondag 18 november 2018 om 17:31
    Als hij dat snapt had hij het in het begin v/h seizoen al zulke bedragen neergelegd. Met 100K per week red je het niet meer in Engeland.

    Er is meer tv geld te verdelen dan ooit, dus een logische verklaring.
    [Reactie gewijzigd op zondag 18 november 2018 om 17:31]
    Vind ik leuk
    zondag 18 november 2018 om 17:32
    In de 200K wel wat Kane nu krijgt.
    Vind ik leuk
    Midden-Noord +90982
    zondag 18 november 2018 om 17:41
    Klopt, de gehele PL is in salaris gestegen. Maar hij heeft een top salaris.

    Maar het totale plaatje van de PL clubs betreft salarissen is 153,9 miljoen euro op jaarbasis. De clubs in de Premier League profiteren van de zeer lucratieve televisiedeals
    Vind ik leuk
    zondag 18 november 2018 om 09:58
    Als Barcelona een van de 2 koopt, gaan ze echt wel speelminuten krijgen.
    Vind ik leuk
    Lee +424
    zondag 18 november 2018 om 10:03
    Denk niet dat Barcelona vele tientallen miljoenen gaat betalen voor spelers die op de bank gaan zitten, ook zullen deze jongens zelf ook beter worden met betere spelers om hun heen dus die gaan het wel redden mochten ze naar Barca gaan.
    Vind ik leuk
    Pec010 +2195
    zondag 18 november 2018 om 10:19
    Dembele, Malcom etc
    Vind ik leuk
    zondag 18 november 2018 om 11:10
    Denk dat dat onze jongens wat stabieler zijn dan Dembele.
    Vind ik leuk
    zondag 18 november 2018 om 16:44
    Dembele had wss dit jaar gewoon gespeeld als hij niet elke keer te laat kwam op de training.
    Vind ik leuk
    zondag 18 november 2018 om 10:06
    De komkommers slaan wel erg hard toe nu.
    Vind ik leuk
    Seizoenkaart +10142
    zondag 18 november 2018 om 10:07
    Beter in Engeland of duitsland beginnen in Spanje lopen teveel van de zelfde type spelers Rond als (de ligt ) en (de jong)
    Vind ik leuk
    Kim Jung-On +3900
    zondag 18 november 2018 om 10:07
    Onbegrijpelijk dat Ten Cate niet inziet dat dit ajax al vele malen beter is dan Barcelona. Iedere ajacied zou - op 1 been - onbetwist de Barcelona spelers uit de pikorde spelen...
    [Reactie gewijzigd op zondag 18 november 2018 om 10:08]
    Vind ik leuk
    Blindsy +13660
    zondag 18 november 2018 om 10:20
    Aldus de dictator van Noord-Korea ;-)
    Vind ik leuk
    zondag 18 november 2018 om 10:31
    Haha, net zoveel praatjes die nooit uitkomen.
    Vind ik leuk
    Blindsy +13660
    zondag 18 november 2018 om 10:36
    Ik ga er van uit dat hij een leuke grap maakt. Hij had van mij kunnen zijn ;-)
    Vind ik leuk
    Come on Utreg +27457
    zondag 18 november 2018 om 10:13
    Pique is te traag geworden. Kansen volop voor de Ligt bij Barca. Bij Bayern Munchen trouwens ook.
    Vind ik leuk
    zondag 18 november 2018 om 10:18
    Ik denk dat Ten Cate gelijk heeft. Hoeveel talenten uit Nederland belanden op de tribune
    Vind ik leuk
    Bullshit +1634
    zondag 18 november 2018 om 10:19
    En de zoveelste die een open deur in trapt.
    Vind ik leuk
    Midden-Noord +90982
    zondag 18 november 2018 om 10:19
    Ze moeten zeker weg. Maar bij Ajax stelt het niets voor. Het is maar op eredivisie niveau. Als die gasten een stap maken dan kan je pas zien waar ze staan.
    Vind ik leuk
    zondag 18 november 2018 om 10:30
    Niet nu. Kijk maar naar Klaassen
    Vind ik leuk
    Blindsy +13660
    zondag 18 november 2018 om 10:21
    Lekkere nuchtere analyse van Henk. Zal voor een aantal reaguurders wel even wennen zijn, zo'n analyse ... ;-)
    [Reactie gewijzigd op zondag 18 november 2018 om 10:22]
    Vind ik leuk
    La Foca +209
    zondag 18 november 2018 om 10:24
    Ze moeten eigenlijk nog een jaar blijven. Kunnen ze het EK meepikken en dan hopelijk als europees kampioen binnenkomen. Dan hoef je ook meteen niet meer verhuurd te worden.
    Vind ik leuk
    zondag 18 november 2018 om 10:26
    Gekke Henkie....omdat je 5e assistent bent geweest bij Barca heb je grootheidswaanzin.
    Vind ik leuk
    zondag 18 november 2018 om 10:26
    Gelukkig krijgt ten Cate zelf nog maar weinig speeltijd in de media. Ooit een keertje assistentje geweest van Rijkaard bij Barcelona. Daarna als hoofdcoach van Ajax niet echt overtuigend. O ja ook carriere gemaakt bij het nu failliete taxi bedrijf Tinker (loopt geloof ik nog een onderzoek naar hem over geld verduistering)
    Vind ik leuk
    Bossie020 +5588
    zondag 18 november 2018 om 10:26
    Barcelona geeft echt geen astronomische transfersom uit voor spelers waarvan ze denken dat ze nog niet rijp zijn voor de hoofdmacht.
    Vind ik leuk
    zondag 18 november 2018 om 10:28
    Het punt is dat als Mathijs en Frenkie echt zo goed waren dat zij nu wel eerste hadden gestaan. Zeker met spelers als Ziyech,neres,onana,tadic enzo enzo. Laat ze eerst maar is hier 2 seizoenen presteren,en dan vervolgens kijken of er een mooie club komt. Ten cate praat ook echte onzin,maar goed.
    Vind ik leuk
    zondag 18 november 2018 om 10:38
    Nou dat is wel.simpel gedacht.

    Ajax kent maar 5 verliespunten. Tegen Heracles zat De Jong nog op de bank en de ligt scoorde zelfs.

    Tegen Psv was De Ligt geblesseerd.

    Dus wie weet had Ajax wel gewonnen als ze beiden hadden gespeeld, en dan nog speel je met 11 man.
    Vind ik leuk
    zondag 18 november 2018 om 10:35
    Zeker voor de Ligt zou elke ploeg een plekje in de verdediging maken. Die jongen zal best nog fouten maken, maar met hem heb je de komende tien jaar een top verdediger.
    Vind ik leuk
    reggie +1808
    zondag 18 november 2018 om 10:37
    Voor het Nederlands elftal is het beter dat ze naar een sterkere comp. gaan.
    Vind ik leuk
    Dordtenees +1186
    zondag 18 november 2018 om 10:39
    Waarom niet kopen en nog één jaar Ajax indien we CL voetbal spelen. Sneijder was ook méér dan 2 jaar de Eredivisie ontgroeid en is er toch redelijk uitgekomen. Frankie moet ook nog een vormdip krijgen. Die kun je beter in het veilige Nederland hebben dan in een topcompetitie.
    [Reactie gewijzigd op zondag 18 november 2018 om 10:39]
    Vind ik leuk
    Henk3 +847
    zondag 18 november 2018 om 10:39
    De Jong is de vervanger voor Iniesta die Barca zo hard nodig heeft. De Ligt is geen match voor Pique. Stom gelul van Ten Cate.

    Waardeloze trainer ook btw. Kan er geen reet van.
    Vind ik leuk
    zondag 18 november 2018 om 10:51
    Paar jaar blijven bij Ajax om te rijpen en misschien wel kampioen worden en das pas vertrekken heb je dat tenminste in je pocket
    Vind ik leuk
    zondag 18 november 2018 om 11:11
    Dat wordt dus dit jaar!
    Vind ik leuk
    zondag 18 november 2018 om 11:16
    Bij barca tekenen en nog 1 jaar bij ajax blijven
    Vind ik leuk
    zondag 18 november 2018 om 11:21
    Henk zegt regelmatig wijze dingen. Ik zou niet naar Barca gaan zonder werkgarantie. De Ligt naar City, als vervanger van Kompany.
    Vind ik leuk
    Smithsonian +33937
    zondag 18 november 2018 om 11:22
    Er zijn ook andere clubs?
    Vind ik leuk
    MOKUM*** +1446
    zondag 18 november 2018 om 11:50
    Hoezo weinig kans op speeltijd?? Ze worden gehaald ter vervanging van.
    Vind ik leuk
    Broobol +1
    zondag 18 november 2018 om 11:51
    Ik ben het hartgrondig eens met Henk ten Cate. Matthijs de Ligt, Frenkie de Jong en niet te vergeten Donnie v.d. Beek ontstijgen in hoog tempo de Nederlandse Ere divisie, maar of zij wezenlijk kunnen bijdragen in Spanje of Engeland heb ik op dit moment zo mijn twijfels.
    Vind ik leuk
    zondag 18 november 2018 om 12:02
    Hey... zelfs een ex Ajax trainer die het met me eens is...
    Vind ik leuk
    Mari +10159
    zondag 18 november 2018 om 12:17
    Oh, oh wat kunnen ze elkaar toch weer napraten.
    Ik heb er nog geen een gehoord die roept dat ze nog niet zijn uitgeleerd in Amsterdam. Ook Ajax speelt Europees. Ook Ajax heeft regelmatig moeite met winnen in Nederland.
    Ook lees ik regelmatig dat onderlinge wedstrijden in het buitenland (Belgie, Italie) weinig voorstellen.
    In Engeland heb je een top 6? daaronder stelt het ook geen ruk voor.
    In Duitsland een top X?? en daaronder stelt het ook geen ruk voor.
    Dus is een transfer, afgezien van het hele vele geld, een promotie?
    Ik denk dat Ajax eerst hoge ogen moet scoren in de CL, dat je danm heb bewezen en dan moet je de stap maken.
    Niet het gelul van ALLE analisten, (mislukte) trainers, journalisten enz
    Vind ik leuk
    zondag 18 november 2018 om 12:18
    Waarschijnlijk dat hij bij Barcelona inderdaad moeilijk aan spelen toe zal komen. Wat hij laat zien is natuurlijk fantastisch maar dat doen Busquets, Rakitic, Coutinho en Arthur constant. Zo hoog is dat niveau daar bij Barca. Jullie zeggen allemaal doodleuk Barcelona alsof het zo 1,2,3 gedaan is. Bij City is de concurrentie ook moordend maar daar zou hij eventueel op de positie van Fernandinho kunnen spelen, daar zie ik de kansen voor hem een stuk groter.
    [Reactie gewijzigd op zondag 18 november 2018 om 12:20]
    Vind ik leuk
    zondag 18 november 2018 om 13:06
    Ik denk juist dat ze wel spelen want er stoppen er een paar.
    Vind ik leuk
    dijkie87 +1247
    zondag 18 november 2018 om 13:08
    de ligt speelt die trage pique er makkelijk uit easy
    Vind ik leuk
    zondag 18 november 2018 om 13:12
    Droeftoeter die ten Cate. Haha; hij moet er klaar voor zijn. Ik denk dat Barca niet zomaar wint van Ajax. Zo is dat.... Ten Cate moet met pensioen
    Vind ik leuk
    fr1963 +3337
    zondag 18 november 2018 om 13:13
    Naar Feyenoord, heeft hij 6 wedstrijden per jaar met een uitdaging. 2xpsv 2xajax en 2xTrencin.....en leuk voor zijn familie. Kan hij ook gewoon zijn eigen pyjama weer aan.
    Vind ik leuk
    Spitz +2
    zondag 18 november 2018 om 13:48
    Deze ten Cate heeft vast toevallig iets gelezen en denkt even iets te moeten zeggen over deze jongens. Ik heb geen bril op en ik kijk de wedstrijden van de Jong en de Ligt op tv. Zowel van Ajax nationaal, internationaal en in Oranje. Maar zeg het me aub als ik het mis heb. Maar volgens mij worden ze almaar beter. Maar een idioot verhaal lees ik ook. Barcelona koopt deze jongens en het is beter dat ze verhuurd worden? Gelukkig hebben deze beide jongens ouders die ook volledig meedenken voor het belang van hun zonen. Ik las laatst dat iemand zei van, eerst maar es het EK en dan pas weggaan met een rugzak vol ervaring, opgedaan in de Champions League en bij Oranje. Wedstrijden spelen. Iedere week weer, dat maakt je beter. Plus het plezier in het spelletje. Ten Cate moet zich kapot schamen en degradeert met zijn uitlatingen tot iemand die zich veel beter stil kan gaan houden. Arme man!
    Vind ik leuk
    Yvo +9
    zondag 18 november 2018 om 14:08
    Wat een gezelligheid.
    Iedereen komt met feiten waarom hun cluppie de betere zou zijn
    Op basis van feiten zou mijn cluppie de betere moeten zijn afgelopen jaren na 5 prijzen in 4 jaar.
    Maar iedereen weet feat mijn cluppie op dit moment de 3e club van NL is.
    Feit is, en daar gaat dit artikel over, dat deze 2 spelers van een hoog nivo zijn en een grote stap kunnen gaan maken. Ik had ze graag gezien bij mijn cluppie in Zuid. Hopelijk kiezen ze wijs en kunnen we nog veel van deze 2 gaan genieten.
    Vind ik leuk
    ajaxdev +508
    zondag 18 november 2018 om 14:23
    Ajax
    Vind ik leuk
    Krav +135
    zondag 18 november 2018 om 14:27
    Ook op de training van barca ga je veel leren. Dagelijks spelen met en tegen messi en suarez. Of leren van busquets door sneller te spelen als afwisseling vh dribbelen.
    Vind ik leuk
    Manutd... +35
    zondag 18 november 2018 om 16:52
    Hoop United kan die bewijzen dat die daar wel in een x slaagt.
    Vind ik leuk
    Cultonly +18
    zondag 18 november 2018 om 16:54
    Zou best kunnen in de Primera Division. Daar is Barca toch altijd in de top 3 vertegenwoordigt. In de CL ook prima, vooral omdat Barca daar toch niet echt de ambities heeft van bijv. Real Madrid. Beetje kwart-hooguit halve finale en dat is het dan wel.
    Vind ik leuk

    Bekijk het laatste nieuws