Van Hanegem baalt: 'Hij wordt buitencategorie en Feyenoord liet hem zomaar gaan'

Van Hanegem baalt: 'Hij wordt buitencategorie en Feyenoord liet hem zomaar gaan'

Gepubliceerd: zondag 9 december 2018 om 14:35zo 09-12-2018 om 14:35

Willem van Hanegem vindt het nog steeds zonde dat Feyenoord Frenkie de Jong door de vingers liet glippen. De Kromme heeft namelijk hoge verwachtingen van de 21-jarige middenvelder van Ajax.

"Een blinde ziet gewoon dat hij een goede speler is", zegt Van Hanegem bij Recht uit Rotterdam. "Het is jammer dat wij niet attent zijn geweest om hem binnen te halen. Dat is het jammerlijke. Hij woont in Arkel, zijn hele familie is voor Feyenoord, maar wij lieten hem zomaar gaan. In de jeugd kon je al zien dat het een goede speler was. En wij lieten hem gewoon naar Willem II gaan", verzucht hij.

"Ik denk dat hij wel buitencategorie wordt", vervolgt het clubicoon van Feyenoord. "Dat zie je aan zijn handelen. Hij weet van te voren al wat hij met de bal moet doen. Ik was bij het Nederlands elftal. Dan zie je hem zonder te roepen bewegingen maken met zijn arm, omdat er iemand in de ruimte moet komen die hij laat vallen. Dat zijn dingen die hij van te voren ziet. Dat is heel belangrijk."

Dat De Jong sommige kenners aan Johan Cruijff doet denken, gaat Van Hanegem desondanks veel te ver. "Die zijn niet goed wijs. Hij is een heel andere speler."

Plaats een reactie

ErikAjax +874
zondag 9 december 2018 om 14:41
Frenkie topic! Er is alweer een uur voorbij zonder Frenkie immers.
Vind ik leuk
zondag 9 december 2018 om 14:49
Heet toch Frenkie de Jong?
Of heb je het over de broer van die ADO gast.
Vind ik leuk
Pimman +7642
zondag 9 december 2018 om 14:54
Hahaa!
Vind ik leuk
Gerro +7932
zondag 9 december 2018 om 16:51
Zelfs Willem kan er niet genoeg van krijgen over Frenkie te spreken.
Vind ik leuk
Blindsy +15713
zondag 9 december 2018 om 16:57
Precies. En dat tekent de kritische liefhebber die Willem ís.
Vind ik leuk
Darter 876 +780
zondag 9 december 2018 om 14:42
Vreemde zaak inderdaad!!
Blij dat hij voor Ajax speelt...
Vind ik leuk
Antikunstgras +13595
zondag 9 december 2018 om 14:48
Idd, bovendien had bij feyenoord een miljoen of 10 opgeleverd. Dus beter voor nederlandse clubs en frenkie.
Vind ik leuk
COYG +7596
zondag 9 december 2018 om 15:18
Lekker provoceren weer.
Vind ik leuk
zondag 9 december 2018 om 15:34
T is gewoon waar..
Vind ik leuk
Antikunstgras +13595
zondag 9 december 2018 om 16:20
Nee hoor. Denk je dat hij meet zou opleveren?
Vind ik leuk
COYG +7596
zondag 9 december 2018 om 16:25
Met zijn kwaliteiten uiteraard wel. Je moet niet doen alsof elke speler zo goedkoop weggaat bij Feyenoord.
Vind ik leuk
Antikunstgras +13595
zondag 9 december 2018 om 16:30
Nee, mss iets te laag gesteld, maar niet meer dan 15/17
Vind ik leuk
The Iceman +12817
zondag 9 december 2018 om 14:43
Heeft Frenkie niet ooit een aanbieding van Feyenoord gekregen en toen voor Willem II gekozen?
Vind ik leuk
Red de Kuip +2005
zondag 9 december 2018 om 14:48
In de jeugd kon hij kiezen, maar hij zijn gevoel vond dat hij beter kon ontwikkelen bij een kleinere club. En een club waar alles wat gemoedelijker gaat.
Vind ik leuk
The Iceman +12817
zondag 9 december 2018 om 14:50
Ok, ja dat kan je Feyenoord dan dus niet kwalijk nemen. Het is niet dat ze De Jong over het hoofd hebben gezien of dat ze het niet geprobeerd hebben.
Vind ik leuk
Sytz +3714
zondag 9 december 2018 om 15:22
Hij heeft echter toen hij 15/16 was aangegeven dat het zijn droom was om bij Feyenoord te spelen. Omdat dat zijn favoriete club was in Nederland. Sindsdien hebben PSV en Ajax zich gemeld maar Feyenoord niet.

Toen had Feyenoord zeker een poging moeten wagen.
[Reactie gewijzigd op zondag 9 december 2018 om 15:23]
Vind ik leuk
Red de Kuip +2005
zondag 9 december 2018 om 15:43
O dat is wel slordig ja. Maarja v geel zou zelfs een speler als frenkie de jong voor minder dan 10 miljoen verkopen.
Vind ik leuk
Il Gordo +14522
zondag 9 december 2018 om 14:52
Exact. Willem loopt (of zit) dit keer dom te lullen.
[Reactie gewijzigd op zondag 9 december 2018 om 14:53]
Vind ik leuk
The Iceman +12817
zondag 9 december 2018 om 14:57
Ben ik niet van hem gewend. Frenkie-mania is een epidemie.
Vind ik leuk
Il Gordo +14522
zondag 9 december 2018 om 15:11
Ik ook niet.
Vind ik leuk
klick +1033
zondag 9 december 2018 om 15:25
niks met dom lullen te maken. heeft gewoon gelijk
Vind ik leuk
Il Gordo +14522
zondag 9 december 2018 om 15:28
Even lezen:

https://www.voetbalprimeur.nl/nieuws/840008/ajacied-de-jong-was-bijna-feyenoord-speler-toen-zei-ik-dat-moet-je-niet-doen-.html


https://regio-voetbal.nl/nieuws/frenkie-de-jong-op-weg-naar-eerste-profcontract
[Reactie gewijzigd op zondag 9 december 2018 om 15:29]
Vind ik leuk
klick +1033
zondag 9 december 2018 om 15:30
hat gaat om na die tijd! Hij heeft echter toen hij 15/16 was aangegeven dat het zijn droom was om bij Feyenoord te spelen. Omdat dat zijn favoriete club was in Nederland. Sindsdien hebben PSV en Ajax zich gemeld maar Feyenoord niet.

Toen had Feyenoord zeker een poging moeten wagen.
Vind ik leuk
Il Gordo +14522
zondag 9 december 2018 om 15:31
Wie zegt dat dit niet is gebeurd?
Vind ik leuk
Blindsy +15713
zondag 9 december 2018 om 15:32
Dat verhaal ken ik absoluut niet. En als het waar was..dan had hij als 7-jarig jochie toch huilend van vreugde voor Feyenoord gekozen?
Vind ik leuk
klick +1033
zondag 9 december 2018 om 15:36
Feyenoord heeft hem na zijn vertrek naar willem 2 niks meer mee gedaan.

Krabbendam haalt Frenkie de Jong aan als voorbeeld. De controleur werd door Ajax 'voor een eurootje' overgenomen van Willem II en heeft zich inmiddels ontwikkeld tot steunpilaar. "Dan wordt er wel gezegd: Feyenoord kan dat niet. Maar de hele familie van De Jong is Feyenoord-fan. Als je daar scherp op bent, kun je dat soort spelers al vroeg in huis halen. Dat is beleid en daar mankeert het nogal eens aan bij Feyenoord."

Vind ik leuk
Blindsy +15713
zondag 9 december 2018 om 16:50
Ja maar da's gewoon een citaat van ene Krabby, de zelfbenoemde clubwatcher die vooral Feyenoord haat... dan kun je net zo goed Sjaak citeren.
Wat iets zegt, is n link naar n interview waar Frenkie of z'n ouders worden geciteerd..
Sytz is inmiddels met n citaat op de proppen gekomen.
Vind ik leuk
Sytz +3714
zondag 9 december 2018 om 16:26
Frenkie toen hij (excuus voor het misvatten van zijn leeftijd in eerste instantie) 14 was:
Zelf ben ik op korte termijn al blij met een contract bij Willem II. In De Kuip voor Feyenoord spelen, toch mijn favoriete Nederlandse ploeg, is natuurlijk ook geweldig.”

Vind ik leuk
Blindsy +15713
zondag 9 december 2018 om 16:38
Word ik voor een 2e keer boos 😡.
Vind ik leuk
klick +1033
zondag 9 december 2018 om 16:54
hahah snap niet wat jij er niet aan begrijpt.
VP publiceert altijd een verhaal in 6 artikels.
Je gelooft wel alles wat er op VP staat en krabby is gelul? willem bedoeld dat deze jongen vanaf jongs af aan voor feyenoord is geweest en feyenoord hem al jong op de radar had en er vervolgens geen reet mee heeft gedaan!
Vind ik leuk
Blindsy +15713
zondag 9 december 2018 om 17:06
Ik weet werkelijk niet waar je al je conclusies op baseert.
Nergens spreek ik Mijn Willem tegen, ik meld slechts niet van het bestaan van uitspraken van Frenkie waarin hij zegt ooit voor Mijn Feyenoord te mogen spelen, op de hoogte te zijn.
Vervolgens is er een aardige reaguurder die mij op Krabbendam-citaten tracteert. Maar da's een Feyenoord-hater, al lang bij de club uitgescheten, wordt niet meer serieus genomen.
Dat maakt mij geen stap wijzer.

En dan kom jij met je poepreactie. Cursus 'Begrijpend Lezen' volgen?
Vind ik leuk
zondag 9 december 2018 om 15:01
Hij was 7
Vind ik leuk
The Iceman +12817
zondag 9 december 2018 om 15:06
Dan waren ze er vroeg bij. Aan de scouting lag het dus niet.
Vind ik leuk
Smithsonian +37548
zondag 9 december 2018 om 14:43
Hij is van harte welkom.

Kan hij eens voor een mooie club spelen 😂😂
Vind ik leuk
zondag 9 december 2018 om 14:45
Ik zal wel vragen of Frenkie ooit eens een wedstrijd voor Feyenoord wilt spelen voor een goed doel. Wanneer hij rond de 50 is🙃
[Reactie gewijzigd op zondag 9 december 2018 om 14:45]
Vind ik leuk
Mari +10666
zondag 9 december 2018 om 14:43
Alles klopt wat Hanegem hier zegt.
Ik vind het trouwens geen probleem dat Willem 2 nu beurt hoor
Vind ik leuk
zondag 9 december 2018 om 14:43
van Hanegem is een van de weinig hier, waar ik Het letterlijk altijd mee eens ben als het over voetbal gaat. Lekker zo doorgaan 💪
Vind ik leuk
zondag 9 december 2018 om 14:49
Iedereen zegt dat een verstandige jongen is.
Vind ik leuk
zondag 9 december 2018 om 14:50
Bij toeval was ik bij de "tested strijd" van Frenkie bij Feyenoord, de ontvangst van Feyenoord was op zijn zachts gezegd " niet zo fijn" voordat hij een bal mocht schoppen was t al duidelijk bij de Opa's, hier niet
Vind ik leuk
Il Gordo +14522
zondag 9 december 2018 om 14:52
Nee Willem, Frenkie koos zelf voor Tilburg. Wel bij de feiten blijven.
Vind ik leuk
AllAdIn +20745
zondag 9 december 2018 om 15:08
Inderdaad, volgens mij koos Frenkie er bewust voor om niet naar Feyenoord maar naar Willem II te gaan.
Vind ik leuk
Sytz +3714
zondag 9 december 2018 om 16:29
Alleen later wilde hij wel naar Feyenoord. Zonde voor ons dat er toen niet geanticipeerd werd.
Vind ik leuk
AllAdIn +20745
zondag 9 december 2018 om 16:31
Dat verhaal heb ik nog nooit gehoord en/of gelezen, dus dat weet ik niet.
Vind ik leuk
Sytz +3714
zondag 9 december 2018 om 16:34
Snap ik, is ook maar één keer voorbij gekomen op VP volgens mij.

Frenkie toen hij 14 was:
Zelf ben ik op korte termijn al blij met een contract bij Willem II. In De Kuip voor Feyenoord spelen, toch mijn favoriete Nederlandse ploeg, is natuurlijk ook geweldig.”

Toen hij wat ouder was ook nog wat over gezegd dat het een droom zou zijn om bij Feyenoord te mogen spelen. Dat kan ik alleen niet meer terugvinden.
Vind ik leuk
Kim Jung-On +4416
zondag 9 december 2018 om 14:53
Willem is ook echt een goede scout he? Hij ziet nu al dat Frenkie buitencategorie wordt.

Allemachtig. Iets met een gat in het hek....
Vind ik leuk
Ajaxroermond +1593
zondag 9 december 2018 om 15:15
Ja en feyenoord had sneijder op zijn 7 e ook niet naar ajax moeten laten gaan en robben niet naar groningen op zijn 12 e
Vind ik leuk
Juppes046 +373
zondag 9 december 2018 om 14:55
Één van de vele spelers die volgens Feyenoord niet goed genoeg waren. Wederom geweldig gescout Feyenoord! :D
Vind ik leuk
Il Gordo +14522
zondag 9 december 2018 om 15:29
Eén van die spelers die niet voor Feyenoord maar voor Willem II koos:

https://regio-voetbal.nl/nieuws/frenkie-de-jong-op-weg-naar-eerste-profcontract
Vind ik leuk
soccer02 +617
zondag 9 december 2018 om 14:55
Dit had echt volgens mij niemand verwacht. Bij willem 2 zagen ze het niet in hem zitten. Psv was al rond met frenkie, maar wilde niet betalen. Wat willem 2 er voor wilde hebben. Waardoor het niet doorging. En toen heb ik geen 1 kenner over frenkie horen praten. Pas toen hij bij ajax kwam en grote clubs begonnen intresse te tonen. Toen kwamen alle kenners uit alle hoeken. Om even uit te legggen. Dat iedereen al meteen kon zien dat frenkie een top speler zou worden.
Vind ik leuk
zondag 9 december 2018 om 15:00
Dat is niet waar, ik denk dat hij 7 of 8 was, Varkenoord, opa's kregen nog geen bakkie koffie!
Vind ik leuk
Klopper456 +2969
zondag 9 december 2018 om 15:25
Bij Willem 2 wisten ze wel dat het een goede speler was maar Frenkie wilde niet bijtekenen. Daarom hebben ze hem maar verkocht aan Ajax.
Vind ik leuk
Il Gordo +14522
zondag 9 december 2018 om 15:30
Volgens mij toonde Feyenoord al wat eerder interesse:

https://regio-voetbal.nl/nieuws/frenkie-de-jong-op-weg-naar-eerste-profcontract
Vind ik leuk
zondag 9 december 2018 om 14:58
Maar op deze chat box zitten alleen supporters, plagen elkaar, beledigen elkaar, dus laat maar
Vind ik leuk
Guusman +1020
zondag 9 december 2018 om 16:13
Helaas Arjan, ik heb het idee dat jij een verhaal kwijt wil, maar dat wordt lastig hier inderdaad.
Ben er wel benieuwd naar eigenlijk.
Vind ik leuk
AllAdIn +20745
zondag 9 december 2018 om 15:06
Meneer van Hanegem, volgens mij liet Feyenoord hem niet gaan maar koos hij bewust voor Willem II..
Vind ik leuk
zondag 9 december 2018 om 15:09
Foutje bedankt .
Vind ik leuk
Ajaxroermond +1593
zondag 9 december 2018 om 15:13
Van hanegem vind zeker ook nog steeds dat. Feyenoord markiet niet had moeten laten gaan !!! Was ook bestemd voor het nederlands elftal en de champions league speelt nu in het 2 e van ijsselmeer vogels en ze hadden ook paulissen moeten nemen was ook een top speler speelt nu in het 2 e van roda !!!!
Vind ik leuk
Ajaxroermond +1593
zondag 9 december 2018 om 15:13
Ken een heel rijtje van hem neer zetten ...
Vind ik leuk
Marco S +6533
zondag 9 december 2018 om 15:15
Frenkie had daar ook moeten spelen.. maar ze kozen voor amrabat
Vind ik leuk
Bijgoochem +1553
zondag 9 december 2018 om 15:16
Feyenoord en technische spelers is als water en vuur.
Vind ik leuk
COYG +7596
zondag 9 december 2018 om 15:17
De Jong wilde zelf niet. Begrijp dat nou eens. Van Hanegem blijft maar kritiek leveren op Feyenoord over dingen die totaal niet anders konden gaan.
Vind ik leuk
rexxo +5498
zondag 9 december 2018 om 15:17
Willem moet toch weten dat die theorie niet opgaat anders hadden Depay en Dumfries om een paar te noemen bij Feyenoord gespeeld. Of nog verder terug Rinus Israël bij Ajax.
Vind ik leuk
ihvmmdk +6927
zondag 9 december 2018 om 15:21
Misschien, wanneer Frenkie er zin in heeft kan hij een testimonial of een liefsdadidgheid wedstrijd spelen voor Feyenoord.
Vind ik leuk
zondag 9 december 2018 om 15:23
Door Ajax heeft hij zich ook verder ontwikkeld, de speelstijl van Ajax past toch iets meer bij Frenkie. In de ideale situatie zou hij nu door Barcelona gekocht worden om vervolgens voor één of twee jaar uitheleend worden om zich nog verder te onywikkelen. Op dit moment zou Barcelone misschien wel een iet te grote stap kunnen zijn ?.
Vind ik leuk
zondag 9 december 2018 om 15:26
Willempie toch... het was een groot talent. Hij is een grote en complete voetballer geworden bij Ajax. Die ontwikkeling had hij bij Feijenoord nooit doorgemaakt...
Vind ik leuk
Krav +195
zondag 9 december 2018 om 17:10
Vanaf het moment dat hij binnen was sprak iedereen nog maar over 1 speler. En dat kwam niet door hun eigen opleiding
Vind ik leuk
Ropa +233
zondag 9 december 2018 om 15:31
Ach ja. Zo heeft Feyenoord wel meer spelers niet gezien (of willen zien) en wel vaker totaal verkeerd gehandeld. Het hoort bij de club, al 40 jaar.
Vind ik leuk
zondag 9 december 2018 om 15:43
Waarom komt dat liedje "Willempie" van Andre van Duin steeds vaker in mijn hoofd als van Hanegem weer eens wat roept?

En dan nog vreemder: dan zie ik hem polonaise lopen met de van der Kerkhofjes met een toeter op hun hoofd, en de Mos erachteraan op een fluitje blazend

Nee, ik gebruik geen drugs

Oeps, Henk Spaan komt het feestje verpesten door te zeggen dat dit geen niveau heeft en de heren naar huis moeten gaan

Komen ze buiten, blijkt dat Sjaak Swart er met het busje vandoor is gegaan..
Vind ik leuk
Jozef +40863
zondag 9 december 2018 om 15:49
Nu is het net alsof het niet heeft uitgemaakt dat hij bij Ajax kon door ontwikkelen en dat hij dus sowieso overal zoveel waard zou zijn geworden . Ik betwijfel dat.

Was het niet juist onder Streppel bij Willem II dat Frenkie geen kansen kreeg?
[Reactie gewijzigd op zondag 9 december 2018 om 17:49]
Vind ik leuk
fr0do +1484
zondag 9 december 2018 om 15:57
Als hij naar feyenoord was gegaan was hij nu niet van het niveau geweest dat hij nu is. Dus ik denk dat iedereen in NL blij mag zijn dat feyenoord hem heeft laten glippen.
Vind ik leuk
bert +272
zondag 9 december 2018 om 15:59
Zijn al jaaaaaaaaaren beetje dom,dat ze niet mee komen met Ajax en PSV hebben ze zichzelf te danken met dat prachtig beleid van hun ,en ook nog van geel die denkt dat ze een kampioens waardig elftal hebben ,geloof mij nou tegen PSV was gewoon een incident meer niet.
Vind ik leuk
zondag 9 december 2018 om 16:37
Frenkie wilde helemaal niet naar Feyenoord, Willem.
Vind ik leuk
zondag 9 december 2018 om 16:41
V. Hanegem , Frenkie dpeelt bij Ajax, Feyenoord heeft Kokcu dus v. Geel een nieuw en beter contract zou wel fijn zijn.
Vind ik leuk
zondag 9 december 2018 om 16:42
Ja Willem helaas voor Feyenoord maar idd als je als Feyenoord staf zijn waliteiten niet inzag dan is veel mis daar. Trouwens beste Willem de hele familie is inmiddels voor Ajax gaan juichen want Frenkie vertrok niet op een nette manier bij Feyenoord.
Vind ik leuk
TheLobster +1527
zondag 9 december 2018 om 19:33
Frenkie heeft nooit bij Feyenoord gespeeld..
Vind ik leuk
zondag 9 december 2018 om 21:34
Vertrok niet op een nette manier bij Feyenoord???????
Heeft daar nooit gespeelt!!!
Vind ik leuk
maandag 10 december 2018 om 09:35
Ik zeg ook niet dat hij als speler bij Fey. vertrok. De hele familie DE Jong vertrok niet op een nette manier bij Fey.
Vind ik leuk
DeNeutrale +130
zondag 9 december 2018 om 17:34
Er zijn meer clubs die spelers door hun vingers laten glippen. Dat zal in de toekomst ook zo blijven!
Vind ik leuk
hoebie60 +164
zondag 9 december 2018 om 19:02
Willem niet iedereen wil bij feijenoord spelen, snap dat ook eens
Vind ik leuk
hoebie60 +164
zondag 9 december 2018 om 19:04
Ik hoop dat ajax berghuis haalt
Vind ik leuk
TheLobster +1527
zondag 9 december 2018 om 19:32
Die heeft daar toch prima spelers op die positie?
Vind ik leuk
maandag 10 december 2018 om 09:34
Sorry, maar ik denk niet dat Berghuis bij Ajax past. Steeds als ik hem zie spelen denk ik dat hij op de wc aan het drukken is. Die grimassen op zijn gezicht !
Vind ik leuk
TheLobster +1527
zondag 9 december 2018 om 19:32
Koos hij niet gewoon voor Willem II ipv Feyenoord?
Vind ik leuk
kees ee +680
zondag 9 december 2018 om 21:15
. . als m'n tante een pikkie gehad had, . . dan was het mijn ome geweest willem !? (vrij naar gerard cox)
Vind ik leuk
zondag 9 december 2018 om 21:31
Halleluja Frenkie
Vind ik leuk
maandag 10 december 2018 om 09:15
pieppiep
Vind ik leuk
maandag 10 december 2018 om 11:18
Meneer van Hanegem heeft u ook geconstateerd wat diverse spelers van Emmen voor 'aanslagen' hebben gepleegd op de benen en enkels van veel Ajax spelers ? Net zoals Feyenoord bij Emmen ook vele 'aanslagen' moesten ervaren ? Bovendien; waarom spelen die clubs zo graag op 'Kunstgras', dat is hun enigste wapen om hun tegenstanders, die geen kunstgras gewend zijn pootje te lichten ?! Ajax zit nu met de ellende, drie dagen vóór Bayeren Munchen zowel Onana als van Beek in de lappenmand,
Vind ik leuk
Harry.f +380
maandag 10 december 2018 om 11:18
Wat is er echt gebeurt die dag dat Frenkie zich aanbood bij feyenoord? Hebben ze tegen Frenkie ook gezegd "je moet blij zijn als je hier mag voetballen". Dat zeggen ze namelijk daar ,ze vinden zich zelf belangrijker dan de jonge speler.
Vind ik leuk

Bekijk het laatste nieuws