De Graafschap-doelman (31) maakt Eredivisie-debuut: Dat ik dit nog mag meemaken

De Graafschap-doelman (31) maakt Eredivisie-debuut: "Dat ik dit nog mag meemaken"

Gepubliceerd: maandag 10 december 2018 om 08:58ma 10-12-2018 om 08:58

Agil Etemadi loopt al ruim tien jaar rond op de Nederlandse velden, maar mocht zaterdagavond eindelijk zijn Eredivisie-debuut maken. De Graafschap-doelman Hidde Jurjus bleek niet in staat om aan de tweede helft tegen ADO Den Haag te beginnen, waardoor de 31-jarige Iraniër opeens aan de bak moest.

Etemadi moest al na een halve minuut een open kans van Elson Hooi onschadelijk maken, maar hield zijn doel schoon. "Voor de wedstrijd zei Hidde al dat hij wat last had van zijn rug, maar ik dacht dat hij een grap maakte", vertelde hij na afloop aan De Gelderlander. "In de rust bleek Hidde niet verder te kunnen en moest ik me klaarmaken. Aan alle reacties en schouderklopjes merkte ik dat iedereen mij deze kans gunde."

De in Teheran geboren sluitpost heeft een wonderlijke carrière achter de rug: Etemadi debuteerde in 2009 voor FC Emmen en wisselde dienstverbanden namens SC Veendam, FC Groningen en Almere City af met uitstapjes naar Tractor Sazi en Sanat Naft in zijn geboorteland. "Ik heb ooit in de Champions League van Azië gespeeld, maar dit is ook een droom die uitkomt", vertelt hij over zijn late Eredivisie-debuut. "Dat ik dit nog mag meemaken, vind ik heel bijzonder."

Plaats een reactie

Smithsonian +43330
maandag 10 december 2018 om 09:05
Je kunt beter hem opstellen denk ik zo.

Met Jurjus op doel vlieg je er gegarandeerd uit
Vind ik leuk
Mall00t +5705
maandag 10 december 2018 om 09:51
Met deze Etemadi vliegen ze er nog veel harder uit. Dat deze gozer keer op keer een club weet te vinden en nu zelfs eredivisie speelt mag oprecht een wereldwonder worden genoemd.
Vind ik leuk
Smithsonian +43330
maandag 10 december 2018 om 10:42
Hij is vast niet slechter dan jurjus.
Vind ik leuk
Rodajc +18664
maandag 10 december 2018 om 09:07
Grootste overwinning voor De Graafschap is het uitvallen van Jurjus. Zou zonde zijn als ze er weer uit zouden gaan door zo'n dramakeepertje als Hidde.
Vind ik leuk
Post Malone +1997
maandag 10 december 2018 om 09:09
Wat is er toch met die Jurjus gebeurd... Was zo’n leuke keeper.
Vind ik leuk
Orphen89 +3476
maandag 10 december 2018 om 09:15
Aan clubs verhuurd die voor geen meter kunnen verdedigen. Denk dat dat voor een keeper dramatisch is voor het zelfvertrouwen.

Moet ook zeggen dat Jurjus naast de meeste tegengoals, ook de meeste reddingen heeft, en dat zijn schoten/reddingen ratio bij lange na niet de slechtste van de eredivisie is.
Eigenlijk is Jurjus niet zo slecht als mensen doen voorkomen. Ja hij blundert wel te veel, maarja als je al 1,5 seizoen word afgezeken door half Nederland en je verdedigers de tegenstander nog net geen vrije doortocht geven snap ik ook wel dat je uit vorm raakt.
Vind ik leuk
Mall00t +5705
maandag 10 december 2018 om 09:48
Als je niet kan presteren omdat je wordt afgezeken dan moet je misschien een andere hobby zoeken. Normaal presterende spelers worden overigens niet afgezeken.
Vind ik leuk
Orphen89 +3476
maandag 10 december 2018 om 10:00
Volgens de statistieken presteert Jurjus behoorlijk normaal. Ik geloof in de middenmoot kwa schoten/reddingen ratio.

Meeste tegendoelpunten, maar ook meeste reddingen. Dat is dus een behoorlijk logische verklaring.

Jurjus is nog jong, dan is het soms lastig om met kritiek om te gaan, dat moet hij leren. Maar hij word (onterecht!) steeds verder de grond in geboord.
Als PSV hem volgend jaar weer aan een degradant wil verhuren moet hij gewoon weigeren.

Hij kan beter bij een club bovenin de KKD gaan keepen een seizoen.
Vind ik leuk
Mall00t +5705
maandag 10 december 2018 om 10:32
Bij een club als De Graafschap maak je al gauw veel reddingen, dat is niet zo raar. Dat hij de grond wordt ingeboord is nogal overdreven, maar hij heeft er nu eenmaal dit seizoen de nodige ketsers tussen zitten.

Ik ben het met je eens dat hij beter bovenin de KKD kan gaan keepen, dus hij kan beter bij De Graafschap blijven na dit seizoen. ;-)
Vind ik leuk
Orphen89 +3476
maandag 10 december 2018 om 10:39
Haha, ja daar heb je een punt (dat hij het beste dan bij de Graafschap kan blijven)
Hij heeft inderdaad de nodige ketsers al dit seizoen. Maar ik denk dat het een zelfvertrouwen probleem is.
Je ziet het bij spitsen ook vaak, dat ze ff een droogte hebben en dan opgelegde kansen missen, sluipt de twijfel in hun hoofd.
Bij keepers is dat niet anders. Worden bang voor de bal en dan gaat het juist mis.

Jaartje bovenin de KKD kan dan helpen. Krijgen ze wat minder ballen/minder tegendoelpunten, wel belangrijk dat hij er dan staat bij de ballen waar het nodig is.

Vind het ook wel een fout van PSV, hij had vorig jaar een heel moeizaam seizoen onderin de eredivisie, en hem dan opnieuw verhuren aan zo'n ploeg.

Bij de Graafschap maak je inderdaad al snel veel reddingen, maar bij de Graafschap krijg je ook al snel veel tegendoelpunten. (Jij hebt het niet specifiek genoemd maar veel dragen dat als reden aan dat hij een slechte keeper is.)

Ik denk nog steeds dat hij een talentvolle keeper is, maar hij moet zijn vorm en zelfvertrouwen weer gaan vinden.
Vind ik leuk
Rodajc +18664
woensdag 12 december 2018 om 07:54
Van Leer deed het anders prima bij ons. Normaal kun je je als keeper juist onderscheiden bij zo'n ploegen, Jurjus kon dat niet omdat het een waardeloze keeper is die amper controle in zijn 16 heeft. Kutkeeper is het, hij mag alles lekker blijven rationalizeren en relativeren, ben ontzettend blij dat wij van hem af zijn.
Vind ik leuk
AllAdIn +24905
maandag 10 december 2018 om 09:09
Tractor Sazi, goede club.
Vind ik leuk
El Cazador +8939
maandag 10 december 2018 om 09:30
Die Hide Jurjus, huurling van die warme club van onder de rivieren, is nou niet bepaald in de vorm van zijn leven (understatement). De invaller had een paar prima reddingen, dus lekker laten staan!!!
Vind ik leuk
maandag 10 december 2018 om 13:52
Die invaller had 1 geweldige redding op de inzet van Hooi maar heeft verder ook weinig te doen gehad. Heb Etemadi regelmatig zien spelen in oefenwedstrijden en vind hem niet beter dan Hidde. Voordeel van Etemadi is dat hij wat meer de defensie kan aansturen wat Jurjus in mijn ogen vaak te weinig doet.
Vind ik leuk
HansVites +6429
maandag 10 december 2018 om 10:02
Die kan nooit slechter zijn als Jurjus
Vind ik leuk
Och jeh +2530
maandag 10 december 2018 om 10:14
Is een win-win voor de Graafschap. Jurjus eruit
Vind ik leuk
Eddy T67 +2334
maandag 10 december 2018 om 10:35
Daar kan je als de Graafschap bijna niet minder van worden.
Vind ik leuk
maandag 10 december 2018 om 12:19
Vele malen beter dan jurjus
Vind ik leuk
michelhx +4632
maandag 10 december 2018 om 16:25
Tractor Sazi, geweldige club, fanatiek publiek. En een stadion waar menig eredivisieclub jaloers op is. Ik was lekker daar gebleven.
Vind ik leuk
Mi amigo +187
maandag 10 december 2018 om 18:34
Hij heeft wel de 0 gehouden
Vind ik leuk

Bekijk het laatste nieuws