Trots op Dilrosun ondanks pijnlijke Oranje-primeur: 'Ajax zag toekomst in hem'

    Trots op Dilrosun ondanks pijnlijke Oranje-primeur: 'Ajax zag toekomst in hem'

    Gepubliceerd: dinsdag 20 november 2018 om 07:11di 20-11-2018 om 07:11

    Javairo Dilrosun staat na maandagavond voor altijd in de geschiedenisboeken van het Nederlands elftal. De aanvaller van Hertha BSC is de eerste speler ooit die tijdens zijn Oranje-debuut direct geblesseerd uitvalt.

    Ajax-jeugdtrainer Frank Peereboom is echter onverminderd trots op zijn oud-pupil, die hij als dertienjarige onder zijn hoede had. "Javairo wist altijd al wat hij wilde – een goede voetballer worden – en is nu beloond", vertelt hij aan De Telegraaf.

    Peereboom vindt het dan ook spijtig dat Dilrosun in 2014 besloot om Amsterdam achter zich te laten en zijn geluk bij Manchester City te zoeken. "Javairo speelde bij ons in de tijd dat jeugdspelers pas op hun zeventiende hun eerste contract kregen. Ajax zag wel degelijk toekomst in hem, maar hij heeft zijn eigen plan getrokken."

    De jeugdtrainer twijfelde of Dilrosun het zou redden bij Manchester City, maar stelt vast dat de buitenspeler dit seizoen een prima start maakte bij Hertha BSC. "Javairo deed hetgeen hij eigenlijk altijd heeft gedaan: hij liet zijn voeten spreken", aldus Peereboom. "Ik heb hem leren kennen als een heel vriendelijke, bleue jongen, maar die bescheidenheid was ook zijn kracht. Als je geen prater bent, laat je het 'gewoon' op het veld zien. Dat heeft hem tot dusver veel gebracht."

    Poll

    Kan Dilrosun op korte termijn een vaste waarde in Oranje worden?

    (501 stemmen)

    Plaats een reactie

    dinsdag 20 november 2018 om 07:16
    Wat was Luuk goed he , je zag dat de hele wedstrijd kantelende toen hij gebracht werd . Ik zeg 175 miljoen
    Vind ik leuk
    dinsdag 20 november 2018 om 07:18
    Newcastle wil hem een tweede kans bieden...
    Vind ik leuk
    Tsubamba +1112
    dinsdag 20 november 2018 om 10:58
    tweede kans als bankverwarmer?
    Vind ik leuk
    Echt? +3860
    dinsdag 20 november 2018 om 07:19
    Dus als Ajax Ziyech, De ligt, Onana, de Jong en Tagliatelle verkoopt kunnen ze Luuk halen🤔
    [Reactie gewijzigd op dinsdag 20 november 2018 om 07:21]
    Vind ik leuk
    dinsdag 20 november 2018 om 07:39
    Moeten ze wel ietsje bij leggen maar hij is het dubbel en dwars waard .
    Vind ik leuk
    Boefje +326
    dinsdag 20 november 2018 om 07:55
    Gratis wlllen ze hem zelfs niet hebben.
    Vind ik leuk
    dinsdag 20 november 2018 om 08:01
    Ach man ze haalde zelfs zn broer omdat hij op afstand op Luuk lijkt
    Vind ik leuk
    Echt? +3860
    dinsdag 20 november 2018 om 08:03
    En ze haalden ook nog Frenkie omdat die dezelfde naam heeft.....
    [Reactie gewijzigd op dinsdag 20 november 2018 om 08:10]
    Vind ik leuk
    Tsubamba +1112
    dinsdag 20 november 2018 om 10:59
    Ja dat zou kunnen, maar dat zouden ze nu eventueel ook al kunnen doen. Maar doe mij maar Dolberg!
    Vind ik leuk
    Lucien1978 +5449
    dinsdag 20 november 2018 om 11:41
    Uhmm dan wel nog 20 miljoen bijleggen
    Vind ik leuk
    Obl93 +2529
    dinsdag 20 november 2018 om 07:27
    Zullen we het anders over Vilhena hebben, die had pas impact.
    Vind ik leuk
    dinsdag 20 november 2018 om 07:39
    Die was ook goed ik geef hem een 150 miljoen
    Vind ik leuk
    Echt? +3860
    dinsdag 20 november 2018 om 08:11
    Zou ik ook wel willen, maar dat heb ik niet
    Vind ik leuk
    dinsdag 20 november 2018 om 07:52
    Als Luuk de Jong wordt gebracht, dan weet je zeker dat er nog gescoord wordt in blessuretijd ;-)
    Vind ik leuk
    dinsdag 20 november 2018 om 07:59
    Inderdaad de kracht hebben iets te forceren zouden ze dat noemen als hij bij een andere club speelde . Nu is het gewoon een rat die met schijtbakken voetbal weet te presteren
    Vind ik leuk
    dinsdag 20 november 2018 om 07:24
    Heeft ie toch nog iets om over na te praten.
    Als ik niet uitviel met een blessure kwam Luuk er ook niet in.
    Vind ik leuk
    Tsubamba +1112
    dinsdag 20 november 2018 om 10:59
    Luuk stond al klaar om in te vallen..
    Vind ik leuk
    dinsdag 20 november 2018 om 07:34
    Goed verhaal over 50 jaar in de kroeg. Maar zonde natuurlijk.

    off topic, die Tête kan dus gewoon niet voetballen en was dus echt een grote fout van Koeman, zal hij niet toegeven en staat er waarschijnlijk in juni weer in als hij inmiddels ipv 76 minuten, 77 minuten heeft gespeeld. Voor de rest 2 mooie wedstrijden, graag nooit meer vriendschappeliijk spelen tegen verschrikkelijke tegenstanders zoals kazachstan of het 6de van Albanië.

    Op naar de ED en kwalificatie Ajax tegen AEK en winst voor mijn clubke PSV tegen Barça...5-0..en in de rust...rene & willy...skon.
    Vind ik leuk
    PeterAdo +344
    dinsdag 20 november 2018 om 07:46
    Leuk voor jong oranje maar nog niet rijp voor dit team
    Vind ik leuk
    Edenees80 +539
    dinsdag 20 november 2018 om 07:49
    Jammer, klote en vervelend dat dit gebeurd bij je debuut, volgende keer beter en weer een kans.. Over de stelling bij dit onderwerp: Vaste waarde? Geen idee, kan wel gewoon een structurele Oranje-selectie speler worden..
    Vind ik leuk
    2-1 +733
    dinsdag 20 november 2018 om 07:50
    Is nog lang niet klaar voor Oranje. Dat zag ik na die paar minuten al...
    Vind ik leuk
    Edenees80 +539
    dinsdag 20 november 2018 om 07:53
    Dus na een paar minuten, iemand die blijkbaar en in de ogen van de bondscoach+staf, de kwaliteiten heeft om opgeroepen te worden voor Oranje, maar gelijk weer afschrijven?
    Vind ik leuk
    2-1 +733
    dinsdag 20 november 2018 om 08:05
    Niet afschrijven, is er niet klaar voor. Is volgens mij iets heeeeel anders....
    Vind ik leuk
    Dub_Rtd +2061
    dinsdag 20 november 2018 om 09:33
    Niks mis met die opmerking.
    De Ligt was ook duidelijk niet klaar voor Oranje destijds. Betekent niet dat je meteen op de schroothoop gaat. Kan allemaal best nog goed komen
    Vind ik leuk
    Bizzy +21389
    dinsdag 20 november 2018 om 08:10
    Nog lang niet klaar voor Oranje. Dat vind zijn trainer bij Hertha ook. Snap niet wat Koeman bezield om deze speler op te roepen. Dan nog liever Davy Klaassen bij Oranje.
    Vind ik leuk
    Tsubamba +1112
    dinsdag 20 november 2018 om 11:01
    Is ook hetzelfde type speler natuurlijk, Klaassen ipv Dilrosun
    Vind ik leuk
    Bizzy +21389
    dinsdag 20 november 2018 om 11:14
    Daar gaat het niet om. Klaassen laat zich wel zien in Duitsland en Dilrosun nauwelijks.
    Vind ik leuk
    Lucien1978 +5449
    dinsdag 20 november 2018 om 11:45
    Jij volgt blijkbaar de duitse competitie niet. Dilrosun is zelfs nog bepalender geweest dan klaassen.

    Dilrosun is een echte linksbuiten waar nederland er niet veel van heeft.

    Klaassen is een doorsnee voetballer waar er al genoeg van op de bank zitten.

    Je moet kiezen tussen vd beek en klaassen en niet dilrosun klaassen
    Vind ik leuk
    Bizzy +21389
    dinsdag 20 november 2018 om 12:11
    Dilrosun is begin van de competitie goed uit de startblokken gekomen. Daarna heeft hij mindere wedstrijden gespeeld.
    Hij heeft genoeg talent maar Oranje komt echt te vroeg voor hem. Klaassen komt van ver. Van tribuneklant bij Everton tot aanvoerder van de nummer 4 in Duitsland. Getuigd van doorzettingsvermogen. Zie hem liever dan vd Beek in Oranje.
    Vind ik leuk
    Harrie82 +3401
    dinsdag 20 november 2018 om 10:05
    De coach van Hertha zal ook wel blij zijn. Die vond het te vroeg, omdat hij het al zwaar genoeg had. Hij krijgt wel gelijk door het uitvallen met een blessure.
    Vind ik leuk
    Tsubamba +1112
    dinsdag 20 november 2018 om 12:07
    Hij zal superblij zijn dat zijn buitenspeler geblesseerd is. Geruchten gaan dat hij momenteel nog steeds aan het feesten is omdat hij een speler minder tot zijn beschikking heeft...
    Vind ik leuk
    rpaulp50 +10221
    dinsdag 20 november 2018 om 10:09
    Van MC naar Hertha is geen opgaande lijn......
    Vind ik leuk
    Tsubamba +1112
    dinsdag 20 november 2018 om 12:08
    Als hij in de basis van ManC had gespeeld niet nee, maar omdat hij nu minuten maakt in de Bundesliga en redelijk heeft gepresteerd is dit wel een opgaande lijn
    Vind ik leuk
    rpaulp50 +10221
    dinsdag 20 november 2018 om 19:00
    Als hij het bij Hertha niet kan redden zou dat een nog grotere degradatie zijn, het feit dat hij het goed doet daar betekend dat hij op dat niveau thuis hoort.
    En dat niveau is niet top, maar de middelmaat,hij begon bij de top en is dus afgezakt.
    Vind ik leuk
    Tsubamba +1112
    woensdag 21 november 2018 om 09:10
    Doe nou niet zo dom, van niet spelen bij City (op jeugdteams na) naar vaak spelen in de Bundesliga is tuurlijk wel een opgaande lijn. Tuurlijk City is een grotere club, maar ook een enorme koopclub waardoor het haast onmogelijk is om vanuit de jeugdopleiding in het eerste te komen. Dit is alleen weggelegd voor de Mbappé's van deze wereld.
    [Reactie gewijzigd op woensdag 21 november 2018 om 09:10]
    Vind ik leuk
    rpaulp50 +10221
    woensdag 21 november 2018 om 10:19
    Dat is het hem juist; hij ging naar MC, kwam er niet aan te pas en kwam toen uit bij wereldclub Hertha.
    Dat is geen vooruitgang of geslaagde stap geweest, die gang naar MC en dus is Hertha een stapje terug.
    Vind ik leuk
    Tsubamba +1112
    woensdag 21 november 2018 om 11:39
    Je bekijkt het alleen op het gebied van de clubs, dan is het een stap terug. Voor zijn carriere is dit een stap omhoog, doe alsjeblieft niet zo kortzichtig
    Vind ik leuk
    rpaulp50 +10221
    woensdag 21 november 2018 om 19:29
    Voor zijn carrière is het goed dat hij weer regelmatig speelt, maar een opstap proberen te maken naar MC, wat niet lukt, en dan naar Hertha gaan, is een stapje terug.
    Wat is daar nu zo moeilijk aan om te begrijpen ha ha toch geen drama....pfhhh
    Vind ik leuk
    Tsubamba +1112
    donderdag 22 november 2018 om 08:39
    Ik snap wel wat je bedoeld, maar ik ben het er niet helemaal mee eens. Dus laten we het gewoon op dit meningsverschil houden daar is ook niks mis mee.
    Vind ik leuk
    rpaulp50 +10221
    donderdag 22 november 2018 om 09:14
    Ik begrijp je wel; die jongen speelt weer en dat is een vooruitgang voor hem, dat is ook zo.
    Maar met de hoop in gedachte om te slagen bij MC is het een stapje terug, dat is ook zo.
    Het is maar net van uit welk perspectief je er tegen aan kijkt.
    Vind ik leuk
    Tsubamba +1112
    donderdag 22 november 2018 om 09:31
    hahah hier kan ik mee leven ;p
    Vind ik leuk
    Ray01 +86
    dinsdag 20 november 2018 om 12:52
    In de korte tijd heb ik echt totaal niets gezien wat hij gebracht had in de wedstrijd.. Ik zou eerder voor Bergwijn of Malen kiezen als vervanger.. (Wei weet in de toekomst..?)
    Vind ik leuk

    Bekijk het laatste nieuws