'Hij verpietert bij Feyenoord, maar toen hij scoorde omarmde De Kuip hem'

'Hij verpietert bij Feyenoord, maar toen hij scoorde omarmde De Kuip hem'

Gepubliceerd: dinsdag 4 december 2018 om 18:50di 04-12-2018 om 18:50

Feyenoord maakte zondag indruk in de Eredivisie-topper tegen PSV, maar bij de Eindhovenaren ging vooral ook heel veel mis. Dat stelt Henk Spaan, die zag dat PSV niet zichzelf was.

"Ze hadden echt nog last van die wedstrijd tegen Barcelona. Ik heb even gekeken en veel ploegen die deze week Champions League gespeeld hebben, hebben dit weekend punten verloren. Zelfs een ploeg als Paris Saint-Germain", laat Spaan weten bij Sportforum van de NOS.

Dat neemt volgens de schrijver en analist niet weg dat PSV zwaar tegenviel. "Hirving Lozano en Gastón Pereiro faalden echt. Het lijkt wel of die jongens alleen willen spelen op het allerhoogste niveau. Alleen Steven Bergwijn speelde zichzelf echt in de kijker."

Sjoerd Mossou was desondanks positief verrast over het spel van Feyenoord. "De Kuip kwam ook eindelijk weer eens tot leven. Dat was ook al een tijdje geleden. Het is gek dat ze dit niet vaker kunnen. Normaal kunnen ze dit wat ze nu brachten niet zo lang opbrengen. Overigens doet Feyenoord nu niet opeens mee om de titel", benadrukt de columnist van het Algemeen Dagblad.

NOS-verslaggever Kees Jongkind genoot van Sam Larsson. "Bij Heerenveen was hij zó goed. Ik vond het dan ook echt logisch dat hij naar Feyenoord ging. Nu verpietert hij daar, maar toen hij scoorde omarmde de Kuip hem. En terecht want hij kan zo goed voetballen."

Lees meer over:EredivisieFeyenoordPSV

Poll

Moet Van Bommel Pereiro passeren?

(4166 stemmen)

Plaats een reactie

Mino Rioolrat +18636
dinsdag 4 december 2018 om 18:56
Pereiro en Hendrix komen gewoon tekort.

Dat is duidelijk.
Vind ik leuk
Benniewies +4506
dinsdag 4 december 2018 om 19:00
Hendrikx heeft haar te kort?
Vind ik leuk
JCJWZ +14500
dinsdag 4 december 2018 om 19:02
Ook dat
Vind ik leuk
Mino Rioolrat +18636
dinsdag 4 december 2018 om 19:02
Niet alleen haar ... ook kwaliteit.
Vind ik leuk
Mr bien +5881
dinsdag 4 december 2018 om 19:03
En niet te vergeten Viergever.
Vind ik leuk
Mosquito +20317
dinsdag 4 december 2018 om 19:04
Wel grappig dat in een topic o er PSV en Feyenoord bijna alleen ajacieden reageren
Vind ik leuk
Tjoep Cola +6788
dinsdag 4 december 2018 om 19:06
Ze zijn een beetje bang.
Vind ik leuk
#Keizerout +42488
dinsdag 4 december 2018 om 19:06
Voor wat precies?
Vind ik leuk
Tjoep Cola +6788
dinsdag 4 december 2018 om 19:08
Ons aller PSV.
Vind ik leuk
Forever Ajax +2194
dinsdag 4 december 2018 om 19:14
Ajax wordt gewoon makkelijk kampioen de 2e seizoenshelft! Puntje of 10 aan het einde zal het verschil wel zijn
Vind ik leuk
#Keizerout +42488
dinsdag 4 december 2018 om 19:23
Wel jammer voor ons aller PSV
Vind ik leuk
COYG +7775
dinsdag 4 december 2018 om 19:23
En toen werd je wakker...
Vind ik leuk
#Keizerout +42488
dinsdag 4 december 2018 om 19:16
Oh ja, waarom precies?
Vind ik leuk
#Keizerout +42488
dinsdag 4 december 2018 om 19:06
We zijn gewoon met veel meer :p
Vind ik leuk
dinsdag 4 december 2018 om 19:53
Of jullie hebben een groter aantal kleine kleuters in jullie supportersgroep .
Ik heb het niet over jou , want jij reageert gewoon normaal hier .
Ik heb het over die randdebielen die zich Ajax of PSV supporter noemen , maar eigenlijk alleen maar bezig zijn om hun club voor lul te zetten .
Vind ik leuk
#Keizerout +42488
dinsdag 4 december 2018 om 20:09
Dat zou goed kunnen. We zijn immers met meer :p

Ja, de typende hooligans. Daar heb je ook wel gelijk in.
Vind ik leuk
dinsdag 4 december 2018 om 20:17
Ja vroeger had je nog echte hooligans .
Dit is ook niet goed te praten , maar daar had je niet elke dag last van .
Die mietjes die hier op dit forum zitten kun je helaas moeilijk ontlopen .
Maar gelukkig zijn er ook nog genoeg normale mensen op dit forum , al beginnen die internet hooligans wel een soort van plaag te vormen .
[Reactie gewijzigd op dinsdag 4 december 2018 om 20:19]
Vind ik leuk
#Keizerout +42488
dinsdag 4 december 2018 om 20:23
Nou heb ik wel liever dagelijks last van die typende types dan wekelijks een baksteen door m'n ruit.

Ja, ik ben altijd maar blij dat ik niet voor Vitesse of NEC ben. Dan zijn al je topics al verpest.
Vind ik leuk
cj_fey +4385
dinsdag 4 december 2018 om 20:58
Zolang de ‘normale’ supporter op hen reageert gaat het ook niet veranderen....
Vind ik leuk
dinsdag 4 december 2018 om 21:02
Ja daar doen ze het voor .
Maar je moet toch een heel zielig leven hebben , als je moet provoceren op een internet forum om aandacht te krijgen .
Vind ik leuk
cj_fey +4385
dinsdag 4 december 2018 om 22:16
Tja, het is echt niet zo moeilijk om niet te reageren op pure provocatie..... maar sommigen kunnen het niet laten.
Vind ik leuk
stollie38 +17354
dinsdag 4 december 2018 om 19:09
Ik zou je naam in zure mug veranderen.
Vind ik leuk
dinsdag 4 december 2018 om 19:09
Net zo grappig dat het vooral veel PSV'ers zijn die altijd op bijna alle Ajax topics negatief op die topics reageren, of heb je zoals je mede supporter het vaak zegt last van een selectief geheugen?
Vind ik leuk
COYG +7775
dinsdag 4 december 2018 om 19:26
Ik als andere supporter moet toegeven dat beide supportersgroepen heel kinderachtig zijn op deze site. Ajacieden en PSV'ers hebben gewoon niks te zoeken op ieders topics, als ze gaan provoceren. Ze zijn er beiden als de kippen bij elke keer. Het duurt niet heel lang meer voor VP hier iets aan gaat veranderen.
Vind ik leuk
mason +2385
dinsdag 4 december 2018 om 19:31
Klopt. Ik zie het bij Heerenveen az utrecht en vitesse topics ook vaak. Altijd word de discussie naar ajax of psv getrokken. Terwijl ik dacht dat het toch echt over een andere club ging. Zwaar irritant.
Vind ik leuk
dinsdag 4 december 2018 om 19:41
Edit VP :onnodige reactie
[Reactie gewijzigd op dinsdag 4 december 2018 om 21:48]
Vind ik leuk
dinsdag 4 december 2018 om 21:41
Het duurt niet lang meer voor VP hier iets aan gaat veranderen.

De mop van het jaar heb jij gemaakt!
Vind ik leuk
woensdag 5 december 2018 om 00:31
Edit VP :Reactie verwijderd
[Reactie gewijzigd op woensdag 5 december 2018 om 05:28]
Vind ik leuk
woensdag 5 december 2018 om 01:08
Niet zo gefrustreerd reageren Romana! Liever een jood dan een kneus zoals jij, wat een lachertje ben jij, speciaal een account aanmaken omdat te vertellen haha..
Vind ik leuk
Smithsonian +41473
dinsdag 4 december 2018 om 19:14
Lozano is toch wel overschat enigzins.
Vind ik leuk
dinsdag 4 december 2018 om 19:21
Ik heb te doen met Larsson. Die jongen heeft veel spelinzicht maar kan dat onvoldoende verzilveren bij Feyenoord. Ik heb de indruk dat dit niet alleen aan hem ligt.
Vind ik leuk
Hoogeveen +6069
dinsdag 4 december 2018 om 19:21
Ach Spaan, je kunt ook beweren dat Feyenoord PSV overrompelde de eerste helft. Maar nee, dat zou te makkelijk zijn....
Vind ik leuk
COYG +7775
dinsdag 4 december 2018 om 19:24
Dat doen ze geen van allen nee. Stom eigenlijk want in mijn ogen lag de uitslag toch meer aan Feyenoord's prestatie dan dat PSV zo slecht was.
Vind ik leuk
Hoogeveen +6069
dinsdag 4 december 2018 om 19:26
Complimenten gaan in de regel niet zo snel naar Rotterdam geloof ik...

Het eerste team wat PSV puntverlies toedient en de enige complimenten komen notabene van de Ajacieden hier op VP ;')
Vind ik leuk
COYG +7775
dinsdag 4 december 2018 om 19:28
Ja het is normaliter ook nooit zo dat 'wij' onze spelers hypen of veren in de reet steken omdat ze het zó goed gedaan hebben. Alleen bij prestaties zoals deze doen we het wel en anderen toch nog steeds niet.

En die Ajacieden weten gewoon geen raad met zichzelf. Sneu om de grootste rivaal zo te steunen.
Vind ik leuk
Meneer Smith +3315
woensdag 5 december 2018 om 10:31
Dus jij zou niet willen dat een rivaliserende club wint en jouw club dat goed uitkomt ? Is normaal toch
Vind ik leuk
COYG +7775
woensdag 5 december 2018 om 11:19
Ja een Ajacied zou het eens niet snappen. Dat je blij bent tot daaraan toe, maar niet zo misselijkmakend gaan slijmen en hand in hand kameraden typen.
Vind ik leuk
Meneer Smith +3315
woensdag 5 december 2018 om 11:41
Dat heb ik een keertje langs zien komen hier ja maar ja ik hoopte wel op winst voor feyenoord ,dat hielp mn club ook, en alsof alle ajacieden hier hand in hand zongen
Vind ik leuk
#Keizerout +42488
dinsdag 4 december 2018 om 19:28
Als PSV er te makkelijk over dacht en Feyenoord klapt er meteen vol op dan kan dat het ook best zijn. Feyenoord op 100% is beter dan PSV op bijvoorbeeld 80% denk ik.
Vind ik leuk
COYG +7775
dinsdag 4 december 2018 om 19:30
Feyenoord op 100% is gewoon net zo goed als PSV, alleen zegt Berghuis het al vaker. Feyenoord krijgt het nog niet voor elkaar om die 100% te halen. En PSV heeft Feyenoord echt niet onderschat. Ze hebben immers al een keer verloren dit jaar en eigenlijk hebben ze het altijd moeilijk, zowel uit als thuis tegen Feyenoord.
Vind ik leuk
#Keizerout +42488
dinsdag 4 december 2018 om 19:35
Dat is denk ik echt niet zo. PSV is op vrijwel elke positie beter. Vilhena zou ik erin zetten bij PSV, maar dat was het dan wel.

Dat het ze niet lukt om die 100% te halen klopt wel.
En hoe kun jij nou weten dat ze Feyenoord niet onderschatten? Je kunt je volgens mij dan best verkijken op iemands kwaliteiten.
[Reactie gewijzigd op dinsdag 4 december 2018 om 19:35]
Vind ik leuk
dinsdag 4 december 2018 om 21:32
Feyenoord wint op inzet maar heeft minder kwalitet net zoals ned 11 tal dat van Frankrijk wint
Het bewijst dat je met inzet een goed resultaat kan behalen.
Hou je dat echter 1 seizoen vol , denk dat dat het probleem is.

Ned 11tal heeft minder kwaliteit dan dan Frankrijk maar wint ook
Vind ik leuk
dinsdag 4 december 2018 om 19:25
Aaaaaghhh die henk spaan over die bergwijn kan hij nou nooit iets zinnigs zeggen die man moet gewoon stoppen met praten over voetbal.
Vind ik leuk
dinsdag 4 december 2018 om 19:32
Hoezo?

Hij steekt, door het vermogen zijn mening te onderbouwen, in elk geval nog steeds flink uit boven het gemiddelde niveau op VP. Ook wat de talige amusementswaarde betreft 😏
Vind ik leuk
El Cazador +8670
dinsdag 4 december 2018 om 20:28
Praten, het is een schrijver/columnist
Vind ik leuk
dinsdag 4 december 2018 om 19:25
Een zwaluw maakt nog geen zomer. Kan me nog herinneren dat Achabar ook eens een goede partij heeft gespeeld tegen PSV. Zie wat daar van gekomen is.
Vind ik leuk
SirUltionem +3205
dinsdag 4 december 2018 om 19:26
typische haat voor de mooiste club van Nederland dit...

1. dat er veel misging bij PSV was aan Feyenoord te danken, dat hebben ze afgedwongen...
2. dat veel champions league spelende clubs punten verloren zegt niks over deze wedstrijd, het klopt dat europees spelende clubs vaker punten verliezen maar alleen in de wedstrijden waar je lastig voor te motiveren bent, in toppers spelen clubs alsnog altijd op hun kunnen omdat ze de pijntjes wegspelen met hun motivatie die er tegen kleine clubs niet is...

wat een prachtartikel, het toont aan hoe groot onze club is en hoe bang de ajaxjournalisten daarvan zijn...
Vind ik leuk
fedor2501 +5807
dinsdag 4 december 2018 om 19:47
Ik blijf me echt verbazen over die misplaatste arrogantie/zelfverzekerheid waar menig Ajaxied mee besmet is.
Vind ik leuk
El Cazador +8670
dinsdag 4 december 2018 om 20:27
Ik verbaas me oprecht over deze misplaatste opmerking
Vind ik leuk
dinsdag 4 december 2018 om 20:50
Wen er maar aan

Dit jaar worden we kampioen en het zou mij niet verbazen indien we dat de jaren erna blijven doen.
In no time heeft Ajax die vierde ster op het shirt.
Vind ik leuk
dinsdag 4 december 2018 om 21:25
En zo gaat het al vier jaar. Zo rond november/december wordt er weer over kampioen gesproken en al vier jaar net niet. Zorg als ajax eerst maar eens dat ze daadwerkelijk kampioen wordt. Daarna is koffiedik kijken.
Vind ik leuk
HaagieHaag +1083
dinsdag 4 december 2018 om 21:32
Hoor ik al 4 jaar dat gebrabbel uit de hoofdstad, praatjes vullen geen gaatjes, hoe arrogant ze ook zijn
Vind ik leuk
dinsdag 4 december 2018 om 20:12
Feyenoord moet alleen nog leren doordrukken bij een 2-0 voorsprong,want ook tegen psv moest de 3-0 vallen. Integenstelling tot Ajax die wel vaak doordrukken.
Vind ik leuk
El Cazador +8670
dinsdag 4 december 2018 om 20:26
Pereiro lekker laten staan!!! Scheelt Ajax de nodige punten
Vind ik leuk
74ratje +514
dinsdag 4 december 2018 om 20:33
Peireiro alleen tegen ajax op stellen. Weet je iig zeker dat je scoort.
Vind ik leuk
dinsdag 4 december 2018 om 20:34
Volgens Henk Spaan lopen alle toppers in Amsterdam.
Doei.
Sloan Pa. De groeten van Harry V.
Vind ik leuk
El Cazador +8670
dinsdag 4 december 2018 om 20:39
Het is Harry v. Vermeegen
Koud he
[Reactie gewijzigd op dinsdag 4 december 2018 om 20:55]
Vind ik leuk
dinsdag 4 december 2018 om 20:43
Van Meegen? Ik dacht Vermeegen.

Ik word oud.
[Reactie gewijzigd op dinsdag 4 december 2018 om 20:43]
Vind ik leuk
dinsdag 4 december 2018 om 21:44
Er spelen in ieder geval op zeker meer topspelers in Amsterdam ( Ajax ) dan bij Feyenoord.
Vind ik leuk
dinsdag 4 december 2018 om 21:47
Idd, de bank is beter bezet in de Arena.

Of bedoelde je dat niet?
[Reactie gewijzigd op dinsdag 4 december 2018 om 21:48]
Vind ik leuk
dinsdag 4 december 2018 om 21:51
Het veld ook, en de bank ( dubbele bank, zowel de bank in het stadion als de bankrekening van de club ). Ondanks dat het niet altijd helemaal vol zit, is het stadion toch beter bezet dan in Rotterdam.. Top toch?
Vind ik leuk
dinsdag 4 december 2018 om 21:53
Op papier klinkt het goed in ieder geval.

Geniet maar van dit moment. Er komen nog genoeg andere momenten.
Vind ik leuk
dinsdag 4 december 2018 om 21:54
Iedereen krijgt te maken met andere momenten, anders zou het leven zo enorm saai zijn!
Vind ik leuk
dinsdag 4 december 2018 om 21:57
Idd.
Vind ik leuk
dinsdag 4 december 2018 om 20:42
Pereiro scooet 4x tegen Ajax ,3keer tegen Feyenoord...Was maar 1 betere zuidamerikaan :ene Ronaldo.
Heeft mindere fase maar is een topvoetballer,helaas nu wat minder.
Vind ik leuk
dinsdag 4 december 2018 om 20:43
Dat Dumfries het minder doet horen we niemand over...
Vind ik leuk
dinsdag 4 december 2018 om 20:47
Ik vind Pereiro de beste v psv
Vind ik leuk
dinsdag 4 december 2018 om 20:59
Net zoals veel voetballers, Pereiro doet soms ... heel soms, verrassende dingen. Maar meestal doet hij 89 minuten niet mee.
Vind ik leuk
dinsdag 4 december 2018 om 21:25
Deed Romario ook niet...
Vind ik leuk
dinsdag 4 december 2018 om 21:49
Die was spits en was vaker beslissend.
Vind ik leuk
dinsdag 4 december 2018 om 23:28
Ja het punt met Pereiro is dattie af en toe wel echt laat zien dattie over een heel fijne balbehandeling beschikt, stiffpassjes, goeie traptechniek, dat soort dingen. Maar op een of andere manier heeft die wel heel veel techniek maar lijkt veel vaker wel dan niet heel weinig tactisch inzicht met en zonder bal te hebben. Als Ajacied hoor je mij uiteraard niet klagen hierom, maar 't blijft toch een x factor, voor beide partijen
Vind ik leuk
woensdag 5 december 2018 om 00:41
Als hij heel goed was, dan speelde hij al in Engeland.
Vind ik leuk
pico323 +7312
dinsdag 4 december 2018 om 21:03
Lozano, vriend van Mathaus zeker, beide de vallende ziekte en matennaaiers.
Vind ik leuk
dinsdag 4 december 2018 om 21:50
Die heeft elk team wel rondlopen.

Kortzichtige mediapraat.
Vind ik leuk
HaagieHaag +1083
dinsdag 4 december 2018 om 21:29
Altijd maar die meninkjes van die enge lijkenpikker die zelf nog geen bal 3 meter ver kan schoppen brengen als nieuws....
[Reactie gewijzigd op dinsdag 4 december 2018 om 21:30]
Vind ik leuk
dinsdag 4 december 2018 om 21:51
En hij lult als een professor.
Vind ik leuk
dinsdag 4 december 2018 om 21:58
Prachtig doelpunt !!!
Vind ik leuk
Blindsy +17314
woensdag 5 december 2018 om 00:40
Blijft geen spaan van je analyse heel, Henk.
Vind ik leuk
soksa +1711
woensdag 5 december 2018 om 07:30
Nog blijer dan met het doelpunt zelf was ik blij voor Larsson. Je zag de pure vreugde in zn ogen. Alsof er echt een gigantisch zware last van zn schouders viel.
Vind ik leuk

Bekijk het laatste nieuws